'We wilden serieus iets over politieke vluchteling vertellen' Flambierte Fr au': blik door het sleutelgat ÉÊFW Effecten doen het 'in in 'Firestarter' 5?*;/. r ^ÊÊÊÊÊBf- i"" „ui" „mi Nederlandse films naar China Televisie VRIJDAG 16 NOVEMBER 1984 PAGINA 19 'Die flambierte Frau\ regie: Ro bert van Ackeren; hoofdrollen: Gudrun Landgrebe en Mathieu Carrière; Theater: Kijkhuis, Lei den (tot en met zondag). Alle spiegels blijven heel in 'Die flambierte Frau'. De schijn van romantiek valt niet in scherven uit een, zoals dat in 'Gebroken Spie gels' gebeurde. In de visie van de Duitse=debutant Robert van Acke ren wordt nauwelijks aan het beeld van de betaalde liefde getornd. 'Die flambierte Frau' is geen goe de film, maar niet daarom. De com plete staalkaart van seksuele uiter sten mag best getoond worden, maar dan moet het daar niet blij ven. En als er gesproken wordt over de visie van Robert van Acke ren dan is dat eigenlijk alleen maar een blik door het sleutelgat. Geïntroduceerd wordt eén beval lige bourgeois-dame die haar luxe maar geestdodende leventje zat is. Ze zoekt het avontuur en komt te recht in het 'milieu'. Twee uiter sten waar Van Ackeren volstrekt aan voorbij gaat. Eva is al snel een routinier en ook al snel verliefd. Ze denkt op een student, maar het blijkt een gigolo. Een mooie romance: Eva en Chris leven van en voor de liefde. Maar dat kan natuurlijk niet goed gaan, jaloezie óp de wederzijdse klanten verstoort het jong geluk dan ook. Het einde wordt dan een merkwaardige mengeling van werkelijkheid en fantasie, waarvan de strekking me eerlijk gezegd enigszins ontgaan is. Van intrigerend is dan al lang geen sprake meer. 'Die flambierte Frau' blijkt een behoorlijk verve lende film. Van Ackeren lijkt hem vooral te hebben gemaakt ter Gisteren ging de film '.Moscow on the Hudson' in premiere. Een so ciaal getinte komedie van de Amerikaanse regisseur Paul Ma- zursky. Hoofdrolspeler wacht in het Londense Savoy Hotel. Kort daarvoor is ook al gesproken met zijn tegenspeelster in de film, Ma ria Alonso. Een dubbelinterview. Robin Williams wil niet erg mee werken aan het vraaggesprek, of juist wel, het is maar hoe je er te genaan kijkt. Robin is voor alles komiek en dat zal hij laten blijken ook! Op elke vraag begint zijn ant woord met een wat serieuze onder stroom, maar na twee zinnen ver valt hij meteen weer in het gekke bekkentrekken, overdreven gedoe en mallotigheden. Leuk allemaal wat die man zo al l'improviste naar voren brengt, maar eigenlijk waren we naar Londen gekomen om met Robin Williams te praten over zijn rol in 'Moscow on the Hudson'. door Hein Kropman Williams wil best, maar dan wel op zijn manier en dat betekent dat je steeds weer geconfronteerd wordt met als grappig bedoelde antwoorden en grote grijnzen. Maar toch, van de beginzinnen van Williams valt nog wel iets te .ma ken. Ondanks alle kwinkslagen is Robin Williams een uiterst serieus acteur, wiens grote doorbraak kwam met de tv-serie 'Mork en Mindy'. Vervolgens speelde hij 'Popeye' in de gelijknamige film van Robert Altman en zette een ij- zersterke 'Garp' neer. Moeilijk Ook in 'Moscow on the Hudson', waarin Robin de rol speelt van Vla dimir Ivanoff, een Russische cir cusmuzikant die tijdens een toer- nee door de Verenigde Staten in dat land asiel aanvraagt, laat hij zien over zowel komieke als meer serieuze kwaliteiten te beschikken. Robin Williams: "Deze rol is de moeilijkste voor mij tot nu toe. We hebben erg veel contact onderhou den met Russen die naar de VS zijn uitgeweken, veel van die mensen spelen ook mee in de film. Speciaal voor de rol heb ik Russisch geleerd en saxofoon gestudeerd". "We hebben echt serieus ge tracht iets weer te geven van dat wat er omgaat in zo'n politiek vluchteling. Ik leerde door deze rol hoe het was om weer van de grond af aan te moeten beginnen. Mensen die drie verschillende banen moe ten nemen om in leven te kunnen blijven. Mensen die weliswaar heb ben verkozen verder te leven in het vrije Westen (en hoe relatief die vrijheid is, laat Mazursky overdui delijk zien in zijn film), maar die daarvoor wel alle banden met hun verleden hebben moeten verbre ken. Ze weten dat ze nooit meer te rug kunnen naar hun geboorte land". "Mensen die de onmenselijke wereld van het Sowjet-systeem - - «f r ?Bp s Na regisseurs als Brian de Palma ('Carrie'), Stanley Kubrick ('The Shining') en John Carpenter ('Christine'), heeft nu ook Mark L. Lester zich geworpen op de verfil ming van een roman van Stephen King: 'Firestarter'. De naam heeft betrekking op het meisje Charlie. Haar ouders heb ben meegedaan aan een experi ment van 'The Shop', een geheime wetenschappelijke inlichtingen dienst van de Amerikaanse rege ring. Ten gevolge van dit experi ment kan de vader door pure con centratie zijn wil aan anderen op leggen en dochter Charlie is in staat alles en iedereen in vuur en vlam te zetten. Agenten van 'The Shop' achtervol gen hen; het geheim mag niet uit lekken. Hierdoor wordt Charlie steeds gedwongen haar gave te ge bruiken om zich van de agenten te ontdoen. Wanneer zij ten slotte toch worden ontvoerd door een krankzinnige Vietnam-veteraan, moet Charlie zich onderwerpen aan allerlei onderzoeken, waarbij de verwoestende kracht van haar 'pyrokinese' telkens groter wordt. Uiteindelijk ziet de vader kans sa men met Charlie te vluchten, maar iii,. 'H 'Firestarter'; regie M.L. Lester; hoofdrollen Drew Barrymore, David Keith en George C. Scott; theater: Euro, Alphen; 16 jaar. daarbij wordt hij door de Vietnam- veteraan gedood. Het meisje neemt op spectaculaire wijze wraak: mee dogenloos schiet ze gloeiende vuurballen als raketten af, terwijl de kogels die op haar afgevuurd worden, smelten voordat ze doel treffen. Hoe onwaarschijnlijk het verhaal ook mag zijn, toch is Lester erin ge slaagd het op een geloofwaardige en amusante manier in beeld te brengen. Dankzij de vele ('special effects') is de film voor liefhebbers van het genre zeker de moeite waard. LEONARD ENGEL meerdere glorie van hoofdrolspeel- tistieke sausje kan dat voyeurisme ster Landgrebe en het tonen van niet verbergen. bizar seksueel genot. Het semi-ar- BART JUNGMANN Alweer vrijdag de dertiende 'Friday the 13th'; regie: Joseph Zito; hoofdrollen: Erich Anderson, Ju- die Aronson en Peter Barton; theater: Euro, Alphen; 16 jaar Voor de zoveelste keer is het vrijdag de dertiende. "Het laatste hoofd stuk", beloven de makers van dit vervolgverhaal en dat valt dan maar te hopen. Ook al heet deze reeks één van de betere in het genre te zijn. Het gedrocht Jason wordt ditmaal geïntroduceerd in een ziekenhuis waar hij zich te goed doet aan een oppasser en verpleegster. Vervolgens zwenkt de camera naar een romantisch decor: een huis aan het meer met een leuk gezinnetje. Hun rust wordt verstoord door luidruchtige tieners en even later door een serie gewelddadige moordpartijen. Zij weten niet wie daar achter zit, wij wel. Robin Williams over komedie 'Moscow on the Hudson': Robin Williams en Maria Alonso tegenover elkaar in 'Moscow on the Hudson' zijn ontvlucht, maar dan wel alles hebben moeten achterlaten. Vrien den, familie, hun hele culturele en emotionele achtergrond en die dan van de ene op de andere dag gecon fronteerd worden met weliswaar vrijheid, maar ook met geweld, met de hardheid en het onpersoon lijke van een land als Amerika". "Ik hoorde een verhaal over een Russische vrouw, die voor het eerst een supermarkt in New York binnenstapt. Al meteen plat gesla gen werd door die enorme over vloed, door het uitgebreide assorti ment, maar die bij de blikjes die- renvoer helemaal onderuit ging. Ze dacht dat er in die blikken honde en kattevlees was verwerkt en dat dat door Amerikanen werd gege ten. Zoiets is natuurlijk leuk om te horen, maar het typeert natuurlijk wel de situatie waar die mensen in verkeren". Robin Williams is al weer bezig met een nieuwe film, treedt overi gens nog steeds en met enorm veel succes op in het theater en zou het fantastisch vinden een rol in een science-fictionfilm te spelen, maar dan wel vooral om die fantastische speciale effecten. Maria Alonso Maria Conchita Alonso, tegen speelster van Robin Williams in 'Moscow on the Hudson', is precies dat wat je je voorstelt bij de term 'Zuidamerikaanse furie'. Ze is mooi, fel, eigenzinnig en heeft veel strijd moeten leveren tegen het Zuidamerikaans denken om haar eigen leven te kunnen bepalen, haar vrijheid te veroveren. Maria Alonso ("Mijn tweede naam Conchita heb ik laten vallen omdat ik dat te stereotiep vond, te duidelijk mijn Latijnsamerikaanse achtergrond naar voren bracht") werd geboren op Cuba, verliet met haar ouders haar geboorteland om onder de Castro-knoet uit te ko men en groeide op in Caracas, de hoofdstad van Venezuela. Al vroeg liet Maria blijken zich niet te willen laten inpakken door de daar nog steeds geldende macho-cultuur en na heftige ruzies in de familie werd Maria maar ten einde raad naar Zwitserland gestuurd, om talen te leren. -Driejaar hield ze het uit in Euro pa, woonde in Montreux, Parijs, in Spanje en Italië. Deed mee aan schoonheidsverkiezingen, werd in 1971 Miss Teenager en in 1975 tot de mooiste vrouw van Venezuela uitgeroepen en bouwde een carriè re op als actrice en zangeres. Werk te in Venezuela voor een aantal tv- series, maakte commercials en langspeelplaten en was binnen de kortste keren zo beroemd dat ze in Caracas niet ongestoord over straat kon lopen. Maria: "In Venezuela heb ik in vier films meegespeeld, veel tv ge daan, veel reclame. Ik verdiende enorm veel geld, was beroemd, maar niet voor de volle honderd procent gelukkig. Ik woonde in Ca racas samen met een vriend, een enorm schandaal. Reed als vrouw op een motor rond, tot schande van mijn familie. Maar ik heb toch ook wel ontdekt dat ik door het knok ken voor mijn vrijheid een beetje heb weten te veranderen aan die Latijnse mentaliteit. Ik heb twee jaar niet met m'n vader gesproken (een pa die enorm veel geld ver dient in mineraalwater). Omdat ik in Venezuela een nationale be roemdheid was, dingen deed die tegen de heersende mentaliteit in gingen, me heel onafhankelijk op stelde, heb ik toch ook wel andere vrouwen weten te beinvloeden". Hollywood Rijk, beroemd, maar niet echt ge lukkig, daarom nam Maria het be sluit om naar Amerika te gaan en in Hollywood een nieuwe carrière op te bouwen. Helemaal opnieuw beginnen. Maria trok in haar eentje naar Los Angeles, had nog wat geld achter de hand om de eerste tijd door te komen, maar werd wel meteen geconfronteerd met iets dat ze in haar hele carrière nog nooit eerder had meegemaakt: ze werd afgewezen voor elke rol waar ze auditie voor deed. Ze was in Hollywood één van die vele dui zenden vrouwen die een gooi doen naar een plaatsje onder de filmzon en ondanks dat ze merkte dat be roemd zijn in Latijns-Amerika heel wat anders is dan een rolletje vin den in Hollywood, besloot ze toch te blijven. "Ik heb erg veel gehuild die eer ste tijd in LA, voelde me totaal ont heemd, maar ik wilde niet terug. Ik wilde slagen in Hollywood, dus toch maar weer door naar de vol gende auditie". "Langzaam maar zeker leerde ik wat mensen kennen, ik kreeg de kans een langspeelplaat op te ne men die het zeker niet onaardig deed, zong een paar liedjes voor de film 'Scarface'. Kreeg een rolletje aangeboden in een film. Knokken was het elke dag weer, iets dat ik voorheen nooit heb hoeven doen. Maar ik wist dat ik zou slagen, ik wist dat ik het zou gaan maken in Hollywood. Via een agent kwam ik in contact met Mazursky, die me de rol aanbood. Ik speel een Ita liaanse, de vriendin van de ge vluchte Rus, maar ik had totaal geen moeite met die rol, alleen mijn accent moest ik wat meer aan zetten. Werken met Mazursky en Robin Williams was heerlijk en die rol die ik in 'Moscow on the Hud son' speel past ook echt bij me. Een vrouw die vecht voor haar rechten, voor haar vrijheid. Dat voelde ik meteen aan". "Ik begin in Amerika nu echt naam te krijgen. Mijn grammo foonplaten doen het uitstekend, ik krijg voldoende aanbiedingen voor filmrollen. Het enige wat me nog bedroefd, is dat ik nog geen kinde ren heb, ik wil ze nemen als mijn carriere echt staat, wil dan ook gaan trouwen. Dan heb ik weer iets anders om voor te knokken, om sterk bij betrokken te zijn. Ik heb het mezelf £n mijn familie nooit makkelijk gemaakt met de manier waarop ik mijn vrijheid heb be vochten, maar die vrijheid is dan ook wel iets dat ik me door nie mand meer laat afnemen..." DEN HAAG (ANP) - Het contact tussen een delegatie uit China en het Nederlands Filmmuseum heeft er toe geleid dat in maart volgend jaar in de Chinese hoofdstad Be- jing en wellicht andere steden in de Volksrepubliek zeven Neder landse films worden vertoond. Dat is het meest concrete resul taat van het tiendaagse bezoek dat de delegatie op uitnodiging van het ministerie van welzijn, volksge- zondheid en cultuur aan Neder- De leider van de delegatie, Zhao land bracht om een indruk te krij- Feng, een vooraanstaand man in gen van wat wij de Chinezen heb- de Chinese muziekwereld, zei dat ben te bieden. Het ging eigenlijk bij het afsluiten van het bezoek in alleen om voorbereidend werk Den Haag. Een Nederlandse dele voor een toekomstige samenwer- gatie is gevraagd in mei volgend king en uitwisseling. jaar poolshoogte in China te ko men nemen om tot samenwerking en uitwisseling te komen in het ka der van het cultureel verdrag dat beide landen hebben gesloten. Ofschoon nog niet alles in kan nen en kruiken is, is voor verto ning in China het oog gevallen op de films: 'De Illusionist' van Freek de Jonge en Jos Stelling, 'Rem brandt' van Jos Stelling, 'De Smaak van Water' van Orlow Seunke, 'Joao' van George Sluizer en 'Dokter Pulder zaait Papavers' van Bert Haanstra, alsmede door aankoop 'Max Havelaar' van Fons Rademaker en 'De koele Meren des Doods' van Nouchka van 3ra- kel. Eerder werd al 'Het Meisje met het Rode Haar van Ben Verbong' aangekocht. t,i BLIJVERS 'Amadeus' - Milos Formans specta culaire verfilming van het toneel stuk van Peter Shaffer over Mozart en Salieri, Lido 1, Leiden 'Paris, Texas' - Wim Wenders' prijswinnende en prachtige kijk op gebroken relaties. Studio, Leiden 'Once upon a time in America' - Sergio Leone stelt lichtelijk teleur door geknip tijdens montage, maar biedt visueel veel aantrekkelijks, Lido 4, Leiden. 'Gebroken Spiegels' - Beklem mende film van Gorris over het hoe- renleven, Lido 3, Leiden. 'Greystoke, de legende van Tarzan, heer van de apen* - Kloof tussen natuur en beschaving, Euro 3, Al phen. 'The woman in red' - Gene Wilder als verliefde sukkel, Lido 2, Leiden. (Op)nieuw 'Jaws' - de kaken van de witte haai nu driedimensionaal te bewonde ren, Luxor, Leiden. 'Blame it on Rio' - slappe komedie met Michael Caine, Trianon, Leiden 'Lassiter* - Tom (Magnum) Selleck als de gentleman-inbreker, Euro 2, Alphen 'Escape from the Bronx' - thriller in New York, City 1, Katwijk. 'De Schorpioen' - de niet geheel geslaagde poging van Ben Verbong om lijnen uit de geschiedenis sa men te brengen, City 2, Katwijk The exterminator* - Geweld, City 4, Katwijk. 'Stripes' - Komedie met Bill Murray in het leger, City 3, Katwijk. SEXFILMS 'Nightlife' - Rex, Leiden. NACHTFILMS 'Jospehine Mutzenbacher, zoals ze werkelijk was' - Rex, Leiden. 'Vrijdag de 13e IV - Euro 1, Alphen. 'Lassiter* - Euro 2, Alphen. 'Nummertje op de schoolbanken' - Euro 3, Alphen. 'Jacht op porno-poesjes' - Euro 4, Alphen. DEN HAAG 'Under the volcano' Asta (463500), 16 jr. 'Amadeus' - Babylon 1 (471656), al. 'Police academy' - Babylon 2, al. 'Indiana Jones and the Temple of Doom' - Babylon 3, 12 jr. The woman in red' - Cineac 1 (630637), al. 'Codename: Wild Geese' - Cineac 2, 16 jr. 'Firestarter' - Cineac 3, 16 jr. 'Gebroken spiegels' - Euro (667066), 12 jr. 'Paris, Texas' -Metropole 1 (456756), 16 jr. "Top secret' - Metropole 3, al. The Hit' - Metropole 4,16 jr. 'Purple rain' - Metropole 5, al. '1984' - Odeon 1 (462400), 12 jr. 'Bolero' - Odeon 2,16 jr. The karate kid' - Odeon 3, al. 'Greystoke' - Odeon 4, al. 'Wilde meisjesfantasieèn' - Le Paris 1 (656402), 18 jr. 'Mykonos, eiland der zonden' - Le Paris 2, 18 jr. 'Lady lust' - Le Paris 3, 18 jr. Tightrope' - Passage (460977), 12 jr. AMSTERDAM The women in red' - Alfa 1 (278806), al. 'Purple rain' - Alfa 2, al. 'Betrayal' - Alfa 3,16 jr. The natural' - Alfa 4, al. 'Desiree' - Alhambra 1 (233192), 16 jr. 'Gebroken spiegels' - Alhambra 2, 16 jr. 'Amadeus' - Bellevue Cinerama (234876/266227), al. •Paris, Texas' - Calypso 1 (266227/ 234876), 16 jr. The karate kid' - Calypso 2, al. 'Police academy' - Calypso 3, al. 'Hete nachten van een maagd' - Cen traal (248933), 18 jr. 'Police academy' - Cineac (243639), al. 'Under the volcano' - Cinecenter (236615), 16 jr. 'Android' - Cinecenter, 12 jr. 'Nederlands oorlogsfilms' - Cine center. Tightrope' - Cinema 1 (151243), 12 jr. 'Firestarter' - Cinema 2,16 jr. 'Mysterious foot-works of Kung Fu' - Cinema Rex (246132), 16 jr. Tightrope' - City 1 (234579), 12 jr. 'The hit' - City 2, 16 jr. 'Bolero' - City 3, 16 jr. 'Gebroken spiegels' - City 4,16 jr. The brother from another planet' - City 5,16 jr. 'Greystoke' - City 6, al. 'Hanna K.' - City 7, 16 jr. 'Een dagje naa het strand' - Krite- rion, (231708), 16 jr. 'Zonder getuigen' - Studio K (231708), 16 jr. 'Meisjes met vurige verlangens' - Parisien (248933), 18 jr. The ninja mission' - Rembrandt- plein theater 1 (223542), 16 jr. 'Indiana Jones and the Temple of Doom' - Rembrandtpleintheater 2, 12 jr. 'Paris, Texas' - The Movies 1 (245790), 16 jr. The brother from another planet' - The Movies 2,16 jr. 'Los santos inocentes' - The Movies 3, 16 jr. 'Once upon a time in America' - Tu- schinski 1 (262633), 16 jr. 'Moscow on the Hudson" - Tu- schinski 2, al. The woman in red' - Tuschinski 3, al. 'Top secret!' - Tuschinski 4, al. 'Une dimanche la campagne' - Tu schinski 5,16 jr. 'Codename: Wild Geese' - Tuschins ki 6,16 jr. '1984' - De Uitkijk (237460), 12 jr. Alain Resnais' eerste film maak te hem direct wereldberoemd. Zijn in 1959 gemaakte 'Hiroshi ma mon amour' is nog altijd zijn bekendste produktie. Het ver haal: een Franse actrice is in Ja pan voor filmopnamen en wordt verliefd op een Japanse archi tect. Een romance die haar herin nert aan de verhouding met een Duitse soldaat. Heden en verle den gaan in dit verhaal van Mar gerite Duras door elkaar lopen. Zeer vernieuwend destijds met hoofdrollen van Emmanuelle Ri- va en Eji Okada. Te zien op Bel gië 2, dinsdag 21.05 uur. Nog een klassieker: 'All quiet on the western front'. Een anti oorlogsfilm van Lewis Milesto ne, gebaseerd op het boek van Remarque. Een film over een paar Duitse jongens gevangen in de loopgravenoorlog van WO II. Remarque verwerkte daarin zijn eigen ervaringen en had er direct na afloop van de oorlog een best seller mee. Duitsland 2, 21.30 Nummer drie en vier klassiek komen op één dag tezamen: 'Mo by Dick* (14.45 uur, Duitsland 1) en 'The third man' (21.20 uur, België 2). Gregory Peck is de ster in de eerste film als de jager Ahab. Onder regie van John Huston voert hij een verbeten jacht op Moby Dick, de walvis die hem ooit een been afbeet. In de bijrollen onder andere Ri chard Basehart en Orson Welles. De laatste is ook te zien in 'The third man'. Al heel vaak ver toond, maar sommige mensen kry gen er nooit genoeg van. Wel les is de mysterieuze spin in een smokkelweb. Een verdeeld We nen van vlak na de oorlog is het decor. Vrijdag bij de Belgen 'Eyewit ness*. Een vrij recente film (1981) van Peter Yates met een Viet nam-veteraan die een hopeloze liefde koestert voor een tv-ver- slaggeefster. Aanvang 20.25 uur. Het vaandel van 'film noir' wordt komende week overgenomen door LAK-Cinema. Vanavond en morgenavond sluit het LVC zijn aandeel af met 'A woman's se cret' en 'Pick up on south street'. In de eerste film, van Ni cholas Ray, speelt Maureen O' Hara een femme fatale, in de tweede (regie Samuel Fuller) is Richard Wimark een kleine zak kenroller. Vanaf dinsdag gaat het LAK, elke dag twee films (20.00 en 22.00 uur). Dinsdag 'Cornered' van Edward Dmytryk met Dick Powell als de 'tough guy' die een man tot in Buenos Aires achter volgt en daarna 'Desperate' (An thony Mann), waarin een eerlijke vrachtwagenchauffeur in han den valt van afpersers. Woensdag: 'Experiment peri lous' van de naar Hollywood uit geweken Fransman Jacques Tourneur. Een melodrama waar in Hedy Lamarr wordt bedreigd door haar echtgenoot. Daarna •Ruthless'. Van Edgar Ulmer met Zachary Scott als iemand die over lijken gaat. Donderdag: 'Kiss of death'. Spannende film, gemaakt door Henry Hathaway, met Victor Ma ture als de gevangene die zijn bende verraadt. Vervolgens 'The woman in the window', één van de pareltjes in de reeks. Fritz Lang maakte hem en en Edward G. Robinson wordt daarin ver liefd op het model voor een schil derij en dat komt hem zuur te staan. Het LVC vertoont woensdag en donderdag (20.00 en 22.15 uur) 'Don Quichotte' van de Rus Gri- gori Kosintsev. Samen met ande re Russen maakte hij destijds (ja ren vijftig) bewerkingen van er kende meesterwerken. 'Don Qui chotte' was er één van. Hoofdrol is van Nikol^j Tsjerkassov. K&O vertoont dinsdag het be kende 'Death in Venice'. Eén van de beroemdste Luchino Vis- conti-films met Dirk Bogarde als een gekwelde componist in het vervallen Venetië. Aanvang 20.15 Het Kijkhuis heeft drie Duitse films op het programma staan. Maandag 'Edith's Tagebuch' met Angela Winkler als een fan taserende vrouw, dinsdag 'Die bleierne Zeit' van Margarethe Von Trotta over het RAF-terro- risme en woensdag 'Der Fall Bachmeier', het verhaal van Ma rianne Bachmeier die de moor denaar van haar kind dood schoot Aanvang 20.00 en 22.15

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1984 | | pagina 19