mexisexi wat een mensen S>e£gteke(3oma/ni: Knn, postem a, 'N VAKMAN VOOR DE CAMERA MET EEN ZWAK VOOR DE „UNDERDOG" Weekeinde televisie Sport op t.v. en radio DE LEIDSE COURANT ZATERDAG 20 SEPTEMBER De dader moet zelf betalen ÜET in de politiek bekend geworden 11 spreekwoord „Wie breekt, moet be talen" heeft bij monde van minister Bak ker een variant gekregen: „Wie vervuilt, moet betalen"- De bewindsman van Ver keer en Waterstaat deed deze uitspraak op een jubileum van een hoogheemraad schap in Volendam; hij bedoelde met deze uitspraak te zeggen dat de overheid voor het zuiver houden van het water de waterschappen weliswaar subsidieert, maar dat industrie en consument allengs eraan zullen moeten wennen, dat ze zelf de kosten van de bestrijding van de wiling dienen te dragen. Deze houding van de overheid zal zich natuurlijk niet kunnen beperken tot de vervuiling van het water; de vervuiling „te land" is een even groot probleem en wat er in de lucht gebeurt blijft, hoewel men de gevaren van atomische uitstra ling goed onder controle heeft leren krij gen, een zaak die (om in troonredestijl te blijven) doorlopende zorgen vergt. 7MOG is'de vervuiling van ons leef- en woonmjlieu geen zaak die bij publie ke opinie of in de politiek de gemoederen heftig in beweging brengt. Ze wordt vóórpaginanieuws, zodra incidentele voorvallen de visstand op de Rijn, het strandleven aan de Noordzeekust of de frisse lucht in de Rijnmond bedreigen- Veel gevaarlijker is echter volgens alle deskundigen de geleidelijke ver vuiling van water, lucht en bodem waar aan onze samenleving al jaren bloot staat- De overheid besteedt aan dit probleem beslist aandacht, maar nog altijd inciden teel; het éne jaar treft ze maatregelen tegen het ongecontroleerd vrijlaten van gevaarlijke uitlaatgassen; en volgende maal (troonrede 1969) gaat ze voor bur gers die in de buurt van Schinhol wonen iets doen aan de geluidsoverlast, die in feite toch op een soort van psychische vervuiling neerkomt. Ook dit jaar treffen we in miljoenen nota en begrotingshoofdstukken brokjes tekst aan, die groeiende bezorgdheid over de vervuiling van ons leefmilieu verraden- Maar het gaat dan nog vaak alleen maar om een zo snel moelijk constateren van gevaren en niet om middelen waardoor deze gevaren kunnen worden voorkomen. Dat de overheid zich wel de omvang en ernst van het probleem bewust is. bewijst onder meer de nieuwe strijdkreet van minister Bakker: de vervuilers zul len moeten gaan betalen. Maar wanneer de overheid onze samenleving gaat dwingen volgens dit parool te handelen, rijzen er toch wel problemen. A LS „daders" van de vervulling komen in aanmerking de producenten en de consumenten. Er valt iets voor te zeggen j om de grootste schuld de producenten in de schoenen te schuiven; weliswaar i produceren ze ten gerieve van de consu- j ment, maar een heel voornaam doel van j de producenten blijft toch het maken winst. De overheid heeft gelijk, ze op het standpunt staat dat het vuilingsprobleem bij de bron moet den aangepakt en niet bijvoorbeeld via belastingen als een overheidstaak aan de gehele bevolking moet worden opgedrongen. Nu kunnen de meeste producenten het probleem financieel vrij gemakkelijk op lossen, door de lasten van hun prijzen door de schuiven naar de afnemer, dus de consument. Voor ons is het evenwel een ernstig vraagpunt of de consument soms niet meer gebaat is met wat minder perfectie, wat minder nieuwigheden wat minder ogenschijnlijk gemak. De moderne verpakkingstechniek bijvoor beeld (wegwerpflessen e-d die in flinke mate bijdraagt tot de vervuiling „te land", wordt wel als service voor de consument, aangeprezen, maar het lijkt ons redelijk dat eraan getwijfeld wordt of de ment deze service wel zo belangrijk vindt als wordt voorgesteld. Wat meer be perking op dit gebied zou niemand hinderen en een nuttige bijdrage kunnen vormen tot oplossing van het vervuilings probleem- Op dit punt kan minister Bakker met zijn „De vervuiler moet betalen" staande blijven. Moeilijker wordt het met betrek king tot industrieën die zich economisch in het marginale vlak bevinden en om concurrentieredenen bezwaarijlk de con sument nieuwe lasten in rekening kunnen brengen. We vinden in Nederland enkele zulke industrieën die zich aan water vervuiling schuldig maken, maar die zelf direct noch indirect de kosten de bestrijding van deze vervuiling kunnen opbrengen. Voor bepaalde onder nemingen zou dit zelfs kunnen betekenen liquidatie of vertrek naar landen waar het hun gemakkelijker maakt, dit laatste blijft een realiteit, zolang er bin- het raam van internationale samen werking geen gezamenlijke spelregels Daarom zullen er op het „de vervuiler betaalt" uitzonderingen moeten blijven- En de rekening die hiervan het gevolg is. zal toch weer via de fiscus de gehele ge meenschap gepresenteerd worden- j vrezen dat die rekening toch hoger uitvallen zal, dan de optimisten vermoeden- (Van onze omroepcorrespondent) HILVERSUM Wie kent Koos Pos- tema niet? Voor tallozen is deze 37-ja- rige t.v.-journalist de vakman onder de presentatoren van actualitietenrubrie- ken op het scherm. Koos staat niet al leen in Hilversum bekend als een ge zellig prater en een slagvaardig inter viewer. Zelfs bij de moeilijkste vraag- gesprekjes, waarin de tegenpartij hem uit het evenwicht tracht te brengen door met een omhaal van woorden weinig te vertellen, bezit Koos een aan geboren talent om met een simpel vraagje de gesprekspartner vast te pinnen op het onderwerp. En als een uitgekookte gezagsdrager dan toch nog probeert de netilige vragen te om zeilen, dan is Koos op zijn qui vive en in zijn element. Hij valt het slachtof fer dan beleefd in de rede en geeft hem geen schijn van kans om het ini- tiateif in handen te nemen door de vraagstelling om te keren. „Vooral Schmelzer is daar zo handig in", zegt VARA's t.v.-redacteur. Ove rigens heeft hij weinig last met politi ci. „Ze zijn aan dit indringend me dium gewend graakt. Vooral aan man nen als Mertens, Kloos Biesheuvel en Vondeling heb je een heerlijke tegen partij. Ze zitten niet te kletsen, maar werken mee om tot een goed afgerond gesprek te komen". Postema is een voormalig onderwijzer, die op 30-jarige leeftijd in dienst trad van de VARA-radio, waar hij als ver slaggever werkte op de reportage-af deling. Na drie jaar radio werd hij op genomen in de redactie van „Achter het Nieuws" onder leiding van Her man Wigbold. Hij ontwikkelde zich voor de tv-camera's als een soms wat stugge, maar altijd uiterst eerlijke t.v.-redaeteur, die zich nim mer laat verleiden tot een vrijblijvend babbeltje om de toegemeten zendtijd te vullen. „ROTKLUS" Elk interview wordt soms dagen- en als het om „specials" gaat, zelfs maan denlang voorbereid. Dat gebeurt uiter aard in teamverband. Iedereen denkt dan mee over de vragen, die zullen worden gesteld. Vooral chef Herman Wigbold heeft er slag van om zich he lemaal in te graven in zo'n onderwerp en dan van die intelligenten en slim me vragen op te stellen. Postema vindt Wigbold een kei in zijn vak, al kan hij soms knap lastig zijn. Maar dat komt alleen maar de kwaliteit ten goede. Koos vindt het bovendien een rotklus om chef te zijn over zo'n stel letje individualisten als die t.v.-jour- naiisten per slot van rekening toch vaak zijn. „Soms gebeurt het wel, dat we met 'n of ander onderwerp by Herman komen aandragen en dat hy helemaal niet zo enthousiast is. Maar dan gaat na ver loop van een paar dagen het onder werp zich in zyn hersens nestelen en als het eenmaal in Wigbolds hoofd zit, dan kryg je het er niet meer uit. Plot seling onder een rustig praatje op de redactie komt hy dan met een knap omlijnd plan op de proppen, en voor je het weet ben je al bezig met een nieuw avontuur. Want elk interview blijft voor Koos een avontuur waarvan je de afloop meestal niet kunt voor- dwaalt even af als wij Postema vragen of hij dit werk met plezier doet en het misschien wel een beetje zijn ijdel- heid streelt. „Natuurlijk", zegt hij open hartig. „Vooral 't besef, dat je bij de t.v. soms tot miljoenen mensen spreekt geeft je een kick. Een presentator, die zegt niet ijdel te zijn. is een grote jokker. Het fijnste in dit vak van mij is dat je niet alleen voor veel mensen werkt, maar bovenal, dat je zoveel fij ne en interessante mensen ontmoet. Toch hebben wij t.v.-journalisten het in menig opzicht vaak moeilijker dan de collega's van de schrijvende pers. Zij kunnen soms per telefoon argeloos hun vragen stellen. Maar als de ant woorden van de betrokkene eenmaal in de krant hebben gestaan, dan klapt zo'n man of vrouw meestal dicht en zegt niets meer. Neem nou die affaire rond wijlen Ben Korsten. Geen medi cus of welke andere autoriteit dan ook laat zich verleiden om voor de t.v-ca- mere's zijn mening te vertellen over deze duistere zaak. En zo vallen vaak interessante onderwerpen voor ons weg. Anders wordt het als we er b.v. in zouden slagen om de voormalige echtgenote van de heer Korsten in „Achter het Nieuws" krijgen. Dan lig gen wij weer een slag voor en is het de volgende dat krantennieuws. In ons werk kunnen wij de krant geen dag missen. Trouwens er wordt bij ons erg veel gelezen en beslist niet alleen Ne derlandse bladen en tijdschriften. De aanleiding tot die „special" over „het Hospitaal van de Dood" in Londen von den wij in een reportage in het Britse magazine „Nova". Op 2 september heeft de BBC-t.v. deze reportage in Engeland uitgezonden. Wij zijn er echt trots op, want het is voor omroepmen sen in Nederland een onderscheiding als de BBC een werkstuk overneemt. Die Britten kennen het vak tot in de toppen van hun vingers. Hoeveel idee ën heeft de werled niet van de BBC overgenomen. Talloze radio- en tele visiemensen van tientallen naties kre gen er hun opleiding. De VARA heeft erg goede contacten met de BBC en persoonlijk dweep ik met deze omroep organisatie. Koos Postema voelt zich in zijn werk erg aangetrokken tot de nood van de „underdog". Er zijn tienduizenden mensen in ons land die in moeilijkhe den verkeren, maar ze hebben eenv dig de moed en de macht niet om hun problemen in de openbaarheid te bren gen. Duizenden die In deze welvaarts staat nog in krotten wonen, komen nauwelijks in actie tegen dit ondrecht. De mcesten schrijven in bet uiterste ge val een briefje aan de VARA, waarin ze hun nood klagen. We helpen ze met goede raad, maar verder kan je bij de individuele zaken al niet gaan. Of ja ik herinner me een geval, dat eigenlijk niet bedoeld is voor de krant, omdat ic bij lezers die in dezelfde om standigheden verkeren soms valse Il lusies zou wekken. VAN SCHRIK EEN HUIS Op een gegeven dag schreef een vrouw me dat ze met haar ongelukkig kind in een ellendige krot woonde. Het dak lekte, een,wc was er niet enz. Ze kon geen andere woning krijgen, omdat de ambtenaren haar a-sociaal en te vonden. De vrouw bleef maar schrij ven tot ze op zekere dag de stoute schoenen aantrok en naar Hilversum reisde. De VARAportier bracht haar bij mij. Ze vroeg of ik soms de wethou der van het dorp in haar tegenwoor digheid wilde opbellen. Ik heb dat ge daan en toen die wethouder aan de te lefoon kwam en hoorde dat hij met „Achter het Nieuws" sprak, vreesde de man kennelijk, dat wij met can naar zijn gemeente wilden komen. Hij schrok zo, dat hij beloofde onmiddel lijk zijn best te doen om een beter huis voor de vrouw te vinden. Een paar da gen later kegen wij een briefje de vrouw, waarin ze vertelde dat het huisvestingsprobleem was opgelost. Nu hoop ik maar, dat uw lezers o niet zullen lastig vallen met dezelfde soort verzoekjes, want dan zijn ze echt aan het verkeerde adres. Niet wij, maar de autoriteiten moeten hen hel pen. Op de vraag of Koos Postema nog onvervulde wensen had, kregen wij ten antwoord: meer faciliteiten". Er den studio's gebouwd voor 't am: ment en t.v.-spelen. maar de actuali teitenrubriek of het journaal komen achteraan. We zouden kleine studio's in het noorden, oosten en zuiden van het land moeten hebben, waar we tij dens ons programma rechtstreeks mee verbonden kunnen worden. Zoiets ge beurt in Duitsland, Engeland en Ame rika al jaren. De NOS heeft alleen ln Den Haag een goede t.v.-studio, m dat is veel te weinig. Ook zouden in de t.v.-studio over een eigen redac tiekamer moeten kunnen beschikken. Nu staan wij in Vitus soms elkaar te verdringen in de sectiekamer of op de studiovloer. Koos zou nog uren dooi kunnen pragen, maar hij stort zich weer op zijn arbeid in de nimmer a: tende slijtageslag voor de televisie. Doris Day, hoofdpersoon in haar eigen show (zondagmiddag Nederland 1). Idea Willem Duys maakte weer een Vuist gisteren. Het was een goede Vuist, met redelijk evenwicht tussen gemoedelijke, muzikale en sterke onderwerpen. Zyn sterkste onderwerp Slag om Arnhem- slachtoffer Lewis verknoeide Duys overigens een beetje. Die man had zo'n geweldig verhaal dat elke aandikking onecht moest aandoen. Duys kan het aandikken niet laben en dat -was in dit geval jammer. Boven dien was er het ontsierend element van een zekere heer L.L., die er wel brood in zag om wat extra tv-minuten te stelen. Daardoor een voortijdig slot van de Vuist bewerkstelligend. Het is jammer dat Duys geen kans ziet op publiciteit beluste zakenlui de mond te snoeren. De L.L.-interuptic was een vlek op een overigens bijzon der geslaagde uitzending, die van me vrouw De Uil, via griezelig Hitlcr- gelykende acteur Frick en andere min of meer aantrekkelijke onderwerpen leidde naar „de stunt" van het „DAF- vllegtuig" dat „nooit een bewijs van luchtvaardigheid zal krijgen" maar dal hier toch maar werd getoond en waar van makers en lnvlieger onze stiekeme bewondering afdwongen. Bij de NCRV zagen we de eerste af levering van „Schoonmoeders". Die Amerikaanse serie begon dermate stu pide dat we weinig verwachtingen voor de vervolgen hebben. Ook bij de NCRV Farce Majeure, dat voorzichtige pogin gen ondernam om tot een andere vorm geving te komen. FM heeft ons overi gens best vermaakt, vooral in het Ver- olmeliedje, dat kennelijk bij „de con currentie" was opgenomen- Van de reportage over Vladimir Ash- kenazy zagen we alleen het begin. He laas, want dat leek vrijwel voorbeeldig als kunstenaarsportret. Maar Duys wenkte op het andere net. Vf. De befaamde t.v.-regisseur Jean Chris- tophe Averty is 'n veeleisend man, een perfectionist die zijn weerga niet heeft, die soms dagen bezig kan zijn eer één enkele scene zijn goedkeuring kan weg dragen. Hij heeft dan ook de naam pe perduur te zijn. Zijn show Idea zou me liefst een miljoen gulden gekost heb ben. Hij verschoot er zo'n tien kilome ter film voor, heeft zijn sterren (Ju lie Driscoll, de Bee Gees, Brian Auger and The Trinity en een ballet van Jean Guélis) als 'n slavendrijver behandeld en is nog heel lang met de montage bezig geweest. Het resultaat is zonder twijfel perfect vakwerk. Laten we ho pen dat het ook nog aardige t.v.-stof is gebleven. (Zaterdag Nederland I 20.20). Tante Leen en Johnny De VARA zendt rechtstreeks vanuit de Firato in de Amsterdamse RAI een show uit onder de titel „Aan de voet van de oude Wester". De show is ge situeerd in een Amsterdams café, dat wordt gedreven door Tante Leen, die in het werkelijke leven tenslotte zo'n café aan de Nieuwendijk heeft. Zij wordt bijgestaan door Johnny Jor- daan. Uiteraard wordt er in dat café heel wat afgezoend door Tante en John ny. Verdere medewerkenden zijn onder anderen Truce Speyck, Freddy Ahl- beck, Dity Doornbos. Fred Perrier. Herman Sanders, de Hi-Five en het Orkest Harry de Groot. (Zaterdag Nederland II, 21.45) Wat doe ik voor de kost Ook „Wat doe ik voor de kost?" komt ditmaal rechtstreeks van de Firato. Het spelletje wordt op de oude manier voortgezet, maar er zal in het nieuwe seizoen geen vaste quizmaster zijn. De ze eerste keer wordt 't spel geleid door Simon van Collem. Toezeggingen voor volgende keren zijn al gedaan door on- dn u.ideren pater L. Verhagen. NW- voorzilter, A. IJ. Kloos. Cees Buddingh en Kees Brusse. Als arbiter is steeds aanwezig bedrijfspsycholoog Han Kuy- lemeier. Het panel bestaat uit mevr. H. Löhr. mevr. F. Huf, mr. H. van der Vlugt en de heer E. de Jager. (Zondag Nederland I, 16.00) Operatie Market Garden Na „D-Day" brengt de NCRV met „Operatie Market Garden" de tweede van de drie grote documentaires ter ge legenheid van het 25ste herdenkingsjaar van de bevrijding. Operatie Maret Gar den was de codenaam voor de grote operatie op 17 sept. 1944 die bekend is gebleven als de slag om Arnhem. Op zet was 't veroveren van vijf grote brug gen. Bij Eindhoven, Grave. Nijmegen en Arnhem. Vier van de bruggen werden veroverd, alleen die bij Arn hem bleef in Duitse handen. Jan van Hillo zal ook nu weer naar de erva ringen vragen van mensen ydie toen in de vuurlinie stonden. Daar zijn Britse en Ameri'. eieren bij Nederlandse verzetsmensen ei) representanten van de burgerbevol king in Oostbeek. Het tweede deel van de documentaire is gewijd aan Arie Bestebreurtje, deel uitmakend van de staf van prins Bernhard, die met de 82ste Amerikaanse Airbornedivisie bij Groesbeek meesprong. De prins werk te persoonlijk aan het programma (Nederland I, 20.35) Vier uur varen van Elbe I Vier uur varen van het lichtschip Elbe I ligt Brunsbüttelkoog, aan de zuidelij ke toegang tot het Noord-Oostzeekanaal. Hier. in een „Seemanns frauenheim", dat geleid wordt door de zeemanswedu we Klara Andresen, wachten de ver wanten van de opvarenden, om geduren de het halve uur dat het schip in de sluizen ligt, met hun man. verloofde of vader te kunnen spreken. Een enkele is zo gelukkig de zeven uur durende vaart door het kanaal te mogen meemaken. „Seemannsfrauenheim" is een plaats met ogeblikken van kort geluk en te leurstelling. We maken in dit Duitse tv-spel, dat het karakter van 'n gedra matiseerde documentaire heeft, ook kennis met de niet meer 'zo jonge scheepskok, Gustav Andresen, zwager van Klara. Hij zoekt een vrouw die dit wachten ook wel aan zal kunnen. Re gisseur Ebberhard Fechner is met de camera de straat opgegaan en heeft ter plaatse de autentieke sfeer en om geving vastgelegd. (Zondag Nederland II. 20.22) (ADVERTENTIE) RADIO PROGRAMMA HILVERSUM I (402 m) 18.24 Kanjer Ko ning Kompetitie 1969. 18.30 Nieuws. 18.41 Ac tualiteiten. 19.00 Stereo: Koorzang: oude ge wijde muziek en volksliedjes (opn). 19.30 Stereo: Sjook. jongerenprogramma. 20.00 In antwoord op uw schrijven, verzoekplaten- programma. 22.00 De Troubadour: luister liedjes. 22.25 Overweging. 22.30 Nieuws. 22.40 Mededelingen. 22.45 Stereo: Goal..: muzi kaal sportprogramma met commentaren, re portages en nieuws. 23.55—24.00 Nieuws. HILVERSUM II (298 m) VARA: 18.00 Nieuws. 18.11 Commentaar op het nieuws. 18.16 Actualiteiten. 18.20 Uitzending van Bin ding Rechts. Tussen 18.30 en 19.30 NOS: Europese atletiekkampioenschappi 20.00 Lichte muziek (opn). programma Licht instrumentaal kwartet (gr) Liederenrecital (opn). 22.1' Stereo: Moderne BRUSSEL NED. (324 m) 12.00 Nieuw 12.03 Gevarieerde muziek. (12.40—12.48 Wee: bericht, mededelingen en SOS-berichten vo< de schippers). 12.25 Buitenlands persove: zicht. 13.00 Nieuws, weerbericht en dagklai per. 13.20 Gevarieerde muziek. 14.00 Nieuw Nieuws^'nfoo' Nieuwsf"weerbericht en mi dedelingen. Aansluitend: Jazzmuziek. 18j NEDERLAND II NOS 18.50 uur: De Fabeltjeskrant 19.00 uur: Journaal KRO 19.07 uur: Felix de kat, tekenfilm 19.26 uur: Mevrouw Fijnemans komt, feuilleton 20.00 uur: NOS Journaal KRO •20.20 uur: Idea, t.v.-show •21.20 uur: De Galapagos eilanden, natuurf' 22.13 uur: Brandpunt 22.50 uur: Evangelie NOS 22.55 uur: Journaal 23.00 uur: NEDERLAND II NOS 18.50 uur: De Fabeltjeskrant 19.00 uur: Journaal 19.03 uur: Scala VARA 19.30 uur: Marty (herh. van 20-00 uur: NOS-journaal 20-20 uur: Sporttribune 21.20 uur: Achter het Nieuws 21.45 uur: Show rond Tante Leen en Johnny Jordaan 22.35 uur: NOS Journaal TELEVISIE MORGEN Vanavond start de VARA weer haar Sporttribune, die men voortaan maan delijks om 20.20 op Nederland II kan zien. Ze komt rechtstreeks uit Studio Bcllevuc in Amsterdam en wordt ge presenteerd door Elles Berger en Fred Kacké. In Sporttribune komen een paar vaste onderdelen zoals Time Ote. vrije spreektijd twee minuten, ditmaal ge geven aan Mieke Ster, die kan zeggen waarom ze niet naar de atletiekkam- pioenschappen in Athene ging. Voorts een quiz, sport contra spoil, waarin be oefenaars van een bepaalde tak van sport worden getest op hun kennis van andere sporten. Ditmaal is er in Sporttribune een repor tage „Een dagje Holland Sport, waar bij een dag lang de training, de kleed- kamergesprekken. de voorbereiding va van een wedstrijd e.d. van de Haag se eredivisieclub zijn gevolgd. Voorts onder meer tapdansende bokser Figh ting Mack en andere onderwerpen. In het programma Studio Sport, zon dagavond op Nederland I, komen on der meer de volgende onderwerpen voor tumwedstrijden voor dames Nederland- Duitsland in Groningen; paarderennen op Duindigt; De drie uren van Amster dam, internationale lange-afstand- speedboatraces op de Amstel, en de Europese atletiekkampioenschappen te Langs de Lijn. het sportprogramma van NOS-radio. besteedt van 14.30-17.00 en van 18.10—18.30 via H'sum II aan dacht aan de atletiekkampioenschappen in Athene, de Ronde van de Toekomst (wielrennen), paarderennen op Duindigt en in Groningen, 't tafeltcnnistoernooi de AMVJ-beker te Amsterdam, speed- boatraccs op de Amstel en natuurlijk aan vele uitslagen. m enr*De8Zeven° ICunstem°2215*''dar (23.00—23.10 Nieuws). 23.40—23.45 HILVERSUM I (402 m) NOS: 24.00— 8.00 Radio Sterrit 1969: Toeristische nacht rit voor sportieve automobilisten. Reportages, mpromptu: klassiel klassieke en moder klankbeeld). (Vnigt-m.). 18 0U Convene vekeli r over en uit de Kerk. IKOR: 18.30 1 •n Schip. NCRV: 19.00 Nieuws. IS NEDERLAND I NOS 15.30 uur: Journaal 15.32 uur: Weekjouvnaal 15.55 uur: V erkeersinf ormatie 16.00 uur: Wat doe ik voor de 16.30 uur: Doris Day Show 16.57 uur: Voetbaluitslagen 17.00 uur: Vredesdienst in de Grote Kerk ie Den Haag 18.55 uur: De Fabeltjeskrant IKOR 19.00 uur: Woord voor woord 19.05 uur: Teken voor vrede, tekeningen en tekstei van kinderen voor d' Woord voor woord- NOS 19.30 uur: Studio Sport 20.30 uur: Journaal NCRV 20.35 uur: Operatie Market, Gar den, documentaire 21.50 uur: Peter Nero speelt Gershwins An Ameri can in Paris en Rhapsody in blue 22.25 uur: Ontwikkelingshulp als thuiswerk, documentaire NOS 22.35 uur: Journaal NEDERLAND NOS 18 55 uur: De Fabeltje*' 19.00 uur: TROS 19.05 uur: Show rond Franco1 Hardy en Udo Jürgens KRO 19.55 uur: Tour de chant van' Liesbeth List 20.22 uur: Vier ur varen van Elb# I, tv.-spel 22.06 uur: Ballo Concertante, ballet op muziek Vivaldi NOS 22.19 uur: Journaal TV maandag NOS/NOT 10.45 uur: Walter en Connie 11.10 uur: Biologie in de brugklas 11.35 uur: Bronnen van onze geschiedenis 12.00 uur: Sluiting De mei aangegeven programma's zijn kleurentelevisieprogramma's Something (Els(e). rerzoekplatenprc 2 NAR: Neder strijdlied. 7.23 (7.30—7.35 Van de orpaglne). VPRO: ILVERSUM 1 (402 1 rikkeongst Metropole-orkest 19.35 Klassieke planom 20.00 Dwang, dwaling en bedrog: ïiü D: 20.50 Stereo: Superc HILVERSUM I 8.32 Voor de huisvrouw. (9.00—9.10 Gymna: NOS: 10.00 De komende weck in hél Ni derlandse muziekleven, muzikale lezing. KR( 11.00 Nieuws. 11.02 Voor dc rieken. 11.: Bejaardenprogramma. 11.55 Mededelingen. NCRV: 12.00 Los-Vast: gevarieerd program- muziek. NOS: 15.00 amusementsmuziek. AVRO: 15.30 Oude ka mermuziek (opn). 16.00 Nieuws. 16.02 Cants America: lichte muziek uit Latijns Amerika 16.30 Voor de jeugd. 17.30 Lichte orgelmu- (opn). 17.40 Overheidsvoorlichting: Der HILVERSUM II (240 1 NRCV. 9.00 Nieuws. 9.02 Fit: licht platen- programma. 10.00 Nieuws. 10.03 Popstation (11.00 Nieuws). TROS: 12.00 Nieuws. tuinder: 12.26 Me- Lynx (of Los). KRO: 13.00 Nieuws. 13.03 tuinbouw: 12.30 tualitclten. 13.08 T.N.T.: muziek van ri). 14.05 School- tot twee. 14.00 Nieuws. 14.03 Pop-In: ge? radio. 14.30 Klavecimbel, kabinetorgel en ba- lig aanplaten. 15.00 Nieuws. 15.03 Holst pop- en countrymuzlek. 16.00 Nieuws, u lORRRrrr.popmagazine. 17.00 Nieuws.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1969 | | pagina 2