Het gaat slecht met Getty OPGERUIMD STAAT H NETJES. Jan Akkerman: bezeten van muziek Cffy) vandaag... toegelicht ZATERDAGAVOND IN LEIDSE STADSGEHOORZAAL Yalentino-prijs voor Hay worth en Glenn Ford gcp üfB bruna BBC: geen tv Kamerdebatten op radio en tv DONDERDAG 12 JANUARI 1978 LEIDEN/MAASSLUIS - De op 24 december 1946 in de Jordaan ge boren Nederlandse gitarist en luitspeler Jan Akkerman kreeg- negen jaar oud - tijdens het Sin terklaasfeest een plectrum. Voor de bijbehorende gitaar moest hij wachten tot zijn verjaardag. Dat tekent de sfeer, waarin hij is op gegroeid. Overal moest hij zelf voor knokken. Een conservato riumopleiding, zoals bijvoor beeld Thijs van Leer die heeft ge noten, was er voor Jan niet by. Hij is gewoon bezeten van muziek en zijn muzikaliteit bleek voor de eerste maal toen hij op vierjarige leeftijd een accordeon kreeg. Op zijn veertiende jaar zat hij al mid den in de muziek, diep onder de indruk van alle rock-and-roll ar tiesten uit die jaren. Zijn eerste band heette 'Friendship Sextet', dat later werd omgedoopt in 'Rythm Blues Group Friendship'. Jan was de centrale figuur. Stond toen sterk onder invloed van de Everly Brothers. Zocht nog een beetje zijn muzi- Door Bert Koekebakker kale indentiteit. Had inmiddels wel in de gaten, door opmerkin gen van zijn muziekleraar aan het Amsterdamse Muzieklyceum, Gerard Gest, dat hy meer kon dan zijn medeleerlingen. Hij was be gaafder, begreep het allemaal nèt iets eerder. Had veel moeite met noten lezen. Vond dat eigenlijk maar allemaal flauwekul. Zegt tijdens het interview in de 'To verbal' in Maassluis: 'Toen ik be gon me het noten lezen eigen te maken, realiseerde ik me, dat zoiets bindend werkt. Je legt je zelf aan banden, je creativiteit gaat voor een belangrijk deel verloren'. Akkerman bleef de man van de muzikale intuïtie. Hij speelde gitaarsoli, waar collega's stil van werden. Akkerman bleef zichzelf maar bleef zoeken naar nieuwe mogelijkheden, nieuwe muzikale ontwikkelingen. Be gonnen bij 'Friendship' werd het al spoedig bekend, dat er in Am sterdam een 'verdomd begaafde' gitarist woonde. Op de MULO had hij na 'Friendship' 'Jonny And The Cellar Rockers' opge richt en met hen maakte hij het plaatje 'Exodus'. Het plaatje deed niet veel, maar Jan herinnert zich die tijd erg goed. 'Je speelde veel van bekende Engelse en Ameri kaanse rockgroepen; eigen nummers kwamen haast niet voor. Elvis Presley, Cliff Richard, The Shadows en Bill Haley waren in die tijd je grote voorbeelden. Daar vroeg het publiek om. In die tyd was absoluut niémand geïnteresseerd in een voorzich tige 'Akkerman-compositie'. Maar dat zou niet lang zo blijven. Jan, die zichzelf in die tijd con sequent 'Jonny' noemde richtte 'Jonny And The Hunters' op, la ter afgekort tot 'The Hunters'. Iedereen kent uit die tijd 'Rus sian Spy and I', dat in de hit parade stond naast 'Such A Cat' van Les Baroques en 'Ik heb geen zin' van Bob Boubers 'Het'. In '68 kwam voor Jan de grote door braak. Hoewel anderen beweren, dat die zich pas aankondigde toen Thijs van Leer en Jan Ak kerman elkaar muzikaal vonden, werd in dat jaar op initiatief van manager John van Setten de groep 'Brainbox' van de grond getild. Het werd een formatie zoals 'Cream'. Daarin zaten des tijds Stevie Winwood, Eric Clap ton en Ginger Baker. Die groep liep over van het talent en 'I Feel Free' en 'White Room' waren maar een paar voorbeelden van de grote dingen, waartoe deze groep in staat bleek. Met 'Brainbox' was het vrijwel het zelfde. Behalve Akkerman be stond de groep verder uit Pierre van der Linden (die Jan kende uit de 'Cellar Rockers' en die muzi kaal veel voor Jan betekent) op drums; André Reijen (bas) en Ka- zimir Lux/Kaz zang. John Schuursma, Rudi de Queljoe en Frans Smit (getrouwd met Sjoukje van 't Spijker/Maggie McNeal) hebben ook nog deel uitgemaakt van deze sterrenfor matie. In verschillende bezettin gen werden legendarische num mers als 'Smile', 'Dark Rose', 'Sea Of Delight', Between Al- pha&Omega', 'Good Morning Day', 'To You', 'Cruel Train', 'Doomsday Train', 'Woman's Gone' en 'Down Man' gemaakt. Het werd een formatie, waar he den ten dage door gerenom meerde popmusici met nostalgie over wordt gesproken. Maar Jan stapte ook uit deze formatie; hij is een grillige natuur, die geen en kele concessie wil doen aan commercie en meer van die 'flauwekul'. Was Jan niet in de Jordaan geboren, maar in Lon den of Los Angeles, dan zou hij nu de internationale faam van een Clapton of een Winwood hebben. Hoewel hij daar niet mee vergeleken wil worden. Is sterk beïnvloed door Django Reinhardt en Howling Wolf. Maar bewaart daarnaast een sterke, ei gen identiteit. Na 'Brainbox' on stond de muzikale relatie met Thijs van Leer. Hans Cleuver op drums en Martijn Dresden op bas moesten al spoedig plaats maken voor Akkerman's vrienden Van der Linden en Cyriel Havermans (bas). Bert Ruiter vriend van Earth Fire-zangeres Jerney Kaagman, deed ook mee en de superformatie 'Focus' was gebo ren. 'Why Dream', 'Hocus Pocus' en het bekende 'House Of The King', van Focus zijn stuk voor stuk voorbeelden van gedegen vakwerk. Op fluweel Akkerman zat op fluweel. Lan delijke poprecensenten, col lega-musici, producers en regis seurs van televisiepopprogram- ma's waren razend enthousiast. 'Happy Nightmare', 'Sylvia', 'Moving Waves', 'Love Remem bered' en 'Focus' werden dage lijks op piratenstations gedraaid en de groep kon het werk nauw elijks aan. Maar ook daar stopte Jan op een gegeven ogenblik mee. Muzikaal vormden Thys en hij een 'tweëenheid', maar in het persoonlijke vlak konden ze nog wel eens nadrukkelijk van me ning verschillen. Jan: 'Dat is ook Jan Akkerman helemaal niet erg, want alleen op die manier kom je tot een goed stuk muziek. De mensen, die overal hun nek voor intrekken, die ken ik zo langszamerhand wel, daar gebeurt nooit iets mee. Maar daar word je ook geen cent wijzer van. Je moet het hebben van mensen, die iets durven, risi co's nemen, hun kop uitsteken, klappen krijgen, maar weer op staan. Dat geldt ook voor de mu ziek. Met die mensen wil ik wer ken. Anders hoeft het voor mij niet'. Jan Akkerman, een zwak voor science-fiction en hevig geïnteresserd in de geschiedenis van het oude Egypte is nu op de 'solo-tour'. Daartoe treedt hij re gelmatig in het land op. Afgelo pen zondagmiddag in Maassluis en 's avonds in Nijmegen. Toen bleek, dat zondagmiddag vele jongeren teleurgesteld dreigden te worden, omdat 'De Toverbal' maar driehonderd mensen kon bergen, laste hy spontaan een tweede concert in. Ook dat was binnen zeer korte tijd uitver kocht. 'Geen gezeur, dat doen we gewoon', is dan het standpunt van Akkerman, die daar geen probleem van maakt. Zaterdag avond 14 januari staat hij met de hem begeleidende musici, in de Leidse Stadsgehoorzaal (met de groep 'Finck' in het voorprog ramma). Akkerman in Leiden. Maakte, sinds hij in 1976 Focus verliet, 'Tabernakel' alleen en 'Eli', samen met Kaz Lux. 'Eli' werd 31 december van dat jaar goud. Akkerman speelde mee op platen van o.a. Maggie MacNeal en de Rembrandt-Filmmuziek van zijn vriend Laurens van Rooyen. Hij zal met Laurens en een paar andere mensen vanaf deze maand een tournee door Nederland maken. Hy speelt dan o.a. luit en akoestische gitaar. Heeft een grandioze elpee ge maakt met Tony Scott, die overal zeer positief wordt ontvangen. Is zeer binnenkort te zien in televi sie-special. Werkt onrustig voort Houdt niet van toestanden en 'in driedelige pakken gestoken di recteuren van platenmaat schappijen', die hem tijdens een tournee door het buitenland in het vliegtuig een glas champagne aanbieden. Wil gewoon gitaar spelen en verder met rust worden gelaten. Ondanks songfestivalsucces Getty heeft nog altijd promotiefoto's in haar tas. Voor het geval er om gevraagd wordt. „Winnaar Eurovision Songcontest 1975" staat er op. Even een geheugenisstenntje: Getty maakte doen deel uit van de Twentse popgroep „Teach In" en zong zich met ,JDing-a-Dongin een klap naar de top. Groot feest in Stockholm waar de Neder landse showbiz-kolonie het van oorsprong Oostenrijkse meisje op de schouders nam. Groots welkom op Schiphol waar motorpoli tiebegeleiding zorgdroeg voor een veilige thuisrit. Dinsdag 10januari 1978.bijna drie jaar later. Getty zingt in een ge moedelijk middaguur-prog ramma van Kees Schilperoort. Klein publiek van bejaarden in ,J)e Boerderijin Huizen. Het verschil valt niet weg te redene ren. Dat doet Getty ook niet. „Ik wind er geen doekjes om. het gaat slecht, ik heb nauwelijks iets te doen". Een paar weken geleden was Getty plotseling weer in het nieuws toen bekend werd dat het in 1975 al uitgekomen nummer „I am al one" als nummer een op de Rus sische Top Tien was beland. Is dat dan niet in tegenspraak met de sombere constaterin gen van Getty zelf? Ze doet er heel nuchter over. „In feite weet ik er niets van. Ik heb het ook maar gehoord, maar hoe dat nou precies in elkaar zit, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen". Het ziet er in elk geval niet naar uit dat die onderschei ding haar een vermogen of een stralende terugkeer zal opleve- BARI - Rita Hayworth en Gl°nn Ford zijn gekozen als winnaars voor het jaar 1977 van de Ru- dol ph-Valentino-prijs. Dit heeft de jury in het Italiaanse Bari be kend gemaakt. De twee Amerikaanse acteurs zul len de prijs op 21 januari in ont vangst kunnen nemen tijdens een bijeenkomst ten bate van Unicef. Een afdruk van hun han den in cement zal worden ge plaatst voor het standbeeld van Valentino in zijn geboortestad Castellaneta, vlakbij Bari. Haar verhaal. Vrolijk klinkt het al lerminst en het werpt weer eens een kil licht op de genadeloze showwereld waarin menselijke factoren geen rol spelen maar geld, Glitter, zakelijk vernuft en relaties. Ze houden er allemaal iets van over, de jonge, veelbelo vende artiesten. Haat, angst of eenzaamheid. Verslaving aan rustgevende pillen, minachting voor collega's of broodnijd. Getty vertelt er over, hier en daar gesteund door haar vriend John Gaasbeek die ook deel uitmaakte van „Teach In". Getty: „Aanvankelijk zaten we vol met werk. Dag en nacht van huis. De buren zeiden: „Daar komen de loge's weer aan. Een toernee van 21 dagen door Zweden en Noorwegen, optredens in Turkije en op Mallorca. Veel teeveetjes in Engeland, West-Duitsland, Spanje, Frankrijk, Belgie, De nemarken en Zweden. Maar we moesten ook oude contracten nakomen in discotheken in Twente tegen de oude prik. De exploitanten dachten er dubbel van te kunnen profiteren en vroegen twaalf gulden entree. Wie kon dat betalen van de jon gelui? Niemand. We speelden toen al, voor zalen met vijftig GETTY: "De schmink is wel mooi Eigenlijk ging het al mis op Mallorca. Dat werd een flop. De organisatie berustte bij een Fins bureau. Dat had berekend: „Een miljoen mensen in de zomer op het eiland, daar komt zeker een procent van luisteren, dus dat zijn er tienduizend. Maar er kwamen er maar achthonderd. De afgehuurde arena lag ver bui ten de stad, er kwam geen hond. Door Paul van Beckum In Frankrijk stond „Ding-a- Dong"-nota bene een Engelstalig liedje nummer een, in Nederland niet. De mensen waren er al blase van. De fout is dat we na „Ding-a-Dong" met niets nieuws kwamen. Het publiek verwacht wat van je, je bent beroemd. Daar hebben we niet aan beantwoord. In Zweden zeiden de mensen: „Het is wel leuk wat jullie doen hoor, maar we hebben hier goede dansorkesten, die doen het zelfde". „We hadden geen tijd. Geen tijd om na te denken, geen tijd om te re peteren. We hebben wel dag en nacht gewerkt maar niet voor on szelf. Udo Jurgens had meal eens gewaarschuwd. Zorg dat je de oogst nu binnenhaalt, want vol gend jaar zijn er weer anderen. ADVERTENTIE De opruiming bijBruna.dat staat netjes, bij u in de boekenkast. Over een weekje is't zover. Dan zijn alle prijzen afgestoft. En flink verlaagd. Noteren dus,die datum: 19 januari' Een goed begin... Boeken-Tijdschriften-Pa peterie LEIDEN: Bruna Maarsmansteeg 10 Kapot ,Ik kwam uit Frankrijk terug. We moesten direct naar Hilversum voor de opname van een tv-spe- cial. Ik was kapot, kon niet meer, ik zag er verschrikkelijk uit. Het meisje dat me schminkte zei: „Wat ze met jullie doen is onmen selijk. Ik zal je mooi maken". „Zo wordt er in Nederland met arties ten omgegaan. De schmink is wel mooi, maar je weet niet wat er onder zit. Vele artiesten zijn diep ongelukkig. Ze moeten zich overal vertonen om op te vallen. Anders krijgen ze geen werk meer. Ik ken een zangeres die voortdurend pillen slikt om haar zenuwen de baas te blijven. Ik ben toen gestopt met alle con sequenties van dien. Ik wil geen slaaf zijn van mezelf. Vandaar dat de mensen tegen mij zeggen: „Je bent geen artiest". Ik heb er veel verdriet van gehad dat ik moest stoppen. Een jaar lang heb ik het niet van me afkunnen zetten. Het was een deel van je leven. Vier jaar trokken we met elkaar op als vrienden. Die eenheid heb je zelf kunnen constateren in Stock holm. Maar als je ons later was tegengekomen, dan had je toch kunnen zien dat er iets kapot was. Iedereen heeft het gezien, maar niemand heeft er iets aan ge- Contact „Je blijft er mee zitten. Nog steeds krijg ik post. Onmiddellijk na mijn besluit te kappen met de zaak was „Teach In" plotseling taboe. Iedereen zei plotseling: „Jij gaat het maken". Maar dat kon natuurlijk niet. John hier heeft me toen opgevangen. Later heb ik beseft dat als je alleen voor je vak leeft je mentaal kapot gaat als het succes minder wordt. Ik stel nog prijs op menselijk con tact. Dat kan nauwelijks in dat vak. Je bent een object, meer- niet". Getty dacht meer als persoonlijk heid te kunnen functioneren in een solocarrière. Zij sloot een contract af met CNR en gin- g enthousiast aan het werk. „Maar jammer, ik koos de ver keerde nummers. Ik was afhan kelijk van een hit. Je krijgt geen werk om je vakmanschap maar omdat je een hit hebt. Begrijp je nu die angst van al die artiesten? Als er geen hit komt gaat het over. Sindsdien zing ik nog wel, een keer zelfs met de Skymasters, ik presenteer modeshows maar daar houdt het ook mee op. Mijn platen zijn Geflopt. LONDEN - Op d'e nieuwsuitzen dingen na ligt de televisie bij de BBC stil. Honderd technici eisen salarisverbetering en betere werktijden in de nachtelijke uren. Zij zijn door de directie ge schorst nadat zij op advies van hun vakvereniging geweigerd hadden maandagavond te wer ken. Toots Thielemans LEIDEN - In tegenstelling tot wat eerder is gemeld, begint het con cert van Toots Thielemans mor genavond bij Hot House, niet om tien maar om negen uur. Het con cert wordt gegeven in het Leids Vrijetijds centrum aan de Bree- straat. De NOS zal eind januari een be gin maken met wekelijkse ste reo-test uitzendingen, die be halve voor de technische verzor ging van de radioprogramma's ook bestemd zijn voor het pu bliek. Deze stereo-testen zullen aan sluitend aan de normale prog ramma's worden uitgezonden in de nacht van maandag op dins dag op Hilversum één (voor het eerst van 30 op 31 januarien in de nacht van vrijdag óp zaterdag op Hilversum twee (voor het eerst van 3 op 4 februari). Televisie en radio zullen in het be gin van de volgende week uitge breid aandacht besteden aan de regeringsverklaring van pre mier Van Agt en de daarop vol gende kamerdebatten. De NOS-televisie verzorgt maan dag vanaf 13.00 via Ned. 1 een rechtstreekse reportage van het afleggen van de regeringsverkla ring in de Tweede Kamer. Een samenvatting daarvan wordt 's avonds uitgezonden via Ned. 1 van 22.45 tot 23.45 in een extra uitzending van „Den Haag Van daag." Van de op de verklaring volgende kamerdebatten wordt dinsdag 17 januari door de NOS een recht streekse uitzending gegeven op Ned. 2 van 13.00 tot 18.45. Een samenvatting daarvan wordt 's avonds uitgezonden, van 22.45 tot 23.45 via Ned. 1, weer in de rub riek „Den Haag Vandaag". Op woensdag 18 en donderdag 19 ja nuari worden alleen samenvat tingen van de debatten uitgezon den via Ned. 1. Op woensdag van 22.50 tot 23.50 en op donderdag- van 22.45 tot 23.45. Ook de NOS-radio zal maandag 16 januari om 13.00 uur (Hilversum I) een rechtstreeks verslag geven van de regeringsverklaring. De debatten worden in eerste instan tie eveneens direct uitgezonden en wel op dinsdag 17 januari van 13.00 uur tot 18.00 uur en vervol gens vanaf 19.30 uur tot afloop (Hilversum I). In verband daar mee zal dinsdagavond 17 januari het programma AVRO Totaal Theater vervallen. Samenvattin gen van de debatten zijn te be luisteren in „Den Haag Vandaag' op woensdag 18 en donderdag 19 januari, beide malen tussen 23.00 en 23.55 via Hilversum II. NEDERLAND 1 18.15 - Biologie: algemene inleiding (TELEAC) 18.30 - Wonen en woonplaats (1) (TELEAC) 18.45 - De Fabeltjeskrant (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - Superstars (AVRO) 20.05 - AVRO's 3x20 (AVRO) 21.05 - Mash, tv-serie (AVRO) 21.35 - Journaal (NOS) 21.50 - Uitgelicht (NOS) 22.50 - Journaal (NOS) NEDERLAND 2 18.45 - Paspoort informatie voor Joegoslaven (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.04 - Paddington (NCRV) 19.10 - Mikula, de kleine kapitein, jeugdserie (NCRV) 19.35 - De Dik Voormekaar Show (NCRV) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - Minivoetbalshow (NCRV) 21.30 - De familie Bellamy, tv-serie (NCRV) 22.20 - Hier en nu (NCRV) 23.00 - Groeten van Paulus, serie filmreportages (NCRV) 23.10 - Journaal (NOS) DUITSE TV DONDERDAG 12 JANUARI form. Aansl.: Edward VII, 19.15 Aktual. 19 45 Detectiv Harvey, tv-serie). 20.00 Journ. 20.15 Repor tage. 21.00 Muz.progr. 21.45 Mit Schirm, Charme und Melone. mis daadserie. 22.30 Aktual. 23.00 Insel der Rosen, tv-film. 0.30 Journ. DUITSLAND II 18.20 Aus dem Logbuch der Peter Petersen, tv-serie. 19.00 Journ. 19.30 Showprogr. 21.00 Journ. 21.20 In form.progr. 22.05 Brudermord, tv- spel. 23.15 Journ. Duits. 19.00 Journ. 19.15 Inform, magaz. 20.00 Journ. en weerber. 20.15 Der Duft der Frauen (Profumo do donna), speelfilm. 21.50 Inform, progr. 22.20 Seemann im Sattel, tv- serie. 23.10 Journ. en persoverz. BELGISCHE TV DONDERDAG 12 JANUARI BELGIË VLAAMS 18.00 Kinderserie. 18.05 Progr. voor jongeren. 18.30 De vergeten eilan- 18.55 Myn vriendin- -film. 19.05 Sport. 19.35 In form. progr. 19.40 Meded. 19.45 Journ. 20.10 Poppenshow. 20.35 Pa norama. 21.00 Gespreksprogr. 21.25 Filmmagaz. 22.15 Journ. De Nederlandse motorrijder Will Hartog tracht vanavond onze driekleur hoog te houden in de derde wedstrijd van het Super- starstoernooi (Ned. 1, 19.05-20.05). Hij moet het opnemen tegen de Joegoslavische doelman Ivan Curkovicfin dienst van St. Etienne),de Bptse rugbyspeler Keith Fielding, de Spaanse kanovaarder Hermi- nio Menendez. de Franse autocoureur Henri Pascarolo. de Belgische wielrenner Michel Vaarten en de Finse lange afstandloper Lasse Viren. De AVRO brengt tussen 20.05 en 21.05 (Ned. 1) weer het 3x20-prog- ramma boordevol tips op allerlei gebied, lil "Auto en verkeer"een test van de Alfa Giulietta en tips op verkeersterreinIn "Wonen en ons huis" wordt aandacht gevraagd voor vlakverdeling hete lucht- verwarming en het arrangement van de maand. Tenslotte in "Ge zond en welzijn komen gezonde voeding en de diëtiste, stress en de inhoud van een huisapotheek aan bod. In de NOS-rubriek Uitgelicht(Ned. 1, 21.50-22.50) praat Jack van Belle vanavond met Hélène NoltheniusDeze schrijfster van boe ken als Weekend op Waldegg" en "Geen been om op te staan" heeft nogal wat bedenkingen tegen allerlei ontwikkelingen op geestelijke en maatschappelijk terrein. Zij vraagt zich af, of wij ons niet de afgrond in vernieuwen. Hélène Nolthenius heeft zich ook een reputa tie verworven met haar studies over het dagelijks leven en de cultuur van het laat-middeleeuwse Italië. In de actualiteitenrubriek "Hier en Nu" van de NCRV-televisie wordt vanavond een uitgebreide reportage getoond over gevallen van euthanasie op ernstig zieke kinderen in Engeland. Voorts wordt aandacht besteed aan de situatie in Zuid-Afrika. De fabel gaat over het referendum in Chili (Nederland 2 - 2220). Na Hier en Nu bij de NCRV de eerste aflevering van een 11-delige serie over reizen in de bijbelse oudheid. De apostel Paulus was een van de bekendste reizigers uit het begin van onze jaartelling. Zijn reizen door Klein-AziëGriekenland en Italië maakte hij echter al lerminst als toerist; zijn reislust kwam voort uit diepe overtuiging om overal waar men het horen wilde, te vertellen van Christus. Een tv-ploeg van de NCRV heeft Paulus' reizen opnieuw gemaakt. Zij het nu met de filmcamera's in de hand Men kan de dorpen en steden zien die de namen dragen waarmee kerkmensen al vanaf hun jeugd ver trouwd zijn geraakt. Vanavond (Ned. 2,23-23.10) gaat de reis naar de Griekse stad Philippi, waar de eerste christengemeenschap in Europa werd gesticht. Later komen Thessalonica, Athene, Cortinthe, Ephese en Rome aan de beurt. Ook de voetstappen van de apostel Johannes zijn gevolgd, vandaar een aansluitende serie van vijf uit zendingen, waarin Ephese, het eiland Patmos, Smyrna, Pergamon en Laidicea worden behandeld. t\WS[PFQ9camma\ DONDERDAG 12 JANUARI HILVERSUM I NCRV: 18.00 (S) De kerk vandaag. P.P.: 18.19 Uitz. van D'66. NCRV: 18.30 Nws. 18 41 (S) De wereld zingt Gods lof. 19.35 (S) Leger des Heilskwartier 19.50 (S) NCRV-leer- huis. 20.00 (S) Draaischijf, met om 21.10 Orgelmuz. 21.20 Een, twee, uit de maat. Progr. over onderwy en op voeding. 21.40 Vroeger...Het di lemma van nul of nostalgie. Docum. (S) Politiek weekoverz. 22.50 (S) Van onze correspondenten. 23.00 (S) Klanksnoer. Klass.muz. 23.55 IKON: 18.30 Kleur inform, en comment. AVRO: 19.00 Aspecten. 20.00 Nws. 20.05 Over Tjsechov ge sproken. 21.10 Piano-recital. 21.20 r Tsjechow gesproken, vervolg. on moreen. 23.55 Nw HILVERSUM III NOS: 18.02 De vacaturebank TROS: 19.02 (S) Poster. 20.02 (S) Ferry Maat's Soul Show. 22 02 (S) Sesjun. 23.02 (S) Close up. 0.02 (S) De Hugo van Gelderenshow. 1.02-7.00 (S) De Nachtwacht. VRIJDAG 13 JANUARI HILVERSUM I KRO: 7.00 Nws. 7 02 Het levendi woord. 7.08 (S) Gcvar. progr. pmi^Bo 8.30 N\ Jym voor de huisvrouw. 8 45 (S) Jevar. progr (10 30 Nws.) 11.00 Ge brek. 12.00 (S) Amus.progr (12.30 4ws. 12.41 Echo.) 14 00 (S) Gevar progr <15.30 Nws.) 16.00 (S) Spreek uur. 17.00 (S) Souvenirs. 17.30 Nws. 17.32 Echo magazine. HILVERSUM H NCRV 7.00 Nws. 7 11 Ochtendgym 7.20 Te Deum Laudamus. 7.54 Op de man af. 8.00 Nws 8.11 Hier en nu. 8.25 Vandaag....vrijdag. 9.00 Politiek en samenleving. NOS: 9.10 Spiegel van Belgie. 9 35 Waterstanden. AVRO. 9 40 Schoolradio. NOS: 10.00 De Taaishow. 10.30 NOS-Jazz- portret. 11.00 Nws. 11.03 Meer over minder. 12.30 Rechtoprecht. OVERH.VOORL: 12.49 Uitz. voorde landbouw. NOS: 13.00 Nws. NCRV: 13.11 Hier en nu. NOS: 13.30 Vonken onder de as. 13.45 Onder de groene linde 14.00 Repertorium van de NOS koren en orkesten 15 00 Ver haal. 15.30 Ingesloten...Uitgesloten. 15.45 Zoeklicht op Nederland. (16 00 Nws VPRO: 17 00 Welingelichte kringen. 17.45 Uitz. van SYM BIOSE. 17.55 Meded. HILVERSUM Hl EO 7 02 (S) Tydsein 9 03 (S) De mu zikale fruitmand. 10.03 (S) Te elfder ure. TROS: 11.03 (S) Gerard de Vries draait op verzoek. 12.03 (S) Neder landstalige top tien en kwiswys. NCRV 13.30 (S) Popcontact, 15 03 (S) Elpee-pop. 16.03 (S) Nat. Hit- HILVERSUM IV NOS: 7,00 Nws. 7.02 (S) Vroeg klas siek. 9.00 Nws. 9.02 (S) Stof van eeu wen. 10.00 (S) Vrijdagmorgencon cert; Werken van Mozart. 12.00 (S) Van het Nederl. Concertpodium: klass. gitaarmuziek. EO: 13.02 (S) Klankspiegel. 14 00 Nws. 14.02 (S) Klankbord 14.20 (S) Orgelmuziek 14 45 (S) Woord der Waarheid. VPRO 15.00 (S) Muziek-op-vier. Edison's Droom.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1978 | | pagina 5