„Er zit veel méér achter" [/flip\ëmg&mma) TROS HET GROOTST Poetry International met veel grote namen -fyjMndagg^ tgegeücht Chaim Levano over 'De Ui' WOENSDAG 13 JUNI 1979 PAGINA 5 Onderzoek Amsterdamse universiteit: omroepverkiezingen bevestigen bestel HILVERSUM (GPD) - Als er vorig jaar omroepver kiezingen waren gehou den, zou de TROS daar als veruit de grootste omroep uit naar voren zijn geko men met 21 procent van de stemmen. Dat blijkt uit een onderzoek van de werkgroep Vertaalenquête van de subfaculteit politicologie van de universiteit van Amsterdam. De werkgroep onderzocht hoe Nederland tussen november 1977 en november 1978 bij omroep verkiezingen gestemd zou heb ben. Na de TROS zou de AVRO op afstand als tweede uit de bus zijn gekomen met 14 procent, ge volgd door de VARA (13 procent), en de NCRV (11 procent). De KRO verloor beduidend terrein en kwam niet verder dan acht procent, evenveel als de VOO. De EO en de VPRO kwamen beide uit op vier procent van de stem men, en de NOS kreeg één pro cent. De idee van omroepverkiezingen is al ettelijke jaren oud, maar heeft nooit algemeen ingang gevon den. Enkele weken geleden werd in de Tweede Kamer, tijdens het debat over de wijzigingen van de Omroepwet, nog een poging ge daan door de PvdA (Kosto) en de WD (Keja). De motie, waarin op een onderzoek naar de mogelijk heden, voor- en nadelen van om roepverkiezingen werd aange drongen, stuitte echter op hevig verzet van minister Gardeniers van CRM. Het eind van het liedje was dat Keja zijn steun aan de motie introk, nadat Gardeniers een uitgebreide motivering van haar bezwaren tegen omroepver kiezingen had toegezegd. De Amsterdamse onderzoekers hebben getracht de invloed van de programma's op hun onder zoek te voorkomen, door de en quête steeds over een aantal da gen te spreiden, en bovendien het gemiddelde te nemen van de uit slag van vier peilingen. Wat dan overbleef, is een stijgende aan hang voor de TROS en een rede lijk stabiel stemmenpercentage voor de overige omroepen. De onderzoekers concluderen dat bij omroepverkiezingen tijdelijke inzinkingen of uitschieters in de programma's dan ook geen effect sorteren. Het bezwaar tegen de huidige me thode van het meten van de aan hang van de omroep is dat niet de echte leden, maar de abonnees op de programmabladen worden ge teld. Vandaar dat zoeken naar andere mogelijkheden, waarvan omroepverkiezingen er maar één is. Een andere mogelijkheid zou zijn het lidmaatschap van een omroep los te koppelen van het abonnement op een program mablad. Voor beide mogelijkhe den is tot dusver weinig animo in de Tweede Kamer en binnen de omroep aangetroffen. De uitslag van het onderzoek van de Amsterdamse politicologen is wat dat betreft wel interessant. Niet alleen blijkt dat de bestaan de krachtsverhoudingen niet in grijpend gewijzigd zouden wor den bij omroepverkiezingen, bo vendien wordt het effect van het uitgeven van twee omroepgidsen teniet gedaan. De omroepen die in het onderzoek terrein verlie zen, vergeleken met de huidige verhoudingen, zijn de AVRO en de KRO. De AVRO, die naast zijn AVRO-bode ook nog de Televi- zier op de markt brengt, en de KRO die ruimschoots een derde van zijn bijna 600.000 leden dankt aan de goedkope Mikro-gids. Bij vergelijking van de stemmen percentages komt ook nog aan het licht dat de TROS niet verder groeit dan vijf maal de omvang van een C-omroep. Dat klopt aar dig, want de TROS heeft met nog geen 800.000 leden net iets meer dan vijf maal zoveel aanhang als de bestaande C-omroepen VPRO en EO met ruim 150.000. De VOO komt vrijwel uit op de omvang die deze omroep steeds beweerd heeft te hebben: die van een B- omroep. AMSTERDAM (GPD) - Chaim Levano spreekt Duits op een manier die je najaren verzoent met die taal. Diep en wolkig klinkt zijn stem uit de vier luidsprekers op het toneel als hij het verhaal vertelt over de ui die geslacht moet worden. Levano heeft de Sunlight Opera Die Zwie- bel op teksten van Kurt Schwitters eindelijk met de Thea terunie in produktie kunnen nemen. "Ik hou van Schwitters", zegt Chaim Levano, „zijn literaire werk is zo beeldend, dat alles ge schikt is voor theaterbewerking. Je hoeft maar een keus te ma ken." Voor de 51-jarige Levano is de opvoering van Die Zwiebel een lange lijdensweg geweest. Hij heeft de opera willen brengen met de mimegroep „Waste of Ti me", waarmee hij zeven jaar heeft gewerkt, maar de groep zag het niet zitten als voorstelling. Later zou „Perspekt" het op zijn reper toire nemen en de subsidies wa ren al toegezegd. Op het laatste moment heeft een nieuw aangetreden bestuur de zaak tegengehouden. Levano heeft nooit de reden daarvan ver nomen, omdat de voorzitter hem niet wilde ontvangen. De derde kans kwam bij het Holland Festi val dit jaar, toen de kostbare pro- ADVERTENTIE Stuur bloemen als panogmet jarig is Fleurop-lnterflora omspant VADERDAG 17 juni duktie kon worden gerealiseerd met financiële steun van het Holland Festival, het ministerie van CRM, de gemeente Amster dam en het Goethe Instituut. „Een moeilijke produktie? Ja en nee", zegt Levano bedachtzaam. „We hadden een maand repetitie- tijd. Het was voor de elf mucisi een hele kluif, omdat ze alles uit het hoofd moesten doen. Het is ook lastig om te spelen. Eén vio list loopt met een kruk, de „prin ses" klimt zingend langs een stellage op en neer". Chaim Levano heeft anderhalf tot twee jaar aan de opera gewerkt. Het libretto bestaat uit de Sun light Opera, waaraan teksten van Schwitters zijn toegevoegd, zoals het mooie en beroemde gedicht Anna Blume. Ook heeft Levano hier en daar enkele zinnen uit de teksten van Kurt Schwitters ge haald en die op muziek gezet. Verder is gebruik gemaakt van muziek van Robert Planquette, een soort potpourri van Les clo ches de Corneville. „Ik ben er nog niet helemaal tevre den over", zegt Levano. „Ik had het stuk in het rond willen spelen, maar dat geeft problemen met de grote toneelopbouw. Het stuk gaat over de slachting van de ui. Het is een soort terechtstelling. Je hoort er door sommige critici over praten als goed amusement, maar dat is nogal oppervlakkig gezien. Het barst van de toespe lingen op de maatschappij. Voor mij is het wel prikkelend om de reacties te horen. Vooral als je be seft dat het nota bene in 1919 is geschreven. Het is duidelijk dat het niet zomaar amusement is, dat er meer achter zit". Chaim Levano is de pianist in het Residentie Orkest, dat in het te levisieprogramma Haagse Krin gen menig politicus de mond snoert. Hij heeft op het c torium in Amsterdam pian Hiernaast een interview met Chaim Levano over het mu ziektheaterstuk "De Ui" (Die Zwiebel), dat uitgebracht wordt in het kader van het Holland Festival. Het stuk is vanavond en morgenavond nog te zien in Scheveningen. Chaim. Levano: 'Er zit hoorn als hoofdvakken gehad en is op het ogenblik financieel vooral afhankelijk van zyn func tie als repetitor van de operaklas aan dit conservatorium. Het be tekent twintig uur per week bezig zijn. Hij zegt met een halve glim lach: „Leuk? Ik kan me interes santer werk voorstellen, maar dat is niet erg als het zo zou zijn, datje meer gelegenheid had voor ande re activiteiten". Subsidies betekenen voor een crea tief man als Levano een bron van onzekerheid. „Het is elke keer weer een grote gok of je subsidie krijgt, Soms denk ik 'Mijn god weer zo n toestand'. Ik weet wel dat het in die kringen werkt als een soort gehaktmolen. Wat me ergert is het feit dat het zo on grijpbaar is. Er wordt ergens een oordeel over je gevormd. Je zit voortdurend met de angst is het goed of niet goed?". Chaim Levano heeft het gevoel dat hij nauwelijks tijd heeft voor alle projecten die hij in het achter hoofd heeft. Hij heeft lang gele den veel Satie gespeeld, in de tijd dat men het nog beschouwde als flauwekul en oplichterij. „Er was veel bittere kritiek en men schreef dat het een schandaal was om deze muziek te durven bren gen". De laatste tien jaar houdt Levano zich bij voorkeur met teksten bezig. Hij staat bekend als een groot Da- da-liefhebber, was betrokken bij een Dada-project aan de universi teit van Utrecht en heeft met de cineast Kees Hin films gemaakt met lach-gedichten en korte tek sten. „Alle aspecten van de taal intrigeren me", zegt hij. „Ik heb voor de KRO drie jaar geleden een hoorspelachtige versie van de ui gemaakt en met andere om roepen wordt gepraat over twee programma's. Een over Nietz sche, die ook heeft gedicht, en een over een taai-klank onder zoek. Klinkers en medeklinkers kun je elektronisch tot op de kleinste klankmogelijkheden onderzoeken en daarmee kun je eindeloos experimenteren. Zoiets kost enorm veel tijd". Tot de toekomstplannen van Chaim Levano behoort de intro ductie van de Wiener Gruppe, li teraire tijdgenoten die nieuwe wegen bewandelen maar hier te weinig bekendheid genieten. Le vano zegt „Je bent eigenlijk heel solitair bezig. Je zit in een vicieu ze cirkel, eerst moet het werk er zijn en dan komt eventueel het geld. Onze cultuurpolitiek mag wel wat ruimhartiger zijn. Wat nu op de begroting staat voor expe rimenten is een farce". ROELIE MEIJER ROTTERDAM (GPD) - De in het Jiddisch dichtende Abraham Sutzkever vertelde onlangs de Is raëlische president van het ver taalproject op Poetry Internatio nal. Zo'n project wordt elk jaar op het vermaarde Rotterdamse dichtersfestival gehouden, en daarbij worden gedichten die in een „kleine taal" zijn geschreven, in vele andere talen omgezet. Door de op het festival aanwezige dichters. Zo'n vertaalproject is enkele jaren geleden ook de gedichten van Sutzkever ten deel gevallen. Hij is een van de weinige poëten op de wereld die zich in deze bijna uitgestorven taal uitdrukt. En zo bogen al die dichters, afkomstig uit alle windstreken, zich over Sutzkever's Jiddisch. De dichter vertelde dat aan de pre sident. Sutzkever. „En de presi dent huilde". Sutzkever is een van de dichters die dit jaar mee doen aan Poetry International, dat jaarlijks wordt gehouden in De Doelen in Rotterdam ter gele genheid van het Holland Festi val. Het is een jubileum-festival, het tiende. En om dat te vieren heeft de organisator van het festival, de Rotterdamse Kunststichting, be sloten, om zoveel mogelijk grote namen uit voorgaande jaren weer naar de Maasstad, de wereldha ven van de poëzie zoals wel eens in gezegd, te halen. En zo trad maandag de Indonesi sche dichter W.S. Rendra op, het levende bewijs van de macht die poëzie kan vertegenwoordigen. Hij werd vorig jaar gearresteerd nadat hij in het stadion van Jog jakarta voor duizenden begees terde mensen een paar van zijn gedichten had voorgelezen. Regels als: „Indonesia! Indonesia! Je verstopt je onder je kussen. Een droom doodt je lijf. Het boek is van de rand van het ijzeren le dikant gevallen en de 5-watt- lamp ben je vergeten uit te doen" gingen de Indonesische autori teiten veel te ver. Rendra kreeg na zijn arrestatie huisarrest opgelegd. Hier, in Rot terdam, kreeg hij maandagavond weer de gelegenheid zijn felle, politiek geïnspireerde poëzie voor een groter publiek ten geho re te brengen dan dat van zijn drie vrouwen en twaalf kinderen. Het is bijna ongelooflijk hoe de kleine man, in een taal die weini gen in De Doelen zullen hebben kunnen verstaan, er zo in slaagde zijn gehoor in te pakken. Maar Rendra is dan ook een man met een enorme zeggingskracht, en een groot gevoel voor theater. Zo groeide hij uit tot het onbetwiste hoogtepunt van deze' eerste avond van Poetry International. Een avond waarop ook de Dordt- se bard Cees Buddingh', en de Spanjaard Carlos Alvarez figu reerden. Zoals gezegd: dit jaar is er één van de „grote azen". Vandaag zijn dat onder meer Sutzkever en Bert Schierbeek. Donderdag Hans Magnus Enzensberger, één van West-Duitslands belangrijkste dichters van dit moment, en niet te vergeten Allen Ginsberg. Vooral het optreden van deze gezet te voorloper van de beatnik-ge neratie - samen met Jack Ke- rouak („On the Road") vormde hij het prille begin van de jeugd cultuur, uiteindelijk uitmondend in rock and roll, in leren jasjes, motorfietsen en beat - zal een spektakel moeten worden. Daar zal de Nederlandse paladijn over wie Ginsberg kan beschik ken, Simon Vinkenoog, zeker zijn best voor doen. Doorknede festivalgangers herinneren zich nog wel de dansjes die hij met Ginsberg enige jaren geleden in het Rotterdamse cultuurpaleis maakte. Vrijdag wordt het vertaalproject gepresenteerd. Dit jaar is voor een wel zeer dicht bij huis liggen de minderheidstaal gekozen, het Nederlands. Het onderwerp van het project is namelijk: de poëzie van Gerrit Kouwenaar. Je zou zeggen: aan zijn doorgaans nogal cryptische poëzie valt ook nogal wat te vertalen. Vrijdag is het ook de dag van de P.C. Hooft-prijswinnaar Remco Campert. Zaterdag krijgt hij in het Rotterdamse stadhuis zijn prijs, de vrijdagavond ervoor mag hij Nederlandse dichters naar eigen keuze introduceren. Dat zijn - naast Remco Campert zelf - Jules Deelder, F. Harmsen van Beek, Hans Tentije en Hans Verhagen. Zaterdag tenslotte wordt het - al traditioneel geworden - slotfeest ROELOF ARENDSVEEN - De vorige week na een langdurig ziekbed overleden acteur Lou Geels is gisteren in zijn woonplaats Roelofarends- veen begraven. Lou Geels, die 71 jaar is geivordenheeft ruim een halve eeuw op de planken gestaan. Voor de televisie speelde hij onder meer de rol van bode Bulthuis in Stadhuis op Stelten en Bromsnor in Swiebertje. Vele acteurs, die met Lou Geels hebben samengewerktwoonden de begrafenis bijEr was ook een delegatie van de Rijkspolitie. Joop Doderer.die dest ijds de rol van Swiebertje vertolkte, kon in verband met filmopnamen in het buitenland niet aanwezig zijn. Op de foto Maddxj Alfredo samen met Willy Ruys en Johan Sirag aan het graf van Lou Geels. gehouden, waarbij alle nog aan wezige dichters een kort optre den zullen verzorgen. Boei Poëzie bedrijven vindt niet alleen binnen, maar ook vlak buiten De Doelen plaats. Er is daar een boei neergezet, die tot brievenbus is omgebouwd. Iedereen die er langsloopt vindt lessenaar met pen en papier tot zijn beschik king om zijn grootste wijsheid onder woorden te brengen. Deze dient dan vervolgens in de gleuf te worden gestopt. Na afloop van Poetry zal de boei worden dichtgelast, en een plaatsje krijgen in de Rotterdam se haven. Waar al die wijsheden, al die dichterlijke regels, die ge zamenlijke ervaring van honder den mensen uit A.D. 1979. ten eeuwige dage op het vervuilde water zullen dobberen... Poetry International is er nog elke avond toten met zaterdag 16 juni. Aanvangsuur. 20.15 uur. Plaats: de foyer van de Kleine Zaal van De Doelen. NEDERLAND I 18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS 18.40 - Staatsloterij (NOS) 18.45 - Toeristische tips (NOS) 18.50 - De Fabeltjeskrant (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Van gewest tot gewest (NOS) 19.50 - PP. Uitzending van de BP (NOS) 20.00 - In Natura, tv-spel (NOS) 20.50 - Vivaldi in Venetie. Klassiek concert (NOS) 21.37 - Journaal (NOS) 21.55 - Den Haag vandaag (NOS) 22.10 - Panoramiek (NOS) 22.55 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - En ze kregen een dochter, tv-serie (IKON) 19.25 - Kenmerk (IKON-KRO-RKK) 20.00 - Journaal (NOS) 20.27 - Filmpje van het Prins Bernhard Fonds (SOCUTERA) 20.32 - Countdown Popprogramma (VERONICA) 21.05 - Starsky Hutch, tv-serie (VERONICA) 21.55 - Weerzien met Indonesië. Reportage (VERONICA) 22.30 - Operation Petticoat, tv-serie (VERONICA) 22.55 - Veronica's Agenda (VERONICA) 23.05 - Journaal (NOS) DUITSE TV DUITSLAND 1 21.00 Journaal (Tagesschau). 21.15 Fantasten (1) (WDR): Film van Dieter Wellershoff over een stuk sociaal-economische problema tiek uit de eerste helft van de jaren zeventig. 22.45 Beelden uit de we tenschap (NDR* Programma van Albrecht Fölsing. Hoofdthema de prenatale medische zorg. 23.30-00.00 Thema's van de dag. DUITSLAND 2 17.15 Trickbonbons: kinderpro gramma. 17.30 Nieuws uit Uhlen- busch (10): "Kleine, grote Heiner", kleuterprogramma. (Herhaling). 18.00 Journaal (Heute). 18.10 Flambards: „Christina", eerste aflevering uit een zesentwintigde- lige serie van Alan Plater, die zich in Engeland afspeelt tijdens het Victoriaanse tijdperk. 18.40 De Draaischijf: gevarieerd voor avondmagazine. 19.00 18. Deut- scher Evangelischer Kirchentag. Reportage uit Neurenberg van de openingsplechtigheid. 20.00 Jour naal (Heute). 20.30 De Sportspie- gel. 21.15 Balans: Economisch magazine. 22.00 Journaal (Heute). 22.20 Charlie's Angels. 23.05 Das geht sie an: consumentenrubriek. 23.10 Een bezoek aan thuis: Repor tage van Michael Albus en Wemer Kaltefleiter over het bezoek van paus Joannes Paulus II aan Polen. 23.40 Het mannenkwartet TV-füm van Michael Verhoeven, naar de roman "Das Ochsenfurter Man- nerquartett" van Leonhard Frank. 01.15-01.25 Journaal (Heute). DUITSLAND 3 WDR 18.00-18.30 Schooltelevisie. 19.00 Kleuterprogr. 19.30 Tv-cursus En gels. 20.00 Tips voor de gezondheid. 20.45 Aktual. 21.00 Journ. 21.15 Amus.progr. 23.00 Verkeerstips. 23.05 Umleitung (Detour), speelfilm, ca. 0.10 Journ. BELGISCHE TV BELGIË VLAAMS BELGIE NED. 1 18.15 Kinderserie. 18.40 Kinderserie. 18.45 Jeugdserie. 19.30 Kinderprogr. 19.35 Meded. en Morgen. 19.45 Nws. 20.10 Weerber. 20.15 Happy Days, tv- serie. 20.40 Showprogr. 21.05 Spel- progr. 22.25 Cult, magazine. 22.55 Nws. BELGIE NED. 2 Vorig jaar interviewde Veronica's Tineke Vos voor de radio schrijver Olaf de Landell in verband met zijn boek .X>e kroon xxin de porseleinboom". Tineke Vos raakte zo geboeid door de verhalen van De Landell (geboren op Java in 1910) over Indonesië, dat ze besloot samen met de schrijver terug te gaan naar het land van zijn geboor te. Onder de titel „Weerzien met Indonesië" zendt Veronica deze televisiereportage vanavond uit. Niet geheel zonder angst keerde Olaf de Landell voor het eerst na 60 jaar terug naar Indonesië. De reis begint in Cirebon (NoordJava), waar Olaf de Landell werd geboren. De Landell vertelt over de avonturen die hij in zijn jeugd beleefde en over de avontuurtjes van zijn vader, die later uiteindelijk zijn jeugd zouden tekenen. Nadat de vader van Olaf de Landell een kind had verwekt bij een andere vrouw, moest het gezin verhuizen. De vader kocht een artsenpraktijk in Sidoarjo en de moeder trok met haar twee kinderen voor enkele maanden naar Wonosobo. een bergdorp in Midden-Java. Tijdens de reis vertelt De Landell het vaak trieste verhaal van zijn jeugd, terwijl hij de plaatsen bezoekt die een vooraanstaande rol in zijn eerste levensjaren hebben ge speeld. Nadat het gezin nog enige tijd te zamen in Sidoarjo had doorge bracht, scheidden de ouders van Olaf de Landell uiteindelijk. In „Weerzin met Indonesië" vertelt de schrijver uitgebreid over zijn vader ,Jk weet echt niet meer of ik van hem heb gehouden' 'Jen d iens tweede vrouw. Aangezien de regering er tegen was dat gescheiden Nederlandse vrouwen in Indië bleven, moesten moeder en twee kin deren terug naar Holland. Een diepe wond heeft de scheiding van zijn ouders bij De Landell achtergelaten. Hij zegt: ,Jk voelde me als afgekeurde waar". En over het vertrek: Toen wij in Batavia waren voor het vertrek naar Nederland, was mijn vader daar ook. Ik dacht dat hij voor ons kwam, maar hij was er om opnieuw te trou- Aan het einde van de reis, na boeiende herinneringen aan de Kra ton in Cirebon (het paleis van de sultan) en het graf van een Chinese prinses uit 1400, vertelt Olaf de Landell: .Het is werkelijk wonder baarlijk dat zoveel er nog is. Dat ik alles heb teruggezien. Ik heb me in de afgelopen dagen wel eens afgevraagd: wat doe ik hier in godsnaam. Het ivas zwaar en te overould. Misschien ga ik nog eens terug. Maar eigenlijk ben ik te Europees opgevoed. Ik begrijp de mensen hier, ik pas me aan, maar ik denk dat ik te veel Europeaan ben om hier te blijven". (Nederland 2,2155 uur). WOENSDAG 13 JUNI HILVERSUM I NCRV: 18.00 Hier en nu. NOS: 19.30 (S) Langs de lijn, sport en muziek. (19.38 Paardekoersen. 19.52 NOS- Visrubriek.) 22.30 (S) Hobbyscoop. 23.02 (S) Met het oog op morgen. NCRV: 0.02 (S) Late date. 2.02 (S) Nachtdienst. HILVERSUM II VARA 18.00(S) Brassband magazi ne. 18.30 RVU: Wat spelen we lek ker! 18.50 PP Uitz. van de WD. 19.00 (S) De Rode Draad. NOS: 20.00 (S) Holland Festival 1979: Klass. kamermuziek. 22.30 Nws. 22.40 Mensenrechten, causerie. VARA 23.25 (S) Muziek van deze eeuw. 23.55 Nws. HILVERSUM III NOS: 18.03 De Avondspits. KRO 19.02 (S) Rauhfaser. 22 02 (S) Roek- Tempel. 23.02 (S) Walhalla. DONDERDAG 14 JUNI HILVERSUM I 7.03 (S) Vandaag... donderdag. (7 10 Het levende Woord. 8.03 Hier en nu. 8.25 Lichtsein. 9.03 (S) Wie weet waar Willem Wever woont? 10.02 (S) Muziek bij de koffie. 12 03 (S) Hit nuttigen van etenswaren is toege staan. 12.40 (S) Middagpauze-dienst. keidraad. HILVERSUM II AVRO: 07.00 Nws. 07.11 Ochtend- gym. 07.20 AVRO-tema. 07.30 Nws. 07.36 AVRO's Radiojournaal. 07.50 AVRO-tema. 08 00 Nws 08.11 De vi sie van... 08.14 AVRO-tema-tips. '08.30 Nws. 08.36 AVRO s Radio journaal. 08.50 Morgenwijding. NOS: 09.00 Gym. voor de vrouw. 09.10 Waterst 09.15 Werkbank. AVRO: 09.25 In de wetenschap dat.... 09.40 Schoolradio. 10.00 Radio Lawaaipapegaai. 10.10 Amu- sem.muz. 10.30 AVRO-tema 10 40 Frans op z'n Brusse. 11.00 AVRO's Radiojournaal. 11.10 Aspecten, cult, progr. 11.56 R.V.U.: Het bevolkings vraagstuk (2) 12.16 OVERHEIDS VOORLICHTING: Uitz voor de landb. 12.30 Nws 12.38 AVRO's Ra diojournaal. 12.50 AVRO-tema. 13.00 Nws. 13.11 AVRO's Sportpanorama. 13.30 Europa. 14.00 'n Middagje AVRO. 16.20 Radio Lawaaipape gaai. 16.30 De Slag by Nieuwspoort 17.24 Meded 17.30 Nws 17 36 AVRO's Radiojournaal. 17.50 De Slae bil Nieuwspoort (verv.). HILVERSUM IH TROS: 7.02 (S) De HavcrmoutshoW. 9.03 (S) Hugo van Gelderen zo goed als continu. 11.03 (S) Polderpoppa- rade. 12.03 (S) De Nederlandstalige toptienenkwiswys 13 03 (S) Boter, Klaas en prijzen. 15.03 (S) TROS top- 50. HILVERSUM IV VARA 7.00 Nws. 7 02 (S) Groot en klein. 9 00 Nws. 9 02 (S) De Franse opera 1925-1959. 9.30 (S) Conccntus Musicus Wien: Klass. mut 10.40 (S) Radio Kamer Orkest met hoorn: Klass. muz 11.05 (S) Lasalle Strijk kwartet Klass. muz. 12.00 Nws. 12.02 (S) Lunchconcert Banton en piano. 13 00 (S) Het zout in de pap 13 25 (S) Klass. orkestmuz. 14 00 Nws 14 02 (S) Klass. fluitmuz. 14.25 (S) Radio Filharmonisch Orkest met piano: Klass. muz 16.00 (S) Het zout in dc pap. 16.25-17.00 (S) Klass. ka-

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1979 | | pagina 5