"Ik ben beslist niet
mesjogge van die tv"
c
Allemaal kistjes met geheimen in huis
Twee weken in de weer voor één uur amusement
RADIO
TV-rubriek
JP.Groeneveld en Zn.
ZATERDAG 8 JANUARI 1983
ZATERDAG
HILVERSUM I
18.06 Dingen van de dag. 18.30
Blaastest. 19.02 Van 'opus one' tot
nieuwe stukken of andersom20 03
Het Metropole Orkest o.l.v. Kenneth
Alwyn. NOS: 20.30 Langs de lijn,
sport en muziek. (21.40 Paardekoer-
sen.) 22.02 Metro's special. 23.02 Met
het oog op morgen.
HILVERSUM II
18.00 Nws. 18.10 AVRO's Radiojour
naal. P.P. 18.20 Uitz. van de Cen
trum Partij. OVERHEIDSVOOR
LICHTING: 18.30 Een uitzending
van het ministerie van financien.
AVRO: 18.40 Richting. 18.50 Jazz
Spectrum EO: 19.45 3xM Wereld
wijd. (29.00 Nws.) 20.45 Laat ons de
rustdag wijden. 21.26 EO Metter
daad. TELEAC( 21.30 Kunstgeschie-
HILVERSUM III
NOS: 18.04 De Avondspits. NCRV:
19.02 Op Stap. 20.03 Elpee-pop. 21.02
Country Style. 22.02 Weekend blues.
22.30 Pers Vers. 23.02 Jazztime.
HILVERSUM IV
KRO: 20.00 Onbekend. 21.15 Spek
takel. 22.15 Laudate.
HILVERSUM I
Ieder heel uur nieuws. AVRO: 0.02
De ware aard. 2.02 Jazz at night. 4.02
Proefdraaien. 5.02 Gerry Hoiting.
Taselaar IKON: 10.02 Uit i
wel. 10.12 Kerkdienst. 10.55 Wilde
Ganzen. 11.02 De andere wereld, van
zondagmorgen. NOS: 12.02 Neder
landse Kampioenschappen schaat
sen voor Dames en Heren te Deven
ter. KRO: 12.05 De Huts AVRO
13.05 AVRO-Magazine 1. 13.40 Scha-
dueparlement. NOS: 14.02 Langs de
lijn, sport en muziek. 17.55 Medede
lingen en weerbericht. TROS: 18.05
Inkijk met Inbar. NCRV: 19.02
NCRV Zondagavond (19.02 Inbewe-
ging. 19.15 Zondagavondmuziek.
19.45 Arabier en Christen). VPRO:
20.02 Typisch Vrouwenwerk. 22.02
Welingelichte Kringen. NOS: 23.02
Met het oog op morgen. TROS. 0.02
De Nachtwacht. 4.02 Krieken met
Adje.
HILVERSUM II
NCRV: 8.00 Nws. 8.10 NCRV-
Zondagmorgen. (8.10 U alleen, U lo
ven wij. 8.40 Barok op zondag. 9.00
Bijbeloverdenking). 9.25 Waterstan
den. 10.00 Nws. 10.02 Eucharistie
viering. 11.00 'n Zondags pak..voor
alledag. NOS: 12.00 Tambu. 12.30
Suara Maluku. 13.00 Nws. 13.10 Zorg
en Hoop. 13.55 Programma voor bui
tenlandse werknemers. IKON: 17.00
Hervormde Kerkdienst. 17.58 Wilde
Ganzen. 18.00 Nws. 1.10 Brood en
Spelen. 18.40 Liturgie en Kerkmuz.
NOS: 19.10 Hobbyscoop. AVRO:
19.45 Spel met poezie. 20.00 Nws.
20.03 AVRO-Magazine Buitenland.
20.25 Europa plus en min. 20.45 Zo
hoor je nog eens wat. 21.00 Biels en
Co. 21.30 Schaduwparlement 2. OS:
21.40 Follow me. 21.55 Leren, hoe
doe je dat. RVU-EDUC. OMR 22.10
Moeten of mogen. AVRO: 22.30
Nws. 22.40 Mensen, mensen. 23.00
Klassiek met Caroline. 23.55
Nws.
HILVERSUM III
Ieder heel uur nieuws. AVRO: 8.02
Ko de Boswachtershow. 8.30
AVRO's Sportpanorama. 9.02 Juist
op zondag. VARA: 10.02 Het zondag
se gezicht van de VARA op drie.
11.02 Dubbellisjes. 11.50 Het Tele-
foonspel. TROS: 12.02 De Europara
de. VPRO: 14.02 Spleen. 16.02 Ty
pisch Vrouwenwerk. NOS: 17.30
Bopthema's en swingsessions. 18.02
De Nationale Hitparade met de titel
tekst. 20.03 Radio Thuisland. 21.02
NOS-Jazz. (21.02 Jazzgeschiedenis.
21.03 Internationaal Jazz Festival
Amsterdam 1982) KRO: 22.02 Het
hek van de Dam.
HILVERSUM IV
TROS: 8.00 Nws. 8.05 Er staat een
orgel in Alkmaar. 8.35 Ontbijtcon-
cert. 9.30 Cascade. NOS: 10.30 Musi-
ca Religiosa. 11.00 Fur Elise. 13.00
Nws. 13.05 Opera-matinee. 14.10
Concerten op de zondagmiddag:
Concertgebouw Orkest met solisten
- klassieke muziek. 15.55 Praten over
muz. 16.00 Musica Nova Live.
TROS: 20.00 Specialiteiten a la carte.
22.00 Tussen de schuiven. 22.30 Gui-
tariteiten.
MAANDAG
HILVERSUM I
TROS: 7.02 Een goede morgen met...
9.03 Continue muziek. 11.03 Neder
lands Fabrikaat. 12.03... te gast bij
Herman Emmink. 13.06 Aktua. 13.20
Raad eens een lied... of niet. 14.03
Gerard de Vries draait op verzoek.
16.02 Cafe chantant. 16.30 De tien
om kindershow. 17.02 Piekuur. 17.55
Meded.
HILVERSUM II
7.35 Hier en nu (8.00 Nws). 8.30 Nws.
8.33 Te Deum Laudamus. 8.59 Mo
ment. NOS: 9.05 Gym. voor de
vrouw. 9.15 Werkbank. 9.24 Waterst.
9.30 Nws. NCRV: 9 33 Plein Publiek
(10.30 Nws). 11.00 De wereld zingt
Gods lof (11.30 Nws). 12.00 Boer en
tuinder. OVERHEIDSVOORL.:
12.16 Bizascoop. NOS: 12.26 Meded.
voor land- en tuinb. 12.30 Nws.
NCRV. 12.36 Hier en nu 12 55
Kunst- en vliegwerk. 13.00 Nws.
13.10 Daar maken we werk van.
13.30 Nws. 13.33 Kerk Vandaag.
13.55 Onder schooltijd. 14.30 Nws.
RVU-EDUC OMR. 14.33 Zeg nou es
b..„ gezondheid is een zaak van je
zelf. VOO: 14.53 Confrontatie. 16.00
Tineke (ook op radio). 17.00 Tinele
'alleen radio). 17.30 Nws. 17.36 In-
•fo.
HILVERSUM III
diojournaal). 11.03 Cces van Zijtveld
en Jan Steeman (11.30 Radiojour
naal). 12.03 Hollands Glorie (13.30
Radiojournaal). 13.56 Per Saldo
14.03 Muziek met Meta. 15.03 Het
Steenen Tijdperk. (15.30 Radiojour
naal). 17.56 Per Saldo.
HILVERSUM IV
9.00 Op het tweede gehoor. 10.ÜU
Respighi en de Italiaanse virtuozen.
12.00 Vein hoog naar laag en omge
keerd. een Bel Canto programma.
13.00 Nws. 13.05 Klass. orkestmuz.
13.40 Kollage van alledaags en zeld-
14.50 Aan woorden voorbg..
Radio - tv
Sinds oudejaarsavond had ik in
mijn huis een kistje met een
geheim. Dat wil zeggen: ik
kende het geheim wel, althans
ik wist wat er in zat, maar naar
mate de dag waarop het ge
heim in het kistje was opgesla
gen verder weg raakte, ging ik
twijfelen aan mijn kennis ter
zake. Viel dat ene, dat erin zat,
wel zo tegen, en was dat ande
re, dat er in zat, wel zo goed?
Waren het geen illusies, ten
goede en ten kwade, die ik
koesterde? Was het geheim dat
ik kende, misschien toch een
geheim, dat ik nog niét kende?
De neiging om het kistje te ope
nen en mijn kennis van het ge
heim te toetsen aan de
werkelijke waarde van het ge
heim nu mijn kennis ervan
door de loop er tijden weer wat
bezonken was, was natuurlijk
groot, maar ik heb mij tot de
woensdagavond weten te be
heersen. Op die avond kwa
men enkele bevriende echtpa
ren op bezoek die op oude
jaarsavond met vakantie
ren, en die graag het geheim in
mijn kistje ontsluierd wilden
zien. Ik moet zeggen dat ik ook
benieuwd was.
En zie, het eerste geheim, dat mij
op oudejaarsavond nogal was
tegengevallen, viel mij nu wat
minder tegen, en het tweede
geheim, dat mij na het eerste
wat tegenvallende geheim de
vorige keer zo begeesterd had,
bleek bij de tweede visie alleen
nog maar beter te zijn gewor
den. U begrijpt dat ik het over
Wim Kan en Freek de Jonge
heb, die ik op de video had op
genomen, en dus weer voor
een tweede keer heb bekeken.
Nu ik wist dat Wim Kan met her
halingen uit vroegere program
ma's op de proppen zou ko
men, werkte dat wat minder te
leurstellend dan de eerste keer,
en bovendien: ook het nieuwe
was nu niet nieuw meer, zodat
oud en nieuw daardoor dichter
tot elkaar waren gekomen.
En Freek, ja Freek, dat was na
tuurlijk een fenomeen apart,
een consistent programma van
een uur, in een zo hoog tempo
dat ik tot mijn verbazing deze
tweede keer nog allerlei din
gen, details, grapjes opmerkte
die mij de eerste keer, in de
vluggigheid, blijkbaar ontglipt
waren. Hij moet in het uur voor
zijn eigen rechtstreekse pro
gramma begon ook nog rela
xed naar Wim Kan hebben zit
ten kijken, want hij speelde
een paar keer terloops op diens
programma in!
Hij mag dan een paar tempi snel-
door
Nico Scheepmaker
Ier zijn dan de oude meester,
zijn timing is er niet minder
om. Vergelijk maar eens de
vertraagde opbouw naar de
frappe met de twee hondjes
van Wim Kan met de versnelde
opbouw van Freek naar de
naam van Ed Nijpels toe - ik
heb die allebei nog eens terug
gespoeld en een keer extra be
luisterd, dat is prachtig studie
materiaal voor de Kleinkunsta-
kademie!
Enfin, zo zit de televisie vol met
kistjes die grote geheimen of il
lusies bevatten. Donderdag
avond waren het er ook weer
twee. Eerst het zwarte gat in de
tijd, een reconstructie van het
leven 2500 jaar geleden in
Noord-Holland op een plaats
En
waar skeletten en schedels uit
die tijd zijn gevonden,
n een uur later mochten we kij
ken naar de amforen die bij het
Franse schiereiland Giens uit
een Romeinse galei van 2000
jaar geleden werden opgevist.
Vernuftig geconstrueerde
schepen van 40 bij 13 meter,
die 400 ton vrachtgoed konden
vervoeren. De schepen die
1500 jaar later de Middellandse
Zee bevoeren waren door
gaans kleiner! En volgende
week kunt u kijken naar de
ontsluiering van de geheimen
van een 16e eeuws wrak voor
de Zweedse kust, want als er
op de televisie één doos van
Pandora geopend wordt, vol
gen er meestal meteen een
stuk of negentig-
Maar de mooiste juwelenkistjes
die deze week voor ons ontslo
ten werden, waren naar mijn
idee toch Titaantjes' op zon
dagavond en (het tweede deel)
op maandagavond.
De verhalen van Nescio zijn net
als de amforen uit het Romein
se schip jarenlang onaantast
baar geweest. Ze leken zo be
zwangerd van sfeer en rake ty
peringen en op de millimeter
afgepaste dialogen dat iedere
verschuiving het hele kaarten
huis in elkaar zou doen storten,
maar regisseur Jan Keja en be
werker Hugo Heinen hebben
het toch aangedurfd de verha
len te mixen, nu en dan leentje
buur te spelen bij ander werk
van Nescio en enkele dingen te
veranderen, en ik moet zeggen
dat het resultaat voor iemand
als ik, die al het werk van Nes
cio redelijk kent zonder het
ooit woord voor woord of scè
ne voor scène in mijn hoofd ge
prent te hebben, niet alleen ac
ceptabel, maar ook heel be
wonderenswaardig was.
De beelden, op de plekjes waar
dat volgens de tekst ook hoor
de (Kortenhoef, Ransdorp.
Scheilingwou, Durgerdam),
waren zo mooi dat je de decor
afdeling er af en toe van ver
dacht het landschap hebben
bijgeschilderd, en de acteurs
speelden zo goed dat het wel
televisie leek.
Ze zaten ook dicht tegen de ge
wenste leeftijd van 19, 20 jaar
aan. doordat Jan Keja het had
aangedurfd jongens te nemen
die nog op de toneelschool zit
ten, of die er net af zijn (Anne
Buursma die 'Japi' speelde), of
die nog maar tweeëneenhalf
jaar geleden van de toneel
school zijn afgekomen (Johan
Leysen die Bavink speelde, en
die we eerder als Rubens heb
ben kunnen zien, - kennelijk
een schilderachtig type).
Dat de Titaantjes jongens waren,
maar aardige jongens, wisten
we al sinds jaar en dag, maar
deze verfilming maakte mij
ook duidelijk dat zij een soort
provo's avant la lettre waren.
De dochter van Gronloh (Nes
cio dus), met wie Jan Keja voor
de verfilming veel contact
heeft gehad, en die wel eens
een beetje iebel werd van het
gezwijmel van de Nescio-adep-
ten, had hem hiervoor gewaar
schuwd en gezegd: „Denk er
om, Jan, dat het donderstralen
waren!". En zo heeft hij ze dan
ook ten televisie gevoerd, en zo
was het goed. Goed? Prachtig
vond ik het!!
Presentator Frank Kramer heeft geen ambities
HILVERSUM - Als vanavond de Frank Kramer Show voor de derde maal dit seizoen de
ether wordt ingezonden, zal de man naar wie het programma is genoemd zich niet
bevinden in het gezelschap van de om en nabij 2,5 miljoen televisiekijkers. In tegenstel
ling tot sommige collega's bestaat het leven van Frank Kramer uit méér dan televisie
alleen. Naast zijn activiteiten als onderwijzer, ruimt hij veel tijd in voor het voetballen.
Zoals vanavond, wanneer Kramer tijdens de uitzending van zijn televisieshow met zijn
club Volendam moet spelen voor de nationale bekercompetitie.
Het brengen van amusement op de Nederlandse televisie is
voor de meeste omroepen een bloedserieuze zaak. Vooral
daar waar gepoogd wordt kwaliteit en boge kijkcijfers te
combineren. In een serie artikelen wordt de komende maan
den gepoogd meer inzicht te verschaffen in de wereld van het
Nederlandse televisieamusement. In het eerste artikel werd
een kijkje genomen achter de schermen van de AVRO-show
rond Mies Bouwman. De tocht wordt vandaag voortgezet bij
de KRO, met een blik in de keuken van de Frank Kramer
Show. Gesprekken met producer Piet van Hest en presenta
tor Frank Kramer.
door Dick Versteeg
Door een toevallige samenloop van
omstandigheden trad Frank Kra
mer aan het begin van het vorige
tv-seizoen bij de KRO in de voet
sporen van Willem Ruis. Een las
tig karweitje, om als volstrekt
onervaren kwismaster een gat
van dat formaat te dichten, zo
lijkt het.
Frank Kramer: „Zoiets is beslist
niet moeilijker of gemakkelijker
dan in de voetsporen te moeten
treden van Fred Oster of Ted de
Braak. Als je begint, denk je nog
wel een paar weken aan degene
die vóór jou geweest is, maar in
dit geval werd het ook automa
tisch gescheiden, omdat Willem
Ruis daarna bij de VARA te be
wonderen vipl. Anders zou het
geweest zijn, wanneer hij hele
maal zou zijn gestopt als kwis
master. Ik zie het daarom ook
niet als een vervanging. Er is in
feite alleen maar een nieuwe
kwismaster bijgekomen".
Heeft dat eerste seizoen aan de
verwachtingen voldaan?
„Ik heb praktisch geen verwach
tingen gekoesterd. Het was vol
komen nieuw voor mij. Mijn
grootste kick was het feit dat ik
voor deze baan in aanmerking
kwam. Dat ze mij er geschikt
voor vonden, daar was ik erg
door gestreeld".
Vooruitgang
Stijgend
„Als ik nu de programma's van de
laatste keren vergelijk met die
van een jaar geleden, dan zie ik
toch tot mijn grote vreugde dat
er sprake is van een vooruitgang.
Dat is ook een absoluut vereiste,
denk ik, anders is het natuurlijk
snel afgelopen, want er staan net
als in de voetballerij heel veel
mensen klaar die dit werk ook
kunnen".
- Echte, goede kwismasters lijken
mij anders dun gezaaid.
„Ach, het is volgens mij stukken
moeilijker om zo'n kwis te be
denken dan hem uit te voeren".
- Ogenschijnlijk gaat het jou vanaf
het begin vrij gemakkelijk af.
„Over mezelf heb ik niet zo'n goed
oordeel, maar ik weet wel dat ik
lef heb. Ik ben niet bang. En ik
denk dat zoiets al een heel be
langrijke vereiste is".
„Zeker in het begin werd ik be
hoorlijk gekweld door zenuwen.
Ik heb die eerste uitzendingen
daarom eigenlijk nooit terug dur-
- Zowel de kijkcijfers als de waar
dering van de show zijn in stij
gende lijn. Hoe belangrijk is dat
voor jou?
„Je kunt wel zeggen dat het je niet
interesseert, maar het is natuur
lijk toch wel belangrijk. Het
geeft een indicatie. We moeten
een programma maken voor
mensen van zes tot 80 jaar. Dat is
de opdracht. We moeten er dus
heel breed mee scoren. En als je
goede cijfers krijgt, dan is dat
toch een teken dat je een goede
weg bent ingeslagen. Het is een
houvast".
- Je maakt een opvallend nuchtere
indruk. Sommige collega's van je
zijn dag en nacht met hun tv-pro-
gramma bezig. Ze denken aan
vrijwel niets anders meer.
„Ik ben er natuurlijk in gedachten
ook wel vaak mee bezig, maar
niet voortdurend. Dat wordt in
tensiever naarmate de dag van
de opnamen nadert. Maar ik ben
beslist niet totaal mesjogge van
die televisie. Ik kan gelukkig ook
Presentator Frank Kramer: "Ik weet wél dat ik lef heb. Ik ben niet bang".
nog over andere dingen praten".
„Ambities? Het klinkt misschien
vreemd, maar die heb ik niet. Ik
heb begrepen dat iedereen die op
tv verschijnt zichzelf in staat
acht een praatshow te doen.
Maar ik denk toch dat er velen
geroepen zijn en weinig uitver
koren. Bovendien, ik ben mo
menteel erg tevreden met wat ik
heb. My is dit natuurlijk in de
schoot geworpen. Ik heb onzet-
tend veel mazzel gehad. Willem
Ruis naar de VARA en ik met ru
zie weg bij de AVRO. Als die din
gen zich een maand later hadden
afgespeeld, was het totaal anders
gelopen. Dan had ik hier nu echt
niet gezeten".
„Ik ben dus eigenlijk niet zo te ver
geleken met anderen in die tv-
wereld. Daar hebben sommigen
wel heel veel ambities en werken
daar vaak stapje voor stapje
naartoe. Soms krijgen die men
sen dan datgene waar ze jaren
lang naartoe hebben gewerkt
Maar de meesten knjgen het net
met En dan komt de klap veel
harder aan".
Producer Piet van Hest:
HILVERSUM - Toen Piet van Hest
werd gevraagd zich bezig te
gaan houden met de maande
lijkse voorbereidingen van de
Frank Kramer Show, kwam zijn
'ja' met enige aarzeling over de
lippen. Hij was immers tot op
dat moment met veel plezier be
zig in de drama-sector.
Van Hest: "Toen ik de produktie
ging doen van de Frank Kramer
Show, ontdekte ik opnieuw hoe
ontzettend moeilijk zo'n kwis-
programma eigenlijk is. Vooral
omdat het een gemakkelijk pro
gramma voor een groot publiek
moet zijn".
„Het luistert echt allemaal heel
nauwkeurig. Alles moet vrijwel
tot op de seconde kloppen. De
dosering moet perfect zijn. Als er
daarmee iets mis gaat, ben je
weg. Een heleboel mensen me
nen daar van alles over te kun
nen zeggen. Maar het valt zó ont
zettend tegen. Elk loopje van
Frank is belangrijk. Ieder woord
dat hij zegt. Eén verkeerd woord
of een iets te lange stop en je gaat
de mist in. Je valt dan weg uit
een soort spanningsboog, die je
elke keer zorgvuldig wilt opbou-
- De Frank Kramer Show zoals die
maandelijks tot ons komt, is afge
leid van het kwisprogramma
waarmee de KRO, vooral dank
zij de inbreng van Berend Bou-
dewijn, ooit sier maakte. Later
werd de show aangepast aan een
nieuw fenomeen in de vader
landse showbusiness: Willem
Ruis. En toen diens ster door de
VARA aan het KRO-firmament
onttrokken werd, volgde op-
Producer Piet
van Hest: "Eén
verkeerd woord
en je gaat de mist
nieuw een aanpassing. Het oog
viel op Frank Kramer. Uitge
braakt door AVRO's Sportpano
rama, maar meer dan goed ge
noeg bevonden voor de opvolging
van Ruis. Nog nadrukkelijker
dan in zijn eerste seizoen als
kwismaster, wordt gebruik ge
maakt van het feit dat Frank
Kramer bekendheid geniet als
voetballer.
Piet van Hest. „Het uitgangspunt
van de voetballer die een tv-
show presenteert sprak mij heel
erg aan. Die formule blijkt ook
erg goed te werken".
Reacties
- Die selectie van sportclubs leverde
bij de KRO geen enkel probleem
op. Eén oproep van Frank Kra-
het begin van het vorige
was voldoende. Er kwa
men toen zoveel reacties binnen
dat in één klap geput kon worden
uit een reservoir waarmee men
misschien wel tien jaar vooruit
zou kunnen.
„We zoeken de clubs steeds met
ons hele team op. We doen dat
om hen alvast met ons kennis te
laten maken. Belangrijker dan je
zo op het eerste oog zou denken.
Je hebt tijdens de opnamen zelf
kunnen zien dat iedereen dan zó
druk in de weer is, dat je eigen
lijk onvoldoende tijd voor die
mensen hebt".
„Verder praat een van de teamle
den altijd nog even apart met de
uitgekozen echtparen. Bij dit
programma is éen ding heel hei
lig voor ons: we willen tot elke
prijs voorkomen dat de kandida
ten na afloop ook maar één mo
ment het gevoel krijgen dat ze
misbruikt zijn ter wille van de
show".
Voordat het programma op beeld
band wordt gezet, repeteert het
team eerst uitgebreid 'droog',
daarna een dag in de studio. Ten
slotte loopt men op de tweede
studiodag 's ochtends de hele
show door, om in de middaguren
de uiteindelijke opnamen te ma
ken.
Piet van Hest: „Frank houdt door
gaans de hem toebedeelde tijd
goed in de gaten. We geven hem
weieens aanwijzingen via bord
jes. Bepaalde onderdelen, zoals
dat waarin de weddenschappen
zitten, kunnen wij niet in tijd
voorbereiden. Dat is een heel on
zekere factor. Bij dat soort on
derdelen loopt het ook meestal
uit. Dat moet Frank dan terug
winnen in de rest van de show
Frank Kramer vult aan: „Het is
heel vervevelend als ik het bord
je 'plus 5' zie opsteken. Dat bete
kent dat ik vijf minuten moet in
lopen, en dat is zeker in de slotfa
se van het programma bijna niet
meer mogelijk. Ik vind dat de
moeilijkste momenten van de
show. Er wordt dan een beroep
op je gedaan om op een heel na
tuurlijke wijze te gaan haasten.
Het kan er daardoor slordig gaan
uitzien"
Piet van Hest ten slotte: „De totale
voorbereiding van elke show
neemt gemiddeld tien volle da
gen in beslag. Je kunt dus stellen
dat we twee weken intensief in
de weer zijn voor één uur amuse
ment per maand".
ADVERTENTIE
PROFITEER ER VAN! Koop uw verse kipspecialiteiten en
vers vlees rechtstreeks van de groothandel.
Uw voordeel: - Uitsluitend kersvers
- De beste kwaliteit
- Natuurlijk de laagste prijs
Iedere dinsdag vanaf 8 uur lol 13.00 uur in de
(iroenoordhallen.
Kuikenpolen
Ruikenfilet
Braad-grill kuikens
Kiprollade
T.V. Hapjes
Drumsticks
Kipkarbonade
per 5 kg 25.-
pcrkg 13.-
m. 950 gr.) per \l«k 5.50
per kg 13.-
kmhjli gekruid per kg 5.-
per kg 8."
per kg 7 .-
Kipsalé heerlijk gemarineerd per 1 porfier 6."
Kuikcnletcrties bolcrmaK m e>
per *00 gr Z.5U
Nasi-Bami md »crl kip ril *rr« (roTRlcn
per 5M gr 3.-
Kip-Shoarma pn <00 t, 7.50
1 am Konijn brutKiukkm a
per kg IU.-
Kalkoenhaasjes p*-r*oogr8.-