AmadeuS
Sterren stralen bij LAK-Cinema
Filmmakers in de
ban van 'Carmen'
Een ontbijt-club van vijf tegenpolen
'Ah Ying': made in Hong Kong
VRIJDAG 22 NOVEMBER 1985
PAGINA 19
BIOSCOPEN
LEIDEN - 'Stardom' is het thema
van een filmfestival dat LAK-Ci
nema komende week organiseert.
Het sterrendom is vooral verbon
den met de structuur van Holly
wood en de meeste films die het
LAK vertoont, komen dan ook uit
de Oost-Amerikaanse droomfa-
briek. In een begeleidend boekje
wordt ingegaan op de achtergron
den van het sterrendom. De film-
week duurt van maandag tot en
met zaterdag, met praktisch elke
avond twee films.
Dustin Hoffmann is de eerste
ster die aan bod komt. Hij speelt
'Tootsie' in de gelijknamige film,
een werkloos acteur die verkleed
als actrice succes krijgt (20.00 uur).
Humphrey Bogart en Lauren Ba-
call vormden het beroemdste film-
paar in de jaren veertig en spelen
samen in 'To have and have not'
(22.00 uur).
De dinsdagavond opent met de
beroemdste filmster die Holly
wood heeft voortgebracht: Marilyn
Monroe. In 'Niagara' gaat zij op hu-
welijskreis en wordt verliefd op
een ander (20.00 uur). Catherine
Deneuve is voor sommigen het
huidige sex-symbool. 'Le dernier
metro' is echter een hoogst serieu
ze film van Francois Truffaut over
de Tweede Wereldoorlog (22.00
uur).
Greta Garbo staat woensdag
avond centraal in 'Die Freudlose
Gasse', een film over het Wenen
van de jaren twintig. Marlène Die
trich doet ook mee (20.00 uur). 'His-
toires extraordinaires' is een drie
luik van verhalen van Edgar Allen
Poe. Hoofdrollen voor Brigitte
Bardot en Jane Fonda (22.00 uur).
Meryl Streep
Donderdagavond slechts
film, maar wel een lange: 'Sophi(
Choice'. Meryl Streep in één va
FILMS OP VIDEO
Snel, en waarschijnlijk tot groot
verdriet van de filmhuizen die er
goede zaken mee deden, is door
King Movies 'Je vous salue Ma
rie* van Jean-Luc Godard op vi
deo uitgebracht. De trammelant
rond deze film zal niemand zijn
ontgaan. Zelfs de paus heeft zich
ermee bemoeid, nadat in Frank
rijk heel wat geestelijken in het
geweer waren gekomen tegen
'godslasterlijke aspecten'.
In ons land vond de deken van
Sittard dat de film verboden zou
moeten worden. En dat allemaal
omdat Godard Marie, de dochter
van een benzinepomphouder,
bevriend laat zijn met taxichauf
feur Joseph. Marie gaat met nie
mand naar bed, maar wordt wel
zwanger. De verwijzingen zijn
duidelijk. Godard pakt de zaken
op zijn eigen wijze aan en het valt
niet mee veel touw aan het ver
haal te knopen, maar blasfemie
is er toch heel moeilijk in te zien.
In de filmhuizen (en ook op de
video) wordt 'Je vous salue Ma
rie' voorafgegaan door het
mooie, korte filmpje 'Le livre de
Marie' dat met de hoofdfilm ab
soluut niets te maken heeft.
In 1946 maakte Edmund Goul-
ding 'The razor's edge' naar het
gelijknamige boek van W. So
merset Maugham. De film lever
de Anne Baxter een Oscar op.
Het boek werd vorig jaar op
nieuw verfilmd, nu door John
Byrum ('Heart beat', 'Inserts')
die samen met hoofdrolspeler
Bill Murray het scenario schreef.
Het was de eerste keer dat Mur
ray een serieuze, dragende rol
had, na vele komische rollen, en
hij deed het kundig. Hij is een
van de acteurs die een film naar
zich toe kunnen trekken en als
een regisseur dat niet uit de hand
laat lopen dan krijg je vaak goe
de resultaten. Murray overtuigde
me zeer als de rijke man die na
een traumatische ervaring in de
eerste wereldoorlog de armoede
verkiest in een poging met zich
zelf in het reine te komen. De bij
rollen worden door Catherine
Hicks en Theresa Russell goed
gespeeld en Denholm Elliott is
een pracht van een rijke snob.
Aanbevolen deze film die is uige-
bracht door RCA.
De tv-serie Peyton Place heeft
destijds op veel mensen zoveel
indruk gemaakt dat ze nog
steeds uitkijken naar films met
sterren uit die serie. Voor hen
noem ik 'Christina' van Paul
Krasny uit 1974. Barbara Perkins
(Betty Andersen in Peyton Pla
ce) speelt de hoofdrol. Zij is de
mooie vrouw die een arme man
25.000 dollar biedt om met haar
te trouwen. Na het huwelijk ver
dwijnt ze. Hij gaat zoeken en be
landt in avonturen die hem bo
ven het hoofd groeien. De film is
spannend, maar de samenhang
had groter mogen zijn.
Videoscreen is deze maand ge
komen met een serie zeer uiteen
lopend werk. De beste film is 'A
breed apart' van Philippe Mora
met in de hoofdrollen Rutger
Hauer, Powers Boothe en Kath
leen Turner. De film leent zich
veel beter voor het tv-scherm
dan voor het grote doek en dat
kan best de reden zijn waarom
hij het in de bioscopen begin dit
jaar maar een of twee weken
heeft uitgehouden. Hauer is een
excentrieke vrijgezel die op een
eigen eiland leeft en alle indrin
gers eraf schiet. Hij beschermt
een zeldzame vogel, een adelaar
volgens de film, een Amerikaan
se arend volgens iemand die al
les van vogels weet. Powers
Boothe (van 'Southern comfort')
wil de eieren van die vogel en ja
gers willen het hele eiland. 'A
breed apart' mist hier en daar lo
gica, maar is spannend en er
wordt knap in geacteerd.
Een stuk minder doet óns
tweede exportartikel, Sylvia
Kristel, het in de gevangenisfilm
'Red beat' van Robert Collector
en Ernst von Theumer. Sadisme,
pesterijen, corruptie en wat
bloot: het zit er allemaal in, maar
Linda Blair maakt geen seconde
waar dat ze ten onrechte in de
Oostduitse nor zit en Kristel Ais
misschien wel een feeks, maar er
een spelen kan ze niet.
Toen John en Bo Derek we
reldbekendheid kregen doken in
Amerikaanse 'herenbladen' ver
halen op over hun porno-af-
komst. John regisseerde en Bo
produceerde (en verleidde, zo
gaat het verhaal). Een van de
softpornowerken van John is
'Love you' en Videoscreen
noemt het een erotisch meester
werk. In het pornogenre bekent
dat: veel tegenlicht, veel zwaar
wichtig gepraat en moeilijk te
onderscheiden beelden. Zo gaat
het ook in 'Love you'. Net niet te
draaien onder de kerstboom,
maar wel te braaf om te kunnen
concurreren met het zwaardere
werk.
PETER DE ZWAAN
(OP)NIEUW
'Breakfast Club' - Lido. Leiden
'Carmen' - Lido, Leiden
'Rambo' - Sylvester Stallone als een
eenpersoons vernietingingsmachine.
City. Katwijk.
'Code of Silence' - Chuck Norris als
politieman die strijdt voor recht. Eu
ro, Alphen
The jigsaw man' - thriller. City, Kat
wijk
BLIJVERS
'Runaway' - thriller met elektronische
spinnen en Tom Selleck, Euro, Al
phen, City, Katwijk.
'Young Warriors' - schoolvriendjes
gaan eigen rechter spelen, City, Kat
wijk
'Prizzi's Honor' - tot in de puntjes uit
gevoerde persiflage op Mafia-film
met glansrol van Jack Nicholson, Li
do, Leiden, Euro, Alphen
'Amadeus' - de Oscar-winnende film
over de componisten Mozart en Salie-
ri, Luxor, Leiden
Porky's Revenge' - deel zoveel van
Amerkaanse high school-lol. Euro,
Alphen
'Traffic School' - van de makers van
'Police Academy' en dat is te merken,
Lido, Leiden.
'Mad Max beyond the Thunderdome'
- derde aflevering in Australische
reeks en beslist niet de slechtste, Li
do, Leiden.
SEXFILMS
NACHTFILMS
'Satisfactions' - Rex, Leiden.
'Runaway' - Euro, Alphen.
'Marilyn' - Euro, Alphen.
'Code of silence' - Euro, Alphen.
'Erotische kunstjes' - Euro, Alphen.
DEN HAAG
St Elmo's fire' - Asta (463500), al.
'Prizzi's honor' - Asta. 12 jr.
'Kiss of the spiderwoman' - Asta, 12
jr.
The breakfast club' Babylon
(471656), al.
'Year of the dragon' - Babylon, 16 jr.
'La Historia Oficial' - Babylon, 16 jr.
The story of 'O' Part 2' - Cineac
(630637), 16 jr.
A view to a kill' - Cineac, 12 jr.
'Mad Max in de donderkooi' - Cineac,
12 jr.
'Amadeus' - Euro (667066), al.
'Cocoon' - Metropole (456756), al.
'Legend' - Metropole, al.
'Oberst Red!' - Metropole. 16 jr.
'Lifeforce' - Metropole. 16 jr.
Traffic school' - Odeon (462400), al.
'Gotcha' - Odeon. al.
'Perfect' - Odeon, al.
'Rambo' - Odeon, 12 jr.
'Let's get physical' - Le Paris (656402),
18 jr.
'Hot bums' - Le Paris. 18 jr.
'Bordello, house of the rising sun' - Le
Paris, 18 jr.
The Bride' - Passage (460977), 12 jr.
AMSTERDAM
'Pervola' - Alfa (278806), al.
The breakfast club' - Alfa, al.
'La historia oficial' - Alfa, 16 jr.
'St. Elmo's fire' - Alfa, al.
'Carmen' - Alhambra (233192), al.
'De droom' - Alhambra, al.
'Prizzi's honor' - Bellevue Cinerama
(234876/266227), 12 jr.
'Mad Max in de donderkooi' - Cinera
ma. 12 jr.
'Kiss of the spiderwoman' Calypso
(266227/234876), 12 jr.
'Desperately seeking Susan' - Calyp
so, al.
'Heisse Stuten' - Centraal (248933), 18
jr.
'Fletch' - Cineac (243639), al.
'Poulet au vinaigre' - Cinecenter
(236615), 16 jr.
'Paul Chevrolet en de ultieme halluci
naties' - Cinecenter, 16 jr.
Teorema' - Cinecenter, 16 jr.
'Choose me' - Cinecenter, 16 jr.
'Indiana Jones and the 4mple of
doom' - Cinema (151243), 12 jr.
'Sophie's choice' - Cinema, 16 jr.
'Gotcha' - City (234579), al.
Traffic school' - City, al.
'Perfect' - City, al.
Year of the dragon' -City, 16 jr.
'Witness' - City, 12 jr.
'Amadeus' - City, al.
'Lifeforce' - City. 16 jr.
'Cinestud '85' - Kriterion, (231708), 16
jr.
'Kindergarten' Studio K (231708), 16
'Brewsters millions' - Metropole. al. (237460), al.
ter, 16 jr.
'Kaos' - The Movies (245790), 16 jr.
'La historia oficial' - The Movies. 16 jr.
Terms of endearment' 'Reds' - The
Movies, al. 16 jr.
'Legend' - Tuschinski (262633), al.
•Brewsters millions' - Tuschinski. al.
'A view to a kill' - Tuschinski, 12 jr.
The Bride' - Tuschinski, 12 jr.
'Oberst Redl' - Tuschinski, 16 jr.
The story of 'O' Part 2' - Tuschinski,
16 jr.
The purple rose of Cairo' - De Uitkijk
TELEVISIE
haar mooiste rollen als een Poolse
vluchtelinge met oorlogstrauma's
(20.00 uur).
Vrijdag: 'All about Eve' is een sa
tire op het sterrendom. Bette Davis
is heel goed als de oudere actrice
die stand moet houden (20.00 uur).
'Rear Window' is het produkt van
drie sterren: James Stewart, Grace
Kelly en Alfred Hitchcock. De eer
ste is een fotograaf die getuige is
van een moord (22.30 uur).
'Carnal Knowledge' is een vroe
ge kennismaking met Jack Nichol
son en zaterdag te zien om 20.00
uur. Art Garfunkel en hij zijn geob
sedeerd door sex. 'Blow Out' sluit
het festival om 22.00 uur af. John
Travolta speelt een geluidsman die
getuige is van een moord.
De Belgische en Nederlandse
film krijgen komende week de
kans op de respectievelijke na
tionale zenders. 'Vrijdag' is een
film die Hugo Claus in 1980
maakte met zijn ex-vrouw Kitty
Courbois in een hoofdrol. Claus
verfilmde daarmee een eigen to
neelstuk over een man die in de
gevangenis belandt na ontucht
met zijn dochter. In de periode
dat hij in de gevangenis zit, krijgt
zijn vrouw een verhouding met
een ander met een kind als ge
volg (21.15 uur, vrijdag, België 2)
Op dezelfde avond 'Twee
vrouwen', een verfilming die
George Sluizer in 1978 maakte
van het gelijknamige boek van
Harry Mulisch. Eind jaren zeven
tig ontdekten de Nederlandse
filmmakers de lesbische liefde,
Nouchka van Brakel maakte om
streeks die tijd ook 'Een vrouw
als Eva' met Maria Schneider.
Sluizer wist ook buitenlandse ac
teurs te strikken: Bibi Anders-
son en Anthony Perkins. De eer
ste speelt Laura, een oudere
vrouw die bij toeval in aanraking
met Sylvia, een jong meisje. De
twee hebben eigenlijk niets ge
meen en toch groeit er iets
moois. Om 23.35 uur op Neder
land 2 te zien.
Minstens even interessant is
'De Anna', een film van Erik van
Zuylen die dramatisch en niet
Bibi Andersson. ifoto gpd»
helemaal terecht flopte in de bio
scopen. Het gegeven is in elk ge
val interessant genoeg: een voor
malige mijnwerker (Theu Boer-
mans) met stoflongen ziet zijn
vrouw als huishoudster in dienst
treden by zijn vroegere baas. An
na is de naam van de myn waar
beiden hun leven aan verbonden
hadden (woensdag, 20.50 uur,
Nederland 2).
Aanbevelenswaard is ook 'No
habras mas penias ni olvido'.
Een Argentijnse film waarin de
draak wordt gestoken met de po
litieke ideeën van Peron die voor
allerlei uitleg vatbaar zyn (don
derdag, België 2, 20.20 uur).
FILMHUIZEN
Maandagavond draait in het
Kijkhuis 'Die Blechtrommel'
van Volkcr Schlöndorff om 19.30
en 22.15 uur. Dinsdagavond is
'The world according to Garp'
te zien (19.30 en 22.15 uur). 'Eren
dira', het ongelooflijke en droe
vige verhaal van een meisje dat
door haar grootmoeder tot pros
titutie wordt gedwongen, wordt
woensdagavond vertoond (20.00
en 22.15 uur).
Het Filmhuis LVC draait van
avond tot en met zondagavond
'The Hotel New Hampshire'
(21.15 uur). Woensdag wordt 'Yo-
jimbo' van Akira Kurosawa ver
toond. Een Samoerai-huurling
komt in een stadje terecht, dit
wordt verscheurd door twee ben
des. (20.00 en 22.15 uur). Volgen
de weck vrijdag gaat 'Irezumi,
l'esprit de tatouage' van Yoichi
Takabayashi draaien, een onder
huids drama over een excentrie
ke tatoeeerder die zijn kunst
werk op het lichaam van een jon
ge vrouw aanbrengt terwijl zij de
liefde bedrijft met een oudere
(21.15 uur).
K vertoont dinsdagavond
'La kermesse héroique' van Jac
ques Feyder uit 1935. (20.15 uur)
ADVERTENTIE
'Carmen"; regie: Francesco Rosi; hoofd
rollen: Julia Miniges-Johnson, Placido
Domingo en Ruggero Raimondi; thea
ter: Lido, Leiden; alle leeftijden.
De beroemde opera 'Carmen' van
George Bizet, gebaseerd op de no
velle van Prosper Merimée, vertelt
het verhaal van de zigeunerin Car
men, die in een tabaksfabriek
werkt en de brigadier van het nabij
gelegen garnizoen, Don José, het
hoofd op hol brengt.
Dank zij haar wordt Don José ge
degradeerd en voor haar deserteert
hij uit het leger, om met haar en
een bende smokkelaars in de ber
gen te gaan leven. Intussen heeft
Carmen ook een toreador in vuur
en vlam gezet. De jaloerse Don Jo
sé probeert haar eeuwige trouw te
doen zweren, maar wanneer dat
niet lukt vermoordt hij haar.
Filmmakers van alle tijden zijn
voor dit op zich melodramatische
gegeven door de knieën gegaan.
Ver voor de invoering van de ge
luidsfilm gaf Merimée's verhaal al
aanleiding tot verfilmingen, de eer
ste dateert uit 1909.
De ene film houdt zich natuurlijk
meer aan het oorspronkelijke ver
haal (of Bizet's opera) dan de ande
re, getuige de bewerkingen die
zich zelfs tot in het erotische genre
en de tekenfilm uitstrekken. Maar
liefst drie Carmen-variaties heb
ben de afgelopen twee jaar het
licht gezien: Godard's 'Prénom
Carmen', Saura's 'Carmen' en nu
Francesco Rosi's 'Carmen'.
Rosi heeft er voor gekozen Bi
zet's opera letterlijk te verfilmen.
Nu zijn opera en film twee dingen
die zich moeilijk laten verenigen:
opera is theatraal en langgerekt,
terwijl film realistisch en snel is.
Filmpubliek verveelt zich gauw bij
de breed uit gezongen liefdes
verklaringen. Irritatie en gegiechel
is vaak het resultaat van de over
dreven gebaren.
Rosi heeft een poging gedaan het
filmpubliek tegemoet te komen,
door de opera op lokatie te filmen.
Dat resulteert in een aantal prach
tige shots en enkele scènes, die zo
ongetwijfeld meer dynamiek heb-
'The Breakfast Club'; regie: John Hughes; hoofdrollen: Emilio Estevez, Judd Nelson
en Allison Sheedy; theater: Lido, Leiden; alle leeftijden.
Je hebt het clubje van de sportfanaten, het clubje van de mafkezen, het
clubje van de misdadigers èn je hebt de'ontbijt-club. John Hughes, ma
ker en bedenker van 'The Breakfast Club', heeft de leden daarvan bij
elkaar gebracht. De gezamenlijke straf van een zaterdag in de schoolban
ken brengt twee mafkezen, een crimineeltje, een sportfanaat en een stuk
van de 'Schermer High School' in Illinois nader tot elkaar. Van zeven uur
's morgens tot in de namiddag.
Hughes haakt met deze film in op een bepaald genre dat de laatste tijd
in Amerika flink opgeld doet. De voedingsbodem ligt in de intieme sfeer
van een groepje mensen dat elkaar al lang kent. Dat kan heel aanstekelij
ke films als 'Diner' en 'The Big Chili' opleveren. Films met een aangena
me sfeer, waarin de acteurs de ruimte krijgen om te improviseren.
Bij 'The Breakfast Club' liggen de verhoudingen iets anders: geen
vriendschap van jaren, maar een toevallige ontmoeting, men is voor enige
tijd op elkaar aangewezen. Op het dreunende ritme van de Simple Minds
(de film mikt op een jeugdig publiek, dat is duidelijk) wordt de toon
gelijk gezet als het vijftal bij de school arriveert. De mooie meid pruilt in
de dure BMW van haar vader, de sportjongen wordt opgejut door zijn
sportvader en de jongeman met criminele inslag komt nonchalant in zijn
ééntje aangelopen.
'The Breakfast Club' is zéér Amerikaans in zijn sentimentaliteit en de
prototypen waarin de vijf hoofdrolspelers zijn onderverdeeld. Het is vrij
eenvoudig om de film daarop negatief te beoordelen, maar dat zou voor^
bij gaan aan de onmiskenbare kwaliteiten en vooral de humor die inder
daad een iets te gladde verpakking hebben.
Vooral in het eerste deel is 'The Breakfast Club' heel goed. De vijandig
heid waarmee de vijf tegenpolen elkaar eerst bejegenen, maakt langzaam
plaats voor een bepaalde belangstelling voor elkaar. Achter het geijkte
beeld worden verrassende karaktertrekjes ontdekt. Hughes heeft dat
haast toneelmatig verfilmd, zet het nergens aan met muziek of beeld en
dankzij de goede dialogen komt het toch over.
Pas als de belangstelling plaats gaat maken voor genegenheid begeeft
de regisseur zich op glad ijs. Er ontstaat een kringgesprek, waarin ieder
een de reden van zijn straf verteld. Met de tranen krijgt dan het melodra
ma de overhand. De sportfanaat die lijdt onder de ambities van zijn va
der, de mafkees die met zelfmoordplannen rondliep, het gaat te ver voor
het kleine drama waar Hughes zich aanvankelijk toe beperkt. De goede
indruk die de film en vooral de acteurs daarvóór hebben gemaakt, laat
zich dan gelukkig niet meer wegnemen.
BART JUNGMANN
ben, dan op de plrnken (bijvoor
beeld de scène v.vn de aflossing
van de wacht), maar in het alge
meen is het effect juist negatief. In
het realistische decor misstaat het
theatrale gebaar en komt het zin
gen onnatuurlijk over.
De film opent met de finale van
een stieregevecht in slow-mötion,
gevolgd door een processie. De
nuchtere Nederlandse vegetariër is
gewaarschuwd: we hebben te ma
ken met Spanje, het land waar het
bloed in het hete zand stroomt en
waar liefde en dood dicht bij elkaar
staan. Verder biedt Rosi geen nieu
we kijk op Spanje en worden
slechts clichés geëtaleerd.
Rosi's 'Carmen' is geen opera en
geen film en het is dan ook twijfel
achtig of de operaliefhebber tevre
den zal zijn, terwijl vast staat, dat
de filmliefhebber menigmaal te
rugdenkt aan de veel persoonlijker
aanpak van Carlos Saura, en de uit
straling van Laura del Sol in zijn
'Carmen'. Vreemd is het, dat de fi
guur Carmen filmmakers zo moge
lijk nog makkelijker in haar ban
krijgt, dan al die arme stakkers in
het verhaal.
LEONARD ENGEL Julia Migenes Johnson dans uitdagend in haar rol van Carmen.
Hui So-Ying, het meisje dat Ah Ying speelt.
Matig portret van Chinees meisje
produkt van de Walt Disney-stu-
dio's betreft, maar bij dat tweede
kunnen vraagtekens worden gezet.
De geschiedenis die wordt verteld,
is verre van pakkend en als 'Ah
Ying' ontroert, dan is het vanwege
het ontwapenend optreden van
hoofdrolspeelster Hui So-Ying.
Dit 22-jarig meisje speelt min of
meer haar eigen leven na. Ze had in
werkelijkheid een relatie met de
inmiddels overleden regisseur Ko
Wuh die weer een kennis was van
Fong Yuk-Ping en dat is dus de re
gisseur van 'Ah Ying' (gek dat het
met die Chinese namen ineens veel
ingewikkelder klinkt). Misschien
is die onderlinge verhouding ook
wel de oorzaak van de drassige on
dergrond waarop de film is gefun
deerd. Misschien konden de ma
kers te weinig afstand nemen van
het materiaal om er iets echt
boeiends van te maken.
Het verhaal: Ah Ying verkoopt
vis in het stalletje van haar ouders.
Als vrijwilligster op het filminsti
tuut kan ze een acteercursus vol
gen. Die cursus wordt gegeven
door Cheung Chung-Pak met wie
ze een steeds beter verstandhou
ding krijgt. Tot een heuse verhou
ding komt het niet, Cheung is de
gene die de boot afhoudt.
De kracht van 'Ah Ying' zou be
halve in de curiositeit (een blik op
het dagelijks leven van Hong
Kong) moeten schuilen in het con
flict tussen de oude, oosterse mo
raal en de verwesterde jeugd. In de
rol van Cheung hebben de makers
daarvoor een uitstekende observa
tor omdat hij lange tijd in Amerika
vertoefde. Het is typerend voor 'Ah
Ying' dat daar veel te weinig mee
wordt gedaan.
B.J.
'Made in Hong Kong'. Ditmaal
geen speelgoed, maar een speel
film. Geen commerciële actiefilm,
waar de cinema van Hong Kong
zich vooral om schijnt te bekom
meren. maar een kleinschalig por
tret van een meisje. Een visver
koopster die actrice wil worden.
De uitdrukking vlees noch vis ligt
dan natuurlijk wel erg voor de
hand, maar het typeert wel het lau
we karakter van 'Ah Ying', zoals de
film heet.
Dit soort films krijgen al gauw
het etiket 'menselijk en ontroe
rend' (een bericht van de distribu
teur gebruikt die termen ook). Het
(foto pr) eerste is al gauw waar als het geen
'Ah Ying'; regie: Fong Yuk-Ping; hoofd-
t rollen: Hui So-Ying, Peter Wang en Hui
Pui; theater: Kijkhuis (tot en met zon
dag).
NU OP VIDEO IN HI-FI STEREO
HUUR 'M NLZ BIJ UW VIDEOTHEEK
HET BESTE OP VIDEO KOMT VAN THORN-EMI.