'Theater is de grondslag van alles' TELEVISIE TOEGELICHT Hoe komt de boodschap over? ■wvvvvva PAGINA 46 RADIO-TV ZATERDAG 14 NOVEMBER 1987 Mijn idee 'Een week om nooit te vergeten', zo is het verhaal getiteld dat de NCRV vanavond in de serie 'Mijn idee' uitzendt. Het verhaal werd bedacht door de vyftierya- rige Maaike Verstraaten. De oma van Maaike ligt in het ziekenhuis. Wanneer ze bij haar op bezoek gaat ontmoet ze een jongen in een rolstoel. Maaike en de jongen worden vrienden, maar wanneer Maaike de jongen aan haar vriendinnen voorstelt krijgt ze te maken met allerlei vooroordelen... (Nederland 1, 19.25 uur). IN HET WEEKEINDE moet hij Joan, eveneens een vluchtelinge. Tussen hen ont staat een bewogen liefdesrelatie. Wanneer Ravic bij toeval de ge- stapo Von Haake ontmoet die verantwoordelijk is voor de dood van zijn vriendin Sybill, zweert hij zich te zullen wreken op Von Haake. De hoofdrollen in 'Arch of tri umph' worden gespeeld door Anthony Hopkins en Lesley-An ne Down. (Nederland 1,0.19 uur). BZN in Marokko Welles Nietes 'BZN in Marokko' is de titel van een muziekspecial die de NCRV vanavond over de Volendamse groep BZN uitzendt. Zoals de ti tel al aangeeft werden de opna men in Marokko gemaakt. BZN zingt een aantal nummers van haar nieuwste elpee 'Visions'. (Zaterdag, Nederland 1, 21.42 uur). Arch of Triumph Als nachtfilm zendt de NCRV vandaag de Amerikaanse televi siefilm 'Arch of triumph' uit. Het verhaal speelt zich af in de lente van het jaar 1939. Ravic, een Duitse chirurg die het opkomen de nazisme wil ontvluchten, wijkt uit naar Parijs. Daar ont- Volgende week komt ook in Ne derland het boek 'Perestrojka' van Micheal Gorbatsjow uit. Dit boek vertelt hoe Gorbatsjow de 'glasnost' (openheid) in zijn land gestalte wil geven. De verande ringen in de Sovjet Unie lijken groot en geven aanleiding tot de vraag of het traditionele vijands- denken nog wel op z'n plaats is. In het NCRV-programma 'Wel les Nietes' discussieren over de 'glasnost' o.a. kinderboeken schrijfster Els Groen, Henk Wol zak van het Boekovski Instituut Amsterdam, de journalist Pieter de Vink en drs. E. J. Korthals-Al- tes (ex-ambassadeur in Spanje). Het programma wordt gepresen teerd door Legien Kromkamp. (Zaterdag, Nederland 1, 17.41 uur). Anthony Hopkins en Lesley-Anne Down in 'Arch of Triumph', zater dagavond op de NCRV-televisie. (foto anp) Atlantis In 'Atlantis', het maandelijkse kunstmagazine van de VPRO, komen zondag vijf onderwerpen aan bod. - In het kader van de 'Film- en architectuurmaand' is er een in terview te zien met de Ameri kaanse auteur Donal Albrecht over zyn boek 'Designing Dreams - Modern Architecture in the Movies'. Het interview wordt aangevuld met filmfragmenten uit de jaren twintig en dertig. Ar chitectuur speelde toen een voorname rol in de film. - Vrijdag 13 november werd de Prix de Rome uitgereikt aan een aantal jonge, veelbelovende kun stenaars. Atlantis interviewt de kunstenaars die de prijs kregen in 1929,1955 en 1987 en gaat in op de beoordelingscriteria die de ju ry dit jaar hanteerde. - Naar aanleiding van het der tig-jarig dansjubileum van Alexandra Radius is er een por tret te zien van deze danseres. Wat is het geheim van de spit zen? - De Turkse schrijver Sadik Yemi bewaakt de spoorbrug van het Amsterdam-Rijnkanaal. Als brugwachter beschikt hij over voldoende vrije tijd om zich aan zijn schrijversschap te wijden. Atlantis bracht een bezoek aan het brugwachtershuis en praat met Yemi over zijn verhalenbun del 'De ijzeren snavel'. - Tot slot is er een portret te zien van de pianorestaurateur Frits Janmaat. Hij deed een aan tal unieke ontdekking m.b.t. de zangbodem van de in de vorige eeuw gebouwde vleugels. (Zon dag, Nederland 2, 21.02 uur). Het Capitool In 'Het Capitool' zal zondag ge discussieerd worden over de pro blemen in het onderwijs. Dit ge beurt n.a.v. de maatregel (per 1 januari 1988) waardoor leraren op hun 53ste in de vut mogen. Gespreksleider is Maartje van Weegen. Gasten zijn o.a. Jan de Valk (le raar geschiedenis), Clan Visser-'t Hooft (rectrix van een scholenge meenschap) en Otto Slok (peda goog, medewerker van het psy chologisch pedagogisch insti tuut in Amsterdam). (Nederland 2,12.00 uur). Omroep Rijnland Sport zendt in haar uitzending van zondagmid dag (14.00 - 18.00) uur verslagen uit van o.m. voetbal (UVS-RCH en SJZ-Oranje Groen), waterpo lo (LZ 86-VZC/Erika) en korfbal (Fides Pacta toernooi in Groen- oordhal). André van Duin is gelulddg met de grootste revue uit zijn loopbaan: AMSTERDAM - Met enige aarze ling heeft hij ingestemd met het plan om de veijaardag van het 100- jarige Carré op te luisteren met een 'ouderwetse' revue waaraan zijn naam is vastgeklonken. Als hij het eerlijk mag zeggen zit hij liever thuis in zijn studio met geluidsban den te spelen. Maar André van Duin heeft zich laten overhalen, door producen Joop van den Ende en door de di rectie van het Amsterdamse thea ter. En dus ging donderdagavond de kostbaarste revue uit zijn loop baan in première. En trekt hij weer naar de grote schouwburgen, is maandenlang op tournee met vriend Frans van Dusschoten, de nieuwe vedette Simone Kleinsma, een orkest, een ploeg dansers, kleedsters, technisch personeel, vrachtwagens vol met kostuums, décors en apparatuur op het gebied van belichting en geluid. door Jacques d'Ancona Er is met André van Duin (40) het een en ander gebeurd sinds hij ruim twintig jaar geleden de beste was in het programma 'Nieuwe Oogst' als prille bandparodist. 'Bekkentrekker', zeiden ze toen. Dat hebben ze jaren volgehouden, tot iedereen er achter kwam dat hij een veelzijdige komiek is en de zanger met die warme stem. Spritueler "Het zou misschien nog iets spi ritueler kunnen", bedenkt advi seur en tekstschrijver René Slee- swijk. We vertoeven in een opna mestudio die uitkijkt op de ommu ring van de Bijlmerbajes in Am sterdam. Aan de orde is een waren huis. Er wordt een reeks reclames potjes opgenomen. André van Duin ligt gestrekt te bed. Om zich heen een stoet van negen heren en een dame, verantwoordelijke figu ren voor produktie van het spotje. Het plaatje doet denken aan een chirurgisch team met toebehoren. Van Duin laat het gelaten over zich heen komen. Beluistert de aanwijzingen en probeert een stemmetje. Hij improviseert ter plaatse enkele grappen, doet een lijzig boekhoudertje en kijkt gea museerd toe als men druk in de weer is om het effect te bespreken. Zijn managers Theo Rekkers en Huug Kok zijn ter plaatse. Twee compagnons in het amusement. Ooit vormden zy het duo De Spel brekers, bij ouderen bekend als zangers van het lied Kleine Koket te Katinka. Een lid van het produktiebedrijf legt uit hoe zo'n reclamespotje in elkaar moet steken. André van Duin heeft het allemaal al lang be grepen. Hij past brilletjes, laat zich in zijn spijkerbroek in een protseri ge karmozijnrode konings-mantel met hermelijn hijsen zaakt lol bij het gezelschap. "Zo met Hans Otjes in zijn t (foto ANP) het goed, maar we doen het nog één keer over voor de mazzel", dringt de regisseur aan. Geen bezwaar. Volgende scène, nieuwe situatie. Theater Vraag aan André van Duin: waarom keerthij na lange tijd terug in de theaters? "Het was al enkele jaren niet meer mogelijk om een re vue te brengen, omdat het een te dure onderneming was geworden. Aan het 100-jarig bestaan van The ater Carré hebben we het te danken dat er nu tóch weer een grote revue staat. Theater is de grondslag van alles. Het heeft warmte en je merkt dat de mensen je ontmoeten als een hele ouwe vriend. Ze kennen je van thuis, omdat je in hun huiskamer bent geweest op dat kastje. Maar in het theater op afmetingen van tien bij tien meter gebeurt er zoveel om heen wat de mensen thuis niet te zien krijgen". En toch hoeft het voor André van Duin eigenlijk niet. „Ik houd van het contact met het publiek, maar verder is het helemaal niet leuk om theater te doen. Elke avond is het zelfde. Je zet de show in elkaar, je bent er de eerste vijftig voorstellin gen mee bezig en daarna draai je op routine". "Hoewel, er is iets anders: men sen live te horen lachen, dat is erg leuk. Dat mis je bij tv. In de zaal weet je meteen of het leuk is wat je doet of niet. Het inspireert om mensen te horen lachen. Dat geeft me een kick. Maar ik voel ook een enorme druk. Het opkomstapplaus te krijgen is niet zo moeilijk. Het draait om het applaus als je weg gaat. Ze blijven niet blauw liggen als je niets doet". "Het is een wonderlijk verschijn sel. Ik heb de lach aan mijn kont hangen, maar de verwachtingen worden elk jaar hoger. Het is lastig over grote successen heen te ko- Klankbord Het merendeel vap de sketches ontstaat tijdens de repetities en de try outs als ze met het decor wer ken en André iets met een deur of het achterdoek kan uithalen. Een scène van tien minuten loopt dan soms uit tot een kwartier. Dat is te lang, waardoor ze vervolgens din- 1 gen terug moeten nemen. "Dat blijft een gok. De enige op wie je af kunt gaan, ben je zelf. Hu mor is net zo verschillend als het maken van eten, geuren en kleu ren. Je moet de grootste gemene deler zien te vinden en je hoopt dat anderen leuk vinden wat ik leuk vind. De lach van de ander is het enige klankbord dat je hebt. Mijn grootste probleem is het materi aal". "Het publiek is verwend, omdat het buitenland steeds dichterbij komt. De grappen komen overal vandaan. Revue-scènes kun je niet in het buitenland kopen en televi sie-materiaal is niet geschikt voor het toneel. Een bepaald adres waar je ze kunt halen is er niet. Het spe len van revue-sketches is een vak dat uitsterft. Het wordt nauwelijks meer gedaan. Het is uniek in de we reld wat wij doen". ogen "Tot nu toe wel. Je weet nooit hoe lang het zal duren. Je moet af wachten of het werkt. Je hebt maz zel als er in de zaal een gillend mens zit. Iemand die het hele pu bliek meesleept. Dat verhoogt de feestvreugde en maakt het werk een stuk makkelijker. Je past je tempo aan het publiek aan. In de zaal duurt het langer voordat men uitgelachen is dan in de huiskamer waar ze met drie man zitten te kij ken. Ik hoef niet diep te graven. Ik ben het geneesmiddel tegen narig heid". - Sta je onder druk om altijd de komiek te moeten zijn? André van Duin: "Het streelt. Het is fantastisch om met zo'n ge zelschap een show te maken die groter is dan ooit tevoren. Het is met je leven verweven, ook privé. Er is verschil tussen leuk doen en leuk zyn. Ik doe gewoon mijn werk. Je hoor mij niet klesen over de druk die op me rust. Ik hoef al leen maar lollig te doen. Er wordt ook druk van me afgenomen door de producent. Ik heb niet de last op mijn nek van de financiën, de pro duktie en het ballet. Ik hoef geen decorontwerper of een kostumier te bellen. Maar ik geef toe: ik moet veel zelf doen, zorgen dat het kwa liteit houdt. Als het niet leuk is, ver koop je een koe met gouden hoorns". Elke maandagavond volg ik aan de Academie Waterland een col lege semiotiek van dr. A.J.A. van Zoest. Semiotiek is de leer der te kens. Ik zal u niet vermoeien met technische termen als proposi tie, deductie, premisse, abductie en dergelijke, maar u liever op monteren met het voorbeeld van de knipoog. Het was geloof ik de Ameri kaanse minister van defensie, Weinberger (maar het kan ook een andere Amerikaanse minis ter zijn geweest), die door konin gin Beatrix thuis werd ontvan gen en toen plotseling consta teerde dat zij hem in die vorstelij ke kamer een knipoog van ver standhouding gaf. Welnu, bij zo'n knipoog gaat het er in de eerste plaats om dat je die waarneemt. Mensen kun nen nog zoveel naar je knipogen, maar als je dat niet ziet, blijft er van de knipoog niets over. In de tweede plaats moet je zo'n knip oog als zodanig herkennen. Was het een knipoog van verstand houding, of heeft de knipoger ge woon last van knipperende ogen? En in de derde plaats komt dan de concltwie: de knipoger wil iets van me, de knipoger geeft aan het met mij eens te zijn, de knip oger geeft een teken van ver standhouding. Die conclusie of interpretatie wordt bepaald door de persoonlijke ideologie van de ontvanger. Als minister Wein berger een vrouwengek is, zal hij gedacht hebben dat Beatrix iets van 'm wilde. Is hy een 'politiek dier', dan zal hij de knipoog geïn terpreteerd hebben als een blijk van verstandhouding tussen Ne derland en de Verenigde Staten. In dit geval werd de interpreta tie echter bemoeilijkt doordat Weinberger bij het waarnemen van de knipoog gehinderd werd door een stoorzender die buiten langsliep. De stoorzender zwaai- de, achter zijn rug, zonder dat hij dat zag, naar zijn moeder: één van de prinsen. Moeder wou niet overduidelijk in haar huiskamer terugzwaaien waar een Ameri kaanse minister by zat, en be perkte zich tot een knipoog. Zo zien we dus dat de bood schap, al naar gelang de 'per soonlijke ideologie' van de ont vanger, op verschillende manie ren geïnterpreteerd kan worden, maar dat die boodschap dan wel eerst bij de goede ontvanger te recht moet komen. Over de interpretatie stelde één van de studenten toen een vraag die haar bezighield. Het ging over 'Sonja op zondag' en wel het gesprek met de vrouw die dertien jaar geleden door haar psychiater verkracht was. Ze had dat toen samen met haar man bij de psychiater uitgepraat, maar was er onlangs alsnog mee naar buiten gekomen omdat zy meende niet langer te hoeven zwijgen. De psychiater was in middels gescheiden en er waren meer van zulke aanrandingen van patiënten bekend waren ge worden. De psychiater had daar na zelfmoord gepleegd door ver drinking, en een afscheidsbrief achtergelaten die door een krant was gepubliceerd. Mijn medestudente had deze uitzending samen met haar buur vrouw gezien en er met haar over gesproken. Hoewel zy allebei hetzelfde hadden waargenomen, merkte ze tot haar verbazing c.q. verontrusting dat zij en haar buurvrouw geheel verschillend op dat gesprek hadden gerea geerd. Het kwam erop neer dat zij vond dat dat mens gek was en dat haar buurvrouw het wel nor maal vond dat die vrouw daar over 'en plein public' wilde ver tellen. Ik moet zeggen dat mijn eigen reactie na het zien van dit item bij Sonja tegenover mijn vrouw was: ik geloof niet dat ik daarop heb zitten wachten. En dat was heel zacht uigedrukt. Wat voor mij helemaal de deur dicht deed (maar nog niet het tv-toestel uit), was het laatste verhaal van de vrouw, die zei zich in zekere zin wel schuldig te voelen over de dood van de psychiater. Ze was naar de begrafenis geweest, had by het graf gesproken en boven het graf de gepubliceerde brief versnipperd met de woorden dat hy deze leugens maar mee moest nemen in zyn graf. Een fragment dus uit een heel slechte film, die alleen door een regisseur als Ingmar Bergman misschien nog aanvaardbaar op het doek zou kunnen worden ge bracht. Onze geliefde leermees ter van Academie Waterland wees erop, dat wy ons dikwijls wel afvragen hoe iemand er toe komt de persoonlijkste en in tiemste zaken voor een miljoe nenpubliek te openbaren, maar dat er in dit geval tóch sprake was van 'logisch' gedrag: als je eerst al de behoefte voelt een toe spraak te houden bij het graf van je 'slachtoffer' (ik zet dat bewust tussen aanhalingstekens, de psy chiater was in de eerste plaats na tuurlijk zijn eigen slachtoffer), dan is de logische volgende stap dat je daarover wilt praten tegen de hele wereld. En wat de ver schillende interpretatie betreft: de 'persoonlijke ideologie' van de studente èn haar buurvrouw verschillen kennelijk hemels breed. Zo makkelijk is nu semio tiek. Horizontaal: 3. een weinig; 8. hoogste punt; 9. kalenderboek; 11. bedek-, king; 12. getemd, gedwee; 13. kloosteroverste; 14. mijnheer (Eng.); 16. vleesgerecht; 19 mu zikale hulde; 21. muziekinstru ment; 23. vrij; 24. vruchtbare plaats; 25. elektrisch geladen deeltje; 26. verbaasd; 30. wilde haver; 31. evenzo; 33. bouwlan den bij een dorp; 35. zonder ling, ongepast; 37. winst; 38. plaatsje in Drente; 39. voor (Lat.); 40. opening; 41! gewicht; 43. wiel; 45. neiging; 46. water vogel (zuidpool); 47. deel v.e. week. Verticaal: 1. loterij zonder nieten; 2. plaats in België; 3. onbeschei denheid; 4. gast; 5. boom; 6. be roep, ambacht; 7. stierenvech ter; 10. ronde strooien hoed (fr.); 15. maag van herkauwen de dieren; 16. vestibule; 17. snij werktuig; 18. wees gegroet (Lat.); 19. amaril; 20. gereed om te vertrekken; 21. lage tempe ratuur; 22. Noorse god; 26. het voeden; 27. zelfst. bewegend deel v.h. lichaam; 28. vis; 29. naamloos; 31. in korte tijd, spoedig; 32. koningin der elfen; 33. bijbels Figuur; 34. herkau wend zoogdier; 36. geleiachtige stof; 39. vader; 41. ijzerhouden de grond; 42. tennisterm; 44. Turkse bevelhebber. Oplossing jDBHBania^BQiaaBQH HrwWWWWWMi] HBBiaStiCnQSBBlDQB arviMHMagQMQMMMli canHQaaanaaaaBMa rvwvwvvwvwvx □aaaanaMnnaaaan irwwvw v#w BoasuHa^auaaaoa De prys van 25,- werd toegekend aan L. van Dissel-Verkerk, de Sit- terlaan 66,2312 TR Leiden. De prijs wordt de winnares toe gezonden. Oplossingen onder vermelding van "Puzzel" voor donderdag op briefkaart of in enveloppe zenden aan Redactie Leidsch Dagblad, Postbus 54,2300 AB Leiden. ZATERDAG Radio 1 na 18 uur TROS: 18.06 Coulissen. NOS: 19.02 NOS Jazz Platform. 20.02 Langs de lijn. 22.02 Metro's music. Radio 2 na 18 uur KRO: 18.03 Echo. 18.15 Levensliel en levensleed. 19.00-7.00 Zie Ra dio 1 Radio 3 na 18 uur NOS: 16.03 De Avondspits. NCRV 19.02 Koploper. 20.03 Harro de Jonge met om 20.03 Elpee Pop Special: Simpte minds; 21.02 Elpee Pop; 22.02 Country Style. Radio 4 na 18 uur VOO: 18.,02 Avondstemming. KRO: 20.00 Nws. 20.02 KRO-Klas- siek op zaterdagavonmd, met om 20.02 Nieuwe muziek. 22.00 Orgel muziek: 22.20 Laudate. Radio 5 na 18 uur EO: 16.10 Kayen Rasja (Er is hoop). 18.25 lyi Haberter (Goed nieuws). NOS: 18.40 Arabisch pro gramma. NOS: 19.00 progr. voor buitenl. werknemers. EO: 20.30 Laat ons de rustdag wijden. 21.14 Metterdaad hulpverlening. 21.15 Reflector. 21.35 Deze week. 22.00- 22.25 Gouden orgelklanken OMROEP RIJNLAND 12.00-13.00 Hindostaans/Suri- naams programma 13.00-15.00 Noordwijk Lokaal 15.00-19.00 Vandaag de dag op zaterdag 19.00-20.00 Voorhout Lokaal ZONDAG Radio 1 voor 18 uur NOS: Elk heel uur nieuws. KRO: 7.02 Ontbijtshow. 7.53 Ter overwe ging. EO: 8.05 Groot Nieuws. VOO: 9.02 VERONICA Sport. TROS: 10.02 Wegwezen. VARA: 11.02 VARA Radio 1 zondageditie. (11.30 Nws.overz.) 12.02 Ophef en vertier. NCRV: 13.05 Hier en nu. NOS: 14.02 Langs de lijn. Radiol na 18 uur VPRO: 18.05 Het Spoor. AVRO: 19.02 Leuterkoek en zandgebak. 19.10 Kees Brusse leest voor. 19.30 De hersengymnastiek. 20.02 Toppers van toen. 21.02 Play it again...22.02 Vermogen zonder grenzen, hoorspel. NOS: 23.05 Met het oog op morgen. TROS: 0.02 De nachtwacht. 4.02 Aflossing van de Radio 2 voor 18 uur NOS: Elk heel uur nieuws. VARA: 8.02 Vroege Vogels. 10.02 Tony van Verre ontmoet Hans van Mier- lo. AVRO: 10.30 Duyscotheek. 12.02 AVRO-Magazine. 14.02 Ne derlands op AVRO 2.15.02 Pim Ja cobs met hits uit de jaren 50.16.30 Kom 'ns langs in Des Indes. Radio 2 na 18 uur 18.02 Swing low. 19.00-07.00 Zie Radio 1 Radio 3 voor 18 uur NOS: Elk heel uur nieuws. KRO: 8.02 Hurrie-up. 9.02 Zin in pop. 10.02 De wakkere wereld. 12.02 KRO-Miniparade. 13.02 Het wees huis van de Hits. 15.02 Tijd voor Toen. 16.02 KRO's Zalige Liefdes- lijn. Radk) 3 na 18 uur 18.02 KRO's Hitweek. 19.02 Pop- eye. 20.02 Radio Thuisland. 21.02 De krijsende tafel. 22.02-00.00 Op Slag van Maandag Radk) 4 voor 18 uur NOS: 8.00 Nws. 8.02 H vier. 9.00 Musica Religiosa en Profana. 9.55 Progr.overz. KRO: 10.00 Eucharis tieviering. NOS: 11.00 Für Elise. 13.00 Nieuws. 13.02 Opera Mati nee. 14.00 Onder de groene linde. 14.15 Concert op de zondagmid dag: Concertgebouw Orkest met sopraan en bariton (15.05-15.20, Praten over muziek). 16.30 Disko- tabel. Radio 4 na 18 uur 18.00 Nieuws 18.02 Musica Nova. TROS: 19.00 Continu klassiek. 20.00 Nws. 20.02 Specialiteiten la carte. 22.00 Kamerconcert: Klas sieke pianomuziek. 22.30 Finale. 23.06-00.00 Anton Wachter, hoor- Radio 5 voor 18 uur NOS: 9.00 Nws. NCRV: 9.02 Woord op zondag. 9.30 Te Deum Laudamus. NOS: 9.55 Waterstan den. IKON: 10.00 Verhaten vooraf. 10.10 Kerkdienst. 10.58 Wilde gan zen. 11.00 De andere wereld van zondagmorgen. NOS: 12.00 Nws. VOO: 12.05 Het zwarte gat. (NOS: 13.00 Nws.) 14.00 Radio Romanti ca. NOS: 16.55 Mededelingen en schippersberichten. IKON: 17.00 Kerkdienst. 17.58 Wikte ganzen. Radio 5 na 18 uur (NOS: 18.00 Nws). 18.10 Mensen. 18.25 Liturgie en kerkmuziek. IOS: 18.40 Nederl. progr. NOS: 19.00 20.30 Zorg en Hoop. 21.20 NOS Cultuur Special. 22.00 Dichter bij de dichter. 22.10 Jazz uit het histo risch archief. 22.40-23.00 Hobby- scoop LOKALE OMROEP ALPHEN 20.00-21.00 Alphens Nieuw- smagazine 21.00-22.00 Sportcarrousel OMROEP RUNLAND 11.00*12.00 Sassenheim Lo kaal 12.00-13.00 Noordwijkerhout Lokaal 13.00-14.00 Lisse Lokaal MAANDAG Radio 1 voor 18 uur NOS: Elk heel uur nieuws. NCRV: 7.03 Hier en nu. 7.15 Het levende woord. 7.22 Lichte muziek. (NOS: 7.30 Nws.) 7.33 Hier en nu. 8.32 Maandagmorgen Magazine. 12.05 Boer en tuinder. 12.30 Nieuwsover zicht Hier en nu. 12.32 Over kopen gesproken. 12.50 Moment. NOS: 12.56 Mededelingen voor land- en Radio 2 voor 18 uur NOS: Elk heel uur nieuws. TROS: 7.02 Een goede morgen met Ron Brandsteder. (8.03-8.15 Tros Ak- tua.) 9.03 De TROS Gouwe Ouwe Club. 10.03 Op Volle Toeren. 11.03 TROS Radio Karavaan. 12.03 An dré van Duin. 13.06 TROS Aktua. 13.15 Tijd voor Tetske. 14.03 Mu ziek uit duizenden. EO: 15.03 Met muziek het hele land door. 16.03 Open huis Speciaal. 16.58 EO-Met- terdaad Hulpverlening. EO: 17.03 Ronduit radiokrant Radk» 3 voor 18 uur NOS: Elk heel uur nieuws. AVRO: 7.03 De baas van de week. 9.03 Ar beidsvitaminen. 12.03 Hollands Glorie. 14.03 Toppop Radio. 16.03 Toppop Twintig Radio 4 voor 18 uur KRO: 7.00 Nws. 7.02 Aubade. (8.00 Nws). 9.00 Daar word ik stil 12.00 Van twaalf tot twee klassiek. 13.50 Over Kunst en Kuituur. 14.00 KRO-Klasstek op maandagmiddag: The fairy queen, opera van Purcell. 16.00 In antwoord op uw schrijven klassiek. 16.50 KRO-üterair: over poëzie. VARA: 17.00 Klassieke muziek. 9.25 Waterstanden. RVU: 9.30 Kruiswerk. VARA: 10.00 Factor 5. 11.00 Bericht van en over ouderen. HUM.VERBOND: 12.05 Het voor deel van de twijfel. NOS: 13.00 ïhips die je niet kunt eten. 15.00 Bericht uit het koninkrijk. NOS: 16.30 NOS Kindermagazine. 17.00 Wat een taal. 17.30 Nos Cultuurmagazine. NOS: 17.55 Mededelingen en schippersberichten RADIO WEST 7.15-8.00 ochtendmagazine, met nieuws, aktualiteiten, week berichten en verkeersinformatie. 12.00-13.00 Lunch-uur, met nwsoverzicht, progr.aank., ser- vicerubr., weerber., verkeersinf., land- en tuinbouwinf., de kwis Hebbes en de voorstelling van de

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1987 | | pagina 46