voor filmfestivals Een amusante moordpartij Huppert sterk in film vanChabrol Belangstelling is aan het tanen FILMS DEZE WEEK VROUWENFILMS IN FILMHUIS LVC „MOORD OP DE NUL Joris Ivens vijftig jaar cineast VRIJDAG 3 NOVEMBER 1978 ÉS UTRECHT (GPD) - De filmfestivals van Utrecht, Arnhem en Rotterdam worden in hun bestaan bedreigd door plannen tot het organiseren van een Filmweek Amster dam die de andere overbodig zou maken. Voor de Cine- manifestatie Utrecht lijkt als eerste de noodklok te luiden nu de fut eruit schijnt te zijn bij het feest dat ooit Neder lands belangrijkste filmgebeurtenis is geweest. Er was dit jaar, voor de zevende Ci- nemanifestatie, opnieuw een be langwekkend programma sa mengesteld. Prominenten uit de internationale filmwereld als Ferreri, Skolomowski, Citti, Schmid en Trotta kwamen naar Utrecht. Desondanks zijn de voorstellingen vaker voor minder dan éénderde bezet dan dat ze zijn uitverkocht. Waaraan is de verflauwde belang stelling te wijten? Zijn de cine fielen uitgestorven? Natuurlijk niet, maar de filmgekken in slaapzak, die in de jaren zestig geen film ongezien wilden laten, kunnen in 1978 geen passe-par- touts meer kopen. In 1970 kon den ze voor 50 gulden 22 voor stellingen zien. Nu moeten ze 121 gulden neertellen voor 22 voor stellingen, als ze genoegen ne men met de goedkoopste plaat sen van f5,50. In Springhaver kom je trouwens niet eens binnen voor minder dan f 7,50. Overigens heeft Springhaver het in de ma laise het ergst te verduren, aange zien het extra programma van dit theater volledig buiten het offi ciële programmaboekje is ge houden. Elan Belangrijker is het gebrek aan elan van de organisatie, die verzuimd heeft initiatieven te ontplooien om het publiek enthousiast te maken. Waar in Arnhem nog steeds de halve stad de vlag uit steekt ter gelegenheid van de Filmweek, de middenstand be trokken is met etalageversierin gen en prijsvragen, de blaaska pellen aubades brengen, en de burgemeester ten stadhuize ont vangt, daar is in Utrecht het randgebeuren allang doodge vallen. Alleen over een afstand van honderd meter langs een Ou de Gracht merkje nog dat er iets bijzonders aan de gang isap. Uit de begroting van deze Ctfftema- nifestatie blijkt dat het bedrijfs leven nauwelijks nog financieel bijdraagt aan het filmfeest. De'to- tale kosten (geraamd op 137.300 gulden) worden voornamelijk gedragen door de gemeente Utrecht (58.800 gulden subsidie plus 17.000 gulden garantie), de provincie Utrecht (14.000 gulden) en CRM (31.000 gulden). De bio scooponderneming Wolff (die we tot in lengte van dagen dankbaar mogen blijven voor het feit dat ze überhaupt ooit, en geheel voor eigen rekening, met een Cinema- nifestatie zijn begonnen) ont vangt vergoedingen voor zaal- huur (6000 gulden) en perso neelskosten (19.000 gulden). Natuurlijk schiet de onderneming er sowieso financieel bij in en raakt erg veel extra tijd en moeite kwijt aan de manifestatie. Daar staat echter wel het een en ander aan. goodwill en publiciteit te genover. Als sponsor is Wolffs in zet echter nog steeds loffelijk, maar geen onvervangbaar dra gende factor meer. Eigenaardig is dat de gemeente dit jaar met een extra garantie van 14.000 gulden moest bijspringen, als gevolg van het feit dat dit jaar in één keer de garantie weg viel van het door de Bioscoopbond opgerichte Stimuleringsfonds voor Kunstzinnige Films. In 1976 zette de bond ineens zijn schou ders onder de Cinemanifestatie, in 1978 valt die steun (financieel althans) even plotseling weer weg. Wat daarvan te denken? Een politieke truc (eerst iets opbla zen om het des te harder te kun nen laten springen) wil ik er niet achter zoeken. Maar een teken aan de wand is het zeker. Want vanuit het Nederlandse filmbe drijf (een paar ënthousiastelin- gen niet te na gesproken) is de medewerking aan deze Cinema nifestatie heel miniem geweest. Vooral de concerns die distribue ren en in Amsterdam een stoot bioscopen exploiteren, waren niet mee te krijgen. Overbodig In La Dentellière van de Zwitser Claude Goretta was ze daar in eens: Isabelle Huppert. Een tot dan toe vrijwel onbekende actri ce. die met haar rol van het timide kapstertje Pomme in één klap de harten van velen veroverde. Wie mocht denken dat de pas 23-jari- ge Francaise een eendagsvlieg zou zijn, moet terstond Violette Nozière gaan zien. Isabelle blijkt namelijk als Violette ook van een in veel opzichten aan Pomme te gengesteld karakter, iets heel Violette Nozière; regie: Claude Chabrol; hoofdrollen: Isabelle Huppert en Stéphane Audran; theater: Camera: leeftijd 16 jaar moois te kunnen maken. Op het filmfestival van Cannes werd ze er dan ook terecht voor onder scheiden. Een eer die de film zelf niet te beurt viel en ook dat is niet al te verwonderlijk. Weliswaar heeft regisseur Claude Chabrol van dit in de jaren dertig spelende drama een fraaie sfeertekening gemaakt, maar de uitwerking is als geheel toch wat minder ge slaagd. Om te beginnen echter eerst even in het kort de inhoud. Violette Nozière is de waar ge beurde geschiedenis van een 18- jarig meisje dat een dubbelleven leidt. Voor haar ouders probeert ze de schijn van een keurig meisje op te houden, maar eenmaal bui tenshuis stort ze zich in het "mondaine" studentenleven. Die kant van haar dreigt aan het licht te komen als ze bij één van haar sexuele avontuurtjes syfilis op loopt. 'Een erfelijke zaak', be weert ze, maar daar zijn haar moeder en peetvader niet al te zeer van overtuigd. De situatie wordt thuis langzamerhand on houdbaar en Violette besluit daar op rigoreuze wijze een einde aan te maken. Ze vergiftigt haar ou ders. De eerste keer mislukt dat echter. Als ze financieel onder druk komt te staan omdat een hopeloze verliefdheid op een charlatan alleen met veel geld te redden is, probeert Violette het echter nog een tweede keer. Dit keer met meer succes: pa over lijdt, maar ma overleeft het. Vio lette wordt gearresteerd en ter dood veroordeeld. Dat wordt la ter veranderd in dwangarbeid en in '45 volgt zelfs gratie. Chabrol heeft aan de ene kant ge probeerd die geschiedenis van Violette zo droog mogelijk te ver tellen (Violette toont nauwelijks emoties), maar aan de andere kant gebruikt hij weer flash backs om juist mededogen met het arme kind op te roepen. Een merkwaardige tweeslachtigheid.' Verder gebruikt hij steeds korte fragmenten, die zelden volledig op elkaar aan sluiten. Een voor de bezoeker vermoeiende methode, die zich na enige tijd ook gaat wreken. Zelfs de aanwezigheid van Isabelle Ruppert kan daar niets aan veranderen. BART JUNGMAN. Hinderpaal Een belangrijke reden lijkt het in Amsterdam sinds lang broeiende verlangen in de hoofdstad een ei gen filmfestival op te bouwen, dat de Cinemanifestatie en de Filmweek Arnhem en liefst ook het Rotterdamse Film Interna tional overbodig moet maken. Een paar meningen daarover; Pe ter Goedings (distributeur en ex ploitant te Amsterdam): „Dat is heel gek. Zowat alle hoofdsteden ter wereld - noem ze maar op, Londen, Parijs, New York, Ber lijn, Montreal, Brussel - hebben een eigen festival. Amsterdam niet. In Nederland zitten de festi vals in provincieplaatsen, waar ze in het buitenland nooit van ge hoord hebben". Hans Saaltink (programmeur van de Cinemanifestatie): „Toen Am sterdam 700 jaar bestond, was er een speciale commissie ingesteld om iets aan film te gaan doen. Na maanden werd er plotseling op de tafel geslagen, want er bleek voor nop te zijn geconfereerd: er was geen geld. Arnhem en Utrecht zijn klein begonnen en langzaam volwassen geworden en de subsidies van stad en pro vincie zijn daar meegegroeid. Ik weet dat er een hoop mensen zit ten te wachten op een jaarlijkse filmweek Amsterdam, maar er schijnt daar geen geld voor te zijn. De CRM-garanties zouden Huub Bals die de Cinemanifesta tie en Film International heeft op gezet. nog wel overgeheveld kunnen worden naar Amsterdam. Toch is het te hopen dat die filmweek Amsterdam er komt, want met dezelfde inspanning kun je dan waarschijnlijk een groter publiek *en een groter rendement vin den" - Dat zou dus het einde betekenen voor de festivals van Arnhem en Utrecht? Hans Saaltink: „Een filmweek Am sterdam zou er moeten komen in overleg met de besturen van de festivals van Arnhem en Utrecht, want die festivals zouden dan worden vervangen. Misschien zouden producenten in het ui- tenland het aardiger vinden als hun films in Amsterdam worden gedraaid, inplaats van in plaatsen als Utrecht en Arnhem, waar ze nog nooit van hebben gehoord. Hypothetisch kun je dan een veel beter programma maken. Maar ik ben heel tevreden in Utrecht. Want een Cinemanifestatie en het Rotterdamse Film International, beiden door Huub Bals opgezet, hebben toch een bepaalde sfeer laten groeien. En dat deel laat zich dan heel moeilijk organise- Saaltink meent dus dat een Am sterdamse filmweek voorlopig zou afspringen op financiële knelpunten. Dat gelooft niet Jan de Vaal (directeur van het Film museum in Amsterdam): „Met Amsterdam 700 was het alleen zo dat het budget voor die specifie ke festiviteiten het organiseren van een filmweek niet toeliet. Maar het lijkt me dat de gemeente Amsterdam voor gewoon een Amsterdams filmfestival in de toekomst best zal willen bij springen. Voor mij zou die film week van Amsterdam 700 het be gin hebben betekend van een jaarlijks terugkerend evenement. De Bioscoopbond stond klaar, maar de gemeente durfde toen niet". „Het staat voor mij vast dat Neder land één groot filmfestival nodig heeft, wat plaats dient te vinden in de hoofdstad. En dat een einde maakt aan de versnipperde toe stand van nu. Het zou de Cine manifestatie en de filmweek Arnhem overbodig maken en wat mij betreft ook „Rotterdam" Zo'n festival zou door Huub Bals en Hans Saaltink geprogram meerd kunnen worden, de twee enigen in Nederland die hebben bewezen zoiets te kunnen" „Een hinderpaal is alleen de plaats waar je zoiets kunt laten plaats vinden. In Amsterdam heb je meerdere bioscoopconcerns die elkaar beconcurreren. Het festi val zou dan terecht moeten ko men op neutraal terrein. Ik zal het helemaal niet gek vinden als voor deze en andere doeleinden een speciaal festivalgebouw zou ko men, met meerdere zalen, een ontvangsthal met allure, uitge breide accommodaties voor de pers en dergelijke". Zo'n gebouw is er dus nog lang niet, maar er zijn wel andere oplossin gen bedacht. Laurens Geels (me de-organisator van de Cinemani festatie, ex-secretaris van de Bio scoopbond en momenteel func tionaris bij het Amsterdamse bioscoopconcern Meerburg): „De grote concerns City, Tu- schinski en Meerburg zullen el kaar niet makkelijk de eer gun nen van zo'n festival. Maar er zijn diverse blauwdrukken te beden ken om conflicten te vermijden. Zo is al bedacht datje het festival afwisselend kunt houden het ene jaar aan het Leidseplein, het vol gend jaar aan het Rembrandts- plein. Zo zouden de concurren ten gelijk op kunnen delen. Een andere mogelijkheid is om het aan een kleinere, Amsterdamse exploitant te gunnen". .,Ik vind wel dat die festivalbunde ling er moet komen. Samen met Hans Saaltink knokte ik er al heel lang voor. Er is een behoudend deel in de Bioscoopbond dat wenst vast te houden aan de filmweek Arnhem. Terwijl de mensen die het hardste knokken voor een filmweek Amsterdam, dat het meest jammer zouden vinden voor de Utrechtse Cine manifestatie". Een Amsterdamse exploitant uit het midden. Wie zou dat kunnen zijn? Cor Koppies opent volgend jaar aan het Leidseplein een drie voudig Cinetol-Centrum, waarin ook een filmhuis is onderge bracht. Koppies is vanouds een van de ruimst denkende bevor deraars van de kunstfilm in Ne derland. Hij heeft altijd Radema kers' films beschikbaar gesteld voor Arnhem en Utrecht. Hij ge looft in festivals. Filmweek Koppies: „Ik zou Cinetol-Centrum graag in gebruik hebben geno men met een speciale filmweek. Het punt is alleen dat niet valt te zeggen of de opening nog in de cember plaats kan vinden of dat het maart zal worden. En onder die omstandigheden valt er niets te organiseren. Dus breng ik in Amsterdam een filmweek, later in het jaar. Ik moet alleen nog ze ker weten wanneer „Arnhem" plaatsvindt. Als dat eind oktober is, dan vindt mijn filmweek waar schijnlijk begin september plaats..." .,Het is dan de bedoeling dat zoiets jaarlijks gaat plaatsvinden. Een filmweek met niet alleen films van mij. Het is zeker niet mijn be doeling meteen zomaar Arnhem en Utrecht te overvleugelen. Ik vind ook wel dat er een groot Am sterdams festival zal moeten ko men, maar dat is er niet in één keer. Ik wil ook helemaal geen claim leggen op zo'n festival. Maar ik wil wel iets beginnen dat kan uitgroeien, net zoals Wolff in Utrecht klein is begonnen en is uitgegroeid met de Cinemanifes tatie". In samenwerking met het Vrouwenhuis Leiden organiseert het Filmhuis van het Leids Vrijetijdscentrum in de maand november een cyclus van vier avonden, waar uitsluitend "vrouwenfilms" te zien zullen zijn: films gemaakt door vrouwen over specifieke vrouwenproblemen. De cyclus begint donderdag 9 november met twee korte films, ril. "Interview met Simone de Beauvoir" van Alice Schwartzer, waarin de beroemde Franse schrijfster haar visie geeft over de positie van de vrouw en de vrouwenbeweging en de Engelse tv-film "Equel Pay Today... or Tomorrow" over de strijd van Engelse vrouwen in een fabriek voor gelijke rechten en beloning. Op donderdag 16 november draait "Shirin's Hochzeit" van de Duitse regisseuse Helma Sanders uit 1974, een film over een Turkse vrouw die haar man achterna reist, maar ten onder gaat aan werkloosheid, armoede en prostitutie. Op 23 november wor den weer twee korte films vertoond, nl. "Woman to Woman" van de Amerikaanse Donna Deitsch, een film over prostituées. huis vrouwen, moeders en lesbische moeders en "Comedy in six un natural acts" van Jan Oxenberg, een Amerikaanse satire op de verschillende stereotiepen die bestaan ten opzichte van lesbische liefde, met name in de Hollywood-films. De cyclus wordt 30 november afgesloten met "Adoptie" van de Hongaarse Martha Mészaros, een speelfilm over een geëmancipeerde, werkende vrouw en haar verlangen naar het moederschap. Naast de films zal er elke avond een spreekster zijn, die een korte inleiding zal houden, waarna er gediskussieerd en vragen gesteld kunnen worden. Wie wel eens met de geschriften van Agatha Christie in aanraking is gekomen, heeft moeten consta teren dat in haar boeken de lijken net zo veelvuldig ter aarde stor ten als bladeren in november. Het kon dan ook niet missen dat "Dood op de Nijl" heel wat bloe derigs te zien geeft. Maar wie de tomatenketchup ervan kan af zien, zal zich best amuseren bij dit amusante "reisverhaal" Christie wist altijd zoveel grap pigs om haar personen heen te weven, dat het net lijkt of de moorden ook niet zo serieus be doeld zijn. Het zijn meer grapjes, die nodig zijn om de rest van haar personages aan het werk te laten. "Dood op de Nijl"; naar een boek van Agatha Christie; met Peter Ustinov, Mia Farrow, David Ni- ven, Bette Davis en vele ande ren; Lido 1; 16 jaar. Ook nu weer is er tijdens de boot reis heel wat werk aan de winkel. Tenslotte is er een rijke erfgena me aan boord, jong, knap en dom bovendien. Want wie trouwt er nu met de verloofde van je vrien din, als je toch al benijd wordt door iedereen? Want het kamer meisje haat haar, omdat ze geen bruidsschat van de gefortuneer de dame krijgt, de advocaat heeft haar opgelicht, de excentrieke schrijfster wordt door haar met een proces bedreigd en de geaf fecteerde baronesse (Bette Davis) wordt hevig aangetrokken door de juwelen. En zo lopen er aan boord van het schip heel wat mensen met moordlust rond. Het kan dan ook niet anders dan de pas gehuwde erfgename krijgt een kogel door het hoofd. Maar dat is nog niet het einde van de ellende. Want natuurlijk heeft een getuige de moordenaar ge zien, dus die moet ook worden opgeruimd. En deze moord is weer aanleiding voor een volgen de. Enfin, wie echt wil weten waar het om gaat moet het boek maar le zen of de film gaan zien. Maar .,Ik twijfel er niet aan of de gemeen te Amsterdam springt dan bij. Moet je bedenken wat voor een schitterend festival je kunt ma ken met al die theaters aan het Leidseplein. En met een Film museum en een uitstekend geou tilleerd, alternatief theater als De Melkweg op loopafstand. Dat kan uitgroeien tot iets groots, com pleet met een film markt als in Cannes of Milaan. Op internatio naal zakelijk niveau is daar in de ze tijd van het jaar, september dus, grote behoefte aan". Kortom de Amsterdamse filmweek is er feitelijk al. AMSTERDAM - Het Nederlands Filmmuseum heeft een zo volle dig mogelijke terugblik samen gesteld van het werk van Joris Ivens, die deze maand vijftig jaar cineast is en tevens zijn tachtigste verjaardag viert. De terugblik be staat uit 21 voorstellingen en een tentoonstelling en wordt gehou den van 11 november tot 2 de cember in het museum in Am sterdam. In december is de tentoonstelling in het museum Boymans van Beuningen in Rotterdam te zien, terwijl de films worden vertoond in het filmhuis van de Rotter damse kunststichting. Eenzelfde reizende tentoonstelling en een speciaal samen te stellen terugblik op Ivens' belangrijkste films worden voorbereid. Ze zullen volgend jaar een Europese tournee maken en vervolgens naar o.a. Amerika, Canada en Mexico gaan. Deze maand wordt Joris Ivens tachtig jaar. Bovendien viert hij november ook zijn vijftig jarig jubileum als cineast Agatha Christie zou Agatha Christie niet zijn geweest als ze geen kleurrijk detective aan boord had gebracht die de raad sels moet oplossen. Peter Usti nov was bereid voor de rol van de Belgische monsieur Poirot ga rant te staan. Hij doet dat veel voortreffelijker dan een of ander liefdadigheidsgala presenteren. En het is met name dank zij hem dat "Moord op de Nijl" van begin tot het verre eind blijft boeien. Ondanks het feit dat de film af en toe een beetje "inzakt" vanwege een mislukte poging van de re gisseur om de spanning nóg ho ger op te voeren. ANNEMIEK RUYGROK Hooper: onbenul in persoon Sonny Hooper is een stuntman. Voor veel geld valt hij van daken, springt hij uit helikopters en "vliegt" hij in een auto met rake taandrijving over een brandend ravijn. In al dit soort grappen heeft hij een dierlijk soort plezier en zijn stunts trekken menige filmregisseur. Op kritieke mo menten mag Hooper dan de "held" vervangen. "Hooper". Regie: Hal Needham. In de hoofdrollen Burt Reynolds, Jan-Michel Vincent en Sally Field. Theaters: Trianon, Lei den, en Euro 4, Alphen aan den Rijn. Kortom: leuk werk, en goed be taald. Maar er zit natuurlijk wel een flinke adder onder het gras. Want het kijken naar stunts (en daar draait het in deze film eigen lijk om, het is gewoon een dom me stuntfilm) verveelt op den duur ook weer. De bioscoop-be zoeker mag naturlijk niet het ge voel krijgen, dat hij in de hoek van de voyeur wordt gedrukt die zich hoopvol afvraagt wanneer er nu écht eens iemand te pletter vliegt. Welnu, daar is in deze film het vol gende op gevonden. Hooper (vol strekt ongeloofwaardig gespeeld door Burt Reynolds) is een twij felaar. Hij vraagt zich af, of het stuntwerk niet ten koste zal gaan van zijn gezondheid. Een heus probleem? Welnee. Want als het er op aankomt kruipt hij echt wel weer achter het stuur, en ramt hij weer een benzinestation. Zo is Hooper, die slapjanus van de bo venste plank, toch nog geworden tot de held met het menselijke trekje. Wie stunts wil zien, kan desnoods nog wel naar "Hooper" gaan kij ken. Voor Sonny Hooper hoeft hij niet te gaan. HENK VEGTER Weg uit Leiden "Coming home" - Van korte duur )één week) was het genoe gen deze film over Vietnam-ve teranen in Leiden te hebben. Het is niet de eerste maal dat een uitstekende film hier zo'n kort leven is beschoren. Maar voor een film over dit onder werp is het des te betreurens waardiger, dat het Studio-thea ter niet nog even kon prolonge- Blijvers "Grease" - Veel muziek, maar in het verhaal zit weinig wol, Luxor, Leiden. "Aasgieren vallen aan" - Ge welddadige exploitatie van Afrika, Lido 2, Leiden. "The boys from Brasil" - Hitler- tjes in de dop, Studio, Leiden, Euro 1, Alphen. "Ben Hur" - Uit de tijd dat ze nog vreselijk lange films maak ten, Euro 3, Alphen. Nieuw in Alphen "The Betsy" - Een corrupte coureur en de auto van de toe komst, naar een boek van Ha rold Robbins. Kindermatinee "Laurel en Hardy bij de lucht bescherming" - Camera, Lei den. "Peter en de draak Elliot" - Studio. Leiden. "Alice in Wonderland" - Rex, Leiden. "Bello en de jacht op de dia mant" - Euro 1, Alphen. Nachtfilms "1001 Nacht" - Camera, Leiden. "Verpleegsters op pad" - Rex, Leiden. "Pat Garrett and Billy the Kid" - Euro 1, Alphen. "Play it again Sam" - Euro 2, Alphen. "Meisjes achter tralies" - Euro 3, Alphen. "Hooper" - Euro 4, Alphen, ook avondvoorstelling. Rex "Meisjes die van toeten noch blazen weten", maar ze komen er snel achter. APOLLO 1 wegens renovatie gesloten. APOLLO 2 "Konvooi van de angst", dag. 7 en 9.30 uur, do., vr., ma. en di. ook 2 uur. 16 jaar. ASTA"Grease", dag. 2.30, 7 en 9.30 uur, zo. 1.30,4,7 en 9.30 uur. AL. BIJOU :"The cheap detective", dag. 2,7.30 en 9.45 uur, zo. 1.30,4. 7.30 en 9.45 uur. AL. CALYPSO :"Herfstsonate", dag. 2.15,7.15 en 9.30 uur, zo. 1.45, 4.15, 7.15 en 9.30 uur. 16 jaar. CAMERA"Salo of de 120 dagen van Sodom", dag. 2.15, 7 en 9.30 uur, zo. 1.30,4.15,7 en 9.30 uur. 16 jaar. CINEAC :"The Swarm", dag. 1.30, 4, 7 en 9.30 uur, za.. zo en woe. 7 en 9.30 uur. 12 jaar. CORSO :"This is America", dag. 2,6.45 en 9.15 uur, zo. 1.45,4, 6.45 en 9.15 uur. 16 jaar. DU MIDI :"De vrouw die twee keer leefde", dag. 8.15 uur, vr. en za. 7 en 9.30 uur, zo. 4, 7 en 9.30 uur. 16 jaar. EURO :"Ben Hur", do. en vr. 1.30 en 7.30 uur, za. en zo. 3 45 en 7.30 uur, ma. en di. gesloten, woe. 7.30 uur. AL. METROPOLE 1 "Moord op de Nijl", dag. 2 en 8.15 uur. AL. METROPOLE 2 "Bye bye monkey", dag. 2. 6.45 en 9.30 uur, zo. 1.15,4,6.45 en 9.30 uur. 16 jaar. METROPOLE 3 :"De klom penboom", dag. 2 en 8.15 uur. 16 jaar. METROPOLE 4 "Saturday night fever", dag. 2, 6.45 en 9.30 uur, zo. 1.15,4,6.45 en 9.30 uur. 12 jaar. METROPOLE 5 :"High anxie ty". dag. 2, 6.45 en 9.30 uur, zo. 1.15, 4. 6.45 en 9.30 uur. AL. ODEON 1 "Moord op de Nijl", dag. 2 en 8 uur. AL. ODEON 2 "Meneer Klomp", dag. 2, 6.45 en 9,15 uur, zo. 4.15, 6.45 en 9.15 uur. 16 jaar. ODEON 3 ."An unmarried wo man", dag. 2,6.45 en 9.15 uur, zo. 4.15, 6.45 en 9.15 uur. 16 jaar. ODEON 4 :"Damien: Het twee de Omen", dag. 2. 6.45 en 9.15 uur, zo. 1.45,4.15,6.45 en 9.15 uur. 16 jaar. STUDIO 2000"Grease", dag. 2, 7 en 9.30 uur, zo. 1,7 en 9.30 uur. AL.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1978 | | pagina 13