m
Zware jongens kapen vliegtuig in Con Air
'Con Air deed ik vanwege
het vorstelijke honorarium'
Films
Vader en zoon leren eikaars jungle kennen
Irritante gimmick roni
persoonsverwisseling
DONDERDAG 19 JUNI 1997
FILMS DEN HAAG
Nicolas Cage als eenzame held in harde actiefilm
BABYLON 1 Ie. 070-34716S6. naast
Den Haag Centraal Station.
The Crucible 12 jr.. dag. 13.15.
15.00. 18.45, 21.30; do. ven/alt
16.00
BABYLON 2
Lost Highway 16 r dag. 21.30
Beavis Butt-Head do America 12
dag. 13.15. 16.00. 18.45.
BABYLON 3
Nelly et Mr Arnaud a1 dag 18.45
21.30; do. vr. ma. di. ook 13.15.
101 Echte Dalmatiërs ai za. zo wc
13.15.16.0C
METROPLE 1 tel. 070-3456756. Car
negie 331 16-
The English Patient 12 jr dag
12.45. 16.45.20.45
METROPOLE 2
The Truth About Cats Dogs 3 .dag.
13.15. 16.00. 18.45.21.30.
METROPOLE3
Donnie Brasco 16 jr.. dag. 13.15.
.16.00. 18.45.21.30,
METROPOLE4
Karakter 12 jr cag 18.45.21.30;
do. vr. ma. di. ook 13.15 en 16.00.
Space Jam ai.za. zo. wo. 13.15,
16.00.
METROPOLE5
One Fine Day al dag. 18.45,21.30;
do. vr ma. du ook 13.15. 16.00.
De Klokkenluider van de Notre Dame
ai za. zo. wo. 13.15.16.00.
PATHE Scheveningen te 970-
3515738, Kurnausweg 2.
The Ghost and The Darkness 12 jr..
dag. 12.50. 15.30. 18.40. 22.00.
Liar Liar a dag. 13.40.15.50,
18.00. 20.10.22.20; za. zo. ook
11.30.
The Fifth Element 12 jr., dag. 12.30.
15.20. 18.10: do. t/m ma. wo ook
21.30.
Turbulence 16 jr.. dag. 14.30.
16.50. 19.20. 22.10: za. zo. ook
12.10.
The Frighteners 16 jr.do. t/m zo.
13.50. 16.20. 18.50,21 40.
Con Air 16 jr., ma. t/m wo. 13.00,
15.40. 18.20.21.10.
Jungle 2 Jungle aldag 13.20.
16.10. 18.30. 21.20; za.zo. ook
11.00.
Dante's Peak 12 jr., dag. 16.30,
19.10, 21.50; do. vr. ma. di. ook
13.30.
Jerry Maguire al dag. 13.10, 16.00.
19.00.
The Devil's Own 16 jr.. dag 22.00
Space Jam a za. zo. wo. 13.45; za
zo. ook 11.40.
101 Echte Dalmatiërs a za zo wo.
14 10; za. zo. ook 11.50.
HAAGS FILMHUIS tel. 070-3656030.
Spu 191.
Love and Other Catastrophes 16 jr
dag. 19.15. 21.45 (ma alleen
19.15); zo. wo. ook 14.00, 16.15.
When We Were Kings 16 jr.. dag.
21.45: zo. ook 14.00, 16.15; wo.
ook 16.15.
Tierra 16 jr.. dag. 21.45; zo. wo. ook
14.00.
The Daytrippers al.. dag. 19.15; zo.
wo. ook 16.15.
TUSCHINSKI tel. 070-3609282, Bui
tenhof 20.
The Fifth Element 12 jr dag. (beh.
ma.) 13.00, 15.40. 18.40.21.20.
Liar Liar al dag. (beh. ma.) 12.20,
14.15. 16.15, 18.10.20.10.
22.10.
Turbulence 16 jr dag. (beh. ma.)
12.10. 16.45. 19.10. 21.40; do. vr
di. ook 14.30.
All Stars al.. dag.loeh. ma.) 12.40.
15.00. 17.20. 19.40.22.00.
The Ghost and The Darkness 12 jr
dag. (beh ma.) 12.00. 14.25.
16.50. 19.20.21.50.
Con Air 16 r dag (beh. ma.) 13.20.
16.00. 18.50.21.30.
101 Echte Dalmatiërs za zo. wo.
14.30.
OMNIVERSUM tel. 070-3547479.
Pres. Kennedylaan 5.
Cosmic Voyage
FILMS AMSTERDAM
Met Con Air dient de eerste
grote zomerfilm zich aan
in de bioscoop. Na een op
warmronde in uitsluitend
de vier grote steden, gaat
de film vanaf maandag
draaien in maar liefst 85
theaters in het hele land.
Dat zijn aantallen die je
normaal alleen bij een
nieuwe lames Bond tegen
komt. maar blijkbaar ver
wacht *nen nogal wat van
deze nieuwe actiefilm van
Jerry Bruckheimer, de pro
ducent van succesfilms als
Die Hard, The Rock en
Crimson Tide.
FILM RECENSIE
HENK MAURITS
Con Air. Te zien vanaf 19 juni: Tuschinski
1Den Haag; Cinema 1City 1. Tuschinski
1, Amsterdam Vanaf 23 juni ook Euro
Cinema 1Alphen a/d Rijn, Luxor. Leiden.
Ook Con Air past in dat rijtje
machofilms, met sterke man
nen in de hoofdrol. Net als in
The Rock vroeg Bruckheimer
Nicolas Cage weer voor de
hoofdrol en voegde er nog wat
bekende namen aan toe met
John Cusak, John Malkovich
(zie interview elders op deze pa
gina) en Steve Buscemi. Een
sterke cast met in de bijrollen
een stel uitgelezen boeventro
nies, die alleen geselecteerd lij
ken op hun uiterlijk.
Nicolas Cage, rennend voor zijn leven in Con Air.
De regie van Con Air een
titel die slaat op een charter
maatschappij die convicts (ge
vangenen) vervoert was in
handen van debuterend regis
seur Simon West, die door
Bruckheimer werd weggeplukt
tergrond die goed aan de stijl
van de film is af te zien, want
met name de actiescènes zijn
even flitsend gemonteerd als
een commercial en duren geen
seconde te lang. Het zijn de mo
menten waarop je naar het
uit de reclamewereld. Een ach- puntje van je stoel schuift om
niets te missen van de soms
spectaculaire stunts, met als
hoogtepunt de noodlanding van
een vliegtuig tussen de gokpa
leizen op Las Vegas Boulevard.
De film start met een vecht
partij waarvoor ex-commando
Cameron Poe (Nicolas Cage)
ten onrechte acht jaar moet
brommen. Op de verjaardag
van zijn dochtertje komt hij vrij,
maar op transport naar huis
komt hij terecht in een kist vol
zware jongens, die worden
overgevlogen naar een nieuwe
gevangenis. Daarbij blijkt al snel
dat de boeven veel gewie
zijn dan de bewakers en bii
de kortste keren hebben zi
vliegtuig in handen.
Poe is gedwongen het
mee te spelen, maar speeh
riskant dubbel spel en wot
ongewild de bondgenoot vi
achtervolgende politieman
ce Larkin (John Cusak).
brein achter de skyjacking
het vliegtuig is Cyrus Gri
John Malkovich) die een
terplan heeft uitgedacht
hem naar Zuid-Amerika
brengen. Maar mede dooi
en Larkin strandt hij voor
in de straten van Las Vegas.
Producent BruckheimerI
een fraai stel criminelen b
kaar weten te fantaseren
deze boevenvlucht met Coi
Psychopaten. massamo*
naars, verkrachters en
schuim, met daartussen als
ge brave burger Cameron
de held tegen wil en dank
is natuurlijk volstrekt ongt
waardig dat er ooit zo n t
port zou plaatsvinden, me
veel zware jongens bij el
Dat is wagen om moeifi
den, zeker als de bewaken
nog ongewapend moeten
En zo zijn er nog wel wat i
zaken waar je als kritische I
je vraagtekens bij kunt u
maar die worden volkc
platgewalst door de overdo
rende actiescènes, de drei
de geluidsband en het tom
tempo van de film. Nadenl
er gewoon niet bij; Con Aii
je alleen maar ondergaan.
The Associate is nog in diverse bioscopen te zien.
ALFA 1 020)6278806
13.30. 16.00, 19.30. 22.00; Ridi
cule
ALFA 2
13.00. 15.45. 18.45. 21.30: The
Crucible
ALFA 3
18.45; Shine
13.00, 15.45. 21.30: Restoration
ALFA 4
13.30, 16.00, 19.30, 22.00 (beh
di Nelly et Mr. Arnoud
30. :c 31 Iwan de Ver
schrikkelijke (deel 1 2)
ALHAMBRA 1 020)6233192
.3 30. 17.15. 20.45: The English
Patient
ALHAMBRA 2
13.30. 21.30; do vr ma di ook
12.30. 15.3C Jerry Maguire
BELLEVUE CINERAMA 020)
6234876
12.45 15.30. 18.15. 21.15: The
Fifth Element
CINERAMA 2
13.00. 15.45. 18.30, 21.15: Lost
Highway
CALYPSO 1 (020) 6234876
15. 16.00, 18.45.21.45: Don-
CALYPSO 2
13.15. 16.00. 19.00, 21.45: Set It'
Off
CINECENTER (020)6236615
16.30, 19.15, 22.00; zo ook 11.00,
13.45 Karakter
16.45.21.45 Kolya
1 9 31. zo ook 11.00, 14.00: Everyo
ne Says I Love You
17.30. 2215zo ook 11.00. 14.30:
When We Were Kings
19 45 Drifting Clouds
17.15. 1945. 22.00; zo ook 11.00.
14 3C Un Airde Familie
CINEMA OSCAR 120)5475175
do vr za di wo 20.00 Evita
CINEMA 1 020)6151243
:jzoned' wo 19 15, 22.00: vrza
18.00. 20.30. 23.00; za zo wo ook
15.3C Con Air
CINEMA 2
dozomadi wo 18.45. 21.30: vrza
17.30. 20.00. 22 30; za zo wo ook
15.00 The Fifth Element
CITY 1 (020)6234579
13.15. 16.00. 19.00. 21.30; za ook
11.00 Con Air
CITY 2
13.15, 16.00, 18.30, 21.00; zazo
ook 11.00: Jungle 2 Jungle
CITY 3
13.30. 16.15. 18.45; zazo ook
11.00 The Associate
21.15 Dante's Peak
CITY 4
15.15. 18.45, 21 15; do vr ma di
ook 12.30: First Strike
CITY 5
14,00. 16.00. 18 00.20.00.
22.00 za zo ook i 115: Beavis
Butt-Head Do America
CITY 6
14 30, 16.00. 18.00. 20.00.
22.00; za zo ook 1115: Liar Liar
CITY 7
13.45. 15.45. 18.30, 21.15; zazo
ook 11.00: Turbulence
DESMET 020)6273434
20.30; zoook 13.15: A Moment of
Innocence
18.45: Microcosmos
19.00 (beh wo), zo ook 16.45: Villa
ge of Dreams
21.15(beh wo); zoook 15.00: Johns
22.15: Tierra
wo 20.00 Breaking the Waves
do ma 23.00; zo 14.00: Le Journal
d'Une Femme de Chambre
vr za 23.00; zo 14.00: Le Fantome
de la Liberie
di wo 23.00: Un Chien Andalu Si
mon Del Desierto
KRITERION 1 (020) 6231708
17.30 (beh di) II Postino
19.45. 22.15; di met 22.15: Lost
Highway
di 22.15: Sneak Preview
KRITERION 2
17.15. 21.45: ma met 21.45 Big
Night
19 15 Romeo Juliet
ma 21.45: Het Rode Korenveld
NEDERLANDS FILMMUSEUM '020)
5891400
22.00 (beh za) Rosas Danst Rosas
RIALTO 1 (020) 6753994
18.15, 22.15: Love and Other Cata
strophes
20.00: Trois Vies Et Une Seule Mort
RIALTO2
18.00, 22.00: Conted'Ete
do vr za 20.15: La Promesse
zo di wo 20.15: La Seconde Volta
ma 20.00: l'Argent
THE MOVIES 1 (020) 6386016
17.30, 19.45. 21.45;zoook 15.00:
Ridicule
THE MOVIES 2
17 00. 19.30. 22.00; zoook 14.30:
Lost Highway
THE MOVIES 3
17 15: Basquiat
19 15; zoook 14.15: The English
Patient
22.15 Hufters Hofdames
THE MOVIES 4
17.00. 19.30; zoook 14.30: Karak
ter
22.00: The Crucible
TUSCHINSKI 1 (020) 6262633
13.00. 15.45. 18.30. 21.30. The
Ghost and the Darkness
TUSCHINSKI2
13.15. 16.00, 18.45,21.30 All
Stars
TUSCHINSKI 3
13.15, 16.00, 18.45, 21.30: Liar
TUSCHINSKI4
13 .00. 16.45. 20.30: The English
Patient
TUSCHINSKI 5
18.45,21.30; do vr madiook
13.15. 16.00: One Fine Day
TUSCHINSKI 6
16.00. 18.45, 21.30; do vr ma di
ook 13 i 5: The Truth About Cats
Dogs
DE UITKIJK (020) 6237460
20.30. 22.15. Love and Other Cata
strophes
17.45, zoook 15.00: Secrets and
Lies
John Malkovich, specialist in chique en hyperintelligente boeven:
UTRECHT GPD
Twee priemende, donkere ogen die dichter bij el
kaar staan dan aangenaam is. Een lange gestalte
die vermoeide superioriteit uitstraalt. Een zachte,
licht nasale stem die zorgvuldig woorden kiest en
de kwade kans inhoudt dat er elk moment een
woede-uitbarsting volgen kan. Het zijn attributen
die John Malkovich met succes heeft aangewend
om hyperintelligente filmschurken te creëren.
liefhebbers van kunstfilms bewonderen hem
vanwege de perfide sujetten die hij neerzette in
Dangerous Liaisons en A Portrait Of A Lady. Een
groter publiek herinnert zich In The Line Of Fire
met Clint Eastwood die maar net wist te verhin
deren dat John de Amerikaanse president zou
vermoorden. Nu is hij te zien in Con Air.
Malkovich maakt er nauwelijks een geheim van
dat hij een rol als die van Cyrus 'The Virus" in Con
Air voornamelijk aanpakt vanwege het vorstelijk
honorarium. Het stelt hem in staat een eigen
filmproject te financieren en zich te blijven wij
den aan de kunstvorm die nog altijd zijn voorkeur
heeft: het toneel.
Dat neemt allemaal niet weg dat hij zich op de
set van Con Air best geamuseerd heeft.
John Malkovich: „Nooit eerder ben ik bij een
productie betrokken geweest die het zo van spier-
ballenvertoon moet hebben. Mijn tegenspelers
waren voormalige boksers, footballers, ijshockey
spelers en bajesklanten. Het is amusant om te
verkeren in zo'n uitgesproken mannenwereld.
Dat is geen normale omgeving voor mij en heel
merkwaardig om eens mee te maken."
De Convict Air Service waarvan sprake is ge
specialiseerd in het vervoer van gedetineerden
per vliegtuig schijnt echt te bestaan. Maar het
is geen fenomeen waar Malkovich zich speciaal
in heeft willen verdiepen. „Ik had er nooit van ge
hoord. Ik werd pas bij deze film gehaald een week
voordat ze gingen opnemen. Ik ben niet iemand
die zweert bij intensief research. Ik wil als acteur
het werkelijke leven niet imiteren. Ik verzin het
liever zelf. Dat is het enige wat ik kan."
Voor het publiek lijkt er nauwelijks een groter
contrast mogelijk dan tussen typische Malkovich-
films als Dangerous Liaisons of Portrait Of A Lady
en dit actiespektakel. Malkovich: „Voor mij maakt
het weinig verschil. Hoe ik omga met mijn rollen,
blijft in wezen ongewijzigd. Alleen de situaties
kunnen veranderen en de regisseurs en hun me
thoden zijn telkens anders. Er is ook geen genre
waar ik problemen mee heb. Zoals ik op het to
neel met evenveel plezier speel in Peter Pan als in
Wachten Op Godot.
„Zodra de camera loopt, ben ik altijd gelukkig
met mezelf. Wel heeft het me vele jaren gekost
om gewend te raken aan hoe het toegaat op een
filmset. Ik sta nog steeds het liefst in een theater.
Daar voel ik meer vrijheid en daar is meer preci
sie mogelijk. Een toneelrol kun je kneden, perfec
tioneren. Een filmrol moet meteen raak zijn, want
elk shot dient te kloppen met wat al eerder is op
genomen. Filmen is meer als snelschilderen. En
Uc ben geen snelschilder. maar mper iemand van
de geleidelijke opbouw."
Is dat ook de reden dat je heel veel toneel zelf
hebt geregisseerd maar nooit een film?
„Zeker. Maar ik ga waarschijnlijk nog dit jaar toch
een film regisseren. The Dancer Upstairs, geba-
John Malkovich speelt in Con Air „Ik sta nog steeds het liefst in een theater."
seerd op een roman van de Engelsman Nicolas
Shakespeare, over de Peruviaanse politieman die
Abimael Guzman heeft gearresteerd, de leider
van de guerrilla-organisatie Het Lichtend Pad.
Het is een romantische thriller."
„Waarom gaan acteurs ineens regisseren? Om
dat het de enige garantie is dat een film waar je
heilig in gelooft inderdaad gemaakt zal worden.
Of omdat je dolgraag een bepaalde rol zou willen
spelen en je geen eeuwigheid wachten kunt of hij
toevallig vanzelf in jouw richting komt. Nou, in
The Dancer Upstairs zal ik gegarandeerd niet
meespelen. Mijn principiële interesse is het pro
duceren van die film en de regie neem ik dan op
de koop toe. Het zou kunnen dat ik gedurende
mijn hele carrière twee, wellicht drie keer zal re
gisseren. Buiten het theater althans, want ik heb
bij Steppenwolf in Chicago iets van vijftig toneel
stukken geregisseerd. Filmregie, dat is me eigen
lijk teveel. Het is uitzonderlijk verv elend. H
stampvol met het soort stress dat ik heel s
verdragen kan. Als men langer dan vijf mir
nodig heeft om een set uit te lichten, ben
staat de technici in de gevangenis te laten
ten. Op mijn set zal het waarschijnlijk eve
ders toegaan dan ze gewend zijn."
„Binnenkort speel ik mee in een nieuw*
filming van The Man In The Iron Mask. Ik ba
van de drie musketiers. De andere twee wt
gespeeld door Jeremy Irons en Gérard Depai
Heel lang geleden heb ik dat boek ooit gel
maar nee, ik ben het niet gaan herlezen. Wa
zou ik? Het gaat maar om een Amerikaanse
Het herhaal, de karakters, hun motivaties, I
allemaal zo aangepast en glad gemaakt, da
nauwelijks nog iets met Dumas te maken 1
Herlezing van het boek zou je bij het spelen
film alleen maar met problemen opschepen.
Tim Allen verruilt New York voor Amazonegebied in Jungle 2 Jungle
FILM RECENSIE
HENK MAURITS
Jungle 2 Jungle Te zien Lido 4, Leiden,
City 2. Amsterdam
Hetzelfde team dat in 1994 ver
antwoordelijk was voor de suc
cesvolle kerstfilm The Santa
Clause verovert nu de harten
van de Amerikaanse bioscoop
bezoekers met Jungle 2 Jungle.
Een aardige, maar zeker geen
grootse familiefilm, die voor een
groot deel drijft op de populari
teit van Tim Allen, in Amerika al
zes jaar de ster van de televisie
serie Home Improvement, maar
in ons land aanzienlijk minder
bekend en dat maakt een
hoop uit.
Nadat Allen in The Santa
Clause vanuit de zakenwereld
overstapte in de laarzen van
kerstman, zien we hem in
Jungle 2 Jungle vanuit Wall
Street opeens de Amazonerivier
afzakken op weg naar de Pinare,
een indianenstam waar hij zijn
vrouw hoopt terug te vinden die
daar werkt als arts. Hij wil van
haar scheiden vanwege een
nieuwe vriendin, maar zij laat
hem eerst kennis maken met
zijn inmiddels 13 jaar oude
zoon, waar hij het bestaan niet
eens van, wist en die is opge
voed als indiaan.
De film concentreert zich al
lereerst op de cultuurverschillen
tussen de gestresste Newyorkse
zakenman en Mimi, zijn relaxte
indianenzoon. Alle cliché's wor
den uit de kast gehaald om de
werelden van verschil aan te to
nen tussen vader en zoon. Mimi
leeft in een jungle vol gevaren,
In The Truth about Cats and Dogs
FILM RECENSIE
Scene uit Jungle 2 Jungle.
waarin je vissen vangt met je
handen, slangen en vliegen
doodschiet met een blaaspijpje,
slaapt in een hangmat en op je
dertiende volwassen bent. Maar
ook een wereld waarin je je aan
je beloftes moet houden.
Dat laatste leidt ertoe dat Mi
mi met zijn vader mee mag
naar New York om daar het
Vrijheidsbeeld te zien. Net als
Crocodile Dundee maakt hij
kennis met een stadsjungle die
ook zo zijn gevaren heeft: het
verkeer bijvoorbeeld of een rol
trap. Wonderlijk genoeg valt hij
als indiaan wandelend op
Broadway minder op dan zijn
vader als zakenman tussen de
Pinare. Maar hij moet zich wel
aanpassen aan de westerse ge
woonten. Zo mag je uiteraard
geen duiven schieten met pijl
en boog en ook niet plassen in
een plantenbak, ook al staat er
een palmboom in. En evenmin
mag je kattenvoer eten of de
tropische vissen uit het aquari
um.
Al dat soort cultuurgrappen
worden breed uitgemeten in de
film, terwijl als running gag de
verkoop van een partij koffie
door de hele film heen loopt,
die vooral voor hilarische mo
menten zorgt als er een deal is
gesloten met de Russische maf
fia. Vader en zoon hebben el
kaar veel te leren zo blijkt, al
was het maar om elkaar en el-
kaars jungle beter te leren ken
nen. begrijpen en waarderen.
Wijze levenslessen verpakt in
een aardige en onderhoudende
film, waar de hele familie ple
zier aan kan beleven op een re
genachtige zomerdag.
MARK VAN DEN TEMPEL
The Truth about Cats and Dogs. Te zien:
Lido 3, Leiden, Metropole 2, Den Haag.
Dierenarts Abby Janeane
Garofalo) heeft een succesvol
radioprogramma waarin ze tips
geeft over dierenverzorging. Ze
heeft een scherp verstand, een
goed gevoel voor humor en een
lief gezicht. Mannen zouden
voor haar in de rij moeten
staan, maar doen dit niet. Want
Abby is niet blond, niet slank en
niet lang, wat haar kansen in de
veldslag der seksen aanzienlijk
verkleint. Ze wordt gesterkt in
haar minderwaardigheidscom
plex wanneer ze kennis maakt
met haar buurvrouw Noelle
(Uma Thurman). Dit fotomodel
kan sociaal gesproken niet in
Abbys schaduw staan, maar be
schikt over de benodigde wa
pens om elke man tot kwijlende
reu te degraderen: blond, enge
lengezichtje en moordfiguur.
Wanneer Abby een bewonde
raar van haar radioprogramma
dreigt te zullen ontmoeten,
schakelt ze in paniek Noelle in
om als haar body double te fun
geren. Terwijl Abby telefonisch
de knappe fotograaf Brian (Ben
Chaplin) charmeert (en hem
zelfs aan zijn gerief helpt), moet
Noelle de buitenkant van Abby
vertegenwoordigen. Natuurlijk
valt Brian als een blok voor het
fotomodel, maar vindt hij het
wel vreemd dat de vrouw met
wie hij s nachts zulke mooie ge
sprekken aan de telefoon voert,
overdag een giechelende i
haspel zonder veel tekst bli
De waarheid omtrent hoi
en katten is dat hoe slim,
cesvol en getalenteerd di
ook is, de hond zelden v
kijkt dan haar glanzende v
je. Beetje een open deur, ei
de makers van The Trutlu
Cats and Dogs ook hun
doen hun film middels sni
dialogen speels en eigentij
houden, het uitgangspunt
muf en wordt nogal zwaï
uitgewerkt. Abby wordt ze
perfect opgevoerd dat ze a
op de zenuwen begint te
ken. Je kan niet alleen met
lachen, ze heeft ook nog
stand Vein kunst, kookt zal
speelt goddelijk viool. Zo
je als kijker vanzelf symp
voor mooie domme Noelle
ma rol van Thurman), die<
slot van rekening ook niet
kan doen dat God haar
mooi lijf gaf.
Ook de gimmick van de
soonsverwisseling wordt
dig irritant. Naarmate Cat
Dogs langer duurt wordl
misverstand onwaarschijnl
en begin je zelfs aan Brians
standelijke vermogens teti
len. Als hij werkelijk zo di
om dit rollenspel niet do
hebben past hij wellicht
beter bij Noelle. Wat een«
van verschil met onze t
Hufters Hofdames, waan
zelfde vraagstukken heel v
alistischer en origineler
behandeld. Kunnen we
eens zeggen dat wij dit ii
derland echt veel beter dof