Goddijn registreerde 'onbewogen'
'Voor mij is Ray Charles de grootste'
Cultuur Kunst
iet gekkenhuis draait
irie dagen lang door
Altijd een spook in je hoofd
ATËRDAG 15JULI 1995
Wufte 'blote' blom 'danst' Leidse kunstenares toont de triestheid van een verscheurd land
over het Van den Heuvel-orgel
RECENSIE UDY VAN DER SPEK
de internationale zomer-or-
Is [lelserie is Pascale Mélis uit Pa-
ie js de eerste organiste van bui-
»n de grenzen, en volgens mij
e eerste wufte 'blote' blom
chter het Van den Heuvel-or-
el. Alsof Mélis dit ongehoorde
an den lijve voelt; het Allegro
it Bachs Konzert für Vier Cem-
les ali in a (orgelbewerking D.
un iaurer) rommelt aardig, daar
^lallen wat maatvastheid betreft
tel enige steekjes. Toch krijgt
it concert onder haar handen
en opgewekt en contrastrijk
arakter met mooie registraties.
Waarom Ritters Sonate zo di-
jct aan Bach geplakt wordt is
ie een raadsel, die man is be
ender geworden door zijn
tandaardwerk 'Zur Geschichte
es Orgelspiels' en zijn improvi-
atiekunst dan door zijn luttel
antal twijfelachtige composi-
Francks overbekende Prélude,
Fugue et Variation is een zoete
oase van rust, mooi uitgespon
nen en evenwichtig vertolkt. De
Tanz-Toccata van de Oosten
rijkse orgelcomponist Anton
Heiller (1923-1979) is andere
koek. Dit harmonisch en rit
misch interressante werk vol
ironische, schrille samenklan
ken laat Mélis letterlijk dansen
en springen over het manuaal
en pedaal. Die halve boogie-
woogie-stijl en de nasale klan
ken van een trekharmonica lig
gen de frangaise wel.
De lange sonore grondtoon in
de Suite van Duruflé zet je
meteen op een ander spoor.
Elegant slingert Mélis daar een
speelse melodie omheen, dan
grote heftige akkoorden, en
weer terug naar af. In de Sici-
lienne, rustig van tempo en pas
toraal van karakter krijgt Mélis
net als in het begin weer last
van ritmestoornis. Gelukkig niet
van haar hart.
1lorth Sea Jazz doet denken aan Ajax-manie
Het werk van Annie Goddijn, te bewonderen in het eeuwenoude voormalige wapenarsenaal in Delft, foto
pr/legermuseum
)EN HAAG» JOHN OOMKES
'eteranen keken elkaar gister-
niddag veelbetekenend aan bij
Ie start van de driedaagse: „Zo,
laar gaat-ie weer." De run op
iet North Sea jazz Festival
irengt dit jaar meer dan ooit
j inderen dan door de wol ge-
ij. erfde jazz-fans in beweging.
gS:iles tot ver buiten Den Haag,
an ;een vrije hotelkamer in de resi-
lentie. Rond het North Sea Jazz
gf :estival is een manie aan de
igjang die nog het meest doet
2- lenken aan de Ajax-trend.
e- Behalve de doorgewinterde
iupporters wil tegenwoordig
an en alleman zich verbonden
veten met de geur van succes,
inj )at is met Ajax zo, het lijkt ook
net het North Sea Jazz Festival
lan de gang te zijn. Het festival
ïeeft een dagelijkse topcapaci
teit van 22.000 bezoekers. En
dat dus dit weekend maal drie,
'viet levert een compleet muzi-
kaal gekkenhuis op. Op de ope
ningsavond is de run op het
Verjongde aanbod zo groot dat
toegangskaarten buiten voor de
n
p SCHEVENINGEN DICK HOFLAND
„Pfff, óóóh, dit is toch wel weer
heel erg goed hoor. Ik moet
even bijkomen." Rob Assenberg
zag The Phantom meer dan vijf
tig keer, maar kan er nooit ge
noeg van krijgen. Met hem, eR
zijn twee vaste theatervrienden,
bezochten we een historische
voorstelling in het Circustheater
in Scheveningen. Want het
spook is inmiddels de meest
opgevoerde musical in Neder
land. „Na elke voorstelling denk
je: wanneer gaan we weer?"
„Denk aan mfj-hfj, blijf aan mij
hij dèèènken". Het is brullen in
de auto, als ze met z'n drieën
zijn. Geen letter van The
Phantom of ze kennen 'm. Als
het moet ook in het Engels. Of
Duits. Vinden ze toch wat min
der. Trouwens Henk Poort is de
enige echte Phantom. Ze heb
ben er heel wat gezien, in New
York, Londen, Hamburg, We
nen èn Scheveningen. „Maar
Henk is de meest intense van
allemaal. Jaja, wij houden van
intens".
Rob Assenberg, Theo Haast
en René Bakker hebben zich er
op verheugd vanavond. Dat The
Phantom met zijn 703e voor
stelling het record breekt van
Mv Fair Lady met Wim Sonne-
deur van het Nederlands Con
gresgebouw van de hand gaan
voor 2,5 maal de normale prijs.
Duizenden komen af op vitale
jonge publiekstrekkers zoals
Guru's Jazzmatazz, Jamiro Quai
of Neneh Cherry. De kruisbe
stuiving tussen verschillende
muzikale genres is namelijk in
volle gang en dat is ongetwijfeld
een van de redenen van het
succes van dit evenement.
Het North Sea Jazz Festival
hanteert dezelfde formule als de
supermarkten van Albert Heyn.
Er is veel, maar ook veel gerich
te aandacht voor de kleinste
verzameling smaakpapillen. Zo
is een van de zes tijdelijke res
taurants in het complex gespe
cialiseerd in de Cajun-keuken.
Op de openingsavond draait
zo'n tentje zo dol dat de horeca-
activiteiten zelfs urenlang wor
den stilgelegd om de organisatie
in staat te stellen op orde te ko
men. Zover is het op het festival
in algemene zin nog niet, maar
het incident geeft aan dat ieder
een in Den Haag zo'n weekend
op zijn tenen loopt.
veld is niet zomaar iets. „Alles
in het leven is herhaling. Je doet
elke dag je boodschappen, je
wast je auto en op een dag val je
zomaar uit je pantoffels en is
het voorbij. Dus je moet zorgen
datjeervan geniet."
Rob heeft zich voor de gele
genheid in een smoking gesto
ken. Voor hem is het ook het
meest feest, hij ging al meer dan
vijftig keer. Theo komt nu op 35
en Renée op 25.
Roerloos
Tn het donker van de zaal. Ze
zitten naast elkaar. Roerloos
volgen ze de handelingen. Zeg
gen geen woord tegen elkaar.
„Om de concentratie niet te
verstoren".
Christien bezingt haar liefde
voor Raoul. Ze klappen. Het
spook komt met Christien in
een gondel door de krochten
van het operagebouw gevaren,
temidden van kroonluchters en
honderden kaarsen. De kinnen
gaan iets omhoog. Maar ze zeg
gen niets. De kroonluchter don
dert naar beneden, het zaallicht
gaat aan. „Pfff. Oóóóh. Dit is
toch wel weer heel erg goed
hoor. Ik moet even bijkomen".
Dan toont het spook zijn af
grijselijke gezicht en gaan de
geliefden er vandoor, hem ach-
Wat beweegt een kunste
naar die in opdracht van
het Legermuseum naar
Joegoslavië gaat? Gaapt er
geen onoverbrugbare kloof
tussen de schoonheid van
de kunst en de barbarij van
de oorlog?
DELFT ROOS VAN PUT/FRAN^OISE
LEDEBOER
„Ik ging er in 1994 heen alsof ik
een journalistieke reportage
moest maken. Alleen op die
manier kon ik daar 'onbewo
gen' registreren wat ik zag", ver
telt Annie Goddijn. „In de hui
dige situatie zou ik me echter
heel anders voelen", benadrukt
ze meteen. Goddijn zag ook
toen al veel ellende, maar de val
van de moslim-enclave Srebre
nica tilde de oorlog de afgelo
pen dagen naar een hogere ca
tegorie gruwelijkheid die haar
zichtbaar heeft aangegrepen.
Het resultaat van haar vorig
jaar gemaakte reis wordt ge
toond binnen de muren van het
eeuwenoude voormalige wa
penarsenaal in Delft, waar het
Legermuseum is gehuisvest, en
bestaat uit elf schilderijen en 56
tekeningen. „Ik heb een dubbel
gevoel over de opening van de
ze tentoonstelling", zegt God
dijn. „Want enerzijds is het na
tuurlijk leuk dat mijn schilderij
en en tekeningen hier zo mooi
hangen, maar anderzijds is er
Annie Goddijn: „Dubbel gevoel."
archieffoto loek zuyderduin
DEN HAAG TON OUWEHAND
Singer-songwriter A.J. Croce
heeft er zin in. Twee jaar gele
den kon hij vanwege zijn ijzer-
sterke debuut-CD als last minu-
te-boeking nog gaftw even tus
sen twee acts weggemoffeld
worden in het kleinste zaaltje
op Europa's grootste jazzfesti
val. Te laat om in de officiële
programmering opgenomen te
worden. Zijn imponerende op
treden werd slechts opgemerkt
door toevallige passanten, die
zich ogenblikkelijk afvroegen
wie dat ^thriele jochie wel
mocht wezen. Dat jazzy man
netje met die doorleefde 65-
plus stem, die het midden
houdt tussen Ray Charles, Ran
dy Newman en Tom Waits.
terlatend in zijn groot verdriet.
„Heel triest, hij breekt helemaal
in tweeën". Hij verdwijnt, éven
mysterieus als hij was gekomen.
Een speeldoosje speelt, het wit
te masker is al wat rest.
Ze heffen de handen, extra
hard klappend. Als de spelers
twee keer hebben gebogen, zegt
Rob: „Nu komen ze nog één
keer terug". Precies.
„De eerste keer dat we The
Phantom zagen, was in Wenen.
Het leek of je werd afgeschoten.
Bijna een kosmisch orgasme.
Maar zodra het is afgelopen, is
het verleden tijd. Als je morgen
op straat staat, is alles weer weg.
Na elke voorstelling denk je: oj-
ee, nou weer een hele tijd niet.
Dan krijg je een gevoel van
heimwee. Je gaat steeds sterker
verlangen naar een volgende
keer. Het maakt niet uit of je
dan één keer bent geweest of
vijftig keer, dat gevoel is altijd
hetzelfde. Het enige verschil is
dat je je nu niet meer zo laat
imponeren door het spektakel
er omheen, door het decor en
de effecten. Je kijkt meer als een
regisseur, je let op details, en je
geniet meer van de muziek.
Dan merk je dat je elke keer
weer echt geraakt wordt".
geen enkele reden voor blijd
schap. Daarvoor is de situatie
op dit moment veel te ernstig."
Naar het voorbeeld van het
Londense Imperial War Muse
um stuurde het Legermuseum
al eerder een kunstenaar naar
een oorlogsgebied. Leidenaar
Thom Vink ging in 1991 naar de
Nederlandse militairen die toen
in Noord-Irak verbleven. God
dijn kreeg dezelfde opdracht
voor het Nederlandse VN-con-
tingent in het voormalige Joe
goslavië.
Goddijn heeft onder meer de
plaatsen Lukavac, Mostar, Bus-
ovaca, Santici en Siminhan be
zocht, altijd onder begeleiding
van een Nederlandse blauw
helm. Haar persoonlijke bege
leider, de VN-er Jannenga, ver
telt dat hij de resultaten, teke
ningen en schilderijen, zeer
herkenbaar en realistisch vindt.
De taferelen van etende solda
ten tussen vrachtwagens, uit
kijkposten en de kleurrijke,
broeierig lijkende landschappen
zijn voor hem vergelijkbaar met
foto's. „Zij tekent zoals ik een
foto maak."
'Gewapend' met tekenblok en
een flinke voorraad pennen re
gistreerde Annie Goddijn vooral
het dagelijks leven van de VN-
soldaten, het landschap en de
bevolking: de met een krulsnor
getooide kassier die de soldij
uitbetaalt, soldaten die een
kaartje leggen of een konvooi
voertuigen die door het land
schap trekt. Eén tekening be
staat uit vele verticale lijnen.
Jannenga licht toe: „Die lijnen
stellen de planken voor die wij
schuin tegen de woningen (zee
containers) zetten. Als er een
granaat zou vallen, dan ketst
deze eerst af op het hout. Op
deze manier ben je een stuk
minder kwetsbaar.
Op een andere tekening zie je
de vorm van ramen, met daarop
een kruisvorm. „De ramen
plakken we af, als er geschoten
wordt en het raam wordt ge
raakt, vliegen de scherven niet
direct in je soep." Op weer een
andere tekening is duidelijk de
opengeschoven klep van een
vrachtwagen te zien. Jannenga
Terwijl de uitstekend ontvan
gen tweede CD 'That's me in
the bar' in de winkels ligt, staat
hij dit jaar wel pontificaal in de
brochures van North Sea. Zon
dag speelt hij met eigen band
op het 'Dakterras' van het Con
gresgebouw. Adrian James Cro
ce. Hang er een snor aan en je
hebt het evenbeeld van zijn
overleden vader Jim Croce.
Hij is nog geen vierentwintig
jaar, maar hij heeft er al een uit
gebreid leven als voorprogram-
ma-artiest op zitten. Hij bracht
zalen in de juiste stemming
voor concerten van uiteenlo
pende grootheden als B.B. King,
Aretha Franklin, Willie Nelson,
Lyle Lovett en zijn grote held
Ray Charles. Maar die tijd lijkt
voorbij. A.J. Croce moet nu zijn
NIEUWE CD'S
POP
Buffalo Tom - 'Sleepy eyed'
(Play It Again Sam)
Op zijn vijfde album brengt het
gitaarrocktrio uit Boston het ge
luid voort uit zijn beginperiode.
Dat wil zeggen dat 'Sleepy eyed'
veel minder gepolijst klinkt dan
nummer vier.
'Sleepy eyed' lijkt live, zonder
publiek, te zijn opgenomen. De
uiteindes van de nummers zijn
slordig en opener. 'Tangerine'
wordt niet eens ingeluid maar
lijkt ergens halverwege te begin
nen.
Uit de chaos en dikwijls ge
passioneerde en primitieve rock
van Buffalo Tom stijgt met grote
regelmaat een meezingbare
melodie op, een intrigerende
tekstregel of het ontwapenende
gepiep van een mondharmoni
ca. Het is op 'Sleepy Eyed' alsof
de rusteloze, overenergieke
groep zichzelf voorbijrent. Toch
biedt de plaat ruim voldoende
momenten waarop ineens alles
op z'n plaats valt.
Ry Cooder - 'Mqsic by' (WEA)
Ry Cooder verdient meer met
soundtracks voor de filmindus
trie dan met zijn reguliere pla
ten voor het platenkopend pu
bliek. Hollywood betaalt z'n re
keningen, schrijft het Britse
popblad Q treffend. Vooral re
gisseur Walter Hill schakelt Co-
vertelt dat zij aan vele weeskin
deren voedsel, kleding en ted
dybeertjes hebben uitgedeeld.
Eén van de schilderijen toont
in groen, geel, rood en blauw al
leen een adembenemend mooi
heuvelachtig landschap. Wat
doet deze idylle hier aan de mu
ren van het Legermuseum?
Goddijn: „In die heuvels werd
hard gevochten en ik wilde la
ten zien hoe absurd het contrast
eigen kar trekken.
Zijn vader Jim Croce overleed
toen hij twee jaar was. „Het is
aan mijn stem en pianospel
misschien niet te horen, maar
mijn vader is van invloed ge
weest op mijn muziek. Als je
mijn liedjes met die van hem
vergelijkt, zijn er wel degelijk
overeenkomsten. Hoe ouder ik
word, hoe meer ik me ervan be
wust ben."
Wat teksten betreft, laat Croce
zich inspireren door dichters als
Pablo Neruda en Dylan Tho
mas. „Vooral Dylan Thomas is
voor mij belangrijk. Ik hou van
de manier waarop hij clichés in
een onverwacht perspectief
plaatst. Bij hem is het heel erg
duidelijk wat hij wil zeggen,
maar men kan er tegelijkertijd
oder veelvuldig in. Cooder's
laatste plaat met gewone liedjes
erop stamt uit 1987 en de op
volger is nog altijd niet in zicht.
De dubbelaar 'Music by' is
een uitstekende compilatie van
's mans beste filmmuziek. Be
halve van ondermeer 'Paris
Texas', 'The Border', 'Geroni-
mo' en 'Crossroads' staan er
ook niet eerder uitgebrachte
stukken op van de rolprent
'Southem comfort'.
De filmmuziek van de mees-
tergitarist staat op zichzelf en
tussen deze blijvende schoon
heid van de natuur en de ver-
nietingsdrang van de mensen
is."
Op enkele andere tekeningen
zijn in roze, oranje en rood zi
geuners weergegeven. Ondanks
de vrolijke kleuren is het een
treurig tafereel. Goddijn heeft
zich in voormalig Joegoslavië
nergens laten verleiden om de
gruwelijkheden vast te leggen,
allerlei kanten mee op. Daar be
leef ik de meeste lol aan. De
beste songs zijn hoe je bestaan
de uitdrukkingen op een nieu
we manier met elkaar verbindt.
Daarom hou ik ook van jongens
als Tom Waits, Randy Newman,
Elvis Costello en Van Morrison.
Nog afgezien van hun muziek.
Wat tekst betreft hebben deze
lui me beïnvloed."
Veelzijdig
„Muzikaal ben ik door veel
mensen beïnvloed. Maar de be
langrijkste is Ray Charles. Voor
mij is hij de grootste. Hij is zo
veelzijdig. Hij zingt prachtige
ballads, hij is zowel thuis in
soul, rock 'n' roll, rhythm
blues, jazz als country. En het is
allemaal goed, wat hij doet."
mist zonder beelden de uitwer
king op de luisteraar geenszins.
Cooder verklankt op weergaloze
wijze troosteloosheid, van hitte
trillende woestijnlandschappen
en bluesy perspectieven.
Door deze hergroepering en
concentratie van zijn sound
tracks is in één klap duidelijk
dat Cooder de eenzame hoogte
van Ennio Morricone heeft be-
reikt.
Wim Koevoet
KLASSIEK
op een schilderij van een ge
deeltelijk ingestort huis na.
Maar tussen de lijnen, vlakken
en kleuren door, ervaar je toch
steeds weer de triestheid van
een verscheurd land.
De expositie in het Legermu
seum (Korte Geer 1, Delft)
duurt t/m 20 september, di.
t/m za. van 10.00 tot 17.00 uur
en zo. van 13.00 tot 17.00 uur.
Met zijn linkeroog ziet hij niets.
Maar zijn rechter flikkert op als
de naam van zijn producer Jim
Keltner valt. Deze haast legen
darische slagwerker speelde op
Croce's twee CD's en produ
ceerde de laatste.
„Ik heb altijd veel respect
voor Jim Keltner gehad, als
mens en als muzikant. Het was
heerlijk om met die man te wer
ken. Hij is zo creatief, hij speelt
zo lekker. Het was niet altijd ge
makkelijk, maar we hadden een
prachtige tijd in de studio."
„Nee, op North Sea speelt Jim
niet mee. ik heb hem niet voor
de tour gevraagd. Hij heeft het
heel druk. En bovendien is-ie
niet goedkoop."
Verdi: La Traviata. Angela
Gheorghiu, Frank Lopardo,
Leo Nucci e.a., koor en orkest
van het Royal Opera House
Covent Garden o.l.v. Sir Georg
Solti. Decca
Vorig jaar november gebeurde
in Londen iets bijzonders. Zon
der een woord van toelichting
nodigde dirigent Georg Solti de
directies van de BBC en Decca
uit bij een repetitie van Verdi's
'La Traviata' met in de hoofdrol
de jonge, nauwelijks bekende
Roemeense sopraan Angela
Gheorghiu. Decca besloot
meteen de uitvoering 'live' op te
nemen en de BBC gooide het
zendschema om voor een
rechtstreekse tv-uitzending van
de hele opera. Dat alles resul
teerde in cd's en een videoband
die dinsdag jl. in Londen aan de
pers werden gepresenteerd, en
ze overtreffen de stoutste ver
wachtingen. Het blijft een live
opname (heel fraai op video
vastgelegd) en niet alle rollen
zijn even goed bezet, maar Solti
dirigeert met merkbare liefde en
Gheorghiu is in stem en uiterlijk
een ideale Traviata. Ondank
haar leeftijd blijkt zij ook een
uitzonderlijk vertolkster en het
lijkt of de operawereld in haar
een van de grote sterren van de
toekomst heeft gevonden.
Paul Korenhof
17
CHEF GERT VISSER. 071-356441
BIOSCOPEN
LEIDEN
LIDO 1,2, 3, 4 en STUDIO tel: 071-
124130/133210, Steenstraat 39
LID01
Casper al dag. 19.00, 21.15; vr
t/m zoen woe 14.30,
LIDO 2"
Flodder III 16 jn, dag., 18 45,
21.15; vr t/m zo en woe ook 14.15.
LIDO 3
Bad Boys al., dag. 18.45, 21.15.
Frank Frey al., vr t/m zo en woe
14.30.
LIDO 4
Highlander 3 12 jr.. dag. 19.00,
21.15; vr t/m zo en wo ook 14.30.
STUDIO
Zwanenprlnsesal., vr t/m zo en woe
14.30.
Malice 16 jr., dag. 19.00 en
21.15.
LUXOR tel 071-121239, Stations
weg 19.
Die Hard... with a vengeance 16 jr.,
dag 18.45, 21.30; zo 14.30.
TRIANON tel: 071-123875, Bree-
straat 31.
Jack and Sarah t/m woe 19.30,
21.45.
Pulp Fiction t/m zo alleen 20.00.
Don Juan ma t/m woe 19.30,
21.45.
KIJKHUIS tel 071-142895, Vrou
wenkerksteeg 10
Farinelli, il castrato t/m woe 19.30,
21.45.
Forrest Gump t/m zo 20.00.
Nell ma 20.00 en 22.15
Como agua para Chocolate di
20.00 en 22.15.
Widows Peak woe 20.00 en 22 15
ALPHEN AAN DEN RIJN
EUROCINEMA tel: 01720-20800,
Van Boetzelaerstraat 6
Die Hard., with a vengeance 16 jr
dag. 18.30,21.15.
Bad Boys 16 jr.. dag. 21.15
Flodder III al., Ned. gesprdag.
13.45, 18.45, 21.30, zo 13.30,
16.00, 18.45 en 21.30.
Franken Frey al., Ned. gespr., dag.
14.00; zo ook 16.15.
The Jungle Book dag. 13 45,
18.45; zo ook 16.15.
Casper al dag. 13.45, 18.45,
21.15; zo ook 16.00.
VOORSCHOTEN
KINDERBIOSCOOP CC tel: 071-
790698, Prinses Marijkelaan 4.
101 Dalmatiërsal., Ned. gespr., za
zo woe 14.00.
Richie Rich, al.za zo woe 15.30.
DEN HAAG
ASTA 1 tel: 070-3463500, Spui 27.
Casper al dag. 13.15, 16.00,
18.45,21.30.
ASTA 2
Flodder III al., dag. 13.15, 16.00,
18.45,21.30.
ASTA 3
The Quick and the Dead 16 jr., dag.
18 45, 21.30; dovrmadiook
13.15 er, 16.00.
Frank Frey al., za zo woe 13.15,
16 00.
BABYLON 1 tel. 070-3471656,
naast Centraal Station.
Jack and Sarah al dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
BABYLON 2
La Reine Margot 16 jr., dag. 13.15,
16.30,20.30.
BABYLON 3
Farinelli, il Castrato 16 jr., dag.
16.00,21.30
The Fox and the Hound al., dag.,
13.15, 18.45.
METROPOLE 1 tel. 070-3456756,
Carnegielaan 15.
Die Hard., with a vengeance 16 jr.,
dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30.
METROPOLE 2
Casper al,, dag. 13.15,16.00,
18 45,21.30.
METROPOLE 3
Flodder III al., dag. 13.15, 16.00,
18.45,21.30
METROPOLE4
Outbreak 12 jr., dag. 18.45,
21.30; do vr ma di ook 13.15,
16.00.
Frank Frey al., za zo woe 13.15,
16.00.
METROPOLE 5
Don Juan al., dag. 18.45 21.30; do
vr ma di ook 13.15 en 16.00.
De Zwanenprinses alza zo woe
13.15, 16.00.
MOVIEWORLD Kurhausweg 2. tel
070-3515738, reserveren tel: 070-
3515778
Flodder III al dag 12.50, 13.40,
15.30, 16.20, 18.10, 19.00,
20 50,21 40.
The Jungle Book al., dag. 16.00
Outbreak 12 jr., dag 21.00.
Die Hard., with a vengeance 16 jr.,
dag. 13.00, 15 40, 18.30,21.30
Jack and Sarah al., dag. 13.20
16.10 18.4021.20.
Casper al dag. 12.10 14.20
16.40 18.5021.10.
Bad Boys 16 jr., dag. 14.00 16.30
19.1021.50.
Tankgirl 12 jr dag. 18 20.
The Quick and the Dead aldag.
17.00 19.20 22.00.
Frank Frey al., dag. 14.00; zazo
11.50.
De Zwanenprinses al., dag. 14.10;
za en zo 12.00.
ODEON 1 tel. 070-
3462400/3462401. Herengracht
13.
Die Hard., with a vengeance 16 jr.,
dag. 12.45, 15.30, 18.15,21.15.
ODEON 3
Bad Boys 16 jr., dag 18.45,
21.30; do vr madiook 13.15
16.00.
De Zwanenprinses a I., za zo woe
13.15 en 16.00.
ODEON 4 RIKSBIOSCOOP
Renaissance Man 16 jr., dag.
11.45, 14.15, 16.45, 19.15,
21.45.
^Stedelijk
museum
De Lakenhal
Leiden
Wilt u weten waaraan
de lakenfeesten hun
naam tc danken
hebben?
Kom naar
De Lakenhal op
zondag 9 en löjuli:
van 1100 tot 17.00 u
gratis rondleidingen en
demonstraties.
Oude Singel 28-32
Telefoon nr. 165 360
Pontificale plek voor Adrian Croce op North Sea Jazz Festival
Adrian James Croce. Hang er een snor aan en je hebt het evenbeeld van
zijn overleden vader Jim Croce. foto gpd
HMÉfflm,