"Het verleden" de laatste film C "Its my turn": jammer van verspild talent KFNCMI 3- The Amateur: niet onaardig Programma filmhuizen Jill Clayburg en Michael Douglas kunnen film niet redden Geert van Oorschot over nieuwste Peskens-verfüming VRIJDAG 25 JUNI 1982 Film Ik 'H The Amateur; regie: Char les Jarrott; hoofdrollen: John Savage, Marthe Keiler en Christopher Plummer; theater: Lido 1, Leiden; leeftijd: 16 jaar. iiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiimiii Spionage, terrorisme en wraak zucht zijn de drie ingrediënten waarmee The Amateur een span nend anderhalf uur moet volma ken. De 'Grote Wreker' in dit ge val is Charles Heller, die drie ter roristen de dood van zijn vrien din Sarah Kaplan betaald wil zet ten. Hij chanteert de CIA, zijn werkgever, om naar Tsjechoslo- wakije te kunnen, waar het boze trio onderdak heeft. Als simpel amateurtje is Heller zowel de Amerikaanse als de Tsjechische geheime dienst te snel af om de ze persoonlijk rekening te veref fenen. Hoofdrolspeler John Sa- vage heeft daarbij dan nog de hulp van Marthe Keiler; het oog wil ook wel wat. The Amateur beoordelend in zijn genre, dan valt dat zeker niet slecht uit. Aan misdaadfilms wordt per slot van rekening de nodige rotzooi uitgebracht. In deze film is echter duidelijk de nodige vakmanschap geïnves teerd. Het ziet er gewoon goed verzorgd uit. Al moet wel gezegd dat regisseur Charles Jarrott erg veel tijd uittrekt voor de voorbe reiding. Eer Heller de Tsjechi sche grens overschrijdt, is film al voor ruim de helft op streek. Ronduit slordig is de manier waar mee met Hellers motivatie omge sprongen. Aanvankelijk dwalen zijn gedachten nog wel eens af naar de dode Sarah, maar vanaf het moment dat de pistolen wor den getrokken, laten de makers alle rancune voor het gemak ach terwege. BART JUNGMANN Het Filmhuis LVC brengt de ko mende fïlmweek twee rechtge aarde klassieken. Vanavond en morgenavond 25 en zaterdag 26,21.15 uur: "Una gior- nata particulare", van Ettore Scola. Deze weliswaar vrij recen te film ('77) is toch al legenda risch te noemen. Sophia Loren en Marcello Mastroianni in wel licht hun mooiste rollen in het Rome van 1939, waar het fascis me gouden tijden beleeft. Terwijl de stad feest viert vanwege het bezoek van Hitier blijven er in de armoedige woonkazernes een huisvrouw (Loren) en een homo fiele radioverslaggever (Ma stroianni) achter. Er onstaat een relatie, die echter maar één dag mag duren. Dinsdag om 20.00 uur is het tijd voor een vrouwenfilm en wel: "Een vrouw als Eva", van Nouchka van Brakel. Na afloop van de film is er gelegenheid voor discussie. Het thema zal zijn: Is "Een vrouw als Eva" wel of niet een vrouwenfilm? In de maand juli staat de regisseur Howard Hawks centraal bij LVC. Donderdag (20 en 22.15 uur) en vrijdag 2 (21.15 en 23.15 uur) wordt "The big sleep" gedraaid. Genieten dus met het duo Humphrey Bogart-Lauren Ba- call in deze rasechte detective naar het gelijknamige boek van Raymond Chandler. In het Kijkhuis op maandag 28 en dinsdag 29 werk van de Italiaan se regisseur Francesco Rosi. Te beginnen op maandag met "Luc ky Luciano". Een film over de machtsstructuur van de Mafia. Met: Gian Maria Volente en Rod Steiger. Dinsdag is Volente ook te zien in "Eboli". Een man wordt vanwe ge zijn ideologie verbannen naar het eiland Eboli. Hier ontdekt hij een samenleving en een mense lijkheid die hem zal veranderen. Bij K O is dinsdag 29 (20.00 uur) de film "Fietsendieven", van Vit- tirio de Sica te zien. Deze van '48 daterende film is het verhaal van een werkloze, die na lang zoeken werk vindt als affiches-plakker. Aangezien hij voor deze baan een fiets nodig heeft, geeft hij zijn laatste bezittingen in onderpand om er een te kunnen aanschaf fen. Al snel wordt zijn fiets gesto len, waardoor hij weer werkloos dreigt te worden. Gelukkig merkt Kate Gunzinger het op een gegeven moment zelf op: de problemen die zij denkt te hebben zijn typisch van die "mo derne" moeilijkheden. Te oninte ressant om over te praten eigen lijk, maar helaas, wat wordt er veel over gepraat, geschreven en gefilmd. In "It's my turn" ligt weer zo'n probleemgeval voor handen. Kate, uitstekend ge speeld door Jill Clayburgh, is een briljant wiskundige. Zij woont sinds kort samen met Ho mer, een architect, in een verval len pakhuis (waarom? gekraakt? konden die twee briljante lieden geen flatje huren? of hoort dat bij de modern-leven-trend in Chica go waar het verhaal zich af speelt? De regisseur heeft in elk geval geen tijd dit detail uit te leggen). Kate staat wanneer de film begint op het punt twee dingen te doen waar zij eigenlijk geen zin in heeft, in elk geval haar twijfel over uit: solliciteren naar een saai lijkende baan in New York en in die stad het tweede huwe lijk bijwonen van haar vader met een vrouw die zij niet mag. Toch doet zij het en na een gesprek in het damestoilet blijkt de twee de vrouw toch aardig te zijn. Bo vendien heeft zij een zoon, Ben, die bij Kate in de smaak valt en zij bij hem. Het eerste shot waarop je die twee ziet kennismaken voorspelt het al: ze krijgen wat samen, Kate geeft de architect de bons en wil de saaie baan in New York aan nemen om maar bij Ben te kun nen zijn. Kennelijk begeeft de lo gische geest van wiskundige het na één avondje rollebollen in een hotelkamer, want Ben houdt ten minste nog even zijn hersens bij elkaar en raadt haar af die baan te accepteren. Kate keert dus terug naar Chicago, maakt het weliswaar uit met Ho mer, maar houdt haar oude be trekking. Prachtig einde hoor: wiskundige maakt slippertje, slaat op hol, maar hervindt zich zelf. Maar degene die het scena rio bedacht vond dat toch te wei nig romantisch. Dus laat hij Kate een seintje krijgen van Ben. waaruit blijkt dat het toch nog heel mooi zal worden tussen die twee. Dat is wat je noemt roman tiek van de bovenste plank. Al klopt het niet met het trendy ge geven waarmee het scenario is begonnen. Zoiets wordt "van twee walletjes eten genoemd" en de schrijver van het verhaal valt dus danig door de mand. Jammer van het verspilde talent, want Clayburgh en ook Michael Douglas doen hun best er nog van te maken wat er van te ma ken valt. ANNEMIEK RUYGROK. k Wk lik i r ..Ui'" 'It's my turn"; retie: Claudia Well; met Jill Clayburgh. Michael Douglas en Charles Gro- din; Luxor, Leiden, al. iiiiiimiimiiiiiiiiiiiiiiiiniii Van het legendarisch geworden Nederlandse filmjaar 1981 is „Twee vorstinnen en een vorst" een onbetwistbaar hoogtepunt gebleken, minder misschien in commercieel dan wel in artis tiek opzicht. De film was gepro duceerd door Roy Logger, gere gisseerd door Otto Jongerius en gebaseerd op twee romans van de auteur R. Peskens, die als de uitgever Geert van Oorschot ze ker niet minder bekend is. Een van de redenen dat het vier jaar geduurd had voor die film tot stand was gekomen, lag in de ruime inspraak die de filmers gegeven hadden aan de schrij ver en daar had Peskens in rui me mate gebruik van gemaakt ook. Gisteren ging „Het verleden" in première, een film die drie kor te verhalen bundelt van op nieuw Peskens, maar wat hem betreft is het nu welletjes ge weest. Op verdere Peskens- AMSTERDAM - Toen driekwart jaar geleden „Twee vor stinnen" in première ging, was het eveneens door Logger en Jongerius geproduceerde drieluik „Het verleden" lang en breed voltooid, maar men achtte het verstandiger eerst de grote Peskens-film uit te brengen en daarna de met bescheidener middelen vervaardigde episoden-film die in één onderdeel geregisseerd werd door Roy Logger zelf en in twee anderen door Bram van Erkel en Bas van der Lecq. Er wordt geacteerd door onder meer Jeroen Krabbé, Dora van der Groen, Maijan Berk, Jan De- cleir. Ton Lutz en Chris Lomme. De film draait in Utrecht, Gro ningen en Amsterdam. „Het verleden" werd gebaseerd op drie verhalen uit de bundel „Mijn moeder was eigenlijk een Italiaanse". Peskens is er zeker wel tevreden over en bleek zelfs bereid om de drie korte films aan elkaar te breien met een fraai cy nisch commentaar. Hoe heeft de schrijver-uitgever zijn aanvaring met de cinematografie onder gaan? Geert van Oorschot: „Ik heb geen verstand van film en ik heb ook nauwelijks films gezien. Laurel en Hardy indertijd, daar heb ik me ooit wel mee geamuseerd. Speciale interesse heb ik nooit gehad voor dit medium, totdat ik in aanraking kwam met de film artiesten van Hollandia: Logger en Jongerius, die een paar van mijn verhaaltjes wilden vereeu wigen. Dat heb ik dus allemaal op de voet gevolgd en ik ben nu tot de bevinding gekomen dat filmen een fascinerend vak is. Wel heb ik ontdekt dat film hele maal niets met literatuur te ma ken heeft en ook niets te maken mag hebben". „Films zouden nooit gemaakt moe ten worden naar boeken. Het schrijven van scenario's is een vak apart, waarvoor hele andere vaardigheden vereist zijn dan voor het schrijven van verhalen of gedichten, omdat er van meet af aan rekening moet worden ge houden met de vrijwel onbe grensde mogelijkheden die film heeft ten opzichte van letterkun de". „Ik denk niet dat ik het kan. Je moet schrijven met niet één pen, maar met eigenlijk meteen al een camera in je kop. Het is jammer dat de Nederlandse schrijvers zo weinig in deze specialiteit geinte- resseerd zijn. Ze schijnen ervan overtuigd te zijn dat literatuur de hoogste vorm van kunst is, of zo. En het is jammer dat filmers aan een soortgelijk euvel lijden. De verbindingslijnen moeten beter benut worden. Schrijvers en filmers zouden samen een school moeten oprichten om zich in on derling overleg te bekwamen in het schrijven van i "Twee vorstinnen en een vorst" is in Nederland uitgedraaid en Van Oorschot-Peskens wil nu best wel zeggen wat hij van de film heeft gevonden. Hij heeft hem tweemaal gezien. Een keer tij dens de wereldpremière in Utrecht en een keer in Vlissin- gen. „Ik dacht dat de film iets te weinig drama had en daardoor ook wat te weinig humor. Maar toch vond ik het een mooie film. Ik vond Vlissingen er prachtig uitzien en dat duinlandschap en de gevan genis. Dat was heel mooi gedaan. Bovendien vonk ik zowel Kitty Courbois als Linda van Dijck ge weldig spelen en vooral Jan De- cleir was voortreffelijk. Tijdens de voorstelling in Vlissingen had ik in gedachten mijn moeder uit haar graf gehaald en naast me ge zet op de achterste rij. En ik dacht dat ook zy tevreden was. Ze zei dat ze die mensen uit de film erg aardig vond en dat ze ge rust eens bij haar op de koffie mochten komen". Na de sterke vrouwen die we in „Twee vorstinnen" gezien heb ben, komen we in het drieluik „Het verleden" vrouwelijke hoofdpersonages tegen die op nieuw perfect weten hoe ze een man in een hoek kunnen drijven, maar bovendien alle drie be schikken over een olifantsgeheu gen en een wraakzuchtig karak- Door Pieter ADVERTENTIE ptt telecommunicatie "Ik bel je eigenlijk om te vragen of je onze planten wilt verzorgen" Buiten je eigen regio bel je s avonds na zessen en in het weekend voor halt geld, Laat eens wat van je ter. Moet Peskens er speciaal voor gaan zitten om dit soort vrouwen te bedenken, of presen teert dit beeld van de vrouw zich bij hem als vanzelf? Contact-arm „Nou, ik zou niet zonder meer wil len onderschrijven dat deze halen over rancuneuze vrouwen gaan. Ik denk dat het kenmer kend is voor de meeste vrouw-ralaties, dat ze contact arm zijn. Dat men over het alge meen slecht in staat is om elkaar te praten. Ik heb vrywe nooit een vrouw ontmoet die ge lukkig is in haar huwelijk Ik ge loof ook dat het huwelijk een vergissing is van Onze Lieve Heer en dat liefde uitsluitend tot chaos leidt. Probeer uit de we reldliteratuur maar eens een lief desrelatie te noemen die goed af loopt". „Kyk, ik kan ook nooit gaan zitten om eens even een verhaal te ver zinnen en op te schrijven. Men sen die dat wel kunnen, heb ik altijd benijd, want ik kan alleen maar opschrijven wat ik zelf heb ervaren... Wat de boosaardige ka raktertrekjes aangaat van de vrouwen in dit drieluik, dat is maar één manier om er tegenaan te kijken. Dat meisje in „Uitge stelde vragen" is iemand ge weest met een groot talent om lief te hebben. Ze heeft ook lief gehad, tot in het diepst van haar wortels. Maar ze werd belazerd; verneukt. Daardoor is haar leven mislukt. Jaren later heeft ze nog steeds de behoefte om te recon strueren waardoor het mis was gegaan. Dan gaat ze naar die man om opheldering te vragen. Dat mens is eerlijk tot op de binnen kant van haar ruggegraat". „Mevrouw Katrien, in de tweede episode, heeft óók lief gehad en als haar tweede man, een kam pioen-inbreker was hij in het gro tere geheel van de oorspronkelij ke vertelling, komt te overlijden, dan wil ze onmiddellijk die eer ste man terugzien. Ook zij voelde zich verlaten en je kunt in de film heel goed merken, dat ze nog steeds van die eerste man houdt" „En dat derde verhaal over dat ge bochelde wijfje, dat is de ge- Vraag een willekeurig iemand een film van Alfred Hitch cock op te noemen en in ne gen van de tien gevallen noemt hij The Birds. Meer dan enig andere film sprak deze produktie over onze zo plotseling agressieve gevleu gelde vriendjes tot de ver beelding. Tippi Hedren (nu te zien in de 'leeuwenfilm' Roar) maakt in een dieren winkel kennis met een advo caat, die haar vraagt een tochtje met hem te maken. Hun samenzijn wordt ver stoord door een vogel die plotseling een paar kinderen aanvalt. Op Duitsland 1 is za terdag te zien dat dat geen in cident is. In het verder weinig opzienba rende filmprogramma springt voor maandag Paler mo oder Wolfsburg er nog uit. In dit melodramatisch epos van zo'n drie uur tracht regisseur Werner Schroeter de verschillen tussen Noord en Zuid-Europa bloot te leg gen. Hij laat de jonge Sici- liaan Nicola zijn woonplaats Palermo verruilen voor het Westduitse Wolfsburg, waar de Volkswagen-fabrieken staan. Nicola ervaart (zoals te verwachten) de samenleving in Duitsland maar als kil en afstandelijk. De Nederlandse televisie vol staat met een musical 'voor jong en oud': The countess of Monte Christo. De voormali ge kunstschaatskampioene Sorya Henie geeft zich in een peperduur hotel uit voor gra vin en wordt prompt het mik punt van de avances van een knappe luitenant. Suiker goed voor de zondagmiddag. Klassieker La grande Illusion is donderdagavond op Duits land 3 te zien. De beroemdste film van Jean Renotr, aan wie de Duitse zender een cyclus wijdt. Renoir schetst met Jean Gabin en Erich von Strohei m de verschrikkingen van de oorlog, waarin - on danks alle mythen - geen ruimte is voor helden. Daar naast verweeft Renoir ook de crisis van de jaren dertig (de film is van 1937) en de tot standkoming van het Volksfront in La grande Illu sion. Het programma: ZATERDAG Zielone Lata; 14.47 uur; Dtsl. 2 (regie: Sta- nislaw Jedryka. Poolse film uit 1979). Corleone; 21.35 uur; Dtsl. 3 (regie: Pasquale Squi- ten met Claudia Cardinale. Italiaanse film uit 1977). The Birds; 23.55 uur; Dtsl 1. ZONDAG: The countess of Monte Christo; 15.47 uur; Ned. 2. MAANDAG: Palermo oder Wolfsburg; 21 20 uur; Dtsl. 2. Dong Fu Ren; 23 00 uur. Dtsl. 1 (regie: Shu Shuen Film uit Hong Kong uit 1976). WOENSDAG Endise; 22.15 uur; Dtsl. 3 (regie: Yilmaz Güney. Turkse film uit 1974). DONDERDAG La grande Il lusion; 20 15 uur. Dtsl. 3 VRIJDAG Le Sauvage; 20 15 uur; Dtsl. 2 (regie: Jean-Paul Rappenau met Yves Mon- tand. Franse film uit 1975). III UHIU'IIIIIIIIU IIIIIIHP II BLIJVERS "Missing" Beklemmend verslag van speurtocht naar vermiste zoon, Lido 2. Leiden. "La femme d'A cdtè" - Sterk debute rende Ardant in klein drama van Truffaut Lido 3. Leiden. "Tales of ordinary madness" - Fer ren vervalt in herhalingen. Studio. Leiden. "Les uns et les aotres" - Claude Le- louche op z'n best. Tnanon. Leiden; Euro 1. Alphen. (OP)NIEUW "Monty Python en de heilige gr_gr-graal" - Bntse humor toege past op de bijbel. Lido 4. leiden. "Inpikken en wegweaeo" - Gedoe rond autodiefstallen. Euro 2. Al phen. 2. Alphen. films hoeft niet meer te worden gerekend. Niet dat de schrijver ontevreden is over de resulta ten. maar hij kan er het geduld niet meer voor opbrengen. schiedenis van een huwelijk dat tot stand was gekomen uit aller lei andere motieven dan liefde. Maar je kunt niet ontkennen dat de liefde van het wjjfje voor de boekhouder niet ongelofelijk te der en aangrijpend is. Deze ver halen handelen over het niet in vervulling gaan van liefdesillu sies. Ik zie de drie vrouwen als uiterst positief, omdat ze met volledige inzet hebben gestreefd naar het mooiste wat een mens maar verlangen kan". De drie episodes van „Het verle den" worden ingeleid en uitge luid met cynisch commentaar van Peskens zelf en die doet dat met een fascinerende prèsence. die onmiddellijk herinnert aan de wjjze waarop Hitchcock in dertijd die legendarische tv-serie begeleidde. De NCRV heeft het drieluik meegefinancierd en overweegt om te zynertijd de verhalen als mini-serie op de buis te brengen. Het mooiste zou het zijn, als de reeks kon worden uitgebreid, maar de auteur loopt bepaald niet over van enthou siasme. „Er zijn een aantal aanvragen inge diend voor het verfilmen van an dere verhalen, maar ik heb nog niemand toestemming gegeven. Ik zie het er alleen van komen, als ik zelf het scenario kan schrij ven, zelf de acteurs uitkiezen en de muziek. En ik zou bovendien het liefste zelf de regie doen. Ik heb indertijd met Logger en Jon gerius kennis gemaakt, nadat ik eerst bij anderen geinformeerd had of ze wel serieus waren. Dat zijn ze ook wel gebleken. Het zijn aardige jongens zelf. Maar het heeft vier jaar moeten duren voor er eens een film uitkwam en dat vind ik te lang. Nu weet ik ook wel dat het niet zo lang hoeft te duren, wanneer je als auteur zegt: ik verkoop mijn boek en je ziet maar wat je ermee doet. Ik sprak laatst Reve en die wenst zich verder met zo'n film niet meer te bemoeien. Misschien is dat ook wel het beste, maar ik ben daar nu eenmaal minder ge makkelijk in". „Als ik toch nog eens een nieuwe film zou laten maken door ie mand anders dan mezelf, dan vind ik dat Logger en Jongerius moreel de eerste rechten zouden moeten hebben, terwijl ik dus nooit meer met Hollandia in zee wil. Dus dit zal wel de laatste Peskens-film zijn geweest". Logger en Jongerius hebben alles in het werk gesteld om de uitge ver-schrijver op andere gedach ten te brengen. Zelfs hebben ze hem 50 procent van de aandelen van Hollandia Filmproducties ter overname aangeboden, plus het president-directeurschap van de onderneming. Maar Van Oorschot-Peskens is tot dusver niet voor de verleiding bezwe ken. al zegt hij het een aanlokke lijk idee te vinden om nog eens te gaan opereren als directeur van een heuse filmmaatschappij: „Waarom niet?" 3. Alphen. "Jaws 1" - Haaien houden huis. Eu ro 4. Alphen "De stilte rood Christine It" - Ne derlands meesterwerk. City 1, kat wijk. "Clash Titans" - Ofwel de strijd der Titanen. City 2. Katwijk. "History of the world, part V - Vrije vertaling van de geschieenis door Mei Brooks, City 3, Katwijk. SEXFILMS "De hete nachten van Jooephinc MoUenbacher" - Rex, Leiden. "Tlroler avontuurtjes" - City 4. Katwijk. NACHTFILMS "Gerijpte vruchten" - Rex. Leiden. "Het wilde bloed" Euro 1, Alphen. "Inpikken en wegwesen" - Euro 2, Alphen. "Vrijdag de 13de" - Euro 3. Alphen "Jaws 1" Euro 4, Alphen. DEN HAAG "Strafbatajjon Charlie Bravo" Apollo 1 (460340), 16 jr. "Tirloer blondjes op het ltefdespod" Apollo 2, 16 jr. "Dr. Zjivago" - Asta (463500), 12 jr. "Missing" - Bijou (461177), 16 jr. "Le professional" Calypso (463502), 12 jr. "Les uns et les autres" - Babylon 1 (471656). al "Stripes" - Babylon 2. al "Vice Squad" - Babylon 3. 16 jr "Het ware verhaal van de non van Monza" - Cineac 1 (630637), 16 jr. "De ogen der verschrikking" - Ci neac 2, 16 jr. "Turks fhut" - Cineac 3, 16 jr. "For your eyes only" - Du Midi (855770), 12 jr. The good, the bad and the ugly" - Euro, 12 jr. "Goldfinger" - Metropole 1 (456756), 12 jr. "Roar" - Metropole 2. aL The big red one" Metropole 3.12 "On golden pond" - Metropole 4, aL "Reds" - Metropole 5, aL The Border" - Odeon 1 (462400), 16 jr. "De nachtportier" - Odeon 2.16 jr. "Bilitis" - Odeon 3, 16 jr. "Die Sehnsucht der Veronika Voaa" - Odeon 4. 16 jr. "Making love" - Odeon 5. aL "Jeugdig speelgoed"- Le Paris 1 (656402), 18 jr. "Sexamen deel 2" - Le Paris 2, II jr. "Mystique" - Le Paris 3, 18 jr. "An eye for an eye" - Passage (480977), 16 jr. AMSTERDAM "Les uns et les autres" - Alfa 1 (278806). al. "Goldfinger" Alfa 2. 12 jr. "Stripes" Alfa 3. aL "Le choix des armes" - Alfa 4.16 jr. "First monday in October" - Alham- bra 1 (233192), aL "The Graduate" Alhambra 2.16 jr. "An eye for an eye"- Bellevue Cine rama (234876/266227), 16 jr. "Missing" Calypso 1 (266227/ 234876), 16 jr. "On golden pond" - Calypso 2, aL "Quest for fire" - Calypso 3, 12 jr. "Het grote verlangen" - Centraal (248933), 18 jr. "An eye for an eye" - Cineac Dam rak 1 (245648), 16 jr. "Caligula en Messalina" - Cineac Damrak 2, 16 jr "Roar" Cineac (243639). aL "Lili Marleen" - Cineac, 16 jr. "Chariots of fire" - Cinecenter (236615). al. "Het verleden" - Cinecenter, lttr. "Die Sehnsucht der Veronika Vosa" - Cinecenter. 16 jr. "Mutter Kusters fahrt rum Him- mel" - Cinecenter. 12 jr. "De ben geboden" - Cinema 1 (151243). aL 'The border" - Cinema 2. 16 jr The border" - City 1 (234579), 16 jr "De nachtportier" - City 2. 16 jr "Monty Python en de heilige gr..gr graal" - City 3, 12 Jr. "César et Rosalie" City 4 12 jr. "Visiting hours" - City 5 (34579). 16 "Conan, t de koning der barbaren" - City 6 (234579), 16 jr. "Making love" - City 7 (234579). aL "Jack it Jill" - Climax Cinema (244152). 18 jr. "Julia" - Cine 'D'(228S51). 16 jr. Du Midi I—Tj "Reds" (235909). aL The bid red one' th(248933). 18 jr. "Onverzadigbaar" Paruien (248933), 18 jr "Caligula" Rem brand tpleintheater Ndggera- (223545). 16 jr. "Het ware verhaal van de nond van Monza" Rembrandtple in theater 2 (223545). 16 ir Enter the NinJa" Rex (286132). 18 T»ce Squad" - Roxy (232808), 18 Jr. "Morgan, a suitable case for treats ment", "Lightyean away". "Me- phicto" The Movies (245790). 18 jr. "West Side Story" - Tuachinski 1 (262633), 12 jr. "Je vous aime" Tuschinaki 2 (262633) 16 ir "Le profeaaionei" - Tuachinski 3 (262833). 12 jr "Op de snelweg breekt de hel los" - Tuachinski 4 (262833). al "Turks fruit" Tuachinski 3, 18 jr "Last tango m Pans" - De Uitkyk (237480). 18 jr.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1982 | | pagina 17