Regen en staking bederven de (film)pret in Cannes toegelicht Australische film Braker Morant valt op Fascinerend spel van Anne-Wil Blankers in Bedrog' van Pinter niet vergeten; bloemen sturen \j' Actrice Lilian Rotli overleden telprogramma) ^vjOdaag^ BUITENLAND RADIO WOENSDAG 14 MEI 1980 PAGINA 5 CANNES (GPD) - In Cannes kon je gisteren de mannen onderscheiden - dat was heel gek - in twee helften: zij, die vóór half negen waren opgestaan, tegenover degenen die geprobeerd hadden zich te scheren nadat de stakingen waren uitgebroken, waar Cannes jaarlijks recht op heeft. Meestal is dit de leukste dag van het filmfestival. Je ziet dan de meest fanatieke colle ga's -die anders twee weken lang benauwd blijven de film te missen waar straks iedereen het over hebben zal - ineens uit arren moede hun melkwit gebleven lij ven bloot stellen aan de onbarm hartige zon. Dit jaar was er geen sprake van gedwongen strandjo- lijt, want de regen viel met bak ken uit de hemel, s Morgens bood de Croisette het op een dag in het jaar vertrouiode beeld van een linkse optocht, met spandoeken waarop meer sociale zekerheden werden geëist. Die stakingsdag in Cannes is zo traditioneel'geworden dat het festivalpaleis er een speciaal agregaat voor heeft laten aanleg gen, zodat tenminste het officiële programma doorgang kan vin den. Maar ook daarmee had men gisteren pech. Er was een spe ciale surprisevoorstelling ge pland en dat bleek dus Stalker van Tarkowski, waarmee de Rus sen dus alsnog een plaats in het hoofdprogramma verwierven. Maar wij Nederlanders hebben die film, dank zij het voortvaren de Film International al lang en breed gezien; hij draait nog steeds in enkele steden derland. Maar na een half uur sloeg de staking dus ook in het heilige der heilige toe, was er ner gens in Cannes meer een film te zien eri loopt men er nog steeds ongeschoren bij. Boerenoorlog Maandag echter is juist erg veel te zien geweest aan opmerkelijke produkties uit de wereldcinema. De beste competitie-film tot dus ver bleek - naar mijn smaak - Breaker Morant, van de Australi sche filmer Bruce Beresford. Het is tevens de beste Australische film ooit in Cannes vertoond. Breaker Morant speelt zich af tij dens de door Nederlandse kolo nisten ontketende Boerenoorlog in Zuid-Afrika, anno 1901. Tegen guerrilleros in Noord-Transvaal werd een expeditieleger Austra liërs ingezet, onder de Engelse vlag van de Bushveldt Carabi- Na een hinderlaag waarin een van hun commandanten door de boe ren wreed om zeep was gebracht, sloegen diens Australische on dergeschikten hard en op discu tabele wijze terug, maar wel vol gens (mondelinge) orders van lord Kitchener zelf. Maar die or ders werden achteraf ontkend door de Engelsen die kansen wil den scheppen voor onderhande lingen met de boeren die eigen lijk al gewonnen hadden. En als gebaar moesten vast drie Austra liërs voor hun oorlogshandelin gen veroordeeld wurden door de Britse krijgsraad. Onder hen be vond zich Breaker Morant, een dichtende officier, die bijnaam verworven had als de „Byron of the Bushveldt". Over dit getrucccrde proces, dat de Australiërs als zwarte schapen naar de slachtbank moest leiden, gaat de film van Beresford. Het is een tikkeltje ouderwetse maar wel buitengewoon goed geac teerde en enerverende proces film geworden, op basis van een bestaand toneelstuk van Ken neth Ross. Vooral de slimme wij ze waarop de getuigenverklarin gen werden doorgeschoten met BOEDAPEST - De Nederlander Gerard Oskam heeft de eerste prijs gewonnen op een internationaal dirigen tenconcours in Boedapest. De tweede prijs op dit door de Hongaarse televisie georganiseerde concours ging naar de Bulgaar Ivan Kosjoekharov en de derde naar de Westduitser Hans Richter. De winnaars werden tijdens een uitvoering in de Staatsopera van Boedapest gehuldigd. Op de foto v.l.n.r. Hans Richter, Gerard Oskam en Ivan Kosjoekharov. Tussen de twee laatstgenoemden een tolk. LEIDEN - 'De agressie in mijn toneelstukken is een natuurlijk iets. Voor mij is dat een essentieel en onvermijdelijk gegeven' dat zegt Harold Pinter in 1967 over 'Bedrog' in een vraaggesprek met Lawrence M. Bensky voor 'The Paris Review'. Een goed bezette Leidse Schouwburg kon gisteravond tijdens een voorstelling van De Haagse Comedie con stateren, dat die agressiviteit zeer zeker ook ten grondslag ligt aan de relatie tussen Emma (Anne-Wil Blankers) en Robert (Kees Coolen). Het lijkt inmiddels correct de interpretatie van het Publiekstheater, dat de laatste week van april Leiden bezocht en die van gisteravond aan een vergelijking te onderwerpen. Opvallend is dan vooral dat Anne-Wil Blankers veel meer met de rol van 'Emma' doet dan Sigrid Koetse. Anne-Wil lijkt zich de opmerking van Kenneth Tynan in 'A View of The English Stage' 'dat 'de Pinter-figuren niet in alle openheid met elkaar kunnen omgaan' zeer nadrukkelijk te hebben aangetrokken. Zij voert zowel met de eerder genoemde Robert, haar echtgenoot (Kees Coolen) als haar minnaar Jerry (Guido de Moor) zo'n haast omfloerste dialoog, dat van enige spontaniteit en openheid absoluut geen sprake kan zijn. Wanneer we ons daarbij realiseren, dat dit nimmer een regie-aanwijzing van Harold Pinter kan zijn geweest, wordt weer eens het niveau duide lijk, waarop het toneelspel van Anne-Wil Blankers zich beweegt. De 'baarmoeder-dialoog' is daarentegen uitermate irritant, terwijl Coolen blijkbaar zo'n aanmatigende articulatie in z'n taalgebruik moet leggen, dat haast spontaan bij de theaterbezoeker een vervreemdingseffect op treedt. Daar waar Guido de Moor en Eric Schneider elkaar, dramatisch gezien, volledig in evenwicht houden, heeft de Haagse Comedie-acteur Paul van Gorciim in de volstrekt marginale rol van 'Ober' geen enkele moeite Vittorio Dorigoni de vergetelheid in te spelen. Opvallend was boven dien, dat Van Gorcum het slotapplaus niet mede in ontvangst nam, hetgeen hem siert. Jammer was het evenwel, dat hij, tijdens het in schenken van de drankjes en het schoonvegen der glazen een geluidloze dialoog voerde met iemand achter de coulissen. Resumerend kan worden gesteld, dat de interpretatie van het Publiek stheater meer 'artistieke gelaagdheid' verraadt, terwijl bovendien de suggestie van een décor bij de 'Haagse Comedie' niet in de schaduw kan staan bij het toneelbeeld van het 'Publiekstheater'. BERT KOEKEBAKKER gedramatiseerde getuigen verklaringen, doorbreekt de eng te van een toneelfilm op supe rieure wijze. Nieuwe Zanussi Polen gaf een nieuwe Zanussi-film te zien: Constante, over een jon geman die de volwassenheid be reikt. na eerst te hebben moeten ervaren dat de samenleving (ook de Poolse dus) wordt bestierd door mensen voor wie niet rechtvaardigheid de grootste deugd is, maar opportunisme en egoisme. Het is een degelijke, be slist onberispelijke film, maar wel wat dor in zijn moralistisch gefilosofeer, iets wat kenmer kend schijnt te zijn voor Poolse films die toch tenminste de lef opbrengen om iets interns te be kritiseren. Curieus was Jaguar, de Filippijnse bijdrage aan het competitiepro gramma. Een zwakke, nogal naïeve Aziatische variant op de Franse „film noir' uit de jaren veertig en vijftig. De regering in Manilla had aanvankelijk een ve to uitgevaardigd over Jaguar, die tussen neus en lippen de Filip pijnse hoofdstad afschildert als ruptie. Dat de film uiteindelijk toch hier kan worden vertoond, ADVERTENTIE zegt meer over de invloed van re gisseur John Boorman en acteur Sean Connery - die gezamenlijk Jaguar als persoonlijke ..ontdek king' zijn gaan beschouwen - dan over de feitelijke kwaliteiten van Lino Brocka s film die toch erg pover zijn gebleken. Curieus ook, maar een stuk inter santer waren Hazal, een Tuil liefdestragedie (vertoond in Quinzaine des Realisateurs) Bildnis einer Trinkerin, hoogst dwarse vrouwenfilm Ulrike Ottinger (vertoond ii Semaine de la Critique). Bertolucci Maar meest opmerkelijke film uit de bijprogramma's van Cannes was Oggetti Smaritti, van Giu seppe Bertolucci, Bernardo's jongere broer die als scenarist be trokken is geweest bij al diens wereldsuccessen. De nim waarmee hij nu voor het eerst een festival bereikt (hij maakte al een bescheiden speel film en een documentaire voor eigen rekening) is een ware uit stalkast van talent. Mariangela Melato speelt een burgerdame die op het station van Milaan twee treinen mist en dan in de mensenmassa's - aan de hand genomen door de fictieve ver schijning van jeugdvriend Bruno Ganz - wordt teruggeworpen op het nulpunt van haar zekerheden en normbesef. Jiuseppe is veel minder een (mclo) dramatisch cineast dan zijn grote broer. Hij is meer een dichter, als beider vader Atillio Bertolucci. Zijn geheel in het Milanese sta tionscomplex afspelende film is uiterst inventief bedacht en sfeermatig zeer indrukwekkend. Maar de ingewikkelde structuur en de vergaande symbolieken maken het wel tot een „moeilij ke" film. Aanvankelijk zou Og getti Smaritti zelfs in het hoofd programma gedraaid worden, maar de film is, zoals ik het een Franse collega met kennelijke af schuw voor het smokingpubiiek hoorde samenvatten: „Te ge- complit guins de pin- NEW YORK (AP) - De actrice cn zangeres Lilian Roth is op 69-ja- rige leeftijd in een ziekenhuis in New York overleden. Zij is vooral bekend geworden door haar boek 1 11 cry tomorrow dat uitkwam in 1954 en ging over haar strijd tegen dc alcohol en haar geestelijke aftakeling. In 1956 werd het boek verfilmd met als hoofdrolspeelster Susan Hay ward. Lilian Roth, een kind van Russi sche landverhuizers, werd gebo ren in de stad Boston. Al toen zij zes jaar was geworden verscheen zij op het toneel, twee jaar latei- was zij bekend als de jongste ster van Broadway". Ondanks haar vele successen op het toneel werd zij alcoholiste. Op haar 30ste jaar was zij al vijf maal gehuwd geweest en even zovele malen gescheiden. Zij had toen geen cent meer. Na haar succes met 1 11 cry tomorrow maakte zij een grote comeback als zan geres en actrice op het toneel, in clubs en voor de televisie. WOENSDAG HILVERSUM I NCRV: 18.11 (S) Hier en nu. NOS; 1930 (S) Hobbyscoop. 20.02 (S) Langs de lijn, sport en muz. 23.02 (S) Met het oog op morgen. NCRV: 0.02 (S) Late date. 2.02 (S) Nachtdienst. HILVERSUM II VARA 18.00 (S) Bass- band Magaz. 18.30 R.V.U. De jaren '30-80.18.50 L.P. Uitz. van de PPR. 19.00 L.P. (S) De Rode Draad. 20.00 (S) VARA-klassiek (1) Viola da gamba en klavecimbelmuz. 20.50 (S) Het zout in de pap. 20.55 (S) VARA- Klassiek (II) Rozdjestvenski-cyclus (III). 22.30 ws. 22.10 Open School. 23 25 (S) Muz. van deze eeuw. 23.55 Nws. HILVERSUM III DONDERDAG HILVERSUM I Ieder heel uur nws. 2.02 (S) Nacht dienst. 7.02 (S) Het levende Woord. 7.10 (S) Vandaag....donderdag. (8.25 In 't voorbijgaan). 9.02 (S) Wie weet waar Willem Wever woont.10.02 (S) Muziek bij dc koffie. 12.02 (S) Het nuttigen van etenswaren is toege staan. 13.02 (S) Hier en nu. 13.20 (S) NCRV-Globaal. 17.02 (S) Rozegeur en prikkeldraad. 18.10 (S) Hier en nu. 18.30 (S) May day '80. 18.45 (S) Leger des Heils- kwartier. 19.02 (S) De wereld zingt Gods lof. 19.55 (S) Op de man af. 20.03 (S) Metropole Orkest. 21.02 (S) Kerkorgelconecrt. 21.40 (S) Litera- ma-donderdag. 22.02 (S) Bij de tijd. NOS. 23.02 iS) Met het oog op mor gen. KRO 0.02 (S) De Nachtspiegel. 1.02 (S) Tussen de hoezen niet Win- fried Po vel. 3.02 (S) Herrie of Harry op I. 6.02 (S) Country time. 6.50 Hel levende woord. HILVERSUM II AVRO7.00 Nws. 7.10 AVRO: aktueel en informatief. IKON, 9.30 Morgen gebed t.g.v. Hemelvaartsdag. AVRO 10.00 Radio lawaaipupeguai. 10.10 Concertant: klassieke muz. 10.30'tis historisch. 10.50 AVRO's Radio journaal. 11.00 Klassieke piano- muz. 11.20 Aspekten. 11.50 Regio naal. provinciale informatie. 11.56 R.V.U. Het einde van de boer. 12.16 Lichte grammofoonmuz. 12.26 Me dedelingen voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.35 AVRO's radiojour naal. 12.50 AVRO-tema 13.00 Nws. 13.10 AVRO's Radiojournaal. 13.15 Europa. 13.35 Per Saldo. 14.00 n Middagje Avro. 16.30 AVRO: aktu eel en informatief. 17.24 Mededelin gen 17.30 Nws. 17.35 AVRO's Ra diojournaal. 17.55 Richting. IKON. 18.05 Kleur. 18.35 De Vrije Gedach te. P.P. 18.50 Uitzending van het CDA. AVRO 19.00 Frans op z'n Brusse. 19.14 Lichte grammofoon muz. 19.20 (S) In dc kaart gespeeld. 21.00 (S) Ensemble M: klassieke muz. 22.30 Nws. 22.40 (S) Radio Ka merorkest. 23.15 (S) Jazz spectrum 23.55 Nws. IKON: 18.05 Kleur. 18.35 De Vrije Gedac hte. P.P. 18.50 Uitzending van het CDA. AVRO 19.00 Frans op z'n Brusse. 19.14 Lichte grammofoon muz. 19.20 (S) In de kaait gespeeld. HILVERSUM III Ieder heel ujur nieuws. TROS. 7.02 (S) De Haverinoutshow,. 9 02 (S) Continu muziek. 1.02 (S) De Pol- derpopparade. 12.02 (S) De Neder landstalige top tien. 13.02 (S) 50 Pop of een envelop. 15.02 (S) TROS top 50. NOS 18 03 (S) De avondspits met de Nationale Hitparade.TROS 19.02iS) Poster. 20.02 (S) Ferry Maat s Soul Show. 22.02 lS)Sesjun. 23.02 (S)Wim van Putten met LP-werk. HILVERSUM IV VARA 7.00Nws. 7.02 (S) Groot en klein. 9.00 Nws. 9.02 (S) Pianisten portret. 9.55 (S) VARA-klassiek. 10.20 (S) Concertgebouworkest. 12.00 Nws. 12.02 (S) Klassieke muz. 13.05 Het zout in de pap. 13.30 VA RA-klassiek. 14.00 Nws. 14.02 (S) L'Amfiparnasso, van Vecchi. 15.00 (S) Klassieke pianomuz. VRIJDAG HILVERSUM I IEDER HEEL UUR NIEUWS. KRO: 7.03 Echo 7.13 Even na zeven. (8.03 Echo.) 9.03 Gevar. progr. 12.03 Gevar. progr. 14.02 5X3. 15.02 Op de Valreep. 17.02 En zo hoort hel ook! HILVERSUM II VPRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgvm. 7 2(i Radionieuwsdienst VPRO. (7.30, 8.00,8.30 Nws.) 9.00 Gym. voor de vrouw. 9.10 Waterstanden. 9.15 Expres-Vpro. NCRV: 10.30 Gedich- TROS:- 11.20 Week in - week uit. 12.26 Mcded. voor land- en tuin bouw. 12.30 Nws. 12.36 Aktua. 13 00 Nws. 13.11 Meer over minder. 14 20 Op de zeepkistkomt u maar. 14.45 't Kan van nut zijn. 15.30 Van onze redaktie. VOO: 17.00 Info-radio (17.30 Nws.i HILVERSUM III IEDER HEEL UUR NIEUW.s EO: 7.02 Ronduit op drie. 8.03 EO-Mct- terdaad-memo. 8.05 Tijdsein. 9.03 De muzikale fruitmand. 10.03 Te elfder ure. NCRV: 11.03 Pup non stop 12.03 Goeiennddag. VOO 14.02 Tip- parade. 15.20 Popjourn. 15.30 Top- 40. (16.45 Concertnws.). 9.00 Nws. 9.02 Muziek uit de midde leeuwen en Renaissance 9.30 Vrij- dagmorgenconcert. VOO: 11 00 Mu ziek voor miljoenen. (12.00 Nws.). EO: 13.00 Klankspiegel. 14.00 Nws. 14.02 Theologische verkenningen. 14 20 Klass. concert VPRO: 15 00 Muziek-op-vier Graffi-son WOENSDAG NEDERLAND I - 18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) 18.40 - Toeristische tips (NOS) 18.45 - Staatslotei ij (NOS) 18 50 - Emilie (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Van gewest tot gewest (NOS) 19.50 - Uitzending van de VVD (P.F.) 20.00 - Film van de Nationale Commissie tegen het Alcoholisme (SOCUTERA) 20.05 - Pauze-film (NOS) 20.10 - Voetbal (NOS) 22.15 - Journaal (NOS) 22.35 - Den Haag vandaag (NOS) 22.50 - Panoramiek (NOS) 23.40 - Journaal (NOS) NEDERLAND II - 18.00 - Nieuw 18.15 18 55 18.59 20.32 21.30 22.05 22.30 doven en slechthorenden (NOS) Russisch II voor gevorderden (13) (TELEAC) Journaal (NOS) Het paard van Troje, gezinsprogramma (IKON/KRO/ RKK) Journaal (NOS) Film van de Nationale Commissie tegen het Alcoholisme (SOCUTERA) Vakantie in Nederland, amusementsprogramma (VOO) Gespreksprogramma (VOO) Muziekspecial (VOO) Taxi, tv-serie (VOO) Veronica's agenda (VOO) Microprocessors II, 2e cyclus (1) (TELEAC) Journaal (NOS) DONDERDAG NEDERLAND 1 18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) 18.40 - Paspoort, voor Turken (NOS) 18.50 - Emilie (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Alleen op de wereld (AVRO) 19.25 - Muziekspecial (AVRO) 19.50 - De macht van het kleinste, informatieve serie (AVRO) 20.40 - Jonge mensen op het concertpodium (AVRO) 21.35 - Journaal (NOS) 21.45 - Artsenij (NOS) 22.20 - Journaal (NOS) NEDERLAND 2 18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) 18.25 - Het menselijk lichaam (TELEAC) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Woody Woodpecker (TROS) 19.07 - De hulk (TROS) 20.00 - Journaal (NOS) 20.10 - Ik, Claudius (TROS) 21.50 - Aktua tv (TROS) 22.40 - Soap, tv-serie (TROS) 23.05 - Journaal (NOS) WOENSDAG DUITSE TV DUITSLAND I 20.00 Journaal 20.15 in Parijs is alles mogelijk (NDR) 21.45 Beelden uit de wetenschap (BR) 22.30-23.00 The ma's van de dag DUITSLAND II 17.40 De draaischijf 18.20 Zing mee met Heino 19.00 Journaal 19.30 Te gen de wind 20.15 Balans 21.00 Journaal 21.20 Charlie's Angels 22.05 Dat gaat U aan 22.10 Voetbal 23.50-00.00 Journaal DUITSLAND III WDR i9.45 Journaal 3. 20.00 Journaal. 20.15 Op woensdag in21.45 Mo menten. 22.00 Het zevende zintuig. 22.05 Thunder bay - „Die Todes- bucht von Lousiana". 23.45 Nieuws. 18.00 Sesamstraat 18.30 Als Spanjes bloemen bloeien. 19.00 Rijden op pony's. 19.15 Computer! Computer? 20.00 Journaal. 20.15 Actueel week overzicht. 21.00 De in ingedeel bur ger. - Privacy contra veiligheid. 22.05-24.OOMan Friday. - Engelse speelfilm uit 1975 van Jack Gold. 15 50 Reportage. 16.35 Journaal. 16 40 Brigadoon, musical. 18.30 Filmreportage. 19.00 Journaal. 19.15 Informatief programma. 19.30 Spelprogr. 20.50 Liefdadigheids- progr. 21.00 Journaal. 21.05 Aktueel magazine. 21.50 Knoblauch ist zehn DUITSLAND III WDR 17.00-17.15 Schooltelevisie. 17.30 'TV-cursus. 18.00 Gevarieerd kinderprogr. 18.30 Cursus Natuurkunde. 19 00 Jonge- renprogr. 19.55 Journal 3. 20.00 Journaal. 20.15 Stem meines Le- bens. 21.45 Medisch magazine. 22.30 Aktueel i DONDERDAG DUITSLAND I 10.00 Juurnaal. 10.05 Aktualiteiten. 10.25 Showprogr. 11.10 Aktueel ma gazine. 11.55 Reportage. 12.25 Jour naal. 12.30 Filmportict. 13.20 Die- renprogramina. 14jÜ5 Reportage. 14.55 Kinderserie. 15.25 Muziekpio- gianima. 16.10 Sport. 17.40 Reporta- 18.25 Der Pass des Teufels. 19.45 Re ligieus programma. 20.00 Journaal. 20.15 Filmrepnrtage. 21.00 Muziek DUITSLAND II 12.00 Klassieke muz. 13.00 Regio naal magazine. 13.35 Journaal. 13.40 Showprograinma. 14 85 Filmrepor tage. 15.10 Die Mutprobc. speelfilm. WOENSDAG BELGISCHE TV BELGIË VLAAMS 19.45 Journaal 20.05 Voetbal 22 15 Puur cultuur 22.45-23.00 Laatste NET II 16.30-20.05 Zie BRT 1. 20.05 Tie nerklanken 20.45-22.15 Men moet wel leven DONDERDAG BELGIE VLAAMS 1000 Eucharistieviering. 15.30 Zweedse jeugdfilm. 17.00 Amuse- mentsprogr. 18.00 Tekenfilmserie. 18.05 Geva rieerd informatief progr. 18.35 De schelmenstreken van Gom. 19.00 Licht progr. 19.05 Sportprogr. 19.35 Mededelingen en Morgen. 19 45 Journaal. 20.10 Amusementsprogr. 21.10 Panorama 22 00 Zola, het menselijk geweten. 22.55 Jour naal. NET II 10 00 Eucharistieviering. 15.30 Zweedse jeugdfilm. 17.00 Amuse- menlsorocr. 18.00 Tekenfilmserie. 18.05 Geva rieerd informatief progr 18.35 De schelmenstreken van Gorri. 19 00 Licht programma. 19 05 Sportpro- 1935 Mededelingen a goed. 21.55 Documentaire. Oud-Leidenaar Bert Brusche maakte onlangs als NOS-mede- werker een filmpje over de wagenmakerij van JJ. de Groot op de Oude Varkenmarkt. Wagenmaker De Groot, aan wiens persoon onlangs in de rubriek "Publiek veel aandacht is geschonken, nam het bedrijf in 1915 van zijn vader over. De 80-jange De Groot is de enige wagenmaker, die Leiden op het ogenblik nog rijk is. Het filmpje van Bert Bnische, waarin ecu stukje Leidse historie is vast gelegd,wordt vanavond uitgezonden in de rubriek 'Van gei vest tot ücwest". (Nederland I, 1859 uur). Veronica-mcdewerker Henn Remmers heeft een programma ge maakt rond de figuur van Hans Wiegel, dat vanavond op het scherm komt. Wiegel wordt in dit programma niet alleen in zijn functie van vice-premier en minister van binnenlandse zaken, maar ook als echtgenoot en huisvader gevolgd. Nederlaïid 2,2130 uur). De NOS-televisie zendt morgenavond naar aanleiding van het besluit dat het Westduitse Olympisch Comité dan die dag heeft genomen over het al dan niet boycotten van de Olympische Zomer spelen in Moskou na het laatste journaal op Nederland I van 2225 tot 2250 uur een extra aflevering uit van de serie Sport en poli tiek .In deze afleveringdie tot stand komt in samenwerking tussen Panoramiek en Studio Sport, komen interviews en commentaren over het Westduitse besluit. HET ZOUT IN DE PAP- VARA. Woensdagavond op Hilversum II om 2020 uur. Sinds enkele dagen is het jaarlijkse filmfestival in Cannes weer aan de gang. Veertien dagen lang houden kopers, filmers en anderen zich weer intensief met films bezig, met als uiteindelijk hoogtepunt de toekenning van de Gouden Palm Jean ne van Munster cn Nanda Deutekom reisden v<k>i VARA s Zout m de pap naar de Franse badplaats af en melden zich woensdug- avond met hun eerste impressies.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1980 | | pagina 5