9a£ddóe(2ottfta/llt Enrico Macias morgen in Scheven ingen ALGERIJNSE JONGEN WERD EEN DER GROTE FRANSE VEDETTEN Berlijn discussieert maar demonstreert nog niet Van terrasjes naar Olympia De film van vanavond PAGINA 2 DE LEIDSE COURANT WOENSDAG 26 JUNI 1968 „Angst' alleen als verklaring te gemakkelijk UR zijn heel wat woordvoerders en critici die de gunstige stemcijfers voor De Gaulle in Frankrijk alleen maar uitleggen als een door angst gemoti veerde keuze. Op dezelfde manier wordt het afwij zen van andere beslissingen of ontwik kelingen uitgelegd: de onwil bij christen democraten om zich achter het vaandel van de christen-radicalen te scharen; de weigering om te beamen dat geweld in landen waar burgers in politieke of sociale onderdrukking leven een gerecht vaardigde en dus te steunen zaak is; het niets ervoor voelen om de oppositie in een omroepvereniging als de VPRO zijn zin te geven. Wordt niet wat al te gemakkelijk geponeerd, dat velen niets voor het een of ander voelen, alleen maar of hoofd zakelijk omdat ze bang zijn? Soms krij gen we de indruk dat oppositie altijd identiek gesteld wordt met moed en de weigering om zich daarbij aan te sluiten als een negatieve instelling om alles bij het oude te willen houden. De romantiek van de oude revolutie keert op die manier in nieuwe vormen terug; weer geïdealiseerd. Maar daarom niet altijd terecht. UyiKWIJLS heeft deze oppositie een stukje, soms zelfs een groot stuk gelijk. Maar wie op die manier gelijk heeft, ontkomt niet aan het risico van te gaan doordraven. Neem het bijvoorbeeld Fransen die weigeren op links te stemmen maar eens kwalijk, dat ze bij de herinnering aan de chaos van de volksfronttijd, toch maar liever hun heil bij De Gaulle zoeken dan bij politici die de schijn wekken niet te zullen terugschrikken voor maatregelen waarbij de kans voor een nieuwe chaos levensgroot aanwezig is. Wij vinden het wat al te gemakkelijk iedere Fransman, die hiervoor terug schrikt, tot een lid van de bange bour geoisie te stempelen. Precies zo gaat het met menige andere poging om de bakens te verzetten; wie radicaal is, mag hopen dat velen hem zullen volgen, maar hij is het hoogstens aan zichzelf verplicht dat ook te ver wachten. Tegenover de stelling dat wie anders redeneert, onder de druk leeft van angst, kan worden ingebracht, dat wie radicaal doet (ook in deze zaak is er soms een niet te verwaarlozen afstand tussen „schijnen" en „zijn") door zich blind te staren op bepaalde punten, andere punten die hij ook zou moeten zien, uit het gezicht verliest. ling in onze samenleving wordt sterk gekenmerkt door een verzet tegen en afbreken van „regentenmentaliteit". Over de Juistheid van deze ontwikkeling valt niet te discussiëren. Wel over het verschijnsel dat onder de felle strijders er verschillenden zijn die zelf met een nieuw soort regenten mentaliteit behept zijn. omdat zo pro beren anderen het recht te ontzeggen er een afwijkende opinie op na te hou den. Althans om te proberen die opinie volgens eerlijke spelregels tot gelding te laten komen. Misschien valt deze mentaliteit van de oppositie ook wel te verklaren door een soort van angst; de angst namelijk dat zij zonder verrassingstactiek hun doel niet zullen bereiken. Wat dan tevens impliceert dat men eerst zelf een poosje „regent" wil spelen, ook al staat vast dat een meerderheid wel veranderingen begeert, maar niet de veranderingen die de gangmakers van het verzet op hun verlangenslijstje hebben staan. Pas later zal de historie uitwijzen ln hoeverre bet radicalisme zelf 6chuld draagt aan fouten in de maatschappe lijke ontwikkeling. Wie daarmee reke ning houdt, mag gerust de moed hebben om toe te laten dat hij van „angst" wordt beticht. ADVERTENTIE (Van een onzer verslaggevers) SCHEVENINGEN. Of nu de finale van de Miss Sohevendngen- verkiezingen, donderdagavond, wordt opgeluisterd door Enrico Macias en zijn orkest, of dat de tien lieftallige gegadigden voor deze seizoentitel slechts dienen om Macias" muziek meer „body" te verlenen, is een vraag waarop het antwoord licht te geven is. Het orkest van deze bijna 30-jarige gitarist en chansonnier is zoveel gevraagd en zó beroemd dat er echt geen schilderachtige meisjes nodig zijn om de muzikale show „aan te kleden". Veel Nederlanders zullen Macias slechts kennen van de plaat of van een schaars teevee optreden, maar in Frankrijk, zijn tweede vaderland, behoort hij tot de groten van de lichte muze. Maar het heeft hem wel tien jaar gekost om die top te bereiken. Gaston Ghenassia (zoals Enrico Ma cias eigenlijk heet) werd op 11 decem ber 1938 geboren in het Algerijnse Con- stantine, de stad die tijdens de bevrij dingsoorlog zo'n treurige vermaardheid kreeg. Gastons vader, ook een muzikant, kwam uit de Spaanse landstreek Anda- lusië; zijn moeder was Provencaalse. Gaston groeide op in de zonovergoten straten van de Algerijnse stad; zijn vrije tijd verdeelde hij tussen acroba tische toeren achter rijdende auto's en zijn gitaar, een „afleggertje" van zijn vader, waarop hij tot groot plezier van zijn vriendjes toen al „speelde". Onderwijzer In 1965, na het behalen van het eind diploma middelbare school, kwam voor Gaston de vraag: Wat nu? De muziek in, juist zoals zijn vader? Nee, Gaston koos voor zekerheid en solliciteerde naar een betrekking als surveillant op een school in Aïn Fraïn. Door een te kort aan personeel werd hij daar direct tot onderwijzer gebombardeerd. Hij leerde zijn klas Arabische jongens le zen, schrijven enzingen. Want schooltijd pakte Gaston zijn gitaar dan met zijn leerlingen het hele moderne repertoire door, niet vergetend de knaapjes ook kennis te laten ken mst de schat aan volksliedjes die hij kende. Een onderwijsinspecteur die hem bezig hoorde zei: „Die jongeman, die Gaston, leert met zijn gitaar de jon- Weinig opmerkelijke films op rustige 18e Berlinale (Van onze fllmredactie) BERLIJN. Denkend aan het clublied van Feijenoord zou men als devies voor de ichttiende Berlinale „Oeen daden, maar woorden" kun nen ontwerpen. Er wordt jver en weer op de terrassen, in het cinecentrum en op straat heftig gediscussieerd hoe het Berlijnse filmfestival te vernieuwen, maar de offi ciële voorstellingen gaan rustig en ongestoord voort. Wel werd gisteren een bijeenkomst gehouden waarbij de festivalleiding geduldig luistetde naar alles 1 oat men wilde veranderen, maar verder dan het voorzien in een behoefte aan nóg meer discussie- mogelijkheid kwam men niet. En dat terioijl een groep van „andersdenkenden", waaronder dr. Kluge en regisseur Edgar Rettz, al een heel plan hadden ontworpen tot afschaffing van de competitie om de Gouden en Zilveren Beren met meer mogelijk heden voor filmstudenten om hun werk te laten zien. Ook de entreegelden zouden moeten worden afgeschaft. De openingsceremonie kostte immers evenveel als de hele opbrengst aan entrees. Het blijft rustig- ln Berlijn, want gedisciplineerd beperkt men zijn protesten tot kleine groepen en laat demonstraties „h la Cannes" achterwege. Het enige, dat de festivalbezoeker enige zorgen baart, is, dat liij nog zo weinig werkelijk opzienbarends te zien heeft gekregen. Zoals mijn buurman na een voorstelling opmerkte: „Nog zo'n film en niemand vindt het erg als 't festival ophoudt tc bestaan". Dit geld niet de Canadese film „A great big thing" van Eric TUI, die overigens bulten mededinging werd vertoond. Het gegeven was hetzelfde als dat van de andere Canadese inzending „The Ernie Game", maar veel vlotter, compacter de handeling is vastgelegd binnen vierentwintig uur verteld dan Don Owens' film en er ls ook minder „lapwerk". Vlnny Shea Is net als Ernie een jongeman, die zijn draai ln het leven niet kan vinden, maar hij staat meer met beide benen op de grond en zal als hfl het juiste meisje gevonden heeft er in ■tegenstelling tot Ernie wel komen. Beiden zijn schrijver of beweren dat te zijn, maar voeren voorlopig geen steek uit. Maar waar Ernie van de vrouwen in zijn omgeving profiteert, houdt Vinny er toch nog een soort erecode op na. ook al leent hij van vrienden en steelt hij als het hem te pas komt. Reni Santonl, op het doek een heel wat reëlere verschijning dan in werkelijkheid, speelt een knappe hoofdrol. On-Brits De Engelse inzending „Gates to paradise" is zo on-Brits als het maar zijn kan. Het feit, dat de /Pool Aodrzej Wajda de regie voerde met een scenario van een landgenoot ln de hand. zal daar niet vreemd aan zijn. De film verplaatst ons naar de dertiende eeuw en laat ons de moeizame kruis tocht van een aantal kinderen zien naar het Heilige Land. Lionel Stander, bekend uit tal van gangster rollen uit de Jaren dertig en onlangs in Polanaki's „Cul de sac" speelt er een bejaarde monnik ln, die uit de biecht moet ervaren hoe de kinderen onder weg de een na de ander hun onschuld verflozen. Een Pools monumentaal werk, dat met zeer ge mengde gevoelens ontvangen werd. Applaus De enige films overigens, die applaus en open doekjes krijgen, zijn de werken van Ernst Lubitsek (overleden in 1947) en W. C. Fields (overleden ln 1946) ln de retrospectieve sectie. Spitse komedies met fitsende dialogen uit de jaren dertig, waar men om kan lachen, iets wat in het grote Zoo-Palast alleen maar schamper gebeurt. Aanvankelijk had men voor de geen Engels verstaande bezoeker de tekst tussen de dialogen door ln het Duits vertaald. Maar al spoedig lokte dit zoveel protest bfj het publiek uit. dat men er maar vanaf zag. Drie personen verlieten toen de zaal. 't Rode Boekje BraziUë kwam uit met een vreemd tweeslachtig werkje van Nedson Pereera des Santos „Fome de Amor", wat zoveel als „honger naar liefde" be tekent. Een rijk meisje uit New York, dat met Mao's rode boekje in de hand de revolutie propa geert, trouwt met een arme Braziliaanse schilder, die haar meeneemt naar een afgelegen eiland, toe behorend aan een doofstomme, blinde oud-revolu tionair en diens wulpse echtgenote. De schilder, die zijn vrouw alleen maar om haar geld heeft ge trouwd. pleegt al spoedig overspel met zjjn gast- vrouwe en het tweetal besluit er samen vandoor te gaan. niet na eerst hun beider huwelijken door moord ontbonden te hebben. Zover komt het niet: na een ..Doloc Vita"-nacht waar Fellini jaloers op zou zijn 'geweest - of misschien ook niet vlucht het rijke vrouwtje met de doofstomme blinde Alfredo, hem en passant Mao's theorieën over revo lutie voorlezend!! In dit merkwaardige mengsel van erotiek en politiek waarin geen van beiden aan hun trekken komen is nergens duidelijk of Pereira zijn vrouwelijke hoofdfiguur als een soort „heilige van de revolutie" ziet, dan wel dat hij haar belachelijk maakt. Wij vrezen het eerste. De man die liegt Alaln Robbe-Grillet. die sedert zijn samenwerking met Alaln Resnais in „Marienbad" zelf films ls gaan maken, speelt nog steeds met Ideeën, die Inmiddels door mannen als Godard achterhaald en beter uitgewerkt zijn. Zijn Transeuropa-express" was een artistiekerige mislukking, zijn hier ln Berlijn vertoonde „De man, die liegt" is gelukkig veel beter, maax niet meer dan interessant te noemen. Een man (Jean Louis Trintignaut) vangt in een dorpscafé de nodige gegevens op over een verzets held. die in de oorlog verdween en niet meer terug Enrico Macias, morgenavond met zijn zeven man sterk orkest in het Soheveningse Circustheater. Naar Parijs Als de Algerijnse oorlog is geëindigd scheept Gaston zich in op „De stad Algiers". Zijn bagage: een koffer, een gitaar en een hoofd vol liedjes. Zijn einddoel: Parijs. Hij laat een geschon den vaderland achter, een Algerije waar de bomen, de huizen en de vrienden van zijn jeugd door de oorlog zijn wegge- Na in de Franse hoofdstad verschil lende baantjes te hebben gehad, kiest Gaston Ghenassia die van dan af Enrico Macias heet definitief het chanson. Hij zingt op de terrasjes van de Place de la République ei grote Boulevards, zichzelf op de gitaar begeleidend. Maar dit leven bevalt hem maar matig; bovendien weet hij dat hij méér kan. Hij besluit dan audities aan te vragen bij de directies van de caba rets en de nachtclubs. Met een gitaar onder de arm, een hoofd vol chansons en een forse dosis zelfvertrouwen gaat hij kantoor in kantoor uit. Zijn zelfver trouwen slinkt met het aantal weigerin gen dat hij te horen krijgt. Maar opeens is daar de directeur van de „Drape d'Or" die wel wat in de jonge zanger ziet en hem een kans geeft in zijn ca baret op te treden. Enrico is dolblij. Nog blijer wordt hij als de dirigent Ray mond Bernard, attent gemaakt op „het opmerkelijk talent van die jonge Ma cias" hem in contact brengt met de directies van enkele platenmaatschap pijen. Enrico's ster begint te rijzen; hij maakt tournees langs enkele Franse steden en begint al 'n beetje 'n vedette te worden. dat directeur Bruno Coquatrix hem nog diezelfde avond engageert voor een reeks solovoorstellingen in zijn fameuze theater. De weg naar het succes ligt nu wagenwijd open. Enrico legt er de ba- oor een carrière die hem korte tijd later naar de Libanon, Griekenland en Turkije brengt. De toernees gaan door; worden platen gemaakt die grif over de toonbank éaan. Er komt een nieuw engagement in „Olympia" en er staan voorstellingen in Japan, Roemenië en Israël op het toch al overladen pro gramma. In Scheveningen Dit jaar is Enrico Macias met zijn ven man sterk orkest op tournee ge weest door de V.S., waar hij onder meer in de beroemde Carnegie-Hall optrad. En donderdagavond is hij dan in Sche veningen. Laat Lorre maar kletsen (Van een onzer verslaggevers) DEN HAAG Donderdagmiddag om half vier treedt een papegaai als onbe zoldigd radio-omroeper in dienst van de Nederlandse Radio Unie. Het dier verzorgt de aankondiging van het pro gramma „Laat Lorre maar kletsen", dat van half vier tot tien voor vier via Hil versum II wordt uitgezonden. Zo'n tweehonderd bezitters van spre kende papegaaien hebben zich met hun praatvogel aangemeld bij regisseur- producer Kees van der Salm. Met een frequentie van eenmaal per drie weken zal deze de dieren voor de microfoon brengen. De opnamen worden bij de papegaai thuis gemaakt. „De kans is namelijk groot", zegt de samensteller, „dat als je zo'n beest mee naar de studio neemt, het dier geen bek open doet. Dat is voor de teevee ook al 'ns een keer gebeurd". Kees van der Salm gaat de banden met vogelpraat 's avonds thuis afluisteren. „Ik maak zelf uit welk dier de lucht ingaat", zegt hij. „Het is namelijk een hels karwei al die vogels te beluisteren. Daar wil ik echt niemand mee lastig vallen". Kees van der Salm heeft thuis géén papegaai. In Olympia Zijn naam komt nu op de affiches te staan en in 1964 is Enrico niet alleen meer het idool van de Franse jeugd, de Pieds Noirs, maar van heel Frankrijk. Zijn optreden in de beroemde „Olym pia" in Parijs, samen met Les Compag nons de la Chanson, is zo'n groot succes Reni Bantoni m ,^L great, big thing". werd gezien. Hjj liet drie vrouwen (zijn echtgenote, zijn zuster en een welgevormde dienstbode) alleen achter. Gewapend met de in de kroeg opgedane informaties, zoekt de man Boris de drie vrouwen op en geeft zich uit voor de boezemvriend van de vermiste. Een geboren fantast men zou kunnen zeggen pathologische leugenaar dist h(j telkens als h(J op een leugen betrapt wordt een ander verhaal op en bereikt tenslotte het stadium dat niemand - ook hijzelf niet meer weet wat verzinsel en werkelijkheid is. De vrouwen raken zó in zijn ban, dat zij zich om beurten aan hem geven. Robbe-Grillet speelt een intelligent spelletje met deze geboren verleider zonder verleden, dat hijzelf al naar de omstandigheden maakt en verandert. Maar Robbe-Grillet legt de accenten vaak verkeert! j en geeft zodoende bepaalde onbetekenende scenes een uitroepteken mee. waar een simpeler leesteken op zijn plaats zou zijn geweest. Vlotte ,£octs" De korte Nederlandse film „Toets" van Tom Tholen. weinig meer dan een goed gefotografeerd en vaak vlot gemonteerd propagandafllmpje over de Rotter damse haven (gemaakt dan ook in opdracht van de vereniging Rotterdamse Havenbelangen) werd ln verhouding nog het beste ontvangen. Er was een warm applaus en de boeroepers en fluiters zwegen. Senta Berger kwam weer in het nieuws door zich bij de Festivaldirectie te beklagen over het feit. dat het onafhankelijke filmblad „Festival-express" in een van zijn koppen had vermeld „Romy Schneider was de prominente gaste bij de opening". Had zij zich maar niet zo als een kaketoe moeten toe takelen. Over deze krant zei ie niets, dia had ze zeker niet geleaeik In de Jaren dertig was de naam Frank Capra een begrip. Samen met scenario schrijver Robert Riskin drukte hij zijn stempel op levensblije komedies als „Mr. Deeds goes to town", Mr. Smith goes to Washington" en „You oan't take it with you", waarin de goedheid steeds overwon en zelfs kleinzielige burgers bekeerde. Kwam hij in de eerste jaren na de oorlog nauwelijks meer aan bod. rond zestig deed hij een serieuze poging op een come-back met ..De wonderen zijn de wereld nog niet uit". Het accent van het verhaal, dut. oorsponkelijk lag op het slonzige verkoopstertje Apple Annie, dat getransformeerd wordt tot „grande dame", werd verschoven naar de perikelen van de joviale dranksmok kelaar Dave th Oude en zijn bende. Glenn Ford speelt Dave the Dude. ter wijl Bette Davis als Apple Annie al haar talenten ten toon spreidt om deze figuur waar te maken. Het zijn echter de bijrolletjes -- zo weggestopt uit Ruuyons onderwereld verhalen, waarop het scenario gebaseerd werd die de film maken. Veteranen als „butler' Edward Everett Horton. ..rechter ..Tho mas Mitchell en „burgemeester" Jerome Cowan plus een aantal prachtige dom me gangsters van Jacw Flam, Mike Mazuri. Mickey Slaughnessy en Shel don Leonard brenger, de vertrouwde Caprasfeer over. waar de hoofdfiguren zich meer op het routlnevlak bewegen. (Nederland I 20.36 uur) De documentaire „De vrouw met de blinddoek" over aspecten van recht spraak en straf in ons land, die giste ren door KRO-tv werd uitgezonden, had een originele aanpak in zoverre, dat de „medespelers" in een strafproces en vonnistenuitvoerlegging te weten ex-delinquenten, aanklager, rechter, psychiater en ook de man-in-de-straat niet gevraagd werd naar een objec tief oordeel, maar naar uitspraken van uit eigen persoon of functie. Het aantrekkelijke van deze methode was, dat het programma geen duidelijk „belerend" karakter droeg. Er was géén t.v.-grootheid die het laatste woord had. Maar de samenstelling was wél zo. dat een paar punten toch wel duidelijk werden. Punten als verouder de regels in de procesvoering, ontoe reikendheid van het gevangeniswezen als methode van heropvoeding en moeilijkheden bij de reclassering na voltooide straftijd. Men kan natuurlijk stellen dat deze problemen bekend zijn en dat er me thoden ter verbetering in studie zijn. Maar die studie duurt al lang, de thans gestraften zün er vooralsnog evenmin bij gebaat als de maatschappij als geheel. Daarom is een effectieve publi citeit voorshands blijvend nodig over deze zaken. En effectief leek dit werk stuk van Kees Boomkens en Jacques van Alphen ons bepaald! Eén aspect dat ons sterk intrigeert, bleef helaas onbesproken. Het feit na melijk dat een strafoplegging meestal een aantal onschuldigen mede straft, te weten echtgeno(o)(e) en kinderen. Het idee dat er elke dag mensen wor den nagewezen als vrouw of kind van „iemand die gezeten heeft", om van andere problemen van onschuldig- gestraften niet te spreken, vinden we afschuwelijk. Een strafrechtspraak, die humaan wil zijn zou ook wat dit be treft, hervorming behoeven. „Vanavond in Nieuwspoort" is een Brandpunt-uitzending en ze haalt meestal Brandpuntniveau. Ook giste ren: het Bocrenincident werd afgedaan met sprekende filmbeelden, die com mentaar overbodig maakten. De rest van de zendtijd was gevuld met een pittige discussie over het kabinet-De Jong na één regeringsjaar, door woord voerders van de grote partijen. Die discussie werd op een bepaald tijdstip „afgedraaid" en dat is een niet-onge- bruikelijke t.v.-methode. Jammer, dat toen juist De Freule aan het woord was. Het gaf een beetje onhoffelijke Vg. NEDERLAND I reclameuitzendingen om 18.55,19.03, 19.56 en 20.16) NTS: 18.50 uur: Barend de Beer 19.00 nnr: Nieuws in het kort 19.03 uur: Nieuwe avonturen van de Drie Musketiers, 19.31 uur: Persoonlijk, portret 20.00 uur: Journaal 20.20 uur: Zendtijd Politieke Part. (CPN) 20.30 uur: Uitzending Stichting SOCUTERA 20.35 uur: De wonderen zijn de wereld nog niet uit, film 22.45 uur: Tweede journaal 22.50 nur: Openbaar Kunstbezit NEDERLAND II (STER- reclameuitzendingen om 18.55 en 20.16) NTS: 18.50 nur: Barend de Beer 19.00 nur: Nieuws in het kort AVRO: 19.03 uur: Vaders tegen wil en dank, tv-serie 19.28 uur: Hier Jan Brusse, reportage NTS: 20.00 uur: Journaal AVRO: 20.20 uur: Peyton Place, tv-serie 20.45 uur: Leonard Bernstein, concert 21.40 uur: Jazz-O-Rama, muziekprogramma NTS: 22.10 uur: Tweede journaal De met aangegeven programma's zijn kleurentelevisieprogramma's. VARA: 21.35—22.15 uur: Samen uit zelden thuis 22.55—23.55 uur: Serenade, muz.progr. NRU: 22.20—22.50 uur: Holland Festival 22.40—23.55 uur: Iks, - een sprong in het duister, amus.progr. RADIONIEUWSDIENST HILVERSUM I: 8.00—7.00—11.00—13.00— 16.00—18.00—19.30— 22.30—23.55 HILVERSUM n: 7.00—7.30—8.00—8.30— 12.30—18.30—22.30—23.55 HILVERSUM III: Elk heel uur vanaf 9.00 RADIOPROGRAMMA I (402 m) VARA: '8.00 ieuws. 18.16 Actualiteiten. 18.20 Uitzending an de Volkspartij voor Vrijheid en Demo- •atle. 18.30 Stereo: licht vocaal cn instru- entaal ensemble en zangsolist. 18.SS Ste- 0: VARA's popshow. 19.30 Nieuws. 19.35 21.35 Samen uit - zelden thuis: Interviews. 22.15 Franse chansons. 22.30 Nieuws. 22.40 S.O.S.-berlchten. 22.45 Actualiteiten. 22.55 Se renade: moderne kamermuziek (opn). 23.55- HILVERSUM II (298 m) NCRV: 18.00 Veel gevraagde gewijde muziek (gr). 18.30 Nieuws en weerpraatje. 18.46 Actualiteiten. NRU: 19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 Weg wezen....! toeristische kroniek. 20.00 De unl- een sprong In het duister. 23.55-24.00 Nieuws. BRUSSEL NED. (324 m) 18.03 Voor de 18.50 Sportkroniek. 18.57 Taalwenken. 19.00 Nieuws, weerbericht en radiokroniek. 19.40 Amusementsmuziek. 20.00 Radioschoolkoren. 21.00 Operettefragmenten. 21.45 Adviezen. 22.00-22.15 Nieuws. DONDERDAG grammofoonmuzlek. VPRO: 7.54 Deze dag. AVRO: 8.00 Nieuws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Lichte grammofoonmuzlek. (8.30-8.33 De groenteman). 8.50 Morgenwijding. 9.00 Ste reo: moderne Engelse muziek (gr). 9.35 Wa terstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 /oor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr). (11.00- 11.02 Nieuws). 11.55 Beursberichten. 12.00 Stereo: pianorecital: semi-klassleke muziek. 12.26 Mededelingen voor land- 12.29 Modern plattelani sieke en moderne kamermuziek. 14.35 Door Artls sjokken, klankbeeld. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nieuws. 16.02 Soiistenportret rond de pianist Arthur Rubinstein, met klas- zing. 10.20 Muziek uit de barok (gr). KRO: 11.00 Nieuws. 11.02 Voor de zieken. 11.55 S.O.S.-berlchten. NCRV: 12.00 Lichte gram mofoonmuzlek. 12.26 Mededelingen voor land en tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.41 Actuali teiten. 12.30 Godsdienstige uitzending. 13.10 Parasolasldo: gevarieerd programma. NRU: M-kanalen) HILVERSUM III (240 1 NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Voor de zieken. 9.30 Lichte Instrumentale muziek. 10.00 Nieuws. 10.03 Muziek bij de koffie. (11.00 Nieuws). NRU: 12.00 Nieuws. 12.03 De In woners van Pulflljk praten gewoon tussen de platen door. KRO: 13.00 Nieuws. 13.03 Nieuw 17.00 Nieuws. Draaijljof- draailk: verzoekplatenprogramma. BRUSSEL NED. (324 m) 12.00 Nieuws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weerbericht, me dedelingen, programmaoverzicht en S.O.S.- berlchten voor de schippers. 12.48 Lichte muziek. 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nieuws, weerbericht en beursberichten. 13.20 Tafelmuzlek. 14.00 Nieuws. 14.03 Casino- concert. 15.00 Nieuws. 15.03 Lichte muziek. I6.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.0» Hand ln hand met Nederland. 17.00 Nieuws, weerbericht en mededelingen. 17.15 Lichte muziek. 17.30 Koorliederen.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1968 | | pagina 2