B
1
mum
Scheiding Ike
dieptepunt in
mijn carrière
Toneelgezelschappen in bestaan bedreigd
toegefjcht
'SCHEIDING': GEVOELIG
GESPEELD TONEELSTUK
l(^y^vandaaq..
NU
Tina Turner:
'n Ei hoort erbij
WOENSDAG 1 FEBRUARI 1978
RADIO TV - KUNST
PAGINA 5
DEN HAAG - Het bestaan van enkele to
neelgezelschappen staat op het spel. De
overleveringsproblemen komen voort uit
de opeenstapeling van financiële tekor
ten. Komt er niet meer geld voor het to
neel in 1978 en volgende jaren, dan wordt
het veelvormige toneelaanbod aangetast.
Deze zorgwekkende toestand heeft de afde
ling toneel van de Raad voor de Kunst er
toe bewogen slechts onder protest minis
ter Gardeniers van CRM te adviseren. Ze
ker is, dat dit onmogelijk wordt als de ge
wraakte omstandigheden dezelfde
blijven. De Raad voor de Kunst heeft de
nu uitgebrachte adviezen voor zijn reke
ning genomen.
De financiële nood in de toneelwereld is
toegenomen. De afdeling toneel vindt dat
zij daardoor in conflict komt met haar be
doelingen voor wat zij als een goed to
neelbeleid ziet. Verschuivingen ziet zij als
een poging om althans een deel van de
nood van bepaalde gezelschappen te
kunnen lenigen.
De afdeling heeft daarmee geen prioriteiten
gesteld. Hiervoor wordt aangevoerd, dat
„achteraf voor eerst afgewezen aanvra
gen, ja zelfs voor vrije produkties, plotse
ling toch geld beschikbaar bleek, terwijl
haar (de afdeling) voortdurend was mee
gedeeld dat alle middelen waren uitge
put". De vrije sector wordt al redelijk ge
subsidieerd, met name door de goed be
taalde schouwburgen. Kiezen op grond
van de gelden die nu als beschikbaar be
kend zijn, betekent zeker de opheffing
van een of meer gezelschappen, aldus de
afdeling.
Eén van deze bedreigde gezelschappen is
„De Appel" uit Scheveningen. dat juist
wat uitbreiding betreft een rustiger tijd
nadert, Beperking van de verhoging van
de uitgaven tot het normale accres is hier
niet op haar plaats. De wensbegroting
dient te worden gehonoreerd, aldus het
advies aan de bewindsvrouw.
Voorrang
Hoge voorrang moet er voorts zijn voor het
steunen van het kleine gezelschap „Sater"
uit Amsterdam. Ook hier is het advies:
honoreer de wensbegroting anders zal
ook dit gezelschap gedoemd zijn op te
houden te bestaan.
Het Publiekstheaterin Amsterdam dreigt te
bezwijken aan overbelasting van de me
dewerkers. Het aanvankelijk op 18 perso
nen gefixeerde aantal medewerkers moet
worden doorbroken. Voorkomen moet
worden dat de acteurs in de vrije sector
hun rust gaan kopen. Wordt de wens
begroting niet gehonoreerd, dan zijn de
problemen voor het Publiekstheater on
overkomelijk, aldus het advies.
Het gezelschap „Baal" (Amsterdam), is uit
zijn oorspronkelijke behuizing, het
Shaffy-theater, gegroeid. Personeel
suitbreiding wordt gewenst, maar over
enige steun van de kant van de gemeente
Amsterdam bestaat geen zekerheid.
Vooralsnog niet meer honoreren dan de
bestaande basisbegroting van „Baal"
aangeeft, aldus de Raad voor de Kunst.
Opgemerkt wordt nog, dat subsidie voor
wat „Baal" doet met levende muziek een
bestaansvoorwaarde is.
Zonder het daarvoor geijkte repertoire als
regiogezelschap, zit toneelgroep „Cen
trum", gevestigd in Amsterdam, in een
moeilijke situatie. Het komend seizoen
zullen middelgrote produkties ook ge
schikt moeten zijn voor grote zalen met
lijsttoneel. De Raad voor de Kunst ad
viseert positief voor subsidiëring van ten
hoogste de basisbegroting.
Zo'n advies wordt ook geveld over de subsi
die-aanvraag van „Globe", dat nog in Am
sterdam zit maar zich in het zuiden gaat
vestigen. Gehoopt wordt dat jongeren er
kansen krijgen onder nieuwe artistieke
leiding. „Globe" in de nieuwe opzet, dient
een periode van drie jaar te krijgen om
zichzelf te bewijzen, aldus de Raad voor
de Kunst.
Premières
De Haagse Comedie kan door het grote aan
tal premières geen tijd en ruimte vinden
voor het ontwikkelen van nieuwe visies.
Het repertoire lijkt onvoldoende door
dacht en de speelwijze is al jaren lang erg
conventioneel, aldus de adviseurs van de
bewindsvrouwe op CRM. Zo worden
ontwikkelingen op artistiek gebied ont
kend. In HOT-producties worden wel
kansen gegeven aan eigentijds Neder
lands toneel. De minister wordt geadvi
seerd maximaal de basisbegroting te ho-
„Mickery" in Amsterdam slaagt er steeds en
ondanks moeilijkheden in al wat er aan
interessante avant-garde bestaat, te bren
gen. Voldaan is de Raad voor de Kunst
over de verrichtingen van „Mickery",
waarvan de begroting geheél gehonoreerd
dient te worden, aldus het advies.
In de Raad voor de Kunst bestonden twee
partijen bij het beoordelen van en advise
ren over het Onafhankelijk Toneel in Rot
terdam: enthousiaste fans en bijna even
fervente tegenstanders. In afwachting van
de verdere ontwikkelingen is de afdeling
toneel van de Raad voor de Kunst geko
men tot een positief advies over de basis
begroting.
In de plannen van de Toneelraad in Rot
terdam werden pogingen tot ensemble-
vorming en tot continuiteit gewaardeerd.
De dubbelfunctie van Franz Manjnen als
artistiek directeur van de gehele Toneel-
raad acht de commissie principieel on
juist. Zoals voorheen wordt geadviseerd
naast subsidie aan het Onafhankelijk To
neel ook subsidie te geven aan het Rot
terdams theater. De kosten van het cen
traal voorzieningen-apparaat dienen aan
de betreffende groepen te worden door
berekend. De uitbreiding van het tableau
de la troupe van het Rotterdams theater
met vier personen is ook volgens de Raad
voor de Kunst gewenst.
Theater in Arnhem is nog steeds con
sequent bezig buitenlandse regisseurs in
te schakelen voor meer dan een jaar.
Jammer is dat het Theater zelden Neder
lands toneel brengt, zeker geen modern,
en ook werd nooit iets met een Neder
landse auteur ondernomen. De bewindsv
rouw op CRM wordt de raad gegeven van
Theater ten hoogste de basis begroting te
honoreren.
Enthousiasme
Enthousiasme was er over de plannen van
de coöperatieve vereniging „Het Werk
theater" uit Amsterdam. Uit de toneelgel-
den ware de basisbegroting te honoreren,
aldus de advies. Voor het maken van een
film is het gezelschap de raad gegeven
subsidie te vragen uit de pot voor korte,
culturele films.
De Raad voor de Kunst herhaalt ook enkele
adviezen. Gewenst is nog steeds:
dat alle salarissen binnen het toneel onder
een collectieve arbeidsovereenkomst
(cao) worden gebracht,
dat het uitkoopsysteem wordt afgeschaft
omdat het ds afname van produkties be
lemmert,
dat de gezelschappen zich houden aan
gemaakte afspraken met het ministerie
over o.a. berekening van kosten regis
seurs. dramaturgen, vestigingsstand
plaats,
dat democratisch gekozen afgevaardig
den van een gezelschap die bestuurs- en
leidingsvergaderingen bijwonen, hier
voor niet gehonoreerd worden.
LEIDEN - Het wekt in hoge
mate bevreemding, dat twee
mensen, die ooit zo overtuigd
van hun gevoelens ten op
zichte van elkaar zijn ge
weest, dat zij dit, in aanwe
zigheid van talloze familiele
den en bekenden, tegenover
een voor hen volstrekt onbe
kende wilden toegeven, na
een aantal jaren en even zo
vele ruzies besluiten uit el
kaar te gaan. Toch gebeurt dat
talloze malen per week in Ne
derland, wanneer we de jaar
overzichten van het Centraal
Bureau voor de Statistiek
moeten geloven. Iets moois,
teers en breekbaars verdort
tot iets dat banaal en
goedkoop overkomt: twee
mensen gaan scheiden. Ton
Vorstenbosch, uitgegroeid
tot de 'huisschrijver' van To
neelgroep Centrum, heeft die
problematiek gevangen bin
nen het toneelstuk 'Schei
den', gisteravond in een door
de hevige sneeuwval matig
bezette Leidse Schouwburg
opgevoerd door voornoemde
toneelgroep. Over Vor
stenbosch kunnen we kort
zijn: een getalenteerd toneel
auteur, die met de bewerking
van Frederik van Eeden's
roman 'Van de koele meren
des doods' zijn niveau al be
wees. Zijn debuut 'De Stok' in
1974 zou volgens anderen niet
zo overtuigend zijn geweest,
maar met 'scheiden' heeft hij
bewezen, dat zijn regie-op
leiding aan de Amsterdamse
Theaterschool niet tevergeefs
is geweest. Hij situeert een
door het leven getekende An
Bloem (Els van Rooden), die
ADVERTENTIE
in 1978
een boel bomen erbij
uit voorraad enkele GOLF DIESELS
te leveren en AUDI 100 LS/GLS
besluit zich te laten scheiden
van haar man. Er ontstaat een
verwijdering van haar kinde
ren (Marjan Geveling als haar
jongste dochter Lucia sprong
daar opvallend boven uit) en
tenslotte pleegt An, na een
lijdensweg via een huurka-
mertje en inwoning bij haar
oudste dochter Loedie (Vi
vian Lampe), die huwt met
een man, die eigenlijk voor
haar moeder voorbestemd
leek, zelfmoord. De misere,
de nasleep van de echtschei
ding heeft ze niet overleefd.
Een actueel thema, want gis
teren nog werd de zelfmoord
poging van Angie Bowie be
kend, van wie David Bowie
heeft aamgekondigd zich te
willen laten scheiden. Een
scheiding: randverschijnsel
van een over-geciviliseèrde
maatschappij, terecht door
Vorstenbosch uit de taboe
sfeer gehaald. Hij laat Oma
(Greet Groot) nog wel een
aantal achterhaalde menin
gen debiteren over het feno
meen 'echtscheiden', maar
deze uitspraken worden on-
middelijk door haar
kleinkinderen ontzenuwd.
Een met veel gevoel en emo-
ties (drankzucht van An) ge
speeld toneelstuk, dat onont
koombaar bewondering af
dwingt. Alleen (over-) blijven
is niets, maar scheiden lijkt
minder dan niets. Het heeft
vaak diep-tragische con
sequenties, die zich nauw
elijks laten overzien.
BERT KOEKEBAKKER
DEN HAAG - Even na middernacht komt Tina Turner de
bar binnen van het Bel Air-hotel in Den Haag, nadat ze
anderhalf uur daarvoor een wervelende show heeft
beëindigd in het aangrenzende Congresgebouw. Ze ziet er
fantastisch uit, ondanks het feit, dat ze al vier kinderen
heeft, inmiddels achtendertig is geworden en slechts één
meter zestig lang is.
Haar relatief kleine gestalte heeft ze
gecompenseerd door schoenen
met hoge hakken te dragen en ze
zegt, wanneer haar een com
pliment wordt gemaakt omtrent
haar uiterlijk eenvoudig: ik zorg
goed voor mezelf. Ze draag een
roomkleurige Lurex-jurk met
zwarte horizontale banden en
loopt gracieus als een gazelle. Ze
zegt bijzonder veel aandacht te
besteden aan haar make-up (in
samenhang met het douchen de
reden waarom we zolang op haar
hebben moeten wachten) en ze
heeft een opvallende lichtbruine
huid. Als ze praat raakt ze je
vluchtig aan en accentueert dat
gebaar door je met haar donkere
ogen aandachtig op te nemen.
Een neger-journalist uit New
York, die vertelde voor Playboy
te schrijven, kon de blik van de
schijnbaar op erotiek ingestelde
Tina Turner niet langer
weerstaan en stelde een aantal
impertinente vragen over Tina's
liefdesleven (Tina Turner is ge
scheiden van haar echtgenoot en
podium-partner Ike), die zij met
de grootste terughoudendheid
beantwoordde. Nettie Toeset van
Tina's platenmaatschappij moest
zelfs vriendelijk haar hand op z'n
arm leggen om de vragenstroom
van de over-enthousiaste journa
list in te dammen. Wel wilde Tina
met andere journalisten praten
over haar carrière. Men moet een
show van Tina Turner gezien
hebben om de onstuitbare ener
gie van deze zangeres/dan
seres/entertainer op de juiste
waarde te kunnen schatten. De
meeste mensen kennen haar van
de hits "River Deep-Mountain
high" (Phil Spector John
Barry) en "A love like yours", die
ze samen met haar man Ike rond
1968 opnam. Maar later leerde
men Ike Tina kennen als arties
ten, die veel hits van collega's co
verden. Tot hun podiumreper
toire behoorden spoedig num
mers als "Shaft" (Isaac Hayes),
"She came in through the bath
room window"/"With a little help
from my friends"/"Get back"
(The Beatles), "Honky Tonk
Women (Jagger/Richards) en
"Games People Play' (Joe
South). Ike Tina deden dat met
zoveel kracht en snelheid, dat zij
nauwelijks, dit in tegenstelling
tot andere artiesten behoefte
hadden aan regelmatige hitnote-
ïingen op de Amerikaanse hit
lijsten van eigen composities Het
publiek accepteerde dat Ike
Tina Turner hits van andere ar
tiesten gebruikten en in een ge
heel eigen stijl op het podium
brachten. Dat gebeurde ook heel
professioneel met het Creedence
Clearwater Revival nummer
Proud Mary. Tina: "Ike en ik kre
gen in 1976 de beschikking over
de "Bolic Sound Studio's in Los
Angeles en daar hebben we veel
van onze plaatopnamen gemaakt.
Maar er gebeurden ook wel min
der prettige dingen in mijn car
rière. Er ontstond een verwijde
ring tussen Ike en mij en we be
sloten na veel ruzies uit elkaar te
gaan.
Vlak daarvoor had ik nog met veel
succes een rol gespeeld als "Acid
Queen" in de film "Tommy". Ik
voelde me in die periode erg ze
ker van mezelfen ervaarde onze
verwijdering, die tenslotte uit
mondde in een scheiding als een
dieptepunt in mijn carrière. Ng-
dat wij uit elkaar waren gegaan
werd de belangstelling, toen ik
besloot alleen door te gaan nog
groter, omdat ons publiek wel
eens wilde zien, hoe Tina het eraf
brengt zonder Ike. Nu, dat gaat
prima. Ik ben wel blij, dat Ike
overweegt binnenkort weer met
me te zullen optreden. Ik kan niet
ontkennen, dat ik iets mis, als hij
er niet bij is".
Door
Bert Koekbakker
Het gerucht ging, dat de haar be
geleidende meisjes, die als een
soort achtergrondkoortje funge
ren, maar ook meedansen, nooit
mooier mogen zijn dan Tina zelf.
Tina: "Wat moet ik daarop zeg
gen? Ik heb dat verhaaltje ook
gehoord. Wel is het waar, dat ik in
principe altijd negermeisjes in
het achtergrondkoor wil hebben.
Ooit heeft een blank meisje
(Bonnie Bramlett, van het zang
duo Bonnie Delaney) meege
zongen, maar die stopte er na een
paar dagen al mee. Ik heb ook
met negermeisjes over het alge
meen een veel beter contact. Het
gaat allemaal veel soepeler. Dat
ze lelijker moeten zijn dan
ikAch, laat de mensen
maar praten. Tina Turner tekent
nog snel wat kleurenfoto's die
van haar optreden zijn gemaakt
en haast zich naar koud buffet,
dat te harer ere is aangericht.
.ADVERTENTIE
NEDERLAND I
18.25 - Sesamstraat (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
)9.04 - Van gewest tot gewest (NOS)
19.50 - Uitzending van DS'70 (POL. PARTIJEN)
20.00 - Romance met een contrabas, film (NOS)
20.40 - Het programma met de MAP (NOS)
21.35 - Journaal (NOS)
21.50 - Den Haag vandaag (NOS)
22.05 - Panoramiek (NOS)
22.35 - Studio Sport (NOS)
23.30 - Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.15
18.45
18.55
19.04
19.29
20.00
20.25
20.30
20.33
20.53
21.00
22.25
23.10
23.35
Natuurkunde (9) (TELEAC)
Toeristische tips (NOS)
Journaal (NOS)
Kon Hesi Baka, Kom gauw terug, tv-serie (IKON)
Kenmerk (IKON)
Journaal (NOS)
Film man de Ned. Stichting voor de Leprabestrijding
(SOCUTERA)
Overzicht keuze Top 5 (VERONICA)
Robin's nest, comedy-serie (VERONICA)
Lex Harding met het popjoumaal (VERONICA)
You're a big boy now. speelfilm (VERONICA)
Starsky en Hutch, politieserie (VERONICA)
Aan de grenzen, cultureel programma (VERONICA)
Journaal (NOS)
DUITSE TV
WOENSDAG 1 FEBRUARI
DUITSLAND I
WDR 18.00 Progr.in
form. Aansl. Natuurserie. 18.40 Wie
das Leben so spielt..., tv-serie. 19.15
Actual.magazine. 19.45 Tip um 4tel
vor 8.) 20.00 Journ. 20.15 Britta, tv-
film. 22.00 Reportage. 22.30 AAC-
TUAL. 23.00 Film portret. 23.45
DUITSLAND II
18.20 Liedjesprogr. 19.00 Journ.
19.30 Docum. serie. 20.15 Inform,
progr. 21.00 Journ. 21.20 Sportprogr.
22.20 Filmreportage. 22.50 Das
ausgefuellte Leben des Alexander
Dubronski. tv-spel. 0.25 Journ.
DUITSLAND ID WDR
18.00 Kleuterprogr. 18.30 TV-cursus
Engels. 19.00 Journal 3. 19.15
Dierenprogr. 20.00 Journ. 20.15
Oude films. 21.00 Momente. 21.15
Reportage. 22.00 Filmtips. 22.05 En-
gelsgesicht (Angel face), speelfilm.
BELGISCHE TV
WOENSDAG 1 FEBRUARI
BELGIË VLAAMS
18.15 Kleuterprogr. 18.20 Progr. voor
60plus. 18.50 Space 1999, tv-sene.
19.40 Morgen. 19.45 Journ. 20.10
Weerber. 20.15 Happy Days, tv-serie.
20.40 Washington met gesloten deu
ren, tv-serie. 22.10 Gesprek. 23.00
Een verhaal van de Russische meesterverteller Anton P. Tsjechov
vormde de basis voor de Engelse televisiefilm "Romance met een
contrabas" van Robert Young, die vanavond door de NOS via Ned.
1 (20.00-20.40) wordt uitgezonden.
De film speelt in het Rusland aan het einde van de negentiende
eeuw. Een befaamde contrabassistSmisjkov genaamd, wordt uit
genodigd het verlovingsfeest van een prinses met zijn spel op te
luisteren. Smisjkov arriveert te vroeg bij het paleis en om de tijd te
doden neemt hij een bad in de rivier. Toevallig vermeit ook de
prinses zich aan de rivier. Ze probeert een visje te verschalken. De
bassist manipuleert onder water met haar dobbertje, de prinses
begeeft zich te water om haar vistuig te redden en
In het programma met de MAP van de NOS een documentaire
film over de leefomstandigheden in Altamira,elen krottenwijk in de
Columbiaanse hoofdstad Bogota. Het bijzondere van deze film is
dat de bewoners van Altamira - onder leiding van de Nederlandse
cineast Hans Fels-zélf de camera gehanteerd hebben. Een produk-
tie die mogelijk werd gemaakt door deelnemers aan de NOVIB-ac-
tie "Gast aan tafel", Ned. 1 van 20.40 tot 2125.
Veronica vertoont vanavond "You'rea big boy now",een uit 1967
daterende speelfilm, gemaakt onder regie van Francis Ford Cop
pola. De hoofdrol wordt gespeeld door Peter Kastner, die als de nog
grasgroene (zover het de vrouwtjes betreft) jongeman Bernard
Chanticleer door zijn vader wordt geforceerd nu eindelijk eens op
eigen benen te staan. Bernard, werkzaam in de openbare biblio
theek van de New Yorkse kunstenaarswijk Greenwich Village, komt
in een pension terecht dat ongeveer in elke kamer een beeldschone
dame blijkt te bevatten.
Onder al dit beeldschoons treft Bernard de actrice Barbara Darling
(Elizabeth Hartman), die hem het hoofd op hol brengt en de biblio
theekassistente Amy (Karen Black) die hem voor de grillen van
Darling tracht te beschermen, Ned. 2, 21.00-2225 uur.
•k "Aan de grenzenhet cultureel magazine van Veronica, is deze
keer voorzien van gesprekken met de spoorwegmanischilder Hub
Sijstermans.met zangerIgitarist George Benson en met leden van
The Geordies, een toneelgroep uit het Engelse Newcastle, Ned. 2,
23.10.
WOENSDAG 1 FEBRUARI
HILVERSUM I
18.19 PP Uitz. van de PvdA. TROS:
18.30 Nws. 18.41 (S) De verhalen van
Virgilius. vervolgverhaal. 18.45 (S)
Michel en Louis, amus.progr. 19.05
(S) Hartje Amsterdam, amus.progr.
22.00 (S) Een mondje Frans. 22.30
i.muziek. 23.55 Nws.
e dag.
18.25 (S) Tussen starten finish. 19 30
(S) Vrije tijd, blije tijd. Radioportret.
20.00 Nws. 20.05 (S) Omroeporkest
en solisten; klass. muziek. 21.30 (S)
Kunstkritiek in de dagbladpers. Ge
sprek. NOS: 22.15 Open School.
23.00 (S) Met het oog op morgen.
23.55 Nws.
HILVEF III
NOS: lf vacaturebank. 18.10
(S) NO_ 19.30 (S) Langs de
lijm sport en muziek 23 02 (S)
NOS-jazz. 0.02 (S) Metro s Midnight
Music. 1.02 (S) Muzekuul 2.02 (S)
Dat wordt weer nachtwerk. 4.02 (S)
De achternacht.
DONDERDAG 2 FEBRUARI
HILVERSUM I
NCRV: 7.00 Nws. 7 02 Het le
vende woord. 7.08 (S) Te Deum
Laudamus, gewijde muz. 7.30 Nws
7.41 Hier en nu. 7.55 (S) Van
daag...donderdag. gevar. progr. 8.24
Trefwoord. 8.30 Nws. 8.45 (S) Wie
weet waar Willem Wever woont?
Vragen van luisteraars. 9.45 (S) On
der de hoogtezon. pastoraal-muzi-
kaal bezoek. 10.30 Nws. 10.33 (S) In 't
zilver, progr voorouderen 12.00 (S)
De Kilima Hawaiians Show. 12.15
Boer en tuinder. 1230 Nws 1241
Hier en nu. 12.55 (S) Honderd jaar
christelijk
13.15 Een
Globaal. (15.30 N
■rwijs, gebedsdienst.
14.15 NCRV-
17.30 Nws.
HILVERSUM II
AVRO 7.00 Nws. 7.11 Och-
tendgym. 7.20 AVRO-klok. lichte
NOS: 9.00 De oerschreeuw. Docu
ment. 9 35 Waterst. AVRO: School
radio. 10.00 Radio Lawaaipapegaai.
Kleuterprogr. 10.10 Arbeidsvitami
nen. Pop. verz.pl.progr. (11.00 Nws.
11.03-11.05 Radiojournaal.) 11.30
Rondom TWAALF. Een uur allerlei
voor iedereen. 12.15 Sportpano-
rama. 13.00 Nws. 13.11 Ra
diojournaal. 13.25 Beursplein 5.
13.30, 'n Middagje AVRO. Gevar.
progr. (16.00 Nws. 16.03 Ra
diojournaal). 17.00 13-Speciaal. Jon-
gerenprogr OVERHEIDSVOOR
LICHTING 17 40 De politie nu
NOS: 17.55 Meded.
HILVERSUM III
TROS: 07.00 (S) Met Peter gaat
het beter. 09.03 (S) De HugO van
Gelderen show. 11.03 (S) Gerard de
Vries draait op verzoek. 12.03 (S) Bo
ter. Klaas en prijzen. 14.03 (S) Pul-
derpopparade. 16.03 (S) Europa-
rade.
HILVERSUM IV
KRO 07.00 Nws 07 02 (S) Ba-
dinerie. 09.00 Nws. 09.02 (S) Aan
woorden voorbij... 09.10 (S) Solo.
10.00 (S) The Academy of Ancient
Music. 10.35 (S) Amsterdam Sin-
fonietta. 11.00 (S) Helen Watts, alt en
John Streets, piano. 12.00 (S) Ron
dom Bartok (S). 14.00 Nws. 14 02
Spektakel. 14.30 (S) Kollaj