'Ook kunst weerspiegelt het ogenblik' Martijn van den Hoek gaat in de fortes geweldig tekeer Nieuwe Museumjaarkaart Cannabina Cannabina: te moeilijk voor publiek 199q DINSDAG 27 NOVEMBER 1990 PAGINA 23 ei| P- ie per, eij gevaj 'as gei t voncj in dé k toe, he g id daj stelj een aar] voord niet, ook zegt 3 eep atser} dief-. Dia's vormen de achtergrond voor de dansers van Dea Koert. Liebelei Theaterwerkplaats lnDependen- ce brengt als eerste produktie van dit seizoen een hedendaagse ver sie van Arthur Schnitzlers Lie belei, die morgenavond in het Al pheuse Parktheater als tientjes voorstelling is te zien. Vier jonge mensen zitten nog midden in het conflict tussen om gangsvormen en stormachtige ge voelen. Ieder van hen heeft zo zijn eigen benaderingswijze van dat conflict. Annetje Lie Voor kinderen is morgenmiddag in de Leidse Schouwburg Anne tje Lie in het holst van de nacht te zien. Annetje Lie ligt te woelen in haar grote bed. Ze is bij oma in het kleine huisje aan zee, waar de nacht donker en vol verrassingen is. Theater Poeziën uit Gent brengt deze voorstelling naar het gelijknamige boek van Imme Dros. Bewegingstheater Dea Koert brengt niet Wat het water mij gaf in samenwerking met fotografe Diana Blok een be weging stheaterproduktie. Beiden lieten zich hiervoor inspireren door de Mexicaanse schilderes Frida Kahlo. Blok reisde naar Mexico en maakte een fotoserie, waarop Barbara Duijfjes model staat voor Kahlo, op wie zij sterk lijkt. Dea Koert laat tegen de ach tergrond van door Blok gemaakte dia's zien wat op de reizen van KAhlo's gevoelsleven is ontdekt. Woensdagavond endonderdag avond in het LAK-tJieater, Lei den. Reflex Van een kleine, nogal onbedui dende moderne dansgroep in Gro ningen, is Reflex de laatste jaren uitgegroeid tot een van de succes volste gezelschappen. Toen Yoka van Brummelen in 1986 de artis tieke touwtjes in handen kreeg, ging zij direct aan de slag met in ternationaal bekende choreogra fen als de Amerikaanse Nina Wie ner en binnen de landsgrenzen met Toer van Schayk, Hans Tuer- (foto Diana Blok) lings en Ton Simons. Van her en der werden dansers met persoon lijkheid aangetrokken; de Oegst- geestse Reflex-danseres Josje Ma- nuputty kreeg vorig jaar als be wijs hiervan de Aanmoedigings prijs van het Dansersfonds. Yoka van Brummelen vond het afgelopen seizoen echter tijd te vertrekken, deels omdat ze door de nieuwe studio in Groningen last kreeg van het zogenaamde Sick Building Syndrome. Danseres en choreografe Patrizia Tuerlings nam het roer over en zij zal de gro te lijn van het beleid voortzetten: zoeken naar een midden tussen dans en theater. Het programma dat vrijdag en- zaterdag in het LAK-theater te zien is, bestaat uit twee choreo grafieën van twee dames voor twee dames. Patrizia Tuerlings en Marjolein Elsink gaan een ero tisch' duet van Lisa Marcus aan. Marcus liet zich al vaker inspire ren door foto's en deze keer is Ga mes of the dolls gebaseerd op het werk van beeldend kunstenaar en fotograaf Hans Bellmer (1920- PODIUMBUK 1975). Ooit ging hij "een kunstma tig meisje bouwen met nieuwe anatomische mogelijkheden. Zij zal de hartstochten doen oplaai en, ze zal zelfs verlangens weten los te maken die tot op de dag van vandaag onbekend zijn geble ven". Bellmer foto's van die 'foto modellen', vaak zonder hoofd of romp, lijken nachtmerries van het onderbewuste waarvan sexuele perversie en sadisme deel uitma ken. Marcus choreografische in terpretatie werd door de pers be schreven als zowel "een erotische fantasie van een dubbeltje" Arie- jan Korteweg) als "een bijzondere voorstelling" (Marianne Snellie). De tweede choreografie werd gemaakt door Désirée Delauney die vooral bekend werd door haar werk voor het inmiddels opgehe ven Cloud Chamber. In Les Dés- astrées laat Delauney de beide danseressen de wereld ontdekken om zo het dagelijks leven te over winnen. De dansante crisissen worden gelardeerd met veel slap stick-effecten want dans blijft ten slotte theater. En dat is precies waarnaar Reflex op zoek is. Vrijdag 30 november, zaterdag 1 december, LAK-theater, Leiden. Zak As Cabaretgroep Zak As komt met een 'theaterthriller' naar de Leid se Schouwburg, in Zak As ont kent alles mag het publiek een avond lang het recht in eigen hand nemen. Justus van Oei, Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten laten zien hoe dat het bes te kan worden aangepakt. In het theater wordt een einde gemaakt aan de misplaatste tolerantie. 'Maar de kans dat uw verkrachter een betere advocaat heeft dan uzelf blijft levensgroot aanwezig. Maar toch. ...Mag iedere onder drukte onbeperkt zijn muzische gevoelens uiten met een muurver- scheurende turbo-hifi? Hebben onbeschofte mensen echt allemaal een ongelukkige jeugd gehad?' Van dat soort vragen dus. Donderdag 29 november (voor- Annetje Lie in het buisje aan première), vrijdag 30 november (première) en zaterdag 1 decem ber. Iwan lij its j ZHenk van Ulsen houdt de voor première van De dood van Iwan Iljitsj in het Alphense Parkthea ter. Gebaseerd op de novelle van Tolstoj gaat deze schokkende ge schiedenis over het sterven van de hoge gerechtsdienaar Iwan Iljitsj Golowin. Op het hoogtepunt van zijn carrière wordt hij ineens ge confronteerd met het onvermijde lijke van zijn dood. Hij maakt de balans op van een ondanks uiter lijk succes leeg en leugenachtig le ven. Zaterdag 1 december. Mevrouw Bijl Martine Bijl komt met haar suc cesvolle programma Mevrouw Bijl terug naar de Leidse Schouwburg. Met eigen conféren ces en liedteksten èn met bijdra gen van Jan Boerstoel en Robert Long. Henk van der Molen, Harry Bannink en Robert Long schreven de muziek. Maandag 3, dinsdag 4 en don derdag 6 december. Meesterserie-concert door het Residentie Or kest. Op het programma stonden werken van Liszt, Busoni ep Sibelius. Solist: Martijn van den Hoek - piano. Dirigent: Hans Vonk, Ge hoord op 26 november in de Stadsgehoorzaal. LEIDEN De andere Frans Liszt is een componist die ik een tiental ja ren geleden heb leren kennen. Aan vankelijk meende ik toen in een ver keerd concert terecht te zijn geko men. Zijn 'Via Crucis' wekte alle verwondering op. Sindsdien heb ik een andere, introvertere Liszt leren kennen. Een hoogst moderne toon dichter die in een programma he dendaagse muziek niet echt uit de toon zou vallen. Het is verbazing wekkend dat deze kant van Liszt al in zijn jonge jaren aan het licht trad ten tijde van zijn instrumentale Psalm 'De Profundis'. De Ameri kaanse musicoloog Jay Rosenblatt heeft het manuscript ontdekt en er de ontbrekende Finale bij gecompo neerd. Een artistiek conflict met Hans Vonk was er de oorzaak van dat Martijn van den Hoek en niet Steven Mayer 'De Profundis' giste ren in Leiden presenteerde. Het werk opent met een aanhou dend geklop in de orchestrale laag ten, waardoor een wonderlijke, wat smekende atmosfeer wordt gescha pen. Uit deze diepten (profundis) komt melodisch materiaal naar bo ven drijven. Piano en orkest treden daaruit naar voren en versmelten dan weer met elkaar. De muziek is nergens echt stormachtig en uit bundig. Regelmatig breekt de piano uit de veilige omhulling van het or kest om wat lichtzinniger solo-werk te doen; Chopin-achtige arabesken en virtuoze passages. Martijn van den Hoek schuwde de virtuositeit niet, maar voegde zich toch goed in het afstandelijke karakter dat Hans Vonk blijkbaar prefereerde bij deze psalm. De psalm werd onmiddellijk ge volgd door de uitvoering van Liszt's eerste pianoconcert, een krachtsin spanning die Martijn van den Hoek goed afging. Jammer is het wel dat de solist in de forte passages (d.w.z. van sterk geluidsniveau) zó gewel dig op de toetsen tekeer ging dat het voorbij ging aan alle grenzen van muzikaliteit. Dat leek meer op flink raggen. Liever hoorde ik hem in de zachtere en subtielere plaatsen, waar hij werkelijk mooi en heel mu zikaal speelde. Na een symfonische nocturne S overeind In pialtst Expositie in Haarlem toont zeer recent werk Kees Yerwey met zichtbare moeite het ene been voor het andere. Op het moment dat Kees Verwey ziet dat we toekijken, vermant hij zich onmiddellijk. "Als ik even loop, gaat het beter, hoor". Een dragonder gelijk heft hij de knieën en marcheert de voorkamer uit, de gang in. "Eén, twéé, één, twéé". Verwey, even oud als onze eeuwjaren telt, viert opnieuw een feest. Op hoge leeftijd heeft hij er twee grote exposities uitgeperst een wapenfeitdatjongere collegae slapeloze nachten zou bezorgen. Eerst eerde Rudi Fuchs hem met een tentoonstelling in het Haags Gemeentemuseum, sinds zaterdag is Verwey in zijn eigen stad weer koning. 'Pluimage' zoekt acteurs voor nieuwe musical LEIDEN - Het Leids Musical Ge- - zeischap Pluimage wil in juni 1991 onder regie van Norman Longdon de musical 'South Pacific' van Rod- gers en Hammerstein opvoeren in - de Leidse schouwburg. Daarvoor is een bezetting nodig van zo'n 50 da mes en heren, zangers en zangeres sen in de leeftijd van 17 tot en met ca. 50 jaar, en een jongen en een meisje. Daarnaast is plaats voor een Indonesische dame van rond de 45 die goed kan zingen. Zij die voor een rol in aanmerking willen komen kunnen zich wenden tot Ronald Veeren, Luykendreef 32, 2353 BH Leiderdorp, telefoon 071-892222. In een briefje moeten gegevens als leeftijd, ervaring, telefoonummer en adres worden vermeld. Na aan melding ontvangt men een uitnodi ging voor de audities die op de za terdagen 8 en 15 december 1990 ge houden zullen worden in de Rem brandt scholengemeenschap. 'Pluimage' bracht vorig jaar in de Leidse Schouwburg met veel suc ces de musical 'My Fair Lady'. HAARLEM In de Haarlemse Vleeshal is veel recent werk te zien, voornamelijk aquarellen en atelier stukken. Verwey: "Ik schat zeker voor zeventig procent nieuw werk, waarbij drie stuks die vorige week zijn gemaakt. Ik heb de vrouw van Max van Rooy, die de inleiding hield voor mijn expositie geportret teerd. Eerst in tekening, dan een schets in olieverf. Ze komen naast elkaar te hangen". Vondsten Hij ontvangt het bezoek in de voor kamer, een ruimte die niet zo bont, chaotisch en negentiende-eeuws oogt als zijn atelier, maar ook een fo toreportage waard zou zijn. Op de schoorsteenmantel prijken 'recente vondsten'. Kleine gipsen kopjes en beeldjes die uit de ongelofelijke hu- musberg van zijn atelier tevoor schijn zijn gekomen, toen dat enigszins geordend werd om de kunstschilder de ruimte te geven. Het is veelal jeugdwerk. Het aller eerste etsje, een gipsen zelfportret dat hij op zijn zestiende maakte. Het dan al pregnante gelaat van een jon ge Verwey blikt je tegemoet, een wenkbrauw geheven, een pedant gipsen sikje onder de kin. "Lijkt 't nog een beetje?", vraagt Verwey, "Toen had ik nog al mijn haar". De suggestie dat hij in ieder geval de wilde haren heeft overgehouden, te kent een grijns op de lippen. "Da's teveel eer. Onzin!, als je negentig bent. Néé, ik loop er niet in". Verwey bepaalt de teneur van het gesprek, het moment waarop de in tervallen tot klinken komen en dus de voortgang van het onderhoud. Aan zijn rechterhand zit Conniev Plantinga, een sterke vrouw die hem voortdurend observeert en vragen herhaalt als de kunstenaar ze even niet mocht hebben gehoord. "Soms zit hij even in zak en as", zegt ze lief, "en dan kom ik binnenstui ven en..." "...dan gaat 't weer goed", zegt Verwey, die niets mist van het ge sprek. Hij draait zich om en laat twee nieuwe aquarellen zien en een in weinig tijd vervaardigde, maar rake tekening van mevrouw Nettie Anclriessen. Zeer recent werk. Van gisteren, zegt Connie, en van eergis teren. "Komt er een meneer langs uit gen twee recente .atelierstukken, ook bijzonder, vooral een die Het gele licht heet, maar niet zo apart als Ik bouw een schilderij". Ondeugend 'Alles is zo kleurig tegenwoordig. Dat vind ik wel een winstpunt'. Limburg, een advocaat. Hij had een schilderijtje al jaren in zijn bezit. Maar 't was niet ondertekend. Of 't van mij was. Ja, ik had 't gemaakt. Of ik 't alsnog wilde ondertekenen? Wil ik best. Kijk, daar staat 'ie. Hij krijgt 't volgende week terug; ik wil er nog even naar kunnen kijken". Spuitbus De fotograaf en verslaggever wor den even uit het vertrek gestuurd, opdat de kunstenaar zijn thee kan nuttigen. Aan de hand van Connie Plantinga dwalen we door het prachtige huis aan het Spaarne, waar Verwey nu een halve eeuw woont. Het is een klein museum, maar ook nog steeds een werkplaats waar een rusteloze geest zich nog el ke dag uitdrukt in verf, potlood en zelfs spuitbus. In de tussenkamer op de begane grond staan tientallen, vele tientallen werken, waarvan sommige op een imposant formaat, in schappen. Connie Plantinga draait ze met liefde om en consta teert ook zelf nog met verbazing hoeveel werken er nog dit jaar zijn vervaardigd. Een recent bloemstuk, geschilderd alsof de lens van de waarnemer iets uit focus staat, is (foto GPD) niet eens opgenoriien in de exposi tie in de Vleeshal. Praten over het recente, opzien barende kopstuk van de Haagse ex positie een strak geschilderde compositie met de titel Ik bouw een schilderij wil Verwey niet echt. Hij had het in een eerdere fase De Graftombe genoemd en aan intimi beschreven hoe hij het schilderen ervan had ervaren ('Ik treed uit, ik treed uit mijzelf). "Ik heb het weg gegeven. Fuchs heeft beloofd dat het een aparte wand krijgt op de eerste verdieping en daar altijd blijft hangen. Hier in Haarlem han- "Ik kreeg een brief van (kunstenaar) Peter Struycken, toch een moderne jongen. Die schreef dat hij er twin tig minuten lang ademloos naar had staan kijken. En nog een, ook zo'n moderne... eh Lambert Tegen- bosch, ja. Vond 't ook mooi. Zeg, weetje datje fotograaf naar me zit te knipogen? Nou ja, 't is niet netjes. Vorige week was die meneer van De Telegraaf hier op bezoek, die Van der Meyden. En nou donder je op, zei ik, toen ie weer iets doms vroeg en teleurgesteld reageerde. Wég, of ik geef je een klap op je gezicht". Verwey lacht ondeugend, trekt moeiteloos weg van het te zwaar wichtige gespreksthema. "Ik heb hem niet werkelijk een mep ver kocht, hoor". "Vrolijker kleuren, ja. In deze tijd zien de kindertjes er op straat uit als allemaal kleurtjes. Alles is zo kleu rig. Ik vind 't wel een winstpunt. Ik wèl. Kijk, ik heb dat boek van An- driessen gelezen (Eldorica van Jur- riaan Andriessen, een verhandeling over een ecologische maatschappij waarin de mens beter met het milieu omspringt red.). Hij be schrijft dit wegwerptijdperk. Niets, ook de kunst is niet meer bestemd om voor langer duur te functione ren. Alles van nu, ook de kunst weerspiegelt het ogenblik". Hij lacht onstuimig. "Ik wil niet achterblijven, en daarom zie je die vrolijker kleuren. Ik liep toch al zo'n eind achter". De tentoonstelling met werk van Kees Verwey is tot en met 20 januari in de Haarlemse Vleeshal te zien. LEIDEN De Museumjaarkaart krijgt een nieuw jasje: de kaart verandert van een kartonnen kaartje in een magneetkaart die de vorm heeft van een betaalpas. Minister Hedy d'Ancona van wvc zal morgen in het Nederlands Textielmuseum in Tilburg de nieuwe kaart voor het eerst gebruiken. In de strip van de magneetkaart komt een uiterste geldigheidsdatum te staan. In 200 van de 375 aangesloten musea wordt een kassa met een spe ciale kaartlezer geïnstalleerd zodat kan worden gecontroleerd of de geldig heid nog niet is verstreken. Bovendien registreert de kaartlezer elk bezoek met een museumjaarkaart, wat van belang is voor de vergoeding die de musea jaarlijks van de Stichting Museumjaarkaart ontvangen. De musea krijgen deze apparatuur op basis van een bruikleencontract. De kosten worden gedragen door de Stichting Museumjaarkaart. LEIDEN - Wie gedacht had naar een onbekommerd avondje mo derne jazz te gaan, had afgelopen zaterdag in elk geval een onver wachte avond. De luisteraar werd geconfronteerd met musici die evenzeer thuis konden horen in het circuit van de "serieuze" mu ziek als de hedendaagse geïmpro viseerde muziek. Wat pianist/lei der Cor Fuhler en de zijnen lieten horen was niet wat je noemt mo dieus of makkelijk of makkelijk in het gehoor liggend. Het was eerder een uitvoering van heden daagse geschreven en soms geïm proviseerde muziek. Nog meer dan bijvoorbeeld Guus Janssen of Maarten Altena of zelfs Huib( Emmer of Peter van Bergen, na- men die in dit verband het eerst te binnen schieten, is voor Cannabi na Cannabina het geluid in alle mogelijke harmonische samen klanken op zich uitgangspunt voor muziek. Geen gemakkelijke referenties, geen goedkope trucs, doch slechts wat de componist zelf be koort is leidraad voor de uitvoe ring. De meest tamelijk korte, compacte stukken van het huidi ge repertoire van het sextet zijn van Fuhler, contrabassist Jan Nijdam en violiste Alison Walla ce. Eén stuk, "Spiraal", was van synthesizer-speler Michiel Scheen, ook bekend van zijn groep Filiaal, die de meest opval lende stem was onder de introvert spelende musici. Het probleem voor een groep als Cannabina Cannabina, die voornamelijk op de ruimer programmerende jazz- podia terecht kan, is vooral dat er een soort kamermuziek wordt ge speeld die een tolerante opstel ling van het luisterende publiek veronderstelt. Het is nu eenmaal moeilijk werken met materiaal dat niet direct refereert aan de praktijk van de "serieuze mu ziek" of de nieuwe jazz. Cannabina Cannabina heeft het voordeel dat het al door de bezet ting een eigen geluid bezit, zo zijn Eduard Wesly (hobo's), Joost Buis (trombone) en Wallace es sentieel voor het kamerorkest- ,achtige geluid, maar de echte smaakmaker was toch de synthe sizer van Michiel Scheen, die, heel ongebruikelijk voor dat veel zijdige instrument, alleen van zelfsprekend lijkende, elektroni sche klanken produceerde en mo duleerde. Zeker in twee van de laatste com posities van de tweede set, "Vijf heel korte stukjes" en "Punt" van Fuhler kwam het assertieve spel van Scheen goed tot zijn recht. Scheen behoort tot de weinige toetsenbordenbespelers die weet dat de synthesizer eeneigen tech niek en geluid in zich heeft. Ook lukte het hem om als enige ritmi sche spanning te ontwikkelen in de beperkte vrijheid die tot zijn beschikking stond. Daarvoor had echter al de helft van het toch al beperkte toeschouweraantal be sloten dat er van luisterplezier weinig te verwachten was en dat de muziek te moeilijk was om on gebreideld van te genieten. Dat hokjesgeest hoogtij viert in Nederland wisten we al, maar Fuhler maakt het publiek en zich zelf erg moeilijk door te kiezen voor een concept dat van beide kampen verwacht dat het zich aanpast. Zeker, er is een duidelij ke potentie in de muziek van Fo- hler c.s. om zowel een "klassiek" als "jazz-publiek aan te spreken, maar dan zal toch gelet moeten worden op een meer aanspreken de presentatie met sterkere con trasten in de programmatische keus. Mooie klanken genoeg, al leen de context van die klanken bleef een beetje onduidelijk. KEN VOS van Busoni, een stuk dat een onrus tige invloed had op de toehoorders door zijn zoekend karakter en dat zelfs de lichten van de zaal deed uit gaan, kon het Residentie Orkest zich naar hartelust uitleven op de zevende symfonie van Sibelius. Over een donker wordend zwerk uitwaaierende strijkersklanken en massief opgestelde koperblazersko ren. Af en toe klaarde de atmosfeer wat op en dreven lichter klinkende houtblazersakkoorden naar de op pervlakte, maar echt vrolijk werd het nooit. Hoe wonderlijk dat dit toch zo mooi kan zijn! MONICA SCHIKS Kunsthistoricus uit Leiden nieuwe directeur Rembrandthuis AMSTERDAM (ANP) - De Leidse kunsthistoricus drs. A. de Heer (40) is de nieuwe directeur van het mu seum Het Rembrandthuis in Am sterdam. Zijn benoeming gaat in per 1 december. De Heer volgt E. Ornstein-Van Slooten op. De nieuwe directeur was voor zijn benoeming werkzaam als conserva tor oude kunst bij de Rijksdienst Beeldende Kunst in Den Haag. In dat kader voltooide hij onder meer een catalogus met daarin het volle dige rijksbezit aan oude schilder kunst voor zover niet in bezit van rijksmusea; ongeveer 3.500 schilde rijen. De Heer kwam in de publiciteit door zijn herontdekking van verlo ren gewaande handschriften van Constantijn Huygens. Als nieuwe directeur van het Rembrandthuis is De Heer van plan om een grote tentoonstelling te or ganiseren over de leermeester van Rembrandt, Pieter Lastman. De ex positie wordt eind 1991 tegelijk met de grote Rembrandt-tentoonstel- ling in het Rijksmuseum geopend. Rushdie even uit verborgenheid LONDEN (AP) - De Britse schrijver Salman Rushdie heeft gisteren en kele uren zijn onderduikadres ver ruild voor een televisiestudio van de BBC om een interview af te staan, waarin hij zei er alles aan te doen weer aan het openbare leven te kunnen deelnemen. Rushdie leeft ondergedoken sinds februari 1989, toen de voorma lige Iraakse leider ayatollah Ruhol- lah Khomeini een oproep deed hem te doden, omdat zijn boek „De Dui velsverzen" beledigend zou zijn voor de islamitische godsdienst. Rushdie is tot nu toe wel geïnter viewd op geheime plaatsen. De schrijver zei onder onder meer ge sprekken te willen voeren met isla mitische leiders om „gemeenschap pelijke grondslagen" te vinden. Concerten K&O LEIDEN De uit Belgrado afkom stige pianiste Savka Konjikusic geeft morgenavond een concert in de K&O Kapelzaal aan de Oude Vest in Leiden. De 27-jarige pianiste kreeg haar opleiding in Novisad en studeerde daarna verder in Den Haag. Ze was winnares van het Na tionale Pianoconcours in Joegosla vië. In Leiden zal zij werken spelen van Beethoven, Scriabin en Cho pin. Aanvang: 20.15 uur. De fluitiste Iris van der Wardt en de pianist Hans van Ham geven op donderdag van 12.45—13.30 uur in de K&O Kapelzaal een lunchcon cert. Gespeeld worden composities van Fauré, Roussel, Boulez en Pou- lenc. Afsluiting Duitse filmcyclus in K&O LEIDEN Ter afsluiting van de Duitsland-cyclus presenteert K&O- cinema op vrijdag 30* november in de Kapelzaal aan de Oude Vest de Film 'Der Mann auf der Mauer' van de Duitse regisseur Reinhardt Hauff. De Film is gebaseerd op een scenario van de Berlijnse schrijver Peter Schneider. Het verhaal gaat over de in Oost—Berlijn levende, werkloze, meneer Kabe. Kabe wil ervaren hoe het er uitziet aan de an dere kant van de muur. Nadat hij is overgestoken, volgt er een reeks dramatische gebeurtenissen. Aan vang: 20.15 uur. Twee 'bekenden' in halve finales Grote ijs van Nederland Prijs ROTTERDAM De Leidse pop groep 'Native Dance Principle' en 'Blatant Yobs' uit Sassenheim zijn in de halve Finale van de Grote Prijs van Nederland terechtgekomen. Na twintig voorronden in dit nationale concours voor popgroepen, zullen halve Finales op 30 november in 'Nighttown' in Rotterdam en op 1 december in het Utrechtse 'Tivoli' worden gehouden. De aanvangs tijd: 20.00 uur. De groepen zullen elk 15 minuten spelen. Van de num mers die in de voorronde zijn ge speeld, mag nog slechts één num mer ten gehore worden gebracht.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1990 | | pagina 23