'Frida': portret van fascinerend kunstenares Sonja: rood en onverzettelijk 'Hammett': de kennismaking van Wenders met Hollywood Hawn als mannetjesputter in erg tamme 'Wild Cats' Volgens de wet van Bronson VRIJDAG 31 OKTOBER 1986 m is m m m m m s» m m iiiiiamiiiiiii 'Red Sonja'; regie: Richard Fleischer; hoofdrollen: Brigitte Nielsen en Arnold Schwarzenegger; theater: Trianon, Lei den 'Hammett'; regie: Wim Wenders; hoofd rollen: Frederic Forrest en Peter Boyle; theater: Kijkhuis, Leiden Het duurde twee jaar voordat de film Nederland haalde en Leiden heeft er nog eens twee jaar langer op moeten wachten: 'Hammett', de eerste poging van Wim Wenders om in Amerika voet aan de grond te krijgen. Dat lukte hem overigens pas met 'Paris, Texas'. 'Hammett' is vooral het verhaal van de mislukte samenwerking tussen Wenders en Francis Coppo la. "Er is veel niet in 'Hammett' te recht gekomen dat ik er wel graag in had gezien. Ik hechtte meer waarde aan de schrijver en Coppo la aan de krachtige verhaallijn", zei de Duitser er in een interview over. Het maken van de film duurde ja ren en producent Coppola haalde er een commerciële flop mee. Met 'Hammett' wordt een perio de uit het leven van de Amerikaan se misdaadschrijver Dashiel Ham mett beschreven. Het is 1928 en de pas gescheiden Hammet zit in een creatief dal. Later zou hij de speur neus Sam Spade bedenken. Dat le verde hem veel succes op en de filmindustrie haakte er met beken de hoofdrollen van Humphrey Bo- gart gretig op in. Het bracht de bes te voorbeelden van film noir voort. 'Hammett' moet dan ook gezien worden als een ode aan de schrij ver. Hammett gaat in de film op zoek naar een verdwenen prosti tuee en hij raakt verzeild in avontu- ging van 'Hammett' een avontuur voor Wenders was. Een turbulente kennismaking met Hollywood. De filmstad die hij zegt aan de ene kant te haten en, eenmaal terug in Europa, te missen. Het lijkt in elk geval niet waarschijnlijk dat hij cr binnenkort wéér een film gaat ma ken. Brigitte Nielsen, mevrouw Stallo ne, liet vorig jaar in 'Rocky 4' al zien over enig acteertalent te be schikken. In 'Red Sonja' legt ze op nieuw een proeve van bekwaam heid af. Dat gaat haar redelijk af, ook al wordt in 'Red Sonja' niet bij zonder veel dramatisch vermogen van Nielsen verlangd. De film is een voorspelbare va riant op de Conan-films. Een ge voel dat door de aanwezigheid van Arnold Schwarzenegger alleen maar wordt versterkt. Duistere krachten die slechts kunnen wor den weerstaan door blinkende zwaarden en onverzettelijkheid. Oftewel: het bekende werk. 'Rode Sonja' Nielsen staat tegen over een kwaadaardige koningin die beslag heeft gelegd op een groenglinsterende bol. Daarmee probeert ze de wereld te veroveren. Koningin wil niet beseffen dat ze met deze bol de ondergang van de wereld bewerkstelligt en dus te vens haar eigen graf graaft. Met de gespierde hulp van Schwarzeneg ger moet Sonja dat eerste zien te voorkomen en bij het tweede een handje te helpen. 'Red Sonja' voegt weinig toe aan dit mythe-genre dat eigenlijk al een stille dood leek te zijn gestor ven. De effecten zien er vrij knullig uit en eigenlijk verloopt Sonja's kruistocht al bij al nogal soepel. In de bijrollen hebben de makers ge lukkig wat grappenmakers kun nen stallen en soms zijn de effecten, zo grotesk dat het lijkt alsof ze hun eigen film niet echt serieus nemen. Hetgeen 'Red Sonja' nog enigszins dragelijk maakt. BART JUNGMANN UTRECHT - Pure magie lijkt waarneembaar in de film 'Frida', die momenteel onder meer in Am sterdam is te zien. Paul Leduc schetst daarin de curieuze levens loop van de Mexicaanse schilderes Frida Kahlo. We leren haar kennen via haar werk dat uit hoofdzakelijk zelfportretten blijkt te bestaan en via de actrice Ofelia Medina die een werkelijk verbijsterende gelij kenis aan de dag legt met het door haar geacteerde historische perso nage. Medina zelf ontdekte de overeen komsten tussen haar en de zelfpor tretten van Frida Kahlo. Het was ook Mar idee om een film te ma ken over de pas sinds een jaar of zes 'ontdekte' schilderes aan wie in Mexico City nu een eigen i gewijd is. Ofelia vond een willig oor bij regisseur Paul Leduc, die in Mexico één van de weinige cineas ten is die een eigenzinnige niet- commerciële weg durft te bewan delen en die bijzondere belangstel ling aan de dag pleegt te leggen voor de historie en cultuur van zijn geboorteland. door Pieter van Lierop De cineast herkende de unieke kans om via persoon en oeurve van deze schilderes in speelfilmvorm de wortels van de Mexicaanse cul tuur nader te analyseren. Hij bestu deerde de recent verschenen bio- 'Wild Cats'; regie: Michael Ritchie; hoofdrollen: Goldie Hawn, James Keach en Swoosie Kurtz; theater: Euro, Alphen. In 1969 kreeg Goldie Hawn voor haar eerste bijrol in een speelfilm ('Cactus Flower') meteen een Os car. Sinds die tijd heeft ze in vele luchtige films hetzelfde typetje ge speeld: een mengeling van het domme blondje en het berekende brutaaltje. In 1980 produceerde ze zelf haar succesfilm 'Private Benja- Hawn's nieuwste produkt, gere gisseerd door een eens gerenom meerde filmer als Michael Ritchie ('Prime Cut', 'The Candidate'), maakt een stille omgang langs en kele bioscopen in ons land. Eerlijk heid gebiedt te zeggen dat 'Wild Cats' ook geen hoera-geroep kan opwekken en afbrekende kritiek nauwelijks waard is. Het verhaal is even simpel als voorspelbaar en re gisseur noch actrice hebben er iets origineels mee kunnen doen. Goldie Hawn speelt een zekere Molly McGrath. Zij is de gymjuf van de meisjes op een grote school in Chicago. Wanneer de coach van het jongens footballteam uitvalt, ziet zij de kans schoon een oude wens in vervulling te doen gaan. In navolging van haar vader heeft ze altijd football-coach willen wor den. De seksistische heren zien haar al aankomen en sturen haar gniffelend naar een andere school. Deze school wordt bevolkt door echte rauwdauwers. De heren zijn of crimineel of ze maken alleen maar gore opmerkingen en gelui den. Natuurlijk weet de kleine blondine van dit stelletje ongere geld een saamhorig en solidair team te maken, dat aan het eind van het seizoen in de finale staat tegen Hawns oude school. De Wild Cats, zoals haar ploeg heet, zijn ge temd door mannetjesputter Hawn, maar wat een sprankelende kome die had moeten zijn is een tamme vertoning geworden. LEONARD ENGEL grafie van Frida Kahlo em liet zich inspireren door de tableaux van Frida en haar eveneens schilderen de levensgezel Diego Rivera. Hoofddoel is geweest, zo vertel de Leduc tijdens zijn bezoek aan Nederland, om een hommage te brengen aan het onverwoestbare vitalisme van een vrouw die in haar jeugd getroffen werd door po lio, op latere leeftijd geteisterd bleef door ziektes, slachtoffer werd van een verkeersongeluk, na een miskraam het vermogen verloor om kinderen te krijgen, ook nog moest meemaken dat haar een been geamputeerd werd en intus sen toch nog kans bleef zien om uitzonderlijk geïnspireerde schil deryen te vervaardigen en de men sen in haar omgeving te bezielen. Het blijkt naast de toevallig gro te gelijkenis vooral de mentaliteit van Frida te zijn geweest die ook Ofelia Medina fascineerde. "Als kunstenares, niet enkel als schilderes. Want ze heeft dingen ge schreven - brieven, gedichten - zó mooi, dat ze waarschijnlijk ook nog wel een keer speciale erken ning zal krijgen voor ook haar lite raire gaven. Maar ze was tevens fascinerend als mens. De lef waar mee ze durfde te leven. Je mag ge rust weten dat onze film in Mexico niet onverdeeld gunstig ontvangen was. Nogal wat vroegere vrienden van Frida Kahlo, en dan niet zo zeer vanuit de artistieke alswel vanuit communistische kringen, hebben het ons zeer kwalijk geno men dat we haar homoseksualiteit hebben aangestipt in de film. Daar hebben zij het nog steeds moeilijker mee dan Frida zelf indertijd ge daan had. Ze was een heel moedige "Mijn interesse voor haar is een obsessie geworden. Ik eigende me dat karakter gewoon toe, omdat Frida al jaren bezit genomen had van mijn geest. Ik ging me al kle den zoals Frida gedaan had, in van die lange bonte rokken, die in haar tijd overigens als heel provo cerend werden ervaren. Ik ging me opmaken zoals Frida het deed. Ik..., nou, ik zal nog net niet zeggen dat ik werkelijk Frida werd". Paul Leduc: "Aanvankelijk was het best moeilijk voor mij als regis seur om met een hoofdrolspeelster te werken die haar eigen visie op het te spelen karakter al zo gede tailleerd vast had liggen. Maar het pleit immens voor Ofelia dat ze tij dens de opnamen er toch weer toe kon komen om heel professioneel distantie te nemen. Ze was pathe tisch in haar toewijding, maar puur professioneel in haar i Frida Kahlo maakte schilderijen met een 'naieve' inslag. Daardoor zijn ze zeer toegankelijk voor het breedst denkbare publiek en wor den ze tegelijkertijd in hun artistie ke waarde gewantrouwd door veel kunsthistorici. Paul Leduc blijkt heeft dat in zijn eigen vormgeving doorgetrokken. FILMS OP VIDEO 'Murphy's Law'; regie: J.Lee Thompson; hoofdrollen: Charles Bronson, Kathleen Wilhoite en Carrie Snodgress; theater: Euro, Alphen De aanwezigheid van Charles Bronson zegt in feite alles over 'Murphy's Law'. De naam van Bronson, 64 jaar alweer, is een synoniem voor een harde actiefilm. De enige afwisseling is dat hij de ene keer aan de goede en de andere keer aan de verkeerde kant van de wet staat. Ditmaal geldt de wet van Murphy, zoals de titel al aangeeft, en Bronson speelt daarvoor de gelouterde politicman Jack Murphy. Hij heeft in deze film heel wat te stellen met vrouwen. Vlak voor Murphy's neus wordt zijn auto door een meisje gepikt, zijn ex-vrouw werkt lot zijn teleurstelling in een striptease-lent en een tamelijk krankzinnige vrouw heeft het op zijn leven gemunt. Ooit door Murphy gearresteerd, zint ze nu op wraak. J. Lee Thompson, de vaste regisseur van Bronson, laat alles in de geëi gende banen lopen en ziet toe op een goede afloop. De wet van Bronson zal, tenzij er iets ernstigs gebeurt, voorlopig nog van kracht blijven. 'Movies Select Video' gaat doof waar Elsevier begin dit jaar op hield. Het distribueert de zoge naamde 'betere film', films dus waar videohaters al jaren van be weren dat ze niet in videotheken te vinden zijn. Nu is het met de plannen van Elsevier/EVC niet zo goed gegaan, maar er zijn te kenen die erop wijzen dat er de laatste tijd meer belangstelling komt voor kwaliteitsfilms. Er worden er in elk geval meer ver huurd dan een tijd geleden. Else vier is waarschijnlijk gewoon te vroeg begonnen. Movies gokt daarop. Het komt deze maand met 'La Terrazza' van Ettore Sco- la en 'Ludwig' van Luchino Vis conti. 'La Terrazza' is gemaakt in 1980. Het is een uitstekende film en vrouwen die in de samenle ving een prominente plaats inne men. Vooral de mannen blijken hun idealen te hebben verloren. Marcello Mastroianni en Jean- Louis Trintignant spelen de hoofdrollen, maar aan deze sleu telfilm doen ook schrijvers, filmers en politici mee. 'Ludwig' over Ludwig 2, ko ning van Beieren, is door velen geprezen. Persoonlijk kon ik niet zo best tegen deze film waarin Romy Schneider een mooie rol speelt, maar dat zal aan mij lig gen. Wié zitvlees heeft en gevoe lig is voor Visconti's overdaad zal 180 minuten genieten, want Movies heeft de onverkorte ver sie op cassette laten zetten. Omdat distributeurs van speel films nog weieens zijsprongetjes maken, doe ik het ook maar. Bij Movies zijn cassettes verschenen waarop de hoogtepunten staan van de WK '74 en de WK '78. Als regisseur staat vermeld: Rinus Michels. Ik heb die man blijk baar altijd onderschat. Terug naar de speelfilm. Video for Pleasure heeft contracten met grote Amerikaanse video maatschappijen. Van Worldvi- sion is 'Abduction of St. Anne', een curieuze combinatie van reli gie, mafia en detectivespeur werk. Het gaat om de vraag of een lief ogend meisje nu wel of niet heilig verklaard zou moeten worden. De ongelovige Robert Wagner heeft het cr moeilijk mee. Het verhaal begint goed, maar loopt geheel uit de hand, vooral omdat regisseur Harry Falk ons niet wil laten weten of nu wel of juist niet van heiligheid sprake is. In 1968 maakte Paul Newman het niemandalletje 'The secret BIOSCOPEN (OP)NIEUW 'Murphy's Law' - Euro Alphen 'Wild Cats' - Euro, Alphen 'Red Sonja' - Trianon, Leiden 'Pretty in Pink' - onderhoudende film over puberproblemen. City, Kat wijk 'Short BLIJVERS 'The jewel of the Nile' - geslaagde avonturenfilm in het genre 'Indiana Jones', City, Katwijk. 'Running Scared' - minder geslaagde lachfim met Gregory Hines als poli tieman, Luxor, Leiden 'Aliens' - griezelig en sepctaculair vervolg op 'Alien', Lido, Leiden 'Down and out in Beverly Hills' - ko medie waarin het contrast oud-rijk voor de zoveelste keer en op weinig verrassende wijze wordt uitgediept, Lido, Leiden 'The Color Purple' - mooi gemaakte jankfilm over zwarte vrouw die zich ontworstelt aan onderdrukkend man volk, Lido, Leiden en Euro, Alphen 'Hannah and her sisters' - Woody Al len herhaalt zich, maar blijft komisch en de moeite waard, Lido, Leiden 'Top Gun' - Amerikaanse straaljager piloten in opleiding, Lido, Leiden en Euro, Alphen. SEXFILMS 'Down and out in Beverly Hills' - Ci neac, 16 jr. 'Aliens'- Euro (667066), 16 jr. 'Hannah and her sisters' - Metropole (456756), al. 'Diavolo in Corpo' - Metropole, 16 jr. 'Otello* - Metropole. al. 'Abel' - Metropole, al. 'Fantasia' - Metropole, al. 'The naked cage' - Odeon (462400), 16 jr. 'Running Scared' - Odeon, al. 'Target' - Odeon, 16 jr. '9'/j weeks' - Odeon, 16 jr. 'Desert Lovers' - Le Paris (656402), 18 NACHTFILMS 'Kostschoolmeisjes' - Euro Alphen. 'Wild Cats' - Euro, Alphen 'Let's get physical' - Euro Alphen. DEN HAAG Top Gun' - Asta (463500), al. 'The man with one red shoe' - Asta, al. •Aliens' - Asta, 12 jr. 'Color Purple' - Babylon (471656), al. 'Betty Blue' - Babylon, al. 'Big trouble in little China' - Babylon, 12 jr. 'FX/Murder by illusion* - Cineac (630637), 16 jr. 'Legal Eagles' - Cineac, al. AMSTERDAM 'El Amor Brujo' - Alfa (278806), al. 'Death of a salesman' - Alfa, 16 jr. 'Out of Africa'-Alfa, 16 jr. 'Top Gun' - Alfa, al. 'Fantasia' - Alhambra (233192), al. 'Hannah and her sisters' - Alhambra, al. e red shoe' - Cinera ma, al. 'Color Purple' - Calypso (266227/ 234876), al. 'Karate Kid II' - Calypso, al. 'Dream Lover' - Centraal (248933), 18 'A fine mess' - Cineac, (243639), 16 jr. 'Subway' - Cinecenter, (236615) 16 jr. 'Frida Naturaleza Viva' - Cinecenter, 16 jr. 'The sacrifice' - Cinecenter, 16 jr. 'Abel' - Cinecenter, al. 'Aliens' - Cinema (151243), 16 jr. 'Legal Eagles' - Cinema, al. 'Running Scared' - City (234579), al. '9'/2 weeks'- City, 16 jr. 'Legal Eagles' - City, al. 'FX/Murder by illusion' - City, 16 jr. 'Diavolo in Corpo' - City, 16 jr. 'Target' - City, 16 jr. 'Down and out in Beverly Hills' - City, al. 'La dolce vita' - Kriterion, (231708), 16 jr. 'The Killing' - Kriterion. 'De perverse gravin' - Parisien (248933), 18 jr. 'Le lieu du crime', - The Movies (245790), 16 jr. 'Death of a salesman' - The Movies, 16 jr. 'The Killing' - The Movies. 16 jr. 'Hannah and her sisters' - Tuschinski, (262633), al. 'Down and out in Beverly Hills' - Tu schinski, al. 'Diavolo in Corpo' - Tuschinski, 16 jr. 'Otello' - Tuschinski, al. 'Running Scared' - Tuschinski, al. 'Police Academy III' - Tuschinski, al. 'Betty Blue' - De Uitkijk, 16 jr. TELEVISIE Dat komt tot uiting in bij voor beeld ook de naïviteit waarmee hij Kahlo en Rivera tekent als toch een beetje saloncommunisten. Zelfs na de moord op hun dierbare vriend Trotski blijft Stalins portret aan de muur hangen. De film suggereert ook dat Trotski niet vermoord werd door een gestoorde jongeman, maar door een salvo uit geweren van Mexicaanse militairen met stalinistische sympathieën. Waar om werd het op die manier ge filmd Paul Leduc: "We hebben het ver haal zo simpel mogelijk willen ver tellen. Niet historie proberen te schrijven, maar de vrijheid willen nemen om de betekenis van de waarheid te condenseren tot han teerbare scène's. Je ziet in de film dat die militairen het huis van Trotski beschieten en dat dan zijn foto, niet de man zelf, aan diggels gaat. Daarmee hebben we twee dingen tegelijkertijd duidelijk wil- len maken, zonder te liegen. Ten eerste dat er door Mexicaanse mili tairen op Trotski is geschoten, want die mislukte aanslag was voor ons verhaal belangrijker dan de later geslaagde moord door die krankzinnige met zijn ijspriem. Door het vernietigde portret heb je dan tegelijkertijd duidelijk ge maakt wie het doelwit was en aan gestipt dat even later de man op ge welddadige wijze verdwenen is uit het leven van Frida. Filmen is nu eenmaal een kwestie van de waar heid indikken tot essenties". war of Harry Frigg' over een stuntelaar die het tijdelijk tot ge neraal brengt. Humor en oorlog, met het accent op humor. Echt geslaagd is de film van Jack Smight niet, maar Newman speelt met plezier en dat geldt ook voor Andrew Duggan, Tom Bosley en James Gregory. Essel- te-CIC. Eén van de grote flops van be gin dit jaar is 'King David' van Bruce Beresford, een 'bijbelfilm' die groot is opgezet en die je de indruk geeft dat de geest van Ce cil B. DeMille de makers heeft achtervolgd. De met baard ge tooide Richard Gere is koning David en je gelooft geen seconde in zijn rol. De film is serieus be doeld, maar er valt flink om te lachen. Ook serieus bedoeld, maar wel goed is 'Breakfast Club' van John Hughes over een groepje scholieren dat op zaterdag voor straf terug moet komen en zich afvraagt 'waarom'. Talentvolle jonge acteurs als Emilio Estevez, Judd Nelson, Molly Ringwald en Ally Sheedy zijn een plezier om naar te kijken. Het einde van 'Breakfast Club' bevredigt niet, maar dat zult u voor lief nemen: het grootste deel is puik. Ook van Esselle. PETER DE ZWAAN In twee delen van bijna twee uur zendt Duitsland 2 morgenavond 'Gone with the wind' uit. De film, met in de hoofdrollen Vi vien Leigh en Clark Gable, wordt beschouwd als één van de be langrijkste produkties uit de Amerikaanse filmgeschiedenis. Tegen het decór van de Ameri kaanse Burgeroorlog speelt zich een liefdesdrama af met als mid delpunt Scarlett O'Hara. Teleur gesteld na haar eerste romance (met Leslie Howard) komt ze in contact met de gokker Rhett Butler. Een meeslepend drama dat net zoveel beroering wekte als de verhalen over alle proble men tijdens de opnamen. Deel één begint om 17.15 uur, deel twee om 20.15 uur. Twee keer verfilmde Alfred Hitchcock het verhaal 'The man who knew too much'. In 1956 deed hij dat met Doris Day en Ja mes Stewart in de hoofdrollen. Ruim twintig jaar eerder was Pe ter Lorre één van de medespe lenden in de Engelse versie van deze film, waarin een meisje wordt ontvoerd opdat haar ou ders zullen zwijgen over een moorddadig plan. Die versie is maandag te zien op Europa tv om 21.00 uur. Dezelfde avond op BBC 1 'The Money Movers', een wat oudere film van de Australi sche regisseur Bruce Beresford die inmiddels vaste voet heeft op Amerikaanse bodem. Spannen de film over medewerkers van een verzekeringsmaatschappij die miljoenen buitmaken bij een overval (23.10 uur). Vivien Leigh en Clark Gable in 'Gone with the wind'. (foto gpdi Vrijdag op België 1 'Chariots of Fire', de verrassende Oscar winnaar in 1981. De film vertelt het verhaal van twee Engelse at leten, de één joods en de ander christelijk, die beiden succes hebben op de Olympische Spe len van 1924 (20.15 uur). Dezelfde avond en om dezelfde tijd op Duitsland 1 'Winchester 73'. Een bijzonder geslaagde western' met sterbezetting. James Stewart zit achter de man aan die zijn Win- chester-geweer heeft gestolen. Het succes van 'Winchester 73' leidde een nieuwe reeks van wes terns in. FILMHUIZEN In het kader van het symposium over psycho-analyse brengt LAK-Cinema aansluitend een mini-festival met dat onderwerp. Maandagavond 3 november wor den 'Suspicion' van Alfred Hitchcock (20.00 uur) en 'Der müde Tod' van Fritz Lang in dit kader gedraaid. Dinsdagavond worden 'Persona' van Ingmar Bergman (20.00 uur) en om 22.00 uur 'La coquille et le clergyman' van Germaine Dulac plus 'Le sang d'un poète' van Jean Coc- teau gedraaid. Cocteau had van zijn financier voor 'le sang' de opdracht gekre gen om een tekenfilm te maken. Maar de regisseur voelde daar weinig voor en de film is dan ook, afgezien van een enkele ge tekende scène, een gewone film geworden. De film verhaalt in poëtische beelden het lot van een dichter die wordt geconfron teerd met de vragen over leven, dood en kunst. Bij K O draait dinsdagavond de Spaanstalige film 'Erendira' naar een verhaal van de Colom biaan Gabriel Garcia Marquez. Het meisje Erendira wordt door haar duivelse grootmoeder tot prostitutie gedwongen. (21.15 uur). In het Filmhuis LVC is nog tot en met zondagavond de klassie ker 'Gone with the wind' te zien met Vivian Leigh, Clark Gable en Olivia de Havilland (21.15 uur). Woensdagavond wordt Et tore Scola's komedie 'Macchero- ni' gedraaid met in de hoofdrol len Marcello Mastroianni en Jack Lemmon. (20.00 en 22.15 uur). 'La dolce vita' van Federico Fel- lini gaat hier donderdag draaien. Mastroianni is hierin eveneens te zien. Ditmaal als de sensatiejour nalist op zoek naar schandaaltjes binnen de Romeinse jetrset (21.15 uur). In het Kijkhuis draait tot en met zondagavond 'Carmen' van Francesco Rosi, de verfilming van de opera van Bizet (19.30 en 22.15 uur). Tot en met woensdag is hier 'Tess' van Roman Polans- ki te zien over de wraak van een jonge vrouw (Natasja Kinski) op een edelman door wie zij is ver kracht (21.30). 'Tootsie' met Dus- tin Hoffman draait maandag avond (20.00 en 22.15 uur); dins dagavond wordt 'Oriane' van Fi- na Torres vertoond. In dit drama erft een jonge vrouw het huis van haar tante. Geconfronteerd met het verleden ontdekt zij de toe dracht van een gruwelijke ge beurtenis (20.00 en 22.15 uur). Woensdagavond 'Nostalghia' van Andrqj Tarkovski over de lotgevallen van een Russische dichter die aan lusteloosheid lijdt. (20.00 en 22.30 uur).

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1986 | | pagina 17