'Het gaat veel
moeilijker dan
ik verwachtte'
tretford
toegelicht
Matig tot goed cabaret
op Augustinus-festival
-usaHHsmi-
'Simon Boccanegra'
in cliché-regie
Afwisselend ballet
bij Danstheater
Goedhart Bouwhuis
VRIJDAG 21 APRIL 1978
LEIDEN - Waarom gaat iemand
cabaret bedrijven? Omdat hij er
later z'n vak van wil maken en
zich in gedachten, gelijk Van
Veen, met één armbeweging
duizend zwaluwen op het toneel
tovert? Of omdat hij indruk wil
maken op de mooiste meisjes uit
z'n stad of wellicht toch om zijn
moeder tot heldin van haar trap
penhuis te promoveren. Wie zal
het zeggen? Een ieder van de gis
teravond voor zo'n 600 belang
stellenden optredende cabara-
tiers zal zo fijn zijn of haar eigen
reden hebben gehad om met een
bezweet voorhoofd grapjes te de
biteren, die het voor de spiegel of
in de achterkamer zo goed deden.
Het gebeurde alles in het 'nieuwe'
gebouw van 'Augustinus', welke
vereniging deze weken haar ze
ventiende lustrum viert. Terwijl
buiten snelverkeer een keuze
maakte tussen de Aalmarkt en de
Korevaarstraat en verlate koop
avondbezoekers zich een weg
zochten naar huis, stond de uit
Delft afkomstige cabaretgroep
'Kwartoverelf (Emilie Ehlhart,
René van Zanten en Kees Bos)
voor een uitverkocht huis een
aantal zeer spitsvondige grapjes
te vertellen, die op de gezichten
van de kritisch luisterende jonge
ren méér dan een glimlach te
voorschijn toverden. Het lijdt
derhalve geen enkele twijfel, dat
deze cabaretgroep, die enige ja
ren geleden het 'Camaretten-
Festival' won en zich daarna lan
delijk via een televisie-prog
ramma aan het volk presen
teerde, met kop en schouders bo
ven de andere groepen uitstak.
Wellicht wordt dit niveau mede
bepaald door Don-Quichoking-
cabaretier Fred Florusse, die
'Kwartoverelf regisseert. Omdat
wij nog steeds niet aan bi-locatie
doen, moesten we noodgedwon
gen een keuze maken. We kozen
voor het Amsterdamse 'Van San
tencabaret', dat opvalt, omdat
zowel de pianist als de drie caba
retiers allen 'Van Santen' heten.
De groep brengt bij vlagen leuke
humor, maar verzandt ook re
gelmatig in te zeer gezochte
woordgrapjes. Daarnaast legt
men veel te veel het accent op de
mimiek, waarvan dit cabaret
gezelschap erg veel verwacht. In
'Vogels' val dit sterk op. De
dialoog tussen drie notoire be
zoekers van rouwkamers stak in
positieve zin boven de andere
skètches uit. De liedjes kunnen
nauwelijks origineel genoemd
worden. Maar de ver'hand'eling
over de 'handen' kende enkele
oorspronkelijke vondsten.
Hierna kwam het uit België
(Antwerpen) afkomstige caba
retgezelschap 'Toost' aan de
beurt. Vroeger dacht ik altijd, dat
België een volk van uitsluitend
cabaretiers was, waarvan de
mannelijke helft consequent be
stond uit 'Sjefkes' en de vrouwe
lijke helft uit 'Godelieves'. Tot ik
Parijs wilde bezoeken en uit oog
punt van eigen veiligheid mijn
standpunt wijzigde. 'Toost' dus
gisteravond met een aantal
'Vlaomse skètches' over abortus
en het militarisme. Geen spreek
woordelijke grapjes over de Hol
landse zuinigheid, hetgeen een
verdienste van dit cabaret ge
noemd mag worden. Wel over het
bezoeken van de autocours en
andere, uitsluitend door het
woordgebruik voor Belgen voor
behouden evenementen. Resu
merend: een afwisselende avond
met matig tot goed cabaret.
BERT KOEKEBAKKER
Shirley (morgenavond in Top Pop):
"Waar is het voor"?, vraagt ze venijnig. Heel gewoon voor een stuk in de krant.
"O, dan is het goed, dagbladen schrijven altijd nogal gefundeerd over me. Roddelblaadjes,
daar wil ik niets meer mee te maken hebben".
Shirley is niet geheel ten onrechte behoedzaam. Ook zij valt nog wel eens ten prooi aan de
sensatielust van journalisten, die wekelijks roddelrubrieken moeten volschrijven.
Shirley: "Ik voel dat ik het in me heb zitten
DEN HAAG - Een of andere
Verdi-kenner heeft eens badine
rend geschreven dat de opera
„Simon Boccanegra", gister
avond in première bij de Neder
landse Operastichting, meer
Schopenhauer bevat dan alle
muziekdrama's van Wagner bij
elkaar. Daar zit iets. Wagner ge
loofde tenminste nog in de ver
lossende liefde. In ..Simon Boc
canegra" is de liefde maar bij
zaak, bijna zoiets als een conven
tie om het operapubliek niet he
lemaal in de kou te laten staan.
Deze pessimistische opera bevat
maar één vrouwenrol van bete
kenis. „Simon Boccanegra" is
een stuk voor mannen onder el
kaar, handelend over macht en
politiek in het veertiende-eeuwse
Genua, waar adel en plebejers te
genover elkaar staan en waar de
doge Boccanegra de moeilijke en
ondankbare taak op zich heeft
genomen de partijen te verzoe-
Een politieke opera? Inderdaad,
maar dat is niets vreemds voor
Verdi die op de bres stond voor
de vrijheid van zijn land en die
eerder de verhouding onder
drukkers-onderdrukten als on
derwerp voor enkele opera's (met
name „Nabucco" en „I Lom-
bardi") had gekozen.
Een produktie van deze opera dient
te worden gedragen door de rol
ADVERTENTIE
van Boccanegra zelf, een karak
teristieke baritonpartij zoals er
maar weinig in het oeuvre van
Verdi te vinden zijn. In dat op
zicht beantwoordt de door Hans
Vonk gedirigeerde produktie
niet helemaal aan de verwachtin
gen. Jan Derksen gaf er gister
avond in het Circustheater blijk
van dat hij zich in de rol had in
geleefd, maar vocaal kan hij niet
de allure en noblesse opbrengen,
die voor deze rol vereist zijn.
Vooral de belangrijke scene in de
raadszaal, waarin Boccanegra
door middel van een indruk
wekkende monoloog zijn paci
fisme uitdraagt, bleef daardoor
wat onderbelicht.
Maar nog aanzienlijk erger was het
ridicule acteren van de bin
nenstormende volksmassa. Niet
de eerste keer trouwens dat Tito
Capo bianco met zijn onechte cli
che-regie een produktie van de
Nederlandse Operastichting ern
stig benadeelt. Voeg daarbij nog
de foeilelijke dekors van Mario
Vanarelli. Kortom een voorstel
ling waarbij je je stoel, indien
mogelijk, een halve slag zou moe
ten draaien.
De ene vrouwenrol (de verloren
gewaande dochter Maria Boc
canegra) heeft muzikaal een ge
heel eigen karakter, waardoor
van het betrekkelijk kleine
vrouwelijke aandeel in het werk
toch een grote uitstraling kan
uitgaan. En die uitstraling was bij
Sonja Poot optimaal aanwezig.
Een gesprek dus over de carrière
van Shirley, de zangeres die zes
jaar in Amerika verbleef, daar ab
soluut geen actieve rol speelde in
de muziek, van haar man ver
vreemde en terugkeerde naar
Nederland. "Met hangende
pootjes" werd onmiddellijk door
de Nederland trouw gebleven
zangeressen gezegd. Shirley
"Zoiets lap ik natuurlijk aan m'n
laars. Het was te verwachten, dat
collega's aanvankelijk zo zouden
reageren. Dat komt ook, omdat er
tijdens mijn vertrek naar Ame
rika zoveel verdraaide en onjuiste
dingen in de kranten stonden.
"Nederland was te klein voor
Shirley", "Shirley ging in Ame
rika carrière maken", "Shirley
wilde voorlopig een tijdje uit dat
kikkerlandje weg" en meer van
die onzin. Als je dan na een aantal
jaren weer terugkomt en je hebt
daar geen naam gemaakt, dan
doen onmiddellijk de meest
wilde geruchten de ronde. De
waarheid is, dat ik helemaal geen
pogingen heb ondernomen in
Amerika vaste voet aan de grond
te krijgen. Omdat mijn vriend
niet in Nederland kon aarden,
gingen we terug naar Amerika.
We trouwden in Las Vegas en ik
was daar gewoon een welgestelde
luxueus-levende Amerikaanse
huisvrouw. Méér wilde ik op dat
moment niet. Maar ons huwelijk
ging kapot en ik besloot naar Ne
derland terug te keren. In Ne
derland werd ik binnengehaald
door de platenmaatschappij
Ariola.
Daar had men een door Arme
Treffers geschreven nummer
"It's me" liggen en ik nam het op
Harry van Hoof, maakte het ar
rangement en ex-Golden
Earring-drummer Jaap Eg-
germont produceerde de plaat.
We verwachtten er eigenlijk niet
zoveel van, omdat het mijn eerste
plaatopname was na m'n terug
komst in Nederland. Maar het
nummer bleek bijzonder goed bij
het Nederlandse publiek over te
komen en binnen enkele weken
werd ik weer gevraagd voor tele
visie optredens en radioprog
ramma's. Natuurlijk had ik op dat
moment nog nauwelijks reper-
Tuinmeubelen k
3 show Da
gènieten U vindt er alle bekende n
ken Maar ook het komplete toebeho
ren Zoals fraaie kussens, parasols,
tuintafelkleden Eigenlijk alles voor u
tuinkomfort U bent van harte weikon
Tuinbouw en Hobby-artikelen
JAN v.d. MEER B.V.
Noordeinde 45 - Tel. 01713-9008
Roelofarendsveen
LEIDEN - Het Nederlands Danst
heater gaf gisteravond de laatste
balletvoorstelling van dit seizoen
in de lang niet uitverkochte
Leidse Schouwburg. De voor
stelling begon met het uit 1971
daterende, voortreffelijke uitge
balanceerde en strak klinisch ge
houden ballet "Grosse Fuge" van
Hans van Manen, waarvan de on
aandoenlijkheid pas in het in
drukwekkende, langzame slot
deel verdwijnt. Een knap gecon
strueerd werkstuk voor vier dan-
ADVERTENTIE
der m;
voerd.
Na de pauze was de beurt aan Jo-
han Meijer, die in Hans Tuerlings
onlangs in première gebrachte
"Tutto Liscio" mocht schitteren
Het bleek een goed "geacteerd"
solo-ballet, waarin de danser de
bewegingen van een nonchalante
lefgoser met gevoel voor humor
nabootst. Jammer alleen dat er in
dit zonder bijbedoelingen ge
maakte ballet met zijn abrupte
afbrekingen van het bewegings
motief nogal wat herhalingen
voorkomen. Het bevat ook nogal
wat leegten, maar die worden
door Bernard van Deurdens ob
sederende muziek (een bewer
king van "Vijf Estampies") opge
vuld. Tenslotte nog "November
Steps", een vrij ingewikkeld ge
structureerde choreografie van
Jiri Kylian, die en door de muziek
en door de erin verweven oos
terse bewegingsmotieven een
enigszins modieus meditatief
sfeertje ademt. Veel verstilling
ook in dit subtiel gedanste ballet,
waarin Kylian toch wel weet te
fascineren.
PIETER C. ROSIER
Door
Bert Koekebakker
toire genoeg om een hele avond te
vullen. Dus zijn we daar
koortsachtig aan gaan werken.
Steunend op dit eerste succes
van Shirley, brengt haar platen
maatschappij deze week de
tweede single na haar terugkeer
in Nederland "Nothing has chan
ged" op de markt. Vrijwel tege
lijkertijd zal haar eerste elpee in
de Nederlandse grammofoonpla
tenzaken liggen. Shirley: Ook in
de periode vóór mijn vertrek naar
Amerika, toen ik op songfestivals
zong, in verschillende televi
sieshows optrad, in het Haarlems
Concertgebouw stond met het
Noordhollands Philharmonisch
Orkest en veel dingen deed in
Duitsland, werd er nooit een LP
met mij gemaakt. Dit betekent,
dat deze elpee m'n eerste is. Ik
ben erg benieuwd hoe die plaat in
Nederland ontvangen zal wor
den. "Nothing has changed"
mijn tweede single, waarvan ik
hoop, dat het net zo'n succes zal
worden als "It's me" is weer ge
produceerd door Jaap Eg-
germont. Ditmaal heeft niet
Harry van Hoof het arrangement
geschreven (hij had het te druk),
maar Hans van Hemert. Ik heb
erg veel steun van Jaap en Hans,
temeer daar ik nog steeds geen
eigen manager heb, die alle zake
lijke belangen voor mij behartigt.
Ik ben toch wat teleurgesteld in
de Nederlandse platenbranche.
Het gaat allemaal veel moeilijker
dan ik verwacht had. Het aantal
optredens, dat ik moet verzorgen
is me eigenlijk ook wat tegenge
vallen. Je moet in dit land min
stens drie sterke hits op je naam
hebben staan, wil je voldoende
werk krijgen. Dat er zo'n lange
tijd heeft gelegen tussen "It's
me" en "Nothing has changed"
wordt voornamelijk veroorzaakt
door het feit, dat we heel goed
hebben uitgekeken naar een
waardige opvolger van mijn
eerste single. Dat is erg moeilijk,
want door dat succes verwacht
het publiek het één en ander van
je. We zijn voor de opnamen van
de tien liedjes op deze elpee naar
Engeland gegaan, naar de "Saw
Mill Studio" in Cornwall waar
vroeger Focus ook opnamen
heeft gemaakt. We zijn twee we
ken in de studio gedoken en dat is
voor tien liedjes best wel lang.
Maar wel wilden met een zo'n
goed mogelijk produkt voor de
dag komen. Ik geloof, dat dat wel
aardig is gelukt. Ik kan me nu pas
voorstellen, dat artiesten na zo'n
plaatopname onmiddellijk va
kantie nemen. Het is zo intensief
werken, je bent er zo helemaal
mee bezig, dat je na die twee we
ken doodmoe de studio uitkomt.
Gek is, dat ik helemaal geen
voorkeur heb voor een bepaald
liedje van m'n elpee. Ik vind, dat
alle tien de liedjes een volstrekt
eigen sfeer uitademen, die zo to
taal van elkaar verschillen, datje
ze onderling nauwelijk met el
kaar kan vergelijken. Ik ben er in
elk geval erg gelukkig mee.
Hoe belangrijk was het voor
Shirley om weer in de muziek te
gaan? Shirley. "Ik ben niet met
de vooropgezette bedoeling naar
Nederland gekomen om het hier
'even te maken" Integendeel.
Het is min of meer vanzelf gexo-
men. Maar je moet niet onder
schatten, dat ik erg veel steun heb
van mijn klassieke piano-oplei
ding. Vooral wat betreft het lezen
en schrijven en qua har-
moniebouw komt die studie mij
nu zeer goed van pas. Ik probeer
zoveel mogelijk mijn eigen per
soonlijkheid in de manier van
spelen te leggen. En in bepaalde
klassieke stukjes hoor je dat ook
duidelijk. Daar kan ik min of
meer m'n eigen stempel op druk
ken. Maar als ik blues speel valt
dat natuurlijk helemaal weg" -Zo
speelde ze nog niet zo lang gele
den een sessie met de pianisten
Alan Price en Rob Hoeke in
'Nick Vollbregt's jazz café" Ze
verraste daar vriend en vijand
door zeer vakkundig met deze
pianisten een sessie te spelen.
Iedereen was laaiend en
thousiast. Shirley "Maar ik ver
wacht dan na zoiets en m'n televi
sieoptredens meer werk. En dat
is, als ik heel eerlijk moet zijn, erg
tegengevallen. Net alsof men de
kat uit de boom kijkt. Zo van
"eerst even kijken, wat ze nu gaat
doen. Wordt haar tweede single
ook een hit". Ik geloof, dat dat
toch een beetje de Nederlandse
mentaliteit is. Niet meteen wild-
enthousiast reageren, maar het
rustig allemaal even bekijken, al
vorens je iets gaat ondernemen.
Ik hoop, dat mijn tweede single
en mijn eerste langspeelplaat die
reserve bij producers en regis
seurs e.d. weg zal nemen. Ik werk
er tenslotte keihard voor om weer
helemaal geaccepteerd te wor
den. Natuurlijk bereik je dat niet
met één single, daarvoor is de
concurrentie te groot. Maar als dit
tweede nummer ook een hit
wordt en de elpee goed verkoopt,
zal ik misschien de carrière te
gemoet gaan, waar ik al zo lang
voor vecht. Die Edison enkele
maanden geleden uitgereikt in
kasteel Oud Wassenaar is me toch
ook niet zomaar gegeven. Ik
weet, dat men hier in Nederland
in mij gelooft. En ik ben vast
besloten om dat waar te maken.
Ik voel, dat ik het in me heb zit
ten. Het is me ook meermalen
door collega's, die al jaren in dit
vak meelopen, verteld. Het is ge
woon een kwestie van afwachten
wat de single doet. Griezelig
eigenlijk, dat je carrière af kan
hangen van de ontvangst van één
of twee singles. Maar zo is het sys
teem nu eenmaal.
ADVERTENTIE
Uw badkamer op z
Er zijn heel wat mogelijkheden om uw t
in te richten.
Naast het klassieke (en nu weer zeer moderne) wit
vindt u tevens de nieuwste modekleuren en
ook in vormgeving zijn er ongekende mogelijkheden.
Keuzemogelijkheden in kwaliteit vindt u volop bij
Goedhart Bouwhuis,
ook voor de bijpassende tegels en plavuizen.
Hoorn 12ba. (tegenover Avifauna) Alphen a'd Rijn. Tel. 0172-93444*
geopend van ma t m vr van 8.30-12.30 en va
's zaterdags van 10 OO-lb.OOu
114 00-17 30 u
NEDERLAND 1
18.20 - Les Gammas (TELEAC)
18.50 - De Fabeltjeskrant (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
28.59 - Tom Jerry, tekenfilm (KRO)
19.09 - Daar vraag je me wat, populair wetenschappelijk pro
gramma (KRO)
19.49 - De Willem Ruis Show (KRO)
21.25 - Algemene Loterij Nederland (KRO)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - Sanford en zoon, tv-serie (KRO)
22.20 - Scheer en Remmers bij DAF. Documentaire (KRO)
23.00 - Interview met de minister-president (KRO)
23.10 - De nieuwe ketters (IKON)
23.40 - Journaal (NOS)
NEDERLAND 2
18.50 - Paspoort (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Pipo en de Noorderzon (VARA)
19.25 - Koning Klant (VARA)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Terug naar de natuur, tv-serie (VARA)
20.57 - Dubbelleven Kaviaar en harder bokking, tv-spel
(VARA)
21.47 - VARA-visie (VARA)
22.42 - Journaal (NOS)
DUITSE TV
VRIJDAG 21 APRIL
DUITSLAND I
18.00 Muzikale show. 18.45 Der 7.
Sinn. 18.50 Joprn. (Region, progr.
WDR: 19.00
Progr.inform. Aansl. Die Dame von
Monsoreau, tv-serie. 19.40 Idem.
20.15 Actual.magazine. 20.45 Voor
dracht.) 21.00 Joum. 21.15 Der
grosse Regen (The rains of Ran-
DUITSLAND II
18.40 Actual, en muziek. 19.20 Serie
slap-sticks. 19 40 Serie slap-sticks.
20.00 Journ. 20.30 Reportages. 21.15
Der Alte, misdaadserie. 22.15 Lichte
muziek. 23.00 Actual. 23.20 Cult,
magazine. 0.05 Das Rettungsboot
(Lifeboat), speelfilm. 1.40 Journ.
DUITSLAND III WDR
18.00-18.45 Schooltelevisie. 19.00
Kleuterprogr. 19.30 TV-cursus fysi
sche technologie. 20.00 Journal 3.
20.15 Vnjetijdsmagazine. 21.00
Journ. 21.15 Amus.progr. 22.45
Voetnoten. 23.00 Die Sterne blieken
herab. tv-serie. ca. 23.50 Journ.
BELGISCHE TV
VRIJDAG 21 APRIL
BELGIË VLAAMS
18.00 Het spook van Monnike
docum.serie. 19.40 Mor
gen. 19.45 Journ. 20.10 Weerber.
20.15 Dierenprogr. 20.40 Police Pyt
hon 357, politiefilm. 22.45 Journ.
Het journalisten-duo Henri Remmers en Arnold Jan Scheer ver
plaatst vanavond het werkterrein van het weekblad naar de televi
sie en ontmoeten Piet van Doorne, president-directeur van Van
Doorne's Automobielfabrieken in Eindhoven
De manier van werken van Remmers en Scheer in de Nieuwe Revu
baarde naast opzien ook vaak verbijstering, niet alleen veroor
zaakt door de presentatie van zichzelf, maar met name door hun
onorthodoxe aanpak. Na een aantal portretten van politieke figu
ren, onder wie Wiegel, Luns, Andriessen, Marcus Bakker en de
Europese parlementariër Berkhouwerkwamen Scheer en Remmers
tot de conclusie dat politiek eigenlijk niet was wat ze zochten en ze
gingen zich toespitsen op de Nederlandse ondernemer
In hun gesprek met Van Doorne - dat onder meer tijdens diens
wintersportvakantie plaats had - worden onderwerpen als "on
dernemerschap", "rijk zijn" en "smeergeld" aangesneden. Rem
mers over dit programma (dat overigens niet in opdracht van de
KRO is gemaakt, maar door deze omroep als "probeersel" is aange
kocht): "Het is amusement, het is pure informatie. Het is een mix
van allerlei ingrediëntenAlles wat we wilden is kennismaken met
een grote ondernemer, het milieu waarin hij leeft.de zaken waarin
hij zich begeeft, zijn leuke en zijn vervelende eigenschappen en
vooral hun macht en de manier waarop ze die uitoefenen." (Ned. 1
2220 uur
Vara-Visie wordt vanavond een eigen reportage uitgezonden over
het herlevend neo-nazisme in West-Duitsland. De reportage is ge
maakt naar aanleiding van een demonstratie in Keulen van aan
hangers van het neo-nazisme en een tegendemonstratie op dezelfde
dag van oud-verzetsstrijders.
Vara-Visie besteedt ook weer aandacht aan de problemen rond
Urenco, aan de plannen van het kabinet om de kinderbijslag en
kinderaftrek te reorganiseren en aan de voetbalclub Bastia, de
tegenstander van PSV in de finale van de Europa-cup 3.
VRIJDAG 21 APRIL 1978
HILVERSUM I
KRO: 18.00 Niet alles staat in de fol
ders, inform, progr. PP: 18.19 Uitz.
van de BP. KRO: 18.30 Nws. 18.41
Marktber. 18.44 (S) Filmklapper.
19.30 (S) Lichte muziek. 20.00 (S) In
antwoord op uw schrijven, ver-
zoekpl. 22.00 (S) Als het kijkglas
maar vol is, cabaret. 22.25 Overwe
ging. 22.30 Nws. 22.40 (S) Goal,
sportprogr. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
VPRO: 18.00 Nws. 18.11 Embargo.
18.45 Gods Eigen Radioprog
ramma. NOS: 19.50 Praten met de
minister. 20.00 Nws. 20.05 (S) Eur
Concertpodium: Radio Filh. Orkest
pauze:
gramm
Aansl. Horizon. 23.00
(S) Met het oog op morgen. 23.55
Nws.
HILVERSUM IH
NOS: 18.03 (S) De vacaturebank
18.10 (S) NOS maal VOO. 19.02 (S)
De Nederlandstalige top-40 VPRO:
20.02 (S) VPRO-vrijdag op drie. 23.02
Amigos de Musica Caribia. AVRO.
1 02 (S) Radio Pandora 2.02 (S)
Blues, ballads beat. 3.02 (S) 'n
Nachtje AVRO.
ZATERDAG 22 APRIL
HILVERSUM I
VARA: 7.00 Nws. 7.02 Met Hans op
(7.30 Nws. 7.41 Dingen van de dag).
8.30 Nws 8.36 Gym. v.d vrouw 8 45
(S) Z.O. VARA's Zaterdagochtend
show. 10.30 Nws. 10.33 Z.I. 12.25 Me-
ded. 12.30 Nws. 12.41 (S) In de Rooie
Haan, muz. en aktual. 14.30 (S) NAR,
Nederlandse Artiesten Revue. 15.30
Nws. 15.33 Kinderen een kwartje?
inform, progr. 16.00 (S) Het zout in
de pap, cultur. progr. 17.30 Nws.
17.32 Dingen van de dag.
HILVERSUM II
TROS: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgvm
7.20 Rustig bijkomen. 8.00 Nws. 8 11
Aktua 9.00 Coulissen (9.35 Waterst
10.00 De tien om kindershow. 10.30
Aktua-Sportcafe. (11.00 Nws.) 11.30
Kom eens langs m Hamdorff.
OVERHEIDSVooKL 12 49 Vast
en Zeker. 13 00 Nws. 13 11 Aktua.
13.30 Voorzichtigbreekbaar 14.30
Met de beste wensen 15 45 Stef
Meeder speelt op verzoek. 16.00
Nws. 16.03 De Europarade. 17.55
Meded.
HILVERSUM in
NCRV: 7.00 Pop station. 8.03 (S)
Happy sound. Gospelprogr 8 54
Eerlijk gezegd. 9 03 (S) In 10 03 (S)
Muziek bij de koffie 12 03 (S) Los
Vast 14 03 (S) Bu Barend 16 03 (S)
Sportshow
HILVERSUM IV
AVRO: 7.00 Nws. 7.02 (S) Reveille
Kamer- en orkestmuziek 9.02 <S)
Klass. orkestmuziek 9 40 Weer wat
wijzer. Cursus gitaar 10 o0 (S) Voor
kleine bezetting Klass. kamermuz.
11.30 (S) Pistache Gevar lunchp-
rogr 14 00 Nws 14 02 't Is historisch
Uw woninginrichter weet hoe goed het is!