'Er zijn nog duizenden Annes'
UIT!
MORGEN
Z JN WIJ
OPEN VAN
0.00 TOT
7.00 UUR.
>e schatkamers van het rijk
rloedvol afscheid
'Soli dei Gloria'
Cultuur Kunst
'De reis 2' van Raz is prettig licht
DOR
lOENSDAG 24 MEI 1995
CHEF GERT VISSER. 0
Kunst in Hooglandse Kerk
Twee schilderessen, Fransien Maaskant en Ria Roelofs,
en beeldhouwer, Jan Karlas, exposeren van 29 mei tot en
17 juni hun werk in de Hooglandse Kerk in Leiden. De drie
ainstenaars hebben met elkaar gemeen dat alle drie hun intuïtie
•n gevoel een belangrijke plaats geven in het proces dat vooraf
gaat aan hun eindprodukt. De expositie is te zien op maandag
13.00-16.00 uur en op dinsdag tot en met zaterdag van
1.00-16.00 uur.
Cléo Dankert speelt de hoofdrol in Anne Frank
RECENSIE LI DY VAN DER SPEK
scheidconcert Chr Zang en Oratonum
;niging 'Soli Deo Gloria', o.l.v. Jaco
Leeuwen en Marcel den Duik met
»rken van o.a Buxtehude, Bach, Mo-
t, Fauré en Handel Gehoord: 23/5,
Grote of St Jeroenskerk, Noordwijk
AMSTERDAM LEO VAN GELDEREN/GPD
oli Deo Gloria' neemt af-
•heid. Dat doet pijn voor de
eine groep die al jaren lang
ïeedraait. „Maar ja, wat moet
als het koor steeds meer ver-
ijst en er geen jonge leden bij
jmen? De jeugd houdt meer
n disco en populaire muziek
wij hebben tot voor kort gro-
klassieke werken uitgevoerd;
tisschien is dat de reden waar-
n jongeren zich niet makkelijk
insluiten", zo vertelt Teun
erboon, secretaris van het
enigszins teleurgesteld.
,,We komen op deze manier
ok steeds meer in geldnood:
3 minder leden, hoe minder
in de kas rolt. Bovendien is
gemeentelijke subsidie dras-
sch ingekrompen. Dan moetje
ren voor je geld gaan kiezen,
stoppen. We kijken terug op
mooie tijd. We hebben
ïeerdere malen de Johannes
on mogen uitvoeren. De
Jaargetijden van Haydn
een prachtige uitvoering,
het absolute hoogtepunt
wel 'Israël in Egypt' van
[andel. Marcel den Duik diri-
:erde toen nog ons koor. Sa-
met zijn kamerkoor Ricer-
hebben we voor een onver-
itelijke uitvoering gezorgd,
lok deze laatste keer wilden we
ïn mooie avond van maken,
hebben gekozen voor een
levarieerd programma met top-
lers uit de afgelopen jaren. Zo
jopen we te kunnen teren op
een goede herinnering aan Soli
Deo Gloria."
En Teun Verboon kreeg gelijk.
De Grote Kerk was helemaal
vol. En na een hartverwarmen
de toespraak van een der koor
leden ging 'Soli' er voor de
laatste keer tegenaan. Een per
fect mini orkestje begeleidde en
ondersteunde het koor. Vijf jon
ge professionals of bijna-profs
zijn beter dan 80 redelijke ama
teurs. De eerste violist Ron de
Haas is niet uit de maat te
stampen; met een krachtige
streek en een gloedvolle toon
droeg hij koor en orkest tot het
einde toe. Opvallend mooi en
direct speelde de altviool Flori-
ne Smits, die de hele tweede
vioolpartij voor haar rekening
nam. Kortom, ook met de grote
strijkers een puik kwintet. Soli
Deo Gloria zong overtuigend en
vreugdevol. Het meest ver
trouwde en ook het mooiste
voor de pauze waren de beken
de delen uit kantate nr 147 van
Bach, mooi homogeen en ly
risch vertolkt.
Na de pauze kreeg het pro
gramma een wat luchtiger ka
rakter. Een dynamisch gezon
gen 'Piu non si trovano' van
Mozart, vrolijke muziek van
Mendelssohn waarin het hele
koor om de beurt de meiklok-
ken liet luiden. Een van de leuk
ste liederen was wel 'Wie mit
sehnen' van Franz Schubert.
Heerlijke.salopmuziek met een
echte primas als eerste violist.
Marcel den Duik en Jaco van
Leeuwen dirigeerden bij toer
beurt. Den Duik in elegante,
kalme bewegingen en Van
Leeuwen heftig en puntig. Bei
den met succes. Maar helaas,
voor 'Soli' is het doek gevallen.
Cléo Dankert. Grote bruine ogen vol pretlichtjes. ,,In eer
ste instantie ben ik gekozen vanwege mijn uitstraling.
Zeg maar, mijn innerlijk." Dan, lachend: „Ik zie ook wel
dat ik voor deze rol mijn uiterlijk niet helemaal tegen
heb." De 22-jarige actrice uit Edam speelt de hoofdrol in
het stuk 'Het Dagboek van Anne Frank', dat volgende
week in de Leidse Schouwburg te zien is.
felen gebracht. Je moet geloven
in jezelf."
Zelfverzekerd zegt ze: ,,Na die
afwijzing ben ik, om toch iets in
de richting van toneel te doen,
de theater-vormingsklas in Am
sterdam gaan volgen. En eigen
lijk is het daar allemaal begon
nen. Naast de koffieautomaat
op school hing namelijk een op
roep voor de rol van Anne
Frank. Ik hoefde niet lang na te
denken... Maar ja, ik ben nogal
makkelijk. Dus tussen het voor
nemen om te schrijven en de
brief zaten twee maanden. Mijn
moeder heeft er nog wel een
brief bijgedaan. In twee kantjes
legde ze uit waarom ze vond dat
ik de rol van Anne Frank moest
krijgen."
In eerste instantie hielp de
smeekbede van Cléo's moeder
niet veel. De twee foto's en de
brieven ploften na enige tijd
weer op de deurmat. Met een
bedankje er bij. „Tot mijn stom
me verbazing werd ik toch op
geroepen. De produktie had
geen geschikte kandidate kun
nen vinden. Toen had ik zoiets
van 'en nou zal ik het worden
ook'."
De onervaren Cléo moet het
stuk 'dragen'. Geen geringe op
gave. Maar de dochter van
PvdA-politicus Piet Dankert lijdt
niet onder die druk. Integen
deel. ,,Ik heb bewust niet geke
ken naar de documentaire
Shoah over de gruwelen van de
nazi-kampen. Ook boeken over
de concentratiekampen heb ik
gemeden. Die hel van de kam
pen kwam voor Anne ook pas
later. Daar heeft ze niet over
kunnen schrijven."
„Die hel is ook te heftig. Als ik
al die ellende meeneem in mijn
rol, kan ik Anne niet meer spe
len. De Anne die ik speel, heeft
nog hoop. Is levenslustig, heeft
humor. Ze zit wel in het Achter
huis. Maar in eerste instantie
vindt ze dat nog spannend. Ook
de soldaten zijn dan nog ver
weg. Althans in haar wereldje."
Van jongs af aan wist Cléo het
zeker. Ze wilde de planken op.
Actrice worden. Toch begon ze
na het gymnasium in Hoorn
aan een studie Frans en vertaal
wetenschappen. „Vraag me niet
waarom. Zomaar een kronkel.
Op een gegeven moment heb ik
me ingeschreven op de toneel
school in Amsterdam. Afgewe
zen. Dan maar naar Arnhem
dacht ik. Weer afgeweken. Toch
heeft me dat nooit aan het twij-
Achterhuizen
Anne Frank gespeeld door een
niet-joods meisje. Kan dat?
Resoluut zegt Cléo: „Ik zou niet
weten waarom niet. Trouwens
veel mensen denken dat ik
joods ben. Ik vind dat niet be
langrijk. Anne is van elke tijd.
Van iedereen. Overal in de we
reld lopen nog steeds duizen
den en duizenden Annes rond.
Helaas. Maar het is de realiteit.
Kijk maar naar Bosnië, naar al
lerlei landen in Afrika. Of ge
woon om je heen. De Anne
Frank van nu is zwart, blond, of
^T°™"aties voor Gouden str°P Kracht Van Leeuwen in compositie
Voor de Bruna Gouden Strop, de prijs voor het beste Nederlandsta
lige spannende boek, zijn De Vrije Singel van Henk Apotheker, Te
genliggers van René Appel, Vertraging van Tim Krabbé, Dump van
Charles den Tex en De Bidsprinkhaan van Jacob Vis genomineerd.
De prijs, groot 25.000 gulden, wordt jaarlijks toegekend door de
Stichting De Gouden Strop, waarin het Genootschap van Neder
landstalige Misdaadauteurs en de winkelketen Bruna zijn verenigd.
wordt op 22 juni bekend.
BEELDENDE KUNST
ijvig boekwerk over architectuur Nederlandse staat
chitecten ontwerpen jaarlijks
luizenden gebouwen. Soms, als
n al of niet uitgevoerde ont-
rerpen een beetje de moeite
raard zijn, wordt er over ge
roken en geschreven. Aan de
ieeste gebouwen lopen we
renwel, zonder ze een blik
aardig te keuren, voorbij. Een
itzondering zijn de gebouwen
rin de rijksoverheid is of
gehuisvest. Die zijn zelden
inopvallend aanwezig en dus
lijna altijd onderwerp van dis-
ussie. De architectuur van de
staat, uiteenlopend van palei-
tot gevangenissen en van
ea tot ministeries, manifes-
irt zich vaak nadrukkelijk en.
ipaalt in belangrijke mate het
izicht van de stad. Ook dat van
iden.
Verantwoordelijk voor de
erheidsarchitectuur is tegen-
irdig de Rijksgebouwen
dienst, onderdeel van het mi
nisterie van volkshuisvesting,
ruimtelijke ordening en milieu
beheer, waar de huidige rijks
bouwmeester Kees Rijnboutt
waakt over de architectonische
kwaliteit. Bij die departementen
zijn vele rijksbouwkundigen
hem voor gegaan. Over de
tweehonderdjarige geschiedenis
van de Rijksgebouwendienst en
zijn voorlopers is nu een lijvig
boekwerk verschenen: De Rijks
bouwmeesters. Geen catalogus
van mooie plaatjes, maar eert
studie en naslagwerk, met veel
kleine foto's, voor ieder die ge-
Na ruim een jaar exposeert
Koos van Leeuwen wederom in
Galerie Bleijenberg. Een mooie
aanleiding om zijn ontwikkelin
gen te bekijken. Zijn werk is nog
steeds zeer herkenbaar. Van
Leeuwen hanteert een schilder
kundige benadering van mens
en omgeving; zijn menselijke Fi
guren bestaan vaak meer uit
vlakken en lijnen dan uit vlees
en bloed, en vallen daardoor
vaak samen met hun schilder
kundige omgeving. Ook het
kleurgebruik is vergelijkbaar,
vaak donkere kleuren met daar
in felle lichtplekken.
Maar er zijn wel enige veran
deringen te bespeuren. Het
schilderwerk is trefzekerder ge
worden; de ruime diagonale ba
nen die bijna elk werk doorsnij
den worden met meer souples
se en kracht neergelegd. De
ruimtes waarin de verhalen zich
afspelen zijn ingewikelder, maar
tevens met meer gemak neerge
zet. De verschillende diepteni
veaus vermengen zich op van
zelfsprekende wijze. Bijvoor
beeld in het werk Timrisoaré,
waar een vrouwenfiguur, groot
en diffuus op de voorgrond, bij
na samensmelt met een donke
re grillige achtergrond van ge
welven en nisjes.
Diagonalen geven altijd een
dynamische uitwerking, maar
Van Leeuwen weet dit af en toe
tot een flinke snelheid op te ja
gen. Bijvoorbeeld in zijn schil
derij Verlichting. Het tafereeltje
van een liggende vrouw met
In twee eeuwen tijd drukten de rijksbouwmeesters hun stempel op Leiden. Zoals bij de bouw van het AZL
waar (op de foto) achter het oude poortgebouw het nieuwe ziekenhuis verrijst, foto holvast/mark la'MERS
interesseerd is in de architec
tuur van het centraal gezag in
de 18de, 19de en 20ste eeuw.
Imago
Oud-minister d'Ancona heeft
de bouwkunst weieens de
meest openbare van alle kun
sten genoemd: ze staat immers
gewoon op straat. Als dat zo is,
dan zouden we de rijksgebou
wen de openbare schatkamers
van het rijk kunnen noemen.
De zorg van de Nederlandse
Het nieuwe seizoenprogramma '95-'96 van de
LEIDSE SCHOUWBURG
komt op donderdag 1 juni a.s.
Wie het nieuwe seizoenprogramma op 1 juni a.s.
thuisgestuurd wil krijgen, kan op werkdagen
tussen 10.00-17.00 uur bellen: 071-131941.
(Schouwburg op Hepielvaartsdag gesloten).
N.B. Abonnementhouders en Vrienden van de
Leidse Schouwburg krijgen het
seizoenprogramma automatisch thuisgestuurd.
staat voor zijn eigen gebouwen,
en die van het vorstenhuis, is
immers niet zelden een verbeel
ding van de macht die tot uit
drukking komt in prestigieuze
architectuur.
Het boek verhaalt onder meer
over de bouw van de sprookjes
paleizen die koning Willem II
voor zichzelf ontwierp, over het
liberale Thorbecke-tijdperk, dat
zich kenmerkte door een over
heid die zich op veel gebieden
zo terughoudend mogelijk op
stelde en de daaropvolgende
behoefte aan een herkenbaar
nationaal imago voor het uit
breidende rijksapparaat. Ge
bouwen als het Rijksmuseum,
het vroegere Amsterdamse
hoofdpostkantoor (nu Magna
Plaza) en het oude Haagse mi
nisterie van Justitie getuigen
van de laatst genoemde perio
de.
Vanaf 1910 is het afgelopen
met die nationale bouwstijl en
breken de jaren van het vaak
bejubelde architectonische ex
periment aan: opvallende
bouwkunst, zonder politieke la
ding, laat staan herkenbaar als
rijksgebouw. De oorlogsdreiging
maakt het nationale aspect
weer los en ook in de wederop-
bouwtijd overheerst aanvanke
lijk de herkenbare rijksarchitec-
Verscheidenheid
Vanaf 1957 volgen, in vergelij
king met vorige jaren, de rijks
bouwmeesters elkaar in rap
tempo op. Dat heeft te maken
met de bekorting van de ambts
termijn tot vijf jaar, maar de
achtergrond daarvan is de angst
voor verstarring in de opvattin
gen over architectuur. Het rijks
gebouw hoefde niet meer als
zodanig herkenbaar te zijn, laat
staan de positie van de staat te
symboliseren. In de afgelopen
25 jaar is vooral gestreefd naar
architectonische kwaliteit en
verscheidenheid. Een begrip dat
elke rijksbouwmeester op eigen
wijze interpreteert.
Het boek maakt duidelijk dat
de rijksbouwmeesters in twee
eeuwen ook hun stempel op de
stad Leiden hebben gedrukt. Zo
werden onder meer het Rijks
museum voor Volkenkunde aan
de Steenstraat (vroeger Acade
misch Ziekenhuis), de Sterre-
wacht, het Kamerlingh Onnes
Laboratorium aan de Steen-
schuur, het Rijksmuseum van
Natuurlijke Historie aan de
Raamsteeg, de voormalige uni
versiteitsbibliotheek aan het Ra
penburg, diverse gebouwen van
het Academisch Ziekenhuis aan
de Rijnsburgerweg en het Witte
Singel-Doelencomplex van de
universiteit gerealiseerd. Dat
veel van deze rijksgebouwen in
architectuurhistorische zin van
grote betekenis zijn blijkt uit het
feit dat vele inmiddels de status
van beschermd monument
hebben gekregen.
De Rijksbouwmeesters. Corjan
van der Peet, Guido Steenmeij-
er. Uitgeverij: 010, Rotterdam.
Prijs: 69,50.
RECENSIE MAARTEN BAANDERS
'De reis 2' door Dansgroep Ra2. Gezien
23/5 LAKtheater Leiden Aldaar nog van-
In sommige dansvoorstellingen
wordt geen middel onbenut ge
laten om de sfeer compleet te
maken. Vorige week was daar
van al een voorbeeld te zien in
het LAKtheater, toen in 'Her si
lent smile' van Maria Voorlman
een geur van verse koffie ver
spreid werd bij een dans met
koffiemolens. Dansgroep Raz
laat in 'De reis 2' zien dat ook
temperatuur een zintuigelijk
waarneembare ervaring is,
waarmee iets in een kunstwerk
kan worden uitgedrukt.
De voorstelling speelt zich af
in de tropen. De hitte in de zaal
wordt zo hoog opgedreven dat
het publiek, ondanks de ventila
tors, gemakkelijk kan meevoe
len met de zoektocht van de
dansers in hun verzengende en
verlammende omgeving. Een
dichtbegroeid oerwoud is het
decor overigens niet. De man in
het rieten rokje danst op een
gele rieten mat met erachter
een diep zwarte wand en twee
houten leunstoelen, waarop
overigens geen van de vier dan
sers plaatsneemt. Dit is type
rend voor de speelse theatrale
aanpak van choreograaf Hans
Tuerlings. Als de man met de
rieten rok gaat zitten, kiest hij
niet een stoel, maar de grond,
gemakkelijk achterover alsof hij
op een leuning rust. De be
heerstheid waarmee hij dit doet
is kenmerkend voor de voorstel
ling. De bewegingen zijn niet
overweldigend of spectaculair,
maar maken indruk door de
perfect uitgevoerde details.
De dans is over het algemeen
ingehouden, relaxed, niet exta
tisch en wordt telkens onder
broken, waarna de dansers la
coniek weglopen of gaan zitten.
De armen worden vrijwel nooit
tot het uiterste gestrekt. Zo
wordt de lome sfeer prachtig
neergezet: in deze hitte span je
je het liefst zo weinig mogelijk
in, hoe opzwepend de bonken
de muziek ook is.
Toch gaan de personages niet
geheel op in deze situatie. Fraai
wordt aangegeven dat ze
vreemdelingen blijven, met hun
bleke huid en hun zwarte kos
tuums. En die ene man die met
zijn rieten rok nog het meest
Hemelvaartsdag is een ideale dag om samen ontspannen weg te
dromen bij onze slaapkamer-ideeën. Of een keuze te maken uit
onze gevarieerde kollektie slaapkamermeubels. Ook in bedmode
bieden wij u heel wat oogstrelende verrassingen. U bent van harte
welkom om u door onze nachtrustspecialisten te laten adviseren.
SS LAAPKAMERS
Leiderdorp - Winkelcentrum Winkelhof
SPECIALISTEN IN NACHTRUST
BIOSCOPEN
weet ik veel wat. Veel mensen
leven nog steeds in 'achterhui-
Ze ontkent dat ze pas door
deze rol is gaan nadenken over
de oorlog. „Oppervlakkigheid is
aan mij niet besteed. Ik ben al
tijd al bezig geweest met de
oorlog, de honger en het leed in
de wereld. Begrijp me» goed.
Zonder daar zwaarmoedig van
te worden. Integendeel. Ik ben
vrolijk. Anne was dat ook. Ze is
mijn vriendin geworden. Ik be
wonder haar. Ook al omdat ze
onder die extreme omstandig
heden geestelijk een enorme
groei doormaakte. Dat gegeven
maakt de rol nog eens extra in-
„Ik ben ook steeds meer met
haar mee gaan voelen. Natuur
lijk heb ik als kind haar dagboek
gelezen. Maar ja, dan ben je
kind. Nu ontdek ik steeds meer
de volwassen kanten van Anne.
Ook al omdat ik nu elke dag in
dat Achterhuis zit. En voel wat
zij heeft gevoeld. Dat is echt zo.
Natuurlijk stap ik na afloop
weer mijn eigen veilige wereld
in. Maar die wereld laat ik op
toneel achter me. Dan zijn er
wel degelijk de angsten en de
twijfels. Maar ook de lol, de le
venslust. Dat gaat heel ver ja."
Het Dagboek van Anne Frank
van Frances Goodrich en Al-
bert Hackett. Vertaling en be
werking: Mies Bouhuys. Regie:
Arda Brokmann. Decor: Tom
Schenk. Spel: Cléo Dankert,
Boudewijn de Groot, Josée
Ruiter, Adriaan Adriaansen,
Ellis van den Brink, e.a. Te zien
30/5 en 31/5, Schouwburg, Lei
den.
een uitdagend lachend gezicht
en een staande man. Armen en
benen worden van bovenaf ver
licht via een dakraam. Je krijgt
een close up te zien van een
klein wereldje, maar er gaat een
grote wervelende kracht van uit.
Dat het gezicht van de vrouw
hier zo wordt uitgewerkt is trou
wens wel een verademing. In
veel schilderijen worden armen,
benen en diffuse lichamen ge
bruikt zonder dat ze het werk
meer spanning verlenen.
Vari Leeuwen moet misschien
uitkijken dal hij niet blijft han
gen in een gebied tussen figura
tief en abstract. Een doorschij
nend figuur in een onbestemde
ruimte is niet spannend. De
kracht van Van Leeuwen ligt
daardoor meer in zijn composi
tie en schilderkundige uitwer-
king.
tropisch aandoet, draagt zwarte
schoenen en een horloge. Soms
is de aanblik van deze mensen
ontluisterend. Eén van de man
nen verschijnt naakt en be
weegt met minieme gebaren
zijn magere, machteloze li
chaam vooruit. Maar de ont
spannen sfeer en enkele humo
ristische vondsten geven 'De
reis 2' toch een prettige licht
heid.
LEIDEN
LIDO 1, 2, 3, 4 en STUDIO tel: 071-
124130/133210, Steenstraat 39.
LIDO 1
Rob Roy 16 jr., dag. 20.15, wo
t/m zo en wo 1/6 ook 14.00.
LIDO 2
101 Dalmatiërs al., wot/m zoen
wo 1/6 ook 14.30.
Pret-è-Porteral dag. 18.45 en
21.15.
LIDO 3
Richie Rich al., wo t/m zo en wo
1/6 ook 14.30.
Boys on the Side 16 jr., dag.
18.45,21.15.
LIDO 4
Streetfighter 12 jr., dag 18.45;
wo t/rnzoen wo 1/6ook 14.30.
Forrest Gump al., dag. 20.45.
STUDIO
Jungle Book al., dag 19.00 en
2115; wo t/m zo en wo 1/6 ook
14.30.
LUXOR tel: 071-121239, Stations
weg 19.
Outbreak 12 jr., dag. 18.45 en
21.30; zo ook 14.30.
TRIANON tel: 071-123875, Bree-
straat31.
Don Juan do t/m woe 19.30,
21.45.
De Vliegende Hollander do t/m
woe 20.00.
KIJKHUIS tel 071-142895, Vrou
wenkerksteeg 10.
Bullets over Broadway do t/m woe
19.30.21 45.
Burnt by the Sun do t/m zo 20.00.
Jour de Fête ma 20.00, 22.15.
Schindler's List di 20.00
The River Wild wo 20.00. 22.15
LVC tel: 071-146449, Breestraat
66.
Miss Blanche do vr 20.00.
Films van Paul de Nooijer za
20.00.
DE X tel: 071-123568, Haarlem
merstraat 52.
Love at first sight wo 20.30.
Rare Vogels do 20.30.
Het stadje Anara vr 20.30.
ALPHEN AAN DEN RUN
EUROCINEMA tel 01720-20800,
Van Boetzelaerstraat 6.
Streetfighter 12 jr.. dag. 18.45,
21.15; wo t/m zoook 13 45.
Nell al wo t/m zo 13.45, 18.45,
21.15; zoook 16 15; madi
18.45, 21.15
Outbreak 12 jr., dag. 18.45,
21.30; wo t/m ook 13.45; zo ook
16.15.
Forrest Gump al., dag. 20.30
101 Dalmatiërs al., dag. 18.30;
wot/m zo 14.00; madi 16.15
VOORSCHOTEN
KINDERBIOSCOOP CC tel: 071
790698, Prinses Marijkelaan 4.
Duimelijntje al., vr za zo woe
14.00, 15.30
Kuifje en het Haaienmeer al., vr za
zo woe 14.00, 15.30
DEN HAAG
ASTA 1 tel: 070-3463500, Spui
27.
Don Juan al dag. 13.15, 16.00,
18.45,21.30.
ASTA 2
Rob Roy 16 jr., dag. 13.15,
16.30,20.30.
ASTA 3
An Awfully Big Adventure 16 jr.,
dag. 13,15, 16.00, 18,45.
Legends of the Fall 12 jr., dag.
21.30.
BABYLON 1 tel 070-3471656,
naast Centraal Station.
Pret-a-porteral dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
BABYLON 2
Farinelli il Castrato 16 jr., dag.
13.15, 16.00, 18.45,21.30.
BABYLON 3
Forrest Gump 12 jrdag. 20.30;
madi ook 13.15. 16 30.
De Tasjesdief al., wodovr za zo
wo 13.15, 16.00.
METROPOLE 1 tel. 070-3456756,
Carnegielaan 15.
Rob Roy 16 jr., dag. 13.15,
17.00,20.30.
METROPOLE 2
Affair Play 16 jr dag. 13.15,
16.00, 18 45,21.30.
METROPOLE 3
Outbreak 12 jr., dag 16.00,
18.45, 21.30; madi ook 13.15.
Richie Rich al., wo do vr za zo wo
13.15.
METROPOLE4
Boys on the Side 12., dag. 16.00,
18.45, 21.30. ma di ook 13.15.
101 Dalmatiërs al., wo do vr za zo
wo 13.15.
METROPOLE 5
Muriel's Wedding al., dag. 21.30,
101 Dalmatians ai.dag. 13.15,
16.00, 18.45.
MOVIEWORLD Kurhausweg 2. Dit is
een selectie van de films die worden
vertoond. Voor informatie over zaal
en aanvangstijd verzoeken wij u te
bellen naar tel 070-3525738. re
serveren tel 070-3515778
Rob Roy 16 jr.
The Jungle Book al
Don Juan al
Stargate 12 jr.
An Awfully Big Adventure 16 jr.
Boys on the Side 12 jr.
Outbreak 12 jr.
Highlander 3, the final conflict 12
jr.
Streetfighter 12 jr.
Pret-a-Porter 12 ji\
101 Dalmatiërs al
Dumb and Dumber al.
Richie Rich al.
Disclosure 'Sex is macht' 12 jr.
Malice 16 jr
ODEON 1 tel. 070-
3462400/3462401. Herengracht
13
The Jungle Book al., dag.,13.15.
16.00, 18.45,21.30.
ODEON 3
Demon Knight 16 jr., dag. 16.00,
18.45, 21.30; madi ook 13.15
101 Dalmatiërs al., wo do vr za zo
wo 13.15.
ODEON 4 Riksbioscoop
The Real McCoy al., dag. 11.45,
14.15, 16.45, 19.15, 21.45.
HAAGS FILMHUIS tel. 070-
3656030, Spui 191.
The Bear al .zowo 14.00
De Notenkraker al., zowo 14.00.
Ludwig 1881 16jr .dag. 19.30.
zowo ook 16.15
El Jardin del Eden 16 jr., dag.
21.45. zowo ook 16.15.
D'Est 16 jr.. dag 19.30; zowo
ook 16.15.
Killing Zoe 16 jr., dag. (beh. ma)
21.45; wo zoook 16.15.
Trés Irmaos 16 jr., dag. 19.30.
J'ai pas Sommeil 16 jr.dag.
21.45.