'Geen spatader veranderd'
Eric Clapton heeft zijn nek uitgestoken
Cultuur Kunst
afhankelijkheid omgezet
a schilderijen en beelden
Salentijn
exposeert
in Katwijk
Indrukwekkende momenten
van kwetsbaarheid
'Geen onbegrijpelijke kunst'
joENSDAG
19 APRIL 1995
chef annemiek ruycrok, 071-356471, plv -chef jan rijsdam. 071-356472
pdelstenen in Holiday-Inn
iden Het Stenen- en Kristallen-museum uit het Belgische He-
houdt op zondag 23 april (10.30 tot 17.30 uur) een expositie
ihet Holiday-Inn Hotel aan de Haagse Schouwweg. Te zien
jn honderden soorten kwartskristallen, bergkristallen en ver
killende stenen beeldjes. Op de tentoonstelling is ook infor-
iatie te krijgen over de zuiverende werking van kristallen.
Tentoonstelling van bloem-aquarellen
)rhout Ter gelegenheid van het 100-jarige bestaan van de
jóninklijke Algemene Vereniging voor Bloembollencultuur ex-
joseert Wim Rolvers in het Voorhoutse gemeentehuis zijn
iem-aquarellen. Zijn werk is t/m 12 mei te bezichtigen.
rienrlsehapsconcert in Alphen
■hen aan de rijn Onder de titel 'Muziek kent geen grenzen' ge
in de leerlingen en medewerkers van de muziekschool uit het
uitse Weimar samen met de Streekmuziekschool uit Alphen
lorgenavond in de Alphense Oudshoornse Kerk. Op het pro-
[amma staat het gita<irconcert van Vivaldi, het derde Branden-
urgse Concert van Bach en een viertal tango's van Astor
iazzolla. Het concert begint om 20.00 uur. Kaarten kosten 25
ïlden, en zijn te verkrijgen bij de ABN/AMRO bank, de Rabo-
ink en Koster Verzekeringen.
Herman Finkers vrijdag met nieuwe show in Leidse Schouwburg
beeldende kunst
recensie ben wagemaker
Dsitie schilderijen en beelden van Co-
lover en Marijke van der Mey Te zien
129 apnl, vr t/m zo 13 00-18 00 uur.
Haagweg 4, Leiden.
landschap is niet weg te
liken uit de schilderkunst. Uit
I romantiek kennen we de
Rtorale landschappen, de zee
lichten, de Engelse jachttafe-
fcn. En al schilderden Hol-
Idse landschapschilders rea-
[ischer, de buitenlanders die
ar ons land komen om hier
gelijks de Ruysdaal-wolken te
nschouwen zullen zich in de
jze motregen lelijk bekocht
len.
i de moderne schilderkunst
het abstraheren van het
|dschap een vlucht, zodanig
fs dat het landschap nauwe-
s meer te herkennen was. De
Idschappen van Mondriaan
reken wat dat betreft boekde-
I. Zeldzaam zijn de schilders
via het landschap iets heel
pers wensen uit te drukken.
Marijke van der Mey is er zo
|i. Haar landschappen zijn
t resultaat van een, samen
it Colin de Rover, onderno-
|n reis van 25.000 kilometer
Australië. Al tonen de
Idschappen geen enkele
vorm-overeenkomst met de
Odyssee-landschappen uit de
Romeinse tijd, ze herinneren er
aan doordat de menselijke figu
ren een ondergeschikte rol spe
len.
Van der Mey lijkt te onder
strepen dat ze gedurende de
reis een is geworden met de na
tuur, haar afhankelijkheid ervan
heeft leren beseffen. Het is om
die reden niet goed haar im
pressies van een woestijn en
haar weergaven van een uitge
strekte vlakte met afgebrande
bomen desolaat te noemen.
Eerder is er sprake van een po
ging de gevoelde afhankelijk
heid om te zetten in beelden.
Haar reispartner Colin de Ro
ver geeft op een andere manier
vorm aan zijn beleving. De
bladvorm van dejnlandse Ta
marinde fascineert hem kenne
lijk, herhaaldelijk keren ze terug
in zijn stalen sculpturen.
Fraai zij» de werken waaraan
De Rover en Van der Mey sa
men 'gewerkt hebben. In 'It's
not an empty land etc.' wordt in
een collage van houtskool en
acryl een aboriginal neergezet.
Elders verschijnen onder de titel
'Meet my fellow artists' twee
portretten van inlanders. Het is
duidelijk dat beide kunstenaars
hun ambacht beheersen.
„Ik vind een try-out perio
de boeiend èn vervelend
tegelijk. Het is heel span
nend om te zien hoe het
gaat, elke keer weer. Ie
wordt door het publiek ge
stuurd. Neem nou die vori
ge show, met die grap van
'Einstein: Mijn vrouw be
grijpt me niet'. Die grap is
goed en toch werkt hij niet.
Of: 'Het aantal bedreigde
diersoorten neemt hand
overhand toe. Er is al spra
ke van een enorme plaag'.
Een mooie fijnzinnige
grap. En hij doet helemaal
niks."
lochem/leiden hans beuzel
Herman Finkers denkt even na.
Vervolgt: „Dus je probeert van
alles. Dan kom je erachter dat er
wel wordt gelachen als je plot
seling een b.h. laat zien. Dus
doe je dat en na tien keer uit
proberen krijg je: 'Ik heb twee
prachtige grappen, ik kan ze wel
vertellen, maar u lacht toch
niet'. Dan vertel ik ze, maar het
publiek vindt ze niet leuk. Zie je
wel. En dan die b.h. En dan
wordt dat een prachtige act.
Maar dan moet je eerst door die
periode heen... Die twee briljan
te grappen waren trouwens van
m'n broer, die met die b.h. was
van mezelf."
Finkers probeert die avond
zijn nieuwe programma 'Geen
spatader veranderd' voor het
eerst uit op een 'grote zaal'. Ter
wijl Wilfried, geluidstechnicus
Wilko de Ruiter en de mannen
van de Lochemse Schouwburg
al een poosje bezig zijn, arri
veert broer Herman met een
speciaal nachtkastje dat van
avond het voor de eerste keer
wordt gebruikt in de show. Ie
dereen in de schouwburg moet
het even zien. Finkers opent de
deurtjes, waarachter zich de
grap bevindt. „Mooi hè?" Na
tuurlijk mag niet in de krant ko
men te staan wat zich in het
kastje bevindt.
Schrijnend
Finkers was eind vorig jaar be
trokken bij de tv-actie voor
Ruanda. Op het Amsterdamse
Museumplein las hij een lang
Kunstschilder en graficus Kees
Salentijn exposeert van 22 april
tot en met 13 mei in galerie 'De
Witte Duif in Katwijk
(Koninginneweg 12a). De ten-
toonsteling bestaat uit olieverf
schilderijen, gouaches, en gra
fiek. De Witte Duif is uitsluitend
op zaterdagen geopend, van
11.00 tot 13.00 en van 14.00 tot
17.00 uur.
Salentijn is vooral geïnspi
reerd door Spanje, waar hij re
gelmatig verblijft. In de jaren '80
was zijn belangrijkste thema het
stieregevecht. De laatste jaren
heeft hij ook veel Spaanse, kleu
rige landschappen op het doek
gezet.
Expositie jonge
Alphense
kunstenaars
alphen aan den run
Herman Finkers met broer Wilfried: „Die twee briljante grappen waren van m'n broer, die met die b.h. was van mezelf."
gedicht voor waarin hij zijn
kwaadheid uitte over de opstel
ling van de Europese Gemeen
schap in oorlogen als in Ruanda
en in voormalig Joegoslavië.
Heeft die betrokkenheid hem
belemmerd bij het schrijven
van deze show?
„Ja, ze belden in augustus,
toen ik net moest beginnen met
schrijven. Het heeft me nogal
bezig gehouden, Ruanda. Wat
er gebeurde en hoe men erop
reageerde. Normaal gesproken
vind ik niet zo snel iets van poli
tieke of maatschappelijke ont
wikkelingen, maar dit vond ik
zo schrijnend. Niet alleen dat
zoveel mensen worden afge
slacht, maar dat precies hetzelf
de mechanisme de kop opstak
als waartegen we op 4 mei elke
keer weer protesteren, en dat
niemand die link legde. Dat
vond ik zo schrijnend."
„Zo'n Ruanda-gedicht, wan
neer ik dat zou voorlezen in het
theater, dan maakt dat op dat
moment wel indruk. Maar uit
eindelijk maakt je je program
ma kapot. En dan maak ik mijn
oproep ook kapot."
Tandarts
In de vorige show zat een pas
sage waarin Finkers vertelt hoe
hij op 3 augustus begint te
schrijven aan zijn programma.
Op de radio klinkt het nieuws.
Oorlog in Ruanda, oorlog in
voormalig Joegoslavië, ellende
overal. Wanneer het nieuwsbul
letin van 3 augustus is afgelo
pen denkt Finkers, na een mo
ment van stilte: '...God, 't is al
weer 3 augustus'.
„Dan kun je heel goed zien
hoe dat werkt. De zaal is
doodstil. Maar als ik dan zeg
'God, 't is alweer 3 augustus',
dan gaat er een gölf van opluch
ting door de zaal. Als dat ge
beurt, dan vindt ik dat mooier
dan... Ik zou me doodschamen
als er geen clou achter komt. Ik
ben toch komiek? Ik ga toch ook
geen tanden boren op het to
neel? Ik ben toch ook geen
tandarts. Ik ben geen cabaretier,
ik ben komiek."
„Als ik behoefte behoefte heb
aan een stichtend woord, ga ik
liever naar de kerk. Stel je nou
voor dat Mr. Bean gaat zeggen
van nou, dat was leuk dames
en heren, maar nu even serieus.
Dat kan alleen als je een ander
soort programma hebt. Ik speel
niet met de werkelijkheid, ik
speel met associaties, met rare
gedachtensprongen, ik heb een
hele eigen logica-wereld en die
moet je nooit gaan verlooche
nen. Ik weet wel van mensen
die me vanaf het begin gevolgd
hebben, die van Finkers-humor
houden, dat die even dachten
van: wat doet-ie nou? En toen
kwam godzijdank die 3 augus-
In jongerencentrum Het Kasteel
in Alphen aan de Rijn wordt
morgen, vrijdag en zaterdag het
festival 'Alphen op z'n best' ge
houden. Centraal staat een ex
positie van een tiental Alphense
jonge kunstenaars. Er worden
etsen, beelden, schilderijen, tex
tiel en foto's getoond.
Morgenavond treedt om
19.00 uur de cabaretgroep Ka
melot op. Twee jaar geleden
wonnen zij de publieksprijs op
het Leids cabaretfestival. Vrij
dag spelen de Molukse band
Menna en het akoestische
gitaarduo Mister Jones in de ex
positie-ruimte. Aanvang 20.00
uur.
Op de laatste festival-dag is er
in Het Kasteel een chill-out
feest. Chill-out is over het alge
meen geen dansmuziek. Daar
om zijn er in twee zalen sfeer
volle zitgelegenheden ingericht.
Op het feest vertonen verschil
lende straatartiesten hun kun
sten. Verder is er een mode
show en een optreden vol visu
ele effecten van Illusion of Save-
ty. bekend van de Midnight
Madness-parties. Het feest
duurt van 22.00 tót 5.00 uur.
Kaarten kosten in de voorver
koop 15, aan de zaal 20 gulden.
kampioenschap
lieatersport
i Leidse X
e vierde Nationale Studen-
fcnkampioenschappen thea-
ersport worden op 20 en 21
rei gehouden in het Lèids
jultureel centrum X en bij
tudentenvereniging Augus
tus.
Theatersport is een vorm
an improviseren waarbij
Wee teams van vier spelers
Ikaar om beurten uitdagen
lot het spelen van korte scè-
les. Het publiek speelt een
lelangrijke rol bij het bepa-
fen van de te spelen scènes,
toeschouwers geven na
optreden met rozen of
atte sponzen te kennen wat
van de acteerprestaties
linden.
De voorronden van het
ainpioenschap worden za-
ferdag 20 mei gehouden in
[tudentenvereniging Augus-
jinus aan het Rapenburg. De
lalve en hele finales vinden
Ie volgende middag plaats in
|e X (Haarlemmerstraat)
De nationale studenten-
iampioenschappen worden
leorganiseerd door de Leidse
heatersportVereniging 'Moe-
ers mooiste'. Sinds 1992 is
leze club actief. Eerdere edi
fies van het studentenkam-
•jiioenschap werden gehou-
len in Enschede, Maastricht,
|n Delft.
Toegangskaarten voor de
tampioenschappen zijn të
joop bij Eric van Kleef, tel.
#16776.
Conny Janssen danst...
recensie maarten baanders
Voorstelling: Conny Janssen danst3
Gezien 18/4, schouwburg. Leiden
Drie gestalten tekenen zich af
op het donkere toneel. Eén voor
één worden ze zichtbaar, drie
vrouwen, ieder in hun eigen
spotlight. In stilte maken ze ka
rakteristieke gebaren, gecon
centreerd, eenzaam en met gro
te beweeglijkheid in het hele li
chaam.
Dit is het spannende begin
van 'The unanswered question',
een choreografie van Conny
Janssen, waarin vier vrouwen
hun eigen drijfveren en hun
contacten met elkaar onderzoe
ken. We zien indrukwekkende
momenten van kwetsbaarheid,
opbloeiende kracht en toch
weer terugkerende onzekerheid.
Uit deze in zichzelf gekeerde
dansen ontwikkelen zich raak
vlakken tussen de vrouwen. Ze
kijken naar elkaar, dansen sa
men, maar het contact is breek
baar en wordt dikwijls afgebro
ken. De sfeer is weemoedig en
gevoelig en de momenten van
contact zijn daarin subtiele ver
overingen. Het isolement blijft
bestaan, maar er wordt een
saamhorigheid opgebouwd, die,
vooral als de wouwen dicht
naast elkaar staan en elkaar tot
bewegingen aanzetten, zeer
ontroerend is.
Een mooie tegenhanger
vormt het tweede werk, 'Man
ners', dat gaat over hoe mannen
met elkaar omgaan. Saamhorig
heid is tussen de vier dansers
een vanzelfsprekendheid. Ze
zijn stoer en bieden tegen el
kaar op. Dit is al te zien als ze
alleen maar over het toneel lo
pen. Ze zoeken elkaar op om
stunts uit te halen en hun om
geving te beoordelen.
Diverse passages doen aan
vechtsporten en rugby denken.
'Manners' is uiterlijker dan de
wouwenchoreografie. De emo
ties zijn verborgen. Janssens vi
sie op mannen zou eenzijdig en
oppervlakkig zijn, als er niet ook
vëel humor in verwerkt was. Al
leen al het contrast tussen het
jongensgedoe en de gewijde
muziek van Vivaldi werkt
prachtig. De mannen laten zich
bewonderen als body-builders.
Vooral dit laatste is erg komisch,
vooral doordat er af en toe een
ontwapenende onzekerheid in
het imponerende gedrag door
schemert.
Zoveel eenheid en karakter
als de eerste twee stukken heb
ben, zo versnipperd en kernloos
is helaas 'When most I wink,
then do mine eyes best see".
Uitgangspunt is de ongedwon
gen aanwezigheid van negen
dansers en danseressen op het
toneel. Op zichzelf is dit al eens
eerder gedaan, maar ook de uit
werking is weinig verrassend.
Er zijn diverse mooie frag
menten met felle, uitgelaten be
wegingen, maar telkens ver-
Kunstcentrum en galerie aan Middelstegracht
leiden paulien koopmans
Leiden is een kunstcentrum rij
ker. Aan de Middelstegracht 89
heeft galerie Deviré de deuren
geopend. Behalve de galerie is
ook een lijstenmakerij en een
winkel voor schildersbenodigd
heden in het pand gevestigd.
Kunstenaars kunnen hier verf,
penselen, doek of papier kopen,
hun schilderij laten inlijsten, en
nu ook exposeren. De expositie
ruimte is bestemd voor be
roepskunstenaars en leerlingen
van professionele schildercur
sussen uit Leiden en omgeving.
Voorkeur
„In de meeste galeries hangt al
tijd dezelfde kunst, alles lijkt er
op elkaar", vindt René Kwint
van Deviré. „Bovendien weer
spiegelt het tentoongestelde
werk vaak de smaak van de ga
leriehouders. Wanneer een
minder bekende kunstenaar bij
ze aanklopt, wordt hen vaak de
deur gewezen met de medede
ling 'Misschien een volgende
keer...'."
„Deviré wil zowel rekening
houden met de voorkeur van
het publiek, als met de com
merciële belangen van de kun
stenaar. Er houden niet zoveel
mensen van de soms onbegrij
pelijke kunst die in de meeste
galeries wordt tentoongesteld.
Liever hangen zij een landschap
in hun woonkamer. Of ze zou
den graag een mooie geglazuur
de schaal willen hebben, die
niet te duur is."
„Bruikbare keramiek is niet in
een 'gewone' galerie te vinden,
of onbetaalbaar. De prijzen van
de kunstvoorwerpen die in De
viré tentoongesteld worden, va
riëren van dertig gulden voor
een schaal tot bedragen vanaf
negenhonderdvijftig gulden
voor een schilderij."
Trefpunt
De galerie is opgezet als tref
punt voor kunstenaars. „De
stap om dan bij een galerie aan
te kloppen is groot. Sommigen
stellen hun werk wel eens ten
toon, maar meestal in een kroeg
of restaurant. Dat deze kunste
naars niet bij gerenommeerde
galeries exposeren, wil niet zeg
gen dat hun werk van slecht
kwaliteit is. Ik geef toe, niet alles
is altijd even hoogstaand, maar
er zit ook "veel professioneel
werk tussen."
Deviré is behalve een galerie
ook een winkel voor schilders
benodigdheden en lijstenmake
rij. „Mensen kunnen gewoon in
en uit lopen, om wat te kopen,
of om even rond te kijken. Het
is hier niét zo stil als in de
meeste galeries. Dit maakt het
veel minder eng voor de kunste
naar om hier zijn werk te to
nen."
„Verder bieden we kunste
naars de gelegenheid om in het
trefpunt met collega-kunste
naars van gedachten te wisse
len. Er is een koffiebar en een
leestafeltje met allerlei kunst
bladen. Kopers van een schilde
rij of kunstobject kunnen ook in
het trefpunt met kunstenaars
afspreken, wanneer ze meer
willen weten over hun aan
koop."
De Leidse kunstenaar Piet
Aben bijt het spits af. Zijn aqua
rellen zijn tot en met mei te
zien bij Deviré.
Drie vrouwen, ieder in hun eigen spotlight. In stilte maken ze karakteris
tieke gebaren, geconcentreerd, eenzaam en met grote beweeglijkheid in
het hele lichaam. foto peter budwilowitz
BIOSCOPEN
zanden deze of lopen z? uit in
veel te lange passages waarin
alleen de onderlinge verstand
houdingen tussen de rondlo
pende of zittende dansers te
zien zijn. Er heerst een sfeer van
spelletjes doen. Met wie zal ik
nu eens gaan dansen? Op welke
kruk zullen we gaan zitten? Wie
zal ik de bal toegooien? Dit
soort vragen zijn de aanzet tot
taferelen waarin het spel vaag
blijft en de spontaniteit in rom
meligheid blijft steken.
muziek
recensie louis du moulin
c Clapton plays the blues'. Met Eric
ipton (zang, gitaar), Andy Fairweather
(gitaar), Dave Bronze (bas), Steve
|dd (drums), Chris Stainton (toetsen) en
e Kickhorns: Roddy Lorimer (trompet),
ion Clarke (saxofoons), Tim Saunders
[xofoons) Voorprogramma: Clarence
temouth' Brown. Gehoord: 17/4,
>y', Rotterdam. Herhaling: vanavond in
Maastricht.
pm Eric klimt op zijn praat-
el en begint een uitverkocht
|ioy' te vertellen over zijn vrij
[ibekende inspiratiebronnen.
«I anders stelt 'Clapton plays
blues' eigenlijk niet voor.
Maar wat een spreker is die
man (ook) als hij over zijn eer
ste brandende liefde losbarst!
Na het mega-succes van 'Un
plugged' (1992) kwam de Engel
se gitaarheld eind vorig jaar te
rug met weer een alternatiefje:
het bluesalbum 'From the crad
le', een nagenoeg franjeloze ode
aan zijn Amerikaanse jeugdhel
den. Heerlijke leefkuilmuziek,
maar niet direct een portie cul
tuurhistorie om een heel optre
den aan op te hangen. Vooral
niet als de publieke belangstel
ling grootschaligheid vereist en
het gros van de fans hoe dan
ook stilletjes blijft uitgaan van
de presentatie van een aantal
eigen klassiekers.
Eric Clapton heeft dus be
hoorlijk zijn nek uitgestoken
door te gaan toeren in de geest
van Willie Dixon, Eddie Boyd,
Freddie King, Muddy Waters en
al die'andere pioniers die hem
ooit op het juiste spoor zetten.
Maar op grond van zijn gewel
dige populariteit en (bovenal)
zijn fenomenale 'voordrachts
kunst' heeft niemand moeite
met dip forse sprong terug in de
tijd. Sterker nog, de eerste lich
ting 'Claptomanen' ventileer
den dik twee uur lang geen
'spoortje heimwee naar 'Layla',
'I shot the sheriff, 'Wonderful
tonight', etcetera.
Het adembenemende stak
vooral in de frisheid en de pit
die de in maagdelijk wit gesto
ken Clapton uitstraalde. Als on
navolgbaar sqarenvirtuoos, als
zanger met kloten en als onge
dwongen presentator. Het leek
wel alsof hij was bevrijd van een
benauwende roes, zo speels en
zo scherp leidde hij zijn ge
schiedenisles. Daarbij werd
Clapton, die op 30 maart
Abraham zag, ook nog eens
voortreffelijk geassisteerd door
z'n acht begeleiders, van wie
Chris Stainton (toetsen) en Jerry
Portnoy (harmonica) zich ook
enkele keren volledig mochten
uitleven.
De hele puzzel klopte dus.
Tot en met het voorprogramma
aan toe, want daarvoor heeft
Clapton een geestverwante ve
teraan ingehuurd, die helaas
nooit aan het grote succes
mocht ruiken: zanger-gitarist
Clarence 'Gatemouth' Brown.
Deze vitale zeventiger zorgde-
ervoor dat Ahoy' jubelend de
pauze in ging door zijn korte set
af te ronden met een feestelijk
instrumentaaltje op viool.
LEIDEN
LIDO 1, 2, 3,4 en STUDIO tel: 071-
124130/133210, Steenstraat 39.
LIDOl
Outbreak 16 jr., dag. 18.45 en 21,15; vr,
za, woe ook 14.15
LID0 2
101 Dalmatiërs al., vr, za, woe 14.30
Legends of the Fall al dag 18.45 en
21.15.
LIDO 3
Time Cop al., dag. 18.45; vr, za. woe ook
14.30.
Pulp Fiction 16 jr.. dag. 20.45
LID04
Drop Zone 12jr..dag 19.00 en21.15; vr,
za, woe ook 14.30.
STUDIO
Dumb and Dumber 12 jr., dag 18.45, vr. zz
woe ook 14.30.
Forrest Gump al., dag. 20.45.
LUXOR tel071 -121239, Stationsweg 19.
Stargateal., dag. 18.45 en 21.15.
TRI ANON tel: 071 -123875, Breestraat 31
KIJKHUIS tel: 071-142895, Vrouwenkerk
steeg 10.
Amateur di en woe 19.30, 21 45
Les Vacances de Monsieur Hulot woe,
20.00,22 15.
ALPHENAAN DEN RUN
EUROCINEMA tel: 01720-20800, Van Boet
zelaerstraat 6
EURO 1
Dumb and Dumber al., dag. 19.00, vr, zaer
woe ook 13,45.
Drop Zone 16 jr., dag. 21.45.
EURO 2
Stargate 12 jr dag. 18.30, 21.15; vrza
ook 13.45.
EURO 3
Forrest Gump al., dag. 20.30; vr, za, zo
18.45,21.30.
101 Dalmatiëers al vr, za. woe. 14.00.
EURO 4
Outbreak 16 jr.. dag. 18.45. 21.30; vr, za.
woe ook 13.45.
VOORSCHOTEN
KINDERBIOSCOOP CC tel 071-614354,
Prinses Manjkelaan 4
De Leeuwekoning al .za zo woe, 14.00
Junior al ,za zo woe. 15.30.
DEN HAAG
ASTA 1. tel: 070-3463500, Spui 27
Stargate 12 jr ..dag. 13.15. 16.00,18.45.
21.30.
ASTA 2.
Shallow Grave al., dag. 13.15, 16.00,
18.45,21.30.
ASTA 3
Star Trek Generations al dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
BABYLON 1 tel. 070-3471656, naast Cen
traal Station.
Forrest Gump 12|r..dag. 13.15, 16.30,
20.30.
BABYLON 2
Legends of the Fall 12 jrdag. 18.45.
21.30.
De Tasjesdief al dag 13.15, 16.00
BABYLON 3
Amateur 16 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45.
21.30.
CINEAC 1/2/3 Wegens verbouwing gesloten.
METROPOLE 1 tel 070-3456756, Carnegie-
laan 15
Outbreak 16 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,
21.30
METROPOLE2
Little Women al., dag. 18.45, 21.30.
101 Dalmatiërs alvr za zo ma wo 13.15,
16.00.
METROPOLE 3
Nell al .dag. 13.15, 16.00, 18.45.21.30.
METROPOLE 4
Dumband Dumber al dag 13.15,16 00,
18.45.
Just Cause 16 jr.. dag. 21.30
METROPOLE 5
Pulp Fiction 16|r.,dag. 21.15.
101 Dalmatians al dag 13.15.16.00.
DropZone 16 jr., dag 16.00, 18.45,
21.30, dodi ook 13.15.
101 Dalmatiërs al., vr zazomawo 13.15,
16.00.
ODEON 3
Brainscan 16 jr., dag. 13.15,16.00,
18 45,21.30.
ODEON 4 Riksbioscoop
Wolf 12 jr dag. 1 1 45. 14.15, 16.45,
Moeder Dao 16 |rdag 18.30, zo ma wo
ook 16 15uur.
Jour de Féteal., dag 20.15, zo ma wooot
16.15
Les Silences du Palals 16 jr., dag. (beh v
22.00, wo ook 14.00.
Lamerica al., dag. 19.30, 22.00, woe ooi
16.15
Munchhausen di wo 19.30, 22.00.