Nieuw avontuur
Hauser Orkater
toegelicht
Een pak slaag" in première
'Potasch Perlemoer':
(H)eerlijk volkstheater
INGETOGEN
PIANOSPEL
BIRGITTA
BULGAKOW
Goed werk van het
Werkcentrum Dans
[[^[programma i
DONDERDAG 13 DECEMBER 1979
AMSTERDAM (GPD) - Voorlopig heeft Hauser Orkater de handen vol aan de voorstelling
„Zie de mannen vallen", waarvan sinds kort ook een elpee bestaat.
Marc van Warmerdam, die buiten zijn artistieke inbreng ook een belangrijk deel van de
zakelijke leiding op zich neemt, vertelt van een langdurige tournee door bijna heel
Europa, te beginnen rond de jaarwisseling in Rome en eindigend medio mei in Parijs.
Tussendoor ligt er ook nog een trip naar de Verenigde Staten in het verschiet, van half
maart tot half april, waarin opgetreden wordt in onder meer Los Angeles en Santa
Cruz.
RADIO - TV KUNST
■k Marc van Warmerdam: "Sommigen
op elkaar uitgekeken".
Wat de vaagheden rond de nieuwe plannen van Hauser Orkater betreft,
daarover wil Marc van Warmerdam na overleg met de groep eindelijk
wel wat kwijt. Hij stelt voor dat er nog niets definitief is vastgesteld,
maar wil er niet omheen dat de gedachten over de toekomst, zoals die bij
de mensen van het gezelschap leven, steeds concreter vormen gaan aan
nemen.
Wanneer de plannen van Hauser
Orkater kunnen worden verwe
zenlijkt, dan zal de groep zoals
deze nu bestaat inderdaad ver
dwijnen. In feite komt het erop
neer dat er enkele musici bij Hau
ser Orkater zullen vertrekken
(Gerard Atema, Chris Bolzeck,
Rob Hauser en Eddy Wahr).
Daarvoor in de plaats komen ac
teurs met grote ervaring, met wie
momenteel nog gesprekken
gaande zijn. Er zullen verder twee
kleine groepen komen in plaats
van de ene grote van nu.
Marc van Warmerdam: „We be
staan nu acht jaar. We zijn inder
tijd vanuit Velsen begonnen.
Dank zij een fantastische inzet
van allemaal hebben we een
enorme ontwikkeling doorge
maakt. We zijn het theater bin-
nengegroeid en we hebben
steeds naar nieuwe ontwikkelin
gen binnen de groep gezocht. Wat
we deden, lag in het begin niet zo
gemakkelijk.
We hebben nu een aantal pro
gramma's achter de rug van pri
ma artistieke kwaliteit, daar zijn
critici en publiek het over eens,
dus wij hoeven dat zelf niet eens
te zeggen. Met het talent dat we
nu in huis hebben, kost het geen
enkele moeite - nou ja - om op
nieuw een sterk programma in
elkaar te zetten".
„En daar gaat het nou precies om.
Dat betekent dat de echte uitda
ging, het echte avoj tuur, er voor
velen van ons een beetje uit is.
Eddy Wahr (drummer) zegt „Ik
wil wel eens wat anders dan een
hele dag opbouwen, drie num
mertjes drummen en dan weer
afbreken en verder trekken. Mijn
broer Vincent (bespeelt diverse
gitaren) wil ook wat meer in de
muziek gaan doen. Verder vindt
hij zich nog te jong om nu al te
weten hoe het er over anderhalf
jaar voor hem uitziet. En dat weet
je als je in een theatergroep bezig
bent. De boekingen moeten lang
van tevoren gedaan worden. We
hebben nu alweer geboekt voor
1981".
Betrokkenheid
De spelers en technici van Hauser
Orkater zijn ongeveer in septem
ber eens rond de tafel gaan zitten.
Een aantal van hen vond het wer
ken met de groep zoals dat tot dan
toe gebeurd was, artistiek niet
meer haalbaar.
Marc van Warmerdam: „Een aantal
mensen was duidelijk op elkaar
uitgekeken. Dat heeft niks te ma
ken met persoonlijke vetes of
zoiets, daar gaat het helemaal niet
om. Het was louter om artistieke
redenen. Sommigen voelden zich
uit elkaar gegroeid door het wer
ken met theater, of juist veel te
dicht naar elkaar toe. Er moest
ruimte komen. De betrokken-
Hauser Orkater gaat uit elkaar. Dit opzienbarende
gerucht doet al geruime tijd de ronde. Vooral
binnen de theaterwereld worden steeds stelli
ger klinkende geluiden vernomen dat de zo suc
cesvolle muziektheatergroep zal stoppen. Zelf
hulde de groep zich het liefst in een geheimzin
nig stilzwijgen wanneer de geruchten op tafel
kwamen. Zo ontstond langzamerhand een
merkwaardige onzekerheid, maar toch werd
duidelijk dat Hauser Orkater het zeker niet voor
gezien houdt in de theaterwereld. Er zijn oriën
terende gesprekken geweest over de toekomst
binnen het gezelschap en die hebben geleid tot
een aantal plannen voor de toekomst. Daarin
zullen bepaalde vergaande veranderingen wor
den doorgevoerd. Veranderingen die in elk ge
val het huidige gezicht van Hauser Orkater
drastisch zullen wijzigen.
heid bij iedereen is altijd zö
waanzinnig groot geweest; soms
ontzettend benauwend. Als je de
voorbereidingen, de repetities
meemaakte, letterlijk alles gaat
bij ons door de mangel.
Dertien mensen controleren alles
artistiek van elkaar. Dat heeft een
grote kracht, maar het heeft ook
nadelen. Je kunt nooit een voor
stelling maken met een duidelijk
verhaal. Het verhaal kwam bij
ons altijd achteraf. Als je het pro
gramma klaar had, begon je lang
zaam een bepaalde lijn te ont
dekken. Zekere overeenkom
sten, die nog maar weinig aan
vulling nodig hadden, en er ont
stond een krankzinnig verhaal.
Dat was zo met „Zie de mannen
vallen", ook met „Het Vermoe
den".
Uit het rondetafelgesprek kwam
een aantal persoonlijke wensen.
Mare: „De meest gehoorde wens
is wel dat iedereen kleiner wil
gaan werken; nu eens niet met
een hierna weer een heel grote
voorstelling maken. Ikzelf denk
bijvoorbeeld dat het mijn beurt
ook eens wordt om wat meer tijd
te vragen voor mijn artistieke in
breng. Jij bent heel goed in die
zakelijke leiding zegt iedereen al-
k AMSTERDAM (ANP) - De nieuwe speelfilm van Bert Haanstra (midden) is gisteravond in het
Tuschinski-theater in Amsterdam in première gegaan. De film is getiteld "Een pak slaag Het verhaal is
gebaseerd op het gelijknamige boek van Anton Koolhaas.
Behalve hoofdrolspeler Kees Brusse spelen onder anderen in de film mee Paul Steenbergen, Bernard
DroogJeroen Krabbé, Erik Schneider, Ellen de Thouars.Annet Nieuwenhuyzen en Sacco van der Made
Ook twee zoons van Haanstra werkten mee aan de totstandkoming van defilm.Jurre (op de foto links)
componeerde de muziek terwijl Remco Haanstra als co-regisseur aan "Een pak slaag "he eft meegewerkt.
Met ingang van vandaag is de film in een groot aantal Nederlandse steden, waaronder Leiden en
Alphen, te zien.
LEIDEN - Humor is een grillig fe
nomeen, dat slechts kan bestaan
bij de gratie van het feit, dat ze
gebracht wordt, onmiddellijk
nadat ze is verzonnen. Als je dit
uitgangspunt onderschrijft, dan
realiseer je je onmiddellijk met
welke enorme klus het Amster
dams Volkstoneel zich gecon
fronteerd zag, toen men besloot
weliswaar door Eli Asser bewer-
ke, maar oorspronkelijk door
Montague Glass rond 1915 ge
schreven toneelstuk "Potasch
Perlemoer" in 1979 op de planken
te brengen.
Vergeelde humor door niet van ta
lent gespeende acteurs en actri
ces gebracht in een door tomaten,
Family en Proloog geteisterde
theatertraditie, is de gedacht, die
je aanvankelijk bespringt. Maar
de realiteit leeft met deze onre
delijke vooringenomenheid op
gespannen voet. Dick Scheffer
(Diamant) en Lex Goudsmit (Po
tasch) speelden gistereavond in
een vrijwel volledig uitverkochte
Leidse Schouwburg de sterren
van de hemel.
Bewust noem ik Scheffer hier vóór
Goudsmit en een eveneens zeer
geëngageerd spelende Hans
Boskamp (Perlemoer), omdat hij
Diamant op zo n vertederende
manier gestalte gaf, dat je je in
vertwijfeling gaat afvragen of die
haast spreekwoordelijke "goeie
ouwe tyd" dan tóch heeft be
staan.
Bovengenoemden, maar vooral
ook Carry Tefsen (Marian Fren-
kel), Mimi Kok (Schoontje Klein)
en Gerdi Wind, die op een impo
nerende wijze de ziek geworden
Hannah de Leeuwe in de rol van
Dons Delmonte verving, weten
binnen een collectief enthou
siasme een sfeer op te roepen, die
voor vele ouderen onder de toe
schouwers ongetwijfeld aan
nostalgie zal grenzen.
In de interpretatie van het Amster
dams Volkstoneel, en wellicht
tevens door de ongetwijfeld sterk
persoonlijke regie van Jules
Croiset, is deze overbekende
dialoog van de textielhandelaren
A by Potasch en Maurits Perle
moer, afgewisseld door herken
baar neergezette bijrollen uitge
groeid tot een brok eerlijk thea
ter, dat heden ten dage nauwe
lijks meer subsidiegevoelig is.
Het is juist de persoonlijke inzet
van alle acteurs en actrices en het
tot op het schellinkje reikend en
thousiasme, die het zeer wezen
lijke gevaar "roemloos ten onder
gaan" tot een theoretische moge
lijkheid hebben teruggedrongen.
Vanavond en morgenavond zijn
er nog twee voorstellingen.
BERT KOEKEBAKKER
tijd, nu goed, ik zet me er met ple
zier voor in, maar eigenlijk heb ik
er een hekel aan. Het sDel komt
ook voor mij op de eerste
plaats".
„We zijn met z'n allen aan het puz
zelen gegaan. We zeiden dingen
tegen elkaar waarmee we de an
deren dan weer verbaasden. Het
valt niet mee om tegen iemand,
waarmee je jaren blijkbaar goed
gewerkt hebt, opeens te zeggen:
in een nieuwe opzet wil ik niet
meer met jou. We hebben die
dingen heel goed uitgepraat en er
ontstond een situatie waarin het
duidelijk werd dat Hauser Orka-
ter afgelopen was. Over. Niks
meer. Dat gaf iedereen een soort
gevoel van opluchting. Prima tijd
gehad, enzovoorts".
Doorgaan
,Maar acht jaar lang hebben we aan
een artistiek saldo gewerkt. Ieder
van ons heeft zijn talent ontwik
keld door keihard en bloedse
rieus te werken. We hebben ons
nooit ergens zomaar vanaf ge
maakt. We beschikken nu over
repetitieruimte, materialen, au
to's en ga maar door. We zijn een
theaterbedrijf geworden, waarin
een groep mensen werkt die barst
van het talent. En ook daarin is
ontzettend veel geinvesteerd. Het
grootste deel van de mensen bij
ons wil daarom toch doorgaan.
Dat werd in gesprekken en per
soonlijke inventarisatie al gauw
duidelijk. Nou, in eerste instantie
hebben we even alles vergeten.
Net gedaan of er niks was. Je be
gint dus opnieuw en hebben be
keken hoe toen de wensen la
gen".
Het resultaat werd een plan waarin
de Stichting Orkater blijft be
staan en waaronder dan twee af
zonderlijke groepen blijven wer
ken. Marc van Warmerdam: „Het
gaat om twee groepen die binnen
het collectief de Stichting Orka-
ter optreden. Dat betekent waar
schijnlijk minder voorstellingen
per groep en kleinere projecten
per groep. Maar het is ook een si
tuatie die zeker niet uitsluit datje
met z'n allen weer eens één heel
grote produktie gaat maken.
Maar wat we willen, is binnen het
collectief een grotere souplesse.
We hebben in elk geval ruim-
In het artikel over de overhandi
ging van het boekje "Maarten in
de ban van Oedipus", is gisteren
ten onrechte vermeld dat de au
teur ervan, F. Hiddema, psychia
ter is bij de Jelgersmakliniek.
Hiddema is hoofd van de afdeling
geestelijke gezondheid van GG
en GD.
schoots de tijd om daar met z'n
allen over na te denken".
Het gezelschap werkt hard aan een
nota, waarin de toekomstplannen
nauwkeurig uiteen worden gezet.
Hauser Orkater hoopt deze nota
medio januari 1980 aan te bieden
aan CRM en de overige subsi-
diènten. Het is in elk geval zon
neklaar. dat het gezelschap zich
bezint op een nieuwe toekomst,
waarin twee afzonderlijke groe
pen zullen werken, elk met een
eigen naam en artistieke verant
woordelijkheid.
LEIDEN - De in Oegstgeest wo
nende pianiste Birgitta Bulga-
kow gaf gisteravond in de kapel
zaal van K. en O. een recital met
muziek van hoofdzakelijk Tsje
chische herkomst. Componisten
overigens, wier namen hier goed
bekend zijn, doch van wie zelden
iets in recitals wordt uitgevoerd.
Enerzijds dus goed, dat Birgitta
Bulgakow die lang in Tsjecho-
slowakije heeft gewoond en met
dit land nog sterke bindingen
heeft, componisten als Dussek,
Smetana, Dvorak, Suk en Jana-
cek heeft opgediept. Aan de an
dere kant dreigde het aspect van
eenzijdigheid, mede omdat haar
spel zo ingetogen en ook afgeslo
ten bleef.
Daar waar zij meer moest geven,
zoals in Smetana, raakte zij uit
haar balans. Toch heeft mij iets in
haar spel ontroerd, vooral in Ja-
nacek, van wie zij delen speelde
uit de cyclus "Auf erwachsenen
Pfade waarvan zij de dramatiek
goed heeft doorvoeld en waarin
zij ook meer kleur bracht.
Over het algemeen leek mij haar
pedaalgebruik wat te overdadig,
en in Smetana liet zij er een paar
ongerechtigheidjes in verdwij
nen. Toch is deze pianiste niet uit
op "holle phrasen Integendeel,
haar spel is duidelijk naar binnen
gericht, bescheiden, en geken
merkt door een verfijnde intelli
gentie.
Wij hopen daarom Birgitta Bulga
kow nog eens te horen in een wat
meer gespreid programma. Mo
gelijk dat zij zich daarin ook wat
meer kan ontplooien.
BEP RIJNDERS
LEIDEN - Een veelzijdig en uitgebalanceerd programma - een gestileerd
"Clouds Cover", een humoresk "Om los te lopen" en een gewaagd "Win
dows".
Dat bracht gisteravond in een goed bezet LAK-theater het Rotterdams
Werkcentrum Dans. "Windows" van de Amerikaanse choreograaf/beel
dend kunstenaar Mel Wong, dat als derde onderdeel in het programma
was opgenomen, zou door zijn aanpak "gewaagd" te noemen zijn; naast
dans, licht en muziek wordt er in deze speciaal voor het Werkcentrum
gemaakte choreografie ook gebruik gemaakt van lichtbeelden, rekwi
sieten als stoelen en emmers en zelfs van het het gesproken woord.
"Windows" wordt door één van de danseressen aangekondigd met; Het
verhaal begint zo, maar we weten niet precies, wat het allemaal bete
kent". Juist door de overtuiging, Waarmee het gehele ensemble van 5
danseressen en 4 dansers dit bracht, werd dit eigentijdse "Windows"
zeer acceptabel en door de vernieuwende aanpak intrigerend. Vooral het
spel met de lijnen maakte een volledig benutten van de aanwezige ruim
te mogelijk.
Het technisch goed op elkaar ingespeeld zijn kwam in het tweede pro
gramma-onderdeel zo mogelijk nog beter tot uitdrukking. Juist dit hu
moreske "Om los te lopen" van choreograaf Hans Tuerlings, dat sterk
door filmische slapstickelementen geïnspireerd lijkt te zijn, staat of valt
met een strikte timing. Vooral door het extra aanzetten van verschillen
de bewegingen ontstonden verrassend humoristische effecten.
Mede door de geestige kostuums van Leonne Hendnksen (bovendien
droegen alle dansers en danseressen een pinnig brilletje) kwam dit "Om
los te lopen" vlot en orgineel over. Tegen dit wat oudere werk (de pre
mière was in 1976) stond het totaal andere "Clouds Cover" van de Au
stralische choreograaf Ian Spink, waarvan gisteravond de eerste proef-
voorstelling werd gegeven.
Geïnspireerd door de vliegveldmuziek "Ambiente" van de componist
Brian Eno Ontwikkelde Spink een choreografie, die zijn rustige, wel
haast "Zweverige" sfeer van begin tot einde behoudt. Het gestileerde
karakter was - het karakter van een proefvoorstelling in aanmerking
genomen - ook tegenover de programma-onderdelen na de pauze zonder
meer indrukwekkend. De ijle muziek met de over het algemeen vrij
rustige bewegingen een goed geheel.
WIJNAND ZEILSTRA
NEDERLAND 1
18 00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.30 - Sesamstraat (NOS)
18.45 - Paspoort voor Turken (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Alleen op de wereld, jeugdserie (AVRO)
19.25 - wat mag is niet leuk. documentaire over kansarme
jongeren (AVRO)
20.25 - Jonge mensen op het concertpodium (AVRO)
21.20 - Benny Neyman zingt-.(AVRO)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - Den Haag vandaag (NOS)
22.20 - NOS-tribune: discussie programma (NOS)
23.10 - Panoramiek (NOS)
23.35 - Journaal (NOS
NEDERLAND 2
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - De Hulk. tv-serie (TROS)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Dubbelspel (TROS)
21.30 - Op dood spoor, driedelig feuilleton (Dl. 1) (TROS)
22.20 - Aktua TV (TROS)
23.10
23.40
DUITSE TV
DUITSLAND I
(Reg progr. NDR: 18.00 Aben-
teuer der Landstrasse, tv-serie.
18.30 Act. 18.45 Klcuterprogr.
18.55 Abenteur der Landstras-
se, tv-serie. 19.25 Reg. magaz.
19.59 Progr.overz. WDR: 18.00
Inform, progr. 18.15 Eine ame-
rikanische Familie, tv-serie.
19.15 Act.magaz. 19.45 Ver
haal.). 20.00 Journ. 20.15 Dis-
cussieprogr. 21.00 Licht
muz.progr. 22.00 Spelprogr.
22.30 Act. 23.00 Filmreport.
0.05-0.10 Journ.
DUITSLAND II
18.20 Der Burgermeister, tv-se
rie. 19.00 Journ. 19.30 Spel
progr. 20.50 Liefdadigheids-
progr. 21.00 Act. 21.20 Duits al
lerlei. 22.05 Ein Schabiges Be-
grabnis, tv-film. 23.30
Journ.
DUITSLAND III WDR
18.00 Kleuterprogr. 18.30 TV-
cursus natuurkunde. 19.00
Jeugdmagaz 19 45 Joumal 3
20.00 Journ. 20.15 Big Boy.jetzt
wirst Du ein Mann (You're a big
boy now), speelfilm. 21.50 Cult,
magaz. 22.20 Filmmagaz ca.
23.05 Journ.
BELGISCHE TV
BELGIË VLAAMS
18.00 Kinderfilmsene. 18.05
Jongerenprogr. 18.35 Jeugdse
rie. 19.00 Laurel en Hardy:
Thicker than Water. 19.20 Opi-
nieprogr. 19.40 Morgen. 19.45
Journ. 20.10 Mork and Mindy.
tv-serie. 20.35 Panorama. 21.25
De verovering van het Westen
(How the West was won), tv-se
rie. 22.55-23.10 Journ.
NET II
20.1- Sporttnbune
20.40 - De boeren. Poolse serie
21.30-22 20 - Premiere.
Het boek "Running Blind" ran de Britse schrijver Desmond
Bagley stond model voor de gelijknamige televisieserie, die de
TROS met ingang van vanavond onder de titel Op dood spoor
gaat uitzenden. De koude oorlog tegen de achtergrond van het
mooie ongerepte IJsland zijn de ingrediënten van de driedelige
thriller-reeks. Centraal staat geheim agent in ruste Allan Stewart
Zijn verledenwaarin hij een man, die later een Britse collega van
hem bleek te zijn, heeft opgeofferd voor zijn eigen veiligheid, wil hij
maar liever vergeten De Russen zijn hem echter niet vergeten en
zouden hem graag van kant maken.
Op zekere dag komt Slade, Allans vroegere chef, langs en vraagt
hem een pakje in IJsland af te geven. Allan stemt toe. maar merkt al
snel dat het niet een gewone kocriersdn-: SU
din raken betrokken bij een wilde jacht OVtT het eiland
Hoofdrolspeler Stuart Wilson (als Stewart) is DOOT NederUmd oen
onbekende. Al eerder speelde hij een rol m de aflevering van de serie
The Strauss-family en was hij en >i.'
werking van Anna Karenina. De rol van Elm wordt gespeeld door
de IJslandse actrice Heida Steindorsdottir (Ned. 2, 2130 uur/.
Het programma NOS-tribune heeft vanavond de N ATO-beslis-
sing over de vernieuwing van de kernwapens als onderwerp. Be
langrijkste gast is HJ. Neuman, directeur van het Instituut voor
Vredesvraagstukken en tevens samensteller van het CDA-rapport
hierover. Generaal MH. von Meyenfeldt, gouverneur van de Ko
ninklijke Militaire Academie en prof. B VA Roling, polemoloog
zijn de tivee deskundigen, die de woorden van Neuman van kritisch
commentaar zullen voorzien (Nederland l -22 20 uur)
DONDERDAG 13 DECEMBER
HILVERSUM I
NCRV: 18.11 Hier en nu. 18.30
In beweging. 18.45 (S) Leger des
Heilskwartier. 19.02 (S) De we
reld zingt Gods lof. 19.55 (S) Op
de man af. 20.03 (S) 't Is Ted-tijd.
21.02 (S) Orgels in hun provin
cie (VII). 21.40 (S) Literama-
donderdag. 22.02 (S) Bij de tijd.
NOS: 23.02-24.00 (S) Met het oog
op morgen. KRO: 0.02 (S) De
Nachtspiegel. 1.02 (S) Tussen
hoezen met. 3.02 (S) Herrie of
Harry op I. 6 02 (S) Country ti
me. 6.50 Het levende woord.
HILVERSUM II
IKON: 18.05 Kleur 18.35 Ne
derlands Israëlitisch Kerkge
nootschap p.p. '8 50 Uns.
CDA. AVRO 19.00 VRO-aca-
demie. 19.20 (S) In de kaart ge
speeld. 21.00 (S) Ensemble M,
hedendaagse muz. 22 80 N N
22.40 (S) Muz. voor strijkkwar
tet. 23.15 (S) Jazz Spectrum.
23.50 Radiojournaal. 23.55-24.00
Nws.
HILVERSUM III
NOS. 18 03 (S) De Avondspits
met de Nationale Hitparade
TROS 19.02(S) Poster 20 02 (S)
Ferry Maat s Soul Show. 22 02
(S) hm. 23 02-24 00 (S) Hugo
van Gelderen met LP-werk.
VRIJDAG 14 DECEMBER
HILVERSUM I
KRO741814 ho 7 I8(S)Rvwim
zeven. (8.03 Echo) 9 03 (S) Ge
varieerd progr 11.58 Bericht
Solidandad. 12 03 (S) Geva
rieerd progr. (13.03 Echo). 14.02
(S) 5 X 3 15 02 (S) Op de Val
reep. 17.02 (S) En zo hoort het
ook.
HILVERSUM II
VPRO 7.00 Nws 7.10 Ochtend
gymnastiek. 7.20 VPRO-Ex-
presse (7:30. 8 00 en 8 30 Nws.)
9.00 Gymnastiek voor de
vrouw. 9 10 Watei (anden 9 I 5
Expres-VPRO NCRV 1030
Onder schooltijd. NOS 10.45
Werkbank. 10.55 Programma-
overz. AVRO 11.00 Schoolradio.
TROS 11.20 Week in - Week uit.
12.26 Mededelingen VOOT land
en tuinbouw. 02 80 Mi 12 80
Aktua NOS 13 00 Nws 13 11
Meer over minder speciaal.
14.20 Op de zeepkist....komt u
maar. 14.45 kan van nut zijn.
14 49 Rm htopn lil 19 00 Stad
en land. waarin de NOS-Visru-
briek. 15.15 Knellen VOOT d
troenen 15 30 Van onze redak-
tie (15.30 Kijk op de Derde We
reld en Oost-Europa. 16 10 Kijk
op West-Kun.p.1 16 21) Klik <>p
Den Haag 16.30 Journalisten-
forum) VOO 17.00 Yeroniea
Sport
HILVERSUM III
Ieder heel uur nieuws. EO 7 02
(S) Ronduit op drie. 8 03 EO-
Metterdaad Memo. 8.05 (S)
Tijdsein. 9.03 (S) De muzikale
fruitmand. 10 03 <S) Te elfder
ure NCRV 11 03 (S) Pop non
stop. 12.03 (S) Goeiemiddag.
VOO. 14 02 (S)Tipparade 15.25
(S) Popjournaal. 15.30 (S) Top-
40.
HILVERSUM IV
NOS 7 00 Nws 7 02 (S) Vroeg
klassiek 9 00 Nws. 9 02 (S) Mu
ziek uit de Middeleeuwen 9 30
(S) Vrydagmorgenconcert.
VOO 11 00 Muziek voor miljor
nen EO 13 00 Klankspicgel
14 00 Nws. 14 02 (S) Woord der
Waarheid 14 20 .s. Ki- k
VPRO 15 00 (S) Mu
Bo
ek-op->