Een film op dubbelspoor 'Storia di Piera': Marco Ferreri herhaalt zichzelf Veertig premières tijdens Filmdagen LVC: festival vrouwenfilms Levensvisie al eerder en beter getoond iiimiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiii 'De Schorpioen': psychologisch drama èn politieke thriller ''Hill», "''llllii, 'i| JF A Regisseur Sergio Leone is eregast in Utrecht Televisie Vrij circuit VRIJDAG 14 SEPTEMBER 1984 PAGINA 21 'Storia di Piera'; regie: Marco Ferreri; hoofdrol len: Hanna Schygulla, Marcello Mastroianni en Isabelle Huppert; theater: Lido 3, Leiden; 16 jaar. Terwijl het Venetiaans filmfestival twee we ken geleden alweer zijn nieuwste film presen teerde, zijn wij pas toe aan 'Storia di Piera', de voorlaatste film van Marco Ferreri. Rijkelijk laat, de echte fans zullen hem al elders hebben gezien en zij die dat niet zijn, kunnen zich de moeite besparen: Ferreri vervalt in herhalin gen. De nogal negatieve berichten die over 'II fu-. ture e donna' uit Venetié zijn overgewaaid, lij ken even hard te gelden voor de 'geschiedenis van Piera'. Ferreri's pessimistische levensvisie met de vrouw als sterke, hoopgevende kracht en de zee als bron van alles, het is al eerder en beter getoond. 'Storia di Piera' gaat mank aan een grote matheid, Ferreri's spiritualiteit - zo Ferreri baseerde zich voor 'Storia di Piera' op de levensgeschiedenis van Piera degli Es- posita, zoals zij die in een autobiografie heeft neergeschreven. Het meisje Piera (Isabelle Huppert) heeft excentrieke ouders, althans de moeder laat zich door niets en niemand iets voorschrijven. Een wel zeer wispelturig type tot wie Piera zich emotioneel voelt aangetrok ken, maar ook zo'n behaagzieke hysterica dat ze ook haar afkeer opwekt. Hanna Schygulla, onder Fassbinder praktisch altijd de koele vamp, weet duidelijk niet zo goed raad met die rol. Hoe dan ook, met haar verkeert Piera in een soort concurrentiepositie om de gunst van va der. Hij is een ongelukkig mens, afgedankt door 'zijn' communistische partij, en tegen zijn dochter zegt hij: "Jij bent mijn meesterwerk en je moeder beneemt me het leven". Hetgeen pok gebeurt, de man (Mastroianni speelt hem'heel mooi) belandt in een inrich ting en kwijnt daar weg. Piera maakt carrière als actrice en haar moeder raakt in de versuk keling en eveneens in een inrichting verzeild. Ze heeft luizen en in de strijd daartegen moe ten haar haren er af, voor zo'n ijdel type als zij net zo erg als een derde graads brandwond. Piera zoekt haar op en samen gaan ze naar de zee en die verricht weer haar koesterende taak. Zoals inmiddels gebruikelijk bij Ferreri. Regisseur Ben Verbong in De Filmkrant van deze maand: "Ik houd niet van politieke films". Gis teren ging in veertig theaters zijr. tweede film, 'De Schorpioen' ir première. Een film met de Russi sche inval in Hongarije (1956, ook het jaar waarin het verhaal zich af speelt) als achtergrond en een mili tair schandaal in Nederlands Indiê als leidraad. Verbong weer in de zelfde Filmkrant: "Ik houd althans niet van films die een politiek sta tement als uitgangspunt hebben Politiek speelt bij mensen pas een rol als het hun voordeur binnen dringt". In het licht van dat citaat moei 'De Schorpioen' ook gezien wor den. De hoofdpersoon ziet zijn le ven opeens bedreigd door ondui delijke, politieke machinaties. Vrachtwagenchauffeur Loe Wolfl wordt door zijn baas onder druk gezet. Hij kan zijn gewenste reis naar Amerika maken, maar dan moet hij wel zijn paspoort afstaan. Wolff krijgt er een ander voor te rug. De baas zegt dat hij op die ma nier een Hongaar kan helpen, een ingenieur die zijn bezet land wil ontvluchten. Later blijkt dat on waar. Wolffs paspoort moet een rol spelen in een ingewikkeld spel van (oud-)militairen. Illegale wapen handel ten tijde van het Indonesi sche conflict moet koste wat het kost (en het kost heel wat) geheim blijven. 'De Schorpioen' is aldus een film met twee gezichten: een psycholo gisch drama èn een politieke thril ler. Verbong borduurt daarmee min of meer voort op zijn veelge roemde debuut, 'Het meisje met het rode haar'. Die film vertelde 'De Schorpioen'; regie: Ben Verbong; hoofdrol len: Peter Tuinman, Moni que van de Ven en Adrian Brine; theaters: Lido 1, Leiden en Euro 1, en 2, Al phen; leeftijd: 12 jaar iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii het verhaal van verzetsheldin Han- nie Schaft, een naïef meisje dat door de oorlog plotseling een enor me levensontwikkeling door maakt. Vooral de fotografie van die film werd destijds zeer geroemd, on Nederlands goed heette dat toen. Inmiddels zijn we een paar vette ja ren verder, maar 'De Schorpioen' is in dat verband opnieuw een pa reltje. Verbong en de gevierde ca meraman Theo van der Sande overtreffen zichzelf. Ze creëren een soort 'film noir', waarin zowel de benauwende sfeer van de jaren vijftig als de Kafka-achtige wereld van een opgejaagde man zonder identiteit (immers, z'n paspoort kwijt) er voorbeeldig uitkomen. Het heeft trouwens lang geduurd eer Verbong met een tweede film kwam. Dat heeft niet" alleen te ma ken met de zorgvuldige verbeel ding. Ook het scenario vereiste het nodige werk, vooral vanwege de Indische invalshoek. Verbong en mede-scenarist Pieter de Vos lie ten zich daartoe inspireren door de zaak-Aernout, zoals afgelopen za terdag ook beschreven in NRC- Handelsblad. In het kort daar iets over: Aer- nout was een veiligheidsoffïcier in Nederlands Indië. Hij zou op het spoor zijn geweest van een cynisch wapenhandeltje. Een aantal Neder landse militairen voorzag de Indo nesische tegenstander van wapens. Voordat Aernout de zaak aanhan gig kon maken, kwam hij op mys terieuze wijze om het leven. De affaire krijgt begin vijftig in Nederland een vervolg als oud- hoofdredacteur B. Lina er in zijn Leidse Post een aantal afleverin gen aan wijdt. Naar aanleiding daarvan volgt een justitieel onder zoek. De pubücaties worden onbe wezen geacht en de zaak-Aernout verdwijnt in de doofpot. Aanleiding In 'De Schorpioen' is deze zaak niet meer dan een aanleiding. De manier waarop Loe Wolff er bij wordt betrokken, is bijvoorbeeld verzonnen. Verbong heeft ook, het zij nogmaals gezegd, geen politieke film willen maken. 'De Schor pioen' is vooral een film over het verlangen van mensen naar een nieuw leven. Wolff is een eenvou dige vrachtwagenchauffeur die de Hollandse spruitjeslucht wil ver drijven met het Amerikaanse vrij heidsgevoel. Hij komt in contact met Anna, een animeermeisje in een badplaats buiten het seizoen. Ook geen vrolijk bestaan (beide rollen worden uitstekend vertolkt door Peter Tuinman en Monique van de Ven). Ben Verbong begeeft zich aldus met 'De Schorpioen' op een dub belspoor, een film op micro-niveau (twee ongelukkige mensen) en op macro-niveau (misbruik van macht). Meer nog zelfs dan in 'Het meisje met het rode haar' omdat er zulke uiteenlopende elementen aan elkaar worden gekoppeld en er zoveel overhoop wordt gehaald. Te veel? Niet eenvoudig te zeggen. Het verhaal is complex, maar voor de aandachtige toeschouwer uit stekend te volgen. Aan de andere kant wordt bij Wolff een identiteitscrisis veron dersteld, die er niet echt uit komt. Wolff heeft maar net z'n paspoort afgestaan of hij leest in de krant zijn overlijdensbericht. De hoofdfi guur bestaat niet en bestaat toch. Een belangrijke draai in het ver haal mogen we aannemen, maar aan Wolff is het niet echt te mer ken. Hij blijft gewoon Loe Wolff, voor zichzelf en voor zijn omgeving. Als hij dan aan het slot opeens kiest voor de identiteit die zijn baas hem aan het begin van de film heeft ge geven, is dat heel ongeloofwaardig. Bij alle stof die de makers tot zich hadden genomen, was er kennelijk geen ruimte om dat gegeven vol doende uit te werken. 'De Schor pioen' is daarom beeldschoon, in trigerend, maar niet geheel bevre digend. BART JUNGMANN LEIDEN - Twee redenen zijn er voor het vrouwenfilmfestival dat volgende week dinsdag in het Filmhuis van het LVG begint. Al lereerst het tienjarig bestaan van Cinemien, distributeur van vrou wenfilms, en ten tweede de opge knapte filmzaal in het vrijetijds centrum aan de Breestraat. Cine mien viert het feest met een spe ciaal programma dat in het hele land wordt vertoond. Maar het LVC heeft geen 35 mm projector, vandaar dat niet het hele aanbod te zien zal zijn. "Voor de opengevallen plaatsen hebben we drie films gekozen die niet eerder in Leiden zijn vertoond en prima binnen het kader van het festival passen", aldus de vrouwenfilm- huisgroep. De films die tot en met 29 september draaien, variëren van Hollywood-produkties tot docu- mentaires en politieke films. Overi gens zijn sommige films niet Ne derlands ondertiteld. Het programma in het kort: 18 september, 20.00 uur: 'Und die Pina hat gefragt' (Chantal Akerman). Groot succes op laatste Film International. Documentaire over choreografe Pina Bausch; 22.15 uur: 'A new leaf (Elaine May). Komedie met Walter Mat- thau als playboy op zoek naar rijke 19 September, 20.00 uur: 'Anou Banou' (Edna Poüti). Studie over vrouwenemancipatie in Israël. In de documentaire is ook de inval in Libanon verwerkt; 22.15 uur: 'Un- sichtbare Gegner' (Valie Export). Experimentele film over vrouw die niet weet of zij de waanzin bij haar zelf of haar omgeving moet zoeken. 20 september, 20.00 uur: 'Attica' (Cinda Firestone). Documentaire over beroemde opstand in gevan genis Attica in New York; 22.15 uur: 'De Madeliefjes' (Vera Chyti- lova). "Kluchtig filosofisch docu ment" (aldus de maakster) over twee meisjes zonder persoonlijk heid. 21 september en 22 september, 21.15 uur): 'Aicha' (Jillali Ferhati). Aicha is een Marokkaans meisje dat we in de film zien opgroeien van meisje tot vrouw. Een film die opviel op het festival van Cannes tri 1982. 25 september, 20.00 en 22.15 uur: 'Olivia' (Jaqueline Audry). Over een Engels meisje dat naar een in ternaat in Frankrijk wordt ge stuurd. 26 september, 20.00 uur: 'Des journees entieres dans les arbres' (Marguerite Duras). Een vrij onbe kende film van Duras over een ou de vrouw die uit de kolonieën komt om haar zoon nog eenmaal te zien. Met onder andere Bulle Ogier; 22.15 uur: 'Neun Leben hat die Katze' (Ula Stöckl). Verhaal van twee vriendinnen die elkaar na lange tijd weer ontmoeten. Ze zijn nogal uit elkaar gegroeid en gaan vervolgens in competitie om de gunst van een man. 27 september, ?0.00 uur: 'Flucht- weg nach Marseille' (Ingemo Engs- tröm en Gerhard Theuring). Zeer bijzondere documentaire over de vluchtroute van joden tijdens WO II naar de Franse havenstad. Met onder andere Rüdiger Vogler. 28 en 29 september, 21.15 uur: 'Dance girl, dance' (Dorothy Arz- ner). Van Arzner was eerder al 'Crhistopher Strong' te zien. Dit is een licht ironische film over twee ambitieuze danseressen (Maureen O'Hare en Lucille Ball). Gemaakt in 1940. UTRECHT (GPD) - De Nederlandse Film dagen beginnen woensdagavond in Utrecht van start met de Nederlandse premiere van Leon de Winters speelfilm 'De grens'. De openingsvoorstelling zal worden bijge woond door onder andere de Duitse actrice Angela Winkler en Johan Leysen (België), die hoofdrollen spelen in 'De grens'. Als eregast zal de Italiaanse cineast Sergio Leo ne aanwezig zijn. Het evenement maakt Utrecht van 20 tot 26 september tot het hart van filmminnend Nederland. Utrecht presenteert de nage noeg volledige jaarproduktie van Neder landse korte en lange speelfilms, documen taires, experimentele en animatiefilms, plus een belangwekkende serie retrospec tieven. Het totale aantal te vertonen films bedraagt 250. Er is sprake van maar liefst veertig we- reldpremierès. Daaronder 'Een dagje naar het strand', de Heeresma-verfilming door Theo van Gogh. Zo'n .tachtig films nemen deel aan de competitie om de Gouden Kal veren, de officiële onderscheidingen van de Filmdagen. De jury die de Gouden Kalve ren toekent, bestaat dit jaar uit Rutger Hauer (acteur), Nouchka van Brakel (ci- neaste), Lili Rademakers (cineaste), Anne-* Wil Blankers (actrice), mevrouw C. A. Krie- temeyer (beleidsmedewerkster Bioscoop bond), Reg ten Zijthoff (schouwburgdirec teur) en Johan Anthierens (Belgisch publi cist). De Kalveren worden overhandigd tijdens de gala-slotavond, waar tevens de prijs van de Nederlandse Filmkritiek wordt uitge reikt en de wereldpremière zal plaats heb ben van 'Gebroken spiegels', de nieuwe film van Marleen Gorris, de Gouden-Kalf- winnares van 1982. De KRO-televisie zal van deze gebeurte nissen verslag doen in een programma dat zaterdagavond 29 september wordt uitge zonden. De VARA zal 23 september al een extra tv-programma aan de filmdagen wij den en vrijwel alle omroepen besteden rui me aandacht in diverse radioprogramma's aan het filmspektakel. Verspreid over de week zullen nog ande re onderscheidingen worden uitgereikt door diverse jury's. Het damesblad Viva heeft Danny de Munck al tot 'acteur van het jaar' laten uitroepen door haar lezers. De prijs voor de beste wetenschappelijke film komt wellicht terecht bij de in wereldpre- Vlaamse cinema Voor het eerst wordt dit jaar een dag ge wijd aan de Vlaamse cinema. Er zullen dan onder meer voorstellingen worden gegeven van het door Hugo Claus geregiseerde mid deleeuwse epos 'De Leeuw van Vlaande ren' en van 'Zware Jongens', een gepeper de, door Robbe de Hert vervaardige klucht die dit jaar in België de status bereikt heeft van het grootste commerciële filmsucces aller tijden. Er vindt die dag (22 sept.) te vens een forumdiscussie over de Vlaamse cinema plaats en daaraan wordt deelgeno men door onder meer Jo Röpcke, Harry Kümel, Fons Rademakers en Robbe de Hert. Andere openbare debatten staan op het programma over het bioscoopbezoek in Ne derland (23 sept.) en over samenwerkings vormen tussen films en andere media (20 sept.) met deelname van tal van cineasten, politici en omroepbestuurders, onder voor zitterschap van Ad 's Gravensande. Fons Rademakers zal in Utrecht in de schijnwerpers worden gezet als middel BLIJVERS "Indiana Jones and the temple of Doom" - Kijker valt van de ene in de andere actie, lekker griezelspekta kel, Lido 2, Leiden, Euro 4, Alphen. "Romancing the stone" - Puur ver maak en romantiek tijdens avon tuur in Colombia, Studio, Leiden. "Police Academy" - Onderhouden de komedie, Luxor, Leiden, Euro 3, Alphen. "Conan, the destroyer" - Fantasie loze film, Lido 4, Leiden. "Tank" - Eigenzinnig voertuig, City 4, Katwijk. "Terms of endearment" - Komedie met tragisch einde, City 3, Katwijk. (OP)NIEUW "Risky business" - Komedie over het zakenleven, City 2, Katwijk. "Cannonball run 2" - Bekende "spannende" formule, City 1, Kat wijk. "Scarface" - Al Pacino in harde film, City 3, Katwijk. SEXFILMS "Ondeugende schoolifleisjes" - Rex, Leiden. "Vrouwen die alles geven" - Tria non, Leiden. NACHTFILMS "Sex society" - Rex, Leiden. "Sensuele uitersten" - Euro 1, Al phen. "De schorpioen" - Euro 2, Alphen. "Satisfactions" - Euro 3, Alphen. "Indiana Jones and the Temple of Doom" - Euro 4, Alphen. DEN HAAG "Police academy" - Babylon 1 (471656), al. "Blame it on Rio" - Babylon 2, al. "Against all odds" - Babylon 3, al. "Terms of endearment - Byou (463500), 16 jr. "Street of fire" - Cineac 1 (630637), 12 jr. "Purple rain" - Cineac 2, al. "Raiders of the lost ark" - Cineac 3, 12 jr. "Les uns et les autres" - Euro (667066), al. "Indiana Jones and the temple of doom" - Metropole 1 (456756), 12 jr. "Blame it on Rio" - Metropole 2, al. "De schorpioen" - Metropole 3,12 jr. "I never promised you a rose gar den" - Metropole 4, 16 jr. "Na de repetitie" - Metropole 5, 16 jr. "De schorpioen" - Odeon 1 (462400), 12 jr. "Romancing the stone" - Odeon 2, 12 jr. "Police academy" - Odeon 3, al. "Beatstreet" - Odeon 4, al. "Geheim liefdesspel" - Le Paris 1 (656402). 18 ir. "Een heerlijk kunstje" - Le Paris 2, 18 jr. "Suzy superstar" - Le Paris 3, 18 jr. "Conan de vernietiger" - Passage (460977), 16 jr. AMSTERDAM "Na de repetitie" - Alfa 1 (278806), 16 jr. "Buiterij op de Mo(u)nty" - Alfa 2, 12 jr. "Against all odds" - Alfa 3, 12 jr. "Sophie's choice" - Alfa 4, 16 jr. "Romancing the stone" - Alhambra 1 (233192), 12 jr. "I never promised you a rose gar den" - Alhambra 2, 16 jr. "Streets of fire" - Bellevue Cinera ma (234876/266227), 12 jr. "Police academy" - Calypso 1 (266227/234876), al. "Beatstreet" - Calypso 2, al. "Raiders of the lost ark" - Calypso 3, 12 jr. "Voorspel" - Centraal (248933), 18 jr. "Indiane Jones and the Temple of Doom" - Cineac (243639), 12 jr. "Koyaanisqatsi" - Cinecenter (236615), 16 jr. "U bent mijn moeder - Cinecenter, 16 jr. "Fanny Alexander" - Cinecenter, 16 jr. "Een tip van de sluier" - Cinecenter, 16 jr. "Streets of fire" - Cinema 1 (151243), 12 jr. "Indiana Jones and the Temple of Doom" - Cinema 2, 12 jr. "Drunken master festival" - Cinema Rex (246132), 16 jr. "Conan de vernietiger" - City 1 (234579), 16 jr. "Purple rain" - City 2, al. "Angel" - City 3, 12 jr. "Emmanuelle 4" - City 4, 16 jr. "Indiana Jones and the Temple of Doom" - City 5, 12 jr. "Romancing the stone" - City 6, 12 jr. "Blame it on Rio" - City 7, al. "Max Havelaar" - Kriterion, (231708), 12 jr. "Oblomow" - Studio K (231708), 16 jr. "Young like it hot" - Parisien (248933), 18 jr. "Vlucht uit New York" - Rem- brandtpleintheater 1 (223542), 16 jr. "Once upon a time in the west" - Rembrandtpleintheater 2, 12 jr. "A star is born" - The Movies 1 (245790). 16 jr. "La Luna" - The Movies 2, 16 jr. "Los santos inocentes" - The Mo vies 3, 16 jr. "De schorpioen" - Tuschinski 1 (262633), 12 jr. "Blame it on Rio" - Tuschinski 2, al. "Police Academy" - Tuschinski 3, al. "Over the Brooklyn bridge" - Tu schinski 4, al. "Terms of endearment" - Tuschins ki 5, al. MGM Diamanten jubileum festival - De VARA-filmafdeling, vorige week geëerd voor zijn goede smaak, heeft voor woensdag haar oog laten vallen op 'Provi dence'. Een fraaie film van Alain Resnais naar een script van Da vid Mercer. In de hoofdrol Jonh Gielgud als een ziek en bejaard schrijver wiens fantasie, mede onder invloed van drank, gere geld op hol slaat. Hij wil nog één roman voor zijn dood voltooien, over zijn familie en zichzelf. "Ik hoop dat ik er in geslaagd ben een humoristische film te ma ken", zegt Resnais er over. Dat is hij, vooral door het schitterende spel van Gielgud. Nederland 2, 20.38 uur). Dezelfde avond op België 2 'The Hill' van Sidney Lumet. Een drama uit 1965 over een mili tair gevangenenkamp met in de hoofdrol Sean Connery. Morgenavond in de reeks films van Elia Kazan het (destijds) scandaleuze 'Baby Doll'. Behal ve een film van Kazan is het vooral een produkt van schrijver Tennessee Williams. Williams koos een voor hem favoriet the ma: het leven van blanke Ameri kanen in het zuiden van de VS. Karl Malden speelt Archie, een aan lager wal en drank geraakte man, samenlevend met een jong meisje dat hij Baby Doll (rol van Carroll Baker) noemt en met wie hij trouwplannen heeft. Archie komt in conflict met zijn buur man (Eli Wallach) en die neemt wraak op zijn aanstaand bruidje (20.15 uur, Duitsland 2). Een dag later begint Duitsland 1 met de serie 'Heimat' (20.15 uur). Een familiekroniek van ruim tien uur, gemaakt door Ed gar Reitz, dat een beeld geeft van het plattelandsleven. Er is ook een bioscoopversie van en daar mee had Reitz veel succes op het laatste filmfestival van Venetië. De Nederlandse omroepen heb ben nog geen concrete plannen de serie over te nemen, dus... Over Venetië gesproken, de Russische regisseur Otar Josse- lani viel daar in de prijzen en van hem wordt dinsdag 'Pastorale' vertoond. De film (gemaakt tus sen '76 en '79) geeft een zeer nauwgezet beeld van het leven in Georgië. Prachtige muziek en di to fotografie vormen een harmo nisch geheel (Duitsland 2, 22.05 uur). punt van een talk-show (21 sept.) en via een omvangrijk retrospectief van zijn oeuvre. Heel bijzonder is dat in dat kader ook 'Als twee druppels water' gepresenteeerd kan worden. Freddy Heineken, indertijd de pro ducent, heeft om privé-redenen jarenlang elke openbare vertoning van deze zeer inte ressante speelfilm tegengehouden. Voorts worden terugblikken geleverd op het werk van de dit jaar overleden Joop Geesink (animatie- en poppenfilmer) en de kinder films van Dick Laan (merendeels in de ja ren '20 tot stand gebracht). Er is bovendien een selectie samengesteld van de meest in teressante speelfilms die tien jaar geleden vervaardigd werden. Daaronder vanzelf sprekend 'Blue Movie' en 'Keetje Tippel'. Verder wordt met een overzichtsprogram ma aandacht geschonken aan de activitei ten van het Amsterdamse Stadsjournaal. Dit filmerscollectief zal zich binnenkort op heffen. Afgezien van de openings- en slotavond zullen de voorstellingen van de Nederland se Filmdagen plaatsvinden in de drie zalen van het Cultureel Centrum 't Hoogt en de nabij gelegen bioscopen Camera en Studio. LAK-Cinema wijdt dinsdag avond twee films aan het thema fascisme. Om acht uur wordt be gonnen met 'Klaproos op de muur' van de Albanese regisseur Anagnosti. De film vertelt hoe een aantal Albanese weeskinde ren tijdens de bezetting door Duitsers en Italianen in verzet komt tegen het fascime. Het schrikbewind van de directeur van het weeshuis zal tenslotte leiden tot de dood van een van de kinderen. Daarna om tien uur wordt 'La viuda de Montiel' (de weduwe van Montiel) van de Chileen Mi guel Littin gedraaid. In deze film, gebaseerd op een novelle van Gabriel Garcia Marquez, speelt Geraldine Chaplin een vrouw en (later) weduwe van een rijke, verguisde verrader, die de mensen uit zijn dorp naar belie ven en zonder pardon uitlevert aan de terroristische machtheb bers. Karakteristiek voor Latijn- samerikaanse films en (dus) ook voor deze is de vermenging van droom en werkelijkheid, van he den en verleden. In Het Kijkhuis deze week vier films van de Zwitser Claude Go- Geraldine Chaplin GPD) retta: 'L'Invitation' met Michel Robin op maandagavond, de dag erna 'La Dentellière' met Isabelle Huppert, woensdagavond 'La 'Provinciale' met Nathalie Baye, Angela Winkler en Bruno Ganz. Van donderdag tot en met zon dag wordt 'La mort de Mario Ric- ci' gedraaid met Gian Maria Vo- lonte. Aanvang van alle films: 20.00 en 22.15 uur. Peter Tuinman en Monique van de Ven als de twee ongelukkige hoofdpersonen in 'De Schorpioen' Alain Resnais, maker van 'Pro vidence'. (foto GPD)

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1984 | | pagina 21