'Iedereen in Montreux is enthousiast over Mini Maxi'
Den Haag
Mlnitlieater in
Voortvarende Haydn-mis
bij Ned. Madrigaalkoor
Haags museum verkocht deel eigen collectie
WOENSDAG 13 MEI 1987
KUNST
PAGINA 2:
MONTREUX (GPD) - In tegenstel
ling tot vorige jaren lopen er in
Montreux op het Gouden Roosfes
tival maar weinig mensen van de
Nederlandse omroepen rond. Er is
niemand aanwezig voor VPRO, EO
en de NOS („Montreux staat niet
hoog op ons verlanglijstje"), de
NCRV liet weten dat Jan Rietman
wel een paar dagen zal komen kij
ken („Maar die is er alleen maar om
de formule van Los-Vast aan de in
ternationale mediawereld te verko
pen"), voor de AVRO, nota bene de
inzendende omroep, is het hoofd
van de lichte programma's. Joop
de Roo. aanwezig als internatio
naal jurylid, TROS-man Ralph In-
bar is er ook („Hij blijft natuurlijk
een freelance programmamaker
dus is er meer voor hemzelf," aldus
de TROS-persvoorlichtster), voor
de KRO wordt nog steeds Ellen
Meuwissen, de rechterhand van
hoofd gevarieerde programma's
Frank Jansen, verwacht en Lex
Harding komt voor Veronica. Maar
die omroep is alleen geïnteresseerd
in het Rockgebeuren dat gister
avond in de plaatselijke casino is
losgebrand.
De VARA heeft wel iemand ge
stuurd. Anton Smil, hoofd amuse
ment, vindt de afwezigheid van de
anderen wat vreemd aandoen.
„Vooral vopr de AVRO is het
jammer dat hier niemand rond
loopt. Er valt hier zaken te doen,
want iedereen is enthousiast over
'Mini Maxi'. Ik vind het trou
wens ook een hele sterke show.
Verder denk ik dat Montreux wat
minder belangrijk voor Nederland
geworden is. Vroeger hepen er hier
voor de VARA ook tien man rond.
Dat het minder geworden is, zal
ongetwijfeld aan het gebrek van fi
nanciën liggen, maar of dat de eni
ge reden is... Het Gouden Roosfes
tival is natuurlijk geen tv-beurs,
maar een festival. Dat maakt het
voor mij echter niet minder inte
ressant".
Smit kijkt veel naar de verschil
lende inzendingen, maar is er niet
om iets aan te kopen: „Ik ben hier
om ideeën op te doen. In de Nacht
show bijvoorbeeld zitten elemen
ten die ik vorig jaar hier heb op ge
daan. Met name de inzendingen
van de Scandinavische landen wa
ren voor mij toen waardevol. Ik
vind ook nu de Zweedse inzending
'The Prize' goed in elkaar zitten
De vorm is niet verrassend, maar
de grappen zijn aardig gevonden".
„Bij de inzendingen van onaf
hankelijke producers (een apart
festivalletje binnen het Gouden
Roos gebeuren - FvG) zitten veel
aardiger dingen. 'Heartbeat', een
videoclip van een uur met Don
Johnson, zit prachtig in elkaar,
maar ook een concert van Elton
John is de moeite waard. Ik zal
vandaag nog Ria van Essen, hoofd
aankoop van de VARA. tippen. Dat
zij een claim op die programma's
kan leggen als ze daar iets voor
voelt".
Smit vindt het niet nodig dat de
VARA op popgebied nog zelf aan
de gang gaat, nu er zoveel moois te
koop is in de wereld. „Waarom zou
je zelf wat gaan aanrotzooien. Er is
genoeg. De eerste juni zendt de
VARA bijvoorbeeld 'Sergeant Pep
per' uit, een Britse documentaire
die gemaakt is naar aanleiding van
het 20-jarig bestaan van de beken
de Beatles-elpee met dezelfde
naam. We zijn overigens niet de
enige die deze documentaire op die
dag uitzenden. Velen over de we
reld doen dat. omdat het dan pre
cies 20 jaar geleden is dat de elpee
uitkwam".
door
Fred van Garderen
De VARA heeft plannen voor de
toekomst. Voorzitter Marcel van
Dam vertelde onlangs aan een lan
delijke dagblad dat over drie jaar
de VARA een grote kwaliteitsom-
roep zal zijn. Heeft dat voor Smit
ook consequenties: „Jazeker. Er
zijn twee ingrepen voor nodig. Ten
eerste moeten we een eigen speel
veld gaan creëren, een vorm kiezen
waarin we het beste zijn en niet
langer de concurrentie aangaan
met anderen. Ten tweede moeten
we meer geld stoppen in de ont
wikkeling van tv-programma's en
een serie nooit meer beginnen zon
der pilot (een eerste extra lange af
levering - FvG)".
„Met deze ontwikkelingen zijn
we al een tijdje bezig. In het nieu
we seizoen komt een nieuw amuse
mentsprogramma op tv waarvan
de ontwikkeling op dit moment al
14 maanden loopt. Deze methodiek
moet op een gegeven moment
kwaliteit opleveren. Misschien
worden de kosten daardoor hoger,
maar het is maar waar je de priori
teiten legt. Levert een ontwikke
ling van een nieuw programma
niets op. dan moet het afgeschre
ven kunnen worden".
„Nieuwe Buren bijvoorbeeld is
een programma dat nog in ontwik
keling is. Als we er volgend seizoen
mee doorgaan, en die kans is zeer
groot, dan breiden we het aantal
scriptschrijvers uit tot vier. Nu zit
Hans Melissen er alleen voor. Dat
is te kwetsbaar. Ik ben over de se
rie niet ontevreden, maar het kan
beter. We gaan het perfectione-
Hetzelfde geldt voor 'Zeg 't
maar'. Dat programma is zo slecht
niet als er over geschreven wordt,
maar het kan wel beter. Als je de
uitspraken van de bekende Neder
landers die erin gebruikt worden
nu eens interessanter maakt en ac
tueler - dat het nieuws is wat er
door de verschillende sprekers
wordt beweerd - dan is het pro
gramma al een stuk aantrekkelij
ker. Ook De Nachtshow kan beter.
We willen er toch mee op locatie.
We zijn bezig met een oude bio
scoop op het Leidseplein, die om
gebouwd is tot discotheek en wil
len dan niet meer live op tv, maar
op woensdag opnemen. Op de vrij
dag of de zaterdag is het daar on
mogelijk om iets af te huren en er
is dan ook een mogelijkheid tot
monteren. Het actuele aspect valt
weliswaar dan weg, maar dat werk
te toch al niet zo".
„De hoofdrolspelers van De
Nachtshow houden allen op met
optreden, dus kunnen zich vol
gend jaar meer gaan bezighouden
met het tv-werk. En we zitten er
aan te denken om Karin Bloemen
ook een gastrol in De Nachtshow
te geven".
Naast het talent dat de VARA al
met cabaretgroep Purper (De
Nachtshow) in huis haalde, «heeft
de omroep ook contacten met
meer jong talent. Smit: „We heb
ben verregaande contacten met
Brigitte Kaandorp, Herman Fin
kers en deelnemers aan het Leids
Cabaretfestival, we brainstormen
met ze over nieuwe programma's
en nieuwe vormen. Ook over hoe je
bijvoorbeeld een nieuwe praat
show zou kunnen opzetten. De VA
RA heeft dan ook een binding met
de jonge cabaretgeneratie. Het
plan bestaat om in het nieuwe sei
zoen op de donderdagavond een
vast cabaretprogramma te gaan
uitzenden. Ook in die sector lopen
mensen rond die een tv-program-
ma zouden kunnen maken. En je
komt daar alleen maar achter door
het met ze te proberen. Er bestaat
in Nederland nu eenmaal geen op
leiding voor tv-maker. Je kunt
overal in geschoold worden en als
omroep uit kiezen. Maar tv-makers
krijg je aangewaaid".
Grote plannen bij de VARA.
maar dat kan ook volgens Smit,
„want er wordt hard gewerkt. Er is
de laatste tijd tweemaal zoveel tv
gemaakt door de helft van de men
sen in dezelfde periode. Daarbij is
de ontwikkeling voor de toekomst
in volle gang en de herstructure
ring van de afdeling tv nog maar
net achter de rug. En het verloopt
allemaal in een goede sfeer".
Brandbrief
Amsterdamse
theaters
aan gemeente
AMSTERDAM (ANP) - Het gaat
niet goed met de culturele ontwik
kelingen in Amsterdam. Dat is de
kern van een gezamenlijke brief
van vrijwel alle grote en kleine
door de gemeente structureel ge
steunde theaterinstellingen in de
hoofdstad aan de Amsterdamse ge
meenteraad.
Nieuwe intiatieven en inspan
ningen uit de kunstwereld die met
een beetje goede wil van de ge
meente van de grond zouden kun
nen komen worden meer en meer
geconfronteerd met de reactie van
de gemeente om het zelf maar te
regelen. Dit staat in de brief aan de
raad getekend door de directeuren
van Concertgebouw, Stads
schouwburg, Carré, Muziekthea
ter, Amsterdams Uit Buro, Nieuwe
de la Mar, Vondelpark Openlucht
theater, Bellevue, Engelenbak.
Frascati, Shaffy Theater. Brakke
Grond, Balie, Kleine Komedie,
Melkweg, Krakeling en Paradiso.
Het is nog nooit eerder voorgeko
men dat zoveel grote en kleinere
theaterinstellingen gezamenlijk
optreden.
Van enige toename van het
kunstbudget is in 1987 geen spra
ke. terwijl de verwachting voor óe
komende jaren somber is. Veel
kunstinstellingen hebben net te
weinig armslag om zich te ont
plooien. „Blijft Amsterdam eigen
lijk wel culturele hoofdstad van
het Koninkrijk der Nederlanden?",
vragen de ondertekenaars zich af
Wil de kunststerkte van Amster
dam „uitgebuit worden, dan is het
noodzakelijk dat blijvend geïnves
teerd wordt, het kunstprodukt ver
nieuwd wordt en „de vermagerde,
nog net gezonde kunstwereld geen
patiënt wordt".
De brief mondt uit in een drin
gend beroep op de raad om te blij
ven investeren in de kunstsector
14 (14) Temptation - Richenel
15 9) Se la - Lionel Richie
16 (13) Everything 1 own - Boy
George
17 (16) Day in day out - David
Bowie
18 (28) Why can't I be you - The
Cure
19 (29) Right on track - Break
fast Club
20 (23) Kings call - Phil Lynott
21 (26) Heat of the night - Bryan
Adams
22 (17) Weak in the presence of
beauty - Alison Moyet
23 (33) Wild horses - Gino Van-
nelli
24 (22) Keep your eye on me -
Herb Alpert
25 (34) Monica - Circus Custers
26 (18) Still loving you - Scor-
27 (40) Don't dream it's over -
Crowded House
28 (20) Respectable - Mel en Kim
29 (36) Let's hang on - N Boyd en
Capello's
30 If you let me stay - Teren
ce Trent d'Arby
31 (24) Big Time - Peter Gabriel
32 (32) Midnight to midnight -
Gerard Joling
33 (21) Sign of the times- Prince
34 What's going on - Cyndi
Lauper
35 Wanted dead or alive -
Bon Jovi
36 (27) The throwdown mix -
Kool en the gang
37 Ship of fools-World Par
ty
38 (30) I miss you - Klymaxx
39 (25) Let's wait awhile - Janet
Jackson
40 Midnight blue - Lou
Gramm
Het theatertje wordt 11 juni ge
opend met een klein concert. Een
keuze wordt gemaakt uit de meer
dan 300 zangers en zangeressen die
zich een paar jaar geleden bij Hol
land Opera vervoegden en auditie
deden. Velen van hen hebben een
opleiding achter de rug maar kun
nen geen emplooi vinden in de mu
ziek- en theaterwereld.
AMSTERDAM (GPD) - „Na
tuurlijk streef ik naar interna
tionaal succes. Het lukt al aar
dig. In Italië, Duitsland, Noor
wegen slaat mijn plaat Dance
around the World goed aan. In
Engeland wordt binnenkort
een aangepaste versie uitge
bracht. Ik denk dat het me wel
gaat lukken". Richenel praat
over zijn stormachtige carrière
in popiand. Dance around the
World stond vorig jaar weken
lang in de top tien en op dit
moment lijkt Temptation weer
een kassucces te worden.
Kortgeleden kwam zijn eerste el
pee A year has many Days uit. Een
langspeler waar de Amsterdamse
zanger trots op is. „Het is een elpee
met verschillende stijlen. Ik wil
ook erg veelzijdig zijn. Van mij
hadden de nummers iets extremer
mogen zijn, maar ik ben er echt
trots op en verwacht er veel van".
„Het mooie is dat ik alle num
mers in een keer heb ingezongen.
Dat betekent dat ik de nummers li
ve net zo kan brengen. Nadeel is
dat veel mensen dan denken dat ik
sta te playbacken".
Richenel is net dertig jaar gewor
den. Hij zingt sinds 1979 maar
werd pas in 1985 door de platen
maatschappij CBS ontdekt. „Ik
kreeg ongevraagd een platencon
tract thuis gestuurd. Ik ben nuch
ter genoeg om niet direct toe te
happen, maar ben er mee naar een
advocaat gegaan om het te laten
bekijken. Toen dat goed bleek te
zijn heb ik de single Esclave en
dormi opgenomen. Het hitparade
succes bleef uit".
door
Frederike Contant
Een jaar later schreven Jochem
Fluitsma en Eric van Tijn Dance
around the World voor Richenel.
„Het succes van de plaat begrijp ik
eigenlijk nog niet zo goed. Ik was
er in het begin helemaal niet zo ka
pot van". Het succes heeft Riche
nel niet veranderd. „Ik woon nog
steeds in een benedenhuis in Am
sterdam, rij nog steeds op een oude
fiets en koop niets bijzonders. Het
enige dat ik van succes merk is dat
je veel minder tijd voor jezelf
hebt".
„Ik zie mijn vrienden veel te wei-
DEN HAAG (ANP) - De stichting
Holland Opera in Den Haag heeft
in een voormalig bankgebouw aan
de Anna Paulownastraat in Den
Haag „Het Minitheater" gevestigd.
Het is met zijn honderd zitplaatsen
de basis waarop zonder subsidie
kan worden begonnen met het pre
senteren van bekend en onbekend
Nederlands zangtalent.
Het Nederlands Madrigaalkoor en
het kamerorkest 'Madrigalesco'
o.I.v. Henk Briër voerden werken uit
van Joh. M. Haydn, C.PH.E. Bach en
W.A. Mozart. Solisten waren: Mach-
teld van Woerden - sopraan, Corrie
Pronk - alt, Harry van Berne - tenor,
Kees-Jan de Koning - bas en Harro
Ruysenaars - cello. Gehoord op 12
mei in de Lokhorstkerk.
LEIDEN - Joh. Michael Haydn,
jongere broer van Joseph, moet
wel een zeer vrolijke vrede voor
ogen hebben gehad .vol van
'Wein und Gesang'. toen hij het
'Agnus dei., dona nobis pacem'
componeerde van zijn 'Missa in
Honorem Sanctae Ursulae'
Dat was tenminste de indruk
die ik bij het beluisteren daarvan
onderging. De Mis was over het
algemeen nogal voortvarend en
juichend van toon. Een redelijk
goed bezette Lokhorstkerk be
leefde gisteren de première van
deze ongetwijfeld door Henk
Briër ergens opgespoorde mis in
overwegend klassieke stijl. Door
de wat droge akoestiek kostte
het mij moeite om helder te blij
ven luisteren naar wat er gelijk
tijdig gebeurde in het koor, het
orkest en bij de solisten. Joh.
Haydn moet wat schrik hebben
gehad voor de stilte, want de
strijkers uit het orkest hebben
zich flink moeten inspannen. En
kele delen slechts waren gedra
gen van tempo en karakter en
wat minder overheersend van
klank en dat waren dan meteen
bijzonder mooie en lyrische pas
sages zoals het 'Et incarnatus est'
in het Gloria, met schitterende
soli, wringende akkoorden op
'passus est' en met een slot, de
Mattheus-passie waardig.
Na de pauze volgden twee
werken van C.P. Bach: een sinfo-
nia in Bes-gr. en het concert voor
cello en orkest in A-gr. De tijd
waarin deze zoon van Bach leef
de, hield van zeer onverwachte
overgangen in stemming en ka
rakter en grote afwisseling in dy
namiek. Ook de tere klanken van
glasharmonica en clavichord wa
ren in zwang. De sinfonia werd
gekenmerkt door hevige Sturm
und Drang. Het strakke hoge
tempo dat Brier aanhield was
wel zeer overtuigend maar lever
de bij maat- en ritmewisselingen
soms wat slordigheden op. Ove
rigens was dit werk een plezier
om naar te luisteren. Harro Ruy
senaars gaf een zingende uitvoe
ring van het virtuose cello-con
cert. Vooral het middendeel was
prachtig, waar de cello begint
met een zeer dramatische 'uit
roep'.
Tot slot kwam het kameror
kest in de wat harmonieuzere
wateren terecht van een Diverti
mento van Mozart. Na de werken
van Bach - innerlijk verscheurd
door emoties - was het Andante
een verademing door de mooi af
geronde melodieën en de lang
zaam voorbereide modulaties.
Jammer genoeg waren de strij
kers wat afgemat na de vooraf
gaande emoties, zodat er hier en
daar wat slippertjes te beluiste
ren waren. Conclusie: een zeer
geslaagd concert.
MONICA SCHIKS
DEN HAAG (GPD/ANP) - Het Haags Ge
meentemuseum heeft in de periode 1956-74
een deel van de eigen collectie verkocht aan
particulieren. Dit gebeurde met toestemming
van de Haagse gemeenteraad. Het Parool pu
bliceerde dit nieuws gisteren na een tip van
een student kunstgeschiedenis.
De student ging na de affaire met de 'Hilver-
sumse Mondriaan' op zoek naar vergelijkbare
oneigenlijke kunstverkopen. Door de inventa
rislijsten van het Gemeentemuseum te bestu
deren, kwamen de manco's aan het licht. De
toenmalige directeur van het Haags Museum,
de heer L. F. J. Wijsenbeek. verkocht in de ja
ren 1956 tot 1974 belangrijke kunstwerken -
eigendom van het museum - om daarmee de
financiering rond te krijgen voor aankopen
van modern werk, zoals de Duitse expressio
nisten, Mondriaan en de Groninger Werkman.
Het verkochte werk bestaat o.a. uit schilderij
en van Jacob Maris, Nicolaas Maas, Jan Steen,
H. W. Mesdag, Josef Israëls en andere mees
ters. In totaal is er indertijd voor 600.000 gul
den verkocht aan kunsthandels en particulie
ren. een bedrag dat in deze tijd het twintigvou
dige zou zijn.
De gemeente Den Haag zegt nu de gang van
zaken in het Haags Gemeentemuseum ten
zeerste te betreuren. Volgens de huidige direc
teur Henk Overduin is het verkopen van een
belangrijk deel van de eigen collectie indertijd
niet in het geniep gebeurd. De gemeenteraad
zou ervan geweten hebben. „Ik ben een vier
kant tegenstander van dit soort verkwanselin
gen", aldus Overduin. „Dat kan eenvoudigweg
niet. Dat is belachelijk"
Overigens legt Overduin er de nadruk op dat
de 'geheime' verkoop in het verleden plaats
vond en niets te maken heeft met de gang van
zaken in het museum vandaag de dag.
De grote verkopen uit 1957 en 1960 werden
in 1961 door het weekblad Panorama aan de
kaak gesteld. De zaak was toen evenwel niet
spraakmakend, wellicht omdat de opbreng
sten ten goede kwamen aan de museale collec
ties van Den Haag. Er was toen een opgaande
conjunctuur, waarin de budgetten voor de mu
sea toenamen en men niet op de gedachte
kwam kunst te verkopen om een gebouw op te
kunnen knappen, aldus waarnemend direc
teur Overduin, daarmee verwijzend naar de
kwestie van verkoop van een Mondriaan door
de gemeente Hilversum.
Hij tekent aan dat de waardering van kunst
verschilt en in de loop der tijd verandert, maar
dat een museum er voor langer dan een men
senleven is.
AMSTERDAM - Prinses Christi
na (links) heeft gistermiddag sa
men met haar echtgenoot Jorge
Guillermo (rechts.) de eerste plaat
van Riccardo Chailly (midden) en
hel Concertgebouworkest aan de
toekomstige chef-dirigent van dit
befaamde orkest overhandigd.
VEILINGRECORD - Op een vei
ling van moderne en impressionis
tische kunst in het Newyorkse vei
linghuis van Sotheby is voor een
recordbedrag verkocht. In totaal
brachten de geveilde kunstwerken
63,5 miljoen dollar (ruim 128 mil
joen gulden) op.
"La Maternité' van Picasso, uit
1921, is door een onbekende ge
kocht voor 3,5 miljoen dollar. Cha-
galls'Parijs landschap' bracht 1,4
miljoen dollar op en Monets' Brug
in Monets tuin' ging weg voor 2,8
miljoen dollar.
mg, maar dat compenseer ik door
ze mee te nemen als ik moet optre
den in het land. Waarom zou ik nou
anders moeten leven. Ik ben tevre
den met wat ik heb en bovendien
heb ik een gat in mijn hand. Niet
voor mezelf, maar ik geef veel weg
aan mensen die het beter kunnen
gebruiken. Dat doet mij veel meer
plezier. Natuurlijk is daar ook flink
misbruik van gemaakt, maar zo
ben ik nu eenmaal. Wat zou ik met
een mooie auto moeten in Amster
dam. Je kunt nergens parkeren, je
loopt de kans dat-ie wordt gestolen
of opengebroken".
Uiterlijk
Uiterlijk speelt een belangrijke
rol in het artiestenleven van Riche
nel. Als hij zingt of voor de came
ra's verschijnt is hij prachtig sub
tiel opgemaakt en draagt hij onor
thodoxe maar smaakvolle kleding.
Thuis loopt hij er heel gewoontjes
bij. „Het hoort bij mijn image. Ik
doe eigenlijk niet veel voor mijn ui
terlijk. Ik heb van nature een gave
huid, nooit last van pukkeltjes. Ik
slaap wel erg veel. Rust is belang
rijk om er goed uit te zien. Maar
aan de fitness-cultuur doe ik niet
mee. Ik verzorg mezelf goed met
lotions en creme's. maar daar
houdt het ook mee op. Ik rook wel
maar drink zeer matig".
De succesvolle zanger maakt
zich boos als hij vertelt over de vele
zaaltjes in het land waar hij dage
lijks zijn brood verdient met een
optreden. „Ik heb vaak het gevoel
dat ik geprostitueerd word. Je
wordt al lokkertje gebruikt om de
disco op donderdagavond vol te
krijgen. Dat geeft verder niks,
maar als de zaaleigenaren er eens
rekening mee zouden houden dat
een artiest toch op z'n minst recht
heeft op een normale kleedruimte.
Je wordt nu vaak weggestopt in
tochtige opslaghokken. Er is ge
woon geen respect voor artiesten
in Nederland".
„Ik wil echt geen overdreven be
handeling, maar mensen moeten er
over nadenken datje vaak 300 kilo
meter onderweg bent om een uur
tje te zingen. En dan mag je toch
verwachten dat je in een kleed
ruimte even de benen kan strek
ken of een broodje kan eten. Dan
heb ik het nog niet eens over het
publiek dat al vaak halfbezopen is
als je opkomt".
Richenel streeft er dan ook naar
om uit het circuit van discotheek
optredens te komen. „Ik zou graag
een theatertournee maken maar
daar begin ik pas aan als ik zeker
weet dat ik die zalen ook vol krijg.
Bovendien probeer ik nu eens Eu
ropees succes te maken. Gelukkig
spreek ik zes talen en dat helpt ook
een handje mee. In Frankrijk en
Italië zijn radio- en televisiemen
sen dolblij als je hun taal spreekt.
Je krijgt veel meer van ze gedaan".
Veel talent
De manier waarop Richenel door
CBS is ontdekt is bijzonder in Ne
derland. „Eigenlijk is het schanda
lig dat er in ons land zoveel talent
rondloopt dat door niemand wordt
ontdekt. Iedereen denkt dat je te
genwoordig alleen via de Sound
mix-show beroemd kan worden. Ik
ben heel blij dat ik niet via zo'n ta
lentenjacht aan een contract ben
gekomen. Het is heel slecht voor je
eigenwaarde als je je talent moet
etaleren door een ander na te doen.
Wat blijft er dan nog over van je
persoonlijkheid. Vaak hebben die
mensen veel meer in hun mars
maar het komt er nooit uit".
Richenel: "Nederlandse artiesten verdienen meer respect" (foto gpd»
Richenel vervolgt: „De platen
maatschappijen hebben alle talen
tenscouts in dienst. Het wordt tijd
dat die mensen eens achter hun
bureaustoel vandaan komen en in
de kleine zalen in het land gaan kij
ken. Het barst van het talent. Ik
ken de meest begaafde mensen.
Die scouts zitten allemaal op hun
kantoortje te wachten totdat men
sen hun bandjes opsturen. Dat is
niet de methode om nieuwe ont
dekkingen te doen".
- Is het leven van een gevierd ar
tiest eenzaam?
„Dat ligt aan jezelf. Ik ben wel
alleen, heb geen vriend of vriendin
maar wel hele lieve mensen om me
heen die goed op me passen. Men
sen die je kan vertrouwen. Dat is
heel belangrijk voor mij. Hoe ho
ger je ster stijgt, hoe meer mensen
zich je vriend willen noemen. Daar
heb je niks aan. Ik leef alleen om
dat ik te veeleisend ben om een
partner te hebben".
1(1) Crockett's theme - Jan
Hammer
2 5) La Isla Bonita - Madon-
3(2) Sailin home - Piet Veer-
4 3) Lel it be - Ferry Aid
5 4) With or without you - U2
6 6) Nothing's gonna stop us
now - Starship
7(7) Lean on me Club Nou-
8(8) Kleine jodeljongen
Manke Nelis
9 (11) Big love - Fleetwood Mac
10 (15) You want love - Mixed
Emotions
11 (19) To be with you again -
Level 42
12 (10) Moments in love - Art of
Noise
13 (12) Loving yuu is sweeter
than - Nick Kamen