'Boesman en Lena
is politiek gericht"
FACT heeft zijn doelstelling bereikt
Body Politic ondanks
sombere toon boeiend
tv buitenland
toegelicht
r/H^pmgmm
i
Artistiek leider Ben Hurkmans:
'De Zee': beslist
geen bruisend stuk
LEIDEN
IJDAG 21 NOVEMBER 1
.OTTERDAM Toen zeven
jaar geleden het Nieuw Rot
terdams Toneel ter ziele ging,
zocht Rotterdam naar een
nieuwe structuur waarbin
nen het beroepstoneel in de
stad zou kunnen voortbe
staan, daarbij gebruikma
kend van het geld dat met het
overlijden van het NRT vrij
kwam.
Aanvankelijk werd een struc-
tuur(tje) gevonden in het star
ten van produkties onder su
pervisie van een groot aantal
wijze mannen, adviseurs ge
noemd. Allen waren het er
over eens dat het experiment,
het experimentele moest wor
den. bevorderd.
Negen produkties werden dat
eerste seizoen ('73-14) afgele
verd, produkties met een on
derling sterk verschillend ka
rakter, die met de regelmaat
van de kalender in première
werden gebracht in Rotter
dam. Het betrof hier ad hoc-
produkties die getuige de ex
perimentele dadendrang van
de Toneelraad uitstekend in
de opzet pasten.
In de daaropvolgende seizoenen
verdiepte de structuur zich
met het uitbrengen van thea
terprojecten van experimen
teel opererende groepen als
het Onafhankelijk Toneel, het
RO-Theater zeker de eerste
jaren) en KISS onder de vlag
van de Toneelraad. De ad hoc-
produkties echter werden niet
vergeten. Onder de naam
'jonge regisseursprojecten'
werden in de beginseizoenen
al of niet in samenwerking
met Mickery produkties ge
maakt, gefinancierd uit het
Experimentenfonds. Onder
de naam F ACT wordt nu nog
aan deze jonge regisseurspro
jecten gewerkt.
F ACT start nu aan haar zesde
seizoen en heeft in al die tijd
haar doelstelling: jonge regis
seurs een kans geven aan pro
fessionele produktie te doen
met professionele acteurs,
verwezenlijktArtistiek leider
van F ACT, Ben Hurkmans
kijkt redelijk tevreden terug
op die voorgaande vijf sei
zoenen. Ondanks wat kleine
correcties is F ACT dicht bij
haar oorspronkelijke opzet
gebleven. Het wordt het ad
hoc-gezelschap de laatste lijd
wel moeilijker gemaakt door
het gebrek aan voor ad hoc-
produkties beschikbare ac
teurs maar dat is niet eens
Erger vindt Hurkmans het dat
positieve ontwikkelingen in
de oeginjaren van de Toneel
raad, ook al waren de pro
dukties niet zo grandioos,
langzaam verdwijnen. Hoe
dat komtArgwaan, angst,
niet tegen elkaar durven zeg
gen wat eraan mankeert. Elke
vorm die je zoekt om deze im
passe te doorbreken, faalt.
Structureren van overleg,
democratische besluitvor
ming. Het zijn begrippen die
volgens Hurkmans zullen
blijven botsen met het puur-
artistieke. Hij zou eens wat
meer oprechte bemoeienis met
het t hea ter willen. De artistiek
leider van F ACT over jong
(regie) talent, tot instituten
verworden speelstijlen, trends
en cultuur-filosofie.
Vanneer een willekeurig
(«gezelschap met een pro-
de-duktie start en de samen-
{ke werking tussen acteurs en
^regisseur wil niet vlotten
ejdan zal in het ergste geval
worden besloten dat een
andere regisseur moet
komen. Hier bedenken we
ons vele malen voor zoiets
gebeurt. De prioriteit ligt
bij de regisseur. Hij of zij
moet zo optimaal mogelijk
kunnen werken.
bi-
ACT wisselt regisseurs niet zo
nakkelijk als, het zwart wit ge-
iet steld, in vrije produkties nog wel
eens voorkomt. Grof gesteld kan
het bij vrije produkties ook mak
kelijker".
dus Ben Hurkmans, wiens groep
morgenavond in de Leidse
Schouwburg zal staan met
'Boesman en Lena". Over de on
gebruikelijke werkwijze van F
ACT zegt hij: „De stukken die in
produktie worden gebracht, zijn
meestal al vele malen gespeeld in
binnen- en buitenland. De visie
op het stuk is zo langzamerhand
bekend, in elk geval zo bekend
dat een regisseur snel een pro
duktie van een ander kan over
nemen als dat nodig mocht zijn",
ïij F ACT zou dat niet kunnen. Via
een oproep van onze kant in
dagbladen, krijgen wij produk-
tievoorstellen binnen van tnea-
termakers met een uitgesproken
visie op een bestaand stuk of we
krijgen voorstellen voor projec
ten waarin de makers vanzelf
sprekend een eigen visie stop
pen".
„In dat aanbod wordt een selectie
aangebracht, mijn selectie, die
via een pre-advies naar de artis
tieke sectie van de Toneelraad
(noem het ons artistiek geweten)
gaat, waarna een definitieve pro- i
grammering volgt. Onze stelregel
is dat er eenmaal in dat stadium,
alleen nog maar aan het project
gesleuteld kan worden, niet meer
aan de'regisseur".
„Werken volgens deze opzet valt
niet mee. De theatermakers die
bij ons een produktie komen
doen, komen veelal direct van de
school of hebben wat assistenties
gedaan. Zij zijn in veel gevallen
niet gewend met acteurs te wer
ken, hebben een hardnekkige ei
gen mening en dat wil nog wel
eens botsen met de opvattingen
van acteurs over regie, over spel"
„Met het ontstaan van het Werktea-
ter, met het ontstaan van Baal,
het Onafhankelijk Toneel is een
ontwikkeling gestart die een an
der beroep doet op acteurs en wie
met acteurs werkt. Acteurs zijn
zo vreselijk belangrijk geworden.
De nieuwe acteerstijl is inmid
dels tot een institutie geworden
en het is ontzettend moeilijk die
te doorbreken. Goed beschouwd
is het weer net zo vast komen te
zitten als het vast zat".
Strijdcultuur
De Toneelraad herbergt de vor
mingsgezelschappen Diskus en
de Bloemgroep. Is het bestaan
van deze gezelschappen binnen
de Toneelraad van invloed op
jullie beoordeling van projecten
die iets vormends of strijdbaars
bevatten?
„Nee, invloed heeft dat niet. Vor-
mingsgerichte projecten hebben
ook onze interesse, echter alleen
wanneer consequent al of niet
vanuit een ideologie, zo wordt
vormgegeven dat de vormgeving
zélf progressief is. In het Neder
landse vormingstoneel is een
ontwikkeling in deze richting de
laatste twee seizoenen al waar
neembaar gelukkig. De estheti
sche aspecten van theater drin
gen ook in de strijdcultuur door
Nu, F ACT geeft regisseurs een
kans, maar vormingstoneel of
niet, slechts hen die zich van het
medium bedienen en niet hen die
politieke doeleinden nastreven"
„F ACT heeft mensen nodig die iets
met theater voorhebben in een
tijd dat theater niet lijkt te kun
nen bestaan naast televisie en
film; die mensen die niet hun
toevlucht nemen tot manifesta
ties of beeldende gebeurtenissen
a la Wilson, voorstellingen die
andere disciplines gebruiken dan
die van het theater zelf'
Kleine zaal
„Produkties die bij ons worden ge
start zijn bestemd voor de kleine
theaterzalen: het circuit van de
kleine zaalprodukties van de gro
te gezelschappen. Wij spelen in
de Blauwe Zaal, niet in Rasa, we
spelen in de Brakke Grond en
niet in Shaffy. F ACT heeft twee
technici, een produktieleider,
een artistiek leider en geen vast
acteurscorps. Dat is de constella
tie waarbinnen een regisseur
moet werken, waarin hij zich ook
thuis moet voelen. Kleine zaal
produkties kunnen heel essen
tieel theater opleveren, en vanuit
die essentie, vanuit die ideologie
werken interesseert ons meer
ROTTERDAM - De mens als een
gaaf door God geschapen wezen,
en de gespleten mens, die zijn ei
gen ergste vijand is. Dat zijn de
twee opvattingen die de Engelse
theatergroep Moving Being in de
voorstelling Body Politic tegen
over elkaar stelt.
>e innerlijke harmonie en het
evenwicht tussen de mens en zijn
wereld (en in bredere zin de kos
mos, dus ook God) hebben in on
ze tijd plaats gemaakt voor ver
scheurdheid en opstandigheid.
Nieuwe denkbeelden en uitvin
dingen van de laatste honderd
jaar hebben dit ontwrichtings
proces op gang gebracht.
Iet de introductie van de psycho
analyse is de mens teruggebracht
tot een bundel neuroses en com
plexen, die heel ver afstaat van
het beeld van de mens als een
door Gods adem beroerd schep
sel. En Einsteins theorieën heb
ben de mystiek van tijd en ruimte
gevangen in een wiskundige
formule.
)it verklaren en benoemen van tot
dan toe onbegrepen en derhalve
aan God (of de duivel) toege
schreven fenomenen heeft vol
gens de visie van Moving Being
geleid tot ontreddering, zowel
innerlijk als politiekmaatschap
pelijk. De groep geeft met alle
mogelijke middelen gestalte aan
deze zienswijze en het resultaat
liegt er niet om.
'erwijl een keurig geklede man
hardop peinst over de filosofieën
van grote denkers uil het verle
den, zien we tegelijkertijd hoe de
moderne mens wanhopig pro
beert zijn greep op de werkelijk
heid te herkrijgen. De complexi
teit en ondoorzichtigheid van on
ze samenleving voeden zijn fru
stratie en verhinderen, dat deze
zich omzet in zinvol gerichte
energie. Een in het zwart geklede
Een scène uit "Body Politic"
man werkt zich in het zweet met
lichamelijke oefeningen en giet
zich vol met zelf gebrouwde ge
zondheidsdrankjes, maar zijn
verbetenheid blijft. Het is een
grimmig commentaar op de "ik-
trend", en het laat tevens zien dat
hierdoor niets wordt opgelost;
niet voor ons en niet voor de uit
gehongerde kinderen, wiens
beelden op de achtergrond wor
den geprojecteerd.
De tegenhanger van de man is een
in het wit geklede vrouw, bij wie
duidelijk wordt, dat ook zij geen
raad weet met de wereld van
vandaag. Het nieuwe denken
heeft het moederschap en vrouw
zijn van elke glorie ontdaan, zo
dat vrouwen aan die rollen geen
houvast meer hebben. Er wordt
echter wel van hen verwacht, dat
zij zich ervoor blijven inzetten.
(ADVERTENTIE)
le internationale OUDE KUNST- EN ANTIEKBEURS
'OUDT-'S GRAVENHAEG H E'
Nederlands Congresgebouw, Den Haag.
Met 55 nederlandse, belgische, franse, Italiaanse en
engelse antiquairs. Za. 15 t/m 23 nov.
Dag. 12.00 - 22.00 uur JiSjSV
Zond.: 11.00 -18.00 uur ijiTii
Prachtig is de scène, waarin de
vrouw heen en weer wordt ge
slingerd tussen woede over dit
moderne moederschap en liefde
voor haar kind: terwijl ze zingt
over de eisen die aan haar gesteld
worden, schudt ze het kind van
zich af om het dan weer tegen
zich aan te klemmen.
De voorstelling analyseert het pro
ces van onthechting, maar biedt
aan het eind geen oplossing,
waarschijnlijk is dat ook te veel
gevraagd bij zo'n complex gege
ven. Maar de manier waarop het
huidige mensbeeld met theatrale
middelen wordt neergezet is zo
boeiend, datje de sombere toon
voor lief neemt. De filosoferende
man van het begin is aan het slot
half naakt en kwetsbaar. Ook
hem zijn alle zekerheden ontno
men. In dit beeld schuilt de zwak
te en tevens de kracht van de
voorstelling: de opvatting dat de
mens hulpeloos is is aanvecht
baar, maar de herkenning is zo
groot, dat je je toch gaat'afvragen
of je persoonlijke ideeën over het
menselijk leven wel zoveel posi
tiever zijn.
Body Politic is tot en met zaterdag
te zien in het Piccolo theater in
Rotterdam.
HANNY VAN DER HARST
Ben Hurkmans: Werken volgens onze opzet valt niet mee..
dan het uit Marx kunnen citeren,
om het maar eens zwart wit te
stellen".
„Als je bijvoorbeeld een stuk als
"Boesman en Lena" neemt, dat F
ACT dit seizoen uitbrengt; het is
een heel politiek stuk, het is
overduidelijk waar het om gaat
apartheidspolitiek in Zuid-Afri-
ka. Het stuk zelf lijkt klassiek,
heeft meer overeenkomsten met
Beckett dan met Brecht, de man
waarbij het vormingstoneel
dankbaar te raden is gegaan, bij
diens epische toneelvorm: het
aaneenrijgen van losse scènes,
terwijl 'Boesman meer de si
tuatie aangeeft van twee mensen,
een kleurling en een blanke, in
een maatschappij. De nadruk ligt
op die relatie en alles wat eraan
politiek inzit, en dat is heel veel,
zit impliciet in die verhouding,
dat tast hun menselijkheid aan".
„De regisseur Anthony Akerman is
een Zuidafrikaan, hij heeft veel
affiniteit met de materie, maar
toch beseft hij dat het niet zijn
taak moet zijn het gegeven zo
realistisch mogelijk te maken.
Het blijft heel duidelijk theater in
een kleine zaal: Dit zijn de acteurs
en zij spelen dit stuk. Een stuk,
duidelijk genoeg in decor, in
aankleding en benadering naar
het publiek".
LEIDEN - Gisteravond was de
première van "De Zee" van Ed
ward Bond, gespeeld door LAK-
Drama. Louise Rafi (Nelleke
Ruijters) zegt in "De Zee": "Er is
er niet één van de dames, die ac
teren kan. Ik ben omgeven door
middelmatigheid". Hoe waar is
die uitspraak: De spelers praten
regelmatig door elkaar heen: ze
laten elkaar niet uitpraten. Ze
praten vaak te snel, te zacht en te
onduidelijk Er wordt nauwelijks
duidelijk gearticuleerd. De mees
te spelers wekken de indruk de
laatste trein beslist niet te willen
missen. Er zijn teveel, te lange en
volstrekt overbodige requisie-
tenwisselingen. Sommige spe
lers staan al op vóór de volledige
donderslag. De zijkant van het
toneel is ten onrechte open gela
ten, zodat de toeschouwer hin
derlijk wordt afgeleid.
Een neveneffect hierbij is, dat de
toeschouwer de overgang van ac-
teren-niet-acteren op de voet kan
volgen. Sommige spelers (bij
voorbeeld 'Rose' - Marijke Gij-
senbergh) kunnen tijdens het ac
teren hun lachen niet bedwingen,
wanneer het publiek lacht. Ook
wordt vaak door het publiek op
verkeerde momenten gelachen;
op ogenblikken, waarop dat dui
delijk niet de bedoeling is. Vele
sprelers zwermen opvallend re
gelmatig rond de stoel (op de eer
ste rij) van souffleuse Jeanne
Boddé, die eenmaal zó hard
moest voorzeggen, dat het zelfs
op de achterste rij was te ver
staan.
'De Zee' was bijzonder slecht uit
gelicht; zeer frequent onderbe
licht op een volstrekt a-functio
nele wijze. Ook de overgangen
naar half zaallicht waren zeer
plotseling en deden pijn aan de
ogen. De orgelmuziek in de kerk
van de dominee werd de tweede
maal te laat ingezet, hetgeen ech
ter door de eerder genoemde Ma
rijke Gijsenbergh keurig werd
opgevangen, (ik ben m'n muziek
kwijt). De opmerking over het
'reukzout' is de eerste maal leuk;
de overige keren wordt die 'zou
teloos'.
Dit zijn zaken, die een goed regis
seur behoren op te vallen. De eni
ge conclusie is derhalve, dat
Ruud Heere dat niet is. Hij heeft
de spelers en speelsters van LAK-
Drama volstrekt onvoldoende
met regie-aanwijzingen terzijde
gestaan. Op die manier moesten
zij zich wel gisteravond in een re
delijk gevuld LAK-theater ont
stellend blameren.
Het op zich zeer verantwoorde ge
geven van Edward Bond en de
door hem binnen de tekst kundig
opgeroepen 'couleur locale'
wordt met verbazingwekkende
hardnekkigheid met voeten ge
treden. Slechts woorden van
waardering voor Jilly (Joyce Har-
tog) en de dominee (Frank Op-
prinsen). Nelleke Ruijters groei
de wél naar niveau
Deze, zonder pauze, zes kwartier
durende voorstelling betekent
een uitermate onzorgvuldig visi
tekaartje van zowel LAK-drama
als regisseur Ruud Heere. Don
derdagavond 27 november a.s. is
er (om 21.00 uur in het LAK-thea
ter) weer een voorstelling.
BERT KOEKEBAKKER
(ADVERTENTIE)
Nog verkrijgbaar:
binnen en buiten
de stadswesten
van Dr. Ir. H. A. van OERLE
De geschiedenis van de stede-
bouwkundige ontwikkeling tot aan
het einde van de gouden eeuw
Het werk bestaat uit 2 delen:
Beschrijving: 488 bladz. tekst, met
49 afbeeldingen
Atlas: 62 uitvouwbare kaarten
Prijs 360,-
Er komt geen herdruk Het boek is
uniek Het krijgt t z t ongetwijfeld
antiquarische waarde
Een uitgave van
E. J. BRILL, Leiden
Verknjgbaar bij alle boekhandelaren
o a.
BOEKHANDEL DE KLER
Nieuwe Rijn 45-46
Leiden.
Winkelcentrum
Winkelhof 36 - Leiderdorp
Kempenaerstraat
NEDERLAND I
18.25 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.30 - Sesamstraat (NOS)
18.45 - Paspoort voor Spanjaarden (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - NCRV-Stedenspel (NCRV)
20.30 - Lucy en Mr. Mooney (NCRV)
20.55 - U zijt de glorie (NCRV)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - Praten met de Minister-President (NCRV)
22.05 - Ander nieuws (NCRV)
22.45 - Herinneringen aan Amsterdam (NCRV)
23.00 - Kan verdediging zonder geweld? (HUM. VERBOND)
23.35 - Journaal (NOS)
23.40 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
NEDERLAND II
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Doctor Snuggles (AVRO)
19.05 - AVRO's Toppop (AVRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Telebingo II (AVRO)
21.30 - Mash (AVRO)
21.55 - Televizier Magazine (AVRO)
22.35 - De toestand in de wereld (AVRO)
22.40 - Speciale dienst K 1 (AVRO)
23.45 - Journaal (NOS)
23.50 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
DUITSE TV
DUITSLAND I
(Regionaal progr. NDR: 18.00 West-
side-Hospital. 18.30 Actualiteiten.
18.45 Kleuterserie. 18.55 Westside-
Hospital. 19.25 Regionaal magazine.
19.59 Programmaoverz. WDR: 18.00
Popmuz. 18.30 Die Geheimnisse de;
Alibi-Bar. 18.40 Popmuz. 19.15 Ac
tualiteiten). 20.00 Journaal. 20.15 Die
Europaer. 21.45 Filmreportage. 22.30
Actualiteiten en parlementair nws.
23.00 Tatort. 0 30 Journaal.
DUITSLAND II
18.ZU Tekenfilmserie. 18.35 Slap
stickserie. 19.00 Journaal. 19.30 Bui
tenlandse reportages. 20.15 Derrick.
21.15 Filmreportages. 22.00 Actuali
teiten. 22.20 Cultureel magazine.
22.50 Sport. 23.20 Der letzte Zug von
Gun Hill. 0.50 Journaal.
DUITSLAND III WDR
18.00 Hallo Spencer. 18.30 Cursus
economie. 19.00 Vrijtijdsmagazine.
19.45 Journal 3.20.00 Journaal. 20.15
Filmreportage. 21.00 Reportages.
21.30 Religieus progr. 22.00 M^ja von
Stnrmskar. 23.00 Doc. film.
BELGISCHE TV
BELGIË VLAAMS
18.00 Tekenfilmserie. 18.15 Kleu
termagazine. 18.30 Open School.
19.05 Katholieke uitzending. 19.35
Mededelingen en Morgen. 19.45
Journaal. 20.10 Weerbericht. 20.15
Monte Walsh. 21.45 Doc. progr. 22.35
Cultureel overz. 23.05 Journaal.
NET II
18.00 Tekenfilmserie. 18.15 Kleu
termagazine. 18.30 Open School.
19.05 Katholieke uitzending. 19.35
Mededelingen en Morgen. 19.45
Journaal. 20.10 Weerbericht. 20.15
Totaalproer. 22.15 Doe. serie.
De tweede Stedenspel-ontmoeting van dit seizoen brengt van
avond de plaatsen Lopik en Scheemda tegen elkaar in het sportieve
strijdperk. De beide ploegen ontmoeten elkaar in de Leidse
Groenoordhallenvan waaruit een rechtstreekse uitzending
plaatsvindt. (Nederland 1,18.59 uur).
Vanavond het derde deel van "Herinneringen aan Amsterdam"
een twintig afleveringen tellende verhalencyclus van en door de
schrijver Jan de Hartog (22.45 uur, Nederland I). Deze "Nederland
se Amerikaan" krijgt nogal eens te horen meereen verteller dan een
schrijver te zijn. Vandaar dat hij bij de NCRV dan ook voor de
camera 's komt te staan met zijn herinneringen aan de stad waar h ij
als kind woonde.
•k Eindelijk is het dan zover: de eerste aflevering van TeleBingo
wordt vanavond uitgezonden. De eerste rechtstreekse uitzending
van dit programma, waarin spel en amusement hand in hand
gaan, komt uit Zuid-Laren. In de eerste uitzending zijn o.a. te gast
The Hollies, Dennis Willis and Company ("The Fox").(Nederland 2,
2027 uur).
Incidenteel brengt de AVRO dit seizoen een aflevering van de
Westduitse politiereeks "Sonderdezemat KI" op het scherm. In de
eerste aflevering wordt deze Speciale Dienst belast met de opspo
ring van Werner Leist, die tijdens zijn verlof van de gevangenis
ontsnapt. (Nederland II, 2235 uur).
VRIJDAG 21 NOVEMBER
HILVERSUM I
leder heel uur nieuws. 18.11 Echo.
18.21 (S) Punt uit. 19.55 Overweging.
20.02 (S) Country time. 21.02 (S) Nine
o'clock jazz. 22.02 (S) Goal. NOS
23.02 (S) Met het oog op morgen.
VPRO 0.02 (S) Wat gebeurde er in de
nacht van 21 op 22 november
1980?.
HILVERSUM II
18 00 (S) Staandebij. OVERHEIDS
VOORLICHTING. 18.40 De Neder
landse Antillen. P.P. 18.50 C D A.
VOO 19.00 (S) Veronica Sport. NOS
20.00 (S) Europees Concertpodium.
22.30 Nws. 22.40 NOS-Cultuur. 23.30
(S) Horizon. 23J>5 Nws.
HILVERSUM III
NOS 18.03 <S> De Avondspits 19.02
(S) De Rock en Roll Methode VPRO
20.02 (S) Ook zo. 2030 (Sl Rub-A-
Dub. 22.02 (S) Het VPRO Radiolhea-
ter.
ZATERDAG 22 NOVEMBER
HILVERSUM I
Ieder heel uur nieuws. VARA 7 03
(S) Hallo hier Hilversum (8 03 Din
gen van de dag). 9.30 (S) Z.l 11 02 (S)
De VARA feliciteert 12 03 (S) Tus
sen start en finish. 13.03 (S) In de
Rooie Haan 15.02 (Sl Muziek uit
Studio 1.16.02 (S) De Speeldoos.
HILVERSUM II
TROS: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend
gymnastiek 7.20 TROS-binnenkort.
7.30 Nws. 7.36 Aktua. 8 00 Nws 8.11
Op uw gezondheid. 8.30 Nws. 8.36
Toeraktua 9 00 Gymnastiek voor de
vrouw. 9.10 Waterstanden 9 15 On
der de mensen. 10.00 Documentaire.
10 30 Coulissen. 11.30 Janboel. 12 00
Opvoeden kan iedereen 12 26 Me-
ded. t b v land- en tuinbouw. 12 30
Nws. 12.36 Aktua. 13.00 Nws 13.11
Introductie themaprogramma 14.00
uur. 13.15 Van de binnenpagina
14.00 Werkloze jongeren, themapro
gramma. 17.00 (S) Aktua Extra-Ka
merbreed. 17.24 Meded. 17.30 Nws
17.36 (S) Aktua.
HILVERSUM UI
leder heel uur nieuws. NCRV- 7.02
(S) Popfrisser. 9 03 (S) Happy
Sound. 10.03(S)Popstation U.03(S)
Pop non stop. 12.03 (S) Los Vast.
14.03 (S) Op Stap 15 03 (Sl Disco-ex
press. 16.03 (S) NCRV-Zaterdag-
HILVERSUM IV
AVRO: 7 00 Nws. 7.02 (S) Op een
klein stationnetje 's morgens in de
vroegte. 8.00 (S) Klassiek met Caro
line 9 00 Nws. 9 02 (S) Piano an.
10.00 Klass. muziek. 10,52 <S> Con
cert Mattinalo 12.00 Nws 12.02 (S)
Liever de lucht in. 13.15 (S) Klass.
muziek. 14 00 Nws. 14.02 (S) Piano
recital. 15.32 Nederlandse muziek:
Orgel- en orkestmuziek. 16.00 (S)
Volksmuziek uit Frankrijk.
16 15-17 00 (S) Opera met. ...'n histo
risch tintie.