Chasers: Slim blondje speelt spel met bewakers Vechten met de Shoah in het achterhoofd Indiase vrouw wordt ij gevreesde bendeleidster Klassieke Dracula en Frankenstein in LVC rfl DONDERDAG 2 FEBRUAR11995 Bandit Queen: waar gebeurd verhaal Easy Rider Dennis Hopper leeft zich uit in aantrekkelijke road-movie NIEUW OP VIDEO THE ORIGINAL LITTLE RASCAI.S PolyGram Video Wal heet oud als we liet over deze serie vermakelijke films hebben? The Origi nal Little Rascals is een re-run van een van de meest succesvolle series met kinderen als acteurs in de geschiede nis. Hal Roach produceerde tussen 1922 en 1944 liefst 221 films onder de titel Our Gang Comedies. De meest re cente zijn dus dik vijftig jaar oud. Maar dat zegt weinig. Net als Oliver en Har dy hebben de Little Rascals 'eeuwig heidswaarde'. Destijds werden de kor te filmpjes vaak in het voorprogramma in de bioscoop getoond. Nu zijn de leukste verzameld op tien video's met telkens drie of vier afleveringen. Even als vorige generaties zal de jeugd van nu smakelijk kunnen lachen om de dolle avonturen van Spanky, Alfalfa. Buckwheat. Porky. Stymie, Butch en de hond Pete. Te koop vanaf eind februari. Gratis CD bij aankoop van de hele serie. Prijs per band f29,95. ANDRE RIEU STRAUSS CO PolyGram Video Als je met je tijd wilt meegaan, moet je iets in huis hebben van André Rieu en zijn Johann Strauss Orkest. Is het niet de eigen opname van de TV-uitzen- ding, dan toch minimaal de CD, En ui teraard heeft u minimaal een poging gewaagd om een kaartje te bemachti- Ahoy' of de I.eidse Groenoordhallen. Is dat allemaal niet gelukt, dan is er ook een video te koop. Eén ding staat vast: André Rieu, Stehgeiger van beroep, heeft zijn doel bereikt. Het doorgaans stijve publiek bij klassieke concerten komt los bij het horen van de aanste kelijke muziek uit de Weense school. Na zijn hit The Second Waltz, een ei gen arrangement van de Sjostakovitsj- compositie, is opeens heel Nederland vol van Rieu en Strauss. Nu kunt'u ook kijken naar klassieke muziek... André Rieu StrauB Co DE ARISTOKATTEN Walt Disney Classics Eén film die in de ver/ameling van de ware Disney-liefhebber niet mag ont breken Het was de twintigste lange te kenspeelfilm die door Disney werd uit gebracht en de eerste zonder de in breng van Walt Disney zelf. Het is één van de weinige Disney's, die hun oor sprong niet vinden in een bekend sprookje of in een legende. TheAristo- cats werd geschreven de heren McClo- wan en Rowe. Het verhaal speelt rond de eeuwwisseling in Parijs. Mensen zijn vervangen door katten in een avontuurlijke, humorvolle film, die te koop zal zijn in twee versies: de origi nele Engelse en de vertaalde Neder landse. In die laatste uitvoering zijn de stemmen te horen van onder anderen Wieteke van Dort, Louis Neefs, Luc Lutz, Willem Duyn en Bill van Dijk. Te koop vanaf 22 februari. Prijs 44,95. 1939 en 1945. De rolprent speelt in 1964, bijna twintig jaar na de oorlog, die door Duitsland is gewonnen. West- Europa omgedoopt in Germania wordt met ijzeren hand geregerd door Adolf Hitier en de Gestapo. De SS is omgevormd tot een speciale politie dienst, een soort FBI. De Russen be dreigen de Grootduitse grenzen en de Beatles hebben de wereld in hun greep. De 75-jarige Filhrer zoekt toenadering tot Amerika. Een gepland staatbezoek van de president leidt tot mysterieuze moorden. Een fascinerend antwoord op de eeuwige vraag 'wat zou er gebeurd zijn als..?' Met prachti- fe hoofdrollen van Rutger Hauerals S-officier Xavier Maren en Miranda Richardson als de Amerikaanse jour naliste Charlie Maguire. Te huur vanaf 21 februari. NODDY Sony Music Media In sneltreinvaart wordt hel Britse ka boutertje Noddy geïntroducceerd in Nederland. Sinds nalf januari is het manneke met de blauwe puntmuts en zijn rood-gele autootje elke zaterdag middag te zien op de KRO-televisie en inmiddels is het nele circus op gang gekomen. Sony Music heeft de eerste twee banden uitgebracht en als Noddy in ons land net zo populair wordt als in Engeland, dan zullen dat in geen geval de laatste zijn. De vermakelijke, Neder lands gesproken avonturen van Noddy zijn bestemd voor de kleinsten, zeg maar vanaf een jaar of twee, drie. De ondersteuning komt ook uit andere hoeken. Uitgeverij Helmond geeft de boekjes uit, Indigo Young Active Wear komt met kleding, Kiba met schooltas sen, Ravensburger met puzzles en spellen en een autootje op batterijen met Noddy erin staat inmiddels ook in de winkel. Prijs videobanden: f 24,95. Bandit Queen 16 j., dag. 19.30, 22 rialt0 2 Take Care of Your Scarf, Tatjana 16 j., dag. 20.15 Eat Drink Man Woman 16 j.dag. 17.45,22 Les Silences du Palais 16 j., zo 14 the movies 1 tel. 638Ö016 Pulp Fiction 16 j., dag. 16.15, 19, 21.45, zo ook 13.30, vrza ook 00.15 the movies 2 Frankenstein 16 j., dag. 17.15, 19.45, 22, vr za ook 00.15, zo ook the movies 3 Burnt by the Sun 16 j., dag. 21.15, zoook 14.30 Toxic Affair 16 j., dag. 19.30 1000 Rosen 16 j., dag. 17.15 the movies 4 Schindler'sList 12 j., dag. 16.15, zo ook 12.30 Reservoir Dogs 16 jdag. 20.15, 22.15. zo ook 13 TUSCHlNSKI 1 tel. 6262633 Tshal van Claude Lanzmann in première in Rotterdam ROB DE KAM Shoah, ging in première tijdens het Film Festival Rotterdam. Tien jaar geleden verbijsterde Claude Lanzmann de wereld met Shoah, zijn indrukwekken de documentaire over de holo caust. Dit jaar is hij op het Rot terdamse filmfestival me.t Tsahal een vijf uijr durend por tret van het Israëlische leger. Even monumentaal als Shoah, maar aanzienlijk meer omstre den. Grommend ploegen de tanks zich door het zand van de woes tijn, terwijl zwarte wolken ver brande diesel zich mengen met opstuivend zand. Op de achter grond horen we een stem van een Israëlische militair: hij legt uit waarom de in Isratl zelf ont wikkelde. tank die we zien zo uniek is: het type is ontwikkeld in de praktijk van de vele oorlo gen die Israël sinds het uitroe pen van de onafhankelijkheid gevoerd heeft. De stem van de interviewer vraagt intussen ge ïnteresseerd door en het hoe en wat van het ontwerp wordt ons tot in detail onthuld. Het scheelt niet veel of er worden militaire geheimen onthuld. Deze aanpak herkennen we als die van Claude Lanzmann, de maker van Shoah, de man die elk aspect van de Duitse ver nietigingsmachine uit de Twee de Wereldoorlog tot in detail wilde doorgronden. Ook in Tsahal (afkorting voor 'Israëli sche Strijdkrachten') neemt de cineast met halve antwoorden geen genoegen. Het grote ver schil met Shoah is echter dat hij niet alle denkbare vragen stelt. In de ruim vijf uur die Tsahal duurt, wordt er bijvoorbeeld niet gevraagd naar het waarom van de omstreden Israëlische acties in Libanon en is er geen sprake van dienstweigeraars, getraumatiseerde veteranen en deserteurs, toch ook aspecten van het leger dat Lanzmann wil portretteren. We zien echter, zeker in de eerste helft van de film, alleen veelal in uniform gehulde mili tairen die vertellen over hun er- varingen in de oorlogen die Is raël voerde. Die persoonlijke verhalen zijn goed voor een paar fascinerende staaltjes 'oral history', net zo goed als Tsahal ons op andere momenten een onthullende blik gunt op de manier waarop militairen in Is raël worden opgeleid. Maar er blijft tijdens het kijken iets kna gen: waar blijven de kritische vragen, waar is de open blik? Hadden de critici in Israël die Lanzmann van het maken van een propagandafilm beschul digden dan toch gelijk? Wie halverwege Tsahal de zaal verlaat, zal inderdaad met die indruk naar huis gaan. Wie blijft zitten, komt tot een andere overtuiging. In de laatste ander half uur komen de Israëlische activiteiten in Libanon wèl ter sprake, zij het summier, en wordt de repressieve taak van het leger in de Bezette Gebie den zelfs uitgebreid behandeld, inclusief martelpraktijken van de geheime dienst. Dat lijkt een abrupte omslag in de film, maar bij nadere be schouwing is het meer de fase waarin alle stukjes van Lanz- manns puzzel in elkaar vallen en het duidelijk wordt wat hij met zijn film beoogt. Namelijk dat hij geprobeerd heeft tot de ware aard door te dringen van het bijzondere leger dat Israël bezit. Een leger dat zijn motiva tie deels nog steeds ontleent aan de Shoah. En in zijn zoek tocht naar het wezen van dat le ger, heeft Lanzmann zich niet door wat voor zijlijnen dan ook willen laten hinderen. De kritische noten aan het slot passen in zijn plan, omdat hij wil betogen dat een leger al leen dan zijn kracht behoudt wanneer het 'zuiver' blijft, slechts beschikbaar voor het verdedigen van een land en niet voor onderdrukking, bezetting en contraterreur. Die laatste ta ken werken onvermijdelijk cor rumperend. Het duidelijk worden van de ze boodschap aan het slot maakt Tsahal niet opeens tot een goede film, hij is nog steeds te lang, eenzijdig en oneven wichtig van structuur. Maar het is wel een film waar je zonder veel moeite vijf uur naar blijft kijken, waar momenten inzitten die je lang bijblijven, en die tot lang napraten uitnodigt. Waar mee het, kortom, een ideale fes tivalfilm is. BIOSCOPEN AMSTERDAM alfa 1 tel. 6278806 Once Were Warriors 16 j., dag 13.30, 16. 19.30, 22 alfa 2 The Lion King dag 13.30, 16, 19.30, 22 alfa 3 Priscilla 16 j., dag. 13, 15.45, 18.45,21.30, do vr ma di ook 13 alfa 4 What's Eating Gilbert Grape? 12 j., dag. 13. 15.45, 18.45,21.30 alhamëra1 tel. 6233192 Forrest Gump 12 j., dag. 20.30, do vr ma di ook 13.15, 16.30 alhambra 2 Four Weddings and a Funeral dag. 13.15, 16. 18.45,21.30 bellevué cinerama tel. 6234876 Pulp Fiction 16 j., dag. 13.15, 16.30. 20.30 cinerama 2 Interview With The Vampire 16 j., dag. 13.15, 16, 18.45, 21.30 calypso 1 tel. 6234876 Death and the Maiden 16 j., dag. 13.15. 16, 18.45, 21.30 calypSo i The Specialist 16 j., dag. 13.15, 16, cinecénter-cinemacorali- NE tel. 6236615 Exotica 16 j., dag. 14, 16.30, 19.30,22. zo ook 11 cinecenyer-PEPPE-nappa Before The Rain 16 j., dag. 14, 16.30, 19.45, 22.15, zo ook 11 cinecénter-pierkot Eat Drink Man Woman 16 j., dag. 14, 16.30, 19.30, 22.15, zoook 11 cinecénter-cineh/ia jean vi go Four Weddings and a Funeral, dag. 13.45, 16.30, 19.15, 22, zo ook 11 CINEMA 1 INtERN. tel. 6151243 Disclosure 12 j., dag. 18.45, 21.30, za zo wo ook 13, 15.30 cinema 2 intérnational True Lies 16 i.dag. 18.15, 21.15 CINEMA OSCAR fel. 54?5175 Priscilla 16 j., vr za 20.30 Abgeschminkt! 16L ma di 20.30 CITY 1 tel. 62345?9 Disclosure 12 j., dag. 13.15, 16, 18.45,21.30 CITY 2 Renaissance Man, dag. 13.15, 16, 18.45,21.30 CITY 3 New Nightmare 16 j., dag. 13.15, 16. 18.45,21.30 CITV4 Speed 12 j., dag. 13.15, 16, 18.45, 21.30 CITY 5 Timecop 16 j., dag. 13.15,16, 18.45,21.30 CITY 6 Junior, dag. 13.15, 16,18.45, 21.30 CITY 7 Chasers, dag. 18.45,21.30, dovr ma di ook 13.15, 16 DESMET tel. 6273434 The Sun's Burial 16 j., do t/m di 22.15, wo 19.15 Séténtangó 16j., wo 15.30 Trois Couleurs: Rouge 16 j., do t/m di 19, 21, wo alleen 21 Trois Couleurs: Bleu 16 j., do t/m za 18.45, zo 14 Trois Couleurs: Blanc 16 j., zot/m di 18.45, wo 16 Living With An Idiot 16 j., do t/m di 20.45 KRITERION 1 tel. 6231708 The Innocent 16 j., dag. 17.30 Priscilla, Queen Of The Desert 16 j., dag. 20 en 22 (di niet om 22) KRITERION 2 Belle De Jour 16 j., ma 19.30 The Wooden Man's Bride 16 j., dag. 19.15 (beh. ma) Burnt By The Sun 16 j.dag. 21.15 Widows' Peak 16 j., dag. 17.15 Oblomov 16 j., za zo 14.30 RIALTO 1 tel. 6623488 Le Collier Perdu de la Colombe 16 j., dag. 18 FILMS IN LEIDEN Oppermachtige media in 'Kika OVERZICHT MARCO VAN PELT Parkfilmhuis, Cornelis Geellaan 2, Alphen aan de Rijn: Kika, vr 3/2 en za 4/2 20.30 uur. LVC, Breestraat 66, Leiden: Andy Warhol's Dracula, do 2/2 en vr 3/2 20.00 uur; Andy Warhol's Frankenstein, za 4/2 en zo 5/2 20.00 uur. Traditioneel krijgt de Spaanse regisseur Pedro Almodóvar la dingen kritiek èn lovende reac ties over zich heen. Bij zijn tien de film Kika was het niet an ders. De fans juichten, de haters zagen niets meer dan ongein. De Spanjaard, die in 1988 door brak met zijn Women on the Verge of a nervous Breakdown, laat ook in Kika de nodige per versiteiten zien. Wie dit alle maal te letterlijk opvat, zal zich ontzettend ergeren. Almodóvar gebruikt het ver haal van de naiëve en optimisti sche visagiste Kika (Veronica Forgue) en haar gevoelige vriend Ramón (Alex Casanovas) om een belangrijke boodschap mede te delen: de media zijn oppermachtig. Alleen het con troversiële is goed genoeg voor hoge kijkcijfers. Een thema dat ook in Natural Born Killers al aan de orde kwam. Almodóvars pogingen om het publiek een spiegel voor te houden over het postmoderne leven zijn oprecht en geslaagd, al word je niet vro lijker van de film. Andy Warhol LVC brengt de komende dagen twee films van regisseur Paul Morrissey, die Andy Warhol's script: Dracula (1974) en Fran kenstein (1973) op het witte doek bracht. Het zijn films met een verhaal dat altijd wel lijkt aan te spreken, getuige de re cente successen van Interview with the Vampire en Mary Shel ley's Frankenstein. In Andy War hols versie van Dracula draait alles om een beroemde vampier die alleen kan leven van maag denbloed. Helaas voor Dracula raakt zijn levensdrank steeds schaarser. Hij hoopt op het bloed van aristocratische meis jes, maai- eên revolutionaire knecht, die uit overtuiging de maagden verleidt, is Dracula te slim af. De film is geslaagd te noemen, voornamelijk omdat de acteurs (onder anderen Ro man Polanski en Udo Kier) zo goed zijn dat ze de Dracula-my- the ruimschoots overvleugelen. Warhols bewerking van Mary Sheily's roman Frankenstein laat weinig heel van het origi neel. Warhol laat baron Fran kenstein voor God spelen. Hij knoeit er met een ideale Adam en Eva naar hartelust op los om zo een nieuw superieur ras te kweken. Natuurlijk gaat het fout met dit experiment en al snel druipt het bloed van het scherm. De film werd drie di mensionaal opgenomen, maar niet zo in de bioscoop uitge bracht. Het is des te jammer dat de speciale effecten, die het zwakke verhaal camoufleren, niet met een rood/groen brille tje levensecht worden. FILM RECENSIE HENK MAURITS 'P Bandit Queen. Te zien; Rialto, Amster- dam. Het boek van Mala Sen, waar de film op is gebaseerd, is in Nederlandse 'lil vertaling met de titel De bandietenkonin- r gin verschenen bij uitgeverij de Wereldbi bliotheek. Prijs 34,50. sa De Indiase film Bandit Queen J)j was het afgelopen weekeinde een van de grote favorieten op I het Rotterdamse filmfestival, ;ej zoals bleek uit een hoge waar- s' dering op de 'hitlist' voor de pu blieksprijs. Niet zo verwonder lijk, want Bandit Queen eer- i der te zien geweest op het festi- J val in Cannes is een aangrij- 1 pende film, die extra navrant wordt wanneer je je realiseert dat hij gebaseerd is op ware fei ten. Hij vertelt namelijk het le- in vensverhaal van Phoolan Devi, die van verschoppelinge uit de 'e| lagere kaste uitgroeide tot een ,|(l gevreesde Indiase bendeleid- 1 i ster. De hoofdrol wordt ge- speeld door Seema Biswas. I De film, geregisseerd door Shekhar Kapur, begint chrono logisch in de zomer van 1969 in een proloog die de opmaat - vormt voor de rest van Phoolan's leven. Geboren in de laagste hiridoe-kaste, die van de mailah's, wordt ze op haar 11de lis uitgehuwelijkt aan een twintig In jaar oudere man, die haar on danks haar leeftijd al snel seksu- eel misbruikt. Ze vlucht bij hem vandaan en is vanaf dat mo- a'l ment vogelvrij. Naar haar ou ders kan ze vanwege de schan de niet meer terug en zo komt ze ongewild in een milieu van outcasts en bandieten terecht. ïri Als vrouw kan ze zich nauwe - m lijks handhaven tussen de racis tische en meedogenloze bende- ve leden. De enige die haar respec teert en niet direct wil verkrach ten is Vikram. Met hem keert ze a terug naai- het dorp van haar 1 man, die ze een forse afstraffing geeft voor wat hij haar als 11-ja rige heeft aangedaan. Maar is Vikram wordt doodgeschoten en daarna is ze opnieuw de speelbal van mannen die haar ul seksueel misbruiken en mis handelen. Ze wordt slachtoffer van een groepsverkrachting en in het dorp van haar echtgenoot wordt ze vernederd door haar naakt te tonen aan alle mannen uit het dorp. Door een ongelooflijke wils kracht weet ze er toch weer bo venop te komen en vormt dan later haar eigen bende om al het onrecht dat haar is aangedaan te wreken in een bloedige moordpartij. Ze wordt dan al lang gezocht door de politie aan wie ze zich op 12 februari 1983 overgeeft om na elf jaar voorar rest alsnog te worden vrijge sproken van alle beschuldigin gen. Een gruwelijk verhaal dat ook een bij tijd en wijle gruwelijke film heeft opgeleverd. Een beeld van een maatschappij waarin religieuze en etnische groepe ringen elkaar bevechten, men sen van verschillende kasten el kaar discrimineren en vrouwen behandeld worden als slaven of hoeren. Het is een godswonder dat Phoolan Devi de vernede ringen en verkrachtingen waar ze het slachtoffer van is geweest heeft weten te overleven, maar of ze nu een gelukkig, vrij mens is valt te betwijfelen. Daar geeft de film verder geen informatie over, zoals ook moeilijk is vast te stellen wat waar is en wat fic tie. Niettemin is het een schok kende film met aangrijpende scènes, waarin mannen zich in veel gevallen als beesten gedra gen. Moeilijk is het wel om greep te krijgen op wat zich tus sen de rivaliserende groepen en kasten allemaal afspeelt. Daar voor weet je als westerling toch te weinig van de onderlinge ver houdingen in de Indiase sa menleving. Bovendien mist de film een hechte stmetuur,"Waar door de onderlinge schietpartij en en wraakacties niet altijd even duidelijk zijn, al wordt ver domd goed duidelijk wat er met Phoolan Devi gebeurd is en wat haar tot een heldin van de lage re kaste in India heeft gemaakt. Een film om niet snel te verge ten. Dennis Hopper was ooit eregast op het Filmfestival Rotterdam, maar voor zijn nieuwste film Chasers zou festivaldirecteur Fallaux Qngetwijfeld zijn neus heb ben opgehaald. Toch zou Chasers het ook bij het ci nefiele publiek waarschijn lijk goed doen en een aar dige afwisseling zijn tussen de vele serieuze en soms loodzware films in Rotter dam. Niet dat het nou zo'n beste film is, maar het ge geven is heel aardig en Hopper heeft zijn road- movie rond twee MP-ers die een gevangene van de ene naar de andere militai re basis moeten brengen volgestopt met typische Americana-symbolen langs de weg. Het gegeven is natuurlijk niet nieuw maar wat is dat wel in Hollywood want al in 1972 maakte Hal Ashby met The Last Detail een prachtige tragikome die over twee beroepsmariniers, die een gevangene naar zijn cel moeten brengen aan de andere kant van het land. Hoofdrollen waren er toen voor Jack Ni cholson, Otis Young en Randy Quaid. Hopper doet de film ge woon op zijn manier nog eens over en maakte van de gevange ne een vrouw niemand min der dan bikini girl Erika Elaniak uit Baywatch wat weer heel andere problemen teweeg brengt bij de mannelijke bewa kers. De een, Rock (Tom Berenger) is een harde jongen, het type van regels zijn regels, terwijl zijn tijdelijke partner Eddie (William McNamara) op het punt straat om af te zwaaien, wanneer hij op de valreep nog deze klus in zijn maag gesplitst krijgt. Hij fleurt pas weer op als ziet wie hij mag bewaken. Maar Toni, zoals de gevangene heet, is voor de verandering een slim blondje en weet bij de eerste de beste plaspauze de jongens al om de tuin te leiden en bijna te ont snappen. Naarmate de drie elkaar beter leren kennen ontstaat er, net als destijds in The Last Detail, een Devi HENK MAURITS Chasers. City 7, Amsterdam. Erika Elaniak, vermomd als serveerster in de komedie Chasers. andere relatie tussen gevangene en bewakers, maar het gaat te ver om te veronderstellen dat het Hopper vooral daarom te doen was. Veel meer is Chasers te beschouwen als een situation comedy die zich grotendeel af speelt op verrassende en vreemsoortige locaties langs de weg, en waarin een keur van merkwaardige types aan je oog voorbijtrekt. Niet in de laatste plaats Dennis Hopper zelf als Doggy, een "verkoper van sexy ondergoed, die Toni een lift geeft in zijn grote Amerikaan. De bijrollen zijn trouwens een verhaal apart, want Hopper houdt ervan om zijn vrienden allemaal een rolletje te geven in zijn films. Met ais gevolg korte, vaak komische optredens van mensen als Gary Busy, Crispin Glover, Seymour Cassel, Dean Stockwell (als een nonchalante Porche-verkoper), en Frederic Forrest. Geen grote namen, maar dat was Hopper zelf ook niet voor hij in 1969 'ontdekt' werd in Easy Rider en daarna een keur van de meest bizarre types speelde in enkele tiental len films. Het is aardig om Tom Berenger weer eens terug te zien in een wat betere rol dan zijn optreden in Sliver of de bei de Major League-films. Zijn te genspeler William McNamara kon mij minder bekoren, maar de echte bekoring ligt dan ook bij Erika Elaniak die in Under Siege al bewees dat ze ook kan acteren en die van het onschul dige vriendinnetje van E.T. in middels is uitgedijd tot een vol groeide Playmate of the Year. Actrice Seema Biswas als bendleidster Phoolan Queen. in de film Bandit GuuJ^Btxjtóv The River Wild 12 j.. dag. 13.15, 16, 18.45.21.30 TUSCHlNSKI 2 Frankenstein 16 j., dag. 13.15, 16, 18.45.21.30 TUSCHlNSKI 3 The Lion King dag. 18.45, 21.30, do vr ma di ook 13.15, 16 TUSCHlNSKI 4 The Mask 12 j., dag. 13.15, 16, 18.45.21.30 TUSCHlNSKI 5 Clear And Present Danger 16 j.dag. 13, 15.45. 18.30,21(30 TUSCHlNSKI 6 Interview With The Vampire 16 j., dag. 13.15. 16. 18.45,21.30 TUSCHINSkl CINEAt The Client 16 j., dag. 11.45, 14.15, 16.45, 19.15,21.45 DEUITklJK tel. 6237460 Chinatown 16 j., dag. 15, 19.30 Trois Couleurs: Rouge 16 j., dag. 22

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1995 | | pagina 11