'Ik weet evenveel van politiek als mijn buurman' Negen diepe (televisie)gaten Omroepen gaan deze zomer wat minder op herhaling TV-rubriek ■ter- y| door Nico Scheepmaker linkse meid' Nelleke Burg: ZATERDAG 22 JUNI 1985 RADIO-TV-KUNST PAGINA 33 De grote vraag, waarvoor je als wekelijks televisierecensent elke week weer gesteld wordt is, over welk programma of welke pro gramma's van de afgelopen week je je licht zult doen schijnen. De afgelopen week was er keus ge noeg, zoals trouwens ook in de afgelopen weken daarvoor, want u kent mijn stelling: er is elke dag wel één programma op de te levisie dat meer dan de moeite waard is. Ik zou bijvoorbeeld over de Eerste Eurovisiewed- strijd voor Jonge Dansers, een rechtstreekse reportage uit het schitterende, vijf verdiepingen hoge theater van Reggio Emilia, kunnen schrijven. Een soort pen dant van het Concours Reine Eli sabeth, waarvan de NOS zondag middag de winnaars van de eer ste drie prijzen op hun viool liet spelen, terwijl diezelfde avond de jonge dansers op Nederland 1 concurrentie werd aangedaan door het Gala van de Nieuwe Ne derlandse Muziek, nadat we eerst nog een uur naar August Strindberg hadden kunnen kij ken. Ik zou, om die zondagse in druk dat de Nederlandse televi sie veel aandacht aan kunst in al haar facetten besteedt nog te ver sterken, vervolgens kunnen wij zen op 'Vertigo', het avondvul lende dansprogramma dat in het kader van het Holland Festival woensdagavond rechtstreeks door de NOS werd uitgezonden, gevolgd door de fraaie, instruc tieve, voorbeeldige documentai re van Kees van Langeraad over Rembrandt als tekenaar. Ook zou ik natuurlijk met ontzag mel ding maken van de Canadese do cumentaire 'Weer een kind ver mist', die in de rubriek 'De On derste Steen' dinsdagavond door de VARA werd uitgezonden, en die een zo schril licht wierp op de bureaucratische omslachtigheid, de jungle van regels, de lethargi sche onwil, de schrijnende ineffi ciëntheid, de onthutsende bezui- nigingen en de daaruit voort vloeiende laksheid ten aanzien van de opsporing en berechting van misdadigers in de Verenigde Staten, dat ik voortaan met heel andere ogen naar Hill Street Blues zal kijken, en mij ook af vraag waar Reagan c.s. de bruta liteit vandaan halen om de Atheense vliegveldbeveiliging enigerlei verwijten te maken over inefficiency, laksheid en ge brek aan vakbekwaamheid. Natuurlijk zou ik ook niet voorbijgaan aan de themamid dag en -avond die de AVRO dins dag aan 'veilig verkeer' wijdde, in het kader van de nationale ver- keersveiligheidsdag. Alle denk bare aspecten van dit probleem (kinderen en .verkeer, jeugd en snelverkeer, alcohol en verkeer, quiz en verkeer) kwamen aan de orde, een interessant programma vooral voor langdurig bedlegeri- gen, die daardoor het geruststel lende idee hebben gekregen dat zij althans voor dat soort proble men, gevaren, ongelukken en on gemakken gespaard blijven. Ik zou misschien ook nog tijd vinden om een waarderend woord te spenderen aan de zes delige Brits-Ierse serie 'De Los prijs', die met de kaping van het TWA-toestel op de achtergrond zo actueel gepland blijkt te zijn, maar bij zoveel aanbod van goe de tot uitstekende, van intrige rende tot instructieve program ma's ontstaat allicht de neiging om iets minder voor de hand lig- gends te doen, en daarom be sloot ik mijn tv-column geheel te wijden aan twee zo contrasteren de programma's als de Ameri kaanse serie 'Mike Hammer' (die donderdagavond om 11 uur op het programma stond), en 'Te rugblik op een jubileumviering', die op krek hetzelfde late uur op het andere net stond geprogram meerd. Het leek me wel leuk om deze gelijktijdige programma's op mijn beide, boven op elkaar gestapelde tv's simultaan te be kijken, zoals ik even tevoren bij de NCRV ook gekeken had naar de simultane presentatie door Eddie Becker en Chris de Vrije van de spelshow 'Kijkspel', die in samenwerking met de Neder landse Christelijke Bond van Do ven was gemaakt, en daarom in een dubbelpresentatie zowel aan de horenden als aan de doven duidelijk werd gemaakt. Feit is, dat het de levendigheid van deze NCRV-quiz zeer ten goede Br? v d Br** J kwam. Maar zou het ook moge lijk zijn om zulke uiteenlopende programma's als Mike Hammer en het 60-jarige jubileum van de NCRV in een gemixte recensie samen te vatten? We zullen het helaas nooit te weten komen, want kort voor elf uur vielen alle negen zenders op mijn kabelnet uit, al die prachti ge programma's werden vervan gen door wat we 'sneeuw' zijn gaan noemen, en dat bleek na te lefonisch overleg niet alleen bij mij het geval te zijn, maar ook vier straten verderop in ons dorp. Het dag en nacht bezette storingsnummer van de Casema gebeld, maar daar werd niet op genomen. Tot twaalf uur de tele visie aan laten staan, maar het bleef televisiesneeuw. Je valt dan wel in een diep gat, kan ik u melden, of beter gezegd: in ne gen diepe gaten tegelijk! Je voelt je geheel van de wereld afgeslo ten! En de volgende ochtend wist de Casema nog van niets! Een heel dorp afgesloten van de buitenwereld, zonder dat die bui tenwereld zich daarvan bewust was. Uitermate griezelig... LOENEN (GPD) - „Rood sekreet!", gromt een jongeman in taveerne De Paardenstal in Loenen, een fris glas bier in de hand. Hy heeft het grimmige oog gericht op het frêle figuurtje in het zwart. In I een gesprek op het terrasje van het etablissement heeft Nelleke Burg (34) even tevoren gezegd dat de reacties op haar optreden als 'politiek zangeres' nogal gevarieerd zijn te noemen. „Er zijn nare reacties, vooral als je over God en het geloof zingt. Dan hoor je snel: wat 'n rooie rothond! Maar er zyn ook mensen die het goed vinden dat je bepaalde onderwerpen kritisch behandelt. Och, als je in de publieke belangstelling staat, moetje dat een beetje incalculeren". Nelleke Burg zet vandaag een streep onder haar carrière als zan geres van het actuele, politiek geïn spireerde lied. Nog een enkele snij dend-ironische tekst van .lijfschrij- I ver' Jack Gadellaa, ongetwijfeld weer door Henk Westrus van mu- I ziek voorzien, gezongen in VARA's I politieke radiorubriek 'In de Rooie I Haan', en het zit er wat die kant van haar ,vak' betreft na bijna acht I jaar op. Tenminste, als men het af scheidsfeestje dat haar na de uit- I zending is beloofd, niet meerekent. door Peter Huysman Het andere atscheid, dat van VA- I RA's parlementaire tv-programma Haagse Bluf vorige week vrijdag, staat haar nog duidelijk voor de geest. Een hartelijke toespraak door de politieke leider van het CDA. Zyn grote sympathie voor de kleine, verleidelijke entertainer Borstjes i met de wilde krullenbos werd at tent door een fotograaf vastgelegd: Bert de Vries, arm in arm met Nel- leke. satire wennen. Ik dacht dat die tijd voorbij was". Over de inhoud van het liedje waar de CDA-leider zoveel ophef over maakt, wil Nelleke Burg wel iets kwijt. „Wat Gadellaa heeft ge schreven, gaat over een verbod, een maf verbod. Een aantal christe lijke mensen maakt uit dat je niet topless mag zonnen. Maar dat moet ieder toch voor zichzelf weten? Ik verbied die mensen toch ook niet naar de kerk te gaan? Trouwens, ik zou niet weten wie ik kwaad doe als ik met m'n blote borstjes op het Harderwijkse strand lig!" Nelleke's eerste reactie toen De Vries zich zo gestoord bleek te heb ben aan het door haar gezongen liedje 'Harderwijk' over het verbod op naaktrecreatie in een aantal Ve- luwse gemeenten, was verbazing. „Dat er in 1985 nog zó gereageerd wordt. Vijfentwintig jaar geleden zou ik dat hebben begrepen. Toen waren er rellen over 'Zo is het toe vallig ook nog 'ns een keer'; toen moest het publiek nog aan harde Het woord 'borstjes' komt er zeer vermakelijk uit, een beetje Wasse naars uitgesproken. Het accent is meesterlijk geimiteerd. In de tele visie-special van jongstleden maandagavond heeft ze getoond over unieke imitatie-talenten te be schikken, met vlijmscherpe persi flages op Kate Bush, Lenny Kuhr, Jasperina de Jong. Verder vertolk te ze in die uitzending vakbe kwaam het werk van onder ande ren Hans Dorresteijn, Freek de Jonge en Jack Gadellaa. In het door haar zelf geschreven 'Moeder-Mavo' kwam de zachte 'g' van Brabant naar voren. Nelleke Burg, niet-praktiserend katholiek, PvdA-stemmend, is het kind van echte Bosschenaren. Moeder zeer geinteresseerd in theater, vader muzikaal. Met broer samen werd tot groot genoegen van de familiekring het repertoire van het toenmalige Lurelei-cabaret nagebootst. „Den Bosch is een stukje herin nering. Ik kom er nog steeds, maar ik wil niet terug. Ik kan overal aar den. Ben een beetje 'n zwerver. Veel verhuizen vind ik niet erg. In de wereld naar andere mensen kij ken, dat is leuk. Kijken hoe ze rea geren. Ik wil wel eens naar de Ve- luwe, met een bijbel voor de bor sten, een heel klein sexy tijgerslip je aan, hand in hand met Bert de Vries. Daar zou je een hele aardige videoclip voor het liedje 'Harder wijk' van kunnen maken". Haar licht-spottende oogopslag blijft nog even als zij praat over de vriendelijke behandeling van poli tici in het algemeen na afloop van programma's en van Ed Nijpels van de WD in het bijzonder. „Zelfs als ik vrij onaardige teksten bracht, dan nog waren zij meestal daarna erg aardig. Een man als Winsemius bijvoorbeeld werd in een Rooie-Haanaflevering erg aan gepakt. Later werd er toch een ge zellig biertje gedronken". „Lubbers, en Den Uyl ook, aardi ge, geïnteresseerde mannen, hoor. Nelleke Burg: straks een sjieke VVD-dame. Met wezenlijke m'n werk, echt gemeend. Lubbers heeft me eens gezegd: als ik jou zo hoor zingen, voel ik me helemaal thuis. Nou, dat is toch niet niks. Jan Terlouw viel zelfs op me. Had ik zó mee kunnen trouwen; hij vond dat ik zo'n wespentaille had". Doe af! Ze lacht nog fijntjes na over de avances van de alweer bijna verge ten D'66-politicus. Ze zegt: „Ed Nijpels had vrijdag ook een paar aardige woorden voor me over. 'Ik weet', zei hij, 'datje in Mimi Crimi, die musical van Guus Vleugel, een deftige WD-dame gaat spelen. Nou, dan heb ik hier vast een WD- tas, een WD-das, een WD- bierglas en een WD-button'. Hij speldde het ding op. En Liesbeth den Uyl maar roepen: doe af, doe af, dat is van de WD!" Tekstschrijver Jack Gadellaa, die al vijftien jaar voor de VARA schrijft, over Nelleke Burg: „Nie mand die in staat is in zo'n hoog tempo zó duidelijk en zó gearticu leerd een Nederlands lied te zingen als zij. Pop, cabaret, blues, smart lap, kan niet schelen, ze doet het allemaal even fantastisch, soms bijna té goed. Ze is op haar best in liedjes die haar vanuit haar gevoel en instinct het meest aanspreken". Dat vindt zij zelf ook. „Teksten over de dwaze moeders of de ellen de in Nicaragua liggen mij meer dan die over tweeverdieners, de koopkracht of kruisraketten. Maar allemaal heb ik ze met overtuiging gezongen. Een lied waar ik niet achter sta, zou ik niet uit m'n strot kunnen krijgen. Maar toch, veel van die snelle, aan de actualiteit ge bonden liedjes zijn natuurlijk voor spelbaar. En voorspelbaarheid be tekent voor een artiest stilstand". Wat Nelleke Burg dus absoluut niet wil, is een „bejaarde politieke zangeres" worden. Vandaar de be slissing om te stoppen en die is niet luchthartig genomen. „Het is heel leuk geweest. Ik heb het voorrecht gehad met vakmensen te werken. Maar het theater, dat hele scala van zingen, dansen en acteren, is er een beetje bij ingeschoten". „Zo'n Bette Midler, die geeft al les wat in haar vermogen ligt. Maar daar is haar repertoire ook naar. Een politiek lied leent zich daar niet voor. Ik wil ook wel eens m'n ei kwijt, uit mezelf springen, een beetje Bette Midler zijn. Het is goed dat ze bestaan, die liedjes over de minima en de onderhande lingen in Genève. Maar soms denk ik, wordt het publiek niet over voerd? Er is over die zaken al zo veel in de krant en op de televisie". Volgens Nelleke Burg heeft ze te veel het stempel van „die linkse» meid met die grote bek" opgedrukt gekregen. Of, zoals het protestant- christelijk ochtendblad Trouw de ze week een ingezonden brief schrijver laat zeggen: „Een brutale, jonge vrouw die op ordinaire wijze een liederlijk lied ten beste gaf'. Ze zegt: „Er zijn mensen die den ken dat ik een zingende journaliste of activiste ben. Dat ik politiek ge schoold ben. Maar die mensen moet ik teleurstellen. Ik weet even veel van politiek als mijn buur man, al heb ik me tussen journalis ten en politici nooit ongelukkig ge voeld. Jammer vond ik alleen dat stempel en dat de mensen naar mijn one woman show kwamen en op politiek terrein niet dat kregen wat zij van mij verwachtten". Toekomst Daarom moet dat veranderen, vindt ze. Ze is er nog jong genoeg voor. Toekomst genoeg. Televisie: met Kraaykamp, De Gooyer en Adèle Bloemendaal komend na jaar in 'De Brekers' (AVRO) als zwarte stoot. Theater: een sjieke dame in musical Mimi Crimi. Ze begon ooit in het theater met Ro bert Long, Seth Gaaikema, Rients Gramata en een aantal eigen shows. Ze wil er nu weer helemaal naar terug. Maar televisie én film: nou, als het even kan, óók wel graag. Nelleke theatervrouw. Zelfs poli tiek tekstschrijver Gadellaa vindt dat haar met de titel 'politiek zan geres' onvoldoende recht wordt ge daan. Hij zegt: „Ze is méér. Ze is iemand die opereert vanuit haar emoties. Daar ligt haar grote kracht. Ze stijgt tot erg grote hoog ten als ze werkelijk betrokken is. Haar vertrekpunt is het gevoel en nooit de politieke analyse. Nee, het verzamelde werk van Karl Marx staat echt niet in haar boekenkast". AVRO, TROS en Veronica gaan weer samenwerken HILVERSUM (ANP) - De samen werking op programmatisch ge bied op televisie tussen AVRO, TROS en Veronica wordt weer nieuw leven ingeblazen. Nadat Veronica-directeur Rob Out enige tijd geleden die samenwerking op schortte wegens de overstap van omroepster Leonie Sazias naar de AVRO, blijkt het naar alle waar- te zijn geweest om met de AVRO en de TROS weer om de tafel te gaan zitten. De drie televisiedirecteuren be sloten gisteren om te proberen ge zamenlijk een aantal projecten voor de toekomst veilig te stellen. Speerpunten in die samenwerking zijn dè aankoop van speelfilms en het brengen van grote sportevene menten. Volgens een Veronica- woordvoerder betekent dit overi gens niet dat daarmee samenwer kingsvormen met andere omroe pen van de baan zouden zijn „als de EO met een goed idee komt stappen wij ook in", aldus de woordvoerder. De drie omroepen achten samen werking nu meer dan ooit noodza kelijk in verband met de toene mende concurrentie van private organisaties als Sky Channel en Filmnet/ATN en de duurdere dol lar. De kosten verbonden aan de aankoop van speelfilms en het ver krijgen van uitzendrechten voor sportevenementen zijn onder in vloed van deze factoren duidelijk gestegen en daarom niet meer door een afzondelijke omroep op te brengen, aldus de Veronica-woord- voerder. Wat betreft het uitzenden van sportevenementen zullen de om roepen wel rekening moeten hou den met de bestaande afspraken. De NOS, aldus een woordvoerder, zal altijd aanspraken maken op steeds terugkerende grote evene menten met een internationaal ka rakter, zoals voetbalwedstrijden en de TT in Assen. Dit soort evene menten is een zaak van de geza menlijkheid en dus van de NOS. De NOS, aldus de woordvoerder, is zich aan de andere kant wel de gelijk bewust van de beperkte mo gelijkheden die Studio Sport heeft vanwege de beschikbare zendtijd. HILVERSUM (GPD) - „De zomer mag niet op voorhand een tweede rangs programmering krijgen, on danks dat het kijkgedrag tijdens die periode nu eenmaal anders is. Je mag de televisie niet vanaf half mei met reces laten gaan". Klare taal uit de mond van VA- RA-tv-directeur Maurice Koopman bij de presentatie van het zomer- programma van die omroep, enke le weken geleden. Nu alle omroe pen hun programma voor deze zo mer rond hebben, is het mogelijk een overzicht te door Simone Lensirik aflevering van jou" en veel speel- 1 Hoewel het herhalen van al dan I niet succesvolle series en losse pro- dukties een stevig stempel blijven drukken op de programmering, lijkt dit fenomeen wat af te nemen. Opmerkelijk is voorts dat het zo- merscherm nog weinig informatie- ve vakantieprogramma's bevat. Ondanks het kamer-reces gaan de meeste actualiteitenprogramma's gewoon door. KRO I De KRO wijkt een beetje van het vaste patroon af door Brandpunt een zonniger tintje te geven. Het j programma is daartoe tijdelijk om gedoopt tot .Brandpunt Zomerca- fé'. De redactie schenkt aandacht aan toeristische informatie, maar ontvangt ook gasten uit de actuele politiek. Aan de orde komen voorts I cultuur en regionale onderwerpen. Omdat „Brandpunt in de markt" en de Playback Show even weg zijn, zal het Zomercafé enkele ele menten uit die programma's over nemen. De KRO heeft deze zomer méér 'luchtige' programma's op het schema staan. Een nieuw spel letjes-programma met Ted de Braak (Tedtijd), herhalingen van de beste „Muppetshows", maal een „Ik hou vj films. VARA „We kunnen het zomerp ma nog niet helemaal gelijk trek ken met de winter, omdat daar ge woon geen geld voor is. Wat je meer aan de zomer uitgeeft, gaat van je budget van de winter. Zo eenvoudig ligt dat. Toch wil de VA RA gaan proberen om het budget beter te verdelen, al moet dat een beetje ten koste van de winter gaan. Het gelijktrekken van beide seizoenen moet stap voor stap ge beuren", aldus Maurice Koopman. Ondanks het krappe budget deze zomer toch een groot aantal VA- RA-programma's dat wellicht de moeite waard is. Het hele seizoen door zal deze omroep speelfilms met een thriller-karakter uitzen den, waaronder „Picknick at the hanging rock", de Hongaarse film „The vulture" en een klassieke Hitchcockfilm „Dial M. for mur der" met Grace Kelly. Daarnaast zijn er enkele sterke buitenlandse series aangekocht. De vierdelige Italiaanse serie „Fontamara" en ze ven verhalen over apartheid -in Zuid-Afrika die samen de serie „Six feet of the country" vormen. Bovendien zijn enkele afleverin gen van de „Onderste Steen" te verwachten. Ook eigen VARA-produkties zul len Veelvuldig te zien zijn. Vier af leveringen van de Knock Out Show met Harry Vermeegen, in au gustus een nieuwe talkshow met Koos Postema, onder de titel „Klasgenoten". Opvallend veel VARA-aandacht gaat deze zomer uit naar de jonge ren. Bijzonder veel jeugdseries, films voor jongeren en iedere dag op de VARA-radio een jongeren programma. Radio-directeur Wil lem van Beusekom: „Er zal tussen de zeven VARA-jongerenprogram- ma's telkens een link gelegd wor den. Op die manier wordt het leuk alle vier de zenders te beluisteren, door het thema te volgen". AVRO De grootste verzameling herha lingen vinden we dit seizoen in de programmering van de AVRO. Reeds begonnen is overigens de opmerkelijk snelle herhaling van de serie „De Doornvogels" en 's middags laat de AVRO de Australi Ted de Braak: Tedtijd. (foto anp> sche reeks „For the term of his na tural life" nog.eens zien. In septem ber staat de kijkers een herhaling van „Codenaam: Intrepid" te wachten. Naast deze aangekochte produktie worden ook enkele ei gen produkties voor de tweede keer uitgezonden. Dat zyn de drie delen van „De Stille Kracht", van Walter van de Kamp, de internatio nale co-produktie „Brainwave" en de 'Vinger aan de pols'-special „Hoe bevalt Nederland". Naast al die herhalingen brengt de AVRO de „thuisblijver" toch ook nog iets nieuws. Karei Prior, Nelleke van der Krogt en Gerrit den Braber presenteren op toer beurt een prachtshow en zes keer wordt er een Sterrenslag opgeno men. De opnamen worden ge maakt in de Efteling en het pro gramma zal van commentaar wor Koos Postuma: Klasgenc den voorzien door André van Duin. Vorig jaar oogstte het program ma „Wie waagt die wint" over auto races in Zandvoort veel succes. Dit jaar brengt de AVRO daarom ne gen nieuwe afleveringen van „the king of the road" vanuit Zand voort. Daarnaast vrij veel aandacht voor muziek in onder andere een serie over het Northsea Jazz Festi val en een special over het „Mon- treux Golden Rose popfestival". TROS TROS-televisie-directeur Den Daas legt bij de presentatie van zijn zomerschema nog eens de na druk op het nut van een derde net. Ondanks die behoefte van de TROS lijkt de omroep deze zomer zelf toch ook een beetje met vakan tie. Veel programma's die we al kenden, zoals „Te land, ter zee en in de lucht". Daarnaast een kwis onder de titel „Jokers" en en kele verschuivingen in de radio programmering. NCRV Iets minder herhalingen maar minstens evenveel amusement brengt de NCRV deze zomer op het scherm. Een woordvoerder: „Wij proberen na de winter geen stilte te laten vallen, het seizoen zou eigen lijk gewoon door moeten lopen, is de mening van onze omroep. De NCRV houdt er wel rekening mee dat het kijkgedrag anders is. Daar kun je gewoon niet omheen. Men sen blijven langer buiten en willen lichte programma's. De vooravond wordt bijvoorbeeld heel slecht be keken. Daar houd je dan gewoon rekening mee". De NCRV presteert het om de se rie Bartje voor de derde maal uit te zenden. Ook „Hotel de witte raaf' ondergaat dit lot. Daarnaast deze zomer een grote hoeveelheid NCRV-spelletjes. „Nederland Kijkkerland", met Dick Paschier, het „Zwembadspel", „Speels met licht klassiek" en vier maal „Ja na tuurlijk". Daarnaast zullen de po pulaire series „Hill street blues" en „Cheers" gewoon doorgaan. Speciaal voor de zomer komen er weer twaalf afleveringen van „Ker- kepad". Zowel op radio als op tele visie zullen de routes naar monu mentale kerken belicht worden. De organisatie hoopt daarbij op, evenals vorig jaar, zo'n 150.000 be zoekers. Veronica Veronica deelt mee geen speci fiek zomerprogramma te hebben opgesteld. Het babbelprogramma Tineke stopt even en ook Dynasty verdwijnt van het scherm. Herha lingen zijn er van vier afleveringen uit de serie „The story of...", waarin popidolen en filmsterren worden belicht. „Happy Days" en „Mike Ham mer" lopen gewoon door. De vier de juli staat bij Veronica in het te ken van de muziek. Vanaf.vier uur 's middags zyn dan uitsluitend mu ziekprogramma's te zien en te be luisteren. Een ruim uitgevallen Countdown, waarin onder meer een special met Duran Duran en de speelfilm „Grease". Veronica heeft ten slotte een aan tal interessante documentaires op stapel staan. De onderwerpen: agressie in de sport, de zingende non, een reis van de Sterke Yerke en de bikini van vroeger tot nu. VPRO Om de leegte van zo'n periode wat te reduceren heeft de VPRO het zomerseizoen tot twee maan den teruggebracht. Veel program- ma's lopen langer door en zullen weer eerder hervat worden. In de twee resterende maanden kan de kijker vooral eigen VPRO-produk- ties verwachten: vier programma's over de Boulevard of Broken Dreams (rondtrekkend theater spektakel) veel aandacht voor het Holland Festival en een reeks do cumentaires van Netty Rosenfeld over dagboeken en de schrijvers van dergelijke documenten. Daarnaast een aantal aangekoch te produkties als „Word into ima ge", over vooraanstaande Ameri kaanse scenarioschrijvers, gevolgd door een speelfilm van dezelfde schrijver, een documentaire over de Amerikaanse fotograaf Lewis Hine, een over ballet op televisie en enkele speelfilms.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1985 | | pagina 33