"Ik wil geen
nicht met
een draaikont
neerzetten"
1
NU 30%
RIJKSSUBSIDIE
OPROCKWOOL
SPOUWMUUR-
ISOLATIE.
(jy^[vandaag
Calotec B.V.
...toegelicht
programmal
Cabaretier en stervensbegeleider Jos Brink:
DONDERDAG 11 JANUARI 1979
RADIO - TV - KUNST
PAGINA 5
NEDERLAND I
18.30 - Sesamstraat (NOS)
18 45 - Paspoort, voor Turken (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Calimero (TROS)
19.12 - De man van Atlantis, tv-serie (TROS)
20.00 - Zangeres Zonder Naam, liedjesprogramma (TROS)
20.30 - Derrick, tv-serie (TROS)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - NOS-Tribune (NOS)
22.50 - Journaal (NOS)
NEDERLAND 2
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - De Astronautjes (AVRO)
19.05 - AVRO's Toppop (AVRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Superschot met AVRO's televoetbalkanon (AVRO)
20.35 - AVRO's Wie-Kent-Kwis (AVRO)
21.35 - Televizier Magazine (AVRO)
22.15 - Lillie, tv-serie (AVRO)
23.05 - AVRO's Sportpanorama (AVRO)
23.35 - Journaal (NOS)
Ruzie met Annie Schmidt over teksten van haar in het theaterprogramma "Van wie zou dat nou zijn?".
Hij noemt dat niet alleen flauw, maar ook niet erg netjes. „Bandrecordertjes in de zaal. Het heeft een
paar onfatsoenlijke aspecten gehad. Maar ach, het sop is de kool niet waard".
Verder in dit gesprek met Jos Brink zijn hoorspel, zijn eerste solo-langspeelplaat, zijn musical, zijn
godsdienstige geaardheid, zijn relatie met Frank Sanders.
„Het heeft een aantal onfat
soenlijke aspecten gehad.
Er zijn wat onzorgvuldig
heden geweest, over en
weer. Geloof ik. We zijn af
gestapt van onze oor
spronkelijke opzet om een
liedjesavond rond Annie
Schmidt te maken. Dat
bleek niet haalbaar voor
ons publiek. Dat verwacht
het babbelwerk van
"Tekstpierement". We zijn
erg verbaal bezig en niet zo
zeer met liedjes. En bo
vendien vonden we het
zelf ook niet zo vreselijk
leuk. Allengs zijn er dus
meer scènetjes in geko
men, crosstalks, praat-
werk en die liedjes zijn in
een eigen context gezet.
Daar zijn we toen op aan
gevallen".
}rB lijft het feit dat ze dat twee
maanden eerder had moeten
doen. Je mag niet een week van
tevoren met een bandrecorder in
de zaal zitten, wat overigens ook
is verboden. Theatermensen moe
ten dat niet uit gaan halen met
andere theatermensen. Dat gerot
zooi onderling moet je niet heb
ben".
„We hebben iets moeten inbinden.
De eis tot stopzetting van de
voorstelling is afgewezen. De
rechter heeft een correcte tus
senoplossing gevonden. Ik moest
in de opening mijn zinnen ver
vangen door de oorspronkelijke
zinnen van mevrouw Schmidt.
Trouwens, de hele opening is er
nu uit, want we vonden het toch
niet zo lekker, achteraf. Vervol
gens hebben we een collage ge
maakt van "Was dat nou alles",
"Op eén mooie pinksterdag" en
"Laten we lief zijn voor elkaar".
Dat vonden wij een mooie colla
ge; die liedjes kregen daardoor
een andere intentie. Daar was ze
het niet mee eens. En ze heeft er
gelijk in gekregen en ik kan het
me voorstellen. Nu brengen we
die twee nummers, integraal,
achter elkaar, zodat ze niet zijn
aangepast en dat heeft voor ons
hetzelfde effect".
Een unieke storm in een glas water.
Hoewel de storm in feite een
briesje was en het glaasje water
een vingerhoedje bleek.
Jos Brink en het hoorspel.
„Ik ben moe. Ik ben bekaf. Ik moet
nog één deel van de twaalf.
"Bloesems van vuur", een be
werking van "De Porseleinen
Spiegel" van Olaf J. de Lan-
dell".
„Je kunt net zo goed een oorspron
kelijk hoorspel schrijven, hoor.
Dat is net zoveel werk. Je hebt
soms tien regels in een boek,
waar je wel vier scènes uit kunt
maken. Ik heb veel onderzoek
moeten doen over de nazitijd, dus
die hele pokke-oorlog komt me
mijn neus uit. Dat is toch niet
leuk en je wroet in andermans
emoties. Dat worden dan ook
jouw emoties en ik speel die rol
ook nog. Ingewikkeld dus".
„Het was trouwens een idee van
Jacques Besancon van de AVRO,
dat hoorspel. Een fanaat, hoor.
Hij kwam met dat idee en ik
dacht "Dat kan ik niet". Nou, en
Jacques heeft iets van "kijk maar
of je het kan". Hij geeft je een op
dracht voor een synopsis en dat
laat je niet op je zitten. Hij doet
dat handig, hoor".
„Ik kende het boek van het aller
eerste begin; ik heb het manus
cript van Olaf gecorrigeerd. Ik
was verkocht; de uitdaging alleen
al: hoe zul je het gaan doen. Hoe
ga je het indelen: dat laat ik weg,
dat gebruik ik, ga zo maar door.
Voor je het weet, heb je al gebeld
met de auteur. En ze waren en
thousiast. De dag nadat ik de sy
nopsis en de scènelijst had inge
leverd, belde Jacques me al op.
Begin maart wordt het uitgezon
den'.
„Aan de ene kant is het een gigan
tische klus, maar aan de andere
kant is het leuk om iets te doen
dat, eh..., je fijn vindt. Het is
ontdaan van alle commerciali
teit, namelijk. Ik haal er echt
geen jaarsalaris op binnen. Het
is wel een rol waar ik ontzaglijk
tegenaan hik. Waar ik met Jac
ques heel goed over heb gedacht
en gepraat en waarin ik heel
goed word begeleid ook. Natuur
lijk, want als cabaretier ben je
ontzettend kortademig, hè"
„Mijn emoties gaan nooit verder
dan een nummer van vier minu
ten. Ik vind dit hoorspel erg inte
ressant, veel te moeilijk. Je wordt
gedwongen om op je tenen te lo
pen".
„Kijk, we zitten voor "Maskerade",
de musical die we nu aan het
schrijven zijn. Dat is in feite ook
een avondvullend stuk. Met zang
en dans, natuurlijk, maar het is
één rol die je daarin speelt. Die
van een jong acteur, die dreigt te
mislukken. Met dat hoorspel ben
ik aan een vingeroefening bezig,
zou je kunnen zeggen".
Hoeveel uur?
Hoeveel uur heeft een dag voor Jos
Brink? Zet het maar op een rijtje:
het Annie Schmidt-programma,
het hoorspel, Maskerade, de
t.v.-kwis, enzovoort, enzover-
der.
„Zestien tot achttien uur per dag
werk ik. Ik doe geen losse
schnabbel meer. Congressen
openen en zo. Die kwis kost me
een dag, maar dan neem ik er
meteen twee op. Dat is niet zo
vreselijk veel. En de STER doe ik
helemaal niet meer. Je hoort me
misschien nog wel eens, maar dat
zijn meestal oude spotjes. Er ko
men weieens mensen naar me
toe, die wel eens een kreet uit een
spot roepen. Nou, er schijnt toch
een meneer te zijn die me erg
goed nadoet".
Zou het?
„Er moet iemand zijn, die hetzelfde
timbre heeft, van wie de mensen
denken dat ik het ben. Ik heb er
trouwens geen tijd meer voor.
Principieel ben ik er niet tegen,
maar ik heb geen tijd om er een
hele dag aan te vergooien. Ja,
kijk, vroeger moest ik ervan le
ven, toen lag het anders".
„Ach, ik verdien geen tonnen per
jaar. Het hoeft ook niet. Ik zou het
wel kunnen, hoor. Wat moet ik
met een gigantisch inko
men?"
„Ik voel me heel senang. Maar: we
hebben een bedrijf en dat moet
draaien en daar verdienen men
sen hun salaris mee. Die hebben
gezinnen en die krijgen kinder
bijslag. Het zijn er nu zes, het
worden er 15. Ik moet mijn liefde
combineren met bedrijvigheid.
Letterlijk. Dat is een combinatie
waarin ik concessies moet doen.
Daar is niks aan te doen. De han
del moet toch draaien. Je zit in
de serviele sector. Het publiek
dat voor je komt, moet je zo goed
mogelijk bedienen".
„Even terugkomen op wat we daar
straks zeiden, STER en zo. Ik ben
zo blij en zo gerustgesteld dat ik
er overheen ben. Dat scheelt een
hoop ijdelheid. Er doen zich ver
anderingen voor in een mens. Ik
ben nu 36. Door die hele televisie
hausse die er is gekomen, en die
ik ook niet heb voorzien, hoor,
door die hausse worden dingen
zó betrekkelijk. Daar word je
bloednuchter van. Je gaat na
welke zaken wel en welke niet
waardevol zijn".
T.V.-kwis
Jos Brink en de kwis.
„Ja, Nederland kijkt massaal naar
een kwis. Dit jaar doe ik "Puzze
luur" nog, volgend jaar niet meer.
Nee. Indertijd heb ik aangekon
digd dat ik het zou proberen. Het
is gelukt. Ik kan erg goed praten
met de AVRO, hè. En we hadden
gezegd dat één seizoen ook niet
goed was; je moet zoiets afma
ken. Ik heb er toch wel veel van
opgestoken. Ik was bang voor
camera's. Dat is nu helemaal weg.
Net zoals die enorme gespannen
heid van vroeger. Het: „hoe hoe
zal ik erop komen?", dat is weg.
Dat interesseert me geen bal
„Of mijn haar goed zit en zo. Ik heb
een mooi AVRO-pak aan. Nou, en
heb ik wallen onder mijn ogen,
dan heb ik wallen onder mijn
ogen. Daar kan ik niks aan doen.
De mensen moeten me accepte
ren zoals ik ben. Ik ben mezelf in
die kwis".
Pastoraat
Jos Brink en het pastoraat.
„Naar mijn kerstpreek geluisterd?
Weet je, in dit land mag dat niet,
dat preken. Waarom zou het een
niet met het ander kunnen sa
mengaan. Ik doe dat in Den Haag,
in een tehuis voor bejaarden.
Hele oude mensen. Ja, kijk, ei
genlijk wil ik dit voor mezelf
houden, weet je. Maar ach, ze
mogen het best weten.
„Ik doe een soort pastoraat in dat
tehuis. De upper-class zit daar.
Een admiraal, een jonkheer
meester zus-en-zo, een douariè-
re. De hele Couperus-sfeer wordt
er in stand gehouden. En een di
rectrice die het feilloos aan
voelt. Dus: wordt er iemand
ziek, dan probeert ze die mensen
zo lang mogelijk daar te houden;
thuis. Want anders gaan ze naar
de steriele ziekenkamer om te
sterven. En dat is je opdracht
niet; dat mag je de mensen niet
aandoen".
„Dominees zie je nooit meer. Die
hebben het te druk of die vinden
het niet nodig, weet ik veel. Dat is
allemaal weg. Maar er zijn tóch
dingen waar die mensen over
willen praten. Ik geld daar als een
hele progressieve predikant. Ze
vinden me maar een losbol. Maar
ze komen trouw kerken een aan
tal mensen heeft behoefte aan
verder praatwerk. Ik ben er op
alle hoogtijdagen. Frank gaat
mee. Die kerkt bij me. Ik ga voor
in diensten en doe huisbezoeken.
En, als het nodig is, doe ik ook
aan stervensbegeleiding. Dat is
een gigantische klus".
„Toen ik voor de eerste keer die
stervensbegeleiding deed, heb ik
er met Frank heel lang over ge
praat. Want ieder mens heeft toch
een bepaalde pastorale bevoegd
heid. De eerste keer was het een
oudere man, orthodox. Genesis
was voor hem Genesis. Hij be
greep wel dat de waarden in de
loop van de tijd waren veranderd,
maar toch zat hij met een hele
boel vragen. Ik moest toen vanuit
nul beginnen. Want ik had zoiets
nog nooit meegemaakt. Ik heb
het gedaan en ervaren dat het een
ontzaglijke ingreep op je leven is.
Ontzaglijk".
„Ik had er natuurlijk heel veel over
gelezen en ik had mijn ideeën er
over. Het moeilijkste was, als die
man vroeg of ik met hem wilde
bidden. Nou is bidden een zó per
soonlijke zaak, dat eh... kan haast
niet. Als ik iemand in een dienst
hoor voorbidden, dwalen mijn
gedachten altijd af. Ik kan het zelf
heel moeilijk. Ik ben lidmaat van
de doopsgezinde kerk, maar ga
altijd naar de r.-katholieke kerk.
In feite ben ik katholiek".
„Met kerstmis had ik het er nog
met pa over. Mijn vader is de
meest nuchtere man van het
westelijk halfrond. Die zei: „Als
ik de keus had, voel ik me toch
meer aangetrokken tot de ka
tholieke kerk". Maar ja, ach,
vroeger al, voordat ik naar de
kleuterschool ging, ging ik met
de buurkindertjes naar de
vroegmis. We deden daar niet
raar over, thuis. Zij móesten, ik
mócht. Het hoorde erbij.
Vrijblijvend dus. Aardig. Leuk.
Met kerstmis ben ik thuis ge
weest en heb de Latijnse hoog
mis meegemaakt. Maar het lul
lige is dat ik geen kerk meer kan
inkomen".
„Maar goed, die stervensbegelei
ding betekent ook de begrafenis
of de crematie. Dat ging goed.
Maar dat is niet mijn verdienste.
Ik heb, geloof ik, een alleraar
digst contact met mijn Schepper.
Niemand weet wat en ik heb die
houvast toch wel nodig. Frank is
niks. Zegt hij, maar gaat trouw
mee. Is eigenlijk heel gelovig,
maar noemt dat anders".
Plaat
Volgende (en logische) overstap.
Jos Brink en zijn "gefilosofeer
de" solo-elpee "Leven kan je le
ren". Veel eigen teksten, enkelen
vertaald. Door hemzelf. Een pro-
dukt van opvallende klasse, mu
zikaal en tekstueel. Een plaat ook
die niet tot nauwelijks verkoopt,
maar wel eventjes f 60.000 aan
produktiekosten heeft ge
kost.
„Niemand zit erop te wachten. Kan
me ook niet schelen. Ik heb din
gen in huis die ik nooit kwijt
kan".
„Joh, ik heb op die televisiespecial
brieven gekregen, zoveel. Ik ben
net klaar met het terugschrijven
van die mensen. Want dat moetje
doen. Terugschrijven. Op dat
moment, als je ermee bezig bent,
ben je op zoek naar heerlijkheid,
hè?"
„Maar jee, die plaat is voor mij geen
prestige-object. Ik heb gezegd
dat een deel van de royalties naar
het Bio-revalidatieoord gaat.
Nou, want-eh... je weet het wel.
Dan komt er een rolstoel binnen
met alleen maar een hoofdje erop.
Jahaa, maar die moeten hele an
dere dingen uitzoeken dan wij,
hoor. Vergis je niet".
Beschouwelijk
Jos Brink en het beschouwelijke
dat "Tekstpierement" meer en
meer in zich kreeg. Hoewel, vol
gend jaar bestaat het gezelschap
niet meer. Eerst die musical en
dan Brink solo.
„De laatste jaren waren we wel
beschouwelijker, ja. Daarom
zitten Frank en ik wat met dat
Schmidt-programma. Want het
beschouwelijke is daar volko
men in weggelaten. Daar was
geen plaats voor. Daarom heb
ben we er niet meer dan dertig
voorstellingen van gepland. Het
is een beetje uit de klauwen ge
lopen. Het enige dat we nog
kwijt kunnen, is wat Schmidt
over homofielen heeft geschre
ven. Dat gebruiken we en maken
er barre grappen over. Want
gans Nederland weet hoe Frank
en ik in elkaar zitten, dat wij die
relatie hebben. Dat is heer
lijk".
„Ja, ja, we zijn misschien de eersten
geweest die daar gewoon over
hebben gesproken. Ja, klopt. Ie
dereen kent ons huwelijk. En we
zijn er nóóit op aangevallen. Ook
niet op straat. We worden nooit
nageroepen. We zijn toch heel
gewone mensen. Kijk, ik kan wel
gaan roepen over de doelstellin
gen van de NOVIB. Dat probeer
ik dan wel in drie zinnen. En ik
schmink me af, ga naar huis,
neem een neut en ga misschien
een schrijfje bakken. En de men
sen? Die gaan ook naar huis. Hun
jassen halen, borreltje misschien,
slapen, neuken voor mijn part, in
elk geval zijn ze niet met de NO
VIB bezig".
,Als ik zeg: Overal op de wereld
gaan de zaaldeuren open en over
al op de wereld gaan de celdeuren
dicht, dan is daar geen speld tus
sen te krijgen. Ieder mens zal het
met me eens zijn. Ieder fatsoen
lijk mens. Maar het helpt geen
ene flikker. Niks. Het enige dat ik
wel kan doen, is dichter bij huis
blijven en, vanuit mijn homofiele
positie laten zien dat er een reèle
gelukskans bestaat".
„In Groningen heb je een flikker-
cabaret, "Superstamp" of zo.
Nou, ik heb gelezen dat dat hui
veringwekkend is. Dat zal best.
Maar dat is onze functie niet; dat
willen we ook niet".
Apies kijken
Net zo eng als het vrouwencafé?
„Ja".
„Maar het is altijd uitverkocht. Al
lemaal apies kijken, weet je. Als
je echter kunt laten zien datje als
volwaardig mens, of je nou ho
mofiel, heterofiel of wat voor fiel
dan ook bent, kunt functioneren
in de maatschappij, kun je mis
schien een voorbeeld stellen.
Nou, he... dat is geen goed woord,
maar zoiets, hè? Er zijn mensen
die daar ontzaglijke problemen
mee hebben. Maatschappij
problemen. Dat is natuurlijk ont
zettend. Maar als die mensen zien
dat Frank en ik er geen probleem
van maken, met dat middelpun
tige datje toch hebt in de publici
teit op dit moment, dan help je ze.
Ik weet van mannen en jongens,
voorbeelden, die tegen hun moe
der zeiden: „Ja, maar hij is ook
zo". En die moeders waren dan
fans van me. Je wordt, zal ik maar
zeggen, gebruikt als pressiemid
del. Nou, dat is goed".
„En och, wat kan het de mensen
schelen? Er worden natuurlijk
grappen over gemaakt. Wij ma
ken die grappen ook. Waarom
niet? Frank bijvoorbeeld. Die is
half Surinaams; sterk negroide
zelfs. Ik mag graag grappen over
hem maken. Zijnde zijn weder
helft. En dat doe ik ook druk,
hoor. Ik verzin elke avond iets
nieuws. Dan relativeer je je eigen
probleem. Ik wil geen nicht met
een draaikont neerzetten, dat is al
te gemakkelijk. Dat doe ik
niet".
PAUL WOLFSWINKEL
DUITSE TV
DONDERDAG 11 JAN.
DUITSLAND I
WDR: 18.00 VonAffen-
schande bis Zapfenstreich, tv-serie.
18.15 Die unsterbhchen Methoden
des Franz Josef Wanninger, tv-serie.
19.15 Akt. 19.45 Lieben Sie Kishon,
tv-serie). 20.00 Journ. 20.15 Docu
ment. 21.00 Amusem.progr. 21.45
Kwis. 22.30 Akt. 23.00 Schulzeit, tv-
spel. 0.50-0.55 Journ.
DUITSLAND II
11.20 Klager und Beklagte, tv-serie.
19.00 Journ. 19.30 Spelprogr. 20.50
Report. 21.00 Akt. 21.20 Duits aller
lei. 22.05 Brennende Langeweile, tv-
spel. 23.30 Journ.
DUITSLAND III WDR
18.00 Kleuterprogr. 18.30 TV-cursus
Geschiedenis. 19.00 Jeugdmagaz.
DONDERDAG 11 JAN.
HILVERSUM I
18.00 (S) Dc kerk vandaag. P.P.: Uitz.
van de PVDA. 18.30 Nws. 18.41 (S)
De wereld zingt Gods lof. 19.35 (S)
Leger des Heilskwartier. 19.50 Je
kunt het geloven of niet 20.00 (S)
Draaischijf. 21.20 Een, twee, uit de
maat. 21.40 Bij de tijd. 22.00 Con
frontatie of dialoog. 22.25 Zojuist
verschenen. 22.30 Nws. 22.40 (S) Po
litiek weekoverz. 22.50 (S) De liede
ren van Franz Schubert (33). 23.30 (S)
Muziek van eigen tijd. 23.55-24.00
Nws.
HILVERSUM II
18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal.
IKON: 18.30 Kleur. AVRO: 19.00
Aspecten, kunstrubr. 20.00 Nws.
20.05 AVRO-Donderdagavond.
(20.05 Residentieorkest met cello:
Klass. muz. In de pauze: causerie.
22.15 (S) Uit de Belgische viool-
school: Klass. muz.) NOS: 23.00 (S)
Met het oog op morgen. 23.55-24.00
HILVERSUM III
NOS: 18.03 De vacaturebank. 18.10
(S) Avondspits. TROS: 19.00 (S) Pos
ter. 20.02 (S) Soul Show. 22 02 (S)
Sesjun. 23.02 (S) LP Top 20. 0 02 (S)
LP-uur. 1.02-7.00 (S) De Nacht-
vrijdag 12 januari
HILVERSUM I
KRO: 7.00 Nws. 7 02 Het levende
Woord. 7.09 (S) Even na zeven. (7.30
Nws. 7.41 Echo.) 8.30 Nws. 8.36
Gymn. voor de vrouw. 8.45 (S) Anne
van Egmond. Gevar. progr. (10.30
Nws.) 11.00 (S) Zuid Nederlandse
ontmoetingen. 12.00 (S) Hans van
Willigenburg. Gevar. progr. (12.26
Meded. 12.30 Nws. 12.41 Echo.) 14.00
(S) Anne van Egmond. Gevar. progr.
(15.30 Nws.) 16.00 (S) Spreekuur.
17.00 (S) Beelden uit mijn kinderja
ren. 17.30 Nws. 17.32 (S) Echo Maga-
19.45 Journal 3. 20.00 Journ. 20.15
Arger im Paradies (Trouble in Para
dise), speelfilm. 21.35 Inform, progr.
22.05 Document, film. ca. 23.00
BELGISCHE TV
DONDERDAG 11 JAN
BELGIË VLAAMS
NET 1
18.00 Kinderfilmserie. 18.05 Jeugd-
progr. 18.30 De Eilandbewoners,
Noorse jeugdserie. 18.55 Korte film.
19.00 of 19.10 Standpunten. 19.30
Verkeerstips. 19.35 Meded. 19.45
Journ. 20.10 Poppenshow. 20.35 Pa-
norma. Panorama. Ziegfeld, the Man
and his Women, gedramatiseerde
document. (2). 22.30-22.40 Journ.
NET 2
20.10 Sport. 20.40 Praal en tegen
spoed der Cour
HILVERSUM II
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend-
gymn. 7.20TeDeum Laudamus. 7.54
Op de man af. 8.00 Nws. 8.11 Hier en
nu. 8.25 Vandaag...vrijdag. 9.00 Poli
tiek en samenleving. NOS: 9.10
Spiegel van Belgie. 9.35 Waterstan
den. 9.40 Schoolradio. 10.00 De Taai
show. 10.30 NOS-Jazzportret 11.00
Nws. 11.03 Meer over minder. 12.30
Rechtoprecht. OVERHEIDS
VOORLICHTING: 12.49 Uitz. voor
de landbouw. NOS: 13.00 Nws.
NCRV: 13.11 Hier en nu. NOS: 13.30
Vonken onder de as. 13.45 Onder de
groene linde. 14.00 Kijk op de derde
wereld. 14.45 Kijk op West-Europa.
15.00 Verhaal uit Spanje. 15.30
Zoeklicht op Nederland. (16.00
Nws.) VPRO. 17.00 Welingelichte
Kringen. 17.45 Embargo (17.55 Me
ded.)
HILVERSUM III
Ieder heel uur nieuws. EO: 7.02 (S)
Ronduit op drie. 8.03 EO-Metter-
daad-Memo. 8.05 (S) Tijdsein. 9.03
(S) De muzikale fruitmand. 10.03 (S)
Te elfder ure. TROS: 11.03 (S) De
polderpopparade. 12.03 (S) Neder
landstalige Top 10 en Kwiswijs.
NCRV: 13 30 (S) Lichte muz. 15.03
(S) Elpee pop. VOO 16.03 (S) De Ne
derlandse Top 40.
HILVERSUM IV
7.00 Nws. 7.02 (S) Vroeg Klassiek.
9.00 Nws. 9.02 (S) Muziek uit de Mid
deleeuwen en Renaissance. 9.30
Vrijdagmorgenconcert Klass. muz.
VOO 11.00 (S) Veronica s mu/iek
voor miljoenen. (11.00 (S) Klassiek
verzoek deel 1. 11.30 (S) De concert
agenda gelardeerd met muziek uit
de klassieke Top 10. 12.00 (S) Wie?
Wat? Waar? Muziekquiz Luisteraars
kunnen rechtstreeks bellen. 12.15
(S) Klassiek verzoek deel 2). EO:
13.00 (S) Klankspiegel. 14.00 Nws.
14.02 (S) Op vleugelen van het lied.
14.20 (S) Orgelmonumenten in
Overijssel. 14.45 (S) Woord der
waarheid. VPRO: 15.00-17.00 (S)
Muziek-op-vien- De Radiola Impro
visatie Salon.
Uw erkende Rockwool dealer:
postbus 185
2250 AD Voorschoten
tel.: 01717-5913
ADVERTENTIE
HANDELS/INDUSTRIE N.V./B.V.
met of zonder aktiviteiten tegen contante betaling èn fiskale voordelen te
koop gevraagd met activa vastgoed, machines, inventaris, goederen en/of
debiteuren etc. Afhandeling via NIVRA accountant strikt vertr.
Br. onder nr. 20688 van dit blad.
In de actualiteitenrubriek Televizier-Magazine van de AVRO
wordt vanavond aandacht besteed aan de huidige politieke situa
tie in zuidoost-Azië aan de hand van gegevens van het Engelse
Instituut voor Strategische Studies en een eigen interview met Prins
Sihanoek. De AVRO heeft voorts een reportage over de verhouding
tussen de volksrepubliek China en nationalistisch China. Daarbij
wordt nagegaan hoe de bewoners van Taiwan de breuk met dc
Verenigde Staten ervaren en wat de mogelijke kansen zijn op her
eniging tussen beide landen. (Ned. 2 2135 uur).
Minister Wiegel van binnenlandse zaken zal vanavond in het
televisieprogramma "NOS-tribune" zijn politiebeleid verdedigen.
Aan de orde komen onder meer zaken als bewapening, arrestatie
teams en behandeling van klachten tegen het optreden van de poli
tie.
Minister Wiegel wordt in de eerste ronde kritisch gevolgd door mr. L.
Spigt, lid van het Amsterdamse advocatencollectief. en mr. F. Kui
tenbrouwercommentator van NRC-Handelsblad. Na hen is het
woord aan de tribune, die bevolkt wordt door geïnteresseerden en
betrokken groeperingen. (Nederland 1 2135 uur).
De TROS-televisie zendt vanavond een liedjesprogramma rond
de Zangeres zonder Naam uit. Ze zingt in dit programma zes num
mers van haar nieuwe repertoirevariërend van country en wes
tern tot het levenslied. De titels van de liedjes: 'Eenzame nachten',
'Jongen', 'In de haven' .Billy Joe''Oud moedert je' en 'Zoals vroeger'.