Cabaretfestival:
moeilijke keuze
toegelicht
(I^^prggcamma
ÜK25BKBÜ3I
Twee films bekroond
met een Gouden Palm
Magistrale 'Eroica'
Keukens
van klasse.
poggenpohl
VRIJDAG 25 MEI 1979
PAGINA 5
'Apocalypse now' en 'Die Blechtrommel'
Jack Lemmon en Sally Field,
die uitgeroepen zijn tot resp. beste
acteur en beste actrice van het
filmfestival in Cannes.
Surinaamse
toestanden
in theater
LEIDEN - We zullen moet leren
accepteren, dat in Nederland
een Surinaamse gemeen
schap leeft met eigen ge
woonten; een eigen moraal
een volstrekt van Nederland
se maatstaven verschillende
normen. Integratie van deze
mensen van onze samenle
ving lijkt ten enen male on
mogelijk. Men dient derhalve
te accepteren, dat er een be
langrijke minderheidsgroe
pering in Nederland domici
lie heeft gekozen, die emotio
neel zeer ver van de Neder
landse bevolking verwijderd
staat. Als die discrepantie ooit
duidelijk is geworden, dan
was het wel gisteravond in
een redelijk bezet LAK-thea-
ter, waar BAKUBA 'OE'MA'
speelde. Gewoonlijk draait
dit 'theater in concerto' lan
delijk in vrije theaters, m het
Shaffy-toneelschuur circuit
en buurtcentra. Maar gister
avond deed het Leiden aan,
met als onvermijdelijk gevolg
dat veel Surinamers in het
theater aan het Levendaal
aanwezig waren om te consta
teren of hetgeen dramatisch
door Bakuba werd uitgebeeld
ook enigszins strookte met de
realiteit. Guikje Roethof als
een nadrukkelijk Nederland
se buurbrouw viel in positie
ve zin op. Hetzelfde kan ge
zegd worden van Anita Brec-
veld, die de rol van Sonja Tre-
veden speelde. Zowel Capri-
no als Mnine Houcine als
resp. Herman van Tol de con
cubinaat en Herman van Tol
de swinger stelden vrij soepel
de suprematie van de Suri
naamse man cetraal. Hiermee
komen we onmiddellijk tot de
kern van het stuk. Bakuba wil
laten zien dat veel Surinaam
se vrouwen in Nederland, in
ruil voor hun kleurentelevi
sie, wasmachine, stereo-in
stallatie en bankstel conces
sies hebben gedaan aan hun
tolerantie t.o.v. hun echtge
noten. De Surinaamse man
nen zouden het weekeinde
gebruiken om achter andere
(Surinaamse) meisjes aan te
rennen, terwijl de vrouwen
verplicht werden thuis (bij de
kinderen) te zitten. Sonja Te
vreden komt hiertegen in op
stand, met als resultaat, dat er
een verwijdering ontstaat
tussen haar en haar enigszins
autoritaire man. De ruzie
loopt zo hoog op, dat Sonja
het plan koestert, hiertoe ge
sterkt door haar Nederlandse
buurvrouw, haar man de deur
te wijzen. De woning staat
immers op haar naam! Voor
veel theaterbezoekers zat er
een groot brok herkenbaar
heid in deze toneelmanifesta
tie. De Nederlandse toe
schouwers luisterden met
lichte verbazing naar termen
als "splitten". Een leerzame
avond, dat wel.
BERT KOEKEBAKKER
CANNES (AFP/Reuter/DPA) -
Aan het slot van het filmfestival
van Cannes zijn de Amerikaanse
film over Vietnam 'Apocalypse
now' van Francis Ford Coppola
en de Westduitse rolprent 'Die
Blechtrommel' van Volker
Schlöndorff bekroond met de
hoofdprijs, de 'Gouden Palm'
De prijzen voor de beste acteur en
de beste actrice gingen naar de
Verenigde Staten, resp. naar Jack
Lemmön en 'The China Syndro
me' en Sallv Field in 'Norma Rae'.
De Italiaan Stefano Madia (in 'Ca-
ro Papa' van Dino Risi) en de
Westduitse Eva Nattes (in 'Woy-
zeck' van Werner Herzog) kregen
de prijzen voor de beste bijrollen.
De onderscheiding voor de beste
regie ging naar de Amerikaan
Terrence Malick voor 'Days of
heaven'. La Drolesse' van de
Fransman Jacques Doillon ont
ving de prijs voor de beste aan
komende regisseur. De Hongaar
Miklós Jancso wiens 'Hongaarse
rapsodie' werd vertoond, kreeg
de prijs voor zijn gehele werk. De
speciale prijs van de jury werd
toegekend aan de Russische in
zending 'Siberiada' van Andrei
Kontsjalowski.
Wat de korte films betreft ging de
Gouden Palm naar de Belgische
rolprent 'Harpya' van Raoul Ser-
vais en de prijs van de jury naar
'La fiesta del Bojos' van Luis Ra-
cionero. De teken film prijs van de
jury werd toegekend aan de Tsje-
choslowaakse inzending 'Boom'
van Bretislav Pojar.
Op de bekendmaking van de prij
zen voor filmfestivaldirecteur
Robert Favre-Lebret reageerde
het publiek met gemengde ge
voelens. Er was o.a. kritiek op de
toekenning van de prijzen aan
Jack Lemmon en Stefano Madia.
De internationale jury stond on
der leiding van de Franse schrijf
ster Francoise Sagan.
LEIDEN - Het Lesko, Leids
Studenten Kamerorkest, pre
senteerde zijn jaarconcert in
het LAK-theater aan het Le
vendaal. Dirigent is Benjamin
Ashkenazy en het program
ma principieel eigentijds. Ik
stel dan ook voorop wat mij in
dit opzicht het meest getrof
fen heeft Luigi Nono's Poli-
fonica-monodia-ritmica
(1951). Deze dodecafoon be
hoort tot de modernen, die
graag componeren tegen de
achtergrond van de sociale
aanklacht, zoals vooral de
dramatiek van de Andalusiër
Lorca. In het derde deel komt
dit huiveringwekkend naar
voren. Het slagwerk (alle eer!)
regeert daar en de pauk-"no-
ten", mede door het in de
twaalftoonstructuur geoor
loofde repeteren van noten-,
schilderen er a.h.w. door de
ritmische kracht de ideologi
sche inwonende wil.
Dit werk is door Ashkenazy tot
op fracties van delen van se
conden van noot tot noot per
fect uitgemeten en het orkest
heeft er een kapitale discipli
ne in getoond. De structuur is
uitvloeiing van de inspirator
Anton Webern, maar de Ita
liaan Nono weet z'n structu
ren vrij te maken van We-
bern's abstractie naar een bij
na cantobiliteit. Zijn middel
is het gepassioneerd verhe
vigd aanpakken van de afwis
selende kleuringen (basklari-
Discipline
bij Lesko
net en saxofoon erbij) van de
notenketens. Dit brengt alles
veel directer bij de luisteraar.
Van Webern zelf klonk de
tweedelige symfonie opus 21
(1928). Daarin de bijzonder
heid van een reeks, van welke
men de intervalsprongen zo
wel van voor naar achter als
omgekeerd kan lezen. We zien
ook de dirigent het niets doen
dirigeren, de stilte is mede
speler.
De piano-Sonate (1924) van
Stravinski, voor de pianist
Frank Nijhoff moederziel al
leen, is interessant voor de
kameleontische psyche van
deze componist, die in het
middendeel een quasi klave
cimbel-stuk voorfabelt als
kantwerk, lyrisch, eenvor
mig. Dat verlangt een feilloos-
geraffineerde pianistiek: die
hoorde men. Nijhoff mocht
meer doen: de partner zijn
van Van Baaren's Concertino
voor piano en orkest (1934).
Dit is uit Van Baaren's vóór-se
riële tijdperk.
De strijkers alleen waren be
drijvig in een tiental volks
wijsjes of daarop geente mu
ziekjes (Tiz Darab, 1907) van
Bartok en het hele kameror
kest, een beetje uitsmijters-
wijze, in de Ritmische Stu
dies (1959) van de Nederland
se Hongaar Geza Frid. Hoogst
onderhoudend, ook wel eens
droef, en krachtproefgele
genheid voor de fameuze
paukenist.
KEES VERHOEF
LEIDEN - Ten onrechte leeft br
velen nog veelal de gedachte, dal
de diverse hulpverlenende in
stanties voort zouden komen uil
linkse denkdisciplines. De prak
tijk lijkt uit te wijzen, dat affini
teit met jongeren in een crisissi
tuatie niet aan een bepaalde (poli
tieke) opstelling of ideologie is
gebonden. Toch gaf het toneel
stuk "Nestwarmte", woensdag
avond in het St. Antoniusclub-
huis gespeeld door een projekt-
groep uit Deventer, de indruk,
dèt het vooral zeer sociaal bewo
gen mensen zijn, die zich be
schikbaar stellen om als "opvan-
gadres" te fungeren. Het zijn
'Nestwarmte':
triest verhaal
mensen, die, zeer persoonlijk
gemotiveerd, hun huis openzet
ten voor kinderen, die in het ei
gen gezin de liefde en toewijding
missen, die hen toekomt. Zoiets
vraagt opofferingsgezindheid en
een grote mate van inleving in de
misère van de ander. "Nestwarm
te" geeft dat nadrukkelijk aan. De
automatismen van de leiders van
het kinderbeschermingstehuis
zijn voor het gedesoriënteerde
LEIDEN - Beethoven is de ge
schiedenis ingëgaan als een
weerbarstig mens, een onge
makkelijk heerschap in de
omgang. Er is geen biografie
of deze karakterschets
springt er als eerste uit. In
overeenstemming daarmee
pleegt men zijn muziek een
ongenuanceerde ruigheid
mee te geven, die overigens
een onjuist en eenzijdig beeld
schept van deze grote com
ponist. Enkele slechts ont
dekken andere waarden in
een partituut.
Voorbeelden van beide hebben
we gehoord in het Beetho-
venconcert van woensdag
avond, met dirigent Klaus
Tennstedt aan de goede kant.
Hij is een man met een grote
visie, het resultaat van een in
dringend inzicht in de mate
rie. Zijn meeslepende, gela
den wijze van dirigeren
dwong het Rotterdams Phil-
harmonisch Orkest naar een
bijna ongekende intensiteit.
Het was er direct bij de Ou
verture "Prometheus", en
kreeg zijn topvorm in de "Er-
oica", waarin Tennstedt's
monumentale visie tot
ademloos luisteren dwong.
Niet dezelfde lof hebben wij
voor pianist Malcolm Frager.
Het eerste pianoconcert da
teert uit Beethovens (vroeg)
klassieke periode, en sluit aan
bij Haydn en Mozart. Men zou
zich daarom een lichtere en
meer transparante» toonge-
ving kunnen voorstellen dan
Malcolm Frager liet horen.
Hetzelfde geldt ook voor het
orkest, dat reeds bij de inlei
ding eenzelfde ongenuan
ceerde, bijna grove benade
ring toonde. Wij hebben ove
rigens respect voor zijn tech
niek, maar wij hadden van
Malcolm Frager méër ver
wacht: een meer verdiepte en
meer beweeglijke muzikali
teit.
BEP RIJNDERS
kind wellicht nog fnuikender dan
de afstotelijk autoritaire nouding
van de psychologe, die elk kind
als een "gevalletje" behandelt.
"Nestwarmte" en de "Vrijwilli-
gerscentrale" aan de Lange-
gracht in Leiden, die woensdag
avond voor de organisatie teken
de, willen die houding doorbre
ken door enerzijds in een nazit
over de aan de orde gestelde
problematiek binnen "Nest
warmte" te discussiëren en an
derzijds door de buitenwacht zo
veel mogelijk informatie te ver
strekken over de doelstellingen
en werkwijze van de "Vrijwilli-
gerscentrale". Gelukkig wordt
niet immer opvang veroorzaakt
door ondisciplinair ouderlijk ge
drag. In "Nestwarmte" wordt
door Mara Otten, Coney van Ma
nen, Jan van Galen en Jan Eibers
onder regie van Hans Man in 't
Veld (Werkteater) vooral de na
druk gelegd op excessen en ab
surditeiten in die begeleiding.
Hiermee wordt duidelijk ge
maakt, dat opvangadressen,
pleeggezinnen en kinderbe
schermingstehuizen in oor
sprong ook slechts noodgrepen
zijn om een verstoorde ouders-
kind(eren)-relatie te corrigeren.
De medewerkers van de "Vrij-
willigerscentrale" doen op dit
met veel emoties beladen terrein
prachtig werk. "Nestwarmte"
vertelt het trieste verhaal van
Conny in een haast onstuitbare
persoons- en situatiewisseling.
Maar daarom niet minder invoel
baar en genadeloos signalerend.
In onze gerieflijke doorzonwo
ning met carport gaan we er graag
aan voorbij. We zouden beter
moeten weten.
BERT KOEKEBAKKER
LEIDEN - Gelukkig zijn er, ook
in Leiden, nog (jonge) men
sen, die bereid zijn enig artis
tiek en financieel risico te lo
pen. Mark van der Hoeven,
Harry Kies en Fred Willems
zijn drie van die mensen. Zij
organiseerden (woensdag
avond in het Augustinusge-
bouw) en organiseren (mor
genavond in de Leidse
Schouwburg) het "Tweede
Leidse Kabaret Festival".
Woensdagavond traden in
een afgeladen Augustinus,
dat voor de voorronde van het
festival twee ruimten be
schikbaar had gesteld, zes
amateurcabaretgroepen op.
De keuze voor de jury was bij
zonder moeilijk, omdat de
deelnemende groepen elkaar
wat betreft niveau over het
algemeen niet veel ontliepen.
"Appendiks" uit Vlaardingen
bracht bijvoorbeeld (o.a. in de
personen van Bas Willemse
en Paulien de Heer) hecht
doortimmerd cabaret, maar
drong toch niet door tot de fi
nale op zaterdag 26 mei a.s.
Dat lukte de uit Utrecht af
komstige solo-cabaretier Jan
v.h. Hof wel, hoewel die op
mii een zeer povere en niet-
professionele indruk maakte.
Wel kan ik de keuze van de
jury voor de groep Virus uit
Utrecht onderschrijven, die
op de zolder mocht laten zien,
waartoe het allemaal in staat
was. Dit was zeer veel. De
Kissinger/Nixon-persiflage
maakte indruk, terwijl de kor
te woordgrapjes, door pauzes
onderbroken, de jury blijk
baar heeft overtuigd van Vi
rus' plaats in de finale. Vol
gens de organisatoren heeft
men nog in de jury getwijfeld
om "Zwak van Zinnen" uit
Hilversum in de finale te
plaatsen, maar tijdsoverwe-
gingen hebben tenslotte voor
de groep in negatieve zin de
doorslag moeten geven. Als
derde is "Latent Talent" uit
Groningen gekozen voor de
finale: een te respecteren ju
rykeuze.
BERT KOEKEBAKKER
Campo üw
caravaiüiefhebber;
T.E. MODELLEN Kii
Spnnler, Mallorca,
Weltbummler
Vanaf 545 kg
ELST AMERONGEN EL:
LEIDEN - Gruppo Sportivo
heeft het wëër klaar gespeeld
om het Leidse publiek laai
end enthousiast te krijgen.
Nog slechts enkele maanden
geleden speelde deze groep
het popminnend publiek in
de Stadsgehoorzaal plat en
afgelopen woensdagavond
stonden zij in de Menkenhal
voor een, voor zover mogelijk,
nog enthousiaster gehoor.
Wie meende dat de groep, in zo
korte tijd, weinig nieuws aan
haar popprestaties zou heb
ben toe te voegen had het
grondig mis. Beide optredens
gezien en gehoord hebbend
past maar éen conclusie, na
melijk: dat de groep in snel
tempo een groeiende perfec
tie ondergaat. Zonder moeite
kregen zij het 1100 man tel
lende publiek (bijna twee
maal zoveel als bij het concert
van Brood twee weken gele
den) aan haar voeten.
Het is duidelijk dat Gruppo
Sportivo niet langer als
"meest belovende groep" ge-
katagonseerd kan worden.
Gruppo Sportivo is zonder
twijfel gewoon het beste wat
het Nederlandse popfirma
ment op dit moment te bieden
heeft.
Superlatieven
voor 'Gruppo'
Het optreden van Gruppo is een
mengsel van muzikaal vak
manschap, een komische act
en swingend repertoire. Men
speelde hoofdzakelijk num
mers van de elpee's "Ten Mis
takes" en "Back to "78" en liet
verder de nieuwe single
"Sleeping Bag" horen.
Een Live-optreden van Gruppo
Sportivo is eigenlijk een aan
eenschakeling van hoogte
punten. De muzikale presta
ties van deze groep lijken dan
ook rijp voor een internatio
nale doorbraak. Er worden
daarom druk plannen ge
maakt voor een promotiebe-
zoek aan Amerika. Binnen af
zienbare tijd valt ook de eer
ste Amerikaanse release van
het Gruppo-repertoire te
verwachten. In juni duikt de
groep weer in de studio voor
de opnamen van de nieuwe
elpee. De derde elpee zal, in
Nederland, in augustus op de
markt komen.
JAN RIJSDAM
ADVERTENTIE
Komfort, kwaliteit en door
dacht design. Kenmerkend
voor een Poggenpohl
keuken Met veel praktische
snufjes Met vele verborgen
kwaliteiten Kom eens langs
Ziet u zelf hoeveel extra's
een Poggenpohl u biedt
Zonder dat u meer betaalt
bv Gebi Rolff s Handelmij
Industrieweg 14 De Grote Polde
Zoetcrwoude Rijndijk
Tel 071-899206
(f^vjmdaag^
NEDERLAND 1
18.00-18.05 - Nws. voor doven en slechthorenden. (NOS)
18.20 - Uitzending van het GPV (POL. PARTIJEN)
Sesamstraat (NOS)
Paspoort, voor Spanjaarden (NOS)
Journaal (NOS)
Popeye (VARA)
Love Boat 'VARA)
Twee voor twaalf (VARA)
Sonja's goed nieuws show (VARA)
Journaal (NOS)
De geld en gelukshow (IKON)
Liedjesprogramma (VARA)
Haagsche kringen (VARA)
Journaal (NOS)
18.30
18 45
18.55
18.59
19.05
19.55
20.35
21.37
21.55
22.25
22.55
24.00
NEDERLAND 2
18.00-18.05 - Nws. voor doven en slechthorenden (NOS)
18.25 - De Bijbel (TELEAC)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Er was eens..., tekenfilmserie (KRO)
19.27 - Natuur in eigen land. (KRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Sword of justice (KRO)
21.20 - De Benny Hill show (KRO)
21.55 - Brandpunt (KRO)
22.30 - Session, muziekprogr. (KRO)
23.20 - Uitzending van D'66 (POL. PARTIJEN)
23.35 - Journaal (NOS)
DUITSE TV
DUITSLAND I
18.05 Reportages 18.50 Journaal.
21.00 Journaal. Aansluitend Politie
ke uitzending. 21.15 Drei schwarze
Dreiecke, speelfilm. 22.45 Ge
spreksprogramma. 23.30 Actualitei
ten. 24.00 Tatort. tv-serie 1.35 Jour
naal. (Regionaal progr. NDR: 19.00
Sport overzicht. 19.30 Actualiteiten.
19.45 Kleutersene. 19.55 Oh, dieser
Vater, tv-serie. 20.25 Regionaal ma
gazine. 20.59 Programmaoverzicht.
WDR: 19.00 Pinocchio. 19.30 Tip um
halb 7. 19.40 Die Zukunft der Ahnen
- Wir, tv-serie. 20.15 Actualitei
ten).
DUITSLAND II
18.40 Actualiteiten en muz. 19.20 Der
singende Pfeil, western. 20.00 Jour
naal. 20.30 Buitenlandse reportages.
21.15 Maigret. 22.37 Korte film. 23.00
Actualiteiten. 23.20 Cultureel pro
gramma 23.50 Sportprogramma.
0.20 Eleonore, speelfilm. 1.55 Jour
naal
DUITSLAND III WDR
18.00-18.45 Schooltelevisie 19.00
Kleuterprogramma. 19.30 TV-eur-
sus economische geografie 20.00 In
formatief programma. 20.45 Journal
3. 21.00 Journaal. 21.15 Reportage.
22.00 Actueel magazine. 22.15 Re
portage 23.00 Der Mann. de." aus der
Feme kam. 23.55 Reportage. 0.25
Journaal.
BELGISCHE TV
BELGIË VLAAMS
18.00 Kinderprogramma 18.15
Kleuterprogr. 18.30 Tekenfilmserie.
18.55 Korte film. 19.00 Religieus
progr 19.30 Politieke uitz. 19.37 Me
dedelingen en Morgen. 19.45 Jour
naal. 20.10 Het kleine meisje aan het
einde van de weg. 21.40 Religieus
programma. 22.10 Sportprogr. 22.40
Journaal.
NET 2
18.00 Kinderprogramma 18.15
Kleuterprogr. 18.30 Tekenfilmserie.
18.55 Korte film. 19.00 Religieus
progr. 19.30 Politieke uitz. 19.37 Me
dedelingen en Morgen. 19 45 Jour
naal. 20.10Tussen walen schip. 21.00
Ik. Claudius, tv-sene. 21.50 Cultu
reel overzicht.
De VARA-televisubrengt vanavond muzikale hoogtepunten uit
het repertoire van "The King's Singers".een Engelse zanggroep.die
bekend staat om haar veelzijdigheid Oude volksliedjes en liederen
uit de klassieke literatuur worden met dezelfde technische vaardig
heid ten gehore gebracht als popmuziek. Op het programma van de
tv-uit zen ding staan: "Pastime with goodcompany" Hendrik Vlll).
"Ah robin gentle robin" (William Coruysh), "Fair Phyllis 1 saw
sitting all alone" (John Framer). "Now is the month of maying"
(Thomas Morley). "Four prayers by St. Francis of Assisi" Francis
Poulenc). "Blow away the morning den (traditionalOur love is
here to stay" (Gershwin) en "The stately homes of England (Noel
Coward).
k De l KON-televisie brengt vanavond de derde ajlevering ran de
Geld- en Gelukshow. Presentator Ui/u Neijman laat in dit pro
gramma mensen aan het woord, die het financieel erg goed en
minder goed hebben getroffen.
■kin de televisie-actualiteitenrubriek Brandpunt van de KRO
wordt vanavond een reportage uitgezonden over hoe in de Amster
damse wijken wordt gedacht over de gespreide opvang van drugs
verslaafden na desluitmg van deStadsdoelen Men heeft voortseen
eigen reportage uit El Arish .de voornaamste stad in deSinai-woes-
tijn. die vandaag door Israël aan Egypte is teruggegeven (Neder
land 2, 2155 uur).
18 11 Echo 18.21 (St En zo hoort
het ook. 18.58 Marktberichten i.s.m.
K N B.T.B 19 02 (S) Punt Uit film.
kabaret. musical etc 19.55 Overwe
ging. 20.03 (S) Van Oud Zeer tot Zeer
Oud 21 02 (S) Jazz. 22.02 (S) Goal
NOS (S) 23 02 Met het oog op mor
gen. VPRO 0 02 VPRO-Supplement.
nu t <un 0 02 Per*- Ontmoet Autori
teit interviews. 0.30 VPRO-Naeht-
concert. <01.02-01.30 De Nationale
Tijdgeest, comedy show). 2.02 Wer
ken in de nacht, rechtstreekse repor
tage.
HILVERSUM II
18.40 De Nederlandse Antillen. P P
18.50 Uitzending van de Europese
Liberaal Demokratm VOO: 19 00
Sportprogramma. NOS 20.00 (S) Eu
ropees Concertpodium 22 00 (S)
Horizon 22.30 Nws 22 40 Hoor ik
hoor wat tij niet...Cultureel magazi
ne 23 30 Nederland let op uw saeck
23.55 Nws
HILVERSUM III
NOS 18 13 SDe A vondspits met de
Nationale Hitparade 19 02 (S) De
Rock and Roll Method" VPRO 20.02
(S) Oorkussen. 21.30 (S) Black Star
Liner. 22.30 (S) De Suite
ZATERDAG 26 MEI
13.03 (S) In de Rooie Haan 15.02 (S)
Muziek uit Studio 1 muziek, show.
16.02 (S) De Speeldoos.
HILVERSUM II
TROS 7 00 Nws. 7 10 Ochtendgym
7 20 TRI >S - binnenkort 7 30 Nws.
7.36 Aktua. (8.00 Nws 8.30 Nws
8.36 Kieskeurig 9.00 Gym voor de
vrouw. 9.10 Waterst. 9.15 Kom er
maar eens bij. 10 30 Coulissen 11 30
Aktua-sport 12 26 Meded voor
land- en tuinb 12 30 Nws 12 36 Ak
tua. 13 00 Nws. 13 11 Onder de men
sen. 14.00(S)Sport na sport 14 40 (S)
Kernpunt. 15.30 (S) Kinderbalie
16.00 Aktua-extra. 17.24 Meded.
17 30 Nws. 17.36 Aktua.
HILVERSUM III
NCRV 7.02 (S) Popfrisser 9.03 (S)
Happy Sound. 10.03 (Si Popstatiun
11 03 (Si Op stap 12 03 (S) Los Vast
13 30 De lach of ik schiet show 14.03
iSi NCRV-ZATERDAGMIDDAG.
17.30 Sportuitsl.
HILVERSUM IV
AVRO 7 00 Nws 7 02 (S) Op i
kleir
.etje.
orgen
1 de
HILVERSUM 1
VARA 07 02 (S) Hallo hier Hilver
sum!. licnt progr 08.03 Dingen van
de dag 08.15 (S) Hallo hier Hilver
sum' (vervolg). 09.30 (S) ZI a la cre-
m<- 11 02 (S) Verz.pl progr 12.03 (S)
Tusser. start en finish sportprogr
(te. 8 00 (S) Kla:
line. 9.00 Nws. 9.02 (S) Concerto Mat-
tinale: Pianoconcert 11 HO (S) Pista
che regionaal. 12 00 Nws. 12.02
AVRO-tema. 12.15 <S) Pistache re
gionaal Verv. 13.00 <S) Opera met
14 00 Nws. 14.02 (S) AVRO - Platen
publieksprijs, (herh 14 17 iS/ In
gevarieerde bezetting. 15 35 (S) Eu
ropees Muziekfestival 1979 voor de
jeugd te Neerpelt (Bclgic) 16 00 (S)
Reflexie. 16 20-17 00 (Si Jazz spec