Guido de Moor: wat meer tijd voor Romeo en Julia Conflicten bij Haags Filmhuis Regisseur-acteur legt directeurschap Haagse Comedie neer 'Het huwelijk': slechts bij vlagen goed spel Uit in de Randstad 'Garage rock in het LYC Speelse science-fiction Hot House VRIJDAG 5 OKTOBER 1984 Guido de Moor: streven naar kwaliteit (foto Pan Sok). te 2J DEN HAAG "Den Haag is 0 op het ogenblik op cultureel ,r_ gebied een rampstad! Natuur- ie lijk begrijp ik wel dat er bezui- üt nigd moet worden, maar kunst ie- en cultuur zou je juist moeten r* verdedigen, die geven allure 'eaan een stad. Ze hebben er echt f* geen idee van waar ze mee be- 'at zig zijn. Géén idéé! Je hebt te maken met mensen die wet houder worden en dan voor het eerst van hun leven een keertje een schouwburg van binnen t zien. Geen wonder dat elke al- in lure verloren gaat. Ze hadden toch ook al jaren een prachtig oe\ concertgebouw kunnen heb- j' ben, maar ik vrees dat er straks m een klein, mies dingetje komt er te staan, dat aan elkaar hangt s- van de compromissen"! ly door Paul Korenhof JS f' Terwijl Den Haag als gevolg van 'n het beleid van wethouder Halleen 3e i geconfronteerd wordt met het ene 2 desastreuze bezuinigingsplan na r het andere en de doodsklokken lui den voor o.m. het HOT, het Theater aan de Haven en het Circustheater, n ziet Guido de Moor de toekomst 'j van de Haagse Comedie nog met il een redelijke hoeveelheid optimis- me tegemoet: "Zolang ze op het stadhuis maar een beetje aardig zijn, is er voor ons nog niet zoveel aan de hand. Eddie Habbema heeft als artistiek leider de zaken goed in ,l de hand en ik denk zelfs dat Den Haag een stad is, waarin je als e groot gezelschap juist in deze si tuatie een voortrekkersrol kunt gaan vervullen. Als Haagse Come die bereik je niet alleen een groot publiek, maar je trekt ook veel aan dacht, en daarom is het belangrijk te laten zien dat ze je er niet onder kunnen krijgen en datje blijft stre ven naar kwaliteit en naar grote produkties. Ondanks zijn optimisme en zijn streven de 'klassieken' uit alle pe rioden een centrale plaats op het repertoire te bezorgen, maakte De Moor onlangs bekend dat hij zijn directeursfunctie wilde neerleg gen. De reden hiervoor bleek ech ter vooral te liggen in zijn wens. zich intensiever met zijn werk als acteur en regisseur te kunnen be zighouden. De gevolgen daarvan bespeurt hij nu al tijdens de laatste repetitieweken van Shakespeare's 'Romeo en Julia', dat volgende week onder zijn regie in première gaat. "Vroeger moest ik om een uur ot drie met de repetities stoppen, om dat ik naar mijn kantoor moest, maar nu kan ik tot zes uur door gaan, en 's avonds ook nog als het moet. Maar als directeur moet je een aantal uren per dag op kantoor zitten, terwijl je eigenlijk met je ge dachten ergens anders bent. Dat frustreert. Dat kantoor eist zoveel, dat je je in feite niet eens kunt per mitteren om tussendoor ook nog een stuk te regisseren, als je je dat gaat realiseren, word je gek. Laten we eerlijk zijn. Ik ben voor het ge zelschap toch veel belangrijker als ik een goede regie doe of een goede rol speel, dan wanneer ik mezelf constant in tweeën splits en voort durend met het idee zit, dat alles beter had gekund. Ook fysiek word ik daar doodmoe van en als je het goed bekijkt, is niemand met die gang van zaken gebaat. Het is veel beter voor het gezelschap, dat ik de vrijheid heb om veel intensiever te repeteren dan ik als directeur kon doen". Afgehaakt "Het besluit om op te stappen als directeur kwam ook niet uit de lucht vallen. We hebben eerst naar andere oplossingen gezocht, maar je kunt niet alles van je af schui ven. Het gevolg was dat ik dus wel bij de artistieke vergaderingen was, maar dat ik daar af en toe din gen hoorde, waar ik werkelijk niets van af wist, en dat ging me ook fru streren. En toen ze bij elkaar gin gen zitten om te formuleren, wat in de komende vijf jaar de toekomst van de Haagse Comedie moest worden, heb ik afgehaakt. Als ik daar bij was blijven zitten, om er ook mijn stempel op te drukken, had dat ook betekend, dat ik nog vijfjaar had moeten aanblijven, ze ker omdat ik daar wat andere ideeën over had. En toen ik tot die conclusie kwam, heb ik besloten dat het eigenlijk voor iedereen be ter was als ik opstapte". "Dat betekent overigens niet, dat ik die periode had willen missen. Ik denk alleen dat ik in het begin iets te naïef ben geweest. Ik ben als directeur veel te hard van stapel gelopen met ideeën en plannen, waar het gezelschap bij nader in zien niet aan wilde. Maar over an dere dingen uit de afgelopen jaren ben ik heel tevreden. We hebben Willem Nijholt weer teruggehaald naar het 'grote' toneel, we hebben met Nijholt en Hans Hoes een goe de voorstelling van 'Amadeus' kunnen opzetten, en ga maar door. En natuurlijk zou het best wel eens prettig voor mij zijn om bij een an der gerelschap te spelen, maar in zekere zin kun je de zaak ook om draaien. Waarom zou ik naar het Publiekstheater gaan om daar met Marjon Brandsma te spelen, als we haar ook naar Den Haag kunnen halen? Er zijn in de afgelopen jaren echte een aantal dingen gebeurd, waar ik als directeur met voldoe ning op kan terugkijken". Na zijn 'Hamlet' met Hans Hoek (binnenkort ook op video verkrijg baar) heeft regisseur Guido de Moor zijn tanden in een minstens even befaamd stuk gezet, waarvan het verhaal mogelijk nog bekender geworden is: Romeo en Julia. "Maar het gaat natuurlijk niet al leen om Romeo en Julia. Het gaat ook om de wereld er om heen, en het knappe van dat stuk is, dat die twee werelden elkaar in evenwicht houden, terwijl ze dat evenwicht tegelijkertijd ook helemaal versto ren. Wat er zou moeten gebeuren, gebeurt nooit, hetzij door de om standigheden, hetzij door simpel toeval. Dat is ook het aparte van dat stuk. Het publiek wordt boven dien door Shakespeare van tevo ren al ingelicht over de slechte af loop, met als gevolg dat de toe schouwer steeds een stapje voor ligt op de toneelfiguren. Als Julia schijndood is, weet de toeschou wer dat, de pater weet dat, maar de familie weet dat niet, en het feit dat die familie op het toneel uitgebreid staat te treuren, schept daardoor een relativerende afstand die ook aan de uitlatingen van pater Loren zo te merken is. Maar tegelijkertijd weten we als publiek ook, dat ze straks echt dood gaat, en daardoor krijg je een soort dubbel-effect waardoor je als toeschouwer toch een rare constructie te verwerken krijgt. Je blijft heen en weer geslin gerd worden tussen meeleven met het verhaal en je realiseren dat het toch niet goed afloopt. Je ziet voortdurend wat de hele buitenwe reld om die twee heen veroorzaakt, allerlei toevalligheden of schijnba re onbenulligheden waardoor ze eerst in eikaars armen gedreven worden, maar waardoor daarna de tragedie in werking wordt gezet. En dat heeft dan ook zijn uitwer king op de twee hoofdfiguren. Onmogelijk In het begin is Romeo gewoon een puber die interessant doet, ver liefd op de liefde, en Julia is dan misschien iets rijper, maar verder ook nog een onschuldig meisje. Maar door al die gebeurtenissen zie je dan na hun eerste ontmoeting plotseling een ontwikkeling, waar door ze in vier dagen tijd alle stadia van het leven doormaken en aan het eind inderdaad als volwasse nen doodgaan. Daarnaast zit er natuurlijk ook iets in van de onmogelijkheid van de pure, ideale liefde, van een soort wonder dat bij voorbaat al ge doemd is te sterven. Zoiets kan niet blijven bestaan, en ik geloof ook zeker dat Shakespeare dat hier heel gecomprimeerd heeft willen weergeven". DEN HAAG (ANP) - De al langer sluimerende conflicten tussen personeel en leiding van het Haags Filmhuis zijn gisteren tot een uitbarsting gekomen. Het bestuur van de Haagse Film stichting kondigde aan dat het alternatieve filmtheater aan de Denneweg voor onbepaalde tijd zal worden gesloten en bedreig de de zes medewerkers met ont slag. Het personeel is vast van plan de zaak open te houden. De moeilijkheden bij het Film huis, dat via de Filmstichting voornamelijk door de gemeente wordt gefinancierd, zijn ontstaan over de organisatiestructuur Volgens voorzitter W. Peters van het bestuur zijn de verantwoor delijkheden niet duidelijk om schreven en heeft het Filmhuis in zijn driejarige bestaan mede daardoor al even zoveel directeu ren versleten. Het personeel zou bovendien te veel als een collec tief zonder leiding willen opere- Een woordvoerder van het per soneel, die anoniem wenste te blijven, wijt de moeilijkheden aan het slechte sociale beleid van het bestuur van de stichting. Het personeel erkent volgens hem wel leiding, maar vindt dat die leiding de afgelopen drie jaar in gebreke is gebleven. De zaak raakte afgelopen week in een stroomversnelling, toen het bestuur een reorganisatie plan aan het personeel voorleg de. Volgens het personeel kwa men hierdoor drie banen op de tocht te staan. Het vertrouwen in directie en bestuur werd daarom opgezegd. Deze houding was voor het bestuur weer aanleiding het Filmhuis te sluiten en alle personeelsleden ontslag aan te zeggen. Op die manier kan einde lijk schoon schip worden ge maakt, aldus Peters. Labbardaan speelt Gogol Ivy Green. "Het huwelijk" van Nicolai Gogol r door toneelgroep Labbardaan. Ver taling: Arie van der Ent en Jan Tim- mers. Spelers: Arie van der Ent, Jan t Timmers, Wim van Dam, Petra Cou- vée, Manon van de Water, Cynthia van der Zwet, Nony Verschoor, Jac- queline Schwan, Josef Kyra, Lud- milla Menertova. Regie: Jetty Cop- L pens. Gezien op 4 oktober in het 5 LAK-theater. LEIDEN De vakgroep Rus sisch van de Leidse universiteit heeft sinds kort een eigen toneel gezelschap. De groep mensen die vorig jaar al in het LAK te zien was met 'De revisor' van Gogol, speelt nu onder de naam Labbar daan van dezelfde schrijver het blijspel 'Het huwelijk'. Opval lend verschil met de toneelgroe pen van andere studierichtingen is, dat de groep ook fungeert als vertalers-collectief. Eerst wordt een Russisch toneelstuk vertaalt, vervolgens wordt het ingestu deerd en opgevoerd. In de toe komst hoopt de groep ook onbe kendere, niet eerder in het Ne derlands vertaalde stukken on der handen te nemen. Een toneelstuk zo vertalen dat het ook een speelbare tekst ople vert vraagt behalve om literair ook om theatraal inzicht. De ver talers van Labbardaan bewijzen daarover te beschikken: hun tekst van 'Het huwelijk' is cherp en bondig en mist de wat geda teerde breedvoerigheid van de vorige vertaling van Charles Timmer. Jammer dat de groep deze scherpte niet in haar spel heeft kunnen leggen. Er is teveel nadruk gelegd op het brengen van de tekst. Toneel is echter vóór alles acteren, spelen. Jam mer vooral, omdat dit stuk, deze 'volmaakt onwaarschijnlijke ge beurtenis in twee bedrijven' zo als Gogol het in 1842 ondertitel de, juist zoveel aanzetten voor puur spel biedt. Het verhaal is simpel: een adel lijke jongeman ligt de godganse dag op z'n sofa na te denken of ie nou zal trouwen of niet, zonder tot daden over te gaan. Zijn vriend en tegenpool probeert 'm uit deze besluiteloosheid te be vrijden en 'm te koppelen aan een al even besluiteloze huwbare juffrouw. Het lijkt allemaal te lukken, maar op het allerlaatste moment ontsnapt de aanstaande bruidegom door een sprong uit het raam. Gogol's personages zijn gro tesk en het verhaaltje is niet meer dan de kapstok om hun ab surditeiten in taal en gedrag aan op te hangen. Slechts bij vlagen weten de spelers iets van dit gro teske, dit tegelijkertijd karikatu rale en intens trieste van deze personages gestalte te geven. Al leen Petra Couvée als de beslui teloze bruid slaagt hierin van be gin tot eind. Na 'De revisor' is deze produk- tie wat spel en aankleding betreft een achteruitgang. Labbardaan zou er goed aan doen hier de vol gende keer - er zijn plannen voor een stuk van Nabokov - meer aandacht aan te besteden. Dat zou het goede initiatief om als studenten zowel wetenschap pelijk als artistiek bezig te zijn pas reden tot voortzetting geven. MARC VAN DER VELDEN LEIDEN - Wie nog geen kennis heeft gemaakt met de nieuwste trend in de popmuziek, kan dit weekeinde zijn hart ophalen Het Leids Vrijetijds Centrum haalt vier Nederlandse representanten van de zogeheten Garagerock in huis Vanavond komen Miners of Muzo en L'Attentat, morgen Ivy Green en de World War Rockers. het geheel is bepaald intrigerend en bovendien in fotografisch en muzikaal opzicht zeer fraai ver zorgd. Men heeft een computer gebruikt ook de artiestenwe reld wordt steeds vaker 'be sprongen' door dit fenomeen - om beelden en geluiden zo per fect mogelijk op elkaar af te stemmen. Wie weer eens met beide be nen van de grond wil komen kan tot en met 18 oktober in War mond terecht. ANTOON ERFTEMEIJER De benaming garagerock lijkt even verhullend als die van het wasmiddel 'geheel vernieuwde Trash'. Niks nieuws onder de zon en de zoveelste 'terug naar de bron - trend' in de rockmuziek. Geen achter twintig klavieren verscho len toetsenisten, gelikte zangers en muziek die alleen dankzij een vi deoclip tot de verbeelding spreekt, maar rauwe gitaren, kofferverster kers en muzikanten, aan wie je het slaapgebrek kunt afzien. Voor de zoveelste keer wordt er teruggegrepen op de ruige kant van de jaren zestig, op groepen als de Pretty Things, de Troggs en Them (Engeland) en Creedence Clearwater Revival, Doors en Step- penwolf (Verenigde Staten). Stevi ge muziek, een hoog tempo en de merkbare aanwezigheid van psy chedelica. dat zijn de kenmerken. Garagerock heeft de punk als va der en de beat als opa. Net als in de jaren zestig (Outsi ders, Q 65) heeft deze stroming z'n Nederlandse representanten Mi ners of Muzo komt uit Tilburg en zondigt door het gebruik van syn thesizers tegen de geboden van de garagerock. L'Attentat heeft Am sterdam als standplaats en ver mengt punk met country en rocka billy. De groep is nauw verbonden met Claw Boys'Claw. Ivy Green komt morgenavond en behoeft nauwelijks introductie. Zeven jaar geleden stond Neder land versteld van het feit dat de beste punk van eigen bodem uit Hazerswoude kwam. Nu haakt de inmiddels met twee blazers uitge breide groep met de EP 'The Gara geland' als één van de eersten aan bij de nieuwe trend. Ook de World War Rockers bestaan al geruime tijd. Hun bronnen liggen deels nog verder stroomopwaarts: Eddy Cochrane, Gene Vincent en Elvis Presley. Op beide avonden wordt om tien uur de film 'The blank generation' van Amós Poe gedraaid, met beel den uit de begintijd van Ameri kaanse groepen als Talking Heads, Blondie, Television, Ramones, Pat- ti Smith en Tom Petty and the Heartbreakers. DEN HAAG Circustheater vr 5, za 6, 20.15 uur, Nederlands Dans Theater, Squares/W iegelied/Heart's Labyrinth. Koninklijke Schouwburg vr 5 t/m do 11, 20.15 uur, Haagse Co medie 'Romeo en Julia'. HOTtheater vr 5 Urn za 13, beh. zo, 20.30 uur, Nieu we Komedie 'Bezoek van een oude dame' Appeltheater t/m woe 10. beh. zo, ma, di, 20.15 uur Theatergroep De Appel met 'De thuiskomst' Theater Aan De Haven t/m za 13. beh. zo, ma. 20.30 uur. Nieu we Komedie met 'Klap op klap'. Diligentia vr 5, za 6, 20.15 uur, Tineke Schouten 'Tiepisch Tien'. zo 7,11.30 uur, Else Krijgsman, piano; om 14.30 uur, Christopher Czaja, pia- Koninklijk Concervatorium za 6. 20.15 uur, Residentie-Orkest m.m.v. Jaring Walta. viool LEIDEN Schouwburg vr 5, 20.15 uur, 'Tussenlanding m Te heran' door het Het Reisgezelschap, een muzikale theaterproduktie. za 6, 20.15 uur, John Lanting's Thea ter van de Lach met 'Hoe versier ik een stuk' woe 10, 20.15 uur, Chris Hinze Combi- do 11, vr 12, 20.15 uur, 'De Sprong een tragi-komedie met o.a. Mary Dresselhuys en Ramses Shaffy za 13, 14 uur, 'Flip met de groene vin gers' door Mies Bouhuys voor kinde ren van 6-10 jaar, onderwerp natuur en milieu. LAK-Theater vr 5. za 6. 20.30 uur. moderne dans: Wilde Rozen: 'Te Laat', zo 7, 15 uur, voor kinderen van 4-8 jaar: Poppenkeet met 'Ik zoek iets', woe 10, do 11, 20.30 uur, toneelgroep Globe speelt 'Savannah Bay' K&O-gebouw vr 4, kapelzaal, 20.15 uur, Internatio nale pianistenserie: Ronald Brauti- gam, piano. Hooglandse kerk/Lutherse kerk vr 5, 20.15 uur. orgelconcert Joop Brons; daarna dr. H C. Jasperse op het orgel van de Lutherse kerk 14.15 uur, gr. zaal. Concertgebouwor kest o.l.v. Bernard Haitink/Murray Perahia, piano, Marius Rintzler, bas, herenleden Koor van het Concertge bouworkest o.l.v. Arthur Oldham, zo 7, kl. zaal. 20.15 uur Het Neder lands Kamerkoor o.l.v. John Alldis. di 9, kl. zaal, 20.15 uur, Carmen Alva rez, piano. Cultureel Centrum vr 5, za 6, 20.15 uur. Het Publieksthea ter 'Dona Rosita' van Fedenco Garcia Lorca, met o.a. Hans Croiset, Sigrid De Kleine Komedie (Amstelveen) t/m za 13. beh. zo ma. 20 15 uur. Werk tester 'Adio', met o.a. Joop Admiraal. Nieuwe De La Mar Theater vr 5. za 6, 20.15 uur, 'De Sprong' van Larry Fineberg met o.a. Mary Dres selhuys. zo 7 t/m do 11, 'Slippers' van Alan Ayckbourn, met Luc Lutz, Derek de Lint. Stadsschouwburg vr 5, za 6, 20.15 uur, Het Publieksthea ter met 'Bérénice' van Jean Racine, zo 7, 16 uur, woe 10, 18.30 uur. De Ne derlands Operastichting met 'Parsi fal' van Richard Wagner di 9, do 11. 20.15 uur. Het Publiek stheater met 'Dona Rosita' van Fede rico Garcia Lorca met o.a. Hans Croi- set, Sigrid Koetse ROTTERDAM De Doelen za 6, gr. zaal, 20.15 uur, Rotterdams Operakoor o.l.v. Piet Struijk, m.m.v. Marja van 't Oever, sopraan, Jakobijn Wallis, Ton Hofman, tenor*, ma 8, kl. zaal. 20.15 uur, Amsterdam Baroque Orchestra o.l.v Ton Koop man. m m.v. Tanny Willemstein, so praan, Klaus Mertens, bas e a. do 11, kl. zaal, 20.15 uur, leden van het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Mozartcyclus. Hofpleintheater vr 5. za 6, di 9. woe 10. do 11 20.15 uur. 'Het Orakel II', cabaret Seth Gaaike- Luxor Theater vr5. za 6,di9,woe 10, do 11,20.15 uur, 'Wat gaan we doen', nieuwe one man show van Paul van Vliet Stadsgehoorzaal (Vlaardingent za 6, 20.15 uur, 'Het dagboek van An ne FYank', toneelspel njar het wereld beroemde dagboek, met Jeroen Krab bé. Jip Wijngaarden e.a. Expositie 'De Toekomst': werk van Hendrik Jan Brakels en Leo Oosten- brug in het Oude Raadhuis, Dorps straat 36, Warmond. Tot en met 18 oktober. Geopend: wo., do. en zo. van 14-16 uur; di. van 19-21 uur; za. van 11-16 uur. Alleen op zondagen een band-dia-show. WARMOND - Wie lijdt aan vrees voor de toekomst - en on ze tijd levert wel gronden voor een dergelijke vrees - doet er goed aan het Warmondse Oude Raadhuis nu niet te betreden. Tenzij hij/zij gevoelig is voor'de luchtige, lichtelijk humoristi sche ondertoon die de daar inge richte tentoonstelling 'De Toe komst' toch wel heeft. De Leidse fotograaf Leo Oos- tenbrug (geb. 1960) en de War mondse teken- en handvaardig heidsdocent Hendrik Jan Bra kels (geb. 1958) laten er hun artis tiek verpakte visie op de toe komst zien. Met schilderijen, ob jecten, foto's, schaalmodellen en een 'band-dia-show' hebben zij een toekomst gevisualiseerd waarin techniek, vervuiling en onmenselijkheid de belangrijk ste rollen spelen. Het werk van de science-fiction cineast Steven Spielberg (van 'E.T.' en 'Close Encounters') is een belangrijke inspiratiebron voor het duo ge weest, maar de eigen fantasie heeft toch wel het meeste opgele verd. Een serie van vijf fijn uitge werkte schilderijen (van de hand van Brakels) laat de verwording zien van schilderachtige weilan den tot landstreken die vol staan met vuil-producerende fabrie ken, kille architectuur en moder nistische voertuigen. Naast science-fictionfilms en -litera tuur was ook de realiteit men kan bijvoorbeeld het Leidse Gor- laeus-laboratorium herkennen op één van de schilderijen een bron van inspiratie voor de kun stenaar. In het laatste werk van de serie zien we 'hangende wei landen': boven op torenflats gra zen koebeesten vredig op kunstmatig aangelegde grasvlak ten. Tot de objecten behoort de leuk bedachte 'elektrische wind- machine' (prijs: 65,-). De schaalmodellen, waarin bestaan de plastic bouwmodellen van voertuigen e.d. werden verwerkt, geven een indruk van een 'Thun- derbirds'-achtige toekomstwe reld die ons wellicht te wachten staat. Vrijwel alles op de expositie is met grote zorg vervaardigd, het geen ook geldt voor de audio-vi- V.l.n.r. Hendrik Jan Brakels, het buitenaardse i show en Leo Oostenbrug. suele produktie 'Taqwa I'. Met dia's en synthesizer-muziek wordt het ('Alien'-achtige) ver haal verteld van een wetenschap per die nieuw weefsel aan het ontwikkelen is. In zijn laborato rium krijgt hij bezoek van een buitenaards wezen dat uit het ge zochte weefsel blijkt te bestaan. Vervolgens wordt de weten schapper in een vlezerige scène 'besprongen' door de bezoeker, die bezit van diens lichaam neemt. AMSTERDAM met 'Rorr Concertgebouw vr 5, gr. zaal, 20.15 uur, K.C.O V Am sterdam/Groot Philharmonisch Or kest o.l.v. Martin Kamminga/Els Bol- kestein, sopraan. za 6. gr. zaal. 15 uur, Rotterdams Or kest/Stedelijk Helmonds Concert- koor o.l.v. James Conlon za 6. woe 10. do II. 20.15 uur. zo 7. Theater Zuidplein ma 8. gr zaal, 20.15 uur, Nederlands - Eurythmie Ensemble, avondvullend programma gebaseerd op de 'Divina Commedia' van Dante woe 10, do 11, gr. zaal. 20.15 uur, 'Die lustige Witwe', operette van Franz Le- har. Hoofdstad Operette. The Nits, Spandau Ballet. Everly Bro thers, Frida, Joe Cocker, Slade. Louis van Dijk en Pim Jacobs, Robert Long, Elaine Page e.v.a. LEIDEN - Op de jazzzoldcr van Hot House speelt morgenavond Diver se, een groep die maar zelden te horen is, omdat alle muzikanten ook deel uitmaken van andere formaties. Dat zijn Phil Menton (trompet), Wolter Wierbos (trombone), Mariëtte Kouppe van der Voort (sax, fluit, piccolo), Ab Baars (bas), Maartje ten Hoorn (viool) en Roger Turner (percussie, electronica). Het optreden in het nokje van het LVC-gebou w aan de Breestraat in Leiden begint om 22.00 uur.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1984 | | pagina 29