c Roerige discussie jeugdwerkloosheid TV-rubriek RADIO De 'magie' van Toon Hermans en het plezier van Banana Split Morgenavond op Veronica-tv Bintangs zien nog één keer achterom ZATERDAG 29 JANUARI 1983 Radio - tv - kunst ZATERDAG HILVERSUM I 18.06 Dingen van de dag. 18.30 Blaastest 19.02 Van 'Opus One' tot nieuwe stukken of andersom... 20.03 Metropole Orkest, o.l.v. Rob Pronk. NOS: 20.30 Langs de lyn, Sport en muz. (21.40 Paardekoersen). 22.02 Metro's Music. 23.02 Met het oog op morgen. HILVERSUM II AVRO: 18.00 Nws. 18.10 AVRO's Ra- diojoum. P.P.: 18.20 Uitz. van de EVP. OVERHEIDSOOVRLICH- TING: 18.30 Vast en zeker AVRO: 18.40 Richting. 18.5 Jazz Spectrum. EO: 3xM - Wereldwijd. (20.00 Nws.). 20.45 Laat ons de rustdag wyden. 21.26 EO-Metterdaad. TELEAC: 21.30 Moderne Geschiedenis Mani festatie. 22.00 Kantoorinnovatie. le£ HILVERSUM III NOS: Ieder heel uur nws. 18.04 De Avondspits. NCRV: 19.02 Op Stap. 20.03 Elpee-pop. 21.02 Country Sty- HILVERSUM IV mermuz. 21.15 Spektakel. 22.15 Lau- date. ZONDAG HILVERSUM I 7.30 Vroege vogels (9.02 'Het Beest'). 9.30 Het beste uit Tekst en Muziek'. IKON: 10.02 Naar Rome nog wel. 10.12 Kerkdienst 10.55 Wilde Gan zen. 11.02 De andere wereld van zon dagmorgen. KRO: 12.02 De huts. NOS: 13.05 Langs de lijn extra. AVRO: 13.30 AVRO-Magazine I. NOS: 14.02 Langs de lijn, sport en muz. 17.55 Meded. TROS: 18.05 In kijk met Inbar. NCRV: 19.02 In be weging. 19.15 Zondagavondmuz. 19.45 Opnieuw geloven. VPRO: 20.02 Typisch Vrouwenwerk! 22.05 Weliingelichte kringen. NOS: 23.02- 24.00 Met het oog op morgen. TROS: 0.02 De Nachtwacht 4.02 Krieken met A4je. HILVERSUM II NCRV: 8.00 Nws. 8.10 NCRV- Zondagmorgen. (8.10 U alleen, U lo ven wij 8.40 Barok op Zondag. 9.00 Bijbeloverdenking.) NOS: 9.25 Wa terstanden. KRO. 9.30 Kroost 10.00 Nws. 10.02 Eucharistieviering. 11.00 'n Zondags pak...voor alledag. NOS: 12.00 Tambu. 12.30 Suara Maluku. 13.00 Nws. 13.10 Zorg en Hoop. 13.55 Progr. voor buitenlandse werkne mers. IKON: 17.00 Hervormde Kerkdienst. 17.58 Wilde Ganzen. 18.00 Nws. 18.10 Brood en Spelen. 18.40 Liturgieën Kerkmuziek. NOS: 19.10 Hobbyscoop. AVRO: 19.45 Spel met Poezie. 20.00 Nws. 20.03 AVRO-Magazine Buitenland. 20.25 Europa plus en min. 20.45 Zo hoor je nog eens wat.21.00 Biels en Co. 21.30 Schaduwparlement II. OPEN SCHOOL: 21.40 Leren met minder moeite. RVU: 22.10 Moeten of Mo gen. AVRO: 22.30 Nws. 22.40 Men sen, mensen. 23.00 Klass. met Caroli ne. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.02 Juist op zondag. VARA: 10.02 Het Zondagse gezicht van de VARA op drie. 11.02 Dubbellisjes. 11.50 Het telefoonspel. TROS: 12.02 De Euro parade. VPRO: 14.02 Spleen. 16.02 Typisch Vrouwenwerk! NOS: 17.30 Jazz uit het Historisch Archief. 18.02 De Nationale Hitparade met de titel tekst. 20.03 Radio Thuisland. 21.02 NOS-Jazz. (21.02 Jazzgeschiedenis. 21.30 Internationaal Jazz Festival Amsterdam 1982). KRO: 22.02 Het hek van de Dam. HILVERSUM IV eert 9.30 Cascade. NOS: 10.30 Musi- ca Religiosa. 11.00 Fuer Elise. 13.00 Nws. 13.05 Opera-matinee: Die Feen van Wagner. 14.10 Concerten op de Zondagmiddag: Concertgebouw Or kest - Klass. muz. (Ong. 14.40-15.00 Praten over Muziek). 16.00-17.00 Mu- sica Nova. TROS: 20.00 Specialitei ten a la carte, muz. wensprogr. 22.00 Henryk Szeryng, interview. 22.30 Guitariteiten. HILVERSUM I nue Muziek. 11.03 Nederlands Fabri kaat 12.03 Emmeloord te gast bij Herman Emmink. 13.06 Aktua. 13.20 Raad èen lied... of niet. 14.03 Gerard de Vries draait op verzoek. 16.02 Ca- -- Kin- HILVERSUM II 7.35 Hier en Nu. (7.57 Weerber. van Hans de Jong) (8.00 Nws). 8.33 Te Deum Laudamus. 8.59 Moment. NOS: 9.05 Gym. voor de vrouw. 9.15 Werkbank. 9.24 Waterst 9.30 Nws. NCRV: 9.33 Kinderen in de liturgie. (10.00 Nws). 11.00 De wereld zingt Gods lof. (11.30 Nws). 12.00 Boer en tuinder. OVERHEIDSVOORL.: 12.16-12.26 Franco Huis. NOS: 12.26 Meded. land- en tainb. 12.30 Nws. NCRV: 12.36 Hier en Nu. 12.55 Kunst- en vliegwerk. 13.00 Nws. 13.10 Daar maken we werk van. 13.30 Nws. 13.33 Kerk Vandaag. 13.55 Onder schooltijd. 14.30 Nws. 14.33 Radiovolksuniversiteit. VOO: 14.53 Confrontatie. (15.30 Nws). 16.00 Tineke. (16.30 Nws). 17.36 In- HILVERSUM III AVRO: 7.02 Vol Gas. (7.30 AVRO's Radiojournaal). 9.03 Bingo. (9.30 AVRO's Radiojournaal). 11.03 Cees van Zijtveld. (11.30 AVRO's Radio journaal). 12.03 Hollands Glorie. (13.30 AVRO's Radiojournaal). 13.56 Per Saldo. 14.03 Muziek met Meta 15.03 Het Steenen Tijdperk. (15.30 AVRO's Radiojournaal). 16.03 Top- pop-disco. (17.30 AVRO's Radio journaal). 17.56 Per Saldo. HILVERSUM IV KRO. 7.00 Nws. 7.02 Aubade. (8.00 Nws). 8.30 KRO op maandag: pro- gr.overz. 8.35 Klass. Orkestmuz. 9.00 Op het tweede gehoor, staan wjj wat langer stil bij de muziek. 10.00 Ro nald Brautigam, piano: Klass - en moderne muz. 11.30 Klass. Orkest muz. 12.00 Van hoog naar laag en omgekeerd. Een Bel Canto progr. 13.00 Nws. 13.05 Klass. Kamermuz. 13.30 Kollage van alledaags en zeld zaam. 14.50 Aan wooi*den voorbij... VARA: 15.00-17.00 Muziek van Ne derlanders: moderne- en heden daagse composities. Na afloop van Banana Split in de nieuwe, Hollandse aankleding met publiek in de zaal en twee gezelligheidspresentators in de personen van Ralph Inbar en Patty Brard (die in dit voor haar nieuwe genre een aardig debuut maakte), ontmoette ik Peter Dulay, de Engelsman die 22 jaar geleden de candid ca mera in het Verenigd Konink rijk introduceerde en door de TROS als toeziend voogd, me dewerker, handlanger, candid camera-goeroe van Ralph In bar (de ware opdracht ben ik vergeten te vragen) voor deze nieuwe aanpak van Banana Split werd aangetrokken. Hij vertelde me dat hij afgelopen zondagavond de knop van de Nederlandse televisie had in gedrukt, toen gestuit was op een man die op het toneel praatte, zweeg, wat heen en weer liep, lachte, en dat hij even later ontdekte dat hij al een uur gefascineerd had zit ten kijken naar iemand van wie hij geen woord verstond. „Sheer magic!" zei Peter Du lay: „Je reinste magie!". Hij begreep niet waarom die man (het was Toon Hermans, zoals u vermoedelijk al wel begre pen hebt) niet allang in Enge land op de televisie was ge- weest, hij zou daar inslaan als een bom, zoiets hadden ze he lemaal niet in Engeland. Hij kende toch wel Engels? „Wat let jullie", zei ik op mijn beurt, „om zijn show te kopen en te ondertitelen? Jullie kun nen toch lezen? Zo kijken wij op het ogenblik ook naar de „Not the o'clock show", en hebben wij vroeger altijd naar Marty Feldman en Monty Py thon's Flying Circus geke ken!". Maar dat zag Peter Dulay toch niet zitten, „daar zijn we te lui en te chauvinistisch voor. Als wij willen lezen, nemen we wel een boek!". Toen ik dit, met de nodige chau vinistische trots, aan mijn vrouw die zich op dit midder nachtelijke uur al te ruste had begeven, vertelde: „Een uur lang had hij gefascineerd naar Toon zitten kijken, zonder er maar een woord van te ver staan!", zei ze slaperig: „Dat was misschien maar goed ook, dat hij er niets van verstond". Ik heb „Kiekeboe" en daarna „Poets" altijd al leuke en vaak aandoenlijke programma's ge vonden, en ook naar „Banana door Nico Scheepmaker Split" in zijn oude vorm, waar in twee geklofte jongens van de TROS hun banaan even in New York stilzetten om ons gnuivend het volgende ge kochte filmpje aan te kondi gen, heb ik altijd met plezier gekeken, maar ik geloof dat de nieuwe, eigen vorm met meele vend publiek en de gefilmde slachtoffers in de zaal die nog even op hun reacties kunnen reageren, zeker zal aanslaan. De bekende Nederlander, die op het verkeerde been werd gezet, was Truus van Hane- gem, die Willem tot haar ver bijstering in een autoshow room zogenaamd per ongeluk door de ruit naar buiten zag rij den, en ze was eigenlijk nog steeds een beetje kwaad (maar od haar manier), dat er door Willem met anderen een com plot tegen haar gesmeed was. Overigens kan ik nu meteen even een fabel de wereld uit helpen. Een half jaartje gele den konden we eerst in De Te legraaf, en daarna in andere kranten lezen dat het Banana Split-team met een grote kraanwagen een telefooncel op de inrit van het huis van Mies Bouwman en Leen Timp wilde neerzetten, toen Leen Timp naar buiten kwam, verschrik kelijk boos werd, en ook toen hij hoorde dat het een grap van Banana Split was, nog steeds zo boos bleef dat hij uitzending van deze stunt verbood. In werkelijkheid, vertelde Ralph Inbar me, was Leen Timp in eerste instantie inderdaad wel boos geworden, maar de chauf feur van de kraanwagen had zyn vehikel precies tussen de verborgen caniera aan de over kant en de telefooncel en Leen Timp gezet, zodat er helemaal geen opnamen van het „mo ment suprème" gemaakt kon den worden. Bij voorbaat dus al mislukt. Leen Timp hoefde niet eens toestemming te ge ven, laat staan dat hij het ge weigerd heeft. Wie schetst dan ook Ralph Inbars verbazing toen hij, na dit precies zo te hebben uitgelegd aan de op bellende Telegraaf-redacteur. de volgende dag toch in de krant las dat Leen Timp zo kwaad was geworden dat hij toestemming had geweigerd de opnamen uit te zenden. Maar nu iets geheel anders: „Van boeken bezeten" het AVRO- programma óver boeken mét schrijvers was deze tweede keer gewijd aan de Duitstalige schrijvers Franz Kafka, Karl Marx, Maarten Luther, Ri chard Wagner en Adolf Hitler, - van wie sommigen niet in de eerste plaats om hun schrijfta lent bekend zijn geworden. Presentator Martin Ros had zijn natuurlijke spraakwater val aardig weten in te dammen en bleek een goede greep op de ongelijksoortige auteurs te hebben, die door Martin van Amerongen, Herman Verhaar, Bart Tromp. Louis Ferron en Heiko Oberman werden verte genwoordigd. Je hoeft geen helderziende te zyn of over an dere bovennatuurlijke gaven te beschikken om te kunnen voorspellen dat de kijkdicht heid van dit programma lager was dan van het voorafgaande „Wie van de drie?", maar juist daarom verdient het des te meer waardering dat de AVRO (die heel lang geleden al trend setter was met het literaire te levisieprogramma „Literaire ontmoetingen") „Van boeken bezeten" op een dankbaar tijd stip durfde uit te zenden: tus sen tien over half negen en half tien. De slotwoorden van Mar tin Ros waren: „Misschien dat dit programma u op een aantal boeken heeft gebracht die u zult willen lezen", en wat mij betreft was dat in elk geval ge lukt. Ik besloot meteen het boek over Luther van Ober man aan te schaffen en het ver haal „In de strafkolonie" van Kafka te gaan lezen! (Eigenlijk had ik willen schrijven: „Ik be sloot meteen Mein Kampf te gaan lezen", maar er zijn din gen waarover je geen grapjes zou moeten maken, heb ik van Gerard Reve in de „Alles is an ders show" geleerd) De Beverwijkse rhythm blues-groep, de Bintangs, heeft de langspeler „Genuine Buil" (1975) van een nieuwe geluidsmix voorzien, in een nieuwe hoes gestoken en opnieuw uitge bracht. Inclusief de zojuist aangetrokken pianist Jan Paul van der Meij, was het vijftal deze week in Hilversum voor een zakenlunch. Een beetje verloren liepen de veteranen rond op dit feestje, ook ter gelegenheid van het verschijnen van nieu we elpees van Patty Brard, de new-wave-groep Jt Belgen", de hardrockers „Highway Chile" en van J. P. den Tex. Maar bij deze heruitgave blijft het, wat de Bintangs betreft, niet. Afgelopen zaterdag werd in het Noord-Hollandse Andljk een live-elpee opgenomen, er wordt hard aan nieuwe songs gewerkt (waarvan er al één in beperkte oplage is uitgebracht) en twee leden van de groep werken aan een solo-project. HILVERSUM (GPD) - „Mag ik even vragen: wat is gelul?" De op beminnelijke, enigszins bekakte toon door journalist-econoom Flip de Kam tot een hoekige jongere gerichte vraag typeert het twee uur durende thema-programma 'Buitenspel' dat Veronica zon dag uitzendt. Twee uur waarin het probleem van de jeugdwerkloosheid zowel informa tief als emotioneel wordt belicht in gefilmde onderwerpen en studiodiscussie met des kundigen en zo'n 200 jongeren. Vooral in de discussie die 2oals al eerder in deze krant vermeld ui terst tumultueus verliep wordt daarbij de orakeltaal van politici en vermeende deskundigen veel al als 'gelul' afgedaan. Omdat die tegenwerping niet altijd helder wordt beargumenteerd, vraagt presentator De Kam soms op bo vengenoemde manier om ophel dering. Vaak ook neemt hij de opmerking voor lief en gaat door naar de volgende spreker. Volgens maker Ben Eikerbout, die het programma in opdracht van Veronica met zijn produktiebe- drijf Belbo-productions maakte, was dat ook de opzet: „We had den tijdens de voorbereidingen al gemerkt, dat jeugdwerkloos heid bij de betrokkenen enorm emotionele reacties oproept. Het heeft dan geen zin om een uur achter elkaar met de jongeren te gaan discussiëren. Dan krijg je een voortdurende herhaling van dezelfde uitbarstingen. We heb ben daarom gekozen voor een opzet om door een aantal gefilm de onderwerpen een informatie ve structuur aan het programma te geven, terwijl de discussie vooral bedoeld is om de emotio nele kant van de zaak steeds kort te laten zien. Ik vind het heel goed dat iemand als minister De Koning (sociale zaken) eens met die emoties geconfronteerd wordt". Dat gebeurt inderdaad veelvuldig. Bijna elke keer als de minister aan het woord is, verschijnen achter zijn hoofd twee door jon geren gehanteerde bordjes met de reeds eerder genoemde om schrijving 'gelul' in beeld, terwijl het betoog van de minister veel vuldig door gejoel of gezang wordt onderbroken. Een behan deling die overigens ook de meeste andere deskundigen ten deel valt. Naast minister De Ko ning zijn in de studio aanwezig mevrouw Pijkel-Schroder van de Raad voor het Jeugdbeleid, de heer Vragniëre van het Europees Centrum voor Werk en Samenle ving, ir. Vredeling, als lid van de commissie-Wagner, de heer Koe nen van het onderzoeksbureau Beleid en Research en de onder nemer Wintzen. Hoewel tijdens de discussie met deskundigen en onder de aanwe zige jongeren zelf vooral naarma te de uitzending vordert ook zin nige dingen worden opgemerkt over mogelijke oplossingen van het probleem van jeugdwerk loosheid, moet de meeste feitelij ke informatie toch van de gefilm de onderdelen, ongeveer de helft van het programma, komen. Via vergelijkingen met de jaren '30, gesprekken over de relatie tus sen werkloosheid en criminali teit en extremisme, industriële vernieuwing, leerlingenstelsels, alternatieve werkvormen, en nieuwe arbeidsmoraal, wordt het probleem van de jeugdwerkloos heid helder uiteengezet. Niet uit puttend misschien, maar in elk geval wel zodanig dat een aantal bestaande vooroordelen die er aan verbonden zijn doeltreffend uit de weg worden geruimd. Ben Eikerbout: „Het ging ons er voornamelijk om van de bestaan de beeldvorming over jeugd werkloosheid nu eens na te gaan Jan Paul van der Meij speelt behal ve piano en orgel ook gitaar, de composities die „puntig" dienen te klinken. Hij is afkomstig uit de groep „Double Use", waarin hy erop uit was „vernieuwende" muziek te maken. Na enkele ma len op de radio te zijn geweest en meer dan enkele malen ruzie ge maakt te hebben, stapte hij op en sprak hij zyn voorkeur uit voor het tijdloze repertoire van de be vriende Bintangs Het is niet helemaal zeker of zyn komst de 21e of de 22e bezet- tingswyziging in de groep is (Van der Mey: ..Half Beverwijk is me voorgegaan"). Maar het is wel de eerste verandering in de groep sinds een jaar of zes en zo wel Kraayeveld als Schierbeek zyn er zeker van dat deze twinti ger uitstekend in de groep past (Schierbeek: „Mijn zoon had hy nèt niet kunnen zyn"). Kraayeveld verklaart desgevraagd dat hy uit was op een wat „vol ler" geluid enerzyds en voor sommige nummers wilde hij ook graag een extra gitaar op het po dium- In de afgelopen maanden heben Kraayeveld en Schierbeek zich gestort op de zeven jaar oude banden, waarvan Link Wray-pro- ducer Steve Verocca indertijd „Genuine Buil" maakte. Beide Bintangs voormannen beschrij ven het spoor-voor-spoor afluis teren ervan als een emotionele ervaring. Frank Kraayeveld: „Het was ohge- loofiyk om de sfeer in die Rock- field studio weer te proeven. Je hoort ai het gehyg en gemopper dat we deden, alles wat fout ging en natuurlijk de werkwyze van Verocca. Die Verocca was hele maal gek. De geluiden die hy er op wilde, zyn aanpak: volkomen maf'. Met name Harry Schierbeek was met tevreden met de „wollen- sokken-produktie" van Genuine Buil Het moest directer klinken, méér zoals de recentere Bin- tangs-platen. Guus Plein es en Frank Kraayeveld zongen enkele songs opnieuw en Harry kon aan de gang nadat hij een primitieve studio m Velsen een beetje opge kalefaterd had. Schierbeek: „Het was alsof ik de doden weer tot leven moest brengen. Echt een soort spirituele ervaring om met dat oude spul aan de gang te zyn". Het resultaat van Schierbeeks stu diowerk ligt inmiddels onder de titel „Rockfleld Beauties" in de winkel. Al jaren worden nieuwe Bintangs composities in dc huiskamers van Schierbeek en Kraayeveld geboren. De één zoekt dc ander op met een nieuw idee en dat wordt eerst eens beproefd met behulp van een oude akoestische gitaar, het drumstel van Harry's zoontje en een eenvoudige 4-spo- renrecorder. Tijdens die mini-sessies, met voor namelijk composities van Kraay eveld, loopt het tweetal herhaal- delyk tegen ideeën aan. Él nu t tn het Bintangs-concept passen. Schierbeek: „Zo worden er, door de beperking van de groep, din gen terzyde geschoven, die best geinig zouden kunnen zyn Daar om hebben Frank en ik besloten om onze bijeenkomsten een keer iets serieuzer aan te pakken. Wc gaan dus binnenkort ergens rus tig zitten, met een écht drumstel en een échte gitaar op een boer derytje in Frankryk, Friesland of Limburg. De opnamen zal ik ma ken met een acht sporen-machi ne". „De opzet is. dat het met te afge werkt gaat klinken. Het moet per se de huiskamer-sfeer hebben van byvoorbeeld ons akoestisch optreden tydeni ons optreden in VPRO's Suite, een paar jaar te rug Trouwens, Bruce Springs teen en John Cougar hebben on langs ook op een dergclyke een voudige manier opnamen ge maakt en op de plaat gezet Ik wil de muziek terugbrengen tot het allernoodzakelykstc. waarvoor het bedoeld is". in hoeverre die klopt. Dan blijkt bijvoorbeeld dat die relatie tus sen werkloosheid, criminaliteit en rechts-extremisme waar altijd van uit wordt gegaan, helemaal niet bestaat. Er is misschien wel sprake van verrechtsing in de richting van de WD, maar dat is meer een reactie op de jaren '60- generatie dan een gevolg van de werkloosheid". Ook valt bij de gefilmde onderwer pen de bijdrage over de jaren '30 op, waarin professor Jan Tinber gen duidelijk maakt dat het be zuinigingsbeleid van de toenma lige regering niets uitgehaald heeft. Hij roept dan ook op meer geld onder de mensen te brengen om de economie weer op gang te helpen. Geen nieuwe opvatting, maar het probleem vari de jeugd werkloosheid wordt mede door die bijdrage wel systematisch en in historisch perspectief belicht. Eikerbout is dan ook tevreden dat hij van Veronica volledig de vrye hand gekregen heeft bij de uit werking van het programma. Al geruime tijd was hy met onder zoek over het onderwerp bezig toen de mogelijkheid om een van de thema-avonden van Veronica te vullen zich aandiende. Afge zien van het toesturen van een overzicht van de voorgenomen uitzending, waar Veromca geen commentaar op had, heeft Belbo de produktie geheel onder eigen verantwoordelijkheid gemaakt. Pas by de studioregistratie is voor de regie een medewerker van Veronica ingezet En hoewel ook zondagavond de popgroep 'Doe Maar' af en toe voor enige afwisseling zorgt heeft 'Buiten spel' daardoor een vorm gekre gen die afwykt van de 'plaatje- praatje'-opzet die veel Veronica- programma's kenmerkt Het is de vraag welke van deze twee programmasoorten de jongere bedoelde die na de uitzending vertwijfeld in de microfoon nep „Wij willen goed amusement". (Zondagavond, Nederland 2, 21.15 uur). Minister De Koning rechtsaan morgenavond uitzendt. het woord in het discussieprogramma HILVERSUM (GPD) - „Na de live elpee die we afgelopen zaterdag hebben opgenomen, stoppen we definitief met het herhalen van oude nummers. Beschouw het maar als de afsluiting van een pe riode", aldus Frank Kraayeveld, één van de oprichters van de in middels 21 jaar oude Bintangs. Het zaalsucces van „Ridin' on the L&N", „Traveling in the USA" en hun recente single „Rosemary Nimphet" zal nog éénmaal voor het nageslacht worden vastge legd. Dan gaan de Bintangs zich volledig richten op het uitbrengen van nieuw werk, dat zich in Kraaije- velds woning steeds hoger opsta pelt. „Alleen tijdens optredens zullen we niet om de wensen van het publiek hcenkunnen", zo zegt drummer Harry Schierbeek, en de nieuwbakken toetsenist besteedt dan ook flink wat van zijn vrije tijd aan het beluisteren van het Bintang-repertoire De Bintangs: v.l.n.r. Jack van Schie, Guus Pleines, Jan Paul v.d. Meij, „Huiswerk" noemt Van der Mey Harry Schierbeek en Frank Kraaijeveld. het. Prins Carnaval in Leiden? Wel zeker. Prins Carnaval was erg nieuwsgierig naar de Carnavals-prijzen van j Gebruikte Wagen Centrum van Ford Rijnland aan hel Lammenscliansplcin. Carnavals-prei bij zulke sclterp-vriendelijke prijzen. Slap bij ons binnen en proef zelf die pret. Ford Rijnland

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1983 | | pagina 5