"Ik ben een ik hou van romanticus en het platteland' I "Groot uur U" wordt in andere vorm voortgezet toegelicht Dat wicht heeft alles uitgelokt Roman Polanski bij Nederlandse première van Tess Gekke Mensen?9 dankt succes aan spelers [[üM^Mogramma DONDERDAG 31 JANUARI 1980 RADIO - TV - KUNST PAGINA 5 AMSTERDAM - "Er gaat geen gelegenheid voorbij of ik word benaderd over mijn 'af faire' in de Verenigde StatenDat zei gis teren de licht geagiteerde filmregisseur Roman Polanski in een Amsterdamse bio scoop, waar hij, samen met de fraai-ogen- de, 19-jarigefilmactriceNastassia Kinski, aanwezig was om zijn jongste film 'Tess' toe te lichten. Tijdens de persconferentie wilde hij niet verder gaan dan te verkla ren, dat hij zijn artistieke en zijn privéle- ven strikt van elkaar wilde scheiden. Na afloop was hij bereid tot het geven van een persoonlijk commentaar Roman Polanski: 'Als regisseur van veel belangrijke films heb ik in de wereld naam gemaakt. Hel moet duidelijk zijn, dat veel mensen daarop afkomen. Zo ook dat der tienjarige meisje in Amerika, dat duide lijk op sensatie belust was. Zij beschuldig de mij er van, dat ik haar verdovende middelen had toegediend, sexfilms met haar had gemaakt, haar dronken had ge voerd in het huis van Jack Nicholson, haar naakt had laten zwemmen in zijn zwem bad en voorts de liefde met haar had be- Ik was eigenlijk al veroordeeld voor ik één woord te mijner verdediging had aange voerd. Vooral toen later, de nu 29-jarige Anglica Huston als kroongetuige wilde vertellen, dat zij van het alles getuige was geweest. En dat notabene, terwijl de poli tie cocaïne op haar had gevonden. Toen is wel duidelijk gebleken hoe graag de poli tie van de staat Californië mij wilde pak ken, want Angelica Huston werd beloofd buiten vervolging gesteld te worden, wan neer ze zich bereid verklaarde als kroonge tuige in de rechtszaak tegen mij op te tre den. Dat heeft ze toen gedaan. Ik heb mij destijds noodgedwongen in de rechtzaal van Santa Monica, waar het proces werd gevoerd, schuldig moeten verklaren aan het 'misbruiken' van een dertienjarig meisje. Maar geloof me, dat 'onschuldige meisje' wier moeder ik overigens toen ook zeer goed kende, wist bijna nog meer van het liefdesspel af dan ik. Zij heeft destijds mijn naam willen gebruiken om zelf op een, naar haar inzicht, positieve wijze in de publiciteit te komen Ik walg er van als ik er nog aan terugdenk De hysterie .waarmee dat hele proces werd omgeven en het voordeel van de twijfel dat niemand mij gunde. Later hebben mij critici mij verweten.dat ik in mijn films alle persoonlijk doorleefde ellende afreageer. Zo zou ik in 'Mac Beth' de onthoofdingsscène tussen Mac Beth en Ma.cDuff extra bloederig en realistisch hebben gemaakt om de doorstane emoties na de afschuwelijk moord op mijn toen malige vrouw Sha ron Tate door de hippie bende van Charles Manson af te reageren Op een gegeven ogenblik nam de hysterie in Amerika tegen mijn persoon door die af faire met dat meisje zulke onwezenlijke vormen aan. dat ik het verstandiger oor deelde dat land te verlaten en een t ijdje in Parijs te gaan wonen. Later heb ik gele zen, dat rechter Laurence Rittenbad mij gedwongen zou hebben het land te verla ten. Ook zou ik gevlucht zijn uit angst voor een lange gevangenisstraf. Maar de enige waarheid is. dat ik door dat meisje min of meer in verlegenheid ben Zij heeft alles uitgelokt, wellicht geïnspireerd door haar moeder, met wie ik in die tijd net een affai re achter de rug had." Zou je niet graag naar Amerika gaan om 'Tess' te begleiden op de manier waarop je dat nu ook in Nederland doet? Roman Polanski: "Tess komt in de zomer van dit jaar in Amerika in roulatie, maar ik zal de gelegenheid niet aangrijpen naar dat land terug te keren. Wut men mij daar heeft aangedaan zal ik niet snel vergeten. De moord op Sharon en de aanklacht van dat wicht zijn er zo een paar. Dat boven dien destijds de naam van mijn goede vriend Jack Nicholson in het schandaal werd gemengdomdat het allemaal in zijn huis was gebeurd, betekende een zeer pijnlijke bijkomstigheid voor mij. Maar dit alles ligt alweer drie jaar achter me. Ik vind overigens toch .datje in eerste instan tie naar mijn films moet kijken en pas op de tweede plaats naar de regisseur. Hoe verleidelijk het ook moet zijn onderwerpen als deze ter sprake te brengen. BERT KOEKEBAKKER AMSTERDAM - Bij wijze van verrassing bracht gisteren de Nederlandse verhuurder van Roman Polanski's met spanning tegemoet geziene film TeSs (ook in Leiden te zien) de regisseur in eigen persoon mee naar de Amster damse persvoorstelling. Maar er schijnt overredings kracht voor nodig te zijn geweest, want Polanski heeft een hekel aan confrontaties met journalisten - zegt hij zelf - en helemaal sinds dat onverkwikkelijke Ameri kaanse schandaal. De tot Fransman genaturaliseerde Poolse cineast stelt dan ook uitdrukkelijk dat hij zijn artistieke en particu liere levens gescheiden wenst te zien, en het is zijn erva ring dat journalisten daar meestal slecht toe in staat zijn. '<unst en particulier leven heeft hij zelf overigens niet gescheiden ge houden toen hij de hoofdrol voor zijn verfilming van Thomas Hardy's roman Tess d'Urbervüle te spelen gaf aan Nastassia Kins ki, Klaus Kinski's prille dochter, die ook een hoofdrol is gaan spe len in Polanski's particuliere le ven .Het idee om Tess te verfilmen zo vertelt de regisseur, is ontstaan toen producent David OSelznick de rol een keer had aangeboden aan Sharon Tate, de vermoorde, vroegere echtgenote van Polans ki. Aan haar heeft Polanski zijn film nu opgedragen Roman Polanski: „Sharon heeft me indertijd het boek laten lezen en het trof me diep. Selznick had al tijd twee grote projecten die hij in zijn leven geregisseerd wilde zien: Gejaagd door de Wind en Tess d'Urberville. Alleen het eer ste project heeft hij - zoals we al lemaal weten - overeind gekre gen. Het tweede niet. Selznick heeft de hoofdrol ook nog ooit aangeboden aan Jennifer Jones, maar dat kon toen moeilijk, aan gezien de actrice er al te oud voor was. Tess moest immers door kunnen gaan voor een meisje van een jaar of 17,' 18. En het vinden van een actrice die op zo'n jonge leeftijd een dergelijk zware rol aan kan, zoiets is vrijwel onmo gelijk" ..Nadat de Amerikaanse rechten op het nog steeds niet verfilmde' boek waren verlopen, heb ik het plan nog heel lang voor me uitge schoven, omdat ook vopr mij het vinden van een geschikte actrice een struikelblok bleef. Totdat ik Nastassia Kinski ontmoette en na mijn vlucht uit Amerika, de Franse producent Claude Berri me voorstelde nu eindelijk Tess te gaan maken... Overigens is het boek al ooit een keer eerder ver filmd geweest, in 1919, door MGM. Dat heeft Hardy zelf nog meegemaakt, en die was er erg ongelukkig over, onder meer omdat men er een gelukkig slot bij gefantaseerd had" Western Wat is voor Polanski aantrekkelijk geweest aan de verfilming van een dergelijk romantisch, 19e- eeuws gegeven? Polanski: „Ik hou ervan alle soorten van films te maken. Cul de Sac was inder tijd een avantgarde film, Rose mary's Baby een occulte thriller, Chinatown een detective, Mac beth was klassiek toneel, de Fi- reless Vampire Killers een grie zelkomedie Ik hoop ook nog eens een western te maken. En Tess is dus een klassieke liefdesge schiedenis. De literatuur in de Roman Polanski en Natassia Kinski op de persconferentie in Amsterdam LEIDEN - Hoewel Pleuni Touw en Ronny Bierman dat gisteravond in de kleedkamer heftig ontkenden, moet het succes van 'Gekke Mensen?' ('Absurd person singulai') van de auteur Alan Ayckbourn, in een zeer sfeervolle vertaling van Jeroen Krabbé, toch in eerste instantie aan hen plus Carola Gijsbers van Wijk, Gerard Cox en Jules Royaards toegeme ten worden en pas in tweede instantie aan de toneelauteur Wat vooral Gerard Cox en Peuni Touw met de tekst doen is meer dan het een extra dimensie geven. In het genre is 'Gekke Mensen?' beslist niet het beste, dat Ayckbourn ooit uit zijn schrijfmachine draaide: toch kan het stuk minimale (dramatische) eisen glansrijk doorstaan. Maar ik vrees het ergste voor Ayckbourn, wanneer een amateurtoneelgezel schap besluit 'Absurd person singular' op het repertoire te nemen. Pas dan zal duidelijk worden, dat de inbreng van Ronny en Pleuni veel belangrijker is dan zij nu in alle bescheidenheid willen toegeven. Bij de mannelijke rolbezetting trok vooral Cox de meeste aandacht naar zich toe, maar naast hem kon Jules Royaards zich moeiteloos overeind houden. Wim de Meijer, die Hugo Metsers verving, deed toch wel ver langen naar het moment waarop Metsers die rol weer over zal nemen. Het changement tussen het eerste en het tweede bedrijf is onaangenaam lang; al lijkt het moeilijk een redelijk alternatief voor deze décorwisse ling aan te dragen. Wanneer men het genre niet accepteert, kan men zonder enige moeite tot de conclusie komen, dat 'Gekke Mensen' een draak van een stuk is. Maar het is dan ook de bedoeling, dat dit publiek deze voorstellingen mijdt. Gisteravond werd in elk geval in een zeer redelijk bezette Leidse Schouwburg duidelijk, dat het publiek aan 'Gekke Mensen' een koste lijke avond beleefde. Niets lijkt immers makkelijker dan de met fruit stoeiende acteurs en actrices om deze "simpele" handelingen aan de schandpaal te nagelen. Dit zou dan inmiddels een groot onrecht zijn, omdat voor dit soort blijspe len wel degelijk een zeer groot publiek bestaat, dat gisteravond weer eens zorgeloos aan z'n trekken kon komen. BERT KOEKEBAKKER tweede helft van de 20e eeuw heeft maar heel weinig liefdesge schiedenissen opgeleverd. En het schrijven van een origineel script voor een goede hedendaagse liefdesgeschiedenis is nog veel moeilijker" Het al dan niet bewonderen van Polanski's Tess is een kwestie die volledig samenhangt met het al dan niet appreciëren van het soort film. Maar weinig menings verschil kan er bestaan over de schitterende wijze waarop het drama verfilmd is. Juist die vormgeving heeft Polanski veel extra problemen gegeven. Zo kon er niet gefilmd worden in Engeland, waar het oorspronke lijke verhaal zich afspeelt. En halverwege de opnamen over leed de beroemde cameraman Geoffrey Unsworth aan een hart aanval. Lokaties „Het bleek dat in Dorset de authen tieke lokaties niet meer bruik baar waren. Dat typische heg- genlandschap bestaat er niet meer en overal vind je elektrici- teitsmasten. Maar we hebben in Frankrijk, in Normandië, loka ties gevonden die nog heel veel lijken op het vroegere Dorset. Wat niet zo gek is, omdat - voor dat slechts een miljoen jaar of wat geleden het Kanaal ontstond - die Engelse en Franse streek aan el kaar vast hebben gezeten. En Normandië bleek nog steeds tamelijk ongerept. Voor de sfeer bepaling van de fotografie heb ben we wel een beetje naar 19e- eeuwse schilderijen gekeken, van Courbet onder andere, maar we zijn die niet gaan eopiëren, zo als men tegenwoordig nogal leuk schijnt te vinden. Ik acht zoiets te esthetisch en beleef aan dat soort nauwgezette reconstructies geen speciale genoegens..." „Ja, dat overlijden van Geoffrey Unsworth kwam bij ons erg hard aan. Hij was een van de besten, zo niet de beste cameraman ter we reld, maar voor ons betekende hij veel meer dan dat. Tijdens opna men word je allemaal een beetje familie van elkaar, zeker als die opnamen - zoals in ons geval - negen maanden in beslag nemen. Ik heb nooit zo'n goede ploeg bij elkaar gehad als nu voor Tess. Geoffrey had zich erg geliefd ge maakt en hij vormde het centrum van de „crew". Zijn overlijden kwam aan als een catastrofe. Toen we eenmaal besloten had den toch met de opnamen door te gaan. hebben we het eerst nog geprobeerd zonder „supervisor" voor de fotografie, met dus enkel de „camera-operators". Dat bleek niet te kunnen. Het was alsof ie dereen nog op de beslissingen van Geoffrey bleef wachten en het uitlichten ging niet goed". „Toen bleek de Franse cameraman Ghislain Cloquet bereid om in te springen, en dat is heel moeilijk voor hem geweest, want iedereen gedroeg zich tegenover hem toch een beetje als tegen een stief moeder. En stiefmoeders maken zich moeilijk geliefd. Maar hij was verstandig, had geduld en was zelf een bewonderaar van Unsworth. En na het bestuderen van het reeds opgenomen mate riaal wist hij de stijl voortreffelijk door te trekken. Er is één schóne waarin je even ietsje stijlverschil zien kunt als je het weet. Dat was de eerste dag van Cloquet. Daar na is alles perfect gelopen" Romanticus Vooral oogstrelend aan deze film is de liefde waarmee naar het plat teland gekeken wordt, het boe renbedrijf gedurende de steeds wisselende seizoenen. „Ik ben een romanticus, zoals de meeste Polen, en ik hou van het platte land. Het is voor mij een soort melancholieke jeugdliefde. Ik ben zelf in de stad opgegroeid, maar toen tijdens de oorlog mijn ouders eerst in het getto en daar na in het concentratiekamp te recht waren gekomen, was ik on dergedoken op het Poolse plat teland. Dat landleven was voor mij een openbaring, al was het nog veel primitiever dan het vo rige eeuwse Engelse landleven, zoals het in mijn film geschetst wordt. Ze hadden in Polen hele maal geen machines. Maar het had iets van een ongelooflijke puurheid en ik herinner me het avondlicht daar. Met veel nostal gie denk ik daar nogal vaak aan terug" HILVERSUM (ANP) - Het VARA- televisieprogramma Een groot uur U", dat tot nu toe door Koos Koos Postemageen 'G rooi uu r U Postema werd gepresenteerd krijgt, nu deze met ingang van 1 februari naar de NOS overgaat, een andere naam. Het wordt op dezelfde grondslag van de voorgaande uitzendingen "Een ander uur U". Dat "ander" slaat dan voornamelijk op de pre sentatie. Op 8 februari is die in handen van Anneke Bonman, die aan de School voor de Journalis tiek in Utrecht journalistieke vaardigheid doceert. Het staat overigens nog niet vast op zij ook de drie uitzendingen, die nog voor dit winterseizoen ge programmeerd zijn. zal presente ren. Mogelijk kiest men steeds voor een nieuw gezicht. Anneke Bonman, die voor haar baan bij de School voor de Jour nalistiek al bijna 25 jaar voorna melijk als verslaggeefster heeft gewerkt, is niet helemaal een on bekende voor de kijkers. In het tweede deel van de jaren '60 na melijk heeft zij als presentatrice al meegewerkt aan de VARA-te levisierubriek "Achter het Nieuws". NEDERLAND I 18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) 18.30 - Sesamstraat (NOS) 18.45 - Paspoort voor Turken (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Staaltje de locomotief, tekenfilmserie (NCRV) 19.05 - Kerkbuurt (NCRV) 19.30 - Lucy en Mr. Mooney. tv-serie (NCRV) 19.55 - 't Is maar 'n verhaal, tv-film (NCRV) 21.37 - Journaal (NOS) 21.55 - De reis van Charles Darwiri, tv-serie (NOS) 23.00 - Journaal (NOS) 23.15 - Resultaat bisschoppensynode (KRO) NEDERLAND II. 18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - De TROS Top 50 (TROS) 20.00 - Journaal (NOS) 20.27 - Andre Alaaaf, amusemenls-programma (TROS) 21.30 - Nederland '43, tv-serie (TROS) 22.20 - Aktua TV (TROS) 23.10 - Soap, tv-serie (TROS) 23.40 - Journaal (NOS) DUITSE TV DUITSLAND I (Reg. progr. NDR: 18.00 Akt. magaz. 18.30 Akt. 18.45 Kleuterserie. 18.55 Polizeiinspektion 1, TV-serie. 19.25 Reg. magaz. 19.59 Progr.overz. WDR: 18.00 Detektiv Harvey, tv-serie. 18.15 Eine amerikanische Familie, tv-se rie. 19.15Akt. 19.45 Hirsemann&Co., TV-serie. 20.00 Journaal. 20.15 Dis- eussieprogr. 21.15 Amusem.serie. 21.45 Amusem.progr. 22.30 Akt. 23.00 Filmreport. 24.00-0.05 Journ. DUITSLAND II 18.20 Der Burgermeister, tv-serie. 19.00 Journ. 19.30 Amusem.progr. 21.00 Akt. 21.20 Filmreport. 22.05 Hochstapler, tv-spel. 23.50 DUITSLAND III WDR 18.00 Kleuterprogr. 18.30 Cursus Na tuurkunde. 19.00 Jeugdmagaz. 19.45 Journal 3. 20.00 Journ. 20.15 II Bido- ne, speelfilm. 21.55 Inform, serie. 22.40 Akt. 23.25 Journ. BELGISCHE TV BELGIÈ VLAAMS 18.00 Kinderserie. 18.05 Akt. kinder- progr. 18.35 Jeugdserie. 19.00 Kort film. 19.05 Sport. 19.35 Meded. en Morgen. 19.45 Journ. 20.10 De Mal- lens, tv-serie. 21.00 Panorama. 21.50 Episch verhaal. 23.20-23.35 18.00-20.10 Zie NET 1. 20.10 Film- rubr. 21.00 Der eiserne Gustav, tv-se rie. 22.00-23.00 Muziekspel. Onder het motto ANDRE ALAAAAF stort de TROS-televisie on der aanvoering van André "Wie heeft die bal" van Duin zich van avond in het carnavalsgewoel. Een overzicht van de meest populai re carnavalskrakers passeert tijdens een carnavalszitting onder leiding van Prins Frans de Eerste de revue. Achter Prins Frans gaat Frans van Dusschoten schuil, die zich gesteund weet door een Raad van Elf, bestaande uit elf uiterst sportieve en bekende Nederlanders. De rode draad in de zitting is het optreden van een ober in de gedaante van André van Duin. Als Frans van Dusschoten en André van Duin samen aan een der gelijk programma meewerken, kan Come van Gorp natuurlijk nooit ver weg zijn. Zij presenteert opnieuw haar eigen carnavalshit "Alie van de Wegenwacht" Andere vertolkers van het carnavalslied zijn o.a. Vader Abraham. Imca Marina, Nico Haak en Rita Corita (Nederland 2, 2027 uur) RADIO Nachtspiegel - KRO. Donderdagnacht om 00.02 uur via Hilver sum 2. Zo rond Hemelvaartsdag gaat de film Lieve Jongens naar het gelijknamige boek van Gerard Reve in première. In KRO s Nachtspiegel alvast een voorproefjeGerard Reve praat over zijn boek en zijn verwachtingen van de film. Hij zegt te hopen dat. hoewel de film natuurlijk bol zal staan van herenliefde, het over menselijke liefde zal gaan. ..De menselijke liefde is nu eenmaal ontoereikend. Daarover gaan mijn boeken". Naast Gerard Reve zijn Hugo Metsers, Hans Dagelel. Bill van Dijk. Albert Mol en Paul de Lussanet in de studio aanwezig. Week in...week uit - Tros. Vrijdagochtend om 1120 uur via Hilversum 2. Een themaprogramma ditmaal. De complete zendtijd zal worden besteed aan het vrouwenfilmfestival, dat in Amsterdam wordt gehouden. Aan dit festival wordt meegewerkt door de film huizen ShaffyOctopus en Akhanaton. De meeste films worden ge leverd door Cinemine. Aan de discussies over het filmfestival en over de relatie tussen vrouw en film nemen deel: reg isseuse Nouchka van Brakel.drie vrouwen uit de wereld van de VÖS-curssussen.een filmacademiestudente, een vertegenwoordigster van Cinemine. Pauline ter Reehorst en regisseuse Mady Kerbosch-Sachs Meer over minder - NOS. Vrijdagmiddag om 13.11 uur na Hilversum 2. Dit programma voor minderheden staat bijna geheel in het teken van de christen-Turken in ons land en de huidige situatie van christen-Turken in hun eigen land. Geproken wordt met de kamerleden Duinstra (D'66), Van den Berg (PvdA) en Van gVt-fPek (PSP)Voorts aandacht voor werkloze Zuidmolukse jon- Op de zeepkist - NOS. Vrijdagmiddag om 14.20 uur via Hilver sum 2. Het centrale thema is deze week pornografie. De mobiele zeepkist staat bij de Stadschouwburg in Amsterdam DONDERDAG 31 JAN. HILVERSUM I 18.11 (S) Hier en nu. 18.30 (S) In be weging. 18,45 (S) Leger des Heils- kwartier. 19,02 (S) De wereld zingt Gods lof. 19.55 (S) Op de man af. 20.03 (S) 't Is Ted-tijd 21.02 (S) Kerkorgel- concert oude en monderne werken. 21.40 (S) Literama-donderdag. 22.02 (S) Bij de tijd. NOS: 23.02-24.00 (S) Met het oog op morgen KRO: 00.02 (S) De nachtspiegel. 1 02 (S) Tussen de hoezen met Winfried Povel. 3.02 (S) Herrie of Harry op I. 6.02 (S) Country time. 6.50 Het levende woord. HILVERSUM II IKON 18.05 Kleur. AVRO: 18.35 OVER- HEIDSVOORL.: Tekst en uitleg 18.50 P.P.: Uitz. WD 19 00 (S) Zo hoor je nog eens wat. 19.20 (S) In de kaart gespeeld. 21.00 (S) Robert Schumann in documenten. 22.30 Nws. 22.40 (S) Klass. muz. voor viool en piano. 23.15 JS) Jazz spectrum, 23.50 AVRO's Radiojournaal. 23.55-24 00 Nws. HILVERSUM III OS: 18.03 (S) De Avondspits met de Nationale Hitparade TROS: 19.02 (S) Poster. 20.02 (S) Soul Show. 22.02 (S) Sesjun. 23.02-24.00 (S) Hugo van Gelderen met LP-werk. VRIJDAG 1 FF.BR HILVERSUM I Egmond. 12.03 (S) Hans van Willi- genburg. 14.02(S)"5x3". 15.02(S)Op de Valreep. 17.02 (S)En zo hoort het ook! HILVERSUM II VPRO: 07.00 Nws. 07.10 Ochtend- gym. 07.20 VPRO-expresse (07.30, 08.00 en 08.30 Nws.). 09.00 Gym. voor de vrouw. 09.10 Waterst. 09 15 Ex- press-VPRO. NCRV: 10 30 Onder schooltijd. NOS: 10.45 Werkbank. 10.55 Programma-overzicht AVRO: 11.00 Schoolradio. TROS: 11.20 Week in-week uit. 12.26 Meded. voor land en tuinb. 12.30 Nws. 12.36 Aktua. NOS 13.00 Nws. 13.11 Meer over minder. 14.20 Op de zeepkist. komt u maar. 14.45 tKan van nut zijn 15.30 Van onze redactie. VOO: 17.00 (S) In- fo-radio (17.30 Nws). HILVERSUM III EO: 7.02 (S) Ronduit op drie 8.03 (S) EO-Metterdaad-Memo. 8 05 (S) Tijd sein. 9.03 (S) De muzikale fruitmand 10.03 (S) Te elfder ure. NCRV: 11.03 (S) Pop non stop 12.03 (S) Goeie- middag VOO: 14.03 (S) Tipparade. 15.20 (S) Popjournaal. 15.30 (S) Top 40. HILVERSUM IV NOS 7 00 Nws. 7 02 (S) Vroeg klas siek 9 00 Nws 9 02 (S) Muziek uit de Middeleeuwen en de Renaissance 9.30 (S) Vrijdagmorgenconcert. VOO: 11.00 Muziek voor Miljoenen. (12.00 Nws.) EO: 13.00 (S) Klankspie- gel. 14.00 Nws. 14.02 (S) Theologische verkenningen. 14.20 (S) De klank schoonheid van de Poolse orgels. 14.40 (Si Plaat-praat VPxlO 15 00-17.00 (S) Muziek-op-vier. Ame rikaanse muz.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1980 | | pagina 5