c
'Liedjes gaan bijna
altijd over liefde'
Zakkenrollers'de grote (tv-) verrassing
TV-rubriek
VARA: minister slaat
omroepen de hersens in
RADIO
ZATERDAG 22 JANUARI 1983
Radio - tv kunst
HILVERSUM I
VARA: 18.06 Dingen van de dag.
18.30 Blaastest. 19.02 Van 'opus one'
tot nieuwe stukken of andersom...
20.03 Promenade Orkest NOS: 20.30
Langs de lijn, sport en muz. 22.02
Nording Rendez-Vous. 23.02-24.00
Met het oog op morgen.
HILVERSUM II
18.00 Nws. 18.10 Radiojourn. P.P.:
18.20 C.P. OVERHEIDSVOORL.
18.30 Franco Huis. AVRO: 18.40
Richting. 18.50 Jazz Spectrum. EO:
19.45 3xM-Wereldwijd. (20.00 Nws.)..
20.45 Laat ons de rustdag wijden.
21.26 EO-Metterdaad TELEAC:
21.30 Ergonomie. Voorlichtings-
progr. 22.00 Kantoorinnovatie (herh.
13). EO: 22.30 Nws. 22.40 Deze week.
23.55 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.04 De Avondspits. NCRV:
19.02 Op Stap. 20.03 Elpee-pop. 21.02
Country Style. 22.02 Weekend
Blues. 22.30 Pers Vers. 23.02-24.00
Jazztime.
HILVERSUM IV
22.15-23.00 Laudate.
ZONDAG
HILVERSUM I
Ieder heel uur nieuws. NOS: 00.02
Take it easy. 01.02 De NOS-Nacht
VARA: 07.02 Oeroude toververha-
len. 07.30 Vroege Vogels (09.02 'Het
Beest'). 09.30 Tony van Verre ont
moet Pieter Taselaar (3). IKON:
10.02 Naar Rome nog wel. 10.12
Kerkdienst. 10.55 Wilde Ganzen.
11.02 De andere wereld van Zondag
morgen.... KRO: 12.02 De huts.
AVRO: 13.04 AVRO-Magazine 1.
13.40 Schaduwparlement. NOS:
14.02 Langs de Lijn, sport en muz.
17.55 Meded. TROS: 18.05 Inkyk
met Inbar. NCRV: 19.02 In bewe
ging. 19.15 Zondagavondmuz. 19.45
Arabier en christen. VPRO: 20.02
Typisch vrouwenwerk. 22.02 Welin
gelichte kringen. NOS: 23.02-24.00
Met het oog op morgen. TROS: 00.02
HILVERSUM II
NCRV: 08.00 Nws. 08.10 NCRV-
Zondagmorgen (08.10 U alleen, U lo
ven wij. 08.40 Barok op zondag. 09.00
Bijbeloverdenking). NOS: 09.25 Wa
terstanden. KRO: 09.30 Kroost. 10.00
Nws. 10.02 Eucharistieviering. 11.00
'n Zondags pak ..voor alledag. NOS:
12.00 Tambu. 12.30 Suara Maluku.
13.00 Nws. 13.10 Zorg en Hoop. 13.55
Progr. voor buitenlandse werkne
mers. IKON: 17.00 Kerkdienst. 17.58
Wilde Ganzen. 18.00 Nws. 18.10
Brood en Spelen. 18.40 Liturgie en
Kerkmuziek. NOS: 19.10 Hobby-
scoop. AVRO: 19.45 Spel met poezie.
20.00 Nws. 20.03 AVRO-Magazine
Buitenland. 20.25 Europa plus en
min. 20.45 Zo hoor je nog eens wat.
21.00 Biels en Co. 21.30 Schaduw
parlement 2. OPEN SCHOOL: 21.40
Follow me. 21.55 Leren, hoe doe je
dat?. RVU: 22.10 Moeten of mogen.
AVRO: 22.30 Nws. 22.40 Mensen,
23.00 Klassiek met Caroli-
23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM III
09.02 Juist op zondag. VARA: 10.02
Het zondagse gezicht van de VARA
op drie. 11.02 Dubbellisjes. 11.50 Het
telefoonspel. TROS: 12.02 De Euro-
parade. VPRO: 14.02 Spleen. 16.02
De Nationale Hitparade met de titel
tekst. 20.03 Radio Thuisland. 21.02
NOS-Jazz. (21.02 Jazzgeschiedenis.
21.30 Internationaal Jazz Festival
Amsterdam 1982). KRO: 22.02-24.00
Het hek van de Dam.
HILVERSUM IV
08.40 Sergiu Commissiona, inter
view. 09.30 Cascade. NOS: 10.30 Mu-
sica Religiosa. 11.00 Fuer Elise. 13.00
Nws. 13.05 Opera-matinee. 14.10
Concerten op zondagmiddag: Rot
terdams Philharmonisch Orkest,
met viool, cello, hobo en fagot:
Klass. muz. (15.05-15.25 Praten over
muziek.) 16.05-17.00 Musica Nova.
TROS: 20.00 Specialiteiten a la car
te: muzikaal wensprpgr. 22.00 Tus
sen de schuiven. 22.30-23.00 Guitari-
teiten.
HILVERSUM I
TROS: 7.02 Een goede morgen met
Wibo van de Linde. 9.03 Continu
muziek. 11.03 Nederlands fabrikaat.
12.03 ...Te gast by Herman Emmink.
13.06 Aktua. 13.20 Raad een lied
of niet. 14.03 Gerard de Vries, draait
op verzoek. 16.02 Cafe Chantant.
16.30 De tien om Kindershow. 17.02
Piekuur.
HILVERSUM II
NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Ochtënd-
gymn. 7.20 Het levende woord. 7.30
Nws. 7.35 Hier en nu. (8.00 Nws.).
8.30 Nws. 8.33 Te Deum Laudamus.
8.59 Moment. NOS: 9.05 Gymn. v.d.
vrouw. 9.15 Werkbank. 9.24 Waterst.
9.30 Nws. NCRV: 9.33 Plastic Geld.
(10.30 Nws.). 11.00 De wereld zingt
Gods lof. (11.30 Nws.). 12.00 Boer en
tuinder. OVERHEIDSVOORL.:
12.16 Bizaschoop. NOS: 12.26 Me
ded. tbv land- en tuinbouw. 12.30
Nws. NCRV: 12.36 Hier en nu. 12.55
Kunst- en vliegwerk. 13.00 Nws.
13.10 Daar maken we werk van.
13.30 Nws. 13.33 Kerk Vandaag.
13.55 Onder schooltijd. 14.30 Nws.
RVU: 14.33 Zeg nou es B. VOO:
14.53 Confrontatie. 16.00 Tineke.
(16.30 Nws.). 17.30 Nws. 17.36 In
fo.
HILVERSUM III
11.03 Cees van Zijtveld. (11.30 Ra-
diojoum.) 12.03 Hollands Glorie.
(13.30 Radiojourn.). 13.56 Per Saldo.
15.03 Het Steenen Tijdperk. (15.30
Radiojourn.). 16.03 Toppop Disco.
(17.30 Radiojourn.). 17.56 Per Sal
do.
HILVERSUM IV
langer stil by muziek. 10.00 Radio
Filharmonisch Orkest en Groot Om
roep Koor. 11.30 Weens Blazers-
kwintet 12.00 Van hoog naar laag en
omgekeerd. Een Bel Cantoprogr.
13.00 Nws. 13.05 Viool en piano: Mo
derne muz. 13.50 Kollage van alle
daags en zeldzaam. 14.50 Aan woor
den voorby. VARA: 15.00-17.00 vn
Reich tot Reicha.
Er is nog hoop voor het Neder
landse televisiedrama, sterker
nog: we gaan steeds meer de
goeie kant op. Woensdagavond
zat ik (gefocussed op Kama-
gurka) te wachten op het
VPRO-programma, toen mijn
oog viel op „Zakkenrollers!",
een film van Emanuel Boeck
in de serie „Het korte spel". Ik
had verzuimd het aan te stre
pen in myn omroepgids, maar
gelukkig zag ik tussen de vet
gedrukte, nietszeggende na
men van de spelers (Jeanne
Graven, Lawrence D. Jackson,
Jeroen P. Korver, Dick Wou
ters, enzovoorts) nog bijtijds in
onooglijke letters staan dat het
scenario van Hugo Heinen
was, dezelfde die de scenario's
schreef van de twee prachtige
afleveringen van Nescio's „Ti
taantjes". Het was net begon
nen toen ik Nederland 2 in
drukte, en binnen een minuut
wist ik, dat ik in een heel won
dere wereld terecht was geko
men. In een Amsterdamse
tram namelijk, bevolkt door
een zestiental Amsterdammers
van uiteenlopende aard, die al
lemaal één ding gemeen had
den: ze waren echt! De een was
niet echter (we spreken dan
vaak van: „beter") dan de an
der, die met de meeste tekst
kwam niet geloofwaardiger
over dan die met de minste
tekst, nee, ze waren allemaal
net zo echt als in een echte Am
sterdamse tram met echte pas
sagiers. Er was slechts één ei
genaardigheid: blijkbaar had
geen van hen in de gaten dat er
nog een zeventiende versteke
ling in de tram meereed, name
lijk een camera!
Een simpel verhaal. Dronken
jonge weduwe laat boodschap
pentas omvallen, twee jongens
helpen haar de boodschappen
weer in de tas te doen, daarna
mist ze haar portemonnee met
honderd gulden, een vrouw
meent gezien te hebben dat
een van de jongens de porte
monnee gepikt heeft, de tram
wordt stilgezet en de politie
wordt gewaarschuwd. Al kij
kend begreep ik dat Hugo Hei
nen nu eens niet een panklaar
scenario had geleverd, maar
een skelet, waarop de onbe
kende amateurs naar hartelust
mochten improviseren, zoals
we dat van heel vroeger van
Milo Anstadts „Televisierecht-
bank" herinneren, en iets later
van Gerben Hellinga's „Rudy
door
Nico Scheepmaker
Schokker". Een half uur lang
het leven op de staart getrapt,
ik heb niet alleen gefascineerd
maar ook hoogst vermaakt zit
ten kijken, sterker nog: ik heb
vaker moeten lachen dan bij
Kamagurka, die daarna kwam.
Achteraf bleek ik mij niet alleen
vermaakt, maar ook vergist te
hebben. Een telefoontje met
Hugo Heinen leerde me, dat
het script wel degelijk hele
maal was uitgeschreven. Hij
had twee dagritten voor de
Amsterdamse tram gekocht,
had twee dagen meegereden
met allerlei trams en alles wat
hij onderweg zag en hoorde in
gezogen, en hij had het scena
rio in grote trekken ook in de
tram geschreven. Een soort
partituur had hij ervan ge
maakt, waarop iedere speler op
elk moment kon zien wat hy
doen moest (al was het maar
uit het raam staren), en de ac
teurs en actrices hadden hij en
Emanuel Boeck en producente
Iebelione Jackson voor een
groot deel in hun eigen kennis
senkring gezocht, waarbij er
van uitgegaan werd dat je
vriendschap en bloedverwant
schap in zo korte tijd (er is één
keer vaag gerepeteerd, en het
is in twee dagen opgenomen)
niet kon „leren" spelen. Dus
toen ze Lawrence D. Jackson
als de gekleurde zakkenroller
hadden gevonden, hebben
ze hem gevraagd zijn beste
vriend mee te nemen voor de
rol van de blanke zakkenroller
(Jeroen P. Korver, hij bleek
een onbedaarlijk naturel te
hebben!), en Sylvia Alberts
nam haar eigen moeder mee,
en dat prachtige pinnige oude
vrouwtje Willy Brands die we
al van eerdere tv-spelen ken
nen („De Lemmings" bijvoor
beeld) had ook haar vriendin
meegenomen. En het werkte!
Het werkte zelfs verbluffend!
„Zakkenrollers" zou tot studie
materiaal voor alle televisiema
kers moeten worden verheven,
om aan te geven hoe je „ty
pisch tv-drama" ook met de
eenvoudigste middelen kunt
maken!
Ik zei al: er is hoop. Ook bij een
geheel andere, klassieke
aanpak, zoals in „Armoede",
dat zich meer en meer ontpopt
tot een goed geacteerde, mooi
in beeld gebrachte, door Peter
van Gestel uitstekend geschre
ven serie die door regisseur
Bram van Erkel ook subtiel in
beeld wordt gebracht. Nu eens
niet dat onnatuurlijke drukke
gelach, die onspontane bijval
die je altijd in gespeelde recht
bankscènes de tenen doen sa
menknijpen, maar hier en daar
een oplichtende gelimlach of
wat gemompel bij het publiek.
En nu en dan een sterke
speelscène, zoals tussen Eric
Schneider en Kitty Cour bo is, -
nog zeven afleveringen, ik kan
ze u van harte aanraden.
En dan was er, in de eerste divi
sie, ook nog de korte speelfilm
„Het gaat wel weer over" van
Agna Arens die scenario en re
gie deed, en met Hedie Mcy-
ling en Henriètte van Tol tot
een alleszins aanvaardbare
prestatie kwam. Er is, kortom,
veel reden tot optimisme, en
dat verzoette de teleurstelling
die ik ondervond by „sfeervol
bullshitten met Kamagurka",
waarover ik tevoren zoveel
goeds had gehoord. Kamagur
ka. het pseudoniem van de
Belg Luc Zeebroek, is als
schrijvende tekenaar absoluut
geniaal, een man wiens vond
sten ik althans niet zonder naar
adem te happen kan bekijken,
maar deze eerste tv-aflevering
had (hoe zal ik dat nu eens zeg
gen) teveel van de tekeningen
en te weinig van de tekst,
maar dat dan overdrachtelijk
gezien. Ben benieuwd naar de
volgende aflevering!
Lenny Kuhr en Herman Pieter de Boer samen
UTRECHT (GPD) - Wat ergert Lenny Kuhr het meest aan de schrijver Herman Pieter de
Boer? Het feit dat hij altijd zijn bril kwijt is en dat zij 'm doorgaans vindt op de rand van
zijn stoel of op het tafeltje ernaast. Wat is het liefste dat Lenny Kuhr tegen Herman
Pieter wil zeggen? „Ik hou van jou..." zo ongeveer beantwoordde Lenny Kuhr onlangs
de haar gestelde vragen tijdens een live-show met een zaal vol publiek.
Lenny Kuhr en Herman Pieter de Boer privé en op de plaat tarnen.
„wanneer ik een boek aan het
voltooien ben. Dan wil ik de laat
ste drie weken zoveel mogelijk
afgezonderd zijn en me volledig
kunnen concentreren".
Lenny: „Eigenlyk zijn we heel lui,
hoor. We moeten ons vooral bin
den door contracten. Want an
ders deden we niets meer. Nou
ja, by wijze van spreken. Daaren
tegen inspireren we elkaar ook
Het is voor een zangeres natuur
lijk fantastisch om een eigen
tekstschrijver aan huis te heb
ben. Vroeger ging zoiets per
post. Dan stuurde ik mijn bandje
met muziek op en kreeg ik het
met de tekst erbij per post re
tour. Herman Pieter heeft boven
dien opeens dat gevoel dat hij al-
dianenverhalen en dat wil ik he
lemaal niet".
- Onlangs verklaarde Liesbeth List
voor de televisie: een zangeres en
een schrijver, dat kan niet sa
mengaan, daar komt onherroe
pelijk bonje van. Dit, naar aan
leiding van haar scheiding van
de schrijver Cees Nooteboom.
Herman Pieter de Boer: „Noote
boom is een romancier, vergeet
dat niet Dat is heel anders dan
iemand als ik. Mijn werk bestaat
vooral uit het schrijven van korte
verhalen. Meestal doe ik drie da
gen over zo'n verhaal. In mijn ei
gen studio. Lenny doet haar
werk eveneens in haar studio.
We storen elkaar niet. Behalve",
peinzend eraan toevoegend.
leen nog maar originele teksten
wil schryven en niet zoals voor
heen toen hij ook wel de vertalin
gen maakte van buitenlandse
liedjes".
„Nu zitten we dus vaak diep in de
nacht te werken. Ik maak de me
lodie by een tekst van hem en
daarbij probeer ik zo goed moge
lijk zyn ideeén uit te dragen en
hy de myne. En liedjes die ikzelf
niet kan gebruiken houd ik be
schikbaar voor andere arties
ten".
Je volgende elpee, gaat die ook
over de liefde?
Lenny, vastberaden: „Nee, daar
ben ik nu echt over uitgeschre
ven. Het zal over een totaal ander
onderwerp gaan..."
HILVERSUM (ANP) - „Minister
slaat omroepen de hersens in
met eikenhouten brief'. Onder
deze kop geeft woordvoerder
Bob in 't Hout van de VARA in
het mededelingenblad van zijn
omroep als eerste commentaar
op een brief van minister Brink
man van WVC aan alle omroe
pen, waarin de bewindsman zyn
bezuinigingsmaatregelen ten op
zichte van de omroep uiteen zet
De minister zei vorige week zater
dag in het radioprogramma „In
de Rooie Haan" al dat de televi
siezendtijd dit jaar niet wordt
uitgebreid (de omroep had om
zes uur per week gevraagd om
het gat tussen middag- en avond
uitzendingen te dichten) terwyl
ook de omroepbijdrage aanzien
lijk minder omhoog gaat dan vol
gens de omroepen noodzakelyk
zou ziin.
Uit de brief van de minister blijkt
nu dat hy een verhoging per jaar
van een gulden alleen voor radio
en van drie gulden voor radio en
televisie samen als maximaal be
schouwt Ook moet de We
reldomroep voortaan uit de om
roepmiddelen worden betaald en
komt er geen extra geld voor ver
nieuwende plannen binnen de
omroep.
De VARA-woord voerder conclu
deert, dat dit de grootste finan
ciéle klap is die de omroepen
ooit hebben moeten incasseren
wanneer alle maatregelen van de
minister worden doorgevoerd.
In 't Hout citeert de financieel-
commissaris van de NOS, Kees
Spaan, die na een vluchtige bere
kening geconstateerd heefl dat
een en ander de omroepen in
1984 ongeveer tien procent gaat
schelen In geld is dat ongeveer
81 miljoen gulden.
De eerste bezuiniging die de minis
ter wil toepassen is het korten op
de extra kosten, nodig om het
stijgen van lonen en pryzen te
dekken. Vóór 1983 was dat zoge
naamde accres vastgesteld op 4.6
procent Vóór 1984 zal het in elk
geval worden verlaagd tot 4 pro
cent, terwyl ook bezien moet
worden of dat al niet voor de rest
van 1983 zou kunnen gelden.
In het verleden, aldus In t Hout
kon de omroep ook rekenen op
een extra accres om de „knel
punten" op te lossen. Ook dat ex
tra accres is volgens de bnef in
de toekomst van de baan. Voorts
waren er in het verleden vaak
meevallers, waardoor men geld
overhield van het accres. Die gel
den werden dan besteed aan in
vesteringen voor apparatuur, die
aan vervanging toe was.
Volgens de minister kan met meer
worden ingestemd met het be
houden blyven voor de omroe
pen van incidentele meevallers
op de wijze waarop dit tot nu toe
is geschied. Hij schrijft dat die
meevallers voortaan aan de alge
mene reserves zullen moeten
worden toegevoegd.
Wat de niet toegekende uitbreiding
van de zendtyd per 1 oktober
1983 betreft schrijft de muuster
ook dat. wanneer sommige om
roepen een hogere status zullen
bereiken, de totale zendtyd niet
zal worden uitgebreid Ook de
zendtyd van de STER blyft zoals
die is. Wel zullen de tarieven van
de STER-reclame worden ver
hoogd Het bestuur van de STER
had een verhoging met v\jf pro
cent voorgesteld, de minister
komt tot zeven procent
In 't Hout komt tot de slotsom, dat
de zogenaamde vijf-procent-ver
huizingsoperatie, die bü de VA
RA intern zoveel stof heefl doen
opwaaien, beschouwd kan wor
den als „amandelen knippen"
vergeleken bij de ingrepen, die
nister onder ogen kregen, had
den niet eens de moed om de re
kenmachine uit de kast te ha
len", aldus de VARAw oord voer
der.
Zo openhartig als zij praat over
haar nieuwe partner Herman
Pieter de Boer, zo openhartig is
zij ook op haar onlangs uitge
brachte elpee 'Oog in oog met',
een elpee vol biografische tek
sten die vooral betrekking heb
ben op de emoties van Lenny en
Herman Pieter de Boer.
Een perfect gekapte Lenny en een
rusteloze Herman Pieter de Boer
wachten 's avonds op het sein
voor een gezamenlijk optreden.
De Boer, snelprater, beweeglijk:
„Heerlijk hè, om eens samen te
werken op dezelfde tijd. Meestal
zit zij in Goes en ik in Arnhem of
iets dergelijks".
Lenny: „Ik zing een lied van ons,
hij leest een verhaal voor". Ze be
stellen appelsap. Lenny, rustig:
„Mijn ouders passen gelukkig op
de kinderen wanneer ik moet
werken, dat maakt mijn leven
een stuk eenvoudiger. Om die re
den ben ik in Eindhoven gaan
wonen". Ze buigt glimlachend
naar voren: „Vooral mijn oudste
dochter is erg muzikaal. Die
vindt alles prachtig wat ik doe en
wanneer ik op de televisie ver
schijn is ze apetrots. Daarom is
er nooit zo'n probleem wanneer
ik weer weg moet". De schrijver
is op zoek gegaan naar een derde
stoel.
- Sinds je terug bent uit Israël om
hier alleen verder te gaan met je
twee kinderen, heeft je carrière je
nooit in de steek gelaten.
Lenny: „Nee, misschien komt dat
omdat ik vanuit Israël regelma
tig op bleef treden in Nederland.
Maar ik heb natuurlijk ook een
bepaalde stijl en een zeker ni
veau. De mensen die van mijn
muziek houden, zullen me dus
altijd blyven vragen.
- Moet je tegenwoordig werken we
gens de financiën of doe je dit om
door
Margriet Hunfeld
de artistieke uitdaging, een roe
ping misschien?
Lenny, nuchter: „Welnee, ik moet
doodgewoon de kost verdienen
voor mijn gezin".
- Een gescheiden vrouw krijgt toch
alimentatie?
Lenny: „Ik niet. daarom treed ik zo
veel mogelijk op, ik bedoel daar
mee dat ik niets meer afsla. Wan
neer ik er een tydje mee zou
stoppen, zou ik de 'feel' met mijn
publiek verliezen en ik vrees dat
ik dan niet meer aan de bak
kom".
- De elpee die er nu van je is, lijkt
vooral een liefdesgedicht. Het
openingslied bijvoorbeeld met de
regels: „Ik kan het maar niet la
ten over jou te praten, waar ik ga
of sta noem ik je naam, ben niet
meer te stuiten, ga mezelf te bui
ten en geloof maar niet dat ik me
schaam...". Die sfeer is in meer
liedjes te vinden.
Lenny: „Liedjes gaan vrijwel altijd
over de liefde, zo vreemd is dat
niet. Maar op mijn elpee komen
de gevoelens van Herman en mij
eruit. We zijn daar zozeer mee be
zig geweest dat het onvermijde
lijk werd om erover te schrijven.
Vooral Herman is heel openhar
tig". Een meisje vraagt Lenny
wie haar kapper is. Lenny, la
chend terzyde: „Het schijnt dat
veel mensen tegenwoordig op
zoek zyn naar een 'Lenny Kuhr'-
kapsel bij de kapperszaken. Mijn
haar", zegt ze tegen het meisje,
„is gedaan door een toneelkap
per".
Hoewel Lenny Kuhrs stem nooit
zal veranderen, heeft zij wel en
kele wijzigingen aangebracht. Zo
vond zij het vibrato te opdringe
rig worden en tegenwoordig laat
ze dit zo veel mogelijk achterwe
ge.
Ook haar muziekstijl is nieuw. Het
is een meer pop-achtig geluid ge
worden. Lenny: „Niet dat hele
woeste en wilde, maar gewoon,
wat moderner. Ik denk dat het te
maken heeft met een groeipro
ces. De dingen die ik heb meege
maakt, die draag ik toch altijd bij
me. Zoiets straal je uit. Boven
dien ben ik vrij ernstig van aard
(niet zwaar op de hand, hoor)
hoewel ik ook vrolijk ben en op
timistisch. Myn laatste elpee is
door dergelijke dingen bein-
vloed. Minder dromerig, realisti
scher. Steviger ook, dan vroe
ger".
- Het lied Taboe' is een mooi voor
beeld. Herman Pieter schrijft
daarin: Taboe, ik voel je vingers
aan mijn wang, maar het is ta
boe, en mijn verlangen maakt me
bang, het is taboe, we horen aan
anderen toe". Heel realistisch
dus.
Lenny: „Ja, de liefde die je voor
een ander voelt in een situatie
waarin dat niet mogelijk is". Ze
glimlacht.
- Jullie relatie is tot nu toe voortdu
rend aan de orde geweest. In het
theater, in gesprekken, nu. Is dat
prettig, om er steeds over te pra
ten?
Lenny: „We zijn nu een jaar bij el
kaar en het wordt steeds span
nender. Het is dus erg fyn. Maar
onderhand begint het nu wel ver
velend te worden om er elke keer
weer over te moeten beginnen.
Het punt is dat geheimhouding
in myn vak nu eenmaal niet mo
gelijk is, dus ik vind dat ik dan
zelf maar over dit onderwerp
moet praten, anders komen er in-
HILVERSUM - De Engelse zanggroep Wall Street Crash komt vanavond samen met de Skymasters op het
AVRQ-scherm in een geheel door de close-harmonyvocalisten gevulde wtzending. (Nederland I, 23.45 uur).