Sekspoppen met boodschap
Rijnsburger Doornhein loopt prijs mis
Jan Klaas sen is een
Cultuur Kunst
Eerste 'lite-rom' met
3 'Mahler-essays' van
IjVestdijk is droge kost
r
Succes voor
koor uit
Voorburg
A/OENSDAG 5 JUL11995
941
CHEF GERT VISSER, 071-3564^
Actrice Eva Gabor overleden
Jlios angeles De actrice Eva Gabor, de jongste van de vermaarde
Gabor-zussen, is gisteren op 74-jarige leeftijd in een ziekenhuis
S0Ijin Los Angeles aan longonsteking en andere infecties overleden.
SEva Gabor was vooral bekend door haar rol in de televisieserie
iar ('Green Acres', waarin ze een lid van de beau-monde speelde die
iarihaar leven op een boerderij moest slijten. De in Hongarije gebo-
1 <%en Eva, haar zussen Zsa Zsa en Magda en hun moeder Jolie
in de jaren '30 en '40 naar de Verenigde Staten. In
tde jaren vijftig was de familie, vooral door Eva en Zsa Zsa, we-
Veldberoemd.
f 1
i hlPianist Roelof Stalknecht overleden
10 Groningen De pianist Roelof Stalknecht is gistermiddag in zijn
tenwoonplaats Groningen overleden. Stalknecht, die geruime tijd
kanker leed, was 68 jaar. Hij genoot nationaal en internatio-
ste^aal grote bekendheid als pianist. Hij speelde lichte muziek, jazz
^veen licht klassiek. Grote bekendheid kreeg Stalknecht door zijn
n optredens in de TV-quiz van Theo Eerdmans, de Corry Brokken-
en als vaste begeleider van Seth Gaaikema. Voor zijn eer-
ite langspeelplaat kreeg hij in 1960 de eerste Edison voor instru-
lentale lichte muziek. Zijn laatste CD 'My Foolish Heart' kwam
derhalf jaar geleden uit.
_Grootheest directeur Fonds voor Kunst
amsterdam Tijmen van Grootheest (46) wordt per 1 oktober di-
IJrecteur van de Stichting Amsterdams Fonds voor de Kunst. Het
fonds heeft per 1 april een budget van twaalf miljoen gulden en
itMS belast met de uitvoering van een belangrijk deel van het Am-
sterdamse kunstbeleid. Van Grootheest is nu nog hoofd van de
afdeling beeldende kunst, bouwkunst en vormgeving bij de di-
kunsten van het ministerie van onderwijs, cultuur en we-
nMei
:enschappen.
Vijfde editie Amsterdams festival Julidans
BIOSCOPEN
hinkmaar gpd
ani
ler/at heeft de gewone lezer aan
en CD-rom waarop een literair
rerk is opgeslagen? Die vraag
ringt zich op nu Applidata in
indhoven de essays van Simon
èstdijk over de componist
g jjustav Mahler op CD-rom heeft
7!cezet. Het antwoord moet zijn:
ofets als de ongekend ruime
o,Mogelijkheden niet beter wor-
3^n benut.
siiDe CD-rom 'S. Vestdijk over
'Aiustav Mahler', voor zover be-
3 ènd de eerste met literair werk,
M mooi verpakt. Een stevig kar-
finnen doosje ter grootte van
ïën pocket. Op de 'cover' het
5$>rtret van Vestdijk en een gra-
ontwerp (in dit geval een
2'jirigent) dat model staat voor
■lyentueel volgende CD-roms
tet werk van Vestdijk.
Want dat is het doel van Aplli-
ata én Mieke Vestdijk-Van der
als dit een succes
._t|ordt, zal er meer van Vestdijk
p het zilveren schijfje worden
on?zet. Te beginnen met het es-
iyïstisch werk van de auteur,
ater volgen wellicht zelfs de
:ht Anton-Wachterromans.
Van een succes kan volgens
pplidata en de weduwe wor-
ïn gesproken als duizend Ma-
ler-CD-roms over de toonbank
jn gegaan. Het is echter maar
5 vraag of deze doelstelling
ordt gehaald. Want dit schijfje
ïegt weinig tot niets toe aan
IDat vertrouwde boek. En een
Dek op je schoot is veel 'lezers-
'^iendelijker' dan een beeld-
ofherm.
over een (semi-) weten
schappelijke afzetmarkt. Men-
die onderzoek doen naar
im werk van Vestdijk of Mahler,
hebben er wel wat aan. Met de
zoekfunctie kan bepaalde infor
matie snel worden gevonden.
De CD-rom, door de weduwe al
omgedoopt in lite-rom, kan
derhalve aan de bibliotheken
worden gesleten. Dan is de
vraag: hoeveel bibliotheken
hebben reeds de beschikking
over een computerinstallatie
met CD-rom? De grootste aftrek
zal het produkt nog genieten bij
de universiteiten. Maar of daar
de oplage van duizend exem
plaren kan worden weggezet?
Applidata heeft de mogelijk
heden niet optimaal benut. Nog
afgezien van het feit, dat de
ruimte lang niet vol raakt door
•er de inhoud van een boek op te
zetten, is het al te karig dat je er
slechts een zoekfunctie op los
kan laten. Waarom niet de gele
genheid te baat genomen om
het Mahler-werk van Vestdijk te
verluchtigen met- aanvullende
informatie?
In een eerder persbericht be
loofde het bedrijf dat partituren
van Mahler aan de tekst zouden
worden toegevoegd. Die zijn
echter niet te vinden. Waarom
is er ook geen geluid? Het gaat
ten slotte over een componist.
Waarom geen illustratiemateri
aal (foto's, bewegende beelden,
animaties)? Dergelijke toevoe
gingen zouden de CD-rom
spannend hebben gemaakt,
voor de gewone lezer, maar ook
voor student en wetenschapper.
Deze CD-rom is droge kost,
meer niet. Leuk voor onderzoe
kers maar geen aanwinst voor
het literaire firmament.
De CD-rom 'S. Vestdijk over
Gustav Mahler' kost 49 gulden
(excl. btw). Informatie bij Ap
plidata, tel. 040 - 550770.
Waarom verschuilen man
nen zich vaak achter haan
tjesgedrag? En waarom
stort die fqade bij de min
ste of geringste confronta
tie als een kaartenhuis in
elkaar? De Britse choreo
graaf LLoyd Newson maak
te over dit onderwerp een
voorstelling waarin hij als
veelzeggend detail ook op
blaaspoppen uit de seks-
shop ten tonele voert. 'En
ter Achilles' is de opening
van 'Julidans', het dansfes-
tival dat deze maand voor
de vijfde keer de zalen van
de Amsterdamse Stads
schouwburg vult.
amsterdam franqoise ledeboer
Newson richtte in 1986 de
groep DV8 Physical Theatre op.
Daarmee concentreert hij zich
op thema's die een aanklacht
zijn tegen een maatschappij
waarin macht en seksuele rela
ties tot eenzaamheid en wan
hoop leiden. Met 'Strange Fish'
kwam hij ook in 1992 naar 'Juli
dans' en kreeg toen lovende kri
tieken voor zijn opwindende,
zintuiglijke en ongewone bewe
gingstaal.
Omringd door mannelijke
symbolen als sigaretten, bier en
voetbal ontrafelen zijn dansers
in 'Enter Achilles' de machts
strijd om de mannelijke pikor
de. Newsons analyse is bijzon
der kritisch: het overdreven ma
chogedrag van mannen is een
masker om hun onzekerheid en
minderwaardigheidscomplexen
te verbergen. De sekspoppen
maken die boodschap des te
duidelijker omdat ze de bene
pen sfeer van stoere mannen-
onder-elkaarversterken.
'Julidans' presenteert het
neusje van de zalm op het ter
rein van de moderne dans. De
Canadese groep La La La Hu-
man Steps van Edouard Lock
viert dit jaar het vijftienjarig be-
Een scène uit het ballet 'Here to here'.
staan met de voorstelling '2'. De
choreografie toont opnieuw de
ijzingwekkende acrobatische
toeren waarmee de groep overal
ter wereld volle zalen trekt. Ro
de draad zijn filmbeelden van
sterdanseres Louise Lecavalier.
Aanvankelijk is ze jong en vitaal,
aan het eind is ze veertig jaar
ouder en in verval geraakt.
Geisha
De Japanner Saburo Teshigawa-
ra komt naar Amsterdam met
'Here to Here'. De choreograaf
is gefascineerd door de relatie
tussen lichaam en lucht en ont
wikkelde een stijl die zich onder
meer kenmerkt door ingetogen
lichaamsbeheersing. In 'Here to
Here' vindt Teshigawara in een
spiegelwand zijn evenbeeld in
danseres Syoko Yamagushi die
geschminkt als geisha op het to
neel verschijnt. De rituele en
verstilde dans waarmee ze be
ginnen komt abrupt ten einde
als er een heftige 'technodans'
start.
Onder de in totaal acht groe
pen die aan 'Julidans' meedoen
is ook de Franse groep L'Esquis-
se. In 'L'Effraction du Silence'
proberen de negen dansers zich
staande te houden tijdens een
oorlog waarvan niemand meer
weet wanneer of waarom deze
is uitgebroken. De onrustige en
nerveuze stemming slaat al snel
om in angst en ontreddering en
eindigt in een uitputtingsslag
van vallen, opstaan en opnieuw
beginnen. De beklemmende
sfeer van deze choreografie
wordt benadrukt door een ge
luidsband met de stemmen van
Martin Luther Kingen Hitier.
In 1993 werden voor het eerst
ook voorstellingen in de Boven
zaal geprogrammeerd waarbij
als regel alleen in Nederland
werkzame choreografen aan
bod komen. Dit jaar zijn dat
Maria Voortman en Roberto de
Jonge (met 'Her silent smile'),
Piet Rogie (met 'Caro/Monta-
ge') en Danswerkplaats Amster
dam (met werk van Rose Akras,
Katrina Brown en Ang'elique
Venendaal). In de 'Studio' staat
dit keer Erik Kouwenhoven met
'The I-Mechanism'.
De aanvangstijden zijn op el
kaar afgestemd zodat de
dansliefhebber twee voorstellin
gen op een avond kan zien.
Voor tussendoor wordt op het
balkon aan de kant van het
Leidseplein een terras geopend.
'Julidans' (Stadsschouwburg,
Amsterdam) duurt van 7 tot en
met 23 juli. Aanvang in de Gro
te Zaal om 20.15 uur en in de
Bovenzaal/Studio om 22.00
uur. Voor kaarten kan worden
gebeld met nummer 020 -
6242311, voor informatie met
nummer 020 - 5237771.
Willi Kronenberg wint Bach Interpretatie Concours
muziek
recensie.kees huges
Finale Bach Interpretatie Concours: Deel
nemers: Luca Antoniotti (Italië), Anton
Doornhein (Nederland), Willi Kronenberg
(Duitsland), Eckhart Kuper (Duitsland). Ju
ryleden: Guy Bovet (Zwitserland), Piet Kee
(Nederland) Ewald Kooiman (Nederland),
Gustav Leonhardt (Nederland), Ludger
Lohmann (Duitsland) Voorzitter jury: Wil
lem Sutherland. Gehoord Haarlem Grote
Kerk, dinsdag 4 juli 1995. Uitzending: 11
juli, NCRV Radio IV 18.45 -19.15 uur
De Duitse organist Willi Kro
nenberg heeft gisteravond het
'Bach Interpretatie Concours'
op zijn naam gebracht. Uit han
den van cultuurwethouder Jan
Haverkort, die de door ziekte
verhinderde burgemeester Pop
verving, kreeg hij een geldprijs
van vijftienduizend gulden. Bo
vendien is Kronenberg uitgeno
digd om volgend jaar tijdens de
gemeentelijke orgelbespelingen
een concert voor zijn rekening
te nemen.
- Groot was de verbazing bij
het publiek toen juryvoorzitter
Willem Sutherland de uitslag
bekend maakte. De meeste toe
hoorders hadden gerekend op
een 'close finish' tussen de der
de speler Luca Antoniotti uit
Italië en de vierde organist, de
Rijnsburger Anton Doornhein.
De jury had volgens Sutherland
geluisterd en beoordeeld op de
algehele klank, de articulaties,
de poëzie in de koraalvoorspe
len en... de prestaties tijdens de
vorige rondes.
Dit laatste lijkt mij, in alle be
scheidenheid grote nonsens. De
jury immers wilde tot een zo
objectief mogelijk oordeel ko
men en daarom alle rondes
door absoluut niet weten wie er
wanneer speelde. Volgens de
wet van Bartje is het dan onmo
gelijk de individuele prestaties
van de vorige rondes mee te la
ten spelen. Daarbij waren die
prestaties, gemeten naar die
twee voorrondes, ook nog eens
erg wisselend.
Dit alles neemt niet weg dat
het niveau van alle finalisten
zeer hoog was. Laat ik een aan
tal punten noemen. Kronen
berg, die als eerste mocht be
ginnen, maakte van het koraal-
voorspel 'Schmücke dich, o lie-
be Seele BWV 654' een waarlijk
klankjuweel, geregistreerd met
het Bovenwerk-fiuitenkoor en 8
voets grondstemmen in de be
geleiding.
Zijn 'Toccata, Adagio und Fu-
ge C-dur BWV 564' daarentegen
kwam veel minder uit de verf.
De pedaalsolo, met overheer
sende tongwerken, werd met
een teveel aan agogiek neerge
zet. De Fuga kenschetste zich
door temposchommelingen en
werd daardoor erg onrustig. De
fraaiste vertolking van dit grote
Bachwerk vond ik die van Luca
Antoniotti. Ook het koraal 'Nun
freut euch, lieben Christen
g'mein BWV 734' werd door de
Italiaan schitterend gespeeld.
Eckhart Kuper realiseerde als
tweede speler ook een mooi
'Schmücke dich' al klonken zijn
versieringen ietwat mechanisch.
'hereniging voor Poppenspel viert 40-jarig bestaan
indrecht anp
e club telt 350 leden, werkt
lomarnelijk voor een publiek
it al snel tevreden is (kinde-
n) en bestaat deze maand
ïrtig jaar. De Nederlandse
eniging voor het Poppenspel
/P) is al die jaren een con-
6?4nte geweest in een wereld
66Ji figurenschimmen en wa-
02flgpoppen. Een periode waar-
47Jhet poppenspel van de straat
'Sjfrd gehaald en de theaters in-
05>k- Inmiddels is het Neder-
88jidse poppenspel een cultu-
2j|l exportprodukt van de eer-
is'? °rde.
67,Ruth van der Steenhovèn (65)
%en van de leden van het eer-
uur. Enige tijd was hij voor
setter, momenteel redacteur van
374 verenigingsorgaan en hij be-
f6?edt een bestuursfunctie. In
gnn dijkwoning (en theater) in
90pendrecht neemt hij de afge
ven jaren nog eens onder de
63 P-
30 Ik ben blij dat het poppen-
^tel het niveau van Jan Klaas-
7a en Katrijn ontgroeid is. Die
i^ee waren toch maar ontspro-
30* aan het brein van onderwij-
■{*rs die deze straatpoppenkast
5? het onderwijs gingen gebrui-
.ïjh. Jan en Trijn hoorden ech-
•jjj( op straat en werden binnen
9-*r muren bloedeloze, verlepte
(lenigheid
de poppenwereld is altijd
rake geweest van onenigheid
«en broodspelers en ama-
irs. Dat was al zo in 1955 toen
Rico Bulthuis samen met ande
ren de vereniging oprichtte. Er
bestond in Den Haag al een
Kring der Verenigde Poppen
spelers, maar de leden wilden
hun foefjes en geheimen niet
delen met hobbyisten. Er was
een strenge ballotage en die
schoot Bulthuis in het verkeerde
keelgat. Met een paar collega's
besloot hij een vereniging op te
richten waarvan iedereen lid
kon worden die poppenspeler
was of er interesse voor had.
Leden van de vereniging ko
men een keer of vier per jaar
bijeen om de geheimen uit de
poppenkast met elkaar te delen.
In het blad Poppenpodium
wordt het vak ook voortdurend
besproken. „De discussie spitst
zich voornamelijk toe op de
vraag wat poppentheater nou
precies inhoudt", vertelt Van
der Steenhoven. „Mogen de
spelers bijvoorbeeld wel of niet
in beeld zijn? Moet poppenthe
ater wel of niet begrijpelijk zijn,
of is het voldoende dat het pu
bliek door bijvoorbeeld de be
wegende stokpoppen getroffen
wordt? Dat zijn vragen die bin
nen onze club leven. Soms snap
ik die discussies niet helemaal.
Dan begrijp ik niet dat over be
paalde dingen zo lang kan wor
den gekletst."
De speler vindt sommige dis
cussies vooral onzinnig omdat
het publiek voor 99 procent uit
kinderen bestaat. „En die zijn
niet zo kritisch", stelt Van der
Steenhoven.
Televisie en poppentheater
gaan volgens de Papendrechter
niet samen. „Ik vind wel dat
sommige programmamakers
een goed TV-programma ma
ken met poppen, maar het is
geen theater. De eerste serie die
op TV kwam, Rikkie en Slinger
tje, zag er niet uit. Cameramen
sen hebben de neiging om
steeds maar weer in te zoomen
en dat is bij zo'n houten kop
geen gezicht. Bij de Fabeltjes
krant was dat ook een pro
bleem. Juffrouw Ooijevaar klep
perde wel voortdurend met
haar snavel, maar van dichtbij
werd pijnlijk duidelijk dat dat
geklepper niet synchroon liep
met het geluid. Die jampot
hoofdjes van de Thunderbirds
spanden wat dat betreft de
kroon."
Ontzag
Toch kijkt Van der Steenhoven
met ontzag naar de Fabeltjes
krant en vooral de Muppet-
show. „Met de mogelijkheden
die zij hebben, maken ze ge
woon een perfect TV-program
ma, maar het is geen theater."
Deze kritiek komt volgens de
poppenspeler niet voort uit
broodnijd. „Ondanks gekanker
op de televisie kreeg ik het juist
steeds drukker. En dat is nog
steeds zo. Ondanks de komst
van computerspelletjes en zo
stroomt mijn zaaltje toch steeds
voller. Ik heb er zelf ook geen
verklaring voor. De angst voor
TV is in ieder geval onterecht,
dat is wel duidelijk."
Het keerpunt lag volgens Van
der Steenhoven in het begin
van de jaren zeventig. Twee fes-
Ruth van der Steenhoven, poppenspeler van het eerste u
stroomt mijn zaaltje toch steeds voller."
„Ondanks de komst computerspelletjes en zo
FOTO ANP
rivals trokken nogal wat bekijks,
poppenspelers werden ook toe
gelaten tot de 'echte' theaters
en poppepspel voor volwasse
nen deed ook in Nederland zijn
intrede. Momenteel is Neder
land niet meer internationaal
toonaangevend. Die rol wordt
tegenwoordig volgens Van der
Steenhoven vervuld door Italië.
Desalniettemin staat het Ne
derlandse poppenspel over de
hele wereld goed bekend en zijn
spelers een graag geziene >gast
op internationale festivals.
Heeft de vereniging nu in de
afgelopen veertig jaar veel werk
verzet? „Ja," zegt Van der Steen
hoven, al geeft hij aan dat 'veel
werk' een subjectief begrip is:
„Het bleef maar bij een aantal
tentoonstellingen en een festi
val of tien, maar toch was de
vereniging er altijd als aan
spreekpunt. Bovendien is de
NVP ook het filiaal van UNIMA,
een internationale vereniging
van poppenspelers. Nee, in Ne
derland zijn Jan Klaassen en Ka
trijn allang niet meer toonaan
gevend. Ons werk is dus niet
voor niets geweest."
Speler nummer vier, Anton
Doornhein wist het tempo van
de 'Toccata' en de 'Fuga' tot
een turbosnelheid op te voeren
en toch een stuk rust te bewa
ren. Daarbij wist Doornhein on
danks die snelheid als een ware
acrobaat de ene na de andere
versiering in dit werk aan te
brengen.
Enfin, ondanks het voor velen
afwijkende juryrapport kunnen
we terugzien op een interessant
concours van zeer hoog gehalte
naarmate het vorderde. Rest al
leen nog een complimenterend
woord aan de registranten van
dit concours, Agnes Hylkema,
Olja Buca en Jasper van Eersel
voor hun onmiskenbaar aan
deel in deze wedstrijd.
arnhem gpd
Het Voorburgse projectkoor Ad
Fundum heeft op het Interna
tionaal Koren Festival in Arn
hem de categorie Kleine Man
nenkoren gewonnen.
De Voorburgers leverden ove
rigens niet de beste Nederland
se prestatie op het concours.
Hun 80,2 punten werden bij
voorbeeld ruimschoots over
troffen door de 90 punten van
het IJsselstein Chorus, dat daar
mee een derde plaats haalde in
de kwalitatief zwaardere catego
rie Lichte Muziek A Capella.
Het eveneens Voorburgse en
door Ad de Groot gedirigeerde
Quod Libet was de beste Neder
landse deelnemer (88,7 pt) in de
afdeling Kleine Gemengde Ko
ren, met 24'koren uit de hele
wereld de best bezette categorie
van het IKF. Meldije uit Fries
land werd hier achtste (83,4 pt),
het Leids Vocaal Ensemble ne
gende met een tiende punt
minder. Cantemus uit Tilburg
werd met 88,4 punten derde bij
de vrouwenkoren, op twee
plaatsen gevolgd door Cantate
uit Venlo.
In totaal namen de afgelopen
week 91 koren deel aan elf ver
schillende concoursonderdelen.
Winnaar van het concours werd
het koor dat in de afdeling Fol
klore maar liefst 97 punten bij
elkaar sprokkelde, het Filipijnse
De la Salle University Chorale.
Dit koor won ook de categorie
Lichte Muziek A Capella.
LEIDEN
LIDO 1, 2, 3, 4 en STUDIO tel
071-124130/133210. Steen
straat 39.
LIDO 1
Flodder III 16 jr., dag.,
18.45, 21.15; woe ook
14.15.
LIDO 2
Bad Boys 16 jr., dag. 18.45,
21.15.
Frank Frey al., woe 14.30.
LIDO 3
Rob Roy al., dag. 20.45.
Jungle Book al., dag. 18.45;
woe ook 14.30.
LI DO 4
Zwanenprinsesal., woe
14.30.
Forrest Gump al., dag.
20.15.
STUDIO
Outbreak 12 jr., dag. 18.45,
21.15.
LUXOR tel: 071-121239, Sta
tionsweg 19.
Die Hard... with a vengeance
16 jr., dag. 18.45, 21.30.
TRIANON tel: 071-123875,
Breestraat 31.
Don Juan t/m woe 19.30,
21.45.
Little Women t/m woe 19.30,
21.45.
KIJKHUIS tel: 071-142895,
Vrouwenkerksteeg 10.
Farinelli, il castrato t/m woe
19.30,21.45.
Wild at Heart woe 20.00.
ALPHEN AAN DEN RUN
EUROCINEMA tel: 01720-
20800, Van Boetzelaerstraat 6
Die Hard with a vengeance
16 jr., dag. 13.30, 18.30,
21.15.
Bad Boys 16 jr., dag. 13,45,
18.30,21.15.
Flodder III Ned. gespr., dag.
13.30, 18.45, 21.30.
Frank en Frey alNed. ge
spr., dag. 14.00.
VOORSCHOTEN
KINDERBIOSCOOP CC tel:
071-790698, Prinses Marijke-
laan 4.
101 Dalmatiërs al., Ned. ge
spr., woe 14.00.
Richie Rich, al., woe 15.30.
DEN HAAG
ASTA 1 tel: 070-3463500,
Spui 27.
Flodder III al., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
ASTA 2
Don Juan al., dag. 18.45,
21.30.
De Zwanenprinses alwoe
13.15, 16.00.
ASTA 3
The Brady Bunch movie al.,
dag. 18.45,21.30.
Frank Frey al., woe 13.15,
16.00.
BABYLON 1 tel. 070-
3471656, haast Centraal Sta
tion.
Flodder III al., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
BABYLON 2
La Reine Margot 16 jr., dag.
13.15, 16.30, 20.30.
BABYLON 3
Farinelli, il Castrato 16 jr.,
dag. 16.00,21.30.
The Fox and the Hound al.,
dag., 13.15, 18.45.
METROPOLE 1 tel. 070-
3456756, Carnegielaan 15.
Die Hard with a vengeance
16 jr., dag. 13.15, 16.00,
18.45,21.30.
METROPOLE2
Outbreak 12 jr., dag. 18.45,
21.30.
Frank Frey al., woe 13.15,
16.00.
METROPOLE3
Flodder III al., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
METROPOLE4
Pret-a-Porter al., dag. 18.45,
,21.30.
DeZwanenprinses al., wo
13.15, 16.00.
METROPOLE 5
Rob Roy 16 jr., dag. 13.15,
17.00, 20.30.
MOVIEWORLD Kurhausweg2.
tel: 070-3515738, reserveren
tel: 070-3515778
Rob Roy 16 jr., dag. 20.45.
Flodder III al., dag. 12.40,
13.14, 15.35, 16.05,
18.25, 18.55,21.06,
21.45.
The Jungle Book al., dag.
12.50, 15.25, 18.15.
Don Juan al., dag. 20.30.
Outbreak 12 jr., dag. 15.50,
18.30,21.15.
Die Hard with a vengeance
16 jr., dag. 13.00, 15.45,
18.40,21.30.
Kiss of Death 16 jr., dag.
19.25,22.00.
Frank Frey al., t/m vr
14.30, 16.10, 18.45.
De Zwanenprinses al., dag.
14.20, 16.30.
Richie Rich al., t/m vr 13.40.
Bad Boys 16 jr., dag. 13.15,
16.40,19.10,22.15.
ODEON 1 tel. 070-
3462400/3462401. Heren
gracht 13.
Die Hard with a vengeance
16 jr., dag. 12.45, 15.30,
18.15,21.15.
ODEON 3
Bad Boys 16 jr., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
ODEON 4 Riksbioscoop
06 16 jr dag. 11.45,
14.15, 16.45, 19.15,
21.45.