In een discussie moet muziek zitten Ik wil niet eindigen als radio- of televisiehoer' TELEVISIE TOEGELICHT] TV-RUBRIEK PAGINA 34 RADIO-TV ZATERDAG 29 AUGUSTUS 1981^ IN H E T W Auto De serie 'Honderd jaar auto', door de KBO uitgezonden, is in middels al aan haar tiende afle vering toe. In deze aflevering wordt stilgestaan bij de radicale pogingen die in Honkkong zijn ondernomen om het auto-ge bruik terug te dringen, bij Japan se pogingen het weggedrag van de bestuurders te verbeteren, en bij de wegpiraterij in Australië. De meeste spectaculaire beelden komen echter uit Zuid-korea. Daar wordt het rijexamen afge nomen in een groot theater vol toeschouwers. Op de examenau to's is een rood licht aange bracht. Als de bestuurder een fout heeft gemaakt gaat de rode lamp branden en moet hij, tot grote hilariteit van de zaal, de au to verlaten, (zaterdag, Nederland 1, 16.10 uur) Vanavond bij Veronica een spe cial over de George Baker Selecti- uitgezonden door Veronica, ver telt over een aantal Nederlandse Elvis-fans. Meijers volgde hen een jaar lang bij hun pogingen voldoende geld bijeen te sparen om een 'bedevaart' naar Memp his te kunnen ondernemen. De documentaire is tevens het ver slag van die bedevaart, gelar deerd met fragmenten van een groot aantal Elvis Presley-play- backers en -soundmixers, (zater dag, Nederland 2,19.45 uur) Bear'. Later op de avond wordt 'Jailhouse rock' uitgezonden. Hierin is Elvis Vince Everett. Everett wordt, geheel ten on rechte, verdacht van moord. Hij komt in de gevangenis terecht waar hij merkt over nogal wat zangcapaciteiten te beschikken. Samen met een medegevangene vormt hij een muzikaal duo. Wanneer Vince wordt vrijgelaten begint hij voorzichtig te bouwen aan een zangcarrière. Als ook zijn partner, uit de gevangenis, vrijkomt stapelen de verwikke lingen zich op. (zaterdag, Neder land 2, 20.45 uur en 23.15 uur) Grot Hoge land Vanavond zendt de KRO het der de, en laatste, deel, uit van de korte serie 'Hart van het hoge land'. Ceci wil een nieuwe toe komst opbouwen in Grevillton, een mijnwerkersstadje. Zij opent er een café, maar krijgt wel enige problemen te verwerken eer ze door de mijnwerkers wordt geac- cpeteerd. Met één van hen, Billie, heeft ze trouwplannen. Wanneer haar het bèricht dat Ginger, haar oude geliefde, weer een vrij man is, staat ze voor een moeilijke keus. Ze kiest voor Billie. Billie wordt echter invalide door een explosie in de mijn. Ginger heeft zijn hoop Ceci voor zich te win nen, niet opgegeven, (zaterdag, Nederland 1, 20.28 uur) George Baker Vanavond zendt Veronica een special uit rond de Nederlandse popgroep George Baker Selecti on. De special werd opgenomen in het Openluchtmuseum in Arn hem. De groep speelt zes num mers van haar nieuwste elpee, (zaterdag, Nederland 2, 19.12 uur) 'Exploits at West Poley' (Neder landse titel: 'De andere kant van de grot') is een Engelse speelfilm HuWelÜken gebaseerd op Thomas Hardy's AAUVV^A1J^ii gelijknamige kinderboek. Het verhaal speelt zich af in het So-1 merset van 1850. Leonard (12) en zijn neefje (15) ontdekken, in een grot, een onderaards riviertje.! Omdat ze zo graag de andere kant van de grot willen bereiken, proberen de jongens de loop van het riviertje te verleggen. Hun onderneming heeft echter nogal wat gevolgen, (zondag, Neder land 1, 15.30 uur) stemming te geven voor de in greep die, als hij slecht afloopt Kellin's dood betekent. Kellin, die wordt gesteund door zijn vriendin, ziet geen andere uitweg dan zijn ouders voor de rechter te dagen. Het gezin valt uit elkaar maar Kellin zet door. In een persbericht meldt de NCRV dat de 'brain-splitting'- operatie, zoals ze in de film te zien is, in Nederland in het alge meen niet wordt toegepast bij epilepsie-patiënten. Ook in Ame rika is deze behandeling nog in een zeer experimentele fase. Bij de operatie worden beide her senhelften gescheiden, (Meer in formatie hierover kan worden in gewonnen bij de Epilepsievere- niging Nederland in Utrecht. Tel. 030-523578). (zondag, Nederland 1, 20.20 uur) Gevecht Onder de titel 'Gevecht voor een leven', brengt de NCRV morgen- vanavond de Amerikaanse film 'A Fighting Choice' op televisie. Het verhaal draait om de zestien jarige Kellin Taylor. Hij lijdt aan een ernstige vorm van epilepsie. Een gevaarlijke hersenoperatie kan mogelijk een uitkomst bie den. Zijn ouders weigeren in Feduco zendt morgenmiddag de eerste van vier documentaires uit over Molukkers in Neder land. De titel van deze eerste uit zending (gemaakt door Leonor Pattinasarany) is: 'Perkawinan Antara Dua Bangsa', en betekent zoveel als: huwelijk tussen twee volkeren. In de film worden vier Molukse vrouwen geportret teerd die getrouwd zijn met niet- Molukse mannen. Leonor Patti nasarany: 'Wat me altijd opvalt, is de tegenstrijdigheid in de hou ding van zulke vrouwen. Een Molukse vrouw met, zeg maar, een Nederlandse partner, zal al tijd haar zin proberen te krijgen als het om het handhaven van haar eigen cultuur gaat. Ze zou het liefst zien dat haar kinderen juist weer met Molukkers trou wen. Thuis spreekt ze haar moe dertaal, verwacht van haar man hetzelfde, maar haar kinderen spreken Nederlands.' (zondag, Nederland 2,11.05 uur) Elvis-films Graceland Zondag 16 augustus was het op de kop af tien jaar geleden dat El- vis Presley, the King, het tijdelij ke voor het eeuwige verwisselde. Amazing Graceland, een docu mentaire van Constant Meiiers, Wie, na Amazing Graceland, nog lang niet genoeg heeft van Elvis kan zich vanavond handenwrij vend in zijn (of haar) tv-stoel nes telen. Veronica heeft na de docu mentaire van Constant Meijers nog eens twee speelfilms met de King geprogrammeerd. Om kwart voor negen is 'Loving You' te zien. In deze muzikale kome die speelt Elvis de rol van Deke Rivers, een manusje-van-alles. Zijn swingende talenten worden ontdekt door een persagente. Zij doet er alles aan om hem be roemd te maken en naar de top te begeleiden. En ja hoor,- het lukt nog ook! Tot de muzikale hoog tepunten in de film horen de s 'Loving you' en 'Teddy We hebben met twee bevriende echtparen bij ons thuis smake lijk gegeten, en we zitten nog wat na te praten bij de koffie. Ik snijd een aktueel onderwerp aan: de verhoogde salarissen van de ho gere ambtenaren ten koste van de lagere ambtenaren. Vriendin B denkt dat er altijd wel geld te vinden is voor die lagere ambte naren als het er op aan komt. Vriend C wil iets te berde bren- gen over het aantal lagere en hogere ambtenaren, maar ik on derbreek hem vriendelijk maar vastberaden en zeg: even een muziekje er tussendoor! Ik sta op, en gedurende enige minuten luisteren we met zijn zessen zwij gend naar die mooie blauwe Do- nau. Als deze prachtige melodie van Johann Strauss (alsnog mijn complimenten!) ten einde is, zeg ik: we luisterden naar 'An dei- schoenen blauen Donau' van Jo hann Strauss, en nu wil ik van jou, C., graag horen waarom jij vindt dat er te veel lagere en te weinig hogere ambtenaren zijn. C. vertelt dat, en als hij uitge sproken is zegt vriendin D., dat zij haar zoontje met angst in het- hart naar het stampvolle Feye- noordstadion had laten gaan om naar Madonna .te kijken, maar dat het enige wat er vernield was blijkbaar de grasmat was. Geen rellen, hoewel het toch om jonge ren in dezelfde leeftijdsklasse ging als het type dat altijd herrie schopt bij voetbalwedstrijden van Feyenoord, FC Den Haag of Ajax. Rara hoe kon dat? Ik poneer dat de hoeveelheid kijkers misschien beruhigend had gewerkt. Bij 55.000 jongeren geen rellen, bij 10.000 wel. Vroe ger, toen het Feyenoordstadion nog volliep voor Feyenoord- LONGA, hoorde je ook nooit van die gewelddadige acties. Mis schien moesten de toegangsprij zen drastisch omlaag, dan zou het Feyenoordstadion weer net als voor Madonna en David Bo wie vollopen en zou niemand meer op de gedachte komen om zich als een etter te gedragen. En de uiteindelijke opbrengst zou voor Feyenoord even groot zijn! Als vriend A. daar iets over wil zeggen, onderbreek ik hem om 'Maria' uit West Side Story op te zetten, en vier minuten lang zit ten we daar, koffie drinkend en elkaar schaapachtig aan kijkend, naar te luisteren. Als de laatste klanken verklonken zijn zegt A.: „Maar zou het niet komen door dat Madonna zingt en een prach tige show opvoert? Zou er niet veel meer muziek in de voetbal wedstrijden moeten worden ge stopt, en dan geen fanfarekorps maar een swingend bandje voor de wedstrijd, in de pauze, na af loop en tijdens blessurebehande lingen? Wat denk jij daarvan, B.? Maar voordat B. kan wijzen op de boerenkapellen die in het zui den des lands op de tribune vro lijke hoempamuziek ten gehore brengen, ben ik al opgestaan om een nummer van Doe Maar op te zetten. „Waarom zet je toch steeds die muziek aan als iemand iets interessants wil gaan zeg gen," zegt vriendin K. opeens ge- irriteerd. Hoe vaak denk je dat ik die mooie blauwe Donau nu al gehoord heb in mijn leven? Het blijft mooie muziek, maar ze kan mij niet meer verrassen. Ik hoor liever iemand die iets zegt dat mij wel verrast! En 'Maria' wil ik eigenlijk helemaal niet. meer ho ren! Ik wil de stemming niet be derven, ik heb heerlijk gegeten, maar waarom kunnen we niet als volwassen mensen een half uur tje met elkaar praten over de din gen die ons bezighouden, zonder dat jy aldoor het gesprek onder breekt en je grammofoon aanzet! Daar heb ik helemaal geen be hoefte aan!" Ik laat haar boze tirade glimla chend over mij heen gaan. „Lie ve K.," zeg ik, „dat denk je maar dat je daar geen behoefte aan hebt. Heb jij donderdagavond gekeken naar die herhaling van de EO over 'Terreur van de straat', waarin een hoogwaardig panel met de schrijver Baantjes, politicus Roel van Duijn en hoofdcommissaris Blaauw over de kleinere en grotere criminali teit discussieerde met mensen in de zaal waaronder een skinhead- ME-er met zinnige opmerkin gen? Nee? O, je kijkt nooit naar herhalingen van de EO. Nou, als je wel had gekeken dan had je ge zien dat de heus wel interessante discussie steeds werd onderbro ken voor een zanger, waar ieder een dan muisstil naar zat te kij ken, voordat er weer verder ge praat kon worden. Als zelfs zo'n niet-frivole omroep als de EO dat al doet, dan begrijp je toch wel dat het echt niet zonder kan. Dat de professoren in Hilversum aan de hand van de bioritmes van de mens wetenschappelijk hebben uitgedokterd dat wij hooguit tien minuten discussie kunnen ver- dragen, en dan weer even afge- blust moeten worden met wat muziek! Welnu, zoals de burger kan profiteren van de verwor venheden via de ruimtevaart (denk aan de tefalpan), zo wil ik thuis ook kunnen profiteren van de Hilversumse ontdekkingen over het menselijk functioneren. Als ik niet aldoor een grammo foonplaat had opgezet, had jij nu niet zo'n interessant onderwerp te berde gebracht, wees eerlijk!" Ik sta op en zet de Marche Funebre aan. 'Briljante'' Paul de Leeuw: GRONINGEN (GPD) - Hij is bril jant, zegt televisie- en theaterpro ducent Joop van den Ende. Als ik even luidruchtig met de oogjes knipper, is hij bereid een toevoe ging te plaatsen. "Briljant voor ie mand die nèt begint en nog maar 25 jaar is". door Jacques d'Ancona Paul de Leeuw, want over hem ging het, acht zijn leeftijd geen rele vant item. "Inderdaad, ik ben 25. Door 'Sterrenslag' op de televisie en mijn radioprograma 'Lieve Paul' vergeten de mensen wel eens dat ik Uit het theater kom. Men weet niet dat ik' gewoon theater maak en voor mezelf wil bekijken wat ik eigenlijk wil. Dat is de reden dat ik stop met het groot amuse ment en ook met 'Lieve Paul'. Het jeugdprogramma dat ik op de tele visie voor de NCRV ga maken is ge richt op een bepaald publiek en niet bedoeld om mijn populariteit te vergroten. Daar gaat het niet om Paul de Leeuw. In 'Sterrenslag' wél. Daarin profileer je jezelf." Mensen vonden het niet altijd lekker... Hij was soms een beetje een zuigend type. Paul de Leeuw: "Ouderen hadden moeite met me. Maar in week nummer 5, toen ik de vader-zoon-relatie speelde met Van Heumen, vonden ze me leuk als jonge knul. Toen heb ik de ou deren voor me gewonnen. Ik heb mijn eigen rol gecreëerd, wilde de gekste dingen doen en geen Eddy Becker worden. Niet glad of gepo lijst". Aanmoediging In 1983 kreeg Paul de Leeuw op het nationale cabaretfestival Ca- meretten de persoonlijkheidsprijs èn een aanmoedigingsprijs. Na een tamelijk onopvallende aanloop schoot hij als een projectiel door de theaterzaaltjes met 'Stel moeder niet teleur'. Er ging opeens een soort 'je-moet-hem-gezien-hebben effect' meespelen. Het programma amuseerde, maar ontroerde pok. De schouwburgen zijn enorm ge ïnteresseerd in zijn nieuwe show die al 125 keer geboekt is. Er staat vrijwel geen vrije avond meer in de agenda van Paul de Leeuw. Hoe fit is hij? "Ik heb heel veel power. Het is leuk om te doen. Veel theater en Paul de Leeuw: 'Ouderen hadden moeite met me'. minder radio en tv is een bewuste keuze. Ik heb mooi materiaal en ik heb meer dan een jaar nagedacht over het verhaal. Deze tweede show moet net zo spannend wor den als mijn eerste. Ik heb niet zo veel het mentsprogramma in het andere te duiken. Ik wil niet eindigen als een televisie- of radiohoer!" Hij staat te boek als cabaretier, maar plaatst zichzelf in het kader van de entertainers. Is de nieuwe show die straks gaat lopen onder de titel 'De Rozebotteltijd' cabaret of entertainment? Paul de Leeuw: "Ja God, 't is ca baret, sociaalkritisch cabaret, niet maatschappijkritisch. Ik doe het samen met Elaine Baanders, pia niste. Het programma wil een soort vader-gevoel weergeven. Ik zou graag een kind hebben. Het is auto biografisch, het gaat over mezelf, want het is mezelf overkomen. Het is het verhaal over de onmacht van bepaalde mensen, over een leraar die geen orde kan houden. De Ro zebotteltijd staat voor een tijd in de toekomst .waarin alle problemen opgelost kunnen zijn. Het heeft te maken met de mooie en de lelijke kant van de rozebottelstruik. Het begint met rozen en eindigt met de I lelijke rozebottel. De inrichting I van de schepping heeft met eenH soort bedrog te maken". Tante Annie Paul de Leeuw schrijft zijn teksten 1 zelf. Drie bijdragen komen van|1 Jan-Simon Minkema. Coot van Doesburg schreef één nummer. De (ex-)cabaretière Anke Groot bege leidt hem en Kees Prins regisseert het programma. Volgens Paul de Leeuw is het kenmerk van de show "amusement en ontroering, emo-l ties, lachen en drama. Ik weet nog I niet hoe het afloopt. Ik denk aan I een mooi relativerend slot". I Ik hoop dat al die mensen die ko-; men naar aanleiding van 'Sterren slag', om dubbel te liggen, niet al- leen lachen, maar geëmotioneerd raken. Ik kan er niks aan doen als j ik ze teleur stel. Ik doe geen con- cessies aan een publiek dat alleen maar wil lachen. Het is satire en dus zullen er wel méér mensen weglopen dan bij het vorige pro- gramma. Maar er komen meer bin- nen, dus dat zal geen verschil ma ken". ders wordt het een zootje.; 10. Viezigheid zit er in een rups an ders niet in.; 11. Zij weet wat er komt.; 14. Zijn aandeel voor 'ie sterk ging spelen, was doeltref-| fend.; 16. Werd het gewaar-; deerd of moesten uw ontwrich te oren boete doen?; 17. Ge neesmiddel om op de canapee vermaakt in te nemen.; 21. Een lief beetje voor een vogel over hebben.; 22. Geld als je niet meer werkt, in welke volgorde dan ook.; 23. Hierin door, drank.; 26. Wat een lange dag! Oplossing Horizontaal: 1. Zij die mensen benoemen, gedragen zich niet normaal.; 5. Hier is de jongen met de slee.; 7. Hiër moet u het gelag betalen9alhoewel de vorige zich mijlenver boven deze voelt.; 11. Het uitzoeken van een groep letters.; 12, Dat lusje is ook niets terug.; 13. Daar zijn Edgar en Allan voor.; 15. Dat doet een deserteur met een zebra.; 18. Verdwaald he mellichaam; 19. Vrouwtjesvlin der?; 20. Als u voor de grap wat lekkers vraagt.; 22. Een zachte, droeve uiting, die toch enige dagen vrolijk kan zijn.; 24. Een rund oni een meisje is achter stevoren bezield.; 25. Een noot bij een drankje bestaat werkelijk.; 27. Plooi in een ge raamte.; 28. Feestelijke cijfers. Verticaal: 1. Dit klinkt niet zo feestelijk.; 2. Meestal is deze er voor de weg klaaï is.; 3. Hij die samen met je wint (of ver liest).; 4. Opent de deur en dan maar lekker prutsen.; 5. Dit zijn vrolijke mensen.; 6. De rechterhand van de wree daard.; 8. Wek je mij, T? An De prijs van 25,- werd toegekend j aan A. Bakker, Nijenrode 25, 2352 JJ Leiderdorp. De prijs wordt de winnaar toege-j zonden. Oplossingen onder vermelding! van "Puzzel" voor donderdag op briefkaart of in enveloppe zenden aan Redactie Leidsch Dagblad,! Postbus 54, 2300 AB Leiden. ZATERDAG Radio 1 na 18 uur TROS: 18.06 Coulissen. NOS 19.02 NOS Jazz Platform: EBU Jazz Concert 1987.20.02 Langs de lijn. 22 02 Metro's music. 23.07 Mel het oog op morgen. KRO: 0.02 Oogluik. 1.02-7.00 Niemandsland. (6.50 Weerber.) Radio 2 na 18 uur KRO: 16.03 Echo. 18.15 Levenslief en levensleed. 19.00-7.00 Zie Ra- Radio 3 na 18 uur NOS: 18.03 De Avondspits. NCRV: 19.02 Koploper. 20.03 Harro de Jonge met om: 20.03 Elpee Pop Radio 4 na 18 uur VOO: 18.00 Avondstemming. KRO: 20.00 Nws. 20.02 KRO-klas- siek op zaterdagavond, met om gel van het Oosten. 22.00 Orgelru briek: Orgels in de Elzas (9); 22.20 Laudate. NOS: 23 00-00.00 KRO- Literair: Spektakel: De poppenspe ler van Lodz, hoorsp Radio 5 na 18 our IOS: 18.10 Arabisch programma. EO: 18.30 Kayen Rasja (Er is hoop). 18.45 lyi Haberler (Goed nieuws). NOS: 19.00 progr. voor buitenl. werknemers. (19.00 Turks. 19.20 Marokkaans. 19.50 Spaans. 20.00 Progr. voor Joegoslaven) EO: 20.30 Laat ons de rustdag wij den. 21.45-22.00 Reflector OMROEP RIJNLAND 15.00-17.00 Zaterdagmiddag matinee 17.00-19.00 Dance Flash (Rijn lands Hitparade) ZONDAG Radio 1 NOS: Elk heel uur nieuws. KRO: 7.02 Ontbijtshow. 7.53 Ter overwe ging. EO: 8.05 Groot nieuws. VOO: 9.02 VERONICA Sport. TROS: 10.02 Wegwezen. VARA: 11.02 De NOS: 14.02 Langs de lijn. VPRO: 18.05 BORAT. AVRO: 19.02 Meta de Vries. 20.02 Toppers van toen. 21.02 Parade. 22.02 Now's the ti me. NOS: 23.07 Met het oog op morgen. TROS: 0.02 De nacht- Radio 2 NOS: Elk heel uur nieuws. VARA: 8.02 Vroege Vogels. 10.02 Tin Pad Alley. AVRO: 10.30 GdB op radio -twee. 12.02 AVRO-Magazine. 14.02 Nederlands op AVRO 2. 15.02 Pim Jacobs. 16.02 Leidse- plein 1600.18.02 Bernard Drukker bespeelt het AVRO concertorgel. 18.20 Meta de Vries. 19.00-07.00 Zie Radio 1 Radio 3 NOS: Elk heel uur nieuws. KRO: 8.02 Hurrie-up. 9.02 Zin in pop. 10.02 Het Zomercomplex. 12.02 KRO-Miniparade. 13.02 Het wees huis van de Hits. 15.02 Tijd voor Toen. 16.02 Lieve Paul 18.02 KRO's Hitweek. 19.02 Pop-eye. 20.02 Radio Thuisland. 21.02 De krijsende tafel. 22.02-00.00 Op Slag van Maandag NOS: 8.00 Nws. 8.02 H vier. 9.00 Musica Religiosa en Profana. 9.54 Progr.overz. KRO: 10.00 Eucharis tieviering. NOS: 11.00 Festival voor oude muziek 1987 te Utrecht. 13.00 Nieuws. 13.02 Opera Matinee 14.00 Onder de groene linde. 14.15 qoncert op de zondagmiddag: Ra dio Filharmonisch Orkest o.l.v. Ser- giu Comissiona. (14.50-15.10 Pra ten over muziek). 16.30 Diskotabel. 18.00 Nieuws. 18.02 Musica Nova, TROS: 19.00 Continu klassiek. 20.00 Nieuws. 20.02 Specialiteiten a la carte. 22.00 Kamerconcert. Deel 2: Van barok tot heden in klei ne bezetting. 23.00-00.00 Finale Radio 5 NOS: 9.00 Nws. NCRV: 9.02 Woord op zondag. 9.30 Te Deum Laudamus. NOS: 9.55" Waterstan den. IKON 10.02 Verhalen vooraf. 10.10 Kerkdienst. 10.58 Wilde gan zen. 11.00 De andere wereld van zondagmorgen. NOS: 12.00 Nws. VOO: 12.05 Het zwarte gat. (NOS 13.00 Nws.) 14.00 Radio Romanti ca. NOS 16.56 Meded. IKON: 17.00 Kerkdienst. 17.58 Wilde gan zen. (NOS: 18.00 Nws). 18.10 Litur gie en kerkmuziek. IOS: 18.40 Ne- derl. progr. NOS: 19.00 Progr. voor buitenl. werknemers. (19.00 Turks, 19.05 Marokkaans/Arabisch, 19.10 Berbers. 19.15 Spaans) 19.20 Sua- ra Maluku. 19.55 Tambu. 20.30 Zorg en hoop. 21.20 NOS Cultuur Special. 22.00 Dichter bij de dich- OMROEP RIJNLAND 11.00-11.30 Sassenheim Lokaal 11.30-12.00 Voorhout Lokaal 12.00-13.00 Noordwijkerhout Lo kaal 13.00-14.00 Lisse Lokaal 14.00-19.00 Rijnland Sport 19.00-20.00 Snel Buffet (muzi kaal intermezzo) 20.00-22.00 Tijdmachine LOKALE OMROEP ALPHEN 20.00-21.00 Alphens Nieuwsma- jazine 21.00-22.00 Sportcarrousel RADIO WEST 7.15-8.00 ochtendmagazine, met nieuws, aktualiteiten, weers- berichten en verkeersinformatie. 12.00-13.00 Lunch-uur, met nwsoverzicht, progr.aank., ser- vicerubr., weerber., verkeersinf., land- en tuinbouwinf., de kwis Hebbes en de voorstelling van de 703 Hier en nu. 7.15 Het levende woord. 7.22 Lichte muziek. (NOS: 7.30 Nws.) 7.33 Hier en nu. (Tus sen 7.33 en 7.59 Weerman Hans de Jong en Krantenoverzicht). 8.32 om 9.30. 10.30 en 11.30 Nieuws overzicht Hier en nu. 12.05 Boer en tuinder. 12.30 Nieuwsoverzicht Hier en nu. 12.32 Over kof sproken. 12.50 Moment. 12.56 Mededelingen voor lano- en tuinbouw. NCRV: 13.08 Hier en nu. VOO: 14.05 Veronica Nieuwsradio NOS: Elk heel uur nieuws. TROS 7.02 Een goede morgen met Ron Brandsteder. (8.03-8.15 Tros Ak- tua.) 9.03 De TROS Gouwe Ouwe Club. 10.03 Op Volle Toeren. 11.03 Te gast bij Herman Emmink. 12.03 André van Duin. 13.06 TROS Ak- tua. 13.15 Raad een lied.of niet. 14.03 Muziek uit duizenden. 15.03 Met muziek het hele land door. 16.03 Open huis. EO: 17.03 Rond uit radiokrant Radio 3 voor 18 uur NOS: Elk heel uur nieuws. AVRO: Gedurende de hele dag. op wille keurige tijden, wordt er „Driedub- .03 Muziek met Bas. 12.03 Hol lands Glorie. 14.03 Toppop Radio. 16.03 Topop Twintig KRO: 7.00 Nws. 7.02 Aubade 9.30 Daar word ik stil van. 10.00 KRO- Klassiek op maandagmorgen: 1. Radio Symfonie Orkest Saarbrüc- ken o.lo.v. Jan Krenz m.m.v. Fran- gois-René Duchable, piano. 2. Do- riot Dwyer, fluit, en Tan Crone. pia no 11.50 Over muziek. 12.00 Viva ce. (NOS: 13.00 Nws.) 13.50 Over Kunst en Kuituur. 14.00 KRO-Klas- siek op maandagmiddag: 1Inter nationaal Koorfestival 1987; 2. Ma rianne Block, sopraan, en Reinild Mees, piano; 3. Beroemde voor zangers in en buiten de synagoge. 16.00 In antwoord op uw schrijven. 16.50 KRO-Literair: over poëzie. VARA: 17.00 De Klassieken: Pia nomuziek van deze eeuw Radio 5 voor 18 uur NOS: 9.00 Nws. 9.02 NOS Sportief. 9.25 Waterstanden. RVU: 9.30 Het ziekenhuis, afl. 5. VARA: lO.OOj Hoor Haar. 11.00 En dat op maan dagmorgen. NOS: 12.00 Nws. HUM.VERBOND: 12.05 Het voor deel van de twijfel. NOS: 13.00 Nws. VARA: 13.10 Ander zout in de pap. 14.00 Leef-tijd-genoeg - speci al. 16.00 Luchtruim. NOS: 16.30j NOS Kindermagazine. 17.00 Wal] een taal. 17.25 NOS Cultuurmaga zine. OVERHEIDSVOORLICH TING: 17.46 Bizascoop. NOS 17.56 Mededelingen en nws RADIO WEST 7.15-8.00 ochtendmagazine, met nieuws, aktualiteiten, week berichten en verkeersinformatie. 12.00-13.00 Lunch-uur, met nwsoverzicht, progr.aank., ser- vicerubr., weerber., verkeersinf.. land- en tuinbouwinf., de kwis Hebbes en de voorstelling van de Elvis Presley in de film vanavond bij Veronica, (to-

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1987 | | pagina 34