Meryl Streep schittert opnieuw
„Ui word beschouwd
als een soort heks"
-c
F AF AF 4
VRIJDAG 4 MAART 1983
"Le Choc" vermakelijk, k lillik 'MiHii, <n
maar niet zo schokkend '|l' Ai^v
Film
3-
Regisseur Robin Davis biedt maar
weinig verrassingen in Le Choc.
Het is een misdaadfilm zoals er
dertien in een dozijn gaan. Maar
dan wel van het type Franse mis
daad.
Dit genre is vaak iets boeiender en
subtieler dan de Amerikaanse
misdaadfilms en daarom toch
goed voor anderhalf uur verpo
zing.
Delon is hier de beroepsmoorde
naar die van baan wil verande
ren. maar daarin wordt gehin
derd door zijn werkgever. Deze
stuurt om de haverklap collega's
op hem af met het doel hem uit
de weg te ruimen. Dit leidt hem
voortdurend af van zijn pas ver
worven geliefde (Catherine De-
neuve), die nog maar nauwelijks
is bekomen van de overrompe
lende kennismaking met Martin
(Delon).
Wanneer Martin na ettelijke aan
slagen op zijn leven, eindelijk bij
de kluis belandt, waarin zijn geld
moet liggen, komt hij tot de ont
dekking dat deze leeg is. De weg
om te vluchten lijkt daardoor
voor hem en zijn geliefde Claire
afgebroken, maar Martin is niet
voor een gat te vangen. Samen
met zijn vriend Michel gaan zij
voor de uiteindelijke afrekening
op pad naar de baas, die meer
van de kluisroof moet weten. Of
die vriendschap met Michel
slechts een illusie is, moet de toe
schouwer zelf maar uitmaken.
"Le Choc"; regie: Robin
Davis; met Catherine De-
neuve en Alain Delon; Li-
do 1, Leiden, 16 jr.
iiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiini
Maar dat de slimme Martin uit
eindelijk met Claire naar een
prettig oord vlucht, staat al vrij
snel vast.
Afgezien dat, zoals gezegd, er veel
te voorspellen valt, blijft de ge
schiedenis van de beroepsmoor
denaar van begin tot eind verma
kelijk. Le Choc mag dan weinig
schokkends bieden, ongecompli
ceerde ontspanning levert de
film wèl.
ANNEMIEK RUYGROK
Brooks haalt
veel overhoop
in film over
macht van tv
Een actiefilm of juist een satire op
een actiefilm? Het eerste waar
schijnlijk, want regisseur Ri
chard Brooks meldde onlangs
dat The man with the deadly lens
moest worden opgevat als een
waarschuwing voor terroristen
en atoombommen. Misschien
onthult hij over een jaar nog eens
dat deze film een versluierde va
riant is op Dr. Strangelove (de
atoombomsatire met Peter Sel
lers), maar gevreesd moet wor
den dat het hier om bittere ernst
gaat. Een mislukte actiefilm dus.
Behalve over terroristen, atoom-
In Bentons thriller "Still of the night"
Het traditionele genre van de psy
chologische thriller is in de bio
scoop weliswaar nog steeds zeer
gangbaar, maar door scenario
schrijvers en regisseurs steeds
minder overtuigend beoefend.
Wie er voor kiest komt al gauw
de schaduw van Hitchcock te
gen.
Een man als Brian de Palma heeft
in het recente verleden door van
die nood een deugd te maken,
met zijn suspense eerder een
hommage aan Hitchcok ge
bracht dan voor vernieuwing ge
zorgd. Ook bij het zien van "The
still of the night" van Robert
Benton valt moeilijk aan een ver
gelijking met het werk van de
meester te ontkomen, al moet ge
zegd dat het hier wel degelijk om
een meer eigentijdse variant
gaat
George Byman, werkzaam bij een
veilinghuis in New York wordt
vermoord in een auto aangetrof
fen. De politie hoopt meer te we
ten te komen bij de psychiater,
die hem gedurende twee jaar
twee maal per week in analyse
had. Deze verwijst naar zijn be
roepsgeheim, maar raakt gefasci
neerd door de moord, die hij met
behulp van zorgvuldig bijgehou
den dossiers probeert op te los
sen.
Zijn pad wordt gekruist door een
aantal vriendinnen, met wie
George zijn bed deelde. Onder
hen Brooke (Meryl Streep), wier
neurotisch voorkomen tal van
aanknopingspunten biedt voor
verdachtmakingen. De meeste
varianten die de kijker op drie
kwart van de film heeft verza
meld wijzen dan ook in haar rich-
AMSTERDAM Teneergesla-
gen maar niet verslagen. Re
gisseur Margarethe von
Trotta blijft hoop houden
dat haar laatste film Die
Freundin (Heller Wahn) on
danks de lading negatieve
kritiek toch zijn weg naar
het publiek zal vinden.
"Schwestern, mijn tweede
film, is destijds ook slecht
ontvangen door de pers,
maar uiteindelijk toch nog
vrij goed bezocht. Mijn col
lega Alexander Kluge heeft
eens gezegd: een film is pas
af in het hoofd van de toe
schouwer en zo is het ook".
Ze is anderhalve dag in Amster
dam voor de Nederlandse pre
mière van Die Freundin en ei
genlijk wil Margarethe von Trot
ta niet over de felle kritieken in
West-Duitsland spreken. Niette
min duikt het thema regelmatig
op in het gesprek. "Negatief? Dat
is zacht uitgedrukt. De critici wa
ren boosaardig, met haat ver
vuld. Ach. zo is het altijd in
door
Bart Jungmann
Duitsland. Als je succes hebt,
wordt je volgende film de grond
ingeboord. Dat is Volker Schlön-
dorff (haar man en collega, red.)
ook gebeurd. Alleen de agressie
waarmee het gebeurt, die begrijp
ik niet. De reacties waren puur
sexistisch, heel persoonlijke aan
vallen. Ik word beschouwd als
een soort heks uit de Middeleeu
wen. Mannen houden hun vrou
wen van mij weg omdat ze den
ken dat ik ze afpik".
Heeft Margarethe von Trotta met
Die Freundin dan zo'n radicaal-
feministische film gemaakt?
Nee, vindt ze zelf. "Integendeel,
voor de figuur van Franz, de
mannelijke hoofdrol, heb ik zelfs
sympathie. Hij denkt dat hij uit
liefde handelt, hij denkt dat hij
goed doet en doet dat ook op zijn
manier".
- Toch heeft U de film gemaakt uit
een zekere verbittering. U zei dat
dinsdagavond op de Duitse tele
visie?
"Ja, maar dat heeft een andere re
den. Dat komt omdat de vrou
wenbeweging nu al tien jaar be
zig is zonder duidelijk resultaat.
Nu zie je twee houdingen: vrou
wen die zwijgen en vrouwen die
doorgaan met schreeuwen. Juist
voor die laatste groep kom ik nu
op met deze film".
Kan men U dan ook een verte
genwoordigster van de vrouwen
film noemen. In uw films gaat het
om de gevoelens en wensen van
'lil,, 'll,,
F AF JST
"Still of the night", regie:
Robert Benton. Met: Me
ryl Streep en Roy Schei
der. Theather: Studio, 16
iiinimiiiiimiiiiiiimiiiiiiiii
ting. Een droom die George ooit
tijdens de sessies met zijn psy
chiater vertelde, bevat de sleutel
voor.de toedracht, die op deze
plaats natuurlijk niet mag wor
den onthuld.
Kracht van de film is niet zozeer
het verhaal, maar vooral de
vormgeving. Cameraman Nestor
Almendros zorgt voor prachtige
ingehouden beelden, belichting
en locaties zijn met veel zorg ge
kozen en dat neemt de bezwaren
tegen de trage start goeddeels
weg. Roy Scheider als psychiater
en Meryl Streep als een van
George's vriendinnen zijn volle
dig op hun plaats.
Een scène verdient aparte vermel
ding. Zoals ze dat in "The french
lieutenants women" als schitte
rend deed, heeft Meryl Streep
ook in deze film weer een prach
tige monoloog. Sober geregi
streerd, met een maximum aan
ingetogenheid gespeeld en ba
lancerend op de grens van wat in
film nog kan, is die scène een on
betwist hoogtepunt.
TON VAN BRUSSEL
Meryl Streep en Roy Scheider
(Feto: United A
Margarethe von Trotta en de kritiek
Margarethe von Trotta presenteert
doorgaan met schreeuwen".
Ach, ik houd niet zo van die alge
mene uitspraken. Alsof vrouwen
een andere kijk op films hebben
dan mannen, een nieuwe filmtaal
of zo. Ook wij zijn gevormd door
de filmhistorie die mannelijk is.
Daarentegen kun je inderdaad
wel stellen dat mijn films be
paald worden door de gevoelens
van 5
In haar eerste film, Das zweite Er-
wachen der Christa Klages (1977)
lag dat al vrij duidelijk. Maar
Schwestern en het veelgeprezen
Die bleierne Zeit gingen primair
over de relatie tussen twee vrou
wen. Ook in Die Freundin is dat
het geval. De mensenschuwe, la
biele Ruth is getrouwd met
Franz die haar koestert als een
kasplantje. Met de hulp van haar
nieuwe vriendin Olga wint Ruth
aan persoonlijkheid, maar Franz
houdt dat tegen. Hij is bang dat
ze het niet aan kan, dat ze instort
Waarom is de oorspronkelijke ti
tel Heller Wahn in Nederland ge
ruild voor Die Freundin?
"Dat weet ik ook niet. Het schijnt
dat de mensen de titel Heller
Wahn hier verkeerd begrijpen. Ik
vind Heller Wahn zelf ook een
mooiere titel. Het is min of meer
een term uit de psychologie.
Daarin heb je de latente, verkap
te en duidelijke waan".
"Ik kijk trouwens toch altijd een
beetje raar aan tegen de titels van
mijn films in het buitenland. Die
bleierne Zeit bijvoorbeeld. In
Amerika was dat Marian and Ju-
liane, in Australië Heavy Times
en in Engeland German Sisters.
Heel grappig: toen Barbara Su-
kowa voor Die bleierne Zeit naar
Amerika was, draaiden ze
Schwestern. Hadden ze de titels
verward".
Was het voor U geen risico om
met zulke gevestigde actrices als
Hanna Schygulla en Angela
Winkler te werken?
film Die Freundin (Heller Wahn): "Ik kom op voor vrouwen die
(Foto Freek van der Slutjsveer)
"Toneelspelers veranderen voor
my niet als ze beroemd zijn. Ik
behandel ze niet anders, ik zie ze
als gewone mensen. Ik ben toch
ook geen ander persoon gewor
den door het succes van Die
bleierne Zeit? Moeilijk was wel
dat Winkler en Schygulla heel
anders werken. Angela Winkler
wil alles van te voren heel goed
doornemen, alles repeteren, ter
wijl Hanna Schygulla liever di
rect voor de camera wil acteren
en dat gaf wel eens problemen".
- Uw werk lijkt zich zo langzamer
hand in twee delen te splitsen.
Enerzijds politieke films als Die
bleierne Zeit, anderzijds per
soonlijke films als Schwestern en
nu Die Freundin.
"Dat is voor mij een kwestie van
in- en uitademen. Dan weer so
ciaal, dan weer persoonlijk, maar
ook omdat het in eikaars ver
lengde ligt. Problemen met het
huwelijk strekken zich uit tot de
maatschappij. Een echt onder
scheid is niet te maken. De maas-
L "'Hill,, '«I
The man with the deadly
lens; regie: Richard
Brooks; hoofdrollen: Sean
Connery, Katherine Ross
en George Grizzard; thea
ter: Euro 1, Alphen; leef
tijd: 12 jaar.
iiiiiiiiiiiiiiiiniiiiiiiiminuii
bommen, opportunistische poli
tici en de doortrapte CIA gaat
The man with the deadly lens
vooral over de macht van televi
sie (zie de titel). In de visie van
Brooks speculeren wereldleiders
op het nut van de televisie en zijn
tv-stations bereid de grootste
rampen te kopen. Dat mag dan
zo zijn, maar die boodschap ligt
ten eerste wel erg voor de hand
en wordt ten tweede veel te gro
tesk verpakt Aan dat laatste gin
gen trouwens wel meer films van
Brooks mank.
Het verhaal concentreert zich op
de tv-verslaggever Patrick Hale.
Hij is zo populair en veelbekeken
dat het nieuws als het ware naar
hem toekomt. Zo ook in Arabiè
waar een oliesjeik en een groep
terroristen samenspannen. Met
twee atoombommen willen zij
Amerika onder druk zetten en
Hale moet daarbij als een soort
boodschapper fungeren.
De film holt zichzelf via de ene
schok naar de andere schok
grandioos voorbij en Hale rent
daar tamelijk radeloos tussen
door. Sean Connery speelt die rol
en komt daar op zijn beurt ook
niet zo goed uit. Weinig ruimte
voor ironie, daarvoor moet hij
toch James Bond spelen. En dat
gaat hij gelukkig weer doen.
BART JUNGMANN
Chuck Norris is
druk in actie in
Forced Vengeance
Toen Bruce Lee jaren geleden
overleed, begonnen filmmakers
naarstig te zoeken naar een op
volger. Die hebben ze niet kun
nen vinden, al komen de karate-
stunts van Chuck Norris aardig
in de goede richting.
Norris is immer druk bezig de mis
daad te bestrijden. Ook in "For
ced Vengeance" is dat het geval.
Zijn pad voert hem zelfs naar
Hongkong, waar hij op niet mis
te verstane wijze afrekent met
een aantal louche figuren. Dat
hierbij veel 'kunst- en vliegwerk'
aan te pas komt, zal voor dege
nen die Norris al eerder hebben
bezig gezien, geen verrassing
zijn.
„Forced Vengeance"; regie James Fargo; met
Chuck Norris. Mary Louise Weller e.a.; Luxor,
Lelden. 16 Jr.
tchappij is tenslotte een verza
meling personen. Het is overi
gens wel zo dat ik nooit van een
thema maar altijd van mensen
uitga".
17 gaat ook uit van persoonlijke
ervaringen?
"Ja. Ik schrijf ook altijd mijn eigen
draaiboeken. Ik moet daar din
gen van mezelf in kunnen stop-
pen. Zoals nu ook met Die
Freundin. Ik heb zelf iets soort
gelijks meegemaakt. Ik kwam
ook in contact met een oude
vriendin en werd bijna door haar
echtgenoot gewurgd. Dat is dan
ook wel zo persoonlijk dat ik het
met enige afstand heb moeten
verfilmen".
"De tegengestelde polen van beide
vrouwen zitten in mij. In mijn
persoonlijkheid zitten sterke en
zwakke kanten, die stop ik in de
film. Inderdaad, net zoals in in
Die Bleierne Zeit en in Schwes
tern. Die drang tot zelfmoord, zo
als bij het jongste zusje in
Schwestern heb ik ook. Daaren
tegen ook weer de drang om te
overleven".
"De tegenstelling sterk en zwak
ligt ook niet zo duidelijk. Ruth
lijkt aanvankelijk zwak, maar
blijkt ook haar sterke kanten te
hebben en bij Olga ligt dat net
andersom. Het zijn geen clichefi-
guren, ze zijn juist eikaars spie
gelbeeld".
Uw volgende film gaat over het
leven en werk van Rosa Luxem
burg. Heeft U daar dezelfde per
soonlijke betrokkenheid bij?
"Ja, zeker. In haar herken ik een
hoop van mezelf. Gevoelig maar
ook strijdbaar. Aanvankelijk zou
Fassbinder een film maken over
Rosa Luxemburg, maar na zijn
overlijden klopte men bij mij
aan. Dat heeft me nogal overrom
peld. Ik heb het weliswaar altijd
gewild, maar voelde me er nog
niet rijp voor. Nu dus plotseling
dat aanbod...het wordt een hele
klus. Veel lezen en spreken met
mensen die Rosa Luxemburg
kenden".
De slechte ontvangst van Die
Freundin heeft dus geen conse
quenties. U gaat niet tn het bui
tenland filmen?
"Ik wil Duitse films maken en kan
ook niet anders dan Duitse films
maken. Ik maak films over het
tekortschieten van gevoelen:, en
dat is typisch Duits. Je zelf vra
gen stellen, dat is moeilijk voor
de Duitser. Nee, al voel ik me be
ter thuis in een land als Italië, ik
moet in Duitsland werken".
Ondanks de kritiek?
"Man arbeitet wo man leidet". Ze
zegt het met een lach die het
midden houdt tussen smalend
en melancholisch.
Dustin Hoffman - binnenkort te
zien in Tootsie - speelt de rol
van ex-gevangene Max Dembo
in Ulu Grosbards film Straight
Time. Hoe op het rechte pad te
blijven als je reclassenngs-
ambtenaar de pest aan je heeft
en moeilijkheden zoekt, daar
gaat het in deze film om Naast
Hoffman spelen ook Theresa
Russell en Gary Busey een rol.
Straight Time is volgende
week vrijdag op België 1 (20.20
uur) te zien.
Dezelfde avond vertoont Duits
land 1 om kwart over acht Gil-
da. de film waarmee Rita Hay-
worth doorbrak. Ze speelt de
schone echtgenote van een ca
sino-eigenaar en ontmoet een
oud-minnaar. De vlammen van
weleer lijken weer op te laaien.
Haat en liefde wisselen elkaar
af in deze beroemde film van
Charles Vidor.
Morgenavond een sterke thriller
van Don Siegel: Madigan. Ri
chard Widmark speelt een re
chercheur uit wiens handen
een berucht misdadiger ont
snapt. De commissaris (Henry
Fonda) ziet de reputatie van de
politie in gevaar gebracht en
geeft Widmark drie dagen om
Rita Hayworth
(Foto: AP)
zijn fout goed te maken (Ne
derland 2. kwart over elf).
Duitsland 3 is bezig met een cy
clus rond regisseur Jean-Luc
Godard en vertoont van hem
woensdag om kwart over tien
Une femme mariee. Een film
uit 1964 waarin Godard zich
boos maakt over de onderlig
gende positie van de vrouw.
Een redactrice van een mode
blad is zwanger, weet niet van
wie en weet ook niet met wie
zij wil huwen. Godard neemt
vooral stelling tegen de positie
van vrouw als lustobject en
verfilmt sex-scenes bewust an
ti-erotisch.
Het filmhuis draait vanavond
en morgenavond (21.15 uur)
in het kader van de cyclus
"Duitsland 1930-1940" Ing-
mar Bergmans "Slangeêi".
Het verhaal met David Carra-
dine en Liv Ullmann, speelt
in het vooroologse Berlijn, te
gen de achtergrond van het
opkomend nationaal-socialis-
me. Woensdag en donderdag
<20.00 en 22 15 uur) is in dit
kader "Lili Marleen" van
Fassbinder te zien. Hannah
Schygulah speelt de op het
leven van zangeres Lale An
dersen gebaseerde hoofdrol
Het Kijkhuis draait maandag
Allain Tanners "Light years
away", dinsdag en woensdag
"Meetings with remarkable
men" van Peter Brook. De
film gaat over een man die
ontdekt dat noch de gods
dienst. noch wetenschap een
verklaring kunnen geven
voor de zin van het leven,
maar dat in oude tijden volle
dige kennis van dit mysterie
moet hebben bestaan
Liv Ullman (ArchlelTotoi
Donderdag, vrijdag en zaterdag
is 'Tales of ordinary mad
ness" te zien, de laatste film
van Marco Ferreri met schit
terend acteerwerk van Ben
Gazzara en Ornella "Mutti.
Ferreri houdt zich als van
ouds bezig met de verwoes
tende invloed die de moder
ne samenleving op mensen
heeft. Alle voorstellingen be
ginnen om 20.00 en 21.15 uur.
BLIJVERS
"Annie" - Musical met kindster
retje. Euro 2. Alphen
"E.T." - Ontroerende film voor kin
deren van 9 tot 90. Euro 3. Alphen.
"Als je begrijpt wat ik bedoel"
Geslaagde avondvullende teken
film. Lido 2. Leiden, Euro 1 (kinder-
matinec). Alphen
'Trail of the Pink Panter" - Talent
van Peter Sellers maar voor de helft
recht gedaan. Lido 3. Leiden.
"Aas der azen" Jmn-Paul Bdmon-
do in tamelijk boeiend avontuur.
Euro 4. Alphen
"A midsummer night's sex come
dy" - Lichtvoetige komedie van
Woody Allen. Lido 4. Leiden
(OP)NIEUW
"Rocky 2" - Sylvester Stallone als
bokser. City 2, Katwijk.
"Piranha" - Vraatlustige visjes, City
3, Katwijk.
"Hanky Panky Highway" - "Kome
die", City 4. Katwijk.
"Poltergeist" Horror, City 1, Kat
wijk.
SEXFILMS
"Weekend sex in paradise" - Rex.
Trianon. Leiden
"De boogschutter schiet raak" Ci
ty 4. Katwijk
Nachtfilms
"Mijn nachten met dertien bruid
jes" - Rex, Leiden
"De man met het dodelijke oog" -
Euro 1, Alphen
"Fiona, een heet blondje" - Euro 2,
Alphen
"Time is on our side" - Euro 3. Al-
"Aas der azen" - Euro 4. Alphen
DEN HAAG
"Annie" - Asta (463500), al.
"Les uns et les autres" Bijou
(461177). al
"Firefox" Calypso (463502), 12 jr.
-ET - Babylon 1 (471656). al
'The world according to Carp" - Ba
bylon 2. 12 jr.
"Dood in Venetië" - Babylon 3.12 jr.
Kannv 8c Alexander" - Cineac 1
(630637), 16 jr
"Monsignor" - Cineac 2. 16 jr.
"Evil dead" - Cineac 3. 16 jr.
ThunderbaU" - Du Midi (855770),
al.
"Aas der azen" - Euro. al.
"Als je begrijpt wat ik bedoel" - Me-
tropolc 1 (456756). al
"ET" Metropolc 2. al
"Aas der azen" - Mctropole 3, al
"Suil of the night" - Metropolc 4. 16
Jr
Tell me a riddle" - Metropolc 3. 12
jr
"Die Freundin" - Odeon 1 (462400).
16 jr
"Monsignor" Odeon 2. 16 jr.
"Aas der azen"- Odeon 3. al.
"Zwarte ruiter" - Odeon 4. al.
"Le Choc" - Odeon 5. 16 jr.
"Waarvan jonge meisjes dromen" -
Le Paris 2. 18 jr.
"Zondige hoogstandjes" - Le Paris
3. 18 jr
"Fame" - Passage (460977). 16 jr.
AMSTERDAM
"The world according to Garp" - Al
fa 1 (2788061. 12 jr
"Blazing saddles" - Alfa 2, 16 jr
"Victor. Victoria" - Alfa 3. al.
"Qu'est ce qui fait courir David?" -
Alfa 4. al.
"Die Freundin" - Alhambra 1
<23.(192). 16 jr
"En de tyd stond stil" - Alhambra 2
(233192). 16 jr
"Annie"- Bellevue Cinerama
(234876766227), al
E T - Calypso 1 (266227/234676).
3. al.
"Ongeremde I
(248933). 18 jr
"Pruimenbloesem" - Cineac Dam
rak 2, 18 jr
"Fame" - Cineac (243639). al
"Le Choc" - Cinecenter (236615), 16
Jr
"Missing" - Cinecenter (236615), 16
jr
"IdenUficazione di una donna" Ci
necenter, 16 jr
"Sally en vryheid" - Cinecenter, 16
Jr
"Monsignor" - Cinema 1 (151243), 16
Jr
"E.T." - Cinema 2. al
"Fanny 8c Alexander" - City 1
(234579). 16 jr
"Pixote" City 2. 12 jr.
"Die Freundin" - City 3. 16 jr.
"Plague Dogs" City 4. 12 jr
"Zwarte Ruiter" City 5 (34579). al
"Still of the night" - City 6 234579).
16 jr
"Aas der azen" - City 7 (234579), al
"Diner" Leidscpleinthcatcr
(235909), 16 jr
"Vrouwen die echt wat te geven
hebben" Pansien (248933). 18 jr
"Monsignor" Kern brand tpletn-
theatcr 1 (223545). 16 jr
"Evil dead" - Rcmbrandtplcinthea-
ter 2 (223545). 16 jr
"Enter the Dragon" - Rex (246132).
16 jr
"The Shining" - Saskia (244152). 16
jr
"Who's afraid of Virginia Woolf -
Studio K (231708), 16 jr
"Les routes du Sud" - (Criterion
deel 1 en 2, - The Movies (245790), 16
"Als je begrijpt wat ik bedoel" Tu-
schinki 1 (262633). al
"Aas der Azen" Tuschinski 2, al.
"Firefox" - Tuschinski 3. 12 jr
"Diva" - Tuschinski 4 (262633). 16 jr
"Les uns et les autre»" - Tuschinski
5. al
"E T." - Tuschinski 6, al
"Clair de Femme" - De Uitkqk
(237460), 16 jr