Kunstenaar dankzij stroop in de pap Geladen 'Hedda Gabler' vandaag tgegeücht Leiderdorper Rien v.dNat: Jan van Hillo laat tourtijd stilstaan DONDERDAG 27 APRIL 1978 'Toen ik nog op de middelbare school zat, at ik elke ochtend pap met stroop. Met die stroop tekende ik figuren in mijn pap, gefascineerd als ik was door lijnen en vlakken. Op een dag, nadat ik weer zo bezig was geweest, riep mijn vader opeens: laat staan die pap! Hij bekeek aandachtig de compositie van stroop in de pap en herkende op dat moment de kunstenaar in mij. Nog dezelfde dag heeft hij me voor de academie opgegeven, maar helaas bleek ik te jong. Het heeft wel drie jaar geduurd voordat ik er werd toegelaten'. Deze woorden komen uit de mond van Rien van der Nat, de Leider- dorpse kunstenaar, die er sinds september van het vorig jaar ook een galerie op nahoudt. Zijn 'kunstbedrijf is gevestigd in de voormalige herberg 'De Holland- sche Tuyn'. Met de opening ervan heeft Van der Nat een stap willen zetten naar een wat bloeiender cultureel leven in het dorp. Rien van der Nat is beeldhouwer, maar vooral ook graficus. De Leider- dorpse etser stamt uit een kun stenaarsgeslacht, waarvan Wil lem Hendrik de grootste be kendheid heeft gekregen. Van der Nat heeft zowel de Konin klijke Academie als de Vrije aca demie in Den Haag doorlopen en ook de academie voor Beeldende Vorming in Amersfoort. Exposi ties waren er in Leiden, Amers foort, Amsterdam en Maarsber- gen. Etsen van Van der Nat ma ken deel uit van collecties in Pa- rijs, Zürich en New York. Rien van der Nat ligt op het ogenblik goed in de markt hoewel hij zelf zegt geen bekendheid te zoeken of grote naam te ambiëren. 'Ik vind het belangrijker te kunnen werken voor iemand die mijn et sen mooi vindt, ze daarom ook koopt, en niet omdat er toevallig wat werk van mij in Parijs of New York zit'. Rien van der Nat heeft er nooit spijt van gehad naar de academie te zijn gegaan. 'Eigenlijk zou iede reen zich bezig moeten gaan houden op het gebied van de creativiteit. Je bent dan veel in tensiever bezig met de dingen om je heen. de oppervlakkigheid, waar de meeste mensen mee le ven is toch dodelijk! Ik zie bij mijn eigen kinderen, Harre en Remme, hoe intensief zij leven. Zo zelfs dat het gewoon benauw end is te weten dat zoveel van die intensieve beleving bij jezelf al is versleten. Hoeveel tijd gaat er al niet verloren met bijvoorbeeld slapen. Als je inslaapt ben je zo weer wakker, maar de gehele tus senliggende periode gaat wel mooi aan je verloren. Daarom slaap ik maar wat minder per nacht! Op de academie heb je de richting grafiek en beeldhouwkunst ge volgd, ligt het schilderen je niet 'Met etsen kan je meteen iets vast leggen in de plaat. Een idee, een flits van wat je ziet, een herinne ring, kan je zo zonder meer op de plaat vastleggen. Ik kan me niet voorstellen datje maanden bezig bent met een schilderij en dat dan nog de idee even helder en spon taan is als in het begin. Je bent dan eigenlijk zuiver technisch bezig, ambachtelijk, op hetzelfde niveau als een goede loodgieter, die ook zeer mooie dingen kan maken. Zo'n zeventiende eeuws genrestuk van bijvoorbeeld Jan Steen kan mij alleen in tëchni- sche zin bekoren. Het is knap In Leidse Groenoordhal LEIDEN - Jan van Hillo laat binnenkort in de Leidse Groenoordhal de tijd even stil staan. Hij doet dat op 17 mei tijdens de opnamen van een NCRV-televisieprogramma, dat geheel gewijd zal zijn aan de Tour de France. Het prog ramma wordt op maandag avond 22 mei uitgezonden. De opnamen hebben in Leiden plaats, omdat het grote wielerspektakel dit jaar in de sleutelstad begint. Er kunnen tijdens deze opna men vijfhonderd bezoekers worden toegelaten. Jan van Hillo heeft als gasten in dit programma uitgenodigd de wielrenners Jan Raas, Gerrie Knetermann, Eddy Merckx en Hennie Kuiper. Behalve Joop Riethoven als directeur sportief van de Leidse Tour de France zal ook oud tourwinnaar Jan Jansen in het beeld verschijnen. Voorts is de medewerking te ver wachten van Wim van Est, die ooit tijdens een tour in een ra vijn is gestort, maar voor wie de tijd dank zij de degelijk heid van zijn horloge niet heeft stilgestaan vakwerk, maar daar blijft het ook bij. Van Rembrandt vind ik zijn tekeningen en etsen veel en veel boeiender dan welk schilderij ook. In deze etsen zie je het kun stenaarsschap, herken je de hand en de gave om meteen iets vast te pakken. Je ziet de basis, de oor sprong, die in vele schilderijen niet meer te vinden is aangezien er te veel tijd aan vesteed is waar door de zeggingskracht is ver dwenen. In mijn werk tracht ik ook de oorsprong, het begin te pakken en vast te leggen op de plaat. Natuurlijk kan je bij etsen ook niet meteen de zaak afdruk ken, maar ben je onderhevig aan het proces van bijten, en kleuren. Maar zoiets doet nauwelijks af breuk aan het beginidee, je maakt het daardoor alleen sterker". Materie Je etsen kenmerken zich door een spel van lijnen en vlakken, waarbij je de materie geheel tot zijn recht laat komen. "Inderdaad. Ik vind dat als je de actie, het idee, de geboorte bij wijze van spreken, laat zien, datje dan niet de plaat mooi moet gaan maken door de lijnen bij te po lijsten. Dan zijn het geen lijnen meer. De materie waar ik mee werk moet je kunnen zien als de materie zelf. Anders 'zou je met een ets een tekening of gravure kunnen maken, maar dan ben je niet eerlijk bezig. Zo zijn mijn et sen alleen als etsen te zien en niet anders. De lijnen en vlakken die grotendeels de compositie bepa len, zijn een zuivere weergave van wat ik om me heen zie. Alles is daar op terug te voeren of op gegrondvest. Mondriaan had dat ook in de gaten, maar een echte vergelijking met Mondriaan of met een Anton Hey boer (wat men wel eens doet) kan je niet maken, aangezien zij beiden de lijn en het vlak bewust een bepaalde inhoud geven. Bij mij is een lijn een lijn Rien v.d. Nat met en een vlak een vlak. Daar komt nog bij dat bijvoorbeeld Mond riaan de primaire kleuren als een essentieel onderdeel van zijn doeken stelde. Kleur is voor mij alleen dan interessant wanneer er een verloop van de kleur zelf te zien is, of wanneer er een andere kleur naast staat. Niet alleen het blauw of rood is boeiend. Mijn et sen geven zo mogelijk de schoonheid van een moment, een flits, en vormen geen ingewik keld bedacht systeem van pri- mairen of vierhoeksverhoudin gen". Zijn er kunstenaars waar je weg van bent? "Eigenlijk niet. Het is ook niet zo gemakkelijk te zeggen. Je bladert een boek door en je ziet zoveel plaatjes, waarvan je er een of twee uiterst boeiend vindt, maar waarvan de naam minder belang rijk is. Het feit dat het er zo staat, dat het zo gebeurd is, vind ik vol doende. Al die heldenverering en in vakjes plaatsen is zo onzinnig. Wat ik bijvoorbeeld wel een bij zonder goed schilderij vind en waar ik steeds naar kan blijven kijken is dat doek van Pyke Koch "De schiettent". Eigenlijk vind ik mijn eigen werk het mooiste, waarschijnlijk omdat ik het het beste begrijp. Het is geenszins ADVERTENTIE r n Koopt u een zuinige koelkast? Of een stroomvreter van de eerste orde? U leest 't samen met nog veel meer in de Consumentengids. Die krijgt u elke maand voor maar f 22,- per jaar. Door nu lid te worden van de Consumentenbond. Bel 070-889377 of stuur een ongefrankeerde enveloppe met uw naam en adres naar antwoordnummer 9 in Den Haag. Doen. Wel zo zuinig. 25 Jaar Consumentenbond Hoogste tijd om óók lid te worden. L _1 'De Hollandsche Tuyn' ijdelheid of zo, maar een beetje overtuiging in jezelf is nodig om verder te kunnen, zeker in dit vak". Bij het houden van een galerie heb je ongetwijfeld ook veel ver trouwen nodig, mede omdat het altijd een verliesgevende zaak is. "Ja, in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken zul je nooit verdienen aan een galerie. En het is bijna niet mogelijk de zaak draaiende te houden als je geen andere bron van inkomsten hebt. Naast de verdiensten uit verkoop van eigen werk, geef ik ook les bij Ars Aemula Naturae en op de Bonaventura-school. Ik zou trouwens bij de galerie al lang hebben moeten opgeven,"als mijn vriend Jan de Jong geen finan ciële hulp had geboden. Nu hoeft de galerie niet te sluiten voor bijvoorbeeld de kosten van de verlichting op het geëxpo seerde werk. De grote galeries in Amsterdam, die er veelal groot kapitaal achter hebben staan, draaien soms moeilijk! Waarom wij het hier dan toch doen is meer omdat wij het prettig vinden met andere kunstenaars, en om Leiderdorp meer constante cul turele evenementen te bieden. Beleid Wat vind je van het cultureel be leid in Leiden, althans wat het voor zijn kunstenaars doet? "Zoals het nu is vind ik dat er weinig gedaan wordt voor de Leidse kunstenaar. De Lakenhal (Leve de Rembrandtprijs!) zou bijvoorbeeld een zaal moeten in richten waar permanent werk van Leidenaars te zien is. Als le raar van Bonaventura ga ik wel eens met een klas op stap. Het komt dan helaas maar zelden voor dat ik tegen ze kan zeggen: kijk, dit is door de Leidse kun stenaars gemaakt. Er bestaat in het geheel geen goede inventari satie van wat er door Leidenaars gemaakt wordt. Een uiterst droevige zaak, terwijl je weet dat er wel tachtig kunstenaars zijn. Er bestaat absoluut geen integra tie van de kunstenaar met de stad Leiden, maar nog steeds worden ze op een voetstukje geplaatst met een bordje er voor 'niet aan komen'. Voor een deel is dit ook wel aan de kunstenaars zelf te wijten, maar in Leiden wordt er niets aan gedaan om enigszins te gemoet te komen aan een logi sche wisselwerking tussen kun stenaar en bevolking. Daarbij komt nog dat een kunstenaar niet beschermd is in deze maat schappij. Een beetje tege moetkomen mag dan wel vind ik. Door middel van bijvoorbeeld meer opdrachten. Een beeld houwer kan onmogelijk zo maar wat gaan beeldhouwen of brons gieten omdat de materialen veel te kostbaar zijn. Om deze reden ben ik min of meer afgestapt van beeldhouwen, en maak ik mo dellen in was zodat ik geen kost baar materiaal hoef te verspil len". Het werk wat je maakt is de laatste tijd erg in opgang, met name in Amerika. Hoe is de be langstelling hier? "Bijzonder goed, vooral in Am sterdam blijkt men er interesse voor te hebben. Maar ook in deze omgeving heeft men belangstel ling al sta je wel vreemd te kijken wanneer mensen hun ets komen terugbrengen omdat het toch niet helemaal in hun interieur pastte. Dan blijkt helaas dat men zo'n ets koopt omdat het zo leuk kleurt bij de nieuwe groene bank. Ik heb toen maar mijn eigen werk teruggekocht, want ik zou het jammer vinden wanneer men kunst, koopt die men niet echt mooi vindt of waar men achteraf teleurgesteld over is". Appel De etsen van Rien van der Nat zijn permanent te zien in galerie S in Amsterdam. De galerie 'De Hol landsche Tuyn', waar exposities worden gehouden, die een zo'n breed mogelijk scala van beel dende kunst laten zien, is geopend op donderdagochtend van 10.30 - 13.00 en tijdens het weekeinde van 14.00 - 17.00. In de nabije toekomst is er een exposi tie te verwachten van tenminste vijf schilderijen van Karei Appel uit zijn figuratieve periode, dus gemaakt vóór hij zich in het Cobra-avontuur stortte. LEIDEN - Wanneer het verbaal ge geven je bekend is (De Haagse Comedie bracht hetzelfde to neelstuk vorig jaar in de Leidse Schouwburg) en je tevens be kend bent met de aanpak van be paalde toneelprodukties door het .Onafhankelijk Toneel (dezelfde theatergroep speelde in januari van dit jaar eveneens in de Leidse Schouwburg een stuk van Tsje- chow) dan is het slechts van be lang de interpretatie van de ver schillende rollen met elkaar te vergelijken. Het heeft geen en kele zin de 'Tsjechow-uitvoering' te plaatsen naast Ibsen's 'Hedda Gabler', omdat dit twee totaal van elkaar verschillende toneelgen res zijn, die elk hun eigen aanpak vereisen. Wel is het zinnig de re censie over 'Hedda Gabler' van de Haagse Comedie op te zoeken en vooral de rollen van Ditha v.d. Linden (als Julia Tesman), Truus te Selle (Hedda Gabler), Kees Hulst (als Jurgen Tesman) en Miijam Koen (Thea Elvsted) te vergelijken met de rollen, zoals die door de Haagse acteurs en ac trices gespeeld werden. Onmid dellijk valt dan op, ondanks het zeer professionele spel van Anne-Wil Blankers, dat de in terpretatie van die rol door Truus te Selle meer overtuigt. Hetzelfde geldt, zij het in veel geringere mate, voor de rol van Jurgen Tesman. Kees Hulst overtuigde gisteravond in een slechts matig bezette Schouwburg meer dan Bas ten Batenburg dat in novem ber van het vorig jaar deed. Ik geloof, dat, wil men tot een hel dere analyse komen van dit meervoudige interpretatiever schil, men in belangrijke mate moet letten op de aanpak, de be nadering, de inleving ook. Daar waar de Haagse Comedie, zoals van haar verwacht kon worden, met een wat gedateerde versie op ADVERTENTIE CONNY VAN DEN BOS bij RADIO „ZUID-WEST" Bevrijdingsplein 24, Leiden. A.s. zaterdagmiddag 2 UUR Conny zingt bekende lied jes en deelt gratis L.P.'s uit U KOMT TOCH OOK??? de planken verscheen, lukte het het Onafhankelijk Toneel voor een zeer "geladen" toneel voorstelling te zorgen. De kracht van het O.T. ligt voornamelijk in de moderne, hedendaagse in terpretatie van dit stuk van Hen drik Ibsen, die tenslotte door zijn overlijden in 1906 de Eerste We reldoorlog niet eens heeft mee gemaakt. Miijam Koen levert een vrijwel gelijke toneelprestatie als Maijon Brandsma dat bij de Haagse Comedie deed. Voor zo ver dramatisch vergelijkbaar, heeft de H.C. gekozen voor een themastelling tegen een con ventioneel décor, terwijl het O.T er de voorkeur aan heeft gegeven het decor aan te passen aan de •enigszins gemoderniseerde, door Fred en Miijam bewerkte, verta ling. Hierdoor kon het gebeuren, dat de acteurs en actrices van het O.T. bij afloop van het stuk eerst "binnen de lijst" de fictieve toe schouwers aan de "achterzijde" van het toneel bedankten. Om zich vervolgens en masse om te draaien en van het 'echte' publiek in de zaal het applaus in ont vangst te nemen. Een vondst op zich. BERT KOEKEBAKKER De Britse zangeres Sandy Denny is op 31-jarige leeftijd aan hoofd- ADVERTENTIE Amsterdom wonden overleden na een val van de trap. Sandy, eens deel uitmakend van de popgroep Fairport Convention, verkeerde vier dagen in coma. Het ongeluk gebeurde vlak voordat zij met haar man, de musicus Trevor Lucas en hun baby naar de Verenigde Staten zou vertrek ken. NEDERLAND I 18.50 - De Fabeltjeskrant (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Mumbly, tekenfilmserie (VARA) 19.09 - Love Boat, Comedy-serie (VARA) 19.59 - 2 voor 12 (VARA) 20.39 - Op zoek, informatief programma (VARA) 21.37 - Journaal (NOS) 21.55 - Den Haag vandaag (NOS) 22.10 - De magische mode, informatief programma (NOS) 23.05 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.50 - Paspoort: voor de Joegoslaven (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Paddington (NCRV) 19.05 - De verschoppeling, jeugdserie (NCRV) 19.30 - De Dik Voormekaar Show (NCRV) 20.00 - Journaal (NOS) 20.27 - Ted show (NCRV) 21.45 - De familie Bellamy, tv-serie (NCRV) 22.35 - Hier en nu (NCRV) 23.15 - Ander Nieuws Vandaag (NCRV) 23.35 - Journaal (NOS) DUITSE TV DONDERDAG 27 APRIL DUITSLAND I 18.00 Docum. film. 18.25 Kin- derprogr. 18.50 Journ. (Region. progT. NDR: 19.00 Inform, progr. 19.30 Actual. 19.45 Kleuterprogr. 19.55 Bier und Spiele, tv-sene. 20.25 Region, magazine. 20.59 Progr. overz. WDR: 19.00 Progr. in form. Aansl. Die Rockies - neu im Einsatz, tv-serie. 20.15 Actual, ma gazine 20.45 (Amus. Progr.). 21.00 Journ. 21.15 Docum. 22.00 Muziek en gesprekken. 23.30 Actual. 24.00 Wecken Sie Madame nicht auf, tv- spel. 01.55 Journ. DUITSLAND II 18.00 Journ. 18.10 Tekenfilmserie. 18.40 Actual, en muziek. 19.20 Mi riam und der Lord von Rum- melplatz, tv-serie. 20.00 Journ. 20.30 Muziek Progr. 21.30 Film reportage. 22.00 Actual. 22.20 In- DUITSLAND III 18.00-18.15 Schooltelevisie. 18.30 Inform, progr. 19.00 Kleuterprogr. 19.30 TV-cursus Duits. 20.00 Journal 3. 20.15 Jeugdmagazine. 21.00 Journ. 21.15 Das Fotomodell (The model shop), speelfilm. 22.45 Galerie. 23.15 Docum. ca. 24.00 Journ. BELGISCHE TV DONDERDAG 27 APRIL BELGIË VLAAMS 18.00 Tekenfilmserie. 18.05 Jon- gerenprogr. 18.30 De vergeten eilanden, jeugdserie. 18.55 Teken film. 19.00 Sporttribune. 19 30 Verkeerstips. 19.35 Meded.; Mor gen. 19.45 Journ. 20.10 De Muppet w. 20.35 Pano: idpunten. 21.20 22.10 Journaal. In de vijfde aflevering van de serie "Op zoekwordt van avond (Ned. 1, 2039-2137) uitvoerig stilgestaan bij de medische aspecten van de zich emanciperende vrouw. Het is een onderwerp dat in het middelpunt van de belangstelling staat, getuige alleen al de drie congressen die in één jaar tijds over deze zaak werd gehou den. "Op zoek" brengt een reportage over de onmiskenbare veran deringen die zich met betrekking tot de vrouw en de gezondheids zorg voordoen. Zo ziet men de maatschappelijk werkster Amiet de Waard aan de arbeid in het Amsterdamse Wilhelmina Gasthuis. Uitgaande van het standpunt dat in bepaalde situaties vrouwen elkaar het beste kunnen bijstaan en opvangen, nam zij het initiatief om tot twee gespreksgroepen in het ziekenhuis te komen: de vrouwengroep van de afdeling gynaecologie en een gespreksgroep vrouwen in de overgang. Een vrouwelijke apotheker vertelt in dit verband dat vrouwen tussen 45 en 60 jaar veel meer kalmerende middelen gebruiken dan mannen in dezelfde leeftijdscategorie. Er is verder een gesprek met een vrouwelijke arts in Rotterdam en er komt een Rotterdamse praatgroep aan het woord die met een duidelijk verhaal illustreert hoe de vrouwen-gezondheidszorg in de Maasstad functioneert. De NOS brengt vanavond (Ned.1,22.10-23.05) onder de titel De magische mode" een programma over de zomermode 1978 als teken des tijds, met de nieuwe collecties van o.a. Yves St. Laurent, Cas- telbajac, Ester el en de Japanners Kenzo.Jamamoto en Mijake. Tus sen de bedrijven door wordt het wervelende spektakel onder de loep genomen door de socioloog Paul Kapteyn, de ontwerpster Marielle Bolier en de journalist Gerard van Lennep. Wat zijn de nieuwe trends in de mode? Waarom zijn de broeken zo wijd en de bikini's zo klein, of zelfs afwezig? Waarom zijn de combinaties zo vloekend en de hoedjes zo bizar? Heeft dit misschien iets te maken met kolo nialisme, zedenverwildering"Argentinië", punk, werkloosheid en etisch reveil? Of staat de mode los van wat er in de maatschappij gebeurt? Al deze vragen komen aan de orde in dit modieuze prog ramma van Jef Rademakers, waarvoor Henk Suèr de introducties verzorgt. In "Hier en Nu" van de NCRV wordt vanavond een reportage uitgezonden, gebaseerd op een boek van de Amerikaan Rorvik over ongeslachtelijke voortplantingMen heeft voorts een interview met de twee Noordierse vrouwen die vorig jaar de Nobel-prijs kregen en schenkt aandacht aan de affaire-Moro. (Ned 2,2235 uur) DONDERDAG 27 APRIL HILVERSUM I P.P.: 18.18 Uitz. van het GPV. 18.30 Nws. 18.41 De wereld zingt Gods Lof. 19.35 (S) Leger des Heilskwar- tier. 19.50 NCRV-Leerhuis. 20.00 (S) Draaischijf. 21.20 Een, twee, uit de maat, inform, progr. 21.40 Ge deelde smart - halve smart? in form. serie. 22.00 Rondom het woord. 22.25 Zojuist verschenen, inform, progr. 22.30 Nws. 22.40 Politiek weekoverzicht. 22.50 (S) Van onze correspondenten. 23.00 (S) Klanksnoer, klass. muz. 23.55- 24.00 Nws. IKON: 18.30 Kleur, inform kerk en samenleving. AVRO: 19.00 Aspecten, kunstrubr. 20.00 Nws. 20.05 (S) Internationaal Kamer- muziekfestival Amsterdam 1977: klass. viool- en pianomuz. 21.25 Reisbeschrijving, radio-fantasie. 22.30 Klass. muz. NOS: 23.00 (S) Met het oog op morgen, met om 23.05 Actual, overz. Radio-TV; 23.10 De krant van morgen; 23.20 Den Haag vandaag en om 23.52 Even op adem komen, yoga. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III NOS: 18.03 De vacaturebank. 18.10 (S) NOS-maal. TROS: 19.02 (S) Poste Restante. 20.02 (S) Ferry Maat's Soul Show. 22.00 (S) Ses- jun. 23.02 (S) Close up. 0.02 (S) De VRIJDAG 28 APRIL HILVERSUM I KRO: 7 00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08 (S) Gevar. progr. (7.30 ws. 7.41 Echo). 8.30 Nws. 8.36 Gym. voor de vrouw. 8 45 (S) Gevar. progr. (10.30 Nws.) 11.00 Gesprek ken. 12.00 (S) Gevar. progr. 12.2" 16.00 (S) Spreekuur. 17.00 (S) Souvenirs, müz. progr. 17.30 Nws. 17.32 Echo magaz. HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gym. 7.20 Te Deum Laudamus. 7 54 Op de man af 8.00 Nws. 8.11 Hier en nu. 8.25 Vandaag, vrijdag, gevar. progr. 9.00 Politiek en sa menleving. NOS: 9.10 Spiegel van Belgiè 9.35 Waterstanden 9.40 Schoolradio. 10.00 De Taaishow. 10.30 NOS-Jazzportret. 11.00 Nws. 11.03 Meer over minder. 12.30 Recht op recht. Overheidsvoorl.: 12.49 Uitz. voor de Landbouw. NOS: 13 00 Nws NCRV 13.11 Hier en nu. NOS: Vonken onder de as. 13.45 Onder de groene linde. 14.00 Repertorium van NOS»koren en orkesten: Promenade Orkest met klassieke muz. 15.00 Verhaal. 15 30 Ingesloten, uitgesloten, gesprek ken. 5.45 Zoeklicht op Nederland (16.00 Nws VPRO: 17.00 Welin gelichte kringen, gesprekken. 17.45 Symbiose. 17.55 Meded. HILVERSUM III EO: 7.02 (S) Tijdsein, muz. en in form. 9.03 (S) De fruitmand fruti- mand. 10.03 (S) Te elfder ure. TROS: 11.03 (S) Gerard de Vries draait op verzoek. 12 03 Neder landstalige Top-10. NCRV: 13.30 (S) Pop-contact. 15.03 Elpee-pop. NOS: 16.03 (S) Nationale hit parade. HILVERSUM IV NOS: NOs< 7.00 Nws 7 02 <S> Vroeg Klassiek. 9.00 Nws. 9.02 (S) Stof van eeuwen 10 00 (S) Vry- dagmorgenconcert Liederen en een Mis. 12.00 (S) Van het Neder lands Concertpodium: Klassieke pianowerken. EG 13.00 (S) Klank- spiegel: Concertgebeuren uit he den en verleden. 14.00 Nws. 14.02 Transcedente meditatie, klankb. 14.20 (S) Sefer 't Hillim. 14 45 Woord der waarhejd. VPRO: 15.00-17 00 Muziek-op-vier He dendaagse Nederlandse muz.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1978 | | pagina 5