Madonna als podiumartieste overtuigt nog meer dan ooit Spaanse dansers blijven oppervlakkig KIJKUIT Stembanden niet zo lenig als haar afgetrainde lichaam Groninger restaurant geeft kunst weg Zwarte musical Musea maken weinig gebruik van subsidies Exposities Theaters Concerten VRIJDAG 20 JULI 199C PAGINA 19 Voorstelling: Dancing. Gezelschap: Theater Condal. Régie: Helder Costa. Choreografie: Rafael Méndez en Toni Mira. Nog te zien in de Stadsschouwburg Amsterdam t/m 22 juli. AMSTERDAM - De hoofdstede lijke schouwburg heeft een uitge breide zomerprogrammering van toneel- en dansvoorstellingen. Theater Condal uit Barcelona is aangezocht voor een wervelende muzikale show, waarin door dë geschiedenis van Barcelona wordt gedanst. Oké, luchtig mag zo'n vakantie programma best wezen, maar Dancingvan Theater Condal is een beetje sterk opgeklopt mous se. De film Le Ball van Ettore Scola diende als voorbeeld: een danszaal als metafoor voor de da gelijkse samenleving. Scola ver weeft het leed der kleine luiden in de zaal subtiel met de grote ge schiedenis buiten. Regisseur Cos ta blijft steken in een zoekplaat vol met karikaturen en clichés. De geschiedenis van Barcelona vanaf 1930 tot 1992 - de onafhan kelijkheidsstrijd van Catalonië tot de komende Olympische Spe len - trekt door de danszaal, die wordt bezocht door 15 acteurs en dansers. Tussen de gezelschaps dansen door mimen ze situaties uit de burgeroorlog, het Franco- regime en de veramerikanisering. Mevrouw Franco deelt voedsel bonnen uit, Mariene Dietrich en de door de Spanjaarden verafgo de Ava Gardner komen langs. En dat gaat op een van dik hout zaagt men planken-manier, compleet met tableaux vivants. Veel geraas in het donker ten einde de burger oorlog te karakteriseren eindigt bijvoorbeeld in. de uitbeelding van Picasso's Guernica. Een en kele subtiele scène, zoals het handgeklap in de van elektriciteit verstoken danszaal of het wach ten op de dood van Franco wordt te snel of te grof afgebroken. Voor de niet-Spanjaard is het niet gemakkelijk om die histori sche Catalaanse feiten te destille ren. Maar dat zou helemaal niet deren, wanneer Dancing echt die wervelende show zou zijn die wordt beloofd. Dancing geeft e uitstekend historisch kos- tuumoverzocht, maar de wals, charleston, tango of welke dans dan ook komen nauwelijks tot hun recht. De dansparen worden gestoord door ontevreden weder helften, afgeleid door onge wenste intimiteiten of zijn de dans niet machtig. De tegenstanders van dit te veel aan oppervlakkige leukigheid zijn al vertrokken wanneer het na de pauze swingender wordt. Dat ligt aan de naoorlogse jaren vijftig met de swingende rock 'n roll de 'te gekke' jaren zestig met de twist (maar die ontbreekt), het ge lukzalige geschommel van hippies in lamajas en folklorejurk en het geschuifel op de Franse ballades. De Twiggy-rage, de be vrijding van de bh, de uitwerking van de joint worden aangestipt, begeleid door een arsenaal hit-fragmenten. YVONNE BELJAARS Etentje met litho's, etsen en zeefdruldcen Van onze correspondent ningen, na eerder bij het Artotheek De kunstwerken, die in een gale- Jaap Kiers Centrum Groningen (ACG) betrok- rie rond de 350 gulden zouden moe- r-TjrwTNTr-incT (rnn\ r» ken te zi^n 8eweest- Kunst als be- ten opbrengen, zijn zonder uitzon- LxxvtJJN 1JN GEiJN (bFD) - De roep heeft hij opgegeven maar de af- dering door buitenlanders gemaakt, klandizie van La Cremaillere - finiteit met het metier is gebleven, Volgens Elhorst accepteren Gro- één van Groningens exclusieve- vertelt Elhorst. ninger kunstenaars niet dat hun re restaurants - maakt in augus- Tp hppint natuurliik niet zomaar werk als PresentJe biJ <*e parfait fun- tus kans op zeefdrukken bij de met zoiets. Beroepsmatig beviel het gee^-.Maar <*e klandizie van La Cre- zwezerik, litho's bij de lamslap- me niet in de kunstwereld, maar het ma.,llerf zal het artistieke toetje wel Den en etsen bii de eend WkTvan hrt ninnen van een res- weten te waarderen, verwacht de Kortom kunst bij het couvert! taurant is datje er zoveel hobby's in °de1en 'van'^niki^ieèn Eigenaar Christiaan Elhorst be- dictie ta hel resUurant'hanlen sprenkelt het twaalfeneenhalf- eur en kunst. Toen we over het jubi- De mensen hebben daar heei veel jarig bestaan van zijn restaurant i?ine??|d^ndre'JekuStlEdfeis belangstelling voor". De gelukkige met een esthetische saus door metsJïJemenu's doen nTaardil winnaars kunnen inderdaad maar twaalf maanden lang kunstwer- hebben we al, vinden we. Ook in het blbeench^ii®^®bSf" Z™}™ ken te verloten onder zijn eters, weggeven van allerlei prullaria, van hebben niets te kiezen. Anders Maandelijks zullen vijf gasten die>tiegeschenken!had ik geen met een smaakvolle herinne- zin - rooje»» ring aan hun diner worden ver- Elhorst boorde met succes zijn De restaurateur vindt het niet on blij d. Om mee te loten is het vol- bronnen in de kunstwereld aan. "Ik eerbiedig kunst weg te geven als doende een visitekaartje achter heb er nog steeds veel vrienden. Via werd het gewonnen bij een pak was te laten na de maaltijd. Gasten contacten op de internationale middel. "De kunst zit veel te veel op zonder zo'n kaartje geen nood: b.Ie?k 'k dit ,voor een red61ij- een ivoren toren. Kunst moet onder er 7iin nok standaard kaartles ke prijs te kunnen doen. Anders zou de mensen komen. Bovendien is waarop naam en adrestngevtdd het onbetaalbaar «ji» ®T„eest „We het ®een actie waarmee ik adveI" geven in een jaar zo'n 70 a 80 werken teer. Natuurlijk zijn we wel een Kunnen worden. weg die in een beperkte oplage commerciële instelling, ik ben niet Elhorst is geen onbekende in de (maximaal 20 stuks) zijn gemaakt, helemaal filantropisch van aard. kunstwereld. Ruim 15 jaar geleden Normaal zou je daarvoor bij inkoop Maar ik verwacht niet dat het be stond de gastronoom mede aan de een gulden of 200 moeten neertel- ZOek spectaculair zal stijgen door Restauranthouder Christiaan Elhorst met e wieg van galerie Wiek XX in Gro- len, dus reken maar uit." deze actie". Rock-opera met vertraging van 17 jaar in Moskou OOST-BERLIJN (AP) - De rock-opera „Jesus Christ Super star" van de Britten Andrew Lloyd Webber en Tim Rice heeft •net een vertraging van 17 jaar ie Sovjetunie bereikt. In het Moskouse Mossovjet-theater oeleefde het muziekstuk onder regie van regisseur Pavel Chomski zijn première, zo meld de het Oostduitse persbureau ADN woensdag. Bij de première liet Chomski weten de roek-opera al eerder te hebben willen opvoeren, maar daarvoor nooit toestemming te hebben gekregen, aldus ADN. President Gorbatsjovs glasnost en perestrojka maakten de op voering uiteindelijk toch nog mogelijk, zo zei de regisseur. Volgens ADN was „Jesus Christ Superstar" overigens al lang geen novum meer voor het Sovjet-publiek: in juni draaiden de bioscopen in Moskou de Amerikaanse verfilming van de roek-opera, terwijl gelijktijdig de soundtrack van de film in de hoofdstedelijke platenwinkels lag. Wie tegen die tijd nog zou twijfe len aan het podiumtalent van 'het eenvoudige katholieke meisje uit de Midwest' wordt via haar razend- knappe stoelendans (met groep) en het ingetogen afscheidsritueel als nog tot Madonna bekeerd. In 'Keep It Together' komt op de valreep zowel haar sterkste als haar zwakste kant als concerterende rockheldin het meest nadrukkelijk naar voren. Madonna is als danseres beslist uniek: soepel, wervelend, provocerend, sexy, grappig en daar bij aldoor vrij origineel. In die hoe danigheid is ze zonder meer het meest in haar element, zowel met haar zeven 'mannen' (onder wie haar nieuwe lover Oliver Crumes) als in haar eentje. Met het keer op keer luid'herha len van het refrein forceert ze haar stem meer dan in de voorafgaande zeven kwartier bij elkaar. Zodoende accentueert ze geheel onnodig nog eens dat haar stembanden lang niet de lenigheid hebben van haar andermaal afgetrainde lichaam. Misschien dat gaandeweg haar Eu ropese tournee deze afsluitende op roep is ingekort of overgelaten aan haar twee koorzangeressen, want op deze manier zou Madonna zich zelf snel in de problemen zingen. In eigen land, waar ze de afgelopen twee maanden toerde, moest het routeschema ook al worden aange past om haar op verhaal te laten ko- In de anderhalf uur tussen 'Ex press Yourself en 'Keep It Yourself grijpt Madonna toch wel heel stevig terug op haar grootste successen. Evenals haar goede vriend Prince op diens 'Nude Tour' zet ze daarbij een verkeerde 'span ningsboog' op door de ene klassie ker aan de andere te blijven rijgen. Als gevolg daarvan is tegen het achtste nummer 'Papa Don't Preach' het publiek in Parijs door haar in goed Frans bejegend al ietwat blasé en staat het minder open voor het blokje 'Dick Tracy' (met onder meer 'Now I'm Follo wing You' en 'Hanky Panky'). Sfeer Bij het 'oppoetsen' van haar 'oude goud' gaat het bijna 32-jarige feno meen minder gemakzuchtig te werk dan His Royal Badness on langs in de Kuip. De sfeer eji aan kleding ervan zijn sterk afwijkend van het 'Who's That Girl Show'-con- cept uit 1987. Madonna's verkleed partijen zijn minder talrijk en ook haar puberale neigingen zijn aan zienlijk afgenomen. Het ordinaire aan haar dat zo haaks staat op het beoogde imago van zwoele, sjieke vamp is er daarmee een beetje van af. Niettemin kan ze zich af en toe nog steeds als een goedkope schreeuwlelijk laten gaan, zoals in 'Bercy' bleek toen ze er achter kwam dat haar domein werd be zaaid met velletjes papier. Prompt waren de vier-letterwoorden niet van de lucht. De frisheid in haar feest der her kenning kent nog twee ingrediën ten van belang. Allereerst de veelal gewijzigde arrangementen, waarin haar nieuwe musical director Jai Winding (opvolger van Pat Leo nard) de hand zal hebben gehad. Zo heeft 'Like A Virgin' de klankkleu ren gekregen van de Orient, een aanpassing die Madonna in steat stelt om als een haremdame solo op haar kussens een woeste parings dans uit te voeren. Daarnaast overtuigt de 'Blond Ambition Show' door de tomeloze energie die Madonna voortdurend uitstraalt. Haar is in het verleden wel eens verweten haar fans tege moet te treden als een marathon loopster die start voor een record- poging en doorgaat tot ze er bijna bij neer valt. Zoveel ongeremdheid kent ze gelukkig inmiddels niet meer, ze houdt meer rekening met haar gehoor. Dat neemt niet weg dat ze nog al tijd te veel holt alsof ze zich in tijd nood waant, demonstreert ze te wei nig spelvreugde. Meer (innerlijke) rust zou de warmte van haar fraaie tour de force stellig ten goede ko men. De vraag is of Madonna die zich ooit eigen zal kunnen maken. Want, zoals de codenaam van deze toernee ook al aangeeft zijn het vooral haar kolossale ambities die haar nog steeds doen voortdrijven. AMSTERDAM (ANP) - Op 22 au gustus vindt in de Amsterdamse Stadsschouwburg de Europese pre mière plaats van de zwarte musical „Streetsisters". De voorstelling is geschreven en geregisseerd door John Ledwaba uit het Zuidafri- kaanse Soweto. Centraal thema van Streetsisters is de onderdrukking van jonge zwarte prostitueés door „streetgangs", huisbazen, politie en hun (voornamelijk witte) klanten. De voorstelling wordt gebracht door 29 acteurs en tien musici. Opstelling Pieter Gerardts uitgesteld LEIDEN - De opstelling van instal laties van de Leidse kunstenaar Pie ter Gerardts in De Lakenhal wordt uitgesteld. Door werkzaamheden in het museum is het niet mogelijk de werken komende zaterdag, bij de opening van de expositie 'Collectie 1890-1990', in de hal op te stellen, al dus een woordvoerster van de La kenhal. Het was de bedoeling dat de gemeentelijke aankoopcommissie uit de werken er één zou komen kie zen die een plek ergens in de stad zou krijgen. Die keuze wordt nu eveneens uitgeseld. Van onze correspondent Louis Du Moulin PARIJS - Van 'in een dalle- tje zitten' heeft Madonna op dinsdag 24 juli in de Rot terdamse Kuip verwacht nog nooit gehoord. Hoewel flinke tegenslagen haar de afgelopen tropenjaren zeker niet bespaard bleven, is ze altijd verbeten blijven jagen op nog meer roem en succes. Desondanks heeft dit slimme blondje nog steeds die ongenaakba re status van de reeks illustere colle ga's, die het oplepelt in het inmid dels stukgedraaide 'Vogue'. Garbo, Dietrich, Hepburn en Monroe, in vergelijking met deze haar als voor beeld dienende filmgodinnen, is Madonna Louise Veronica Ciccone bepaald nog geen bij voorbaat im ponerende arriyé. Wat is ze meer dan een van de interessantste ma nieren om een beha te vullen? vroeg een olijke Belgische collega zich on langs toch niet zomaar af. Na zo'n twintig wereldhits acht Waagstuk '90 succes LEIDEN De manifestatie Waag stuk '90, waar acht Leide galeries zich hebben gepresenteerd tijdens de Lakenfeesten is een groot succes geworden. In 10 dagen hebben ruim 10.000 mensen de expositie in de Waag bezocht. De organisatoren verwachten volgend jaar weer zo iets dergelijks te organiseren. DEN HAAG (GPD) - De Nederland se musea en beheerders van musea le collecties maken te weinig ge bruik van de 'subsidieregeling inci dentele museale activiteiten'. Vail de zeshonderd Nederlandse musea heeft slechts twaalf procent tot eind 1989 een subsidieverzoek inge diend. Ook vragen relatief weinig musea restauratie- en conserve- ringssubdidies aan. Dat komt waar schijnlijk doordat musea niet op de hoogte zijn van het bestaan van de regeling. Dit blijkt uit een onderzoek dat het Instituut voor Sociaal Weten schappelijk Onderzoek (IVA) van de Katholieke Universiteit Brabant heeft uitgevoerd in opdracht van het ministerie van WVC. The Material Girl nu wel de tijd ge komen voor meer bewondering dan (bijna) alleen van vrijheidszoeken- de tieners en hitsige heren. Vandaar haar eerste filmproject met een wa re Hollywoodlegend: 'Dick Tracy', onder regie van Warren Beatty, die ook als haar in alle opzichten inte ressante tegenspeler fungeert. Om dezelfde reden trok ze muzikaal in de richting van jazzy Broadway voor haar jongste album 'I'm Bre athless', die is geïnspireerd op de voornoemde rolprent rond de ge lijknamige stripfiguur. Campagne Haar huidige 'Blond Ambiton World Tour' is het derde onderdeel van haar weloverwogen campagne voor 1990 en zeker niet het onbe langrijkste. De naderende triomf van 'Dick Tracy' in de Verenigde Staten een nog grotere kaskraker dan 'Batman', hier pas in september in de bioscoop zal terecht groten deels op het conto worden geschre ven van Warren Beatty, met wie Ma donna een soort 'verstandsroman ce' aanging. Tegenover het beetje prestigewinst voor haar was er aan vankelijk de kater van de uiterst koele ontvangst van 'I'm Bre athless', een waagstuk waar ze zich bij gebrek aan echte vocale kwali teiten beslist aan heeft vertild. Via haar eerste internationale toernee sinds drie jaar is ze op dit moment driftig bezig om toch uit te komen bij de algemene, onvoor waardelijke adoratie die ze zichzelf heeft toegedicht. In haar nieuwe po diumspektakel spelen haar 'avontu ren met Dick Tracy' dan ook een on dergeschikte rol, zo leert een ver kenningstocht naar een van haar eerdere optredens in Parijs. Weliswaar is 'Vógue' gebombar deerd tot de finale, maar dit trend- gerichte dansnummer is allesbehal ve kenmerkend voor 'I'm Bre athless'. De weinige keren dat Ma donna wel put uit het karakteristie ke repertoire van haar vijfde album (sinds 1983) zakt haar show meteen in, de verrassende verschijning van een aantal evenbeelden van Dick Tracy (gele gleufhoeden, dito regen jassen) ten spijt. Anders ligt het met de intregatie van het andere materiaal dat sinds Madonna's vorige krachttoer om de wereld is verschenen, ofwel het werk van haar vierde langspeler 'Li ke A Prayer'. 'Express Yourself, haar zomerhit van 1989, maakt deel uit van de uitvoerige 'openingscere monie', die met zoveel visueel ge weld gepaard gaat dat niemand in staat mag worden geacht om alles te consumeren. Het minder bekende 'Keep It Together' (met in het begin verwijzingen naar 'Family Affair' van Sly The Family Stone) is ver heven tot definitieve wegwezer. Verdient die keus op zich al waarde ring, de uitvoering helemaal. Razendknap- pe stoelendans en ingetogen af scheidsritueel van Madonna bekeren de twij felaars alsnog. (foto EPA) Leiden Koninklijk Penningkabinet - Rapenburg 28, 'Geld van het Koninkrijk', Nederlands geld van 1814-1990. t/m jan '91; di. za. 10-17 uur, zon- en feestd. 12-17 uur. Rijksmuseum van Oudheden - Rapenburg 28, 'Mozaïek de Antieken; oog in oog met Grieken, Etrusken en Romeinen', t/m 2/9; di Rijksmuseum van Volkenkunde - Steen straat 1, tentoonstelling 'Schilderkunst uit Bali, t/m 19/8; di t/m za 10-17 uur. zo 12-17 Rijksmuseum van Geologie en Mineralogie - Hooglandse Kerkgracht 27, Milieu-ten toonstelling EEG, tot eind sept; ma t/m vr 10-17 uur, zo 14-17 uur. Stedelijk Museum 'De Lakenhal' - Oude Sin gel 28-32, 'Collectie 1890 - 1990', werk van o.a. Jan Sierhuis. Carel Belth, Guido Lip pens, Floris Verster. Menso en Harm Ka- merlingh Onnes e.a., van 21/7 t/m 30/9; di t/m za 10-17 uur, zo 13-17 uur. Pesthuis - Pesthuislaan, 'Dinosauriërs in Leiden', 8 verschillende soorten dino sauriërs op ware grootte, t/m 28/10; dag. 10- Unive rsiteitsbibliotheek - Witte Singel 27. 'Doorgaens verciert met kopere platen', Ne derlandse geïllustreerde boeken uit de ze ventiende eeuw, tot 20/8; ma t/m vr van 8.30 -17 uur. za 9.30-12.30 uur. 't Huys Benee - Nieuwe Rijn 3, permanente tentoonstelling van werk Leny Noyen, vr 14- 16 uur en za. en zo. van 12-16 uur. Het Achterhuis - Nieuwe Rijn 38, permanen te expositie; Vijf eeuwen mode in miniatuur, di t/m za. 10-16 uur. Signaal. Studio voor Vormgeving - Groenesteeg 10, ontwerpers en vormge vers tonen diverse ontwerpen, tevens pre sentatiemappen, do 12-21 uur, vr 12-18 uur, za 12-17 uur. Stichting Beeld en Grafiek - Stationsweg 243, werk van Feng, Erik-Jan Kuiper en Cees van den Oever, nadere informatie tel: 146024. Sociëteit Quintus - Korte Mare 34, tentoon stelling van leden van Ouintus in de vorm van schilderij, druk, foto, tekening of beeld. Atelier Jeanmarie Mersman - Oude Rijn 89. Frank Borst, Robin Akkerman en Jean Ma rie Mersmans, verschillende technieken, el ke eerste zondag van de maand open. Fotogalerie 'De Kleine Klup' - Nieuwe Rijn 1 overzichtstentoonstelling van de afgelopen twee jaar, werk van o.a. Sybolt Voeten, Taco Anema, Marjorie Niggebrugge. Corne lia van Beveren. Robert Schilder e.a., t/m 30/8; ma t/m za 10-22 uur. zo 12-22 uur. Galerie Amber - Hooglandse Kerkgracht 8, miniaturen uit Kishangarh Art Centre, en aardekleurige kommen en schalen van Jan van Houdt. t'm 19/8. Katwijk Galerie 'De Witte Duif' - Koninginneweg 12a, verkoop-expositie van moderne kunst met extra aandacht voor o.a. Karei Appel. Corneille en Theo Wolvecamp, verder de map 'Hommage aan Vincent van Gogh', vier zeefdrukken door Kees Salentijn. elke za terdag van 11-13 uur en van 14-17 uur. Leiderdorp Gemeentehuis - Statendaalder, expositie van leden van de Kunstkring Leiderdorp, t/m 12/8; ma t/m vr van 9-17 uur, woe ook van 18.30-20 uur. Lisse Museum voor de Bollenstreek Heereweg 219, permanente tentoonstelling, elke eer ste zonda<JVan de maand rondleiding om 14 en om 15.30 uur. Noordwijkerhout Bibliotheek - Herenweg. Heide Westheide met aquarellen en Doris Lorenzen met kera miek, tot 28/8;.tijden openingsuren van de bibliotheek. Oegstgeest De Beukenhof - Terweeweg 2-4, Zomerex- positie: 'Beelden in de Tuin 1990', werk van Mattheus Germann, Helen Nagel en Joke Crul, tot 1/9; ma t/m vr van 10-12 uur en van 15-18 uur. Rijnsburg Genootschap Oud Rijnsburg - Oude Vliet- weg 6, permanente tentoonstelling 'De an dere Middeleeuwen'; thema tentoonstelling: Wintersalon van Oost Europese kunste naars. een brug tussen Oost en West', vr. 19-21 uur. za. 10-16 uur. Warmond Het Oude Raadhuis - Dorpsstraat 36, foto's en waterlandschapppen van Dicky de Nie- Reedijk, keramische eenden van Irene Maas, schemerlampen van Lies Rottier Eer- ligh, t/m 9/8; di 19-21 uur, wo 14-16 uur, do, zaan zo 14-16 uur. Galerie 'De Pomp' - Dorpstraat, Betty Nico- lai foto's in kleur, thema: Water'; Gery Graveland met keramische eenden; Mieke Bakker met raku eenden, t/m 9/8; za, zo, wo, do 14-16 uur. di 19-21 uur. wo 10-12 uur Wassenaar Raadhuis De Paauw - Raadhuislaan 22, te keningen van Kees Buurman, t/m 9/9; di t/m vr 10-16 uur. za en zo 13-17 uur. Den Haag Circustheater di 24, wo 25, do 26. 20.15 uur; Jubileum show van Paul van Vliet. Amsterdam Carré dag. (beh.ma.) 19.30 uur. wo en za ook 14.00 uur; familievoorstelling: 'Sneeuwwitje en de zeven dwergen' door Hilde de Mildt Concertgebouw za 21. 20.15 uur conceil Nieuw Sinfonietta Amsterdam olv Lev Markiz, mmv Jacques Zoon (fluit), werk van Haydn, Devienne, Sjostakowitsj en Elgar. ma 23, 20.15 uur; 'I Flamminghi' olv Rudolf Werthen, mmv France Springuel (cello), werk van Rossini. Tsjaikowsky en Mendels sohn. Stadsschouwburg vr 20. za 21zo 22.20.15 uur; Theater Con dal: 'Dancing', Mendez, Toni, regie: Helder Costa. di 24. wo 25. do 26,20.15 uur; Black Blanc Beur: 'Monsieur Zzarbi', Cre-ange/Kokelae- Rotterdam De Doelen vr 20. za 21, zo 22, 20.15 uur; Broadway Summer Festival: musical: 'Ain't misbeha- wo 25.20.00 uur; 'Continental Singers', slot- concert Europees tournee, do 26,20.15 uur; Canberra Youth Orchestra olv Richard Mclntyre. Internationale jeugd orkesten zomer 1990, werk van Franck, Martin en Tsjaikowsky. Klassiek Charles de Wolff bespeelt vanavond in het kader van de internationele zomer-orgelse- rie in Katwijk het orgel van de Nieuwe Kerk. Hij zal werken ten gehore brengen van Bach, Reger, Mendelssohn, Duruflé en Messieen. Aanvang 20.15 uur. Het orgel van de Hooglandse Kerk in Leiden zal zaterdagmiddag worden bespeeld door Aart Bergwerff, organist van de Lutherse Kerk in Den Haag. Aanvang 13.30 uur. Pop De Ierse band Something Happens treedt vanavond in het LVC op. Van de band is on langs een tweede lp verschenen, 'Stuck to gether with God's glure'. Met name door het timbre van zanger Tom Dunn doet de band aan de beginjaren van U2 denken. Aanvang 23.00 uur.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1990 | | pagina 19