Baker is back Het Gesprek van de Dag TV WEER Ex van Gullit doet een boekje open COMMENTAAR Kosovaren verdienen opvang Een acteur als Kosovaar Hans Bouwens op herhaling met Little Green Bag Germaine Greer Dat getuigt van een onbegrijpelijk gebrek aan professionalisme en mededogen. Acht dagen van bombardementen hebben een half miljoen Koso varen van huis en haard verdreven. Ze proberen een goed heenko men te vinden in Albanië en Macedonië, maar vele tienduizenden vluchtelingen nemen het zekere voor het onzekere en trekken naar de landen van de Europese Unie. En geef ze eens ongelijk. Een van de redenen van de NAVO om in te grijpen, is tenslotte dat na Kos ovo ook Macedonië gevaar loopt. Niettemin weigert een land als Engeland, notabene hoofdrolspeler in de NAVO-acties, vluchtelin gen op te nemen. In de Tweede Kamer is gisteren gesproken over de Nederlandse houding. Daarbij zijn belangrijke accentverschilllen aan het licht gekomen. Alle grote partijen zijn van mening dat een mede door het Westen gefinancierde opvang in de regio de voorkeur verdient. Waarom Nederland niet veel eerder op regionale voorzieningen heeft aangedrongen, bleef gisteren in het debat een onbeantwoor de vraag. Als zich bij ons aan de grens toch vluchtelingen uit Kosovo melden - en dat is zeer waarschijnlijk - pleit de WD voor terugsturen, maar de PvdA en D66 willen de Kosovaren opnemen. Staatsecreta ris Cohen gaat zijn verantwoordelijkheid gelukkig niet uit de weg. Hij wil de vluchtelingen opnemen, maar wil wel praten over hun status. Dat debat moet, gezien de ernst van de situatie, op korte termijn worden gevoerd. Daarbij moet lering worden getrokken uit de ervaringen die eerder met gevluchte Bosniërs zijn opgedaan. Zij kregen destijds een tijdelijke verblijfsvergunning en blijken, nu de oorlog in Bosnië voorbij is, in meerderheid in Nederland te willen blijven. Op die manier loopt niet alleen noodopvang voor vluchtelingen snel vast, maar komt ook de wederopbouw van Bosnië onvoldoen de van de grond. Als de Kosovaren niet of onvoldoende in hun ei gen regio kunnen worden opgevangen, moeten zij zich veilig we ten in de landen van de Europese Unie. Maar wel onder de voor waarde dat zij naar huis terugkeren zodra daar in redelijkheid weer te wonen valt. Het is me nogal een vraag waar de vaste presentatoren van Het Blauwe Licht en hun gasten gisteravond een uitzending lang over willen worstelen: is werkelijkheid het echte leven wat door het oog van de camera wordt gevangen, of is het het imitatieleven in de ge filmde fictie (u mag deze zin rustig nog een keer lezen, maar zo stond het thema van dit programma echt aangekondigd)? Gelukkig bedoelen ze het een stuk simpeler. Het gaat er deze woensdagavond, in het programma waar kritisch naar het medium televisie wordt gekeken, alleen maar om welke beelden vandaag de dag de meeste emotie bij de kijkers losmaken. Zo tracteren Anil Ramdas en Stephan Sanders hun gasten, Dana Linssen, hoofdredacteur van De Filmkrant en theatermaker Gerard- jan Rijnders, op het fragment uit het NOS-journaal, waarin de in Nederland woonachtige Kosovaar Fatim wanhopig naar zijn fami lie in zijn geboorteland probeerde te bellen. Niemand die de tele foon opneemt. En hij vertelt en passant dat zijn zwager is ver moord. Pappa is dood, want ik heb zijn benen gezien, had zijn nichtje uitgeroepen. Waarom dat nu zo'n aangrijpend moment is, wil Ramdas van Linssen weten. Omdat je over iets hoort, wat je niet ziet, vindt zij. Niet het zoveelste afgebrande dorp. Of de lijken in de modder. Nee, je ziet niets. Dus probeer je het je voor te stellen. En zo zie je het toch voor je. Het beeld van een man die wordt weggesleurd. Of van een man van wie de benen zijn afgehakt. Vindt Sanders ook. Zo is de oorlog bij hem binnen gekomen. Zo heeft de oorlog een gezicht ge kregen. Niet voor Rijnders. Die had het gewraakte stukje van de Kosovaar heel anders zitten bekijken. Vanuitzijn vak van theatermaker. Hoe doet iemand die wanhopig is? Welke emoties zijn er te zien? Een ac teur kan dit ook, stelt hij. Nou ja, een goede acteur. Voor de rest hebben dergelijke reportages nauwelijks nut, stelt Rijnders. Op die manier krijgt hij weinig informatie over wat er gaande is. Rijnders meent het. Hij acteert niet. Een gruwelijke werkelijkheid, de werkelijkheid van Rijnders. wil buys MENSELIJK Voor de 86-jarige Braziliaanse EMIRENE GUEDES RIBEIRO kende de hemelse zegen geen prijs. Ze was dan ook zeer ver baasd toen ze een rekening van 5.000 real (tegen de 6.000 gul den) kreeg voor de zegening van haar appartement in Rio de Janeiro en voor een beloofd plaatsje in de hemel. De rekening was gepresenteerd door een man die zich 'eerwaarde Emidio' noemde en die haar zijn geestelij ke diensten had aangeboden. ,,Ze vertelde hem dat ze slechts 3.000 real had en hij zei dat God Overwegend zonnig Vrij hoge temperaturen werden gisteren in onze omgeving gemeten. In Bloemendaal werd het 19,5 graden en op Schiphol 18,5 graden. Lan delijk werd de hoogste temperatuur geregistreerd in Hoek van Holland. Daar werd het 19,9 graden. Ook vandaag was het droog en zonnig met een aangename temperatuur. De wind was iets sterker zodat het wat minder warm aanvoelde dan gisteren. Het fraaie weer wordt veroorzaakt door een hogedrukgebied met een centrum bij de Poolse Oostzeekust en een depressie ten westen van Ierland. Tussen beide luchtdruksystemen staat een zuidoostelijke stroming waarmee vrij warme lucht uit Zuid-Europa wordt aange voerd. Morgen verandert er maar weinig. Het blijft overwegend zonnig en de zuidoostelijke wind is af en toe zwak of matig. De temperatuur ligt in de middag rond de 18 graden. Zaterdag en tijdens de paasdagen dringen zwakke fronten tot onze omgeving door, maar het blijft vrijwel overal droog en de zon laat zich tussen de wolkenvelden door geregeld zien. Bij een naar zuidwest draaiende wind komt de temperatuur op een iets lager niveau: het wordt 15 tot 16 graden. In Ierland viel de afgelopen 24 uur wel regen van betekenis. Het weerstation Valentia in het uiterste zuidwesten meldde 30 mm. De hoogste temperaturen heersen in Spanje: in Cordoba werd het gisteren 27,4 graden. De afgelopen maand maart was vrij nat en zacht. In de laatste dertig jaar kwamen er veel warme maart-maanden voor. Wanneer in 2001 de nieuwe normaalcijfers over het tijdvak 1971-2000 worden berekend, zal de gemiddelde temperatuur van de lentemaand dan ook flink stijgen. jos broeke Jongeren die zijn kleinkinderen hadden kun nen zijn, hossen in discotheken op zijn afge stofte, uit 1969 daterende hit Little Green Bag. Zelf kan Hans Bouwens alias George Baker het ook niet helemaal bevatten dat wat vergane glorie scheen na dertig jaar opnieuw een hit dreigt te worden. Hoe opmerkelijk het leven van een popmusicus soms kan zijn! „Weet je, natuurlijk verbaast deze revival me. Ik kan moeilijk zeggen dat ik dit heb zien aankomen. Alles blijkt mogelijk, ook wat zelfs door mij voor onmogelijk werd gehouden." 3.000 real zou aanvaarden", al dus inspecteur Carlos Gomes van Rio's 15de politiedistrict. Ribeiro kreeg argwaan en belde het dio cees op om te vragen of daar een eerwaarde Emidio bekend was. Daarna spoedde ze zich naar de bank om de betaling per cheque stop te zetten. Bij de bank liep ze een handlanger van Emidio tegen het lijf die probeerde de cheque te verzilveren. De ingerekende handlanger leidde de politie naar de priester, die in werkelijkheid de Portugese oplichter Emidio Conceicao Vieira bleek te zijn. Baker is back. Te pas en te on pas wordt Little Green Bag ge draaid op Radio 3, waar 's mor gens vroeg deejay Edwin Evers zijn grootste plugger is. En op zijn beurt gaat Bouwens, die zijn pseudoniem ooit leende uit een onduidelijk detectiveboek je, geregeld langs bij de radio- en televisiestudio's. Er is inmid dels een single-cd uitgebracht, die naar de tijd van toen eruit ziet als een 45 toeren plaatje. Inmiddels is Little Green Bag binnengekomen in de tippara- de; helemaal te gek volgens Ba ker. „D'r is niks aan geknipt en niks aan geëquilazed. Het is ge woon de oorspronkelijke sound, weet je. Compleet met het loopje waarmee destijds onze bassist Jan Visser kwam aanzetten en al wat ik erbij heb verzonnen." De hernieuwde populariteit valt deels terug te voeren op de in 1992 uitgebrachte cultfilm Re servoir Dogs, waarvoor de Amerikaanse regisseur Quentin Tarantino de eerste hit van Bouwens gebruikte. En deels op een whiskycommercial die in Japan deinde op Little Green Bag. Niet alleen de consumptie van het huppelwater zwiepte ter plaatse immense liters om hoog, ook naar Bouwens alou de song was in het Land van de Rijzende Zon van de weerom stuit volop vraag. „Het heeft een paar jaar geduurd, voordat ze er hier ook weer helemaal maf van werden." Zelfs oudere jongeren en jonge re ouderen die hem vroeger ab soluut niet konden horen, gal men vandaag de dag tot verve lens toe zijn repertoire. „Of ze me nou zien als camp of niet, of ze me belachelijk en tegelijk leuk vinden, het zal me een zorg zijn. Al ben ik nuchter ge noeg deze opleving niet al te se rieus te nemen, als musicus neem ik mezelf dat wel. Ik be leef nu een beetje, wat Abba is overkomen. Die groep was op een gegeven moment ook op eens weer hot. Onder bepaalde groeperingen mocht die muziek in de jaren zeventig niet goed worden gevonden. Op latere leeftijd komen dergelijke men sen kennelijk tot het besef dat het toch allemaal zo slecht nog niet was als ze in jeugd deden voorkomen." Blanche, al veertien jaar met hem getrouwd, blijkt niet ge plukt uit het legertje vrouwelij ke fans dat eens slaafs achter hem aanliep. In zijn populairste dagen had zij weinig op met de deuntjes die 'haar' Hans brouwde. En nog is het haar muziek niet. „Af en toe laat Hans me iets nieuws horen. Uit mijn mond klinkt dan 'mmw- ha'. Dan weet hij dat ik het niet veel vind. Ik ben meer het country and western-type. Maar goed, ik weet hoeveel tijd en energie Hans in zijn liedjes stopt, sommige kan ik nu in elk geval wel waarderen. Nadat Bouwens in 1969 met Little Green Bag zichzelf had ontdekt als componist, scoorde hij aan de lopende band hits. En kon hij zijn baan aan de lo pende band in een fabriek ge dag zeggen. Menige poprecen sent vond dat hij na Little Green Bag stijlbreuk pleegde met het klapboemwerkgenre, dat onder meer werd gedragen door hits als Una Paloma Blan- ca, Morning Sky en Fly Away little Paraguayo. „Wat ik heb gemaakt mag dan niet allemaal maatwerk zijn geweest, het was in elk geval wel altijd goede confectie. Una Paloma Blanca is zelfs doorgedrongen tot de top tien van de Verenigde Sta ten. Door mijn hele oeuvre ben ik financieel onafhankelijk ge worden. Maar neem van mij aan dat het niet zaligmakend is miljonair te zijn." Hoe betrekkelijk het succes van een artiest is, ervoer Hans Bou wens een jaar of twintig gele den, toen een van zijn kinderen verongelukte. „Dat verdriet ver dwijnt nooit. Ik ben toen tot het inzicht gekomen dat me nooit iets ergers kon overkomen. Al je geld kwijtraken of als een gieter afgaan voor het publiek, het is allemaal peanuts vergeleken bij het verlies van een kind." Krap veertien dagen na deze diep in zijn ziel snijdende ge beurtenis stond Hans Bouwens als George Baker met zijn Selec tion alweer op het podium. „The show must go on, zo zit het vak inelkaar. De hele band moest ervan eten, dus stond ik lachend te spelen, terwijl mijn hart huilde." In 1978 viel de groep uiteen. Niemand uitgezonderd hadden de leden van de Selection het allemaal wel gezien. De zalen in het land; de groupies die zelfs zo ver gingen dat ze de kleedka mer van Bouwens binnendron gen om aan de zitting van z'n stoel te ruiken. Op een gegeven moment voelden ze zich een le vende jukebox. „Ik ben naar Spanje gegaan om la vida, het Een van de grootste verrassingen van deze eeuw is, terugblik kend, ongetwijfeld de veranderende positie van de vrouw ge weest. Niemand heeft in de eerste zestig jaar van deze eeuw kunnen voorzien dat vrouwen tegen het jaar tweeduizend ad vocaat, astronaut, piloot, brandweervrouw, buschauffeur en minister zouden zijn. Dat ze zo massaal op de arbeidsmarkt zouden verschijnen in allerlei functies die we dertig jaar gele den nog voor onmogelijk hadden gehouden. Nog in 1965 vond 83 procent van de Nederlanders dat vrouwen met kleine en schoolgaande kinderen niet buitenshuis mochten werken. En nu is bijna hetzelfde percentage van de Nederlanders tweever diener. Zelf heb ik artikel 67 van de Arbeidswet van 1919 nog meege maakt die gehuwde vrouwen gelijk stelde met minderjarige jongeren onder de 18 jaar. Beide groepen moesten voor het ver richten van arbeid buitenshuis toestemming vragen aan de burgemeester van hun woonplaats door het aanvragen van de arbeidskaart. Die arbeidskaart heb ik nog steeds. Hij stamt uit een tijd waarin vrouwen werden ontslagen als zij trouwden en meisjes structureel lager werden opgeleid dan jongens 'omdat zij zich in de eerste plaats dienden voor te bereiden op hun ver- antivoordelijkheden binnen het gezin'. Meisjes volgden ook to taal andere opleidingen dan jongens, hetgeen resulteerde in een sterk naar sekse gesegregeerde arbeidsmarkt. Pas in de tweede helft van de jaren vijftig werd de wet op de handelingsonbekwaamheid van getrouwde vrou wen afgeschaft, tientallen jaren volgde de inan als 'hoofd van het gezin'. En nu maken wij dezer dagen tenslotte ook nog 'het einde van het blondje' mee, het prototype van de verleidelijke seksbom dat in de persoon van Marilyn Monroe, Brigitte Bardot of Claudia Schiffer de natte droom werd van menig inan en als ideaalbeeld gold voor vrouwen. Net voor de eeuwwisseling is de terreur van blotul haar en cup D opgeheven. Toonaangevende film actrices en fotomodelen zijn donker, en 'naturel', ook wat hun borsten betreft. Alle reden voor feministen om hun zegeningen te tellen, maar met enig talent daari'oor is Germaine Greer niet gezegend. Sterker nog: ze blaast in haar nieuwe boek 'De hele vrouw' alle stereotypen over onaantrekkelijke, starre en boosaardige matrones nieuw in leven in door er zelf een te zijn en moedigt HELEEN CRUL Hans Bouwens: „Of ze me nou zien als camp of niet, of ze me belachelijk en tegelijk leuk vinden, het zal me een zorg wezen. leven te ontdekken. Ik had er schoon genoeg van, van telkens on the road zijn, van de belas ting, van alles eigenlijk. Het zijn zeven sabbatical years gewor den, totdat Spanje me de strot uitkwam." Terugverlangen naar de kapita le villa aan de Spaanse costa doet de geboren Zaankanter niet in zijn bescheiden rijtjes- maisonette in Waddinxveen. Hij legt de link met de topdagen van zijn artiestenbestaan, hij heeft alles opgezogen en be leefd, herhalingsoefeningen vallen meestal tegen. De laatste jaren werd Hans Bouwens voornamelijk omgeven door het geluid van de stilte. De man die eens op de voorgrond stond, raakte meer en meer op de achtergrond. Tweemaal per week optreden op een bedrijfs feest hier en een braderie daar, dat was het wel. Bouwens vond het best. In de beslotenheid van zijn eigen studio's in Waddinx veen vervaardigde hij demo- tjes van nieuwe songs, waar voor tot dusver geen platen maatschappij te porren was om die uit te brengen. En hij schreef liedjes voor Corrie Ko- nings, André Hazes en Piet Veerman. „Geen hits, want die hou ik liever zelf, maar songs die ze tekort kwamen voor hun cd's. De telefoon hield zich heel rustig; sinds kort gaat-ie weer veel over." Maar Bouwens is geenszins van plan om zich als vanouds over de kop te gaan werken, nu er M MILLENNIUM nog dagen FOTO HANS VAN WEEL weer vraag naar hem is. Van een hereniging met de Selecti on zal het evenmin komen. De meeste makkers hebben al in geen twintig jaar meer ge speeld. Hooguit vier solo-optre dens in de week, daar zal het bij blijven. „Als je vierenvijftig bent, kun je niet meer onge straft 's nachts om vier uur thuis komen en 's morgens om tien uur in de studio alweer liedjes gaan componeren. Ik heb mijn rust nodig. En dan, ik heb nog twee jonge kinderen. Een zoon van tien en een doch ter van acht, die hebben ook de aandacht van hun vader no- dig." gerard van putten Nog 275 dagen en het nieuwe millennium breek aan. Reden voor deze krai om in een dagelijkse serie terug te kijken op belang rijke gebeurtenissen die plaatsgrepen op corres ponderende data in de af gelopen 100 jaar. Deze week: 29 maart 1623: sa menzweerders Maurits onthalsd: 30 maart 1987: recordbedrag voor Van Gogh; 31 maart 1889: in huldiging Eiffeltoren; 1 april 1572: inname Den Briel; 2 april 1982: Falk- land-oorlog begint; 3 apri 1968: vooravond moord M.L.King. 1 APRIL 1572 'No es nada', zegt Alva. Het is niets. Maar de landvoogd ver gist zich schromelijk. Als de w tergeuzen op 1 april 1572 Den Briel innemen, is dat het begii van een chaotische en onover zichtelijke toestand in de Lage Landen. De geuzenvloot, dooi Elizabeth I verjaagd uit de En gelse wateren, gaat zonder vooropgezet plan op pad en doet een geslaagde aanval op de stad, met verstrekkende ge volgen. De ijzeren hertog zweert wraak, maar tevergeefs Den Briel is hij kwijt en de gei zen hebben de smaak te pak ken. Burgemeester mw. Van d Kluit zal vandaag weer presen zijn om de jaarlijkse festivitei ten in historische kledij bij te wonen. „Deze dag geeft de mensen in Den Briel zelfver trouwen", zegt de burgemees ter, die wijst op de stadsspreu 'Eersteling der vrijheid'. Zo vo len ze dat in de plaats die op 1 april (en ook gisteren al) dui zenden belangstellenden trekt met het straattoneel dat doet denken aan de dagen van toer Dan ook verschijnt burgemee: ter Koekebakker, die net als in 1572 de verschrikkelijkste din gen moet ondergaan. „Hoogte punt is het rammeien van de stadspoort door de geuzen", zegt Bart de Man die jaarlijks i de huid kruipt van Koekebak ker. „Dus ik ben Spaansge zind", vertelt de preses van de april-vereniging de historie ne „Op m'n knieën smeek ik om genade." henkruul» vrouwen aan Aboriginals in Australië als lichtend voorbeeld te zien. Want daar kunnen meisjes zich nog ontwikkelen tot 'ech te' vrouwen, omdat ze in volledige afscheiding van mannen opgroeien. Welk lot hen treft als ze eenmaal 'echte' vrouwen zijn, daar horen we Greer niet over. Terecht, want dan wacht een nimmer eindigende reeks zwangerschappen en het afbeu lende bestaan van water halen, wassen (met de hand), en voedselbereiding. Greer behoort duidelijk tot het leger van 59-plus feministen voor wie de oorlog tussen de seksen inmiddels de enige manier van leven is geworden. Volgens mij is ze doodgewoon jaloers op al die jonge, goed opgeleide po wergir Is' die ze zo meedogenloos veroordeelt, omdat ze genieten van 'geld, seksen mode'. Zij zou daar als senior-powergirl ook van kunnen genieten, ware het niet dat ze er kennelijk weinig aanleg voorheeft. Greer dankt haar grote verdienste ontegenzeggelijk aan het feit dat zij in 1970 met haar boek 'De vrouw als eunuch' benadruk te hoe belangrijk seksuele autonomie en wijheid voor vrouwen is en dat de onderdrukking daarvan het wezen van een vrouw ten diepste treft, een soort amputatie van haar ziel is. Omdat je seksuele energie een krachtige bron is die ook je creativiteit, ex pressie en je levenslust voedt. Maar ze is kennelijk niet bij machte geweest die bron bij zichzelf aan te boren, hoewel ze zich een 'onverbeterlijk heteroseksueel' noemt. Misschien is ze zelf als meisje te weinig bevestigd door haar vader, en wortelt in dat gegeven liaar boosheid tegen mannen in het algemeen. Greer heeft gelijk als ze vaststelt dat het kapitalisme de moder ne consument steeds geraffineerder manipuleert door de mar keting, de media en het internationale bedrijfsleven. Maar ze mist een kans om serieus genomen te worden door er aan toe te voegen dat die onderdrukking vooral vrou wen geldt. Het kapi talisme moedigt vrouwen met alle daartoe bestaande middelen aan een goed figuur te hebben, maar onderwerpt mannen aan het dwingende gebod voortdurend een goed figuur te slaan. Wie serieuze problemen heeft met het kapitalisme kan boven dien terecht in een steeds sterker wordende tegencultuur van versobering en onthaasting die Greer kennelijk ook ontgaat. 'Heren, het is geheel aan u', hoorde ik vorige week een dansle- raar zeggen. Ik werd me toen bewust van het feit dat er eigen lijk nog maar één gebied is overgebleven - de dans - waar de man zijn absolute leidinggevende positie heeft gehandhaafd. Een privilege waawan mannen, aan hun gezichten te oorde len, volgaarne nog deze eeuw afstand doen. Om het geld was het haar niet te doen. „Financieel kan ik me gelukkig aardig redden. Ook wraakgevoelens speelden geen rol. „Die tijd is al lang voorbij. Ik wil onze dochters Felicity en Charmayne wel recht in de ogen blijven kijken." Nee, de belangrijkste reden voor Yvon ne de Vries om een boek over haar leven met Ruud Gullit te schrijven, was dat zij wilde la ten zien hoe zo'n leven met een beroemdheid nou eigenlijk is. „Het gaat om mij. Hoe ik het als voetbalvrouw allemaal beleefd heb." Yvonne de Vries (36) kon het gisteren in Amsterdam na de presentatie van 'Een voetbal sprookje, mijn leven met een voetbalheld' (opgetekend door auteur Bert Hiddema) niet ge noeg benadrukken. Ze wilde al leen haar verhaal vertellen over hoe het allemaal was gegaan tussen haar en haar grote jeugdliefde. Hij was haar eerste vriendje; de man met wie ze la ter trouwde en twee kinderen kreeg. Tegen iedereen die het maar horen wilde: „Ik heb toch ook recht op mijn versie van het verhaal? De meest vreemde verhalen hebben sinds onze scheiding, acht jaar geleden, de ronde gedaan. IGinkklare leu gens werden er over mij ge schreven. Bij deze wil ik al die onzinverhalen naar het land der fabelen verwijzen. Dit is hoe het echt is gegaan. Zonder verdraaiingen, zonder vuilspui terij. Ik heb mezelf niet ge spaard. Want ook ik had m'n tekortkomingen en gebreken. Daar ben ik wel achter geko men." Uit het boek wordt wel duide lijk dat het zeker niet makkelij was om als echtgenote van Gi lit, momenteel trainer van Newcastle United, door het le ven te moeten gaan. Leek het aanvankelijk nog een sprookje tussen beiden (De Vries leerde Gullit kennen toen zij dertien was en hij nog een onbekende wisselspeler bij Haarlem was), nadat Gullit in de zomer van 1987 van PSV naar AC Milan verkaste, ging het in hun relati alras slechter. Gullit vervreem de steeds meer van z'n gezin e had meer oog voor anderen dan voor zijn eigen vrouw. Vri en was er niet meer bij voor ai me Yvonne. Citaat: 'Hij zegt 'welterusten' en draait zich meteen om...' Nee, een echt gelukkige periot beleefde De Vries niet in Italië Ze zat dan wel aan tafel met Omar Sharif en verkeerde in d hogere kringen van Milan-baa Silvio Berlusconi, maar (citaat 'Ik wist dat het helemaal mis was tussen ons beiden.' Tot et definitieve breuk kwam het in de zomer van 1989 toen Gullit zijn Yvonne verliet en niet vee later met zijn nieuwe liefde Cristina Pensa in het openbaa gefotografeerd wordt. Twee ja later werd de scheiding tussen Gullit en De Vries uitgesproke: rens muller

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1999 | | pagina 2