wÈmSum m icoM vandaag toegelicht rsviviMBUi Het zonnetje in huis... WOENSDAG 4 OKTOBER 1978 RADIO TV KUNST Ipl* V x - ■jami PSM 11 mMM AMSTELVEEN - Na de twee solostukken Alle maal Mensen en De Kringloop heel wat keertjes met succes op het toneel gebracht te hebben, is Caro van Eyck samen met Guus Hermus dit seizoen te zien in een stuk voor twee persona ges: Een gelukkige Hand. Dit spel van Coburn is met de Pulitzerprijs bekroond. (Het wordt vrij dag in de Leidse Schouwburg opgevoerd). IDe handeling speelt zich afin een bejaardentehuis, waar beide hoofdfiguren door hun leeftijd maatschappelijk nauwelijks meer meetellen. Ze brengen hun tijd door met kaartspelen. Al kaartend leren ze hun eenzaam heid accepteren, maar ook ont dekken ze opnieuw de vreugde volle kanten van het leven. Na eerder voor bijvoorbeeld schoolvoorstellingen op de plan ken te hebben gestaan, maakte Caro van Eyck toen ze 20 was haar eerste debuut bij het Hof stad Toneel met Onschuldige Meisjes. Dat was in 1936. Haar laatste rol in een gezelschap vervulde ze in 1972 bij het Am sterdams Toneel. Daarna en daarvoor speelde ze in diverse televisiestukken. Ze heeft talrij ke aanbiedingen gekregen, maar heeft ze even zo vaak geweigerd. Ze ging solo het land in met de zelfgeschreven, sterk autobiogra fische toneelprodukties Allemaal Mensen en De Kringloop. In de riante en met smaak ingerich te flat in haar woonplaats Am stelveen, werd aan Caro van Eyck onder meer de vraag voorgelegd waarom ze juist tegen Coburn's Een gelukkige Hand ja heeft ge zegd. Caro van Eyck: „Ik hoefde niet meer zo erg. Ik vond het toneel net als een huwelijk waar een beetje te veel nare woorden in ge vallen zijn. Een paar keer is mij een rol aangeboden, maar ik wou niet. En toen ben ik tot een ver rassende ontdekking gekomen - ik zal niet zeggen dat ik kan schrijven hoor, zo'n idioot ben ik niet - maar ik ben gaan schrij- „Er zijn twee boekjes gepubliceerd ik heb twee soloprogramma's ge schreven. Een van die program ma's, het eerste, wordt misschien in Amerika uitgebracht. Ze heb ben me gevraagd om het daar te spelen. Maar ik weet de betrek kelijkheid van het woordje roem. Ik zie mezelf niet op een hotel kamer met de zenuwen over mijn tekst in het Engels. Dus dat doen we maar niet. Ik was zelf zeer verbaasd overigens" Makkertjes „En toen kwam Guttmann van Ac colade Producties, eerst met een ander stuk en daarna met nog een. Steeds heb ik nee gezegd. Later liet hij mij Een gelukkige Hand lezen, en dat vond ik in zijn eenvoud zo mooi. dat ik voor het eerst ja heb gezegd. En Hermus, die reageerde precies hetzelfde Guttmann vond het een ideale verbinding, Hermus en ik. Her mus vind ik zo'n pracht acteur. Ik ADVERTENTIE Fleurop voor.. wie een kat in de zak kocht bedoel, hij is zo'n man waar je makkertjes mee kunt zijn. Dat is erg belangrijk als je met z'n twee tjes werkt". „Ik geloof dat we hetzelfde betrach ten. Betrachten, want je weet nooit of je het bereikt. We probe ren het zonder trucages te doen, zonder onwaarachtigheden en verroutineerdheden. Ik heb nou veel voor de televisie gewerkt Dan ga je hoe langer hoe scherper letten op toneel: dat is leuk, en dat vind ik niet prettig. Dus daar om dat stuk". „Helaas, ik weet niet of u dat weet, en daarom is dat stuk misschien ook wel een redding, mijn man is een paar weken geleden overle den. Zo mooi, als ik het een ieder kan wensen van wie je houdt Maar het laat toch een leegte ach ter. Het stuk is dus ook wel een beetje een uitkomst". .,En ik ga me, sinds die schitterende dood van mijn man, werpen op de euthanasie. Ik vind het sterven van ons nog zoiets middeleeuws. Ik ga dus voorvechtster worden Dat is erg nodig. Ik heb geen en kele doodsangst. Alleen de ma nier waarop men moet sterven, vind ik desastreus. Dat geldt niet voor mijn man. Hij is hier in dit huis opeens in zijn slaap ontval len. Ik mis hem. Al ben ik niet godsdienstig, toch ben ik dank baar dat het zo is gegaan. Anke, de vrouw van Henrv Knap, heeft mij zo bijzonder geholpen. Ook mijn hulp heeft me engelachtig opgevangen. Elke dag komt ze controleren of ik wel eet. Hoe je terzijde wordt gestaan, dat is zeer belangrijk. Nee, dat is goed. Ik ben dankbaar. Geen enkele bit terheid. Ik heb een dierbaar hu welijk gehad, 28 jaar lang" Eigen sores .,Ik kan bij vrienden van me een of twee keer uithuilen. Ik heb het niet gedaan. Iedereen heeft zijn eigen sores in het leven. Ach, ik heb èèn ding geleerd in het leven, als een zuil schaduw geeft - ik bedoel geen zuil van de tv - dan moet je gaan zoeken, want dan moet er aan de andere kant zon zijn. Als je in de klem zit, moetje naar die zijde gaan zoeken. Moe dig doorgaan. Maar dat is besides the point. Wat wilt u weten vraagt u maar" 7 heeft een keer de aansporende opmerking gemaakt: ,Jkvind wel dat je zo esthetisch mogelijk oud moet worden" Wat verstaat u daar onder? „Ik vind dat je aan je figuur moet blijven denken. Ik zou niet min der oud willen worden, maar wat oudere mensen wel eens krijgen, wat het lichaam ontsiert, dat zou ik meteen laten verwijderen. Ik zou opletten. Ik vind het beeld dat je de wereld geeft, ook be langrijk. Als je nou een kerkhof van tanden krijgt, dan moetje er wat aan doen. Dus houd je een beetje. Blijf je een beetje opma ken, blijf je behoorlijk kleden, zeker zolang je je nog gezond voelt" „Het is jammer als oude mensen zich van alles en iedereen gaan afsluiten. Je gaat een nieuwe fase in. Ik relativeer veel meer. Dat komt door mijn yoga, maar ook door het ouder worden. Vroeger, dan moest je zo erg. Dat hoeft voor mij niet meer. Dat geeft mij de rust om tegen aanbiedingen waaronder hele mooie rollen zelfs, nee te zeggen. Niet alleen bij rollen, maar ook in het leven, dat voor iedereen eindig is. Dan denk ik wel eens: kom leven, kabbel maar eens een stroompje bij mij voorbij. Ik kies wel: o, dat is aardig, dat vind ik wel leuk om i WÊBBÊSBM 1 Caro van Eyck en Guus Hermus in Een gelukkige hand", dat vrijdagavond in de Leidse Schouwburg wordt opgevoerd. i, dat visje". „Wie moet treurig zijn om oud te worden. Als je niet wilt, moet je niet oud worden. Voor de rest moetje zo volmondig mogelijk ja blijven zeggen. Ik heb gezegd: of ik leef, nu mijn man er niet meer is, of ik leef niet. Als ik leef, moet ik het zo goed mogelijk doen. Maar nogmaals, een grote drei ging vind ik, voor ons alle men sen, de manier waarop je nu nog dood moet gaan. Met pijpjes en injecties en dergelijke". „Dat vind ik heel onnatuurlijk. Zelfs voor gelovige mensen. Dat kan nooit de bedoeling van de schepping zijn geweest" Onderken t u in Een gelukkige Hand een mate van zelfreflectie? „Waarom zou ik? Ik heb het niet geschreven. Met heel veel rollen kun je je identificeren, maar het hoeft natuurlijk niet. Anders zou je maar heel beperkt zijn in je speelmogelijkheden. Als ik ko ningin Elizabeth speel, is dat geen zelfreflectie van mij. Ik heb volledig begrip en compassie voor die twee mensen die we spelen. Er wordt veel gelachen bij het stuk. Het toont niet alleen de nare kanten. Het zijn twee gewo- wat we allemaal doen - dingen van zichzelf denken die niet he lemaal met de realiteit klop pen". „Hun prestaties in het leven, hun falen in het leven, wijten aan din gen die waarschijnlijk ook niet met de realiteit kloppen. Het knappe van het stuk vind ik, dat de karakters te voorschijn komen tijdens die spelletjes kaart" Geen onvrede In uw zelfgeschreven solostukken Allemaal Mensen en in De Kringloop, en zeker ook in uw boek 't Is maar Geleendverwerkt u veel eigen ervaringen en toneel- herinneringen. Er is wel eens op gemerkt dat wie veel in het verle den kijkt, weinig tevreden is met de tijd van nu. „Ik denk dat wat je te schrijven hebt, ligt inje ervaring. Max Nord heeft zoiets dergelijks ook een keer gezegd. Ik heb het er een keer met Carmiggelt over gehad. Carmiggelt begrijpt niet dat er mensen zijn die de dingen fanta seren. Dus ik geloof dat bijna ie dere schrijver schrijft over dat gene wat hij heeft meegemaakt. Ik heb geen enkele onvrede. Niet in het ouder worden, nee, ik heb geen enkele onvrede. Misschien in de nivellering van de njaat- schappij, dat vind ik iets vrese lijks". „En zoals het even is gegaan, nu niet meer, met het toneel. Wat ik kwalijk neem, is dat je gewoon een grote bek opzet en met je el lebogen werkt om de baantjes te krijgen, meer niet. Het was ge woon een tussentijd, waarin ver schillende veranderingen heb ben plaatsgevonden. Maar de mensen die er gebruik van heb ben gemaakt, dat waren niet de artistiekelingen. Ze waren op de eerste plaats met niks te voor schijn gekomen. Dat waren car rièrejagers. Opportunisten. De serieuze mensen hebben zich hier nooit aan schuldig gemaakt. We hebben hele talentvolle ac teurs en actrices. Ze zijn allemaal toch naar boven gekomen, ook uit de jongere generatie" „In de nivellering van de maat schappij, daar heb ik erg weinig vertrouwen in. Dat vind ik erg jammer. Een kunstenaar moet toch kunnen uitblinken. Er wordt gezegd: nee, wees jullie maar een beetje matig. Dat is ge zegd op de toneelschool. Nou ja, dan sla ik me voor mijn hoofd. Daar kan toch niemand vóór zijn, zoals de maatschappij gaat. Dat is toch belachelijk" „We zijn zo aan het rondhutsen en rondnivelleren. Iemand geeft straattoneel, ja. Een pamflettist. Wat denk ik als ik met mijn poli tieke pamfletten op straat sta: ik ben kunstenaar. Na vijfjaar ben ik niet meer nodig. De pamfletten zijn veranderd, de inzichten zijn gewijzigd. Wat blijft er over? Een verbitterd brok, die mag aldoor in de WW, heel ongezond hoor. Die denkt: ze moeten me niet, de we reld is tegen mij" „Nee, die man had bijtijds wat an ders moeten worden. Net zo goed als wij vroeger hard op onze neus vielen, dan werden wij een goede behanger of een goede timmer man, een dokter of een onderwij zer of verpleegster. Nu blijft ie dereen hangen. Is niet gezond niet gezond". „En dat verwatert ook. dat kunste- naarsbloed. Ik heb hier een keer een soort gek op bezoek gehad. En die was me toch een kunste naar. Hij voelde zich belangrijker dan elkeen. Ik vroeg hem: waar zit u toch bij? Ik zit in de contra prestatie. zegt hij. Dat blijft han gen. Dat loopt me een beetje de neus uit. Ik geloof niet dat je om veel mensen te kunnen bereiken artistieke concessies moet doen". U bent een bekende Nederlander zeer zeker weer na de tv-bewer- king van Van oude mensendin gen die voorbijgaan". U bent geëerd met de Theo Mann-Bouw- meesterringer hangen portret ten van u in de schouwburgen van Amsterdam en Tilburgtn het Toneelmuseum, maar toch hebt u zich van alle drukte losgemaakt om alleentjes en zonder al te veel ophef solovoorstell ingen te geven Verlangt u nooit eens weer naar een gastrol bij bijvoorbeeld het Publiekstheater of een Haagse Comedie? „Ach, ik weet het niet. In Amster dam wordt door het Publiek stheater goed toneel gespeeld. Alleen zijn ze zo op de klassieke en half-klassieke toer. Dan heb je de vrije sector. En wat we vroeger niet gewild hebben, dat je in elk klein gat komt te spelen, dat wordt nu gedaan" Voordelen „Aan de andere kant heeft het ook zijn voordelen. Wat het gesubsi dieerde toneel een tijdlang ver zuimd heeft, dat is de boel goed bezetten, dat doet nu de vrije sec tor. Anders verkopen ze die stuk ken niet. En bij het gesbusidieer- de toneel wordt opeens dat door meneer huppeldepup en dat door juffrouw weetikveel vertolkt, dat je op een gegeven moment denkt, dat kan toch niet. Dus die vrije sector heeft ook zijn nut. Ze heb ben het ernaar gemaakt" „Wat het aanbod betreft: het gekke is, een tijdlang waren er interna tionaal haast geen rollen voor vrouwen. En opeens komt het weer te voorschijn. Vrouwen, jong en oud, die komen opeens weer aan de bak. Ik heb geen idee waarom. Echt helemaal weer in een gezelschap zitten en aldoor motten, dat hoefik niet meer. Wel een gastrol, maar dat is dan net als bij de vrije sector. Zo nu en dan. Ik ben 62. En ik ben niet zo'n zwaargewicht wat betreft mijn li chaamsbouw. Ik heb dus met Guttmann afgesproken het aan tal speeldagen af te wisselen met vrije avonden" „Datje nog steeds de hort op moet, dat stimuleert je erg. Ik blijf on der de mensen komen. Ik ver maak me erg gemakkelijk. Ik schrijf, ik lees, als ik niet speel. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik me ooit zou vervelen. Ook zonder toneel. Ik weet niet of dat een voordeel is, of dat het juist gevaarlijk is voor je vak. Ik vind het leven wel fijn zo" ADVERTENTIE DEN HAAG - Het mime-ensemble van Theatraction heeft gisteren in het HOT in Den Haag het be wegingsspel "Cosmic Circus" van Jo Roehrig in première gebracht. Daarmee werd ook voor het eerst het cybernetisch muziekwerk "makro" van Roland Kayn uit gevoerd. De aankondiging van een "cyber netisch bewegingsspel" met de wereldpremière van het cyberne tische muziekstuk "Makro" van Roland Kayn schept bepaalde verwachtingen. Die verwachtin gen hoeven niet hooggespannen te zijn, maar men krijgt onwille keurig wel de indruk van een nieuwe ontwikkeling in het be wegingstheater. Argwaan ont staat bij het lezen van het pro gramma, dat bol staat van preten tieuze, onbegrijpelijke en onsa menhangende kretologie. Het uiteindelijke resultaat dat gister avond in het HOT aan het publiek werd voorgeschoteld is echter van dien aardtiat men totaal geen moeite behoeft te doen om deze voorstelling zo snel mogelijk te Première in Den Haag 'Cosmic Circus' vol met cliché's vergeten. Alle mimische en gym nastische clichés die aan de basis staan van het echte bewegings theater waren van stal gehaald en alle lesjes uit het handboek voor dramatische expressie werden keurig achter elkaar opgelepeld. Het geheel bood een aantal aardi ge plaatjes van gestileerde affec tie en geconcretiseerde agressie, maar het gebrek aan inhoud en zeggingskracht verhinderde ie dere betrokkenheid van de kant van de toeschouwer. Leuk en misschien ook nuttig als thera peutische bezigheid, maar te amateuristisch om ermee uit de beslotenheid te komen en het een betalend publiek voor te schote len. De technische realisatie kan bovendien met de beste wil van de wereld niet suggereren dat hier ook maar één moment naar perfectie gestreefd is en de be lichting is op sommige momen ten zelfs uitermate slecht. De cy bernetische muziek van Kayn schijnt, voorzover althans uit het programma valt op te maken, iets heel ingewikkelds te zijn, maar zijn "Makro" kan het beste om schreven worden als vijf lange kwartieren durende effecten bij een hoorspel over de ruimtevaart met tussendoor overvliegende vliegtuigen. In een bepaalde con text kan zoiets best functioneel en zelfs uitermate beklemmend zijn, maar hier ontbrak dat effect volkomen. Wie wil kennismaken met dit "bewust maken van ele mentaire, fysieke uitdrukkings middelen, dynamische wetma tigheden, de betrekkingen tussen lichaam en ruimte", kan van avond nog in het HOT terecht en daarna tot half november iedere vrijdag en zaterdag in het Theater aan de Haven in Scheveningen PAUL KORENHOF en 365 dagen per jaar een bruin leventje leiden .t" HIBU Hoge Rijndijk 25, 2313 KG Leiden, tel. 071 -141741 showrooms geopend dinsdag t/m vri|dag 9-5 uur donderdagavond 7-9 uur en zaterdags 9 30 - 1 30 uur of 's avonds na afspraak NEDERLAND I- Sesamstraat (NOS) Toeristische tips (NOS) Journaal (NOS) Van gewest tot gewest (NOS) Uitzending van de PPR (POL. PARTIJEN) Een kat in de zak en Het verhaal van Theo, twee films (NOS) Wat blijft is genoeg, tv-film (NOS) Journaal (NOS) Den Haag Vandaag (NOS) Panoramiek (NOS) Studio Sport (NOS) Journaal (NOS) 18.30 18.45 18.55 18.59 19.50 20.00 21.16 21.37 21.55 22.10 22.50 23.20 NEDERLAND II - 15.50-18.00 - Begrafenis paus Paulus Johannes I 18.40 - Voorlichting Russisch (TELEAC) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Overal is wel wat, informatieve serie (IKON) 19.25 - Kenmerk (IKON) 20.00 - Journaal (NOS) 20.27 - Film van de Stichting Nederlandse Vrijwilligers (SO- CUTERA) 20.32 - Informatie op woensdag, gevarieerd programma (TROS) 22.25 - Journaal (NOS) DUITSE TV woensdag 4 oktober DUITSLAND I WDR: 18.00 Inform, uitz. Aansl.: Sie kommen aus Agarthi, tv-serie. 18.30 Amus.progr. 18.40 Sie kommen aus Agarthi, tv-serie. 19.15 Actual. 19.45 Inform, progr.) 20.00 Journ. 20.15 DUITSLAND II 18.20 Licht muz.progr. 19.00 Journ. 19.30 Sportprogr. 20.15 Inform, progr. 21.00 Journ. 21.20 Starsky DUITSLAND III WDR 18.00 Kleuterprogr. 18.30 Cursus Engels. 19.00 Natuurserie. 19.45 Journal 3. 20.00 Journ. 20 15 Amus.progr. 22.00 Verkeerstips. 22.10 The deadly companions, Amer. speelfilm. 23.45 Journ. BELGISCHE TV BELGIË VLAAMS 18.15 Tekenfilmserie. 18.20 Docum. film. 18.50 De Hardy's, jeugdserie. 19.35 Meded. en Morgen. 19.45 Journ. 20.10 Weerber. 20 15 Happy Days, tv-serie. 20.40 Holocaust, tv- sene. 22.30 Cult, magaz. 23.00-23.15 Journ. en Wetstraat. Net 2] 18.15 Tekenfilmserie 18.20 Docum. film. 18.50 De Hardy's, jeugdserie 19.35 Meded. en Morgen. 19.45 Journ. 20.10 Weerber. 20.15 Eustace en Hilda, tv-serie. 21.20-23.15 De mislukkelingen (Der Fehlschuss), III lil! "Overal is wel wat" is de titel van een achtdeligeserie gezinspro gramma's, waarmee het IKON vanavond (18.59 uur, Ned. 2) een begin maakt. In elke uitzending wordt met een gezin gepraat over de oplossingen die men in bepaalde situaties heeft gevonden. Dat gebeurt aan de hand van drie gedramatiseerde filmpjes. Wim Neijman bedacht en schreef voor deze serie 25 scènes, waarin de ouders worden gespeeld door Kitty Courbois en Siem Vroom. ■kin de IKON-rubriek "Kenmerk" (1925 uur) komen vanavond twee onderwerpen aan de orde: de burgeroorlog in Nicarcigua gesprek met aartsbisschop Obando y Bravo) ontwikkelingshulp (een reportage c Koning aan Indonesië). "Informatie op woensdag" (2032 uur. Ned. 2) van TROS-Aktua is geheel gewijd aan WerelddierendagAan de orde komen vragen als: wat gebeurt er achter de schermen van de dierenhandel? Welke dierenliefhebbers mogen zich werkelijk zo noemen? Hoe is er iets te verbeteren aan de positie van het dier in nood? De uitzending begint met een film over internationale en illegale dierenhandel. Panoramiek. de buitenlandrubriek van de NOS (22.10 uur. Ned. 1) besteedt vanavond aandacht aan de ontwikkelingen in hef Mid den-Oosten na Camp David. Panoramiek laat de emoties zien die de akkoorden van Camp David opriepen in Israel, en de verwach tingen daarvan van koning Hoessein van Jordaniëoud-minister Kissinger en president Carters adviseur-buitenland Brezinski. r/M\ygfgfframmai HILVERSUM I P.P.: 18 19 Uitz. van de WD. TROS: 18.30 Nws. 18.41 (S) De verhalen van Virgilius van Tuil, vervolgverhaal en nu. 12.55 (S)Middagpauzedienst. 13.15 (S) NCRV-Globaal, gevar ra- diomagaz. (15.30 Nws.). 17.30 Nws. 17.32 Hier en nu. 18.45 (S) Michel en Louis. 19 05 <S) HILVERSUM U Zomaar midden in de week, lichte muz. 22.00 (S) Een mondje Frans 22.30 Nws. 22.40 Aktua IV. 23.00 (S) Close-up. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 18.00 Nws. 18.11 Dingen van de dag. 18.25 (S) Tussen stat en finish, sportprogr. 19.30 (S) Brassband Magazine. 20.00 Nws. 20.05 (S)Vara- Klassiek: Radio Filharmonisch Or kest en viool: klass. muz. 21.30 Het zout in de pap, met een gesprek. 21.55 (S) Pianomuz. NOS: 22.15 Open School. 23.00 (S) Met het oog op morgen. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III Ujn. sport MHiV koersen 19.52 NOS-Visrubnek.) NCRV 22.30 (S) Swing Expres. 0.02 (S) Late date. 1.02-7.00 (S) Nachtex- donderdag 5 oktober HILVERSUM I NCRV: 7 00 Nws. 7.02 Het l Woord. 7.10 (S) Te Deum mus. 7.30 Nws. 7 41 Hier en r (S) Vandaag ..donderdag, progr. 8.30 Nws. 8.36 Gvmn. vrouw 8.45 (S) Wie weet wa lem Wever woont? Vragen v; teraars. 9 45 (S) Onder de 1 zon. 10.30 Nws 10.33 (S) In 1 progr. voor ouderen. 12.00 Kihma Hawaiians Show 12. en tuinder 12.26 Meded vo en tuinbouw. 12.30 Nws 12. (S) De 15 Boer 41 Hier AVRO: 7.00 Nws. 7 11 Ochtend- gymn. 7.20 AVRO: muz. en ver- keersmform. (8.00 Nws 8 11-8 25 AVRO's Radiojournaal.) 8.45 De Groenteman. 8.50 Morgenwijding NOS: 9.00 Isolatie van mensen. 9.35 Waterstanden. AVRO: 9.40 School radio. 10 00 Radio Lawaaipapegaai. 10 10 Arbeidsvitaminen. (1100 Nws. 11.03-11 05 AVRO's Radio journaal) 11.30 Rondom twaalf 12 15 AVRO's Sportpanorama 13.00 Nws 13.11 AVRO's Radio journaal. 13.25 Beursplein 5 13.30'n Middagje AVRO, gevar. progr (16.00 Nws. 16.03 AVRO's Radio journaal 16.30 Radio Lawaaipape gaai.) 17 00 De slag bij Nïeuwpoort, gesprekken. 17.40 DE VRIJE GE DACHTE. 17.55 Meded HILVERSUM III Hugo van Gelderen Show. 11.03 (S) Gerard de Vries draait op verzoek. 12.03 (S) Boter, Klaas en prijzen. 14.03 (S) Adje's Gouden van Dagen Club. 15.03 (S) TROS Top-50. HILVERSUMIV Nws 9 02 (S) Aan woorden voorbij 9 10 (S) Laudato: gewijde muz. 10.00 (S)SalzburgerFestspiele 1978. 12 00 (S) Rondomleugens en legendes. 14.00 Nws. 14.02 (S) Spektakel ma gaz. 14 30 (S) Voor God en Goden. 15 00 (S) Kollage van alledaags en zeldzaam. 16.00-17.00 (S) Bij voor-

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1978 | | pagina 5