gnaggnaami 'Wij willen anarchie für Germany' vandaag... toegelicht [lesprogramma i Bach en Beethoven: Nina Hagen: Bizarre 'Nachtrit' ons visitekaartje in de ruimte Het Beste VRIJDAG 23 MAART 1979 ERLANGEN-KAUNITZ (GPD) - „Op zoveel vitaliteit en eigenzin nigheid heeft de Duitse rocksce- ne lang moeten wachten" (Vor- warts). „Zij heeft het gemaakt" (Rocky). „Een krijsende, sopraan zingende, zwetende, proestende en links huppelende persoon" (Die Zeit). „Een directe uitdaging voor de wereld van de mannen, de normalen en de volwassenen" (Emma). Westduitse media over de Nina Hagen Band, beter ge zegd over de belangrijkste per soon van de band, Nina Hagen zelf. De eerste elpee van de band is een topper. In Duitsland zijn er zo'n 125.000 van verkocht. In Neder land al 50.000: een gouden plaat. Een jaar geleden was Nina Hagen nog nauwelijks bekend, tenmin ste niet in de Bondsrepubliek. In het andere deel van Duitsland, de DDR, die zij kort na de uitwijzing van haar „stiefvader" Wolf Bier- mann verliet, was zij al vroeg een gevierde schlager-ster. Nu is zij bezig dè ster van de hardrock in West-Duitsland te worden. Naast haar geschoolde stem heeft Nina Hagen namelijk nog iets anders te bieden dan de meeste Duitse rockzangers. Grote ronde Zij kan teksten produceren die niet uitmunten door verveling. Uit drukkingen als: „Isses denn ein Wunder", „Unbeschreiblich weiblich" en „Aufs Bahnhof Zoo im Damenkloo", zijn gevleugelde woorden geworden. Vorig jaar „rockte" de band nog door kleine zaaltjes en clubs. Dit jaar is de grote ronde begonnen. Uitver kochte hallen en theaters waar duizenden fans in kunnen. In de Ostwestfalenhalle in Kaunitz, een klein dorpje in de omgeving van Paderborn, liggen, zitten en staan op zaterdag 10 maart zo'n 8000 jonge Duitsers. Vanaf zes uur spelen Morgenrot, Lucifer's Friend en Kraan. In de veilinghal zijn geen stoelen aanwezig en het meebrengen van flessen was niet toegestaan. Ongemakkelijk? Wat doet het er toe. Als laatste groep treedt namelijk de Nina Hagen Band op. Als Kraan is uitgespeeld, staat vrijwel iedereen op. De laatste worsten en blikjes worden inge slagen. Het duurt nog een uur - technische moeilijkheden voordat het om half één echt zover is: Nina Hagen op het to neel. Iedereen is naar voren gedrongen. Een meisje kan niets zien en be gint bijna hysterisch te worden: „Verdomme, ik zal en moet Nina levend zien". Dat is begrijpelijk. Nina Hagen is namelijk op haar manier al een soort Bette Middler of Liza Minelli. Zij is gekleed in een rode sinterklaasmantel, zwarte kousen, een kort zwart rokje, „sneeuwschoenen" met veel harigs eraan, de ogen van veel make-up voorzien (clown- pover noemt zij dat), een fontein tje van haar eigen haar gemaakt. Plus verdere attributen die uit de caravalswinkel komen. „Die Ha gen" beweegt zich ongelofelijk energiek, is open en spontaan en maakt grappen. In Kaunitz viert ze haar 24e veijaardag. Afgelopen woensdag hebben we in een hotel in Erlangen afgespro ken. De band trad daar diezelfde avond op. „Als je me nou bela zert", roept de taxichauffeur als hij Nina Hagen in de saaie straat ziet lopen. Nina kleedt zich na melijk overdag precies zo als ze 's avonds op het toneel staat. De vrouw van het hotel legt uit dat het gesprek in het restaurant pre cies om twee uur afgelopen moet zijn, omdat dan het personeel drie uur rust krijgt. Of we dan niet gewoon in de tv-kamer kunnen gaan zitten? Dat is uitgesloten en dat moet begrepen worden, is het antwoord. Irritatie bij de groep. „Er is niets veranderd. Vroeger wa ren het lange haren, nu is het weer wat anders. We zijn ook al eens in een eethuis geweigerd, want we behoorden niet tot het publiek dat men daar ontving", aldus Nina's vriend, de basgita- rist Manfred Praeker (Man- Fantastisch Nina Hagen, Manne Praeker, gita rist Bernhard Potschka, slag werker Herwig („Herrgott") Mit- teregger en „kastenvirtuoos" Reinhold Heil verheugen zich op hun concerten in Nederland (25 maart in Nijmegen, 26 maart in Amsterdam). Nina Hagen: „Juist omdat we naar Nederland gaan. Want Holland is fantastisch, er zijn veel fantastische mensen, fantastische groepen, zoals Gruppo Sportivo. En Amsterdam is helemaal een fantastische stad". Bernhard Potschka: „Voor jou als Nederlander zal het wel nauwe lijks te begrijpen zijn. Maar als wij Duitsers daar optreden, dan merk je gelijk dat de hele sfeer veel luchtiger is en niet zo verbe ten". Nina: „Nederlanders hebben meer gevoel voor humor, die kunnen lachen". Manne zegt dat je in kleine steden in Duitsland geconfronteerd wordt met vooroordelen tegen je hele bestaan. Nina voegt daaraan toe dat de Bondsrepubliek een ongelofelijk kindervijandig land is. „Als alleenstaande moeder krijg je geen woning. Je wordt hier niet beschouwd als volwaar dig mens. Dat is schandelijk. Het geboortecijfer gaat steeds meer omlaag in Duitsland en dat vind ik buitengewoon fantastisch en Helmut Kohl (oppositieleider en CDU-voorzitter - red.) vindt dat verschrikkelijk. Maar als er min der mensen in Duitsland zijn, dan komen er meer arbeidsplaatsen. Dan wordt het weer zeker dat je ook werk krijgt. En de politici van de CDU willen meer kinde ren. Dat is zo verschrikkelijk. Die zou je eigenlijk moeten verbie den. Nou ja, we willen niet radi caal worden". Manne: „In plaats daarvan zijn er weer fascisten in Duitsland. Als je naar het hele militaire apparaat kijkt. Die zijn toch allemaal be smet met nazi-bacillen". Het weekblad Stern schreef een tijdje geleden dat Duitse rock groepen weer geliefder worden. Dat ze internationaal meetel len. Nina Hagen: „Wat heet geliefd? Er zijn zoveel groepen, die geen pla tencontract kunnen krijgen. In de hitparade zie je toch alleen maar schlagers en disco-dingen. Duitse platenfirma's zijn toch nauwelijks geïnteresseerd in Duitstalige bands". Reindhard Heil: „Dat artikel in Stern ging voornamelijk over een paar groepen die al heel lang in de scene meedraaien. Minstens tien jaar. Afgezien van ons. Maar die groepen maken in Duitsland ook niet de grote toer. En ze zijn niet maatgevend voor de stem ming". Manne: „Gelukkig vermindert het vooroordeel dat een Duitser geen rockmuziek kan maken. Vroeger werd altijd gezegd dat een Duitse groep niet het niveau kan halen van een Engelse of een Ameri kaanse groep". - Hoe komt dat? Nina Hagen: „Dat komt omdat de jongeren zelfbewuster zijn ge worden. En naar het voorbeeld van Engeland bijvoorbeeld zelf een cultuur opbouwen. Dat ze niet van de heersende of over heersende cultuur van de vorige generatie moeten uitgaan. Daar mee willen ze niets meer te ma ken hebben. Dat begon in Enge land. Het ging de mensen daar beroerd, ellendig. En de koningin had ongelofelijk veel geld. De straten waren vuil en smerig en geen enkel type van deze typen had geld en daaruit is juist een agressieve beweging ont staan". Amsterdam 1(1) Fire: Pointer Sisters 2(2) Chiquitita: Abba 3 3) Lay your love on me: Racey 4(4) Shake your body: Jacksons 5 5) Tragedy: Bee Gees 6(6) The Runner Three De grees 7 (12) Ruthless queen: Kayak 8 (19) Wild places: Duncan Browne 9 8) Heart of glass: Blondie 10 (14) Disco really: Gruppo Sportivo 2 2) 3 5) 4 3) Y.M.C.A.: Village People Sandy: John Travolta Chiquitita- Abba Da' ya' think I'm sexy: Rod Stewart Kiss you all over Exile I was made for dancing: Leif Garrett Too much heaven: Bee Gees Mexican girl: Smokie Accident prone: Status Quo We'll have a party toni- te: Teens Londen 1 1) I will survive: Gloria Gaynor 2(2) Lucky number Lene Lovich 3 7) I want your love: Chic 4 6) Something else: Sid Vicious/Sex Pistols 5(5) Can you feel force: Real Thing 6 3) Oliver's army: Elvis Costello and the Attrac tions 7 9) Keep on dancing: Ga ry's Gang 8 4) Tragedy: Bee Gees 9 (14) Waiting for an alibi: Thin Lizzy 10 (11) Into the valley: Skids New York 1 1) Tragedy: Bee Gees 2 2) Da ya think I'm sexy: Rod Stewart 3(6) What a fool believes: Doobie Brothers 4 3) I will survive: Gloria Gaynor 5(5) Shake your groove thing Peaches and Herb 6 4) Heaven knows: Donna Summer with Brook lyn Dreams 7 8) Sultans of swing: Dire Straits 8 7) Fire: Pointer Sisters 9 (12) Every time I think of you: The Babys 10 (ll)lWhat you won't do for love: Bobby Caldwell - Uit de slums van Liverpool? Nina Hagen: „Schnaps? Nee, uit de havenwijken". - Zijn de teksten van Nina maatge vend voor jullie succes? Hagen, met ironisch hoge stem: „Zeggen jullie maar wat?". Nina Hagen: „Wat betekent nou weer voor Duitse begrippen. Dat is niet waar. Er is in Duitsland een revolutie geweest, oefeningen - Ongebruikelijk dan. Nina Hagen: „Mijn teksten zijn niet gewoon. Nee, eigenlijk zijn ze heel gewoon. Want mensen als Brecht die hebben destijds ook revolutionaire dingen gemaakt en Biermann heeft jarenlang in de DDR geprobeerd uit de slon zigheid een oase te maken. Het moet verder gaan, want anders blijven we in de stront zitten. Als je alleen over koffie en slagroom LEIDEN - Een bizar toneelstuk. Een warrig stuk, maar tegelijker tijd vol van emoties en spannin gen. 'Nachtrit' van J. Bernlef, een toneelstuk in twee bedrijven, gis teravond in een Theaterunie- produktie opgevoerd in een slecht bezette Leidse Schouw burg door Linda van Dyck, Cor van Rijn, Marja Habraken, Huib Broos en Jessamin Starcke. De strekking van 'Nachtrit' rechtvaardigde deze geringe be langstelling allerminst. Het is weliswaar een zeer hedendaags stuk, met referenties aan het zeer tumultueuze taxiwereldje; slecht is het daardoor beslist niet. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door het feit, dat Bernlef een aan tal zeer menselijke problemen in het stuk heeft verwerkt, die bij zonder realistisch overkomen. Zoi ADVERTENTIE Op talloze manieren trachten wetenschappers in contact te komen met andere bewoonde planeten. Lees alles over deze pogingen in twee van de 21 artikelen i in Het Beste van APRIL Nu overal verkrijgbaar A _L mi Reader's Digest doen. Dat is een fantastische zaak. Zolang vrouwen worden onderdrukt, zolang blijft onder drukking ook nog normaal. Daarom moet de vrouwendis criminatie worden afge schaft". Nina Hagen: „Die Weiber moeten zich aaneensluiten en demon streren. Ze moeten solidair met elkaar worden". DDR - Zou je iets kunnen zeggen over je ervaringen in de Bondsrepubliek vergeleken met die in de DDR? Nina Hagen: „Nou, da drüben zijn de mensen die een hotel leiden precies zo als degenen die dat hier doen. En in de DDR willen ze allemaal graag net zoveel con sumptiegoederen hebben als in het Westen. Daar kijken ze naar de westerse televisie en wat ze hebben gezien, willen ze in de In- tershops kopen. Ze willen hun badkamer vol hebben met nivea- creme, met creme 21, met schuimbadspul, met Colgate (door Nina uitgesproken als Kol- kaate)-tandpasta en met westerse wasmiddelen. En als de Kol- kaate-tube leeg is, dan willen ze die graag in de kast in de woon kamer leggen. Ze zijn precies zo Konsumsüchtig". „Maar dat is begrijpelijk, want als er ergens een land is waar de mensen kunnen aantrekken wat ze willen en waar ik weet niet hoeveel goederen zijn, dan klotst dat natuurlijk naar het land dat daarnaast ligt en als dat maar blijft klotsen, dan groeit en groeit in dat land ernaast ook de behoef te om te consumeren, dan wil ie dereen wasmachines, auto's, kleurentelevisies, flatgebouwen en weet ik veel wat nog „Maar in de DDR, als daar iemand kritiek heeft, komt hij in de ge vangenis of er gebeurt wat anders met hem. Daarom zijn er niet zo veel critici. Als je in de DDR naar een televisiediscussie kijkt, dan zie je dat iedereen zich drie keer bedenkt voor hij wat zegt. Dat wordt al op school geleerd. Datje moet huichelen, iemand in zijn reet moet kruipen. Op de basis van: ik ben burger der DDR, ik ben trots op de DDR. En van ar beiders- en boerenstaat. Iedereen heeft in zijn kop gegrift dat hij altijd positief moet discussiëren. Dus niemand durft te zeggen dat het klote is of zoiets". Nina Hagen: „Nee, daar worden alle teksten gecensureerd. Daar is een commissie die alles eerst moet horen. Dat is heel erg. Je kunt doen wat je wilt. Maar het wordt op lange of korte termijn verboden, gewoon verbo den". Manne: „Bij ons in de Bondsre publiek worden de teksten niet veranderd, maar hier maken ze voor het grootste deel van tevo ren ook Scheiss-teksten. Schla gers en zo. Daar verdient de busi ness geld aan". Nina Hagen: „Dat wordt steeds er ger. Daar dragen de cultuurorga nisaties en de ministers van cul tuur de schuld voor. Want die on dersteunen Duitstalige rock groepen niet, maar subsidiëren Scheiss-opera's en theater. Rockgroepen krijgen geen sub sidie, terwijl toch juist de rock groepen dè cultuur voor jonge mensen zijn, niet?". „Wij willen", zegt Nina Hagen als afsluitende zin, „anarchie für Germany". die met de nodige problemen omgeven is. Daarnaast is er de si tuatie, waarin Lilly (Linda van Dyck) verkeert, en die je deels vrij uitzichtloos en deels zeer in trigerend zou kunnen noemen. Linda van Dyck is zonder enige twijfel de actrice, die het meeste relièf in haar spel weet te leggen. Bij de mannelijke rolbezetting kan hetzelfde gezegd worden van Cor van Rijn (als de oudere, zich be rustende taxichauffeur Theo). Onmiddellijk dient hieraan te worden toegevoegd, dat Huib Broos (o.a. te zien in 'De Trap' en 'Jan Rap') ook ditmaal weer zeer doorvoelt zijn rol interpreteerde. Hoewel er al stemmen zijn opge gaan, die beweren, dat Bernlef in zijn stuk de (nacht-) wereld van de taxichauffeurs absoluut niet heeft onderkend en derhalve een toneelstuk, wars van elke reali teitszin, zou hebben afgeleverd, komt 'Nachtrit' op de niet-inge- voerde toeschouwer zeer trefze ker over. Onder regie van Christiaan Nortier en incidenteel op muziek van Leo Cuypers lijkt het stuk toch vrij moeiteloos z'n artistiek niveau te vinden. BERT KOEKEBAKKER M&M Company: ambitieuze amateurgroep LEIDEN - Het LAK-theater was aardig volgestroomd gis teravond voor de uit Den Haag afkomstige Music Movement Company. Een en thousiaste groep amateurs die veel van hun vrije tijd in de muziek en de bewegings kunst steken. Tien musici, voorzien van een uitgebreid elektrisch versterkt instru mentarium, en tien danseres sen, voorzien van erg veel flair, naast een bijzonder ex pressief ogende zangeres en een danser, wiens lengte geen enkel beletsel vormt om leu ke dingen met de meisjes te doen. Modern ballet, muziek en zang zijn de belangrijkste be standdelen van hun nieuwe programma, dat na veel zelf werkzaamheid tot stand is gekomen. En dat verdient waardering, ook al konden die op vloedgolven van geluid uitgevoerde bewegingen niet van begin tot eind boeien. Enkele van de op basis van improvisaties tot stand ge komen bewegingspatronen bleken namelijk wat al te breed uitgesponnen, waar door de aandacht van het publiek zou kunnen gaan ver slappen. Er wordt ook opvallend veel aan contrastwerking, zowel in muzikaal als in choreogra fisch opzicht, gedaan in deze dynamische swingende groep. Maar men moet wel oppassen zich niet schuldig te maken aan overdrijving. Een aantal balletten kwam al thans nogal wat gechargeerd over, waardoor veel van de spanning verloren gaat. Een beetje bijschaven dus en niet te ambitieus worden. Dan heeft het zeker zin om door te gaan met het eenmaal geno men initiatief. PIETER C. ROSIER NEDERLAND 1 18.30 - Sesamstraat (NOS) 18.45 - Paspoort, voor Spanjaarden (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Mister Kotter (TROS) 19.25 - Op volle toeren (TROS) 20.05 - Tatort (TROS) 21.37 - Journaal (NOS) 21.55 - Wereldcup Dansen'79 (TROS) 22.50 - Gesprek met de Minister-President (TROS) 23.00 - Van-Makassar naar Bovensmilde (5) (IKON) 23.35 - Journaal (NOS) NEDERLAND 2 18.25 - De Bijbel (1)(TELEAC) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Er was eens...(l), tekenfilmserie (KRO) 19.25 - De Muppet Show (KRO) 20.00 - Journaal (NOS) 20.27 - Centennial (7) (KRO) 22.00 - Brandpunt (KRO) 22.35 - De alles is anders show (KRO) 23.35 - Vastenoverweging (KRO) 23.45 - Journaal (NOS) DUITSE TV VRIJDAG 23 MAART DUITSLAND I WDR: 18.00 Heidi, tv- serie. 18.30 Von Kopf bis Fuss, tv-se- rie. 18.40 Amus.progr. 19.15 Ak- tual.magazine.) 20.00 Journ. 20.15 Die Katze auf dem heissen Blech- dach (Cat on a hot tin roof), speel film. 22.00 Econ. magazine. 22.30 Ak- tual. 23.00 Sport. 23.25 Der Chef, misdaadserie. 0.10 Journ. DUITSLAND II 18.20 Slapstick. 18.40 Slapstick. 19.00 Joum. 19.30 Buit. reportages. 20.15 Gauner gegen Gauner, mis daadfilm. 21.05 Amus.progr. 22.00 Aktual. 22.20 Cult, magazine. 23.05 Brannigan - Ein Mann aus Stahl 22.50 Joum. (Brannigan), speelfilm. 0.50 21.15 Filmportret. 22.00 Ich, Clau dius, Kaiser und Gott, tv-serie. 22.50 Religieus progr. ca. 23.20 Joum. BELGISCHE TV VRIJDAG 23 MAART BELGIË VLAAMS NET 1 18.00 Jeugdprogr. 18.15 Kleuter- progr. 18.30 Open School. 19.00 Re gionaal nieuws. 19.35 Meded. en morgen. 19.45 Joum. 20.10 Weerber. 20.15 De Gokker (The Gambler), speelfilm. 22.00 Literair magazine. DUITSLAND III WDR 18.00 Kleuterprogr. 18.30 Tv-c Economie. 19.00 Vrijetijdsmagazine. 22.35 Sport. NET 2 14.00-20.15 Zie net 1. 20.15 De reis van Charles Darwin (The Voyage of Charles Darwin), tv-serie. 21.15 Praatshow. 22.05 CulL magazine. In totaal 26 afleveringen van elk ongeveer 25 minuten heeft de Fransman Albert Barillé nodig gehad om in tekenfilmvorm een beeld te geven van de geschiedenis vanaf het ontstaan der aarde tot onze tijd. Niet minder dan twaalf landen waaronder de KRO voor Nederland) werkten mee aan de totstandkoming van het produkt, dat als titel kreeg ,JSr was eens...". Tot nu toe hebben ongeveer 42 televisiestations de serie op het scherm gebracht. Zo'n driehonderd mensen werkten aan het onderzoek, terwijl uiteindelijk 50 teke naars de beelden creëerden onder leiding van Barillé. Het geweld neemt in sommige afleveringen een bepalende plaats in. En dat terwijl juist in de afgelopen jaren het geweld in kinderseries zoveel mogelijk wordt teruggedrongen. Barillé ondersteunt zijn aanpak door te stellen dat hij alles zo vreedzaam mogelijk heeft aangepakt en grof geweld maar al te vaak met een komische wen ding wat verzacht heeft. ,Maar", zegt hij. ,,de geschiedenis zit vol met geweld en het zou naief zijn om daar iets van te laten zien". Het verhaal in ,£r was eens..." (van een sprookje is overigens hele maal geen sprake) loopt van de prehistorievia onder meer de Grieken en de Romeinen, naar de toekomst. Het is niet in eerste instantie de bedoeling geweest van Barillé om de mensen via zijti tekenfilms de geschiedenis van onze aarde bij te brengen. Het amu sement stond voorop. Veel feiten worden gesimplificeerd, maar de historische gebeurtenissen die hij naar voren brengt zijn allemaal authentiek. Als leidraad voor het verhaal koos de Fransman enkele hoofdfigu ren. Een gezin, dat steeds door de tijd ..meeverhuist" en figuren als Dikke (dom maar uiterst sterk), de geleerde Maestro, dwarsligger Naarling en Dwerg, de slechte geest. In de eerste aflevering, die vanavond op het scherm komt, verkon digt Barillé in sneltreinvaart de evolutietheorie. Het in het Neder lands gesproken commentaar verwijst echter naar het feit „dat het geheel in Gods naam is ontstaan". (Nederland 2, 19.25 uur). De televisie-actualiteitenrubriek Brandpunt van de KRO is vanavond vrijwel geheel gewijd aan een eigen reportage over het dagelijks leven in Iran na de omwenteling. Men heeft daarin ook een gesprek met de Amerikaanse fern in iste Kate Millett. die door het bewind is uitgewezen. (Nederland 2 22.00 uur). VRIJDAG 23 MAART HILVERSUM I PP: 18.19 Uitz. 18.30 Nws. 18.41 Marktber. KNBTB. 18.43 (S) Punt Uit. 20.00 (S) In antwoord op uw schrijven. 21.55 HILVERSUM II het GPV. KRO: TROS: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn. 7.20 Rustig bijkomen. 8.00 Goal. 23.55 Nws. HILVERSUM II (18.00 Nws.) NOS: 19.40 Praten met de minister. 20.00 Nws. 20.05 Euro pees Concert Podium: klass. or kestmuziek. (Pauze: gramm.i Nws. 8.11 Aktua-ochtendeditie. 9.00 Voorzichtig....breekbaar (9.35-9.40 Waterstanden). 10.00 De tien om kindershow. 10.30 Coulissen (1 VOO-11.02 Nws.). 11.30 Aktua- Sportcafe. OVERHEIDSVOOR LICHTING: 12.49 Franco huis, in form. voor het bedrijfsleven. TROS: 13.00 Nws. 13.11 Aktua II. 13.30 Wegwezen. 14.45 Kom eens langs ii HILVERSUM III NOS: 18.03 De vacaturebank. 18.10 (S) Avondspits. VOO: 19.02 (S) A.B.T.T. Tien favoriete platen. (19.30 (S) Veronica's popjournaal.) VPRO: 20.02 (S) Oorkussen. 22.02 (S) Black Star Linder. 23.02 (S) Amigos de Mu- sica. AVRO: 1.02 (S) Het Steenen Tijdperk. 2.02 (S) Gewoon, 2 uur ra dio. 4.02 (S) 'n Nachtje AVRO. 6.12 (S) Goedemorgen. zaterdag 24 maart HILVERSUM I VARA 7.00 Nws. 7.02 (S) Z.O. VA- RA's Zaterdagochtendshow. (7.30 Nws. 7.41 Dingen van de dag. 8.30 Nws. 8.36 Gymn. voor de vrouw.) 10.30 Nws. 10.33 (S) Z.I. en de we reld. 12.26 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 (S) In de Rooie Haan. 14.30 (S) NAR. 15.30 Nws. 15.33 Kinderen een kwartje? 16.00 (S) Het zout in de pap. 17.30 Nws. 17.32 Dingen van de dag. HILVERSUM III (S) Muziek bij de koffie. 11.03 (S) Popstation. 12.03 (S) Los Vast, gevar. muz.progr. 14.03 (S) Bij Barend; mu zikale familie-show. 16.03 (S) Sport- HILVERSUM IV AVRO: 7.00 Nws. 7.02 (S) Op een klein stationnetje 's morgens in de vroegte. 800 (S) Weg-geef klassiek; verzoekplaten. 9.00 Nws. 9.02 (S) Or pheus in der Unterwelt, Offenbach. Uitgevoerd door de Philharmonica Hongarica en het Koor van de Keul se Opera met solisten. 10.40 AVRO- Academie; Blokfluit spelenderwijs. 11.00 (S) Pistache. 13.00 (S) Opera met.... Carolyn Watkinson. 14.00 Nws. 14.02 (S) In gevarieerde bezet ting. 15.30 't Is historisch. 16.00 (S) Jazz Spectrum. 16.40-17.00 Richting; progr. over levens- en wereldbe schouwingen.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1979 | | pagina 5