'Oud zeer komt telkens boven' Cultuur Kunst Tussendorst misser van Justus van Oei Stones nemen plaat op in Paradiso Verdeeldheid over voorspellen akoestiek Toonkunstkoor zingt doorzichtig en helder LIVE - CONCERT VAN ZATERDAG 20 MEI 1995 gert visser. 071-356441 Pavarotti en Adams samen op plaat londen De Italiaanse operazanger Pavarotti heeft de hulp van de Canadese rockzanger Bryan Adams ingeroepen voor zijn nieuwe album. Ook het Italiaanse popidool Georgia, de Duitse harpist Andreas Vollenweider en de operasterren Andrea Bocelli en Nancy Gustafon zingen mee op de cd. De opnames zijn live opgenomen in het huis van Pavarotti in Modena, aldus de pla tenmaatschappij van de vermaarde tenor. Pavarotti zingt samen met Adams diens lied All for Love, uit de film De Drie Muske- Grafisch werk Van Gogh in museum Amsterdam HetVanGogh Museum is begonnen r een reeks presentaties van Van .Goghs werken op papier. Zijn grafische werk is als eer ste aan de beurt (te zien t/m 27 augustus). Vanaf de zo mermaanden van 1996 zul len in vierjaarlijkse afleverin gen alle tekeningen worden getoond. Van elke expositie wordt een aparte catalogus gemaakt zodat op de drem pel van de 21ste eeuw ten slotte de hele tekeningencol lectie van het Van Gogh-mu- seum is gebundeld. Schilderes Vicky Bom furieus op halfbroer Adriaan van Dis erna straatsma Tussendorst'. tragikomedie van Justus van Oei. Spel. Maarten Wansink. Wimie Wilhelm en Justus van Oei. Regie. Willem van de Sande Bakhuyzen. Gezien 19/5, Schouwburg, Leiden. Het blijft tobben met de Justus van Oei nieuwe stijl. Vorig sei zoen kwam de bekende tekst schrijver van de inmiddels op geheven'cabaretgroep Zak en As met een ingewikkeld toneel stuk op de proppen. Het heette 'Lunapark - de man die bezoek van zichzelf kreeg' en was door de complexe structuur nauwe lijks te volgen. Zijn nieuwe stuk, 'Tussendorst' getiteld, is daar entegen tamelijk eenvoudig van opzet. Drie mensen in een ont wenningskliniek spreken over drank, drank, drank en nog eens drank. Ook al wordt dit veel rechtlijniger stuk als tragikome die geafficheerd, er valt maar bar weinig humor in te bespeu- Maarten Wansink speelt de communistische journalist die zich door zijn vrouw een semi- -permanent verblijf in de kli niek laat financieren. Zijn vrouw zelf (gespeeld door Wi mie Wilhelm) ondergaat hier trouwens ook enige tijd een be handeling. De spanningen lo pen op door toedoen van een muziekleraar. Met diens zurige, bemoeiallerige commentaren weet Van Oei normaal gespro ken wel raad. Het zijn drie men sen die door een mengeling van eigen problemen, drank en the- rapeuten-gebabbel in de war zijn geraakt. Maarten Wansink die naast dit theaterwerk ook in de pret- fabriek van Endemol werkzaam is, probeert nog op grond van zijn ervaring in televisieniemen dalletjes een lichte toonzetting er in te houden Van Oei speelt als gewoonlijk Van Oei, ook al noemt zijn personage zich Siet- ze, en Wimie Wilhelms spel als de goedgebekte echtgenote zorgt ook nog voor af en toe een enkel aardig moment. Met een paar snedige opmerkingen is echter geen avondvullend stuk te maken. Daar kan geen acteur iets aan doen, de schrijver is hier duidelijk het spoor bijster. 'Tussendorst' sukkelt slaapver wekkend voort en sleept zich zonder pauze naar het einde. Om kwart voor tien mag het pu bliek in de slecht bezette Schouwburg naar huis. Als tekstschrijver heeft Van Oei een •naam te verliezen - waar is hij mee bezig? Voor 'Indische duinen', het boek van haar halfbroer Adri aan van Dis, heeft ze geen goed woord over. „Hij is over lijken gegaan. Ik wil niets meer met hem te maken heb ben." Vicky Born, oud-wethouder in Ter Aar, verwerkt haar Indische jeugd op een andere manier. Ze schildert, onder meer over het interneringskamp waar ze ruim drie jaar verbleef. In een krant stond dat hij bij het schrijven van dit boek wel wat meer had mogen jokken en ik denk dat dat waar is." De Saskia in het boek ver toont vele overeenkomsten met Vicky Born. Ze begon op jeugdi ge leeftijd met tekenen en schil deren, ging uiteindelijk niet naar de kunstacademie, maar kreeg een baan in de gezond heidszorg. ,,Ik teken vanaf mijn achtste. Ik mocht van mijn ou ders naar de kunstacademie, maar Amsterdam was niets voor mij. Ik woonde in Bergen aan Zee en was een dorpje van elf huizen gewend." In Van Dis' boek kan 'Saskia' jarenlang niet schilderen van wege haar oorlogsverleden in Indië. De verbeelding van een van die herinneringen is te con fronterend. 'Toen ik later weer begon maakte ik liever een vei lig landschapje dan iets wat dicht bij mijn gevoel lag', zegt Saskia tegen haar broer. Hier blijkt Van Dis zijn fantasie ge bruikt te hebben. „Dat is nooit gebeurd. Ik heb altijd geschil derd en de laatste periode pas over mijn tijd in dat interne ringskamp. De dood van een zusje kan heel wat losmaken." Op latere leeftijd werden de herinneringen aan haar trau matische kampverleden sterker. De onthoofding van haar vader, in het kamp, is een van de on derwerpen waar ze een schilde rij over heeft gemaakt. Op ande re schilderijen zijn haar moeder en haar twee zusjes in het kamp te zien. De doeken dragen titels als 'de nachtmerrie' en 'de ver nedering'. In 'Indische duinen' toont de ik-figuur weinig begrip voor de problemen die zijn zus met haar kampverleden heeft. De auteur is ronduit sarcastisch als hij schrijft over haar therapeuti sche behandeling bij Centrum '40-'45. 'Saskia' zou veel te jong zijn geweest om de ellende in het kamp bewust meegemaakt te hebben. „Juist de groep klei ne kinderen heeft veel meer last van dat kampverleden. De ou ders praten, in het bijzin van die kleintjes, over alles. Als je ouder wordt, probeer je je gevoelens meer te verklaren." „Jammer genoeg heb ik die Born is furieus als het over haar schrijvende halfbroer gaat. Dat hij de Libris-prijs niet gewon nen heeft, is wat haar betreft te recht. „Eerst pleegt hij pla giaat," zegt ze, doelend op Van Dis' reisboek 'Het beloofde land' (de auteur schreef voor dit boek enkele passages over uit 'Waiting: the whites of South- Africa' van de Amerikaanse an tropoloog Vincent-Crapanzano) „En nu gebruikt hij het verdriet van onze familie. Voor een bui tenstaander is het misschien een prachtig boek, maar voor ons is het bikkelhard." 'Indische duinen' ligt als ro man in de winkel, maar is gro tendeels gebaseerd op de eigen belevenissen van de auteur. Het boek verhaalt over conflictueu ze familierelaties van een zoon met zijn vader, zijn moeder en drie halfzussen. De zoon voelt zich een buitenstaander, omdat hij als enige in Nederland is ge boren en opgegroeid. Herinne ringen aan de Indische geschie denis van de rest van de familie worden opgehaald aan de hand van gesprekken met de betrok kenen. De weergave daarvan is Bom in het verkeerde keelgat geschoten. Herkenbaar „Het is herkenbaar, zo afgrijse lijk herkenbaar," zegt de Teraarse, die in 'Indische dui nen' de naam Saskia draagt. „Dat ik na het lezen van het boek overstuur was, is zwak uit gedrukt. Ik heb er echt maan den mee gelopen. Hij keek bij het schrijven door de ogen van mij, mijn moeder en mijn zus jes. Hij heeft gewoon 't recht niet om in mijn mijn leven te kruipen. Je moet niet koketteren met de gevoelens van een an der." Bom is inmiddels de enige zus die nog leeft. Haar twee zus ters zijn na publikatie van 'Indi sche duinen' aan kanker overle den. „Hij is over lijken gegaan, want een van mijn zusjes leefde nog toen het boek uitkwam. Op haar sterfbed las ze het verhaal over haar eigen dood. Dat is wel heel grof. Nee hoor, Van Dis is mijn broer n oorlog meegemaakt. Ik ben be hept met een trauma, tot vorig jaar had ik last van nachtmer ries. Gelukkig is dat Centrum '40-'45 er." Confrontaties Enkele jaren geleden waren de voortdurende confrontaties met haar oorlogsverleden voor Bom een reden om haar politieke loopbaan - ze was vijf jaar lang WD-raadsIid, waarvan 1,5 jaar als wethouder - te beëindigen. „Door besluiten over bijvoor beeld gedenkstenen en straat namen kwam de oorlog steeds terug. Oud zeer wordt telkens naar boven gehaald." „Ik doe nu vooral leuke din- rotterdam gpd The Rolling Stones hebben Pa radiso uitverkoren voor het op nemen van een 'unplugged'-al- bum en een televisiespecial. De opnamen zijn volgende week vrijdag en zaterdag. Hoe de tweeduizend beschikbare kaar ten worden verkocht, is nog niet bekend. De staf van de Amster damse poptempel is in dat ver band ook niet erg gelukkig met het uitlekken van de ingelaste concerten: gevreesd wordt voor een geweldige toeloop. Fan clubleden krijgen zo goed als zeker voorrang bij-de toewijzing van kaarten. Het initiatief voor de beide concerten, die tevens een war ming up zijn voor de Europese toemeestart op 3 juni in Stock holm, is uitgegaan van The Sto nes zelf. Zowel Mojo Concerts, de organisator van de 'Voodoo Lounge Tour'-optredens in De Goffert (13, 14 juni) en Land graaf (18 juni), als platenmaat schappij Virgin zeggen geheel buiten het in totaal vierdaagse bezoek van Jagger Cie aan Amsterdam te staan. NIEUWE CD'S POP Jr Mediow- 'Thrill for thrill' (Munich records) Er zijn van die platen die zo bol staan van het vakmanschap dat je ervan moet geeuwen. 'Thrill for thrill' van de uit Texas af komstige zanger Junior Medlow (Medlow Williams) is zo'n cd. Dit is zijn eerste volwaardige so loplaat, maar Jr Medlow maakt in verschillende samenwer kingsverbanden al jaren muziek met soul, blues en funk. 'Thrill for thrill' bevat ook weer deze ingrediënten. Jr Medlow schiet in vliegende vaart uit de startblokken maar na het vierde nummer, de titelsong, gebeurt er weinig dat het onthouden waard is. De blazers drukken de gitaristen steeds meer weg en de gilletjes van de 42-jarige zan ger moeten de aanhoudende opwinding suggereren. Alles staat er mooi op, er is zorgvul dig gemusiceerd en gearran geerd, maar de aandacht van de luisteraar is goeddeels verdwe nen. Wim Koevoet Guesch Patti - 'Blonde' (Bis Re cords) De muzikale carrière van Guesch Patti kent weinig hoog te- of dieptepunten. Sinds 1989 maakt ze platen die van een constante kwaliteit zijn, maar nooit echt doorbreken tot het grote publiek. Pittige Franse rock, met Patti's rauwe vocalen als middelpunt. Op 'Blonde' laat de zangeres, mode-ont werpster en balletdanseres, zich wederom van haar beste kant zien. 'Macha' rock voert net - als op vorige albums - de boventoon op 'Blonde', maar met andere stijlen heeft de Fran<;aise ook geen moeite. In 'La Marquise' parafraseert ze op hip hop, 'In terlude' leunt tegen jazz-dance aan en 'Un peu beaucoup' is een zwoel chanson op tekst van Fran^oise Hardy. Het zweverige titelnummer is de enige zwakke plek op deze CD. Erna Straatsma KLASSIEK Mahler: Symfonie nr. 6 in a. Wiener Philharmoniker o.l.v. Pierre Boulez. DG De 70-jarige Boulez verbaast nu weer met deze Zesde Symfonie van Mahler, in al zijn somber heid een hoogtepunt in het laat- romantische repertoire, maar voor de beginnende Mahler- liefhebber ook een van de minst toegankelijke werken uit diens oeuvre. Wie door de majestueu ze klankenstroom gegrepen wordt, raakt echter steeds meer geïmponeerd door de totale ar chitectuur en voelt zich tot in het diepst van zijn ziel geraakt door de overweldigende nood lotstragiek. Zoals we konden verwachten, zoekt Boulez het minder in geëxalteerde emoties dan in heldere en duidelijke symfonische lijnen. Aan de an dere kant is zijn benadering be slist niet afstandelijk. Misschien spelen daarbij de zinderende klanken mee van de Wiener Philharmoniker, die de meer exuberante opvattingen van Bernstein nog in het geheugen meedragen. Het resultaat is in ieder geval fascinerend en aan grijpend, een synthese tussen hoogromantiek en intellectuele analyse. JAZZ Jorrit Dykstra Trio Stuart Hall - Whistle' (BV HAAST) De 29-jarige Jorrit Dykstra mocht in maart de SJIN-podi- umprijs in ontvangst nemen. Eén van de redenen voor die aanmoedigingsprijs was de veelzijdigheid van de klarinet tist/saxofonist als componist en improvisator. Zijn tweede cd, met als gast de originele Britse gitarist, banjospeler en violist Stuart Hall, onderstreept Dyk- stras creativiteit vooral als be denker van leuke themas die in teressante uitgangspunten leve ren voor improvisaties. De lei der is niet iemand van het grote gebaar, maar zoekt het vooral in fijnzinnige wendingen. Net als zijn medespelers, naast Hall bassist Mischa Kool en de Britse slagwerker Steve Argüelles, weet Dykstra veel te doen met klank kleur. Opvallend is dat ondanks de grote variatie aan materiaal - zo zijn er naast de originals ook twee Oosteuropese traditionals en een stuk van Monk bewerkt - de improvisaties altijd helder en functioneel blijven. Vriende lijke, aangename en tijdloze muziek die ook intellectueel be vredigt. Ken Vos Ontwerpers en architecten blijven zoeken naar de zaal met de perfecte geluidskwali: teit. „Je wilt als architect niets liever dan vóór de bouw exact kunnen voorspellen hoe een zaal zal klinken. Dat zal ik niet meer meemaken, mijn kinderen niet en mijn kleinkinderen ook niet." Dat zegt R. Metkemeijer, directeur van een adviesbureau voor akoestiek in Zoeter- meer. Sinds jaar en dag proberen geleer den een model te ontwikkelen dat precies aangeeft hoe een zaal na voltooiing van de bouw zal klinken. Ondanks alle inspannin gen is er nog steeds geen model dat een exacte voorspelling kan geven. Daardoor komt het voor dat de geluidskwaliteit van nieuwe zalen in eerste instantie soms ern stig te wensen over laat. „Geluid is een uiterst complexe mate rie", vertelt Metkemeijer. „In de jaren zes tig werkten de geleerden nog met een schaalmodel om het geluid vooraf te bepa len. Tegenwoordig gaat dat met reken- en geluidsmodellen en computers, maar in feite staan we nog steeds in de kinder schoenen." Het audiovisuele bedrijf Bose in Edam werkt sinds kort met de „Auditioner". Dit apparaat is in staat al voor de bouw van een ruimte te laten horen hoe geluid er zal klinken. Toch kent ook dit apparaat zijn beperkingen, meent Metkemeijer. Aan de Technische Universiteit van Delft wordt koortsachtig gewerkt aan een model dat kan voorspellen hoe een zaal in ont werpfase zal klinken. Hoofddocent D. de Vries van de vakgroep akoestiek is ervan overtuigd dat het model een aanzienlijke aanvulling betekent voor de huidige akoes tische technologie. Hij denkt dat het over een aantal jaar mogelijk is bij voorbeeld de akoestiek van het Concertgebouw in Am sterdam op aanvraag te leveren. Deskundigen zijn er niet van overtuigd dat het werk in Delft tot een doorbraak zal leiden. „Ik heb mijn reserves", zegt profes sor B. de Lange van de Technische Univer siteit van Eindhoven. Hij is ook deskundige op het gebied van geluid. „Er wordt al ja ren gewerkt aan zo'n model en het is nog nergens ter wereld gelukt. Bovendien kun nen we met de technologie die we nu heb ben al een heel eind komen." Metkemeijer stelt zich net als De Lange tevreden met de huidige middelen. „Een exacte voorspelling van het geluid in een concertzaal bestaat niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat in Delft dan nu wel zal lukken." G. Tone is directeur van de in jjyiuari dit jaar geopende stadsschouwburg De Har monie in Leeuwarden. „De perfecte akoes tiek bestaat niet", geeft ook hij toe, „maar je kunt ook niet spreken van één akoestiek. Wij kunnen onze zalen instellen op een theater- en op een concertsituatie. Beide evenementen vergen een geheel verschi- lende akoestische instelling.' recensie. monicaschiks Concert door het Toonkunstkoor Leiden. G.Fauré: Requiem, H.W. Zimmermann: Psalmkonzert en J Rutter: Magnificat. El len Schuring sopraan, Tom Sol: bariton en Petra Veenswijk: orgel. Begeleiding door Philharmonia Amsterdam Dirigent Hans van der Toom. Gehoord op 19/5 in de Applaus weerspiegelt vaak de indruk die een muziekstuk op de luisteraars heeft gemaakt. Het Magnificat van John Rutter dat zeer makkelijk in het gehoor ligt en dat ook met groot en thousiasme werd uitgevoerd be sloot het concert met een dave rend crescendo, waarop onmid dellijk een §tevig applaus inzet te. Heel anders dan bij het Re quiem van Gabriel Fauré. Het Toonkunstkoor zong dit helder en doorzichtig gecomponeerde werk heel verzorgd en bijna be hoedzaam. Heel mooi gedaan maar op den duur leek het een beetje tè keurig, bij gebrek aan risico's gewoon ietwat tam. En het applaus? Geen klate rende handen en eigenlijk wat tam. Overigens verdient het concert alle lof! De programme ring van geestelijk werken elk in een verschillend idioom ver leende aan het concert een bij zondere sfeer van verdieping en bezinning. Het Psalmkonzert van de in 1930 geboren Duitse komponist Heinz Werner Zim mermann leek me niet een van de makkelijkste werken om in te studeren. Ondanks de duidelijk hoorbare jazzinvloeden verlie pen de meerstemmige, melodi sche lijnen lang niet altijd lo gisch en voorspelbaar. Toch verliep alles uitstekend tot en met de - door het kinderkoor gezongen - cantus firmus in lange noten. Makkelijk in het gehoor lig gende muziek kan toch heel mooi zijn. Dat bewees het Magnificat van John Rutter (1945) dat qua sfeer het midden hield tussen een ingetogen wérk en muziek bij een film over elf jes in de lieflijke natuur. De so listen verleenden extra glans aan de werken. Ellen Schuring zong een schitterend 'Lovely Rose' in het magnificat en Tom Sol was onovertroffen. WASBEEK - SASSENHEIM Vrijdag 2 juni - Aanvang 21.30 uur Zaal open vanaf 20.00 uur. DE KAARTVERKOOP IS REEDS BEGONNEN Entree 20,- per persoon, uitsluitend in de voor-verkoop aan de receptie van Sport- en Recreatiecomplex Wasbeek, Van Alkemadelaan 12 in Sassenheim. Telefonisch reserveren kan, maar de kaarten moeten dan vóór 26 mei worden afgehaald. WASBEEK SASSENHEIM Van Alkemadelaan 12 - Tel 02522 - 15594 BIOSCOPEN gen. Veel schilderen." Onder meer over dat kampverleden. Ze laat een pentekening zien van een Japanse vlag die uit loopt in een plas bloed. „Zo was 't eerst. Alleen maar bloed en narigheid. Maar omdat ik kan schilderen, heb ik er later toch nog een appetijtelijk beeld van gemaakt." LEIDEN LIDO 1.2. 3.4en STUDIO tel 071- 124130/133210. Steenstraat 39. LIDO 1 Outbreak 16 jr., dag. 18.45 en 21.15. 101 Dalmatlërs al., t/m zo en woe 14.30 uur. LIDO 2 Richie Rich al., t/m zo 14.30. Pret-a-Porteral., dag. 18.45 en 21.15. LIDO 3 Stargate 12 jr., dag 18.45; vr t/m zo 14.15. Pulp Fiction 16 jr., dag. 20.45. LIDO 4 Dumb and Dumber 12 jr., dag 18.45; t/m zo 14.30. Forrest Gump al., dag. 20.45. STUDIO Boys on the Side 12 jr.. dag 18.45 en 21.15; t/m zo 14.15. LUXOR tel: 071-121239, Stationsweg 19. Streetfighter 12 jr., dag. 19.00, 21.30; zo ook 14.30 TRIANON"tel 071-123875, Bree- straat 31 Don Juant/m woe 19.30, 21.45 Bullets over Broadway t/m woe 19.30,21.45. KIJKHUIS tel: 071-142895, Vrou wenkerksteeg 10. Amateui Muriel's 22.15. True Romance ma 20.00, 22.15. Death and the Maiden di 20.00, 22,15. Fionle woe 20.00, 22.15 uur. LAK CINEMA tel: 071-124890, Cle veringaplaats 1. Kiss of the spider woman ma 20.30 LVC tel: 071-146449, Breestraat 66 Once were Warriors t/m zo 20.00. DE X tel: 071-123568, Haarlemmer straat 52 Love at first sight woe 20.30. Miss Blanche do 20.00 ALPHENAAN DEN RUN EUROCINEMA tel 01720-20800, Van Boetzelaerstraat 6 Ace Ventura: Pet Detective al.dag 18 45. 21.15; za en zo ook 14.00. zo ook 16.15. Nell al., dag. 18.45, 21.15 Outbreak 12 jr., dag. 18.45, 21.30; za zo ook 13.45; zo ook 16 15. Forrest Gump al., dag. 20.30. 101 Dalmatiërs al., dag. 18.30; za Corn. Geellaan 2. HILLEGOM SOLUTION Sportpark 'De Zanderij'. Hellgate za 0 15. Henry, the portrait of a serial killer of the desert zo 20.30. VOORSCHOTEN KINDERBIOSCOOP CC tel: 071 - 790698, Prinses Marijkelaan 4 Duimelijntjeal., za zo woe 14.00. Kuifje en het Haaienmeer al., Ne- derl. gespr., zo woe 15.30. DEN HAAG ASTA 1 tel: 070-3463500, Spui 27 Don Juan al., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. ASTA 2 Legends of the Féll 12 jr.dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. ASTA 3 Malice 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. BABYLON 1 tel. 070-3471656, naast Centraal Station. Pret-a-porteral., dag. 13 15, 16.00, 18 45,21.30. BABYLON 2 Forrest Gump 12 jr., dag. 13.15, 16.30, 20.30. BABYLON 3 Immortal Beloved 12 jr., dag. 18.45,21.30. ma di ook 13.15, 16.00. De Tasjesdief alza zo 13.15, 16.00. METROPOLE 1 tel. 070-3456756, Carnegielaan 15. Boys on the Side 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21 30. METROPOLE 2 De Vliegende Hollander 16 jr.dag. 13.15, 16.15,21.15. METROPOLE 3 Outbreak 12 jr., dag. 16.00, 18.45, 21.30; ma di ook 13.15. 101 Dalmatiërs al za zo 13.15. METROPOLE4 Muriel's Wedding al., dag. 16.00, 18 45,21.30. ma di ook 13.15. Richie Rich al za zo 13.15 METROPOLE 5 Pulp Fiction 16 jr.dag. 21.15. 101 Dalmatians al.dag. 13.15, 16.00, 18.45 MOVIEWORLD tel 070-3515778, Kurhausweg2. Disclosure'Sex is macht' 12 jr., dag. 22.00. The Jungle Book al za 21.55 üon Juan al., dag. 13.30, 16.20, 18.55,21.20 Stargate 12 jr., dag. (beh woe) 13 20 16 10. 19.05; ma di ook 21 55. Pret-a-porter 12 jr., dag. (beh woe) 18.20, 21.10; ma di ook 12.40, 15.30. Malice 16 jr., dag. 114.00, 16,50, 19 15, 21.45. Outbreak 12 jr., dag. 13.10, 16.00, 18.45, 21.30. Highlander 3, the final conflict 12 jr., dag. (beh woe) 16.40, 1935; 15 50, 18.30, 21.C 101 Dalmatiërs al.za zo 13.35, 15.40. Dumb and Dumber al.. za zo 13.50. Richie Rich al 13.20, 16.10. ODEON 1 tel 070- 3462400/3462401 Herengracht 13 Tales from the crypt Demon Knight dag, 13.15, 16.00, 18.45.21.30 ODEON 3 Street Fighter 12 jr., dag. 16.00, 18.45, 21.30; ma di ook 13.15. 101 Dalmatiërs al za zo 13.15. ODEON 4 Riksbioscoop Four Weddings and a Funeral al.. dag 11 45, 14 15, 16.45, 19.15, 21.45. HAAGS FILMHUIS tel. 070- 3656030, Spui 191 Killing Zoe 16jr., dag. 21.45. Trés Irmaos 16 jr., dag. 19.30; zo

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1995 | | pagina 19