„Goeie pop is meer dan behang" PIERROT toegdjcht rOP-DERTIGPRESENTATOR WILLEM VAN BEUZEKOM 'Joe of England': een wezenlijk brok theater „Botanica" vonVilleroy &Boch. Jetzt mit Nachkauf- Garantie bis Concert van „Exultate Deo" met tegenstellingen r/Rli\RfggwwMj VOENSDAG 30 NOVEMBER 1977 fop, wat is dat nou eigenlijk? Vele ouders doen al lang geen moeite meer hun kinderen in die sec tor te begrijpen. De kinderen zelf weten het vaak ook niet, omdat iedereen iets anders onder pop verstaat en er ook verschillende waarden aan verbindt. De man die er alles van weet heet Wil lem van Beuzekom, bij de radio werkzaam in verschillende functies, het meest bekend als presentator van de Top 30, een commercieel randgebied van de pop dat hem toch niet tegen de borst stuit. Wisselwerking Wie in zijn appreciatie nooit verder is gekomen dan "The Beatles wordt wel eens gefrustreerd wanneer hij namen en klanken hoort die hem niets zeggen en hem de indruk geven een muzikale analfabeet te zijn. Willem van Beuzekom blijft beleefd wanneer zijn bezoeker na enkele opmerkingen al een gebrek aan kennis demonstreert die de recht geaarde liefhebber met afgrijzen moet vervullen. Tenminste, zo voel je dat. Maar Willem is zelf dertig jaar en kan zich best voor stellen dat de meeste ouderen stuurloos ronddobberen op een oceaan van nieuwe stijlen en groepen. 'Hoe ver ben je", vraagt Willem als een arts die graag een diagnose stelt alvorens het recept te schrijven. Er volgen wat namen, aarzelend uitgesproken, want misschien wacht de bezoeker een smalende reactie. Na The Beatles sommige nummers van de Rol ling Stonës, Cat Stevens, Procol Harum, Pink Floyd, Electric Light Orchestra en Elton John. ViLlem: "Dus geen Crosby Stills Nash and Young?". "Nee, zegt me niets". "Zeker opgevoed in klassieke muziek?". "Klopt. Hoezo?". "Je affiniteit met de symfonische pop. Crosby Stills Nash and Young zijn giganten, maar die ken je blijkbaar niet". Willem van Beuzekom vindt overigens dat het met die kennis best meevalt, want binnen de omroepwereld zijn veel mensen die er nog minder kaas van heb ben gegeten. 'Vandaar dat ik de opdracht heb gekregen binnenkort een cursus te geven aan omroepmedewer kers die dagelijks met pop muziek te maken hebben. Dat i geldt met name voor een aantal I technici die in hun popkennis i een grote achterstand hebben opgelopen". 'e cursus gaat onder auspiciën van Studio Santbergen, duurt een week en wordt door Willem van Beuzekom zeer gedegen ge noemd. Centrale vraag zal o.m. zijn: "Wat kun je binnen het me dium radio doen. Is Hilversum III de enige mogelijkheid om met pop bezig te zijn? Van de deelnemers aan de cursus zal zelfstudie worden gevraagd, er zullen discussies worden ge voerd en er zal gezocht worden naar raakvlakken". "Het is dringend noodzakelijk, want op de muziekafdelingen bijvoorbeeld zijn achttien jaar geleden mensen gekomen die nog steeds niets van popmuziek weten. Dat geldt ook voor de me dewerkers aan de muziekbiblio theek, die toch moeten weten hoe ze de platen mdelen en uitsplit- Behalve de Top 30 is Willem van Beuzekom de geestelijke vader van Popreconstructie en hij heeft de eindredactie van het VARA- programma "De Stoomradio" en de schoolradio-uitzendingen van de VARA. Willem studeert politi cologie, is nog één jaar van het eindpunt verwijderd en zal dat nog wel eens afmaken, belooft hij, al blijkt dat niet uit de intona tie. De radio slokt hem op, maar nog meer de popmuziek die hem al van zijn tiende jaar intrigeert. "Toen al begon ik druk te verza melen, al bestond er in die jaren nog weinig literatuur. Wat ik vond stopte ik in een kast en daar pluk ik nu de vruchten van". Willem van Beuzekom staat aan het hoofd van achtduizend platen, die hij van zijn levensdagen niet meer zal kunnen afluisteren. De niet aflatende stroom platen van bekende en onbekende groepen is er één van de oorzaken van dat de meeste mensen geen vat meer hebben op de ontwikkelingen in de popmuziek. De televisieserie "All you need" heeft dat onbegrip nog eens versterkt, niet alleen door de chaotische opbouw van de serie, maar ook omdat daarin popmuziek in historische zin een veel wijder veld bestrijkt. Van Beuzekom: "Je weet dat de se rie is ontleend aan het boek van Tony Palmer. Een slecht boek, dat in de Engelse versie vol met fouten staat. In de Nederlandse vertaling hebben wij die fouten er uit gehaald, maar het blijft ver warrend, net als de serie. Daar zat weinig lijn in, al waren sommige fragmenten best leuk om naar te kijken. Maar het publiek is er het bos mee ingestuurd en weet nog even weinig van pop als voor- Historie Belangrijk is nu te weten wat Wil lem van Beuzekom onder pop muziek verstaat. "Als je wilt weten wanneer het be gonnen is, dan roep ik: "Vanaf 1950". En dan bedoel ik de mu- ziekontwikkeling buiten de Sina tra's en de Stafford's om, buiten de amusementsmuziek en de big bands, al zou ik de "Duke" een randgeval willen noemen. Waar ik over praat is de rock and roll. Tussen 1950 en 1955 begint het al met de Rockabilly, de meer tegen de Country and Western liggende rock. Aan de andere kant is er de Rythm and Blues of beter gezegd de rockende kant van de blues. En die ontwikke ling leidt dan tot de "boom" van Presley en Bill Haley. De echte rock and roll begint dus in 1955 met Presley, Fats Domino, Jerry Lee Lewis en Carl Perkins. Sindsdien zijn wij die muziek als pop gaan zien en dat is mede be paald door allerlei sociale en eco nomische factoren. Maar ik zou er een boek voor nodig hebben om dat te verklaren". Even onderbreken. "Is pop weg- gooimuziek?". "Als ik nou antwoord "nee", dan vraag jij natuurlijk waarom niet. Elke muziekvorm binnen de pop is de vrucht van éen logische ontwikkeling. Binnen die muziek is een scala aan relaties terug te vinden met de maatschappij. Dan denk ik aan begrippen als angst, agressie, vlucht uit de werkelijk heid die zich in pop met dezelfde heftigheid en in hetzelfde tempo manifesteren als in de maat schappij". Toch bestaat de indruk dat er nu een stilstand is ingetreden, dat er weinig meer gebeurt". Van Beuzekom: "Laten we eens kijken. De jaren vijftig dus voor Presley en de zijnen. In de jaren zestig zien we The Beatles opko men, de Stones en de soul, ofwel de opkomst van de commerciële zwarte muziek. Tot het eind van de jaren zestig zijn er dan nog de flower power en de un- derground-beweging. Mooie hoogstandjes zien we dan in de jaren zeventig van groepen als LEIDEN - Lacht het publiek bij Nederlandstalig toneel alleen maar wanneer de acteurs en actrices écht geestig zijn; bij Engels- en Duitstalig toneel is me al verschillende malen opgevallen, dat de toeschou wers ook lachen om elkaar duidelijk te maken, dat men "het grapje of de woordspe ling" begrijpt. Gisteravond werd dit ook enkele malen nadrukkelijk duidelijk, toen om beslist niet humoristische passages in 'Joe of England" van de auteur John McGrath hartelijk werd gelachen. Om dat er slechts vijftig be zoekers in de Schouwburg aanwezig waren, kan men er overigens veilig van uitgaan, dat zij een voor een de En gelse taal machtig zijn, zodat "taalbeheersing" niet bewe zen diende te worden. De vijftig toeschouwers, die de tv-registratie van "Hou jij nou van mij of ik van jou?" van Simone Rooskens en Luc Lutz ervoor hadden laten lo pen, hadden beslist het gelijk aan hun zijde. Men dient hier twee zaken duidelijk te on derscheiden. Enerzijds is er de gedegen rolbeheersing, waardoor acteurs en actrices in staat gesteld werden hun mimiek meer aandacht te ge ven. Wanneer een acteur moeite heeft met de beheer sing van het verbale gedeelte binnen zijn rol, komt er van de mimiek en de spanning binnen de dialogen vaak bit ter weinig terecht. 7:84 - Theatre Company' had an derzijds met het combineren van mimiek aan verbale exp ressie nauwelijks enige moeite. Hierdoor werd het mogelijk om de nadruk kelijke boodschap, die dit theater uit wil dragen, over het voetlicht te brengen. Of zoals de theatergroep het zelf formuleert: "het instandhou den c.q. bekritiseren van een theatertraditie, met een meer ingeboren gevoel voor relati viteit; met meer respect voor de intelligentie van het indi vidu". Jammer is alleen, dat door de Engelse taal toch nog een hinderlijke barrière blijkt te bestaan. Alle ijver en activi teiten van de verschillende le raren en leraressen Engels op de diverse (middelbare) scholen ten spijt. Resume rend: een wezenlijk brok theater, dat nog immer voor een "toneel-elite" blijkt te zijn geschreven. De bereikbaar heid wordt hierdoor terugge drongen, hetgeen een in trieste zaak is. Men moet im mers "kennis kunnen ne men" van, wil men een waarde-oordeel durven uit spreken. En dat kunnen na gisteravond slechts vijftig selectieve schouwburgbe zoekers op een inwonerstal van 100.000 Leidenaars. BERT KOEKEBAKKER Crosby, Stills, Nash and Young, een bezetting van vier man, type rend voor de folk rock. Daarnaast de symfonische rock waar jij zo voor geporteerd bent, .beginnend bij de Moody Blues. Punk Dan valt het woord Punk. Willem van Beuzekom omschrijft het als volgt: "Punk is wel terug te voe ren op de oude rock and roll, wat de muzikale patronen betreft, maar zij klinkt veel agressiever. Zij is veel meer een tijdsbeeld van de jaren zeventig. Rock and roll was gericht op het provoceren van de ouderen, want er bestond nog geen jongerencultuur. Maar Punk provoceert weer de jonge ren, want die jongerencultuur is nu vaak bijna elitair. Zij protes teert tegen de jongeren die het studiekamer-effect leveren, een kleine groep die bepaald niet be hoort tot de Top 30-fans". Door Paul van Beckum "Die Top 30, daar werk jij ook aan mee". "Jawel, ik heb het er ook wel eens moeilijk mee. Maar het is ook een graadmeter van wat er onder be paalde groepen van de jeugd leeft. En dan bedoel ik niet de hitparade, die als een soort heiligheid wordt gebruikt waar ik fel tegen ben. De hitparade is een instrument dat je kunt gebrui ken, maar voor je programmering moet je andere maatstaven aan leggen. Wat gebeurt er in de mu ziek? Welke signalen zijn er, welke ontwikkelingen, welke nieuwe groepen, welke nieuwe artiesten? Wat wij moeten doen is het begelei den van wat er uitkomt. De pla tenmaatschappijen werken te veel als een flessenhals. Die brengen alleen iets uit als ze er winst in zien. Maar er gebeurt zo veel meer daarbuiten. Wat wij ra diomensen dus moeten doen is concerten opnemen bijvoorbeeld van groepen die nooit een plaat hebben gemaakt". Als mensen over popmuziek pra ten hebben ze meestal kwalifi caties bij de hand als hard, la waaierig, onsamenhangend, geen melodie, onder invloed van drugs gemaakt. Hoe luistert Wil lem van Beuzekom naar pop muziek? "De sfeer van de muziek is het eerste dat opvalt. Maar vaak is het ook de tekst die je doet begrijpen waarom bepaalde muziek func tioneel is. Hét is een wisselwer king. Eerst het totaal horen, wat gebeurt er, hoe zit het in elkaar. Ik wil nog even terugkomen op de stilstand in de popmuziek waar jij het over had. In de jaren zeventig is de nadruk gaan liggen op de technische perfectie. In de jaren zestig werd er bij de opnamen op vier of acht sporen gewerkt. Later werden dat 32 sporen en nu wordt er al geëxperimenteerd met 64 sporen. De Rythm and Blues en de Country and Western blijven intussen doorstromen, maar nu met meer klankverfijningen en daar groeit zeker iets nieuws uit. En wat doet Punk? Die werkt weer op vier sporen, een revolte dus tegen de niveauverhoging". "Ben jezelf niet te oud geworden vor die muziek?". "Het popengagement ligt in leeftijd tien jaar hoger dan vijftien jaar geleden, want er wordt nu pop muziek gemaakt voor alle leef tijdsgroepen. Je kunt ook zeggen dat die groepen zich meer tot popmuziek voelen aangetrok ken. De aanvankelijke agressie van de ouderen tegen datgene wat men niet kende maakt plaats voor grotere interesse. Er is min der vooringenomenheid. Het is best wel leuke muziek, weet je wel. Twee jaar geleden stortten acht landen aangesloten bij de EBU met een popkwis, die twee keer per jaar wordt gehouden. Het is een zuivere kenniskwis, waar voor Willem van Beuzekom na mens Nederland de kandidaten selecteert. De meeste Hilversum Hl-luisteraars komen er vanwege de moeilijkheidsgraad niet voor in aanmerking. Hilversum III functioneert volgens Willem van Beuzekom niet goed. Zij lijdt onder de strijd van de omroepen die elk voor zich stre ven naar de hoogste populariteit. Zij doen dat door de luisteraars exact te geven wat ze al kennen. Het systeem van de hits en de tips. Je komt daardoor in een vi cieuze cirkel terecht. Er ontstaat een geweldige versmalling en dat is een levensgevaarlijke ontwik keling. Je mag best hits laten horen, maar je hebt ook de taak de mensen daarnaast te laten luisteren naar oude hits, oude LP's en andere ontwikkelingen. Daarvoor moet je zelf de boer op gaan en minder afhankelijk zijn van de platen maatschappijen. Bovendien wordt Hilversum III geïsoleerd. Ik ben tégen een categorale inde ling. Er moet veel meer gebeuren op die zender, zoals informatie verstrekken aan jongeren. De muziek van Hilversum III fun geert als behang en dat mag mu ziek nooit zijn". Nederland Als de pop in Nederland ter sprake komt zegt Willem van Beuzekom dat Engeland en Amerika de dienst uitmaken, maar dat Ne derland in vergelijking tot andere landen aardig meedraait. Focus en Golden Earring zijn duidelijk vooruitgeschoven posten en in de commerciële sfeer de George Baker Selection. Laatste vraag: "Maak nou eens een lijstje van jouw favorieten?". Willem van Beuzekom denkt lang na, kiest zorgvuldig: Stevie Won der (de meest complete musicus), Steely Dan (puur en voortdurend verrassend), Neil Young (de een voud), Carole King (daarin ligt 20 jaar pophistorie verankerd), El- ton John (de mogelijkheid om de contrasten in muziek te vertalen) en Seve Goodman (zoiets als het Franse chanson. De teksten staan centraal). "Bedenk eei verhaal?". "Goeie pop i i kop voor dit dan behang". ADVERTENTIE HET HUIS VAN GESCHENKEN Maarsmansteeg 14 Telefoon 121293 VOORSCHOTEN - Gevuld met zowat een halfduizend bood de Moeder Godskerk nog maals gastvrijheid aan het koor "Exultate Deo". Het is daar goed zitten en ruim, maar de akoestiek bezorgt door de eigenaardig carré- bouw de handicap, dat onge veer de helft van de luiste raars hetzij het overwicht van de donkere, hetzij van de ho gere stemmen dient te aan vaarden. Dit geldt ook voor het orkest, een groep leden van het Residentie Orkest. De betekenis van de koornaam „Exultate", komt overeen met die van het woord "froh- locket" te vinden in het laatste van de gezongen com posities, de lofzang "Wie ist dein Name so gross" van Telemann, die uitmunt in ele gant kleurrijke blijde spraak en in prettige ritmen. Een te gendeel van het het veel be langrijkere Requiem van Chexubini, dat de teksten van de dodenmis met diepe erst benadert, ook om de woorden zelf. Dat zijn volgende Re quiem uitdrukkelijk voor zijn eigen uitvaart bestemd werd, kenmerkt de componist. Beethoven achtte Cherubini de grootste van zijn tijd genoten en vertelde hem dat ook in een van 1823 daterende brief. Schubert en Weber vielen er dus bij af. Dat Re quiem in c was een regerings opdracht, ter gedachtenis aan de onthoofding van Lode wijk XVIII in 1793. Een aangrij pende opdracht, volvoerd met vele hoogtepunten, zoals het Pie Jesu en de regel in het Offertorium "quam olim Ab- rahae (aan Abraham) promi siste", waar Cherubini eer. pracht-tripelfuga omheen windt, een klip waar Sander van Marion in bewees hoe hij de dingen kan laten raderen in een koor, dat vast gedisci plineerd en doorzichtig zingt. Ik zou dat wel willen horen met meer elasticiteit in het klankvolume, met minder uniformiteit in het te luid grijpen en accentueren van hoogste notenwaarden. Exultate zong nog een Te Deum in kort bestek van Michael Haydn. In alles werkte het or kest mee tot volle tevreden heid, zo ook Tijn van Eijk aan zijn orgelpositief. Het solok wartet deed het aardig. Sop raan Maja Schermerhorn vol doet aan vrijwel alle verwach tingen, bas Henk van de Brink is imposant, tenor Hein Meens is uitstekend van timbre tot in het hoge regis ter. De alt Nel Wisse leek vlakker en éénvormiger in de expressie. KEES VERHOEF NEDERLAND I 18.25 - Sesamstraat (NOS) 19.04 - Van gewest tot gewest (NOS) 19.50 - uitzending van D'66 (POL. PARTIJEN) 20.00 - Opgeborgen (Sperrmull), tv-spel (NOS) 21.20 - Place du Tertre, film reportage (NOS) 21.35 - Journaal (NOS) 21.50 - Den Haag vandaag (NOS) 22.05 - Panoramiekj(NOS) 22.35 - Studio Sport (NOS) 23.00 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.15 - Duits, toetsles (TELEAC) 18.45 - Toeristische tips (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.04 - Iemand zoals jij (IKON) 19.29 - Kenmerk (IKON) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - Een 5 minuten film van de Stichting "Terres des Hommes" (SOCUTERA) 20.30 - Overzicht keuze Top-5 (VERONICA) 20.33 - Robin's Nest, comedy-serie (VERONICA) 20.57 - Lex Harding met het pop-journaal (VERONICA) 21.05 - Mish Mash (VERONICA) 21.25 - Onze wereld op eigen kracht: Tanzania (VERONICA) 21.50 - Patricia Paay: The love of a woman (VERONICA) 22.10 - Starsky en Hutch, tv-serie (VERONICA) 23.00 - Info, actualiteitenmagazine (VERONICA) 23.25 - Veronica's agenda (VERONICA) 23.30 - Journaal (NOS) DUITSE TV WOENSDAG 30 NOVEMBER DUITSLAND I (Reg. progr. NDR: 18.00 Report. 18.30 Act. 18.45 Kleuterprogr. 18.55 Reg. magaz. 19.26 Filmreport. 19.59 Progr.overz. WDR: 18.00 Reg. nws. 11.05 Progr.inf. Aansl.: Natuurserie. 18.40 Report. 19.15 Act. magaz. 19.45 Amusem.progr.). 20.00 Journ. en weerber. 20.15 Documentatie. 21.00 Meine Mieter sind die Besten, fami- lieserie. 21.45 Amusem.magaz. 22.30-22.50 Journ., comment, en weerber. DUITSLAND II 18.20 Der Leichenbitter, tv-spel. 19.00 Joum. 19.30 Kennen Sie die Lindemanns? tv-serie. 20.15 Inform, en meningen. 21.00 Journ. 21.15 Ma- schinenpistolen (White Heat), speel film. 23.00 Journ. DUITSLAND III NDR 18.00 Kleuterprogr. 18.30 Gym nastiek. 18.45 Inform, serie. 19.-00 In form. serie. 19.30 Document, serie. 20.00 Joum. en weerber. 20.15 Spate Suhne (Dead Reckoning), speelfilm. 21.50 Jazz-portret. 22.35-23.35 Der Mann mit der roten Nelke, film. WDR 18.00 Kleuterprogr. 18.30 TV-cursus Engels. 15X00 Kleuterprogr. 19.05 Progr. voor Spaanse werkn. 19.15 In form. serie. 19.45 Reg. nws. 20.00 Joum. en weerber. 20.15 Tage- sthema. 20.30 Lancelot, Ritter der Konigin (Lancelot du lac), speelfilm. BELGISCHE TV WOENSDAG 30 NOVEMBER BELGIË VLAAMS NET 1 18.15 Jeugdfilmserie. 18.20 Na tuurfilm. 18.50 Science-fiction feuilleton. 19.40 Meded. en weerber. 19.45 Joum. 20.15 Mary Tyler Moo re, tv-serie. 20.40 Mario en de magiër, /-spel. 22.00 Cult, magaz. 22.30- 22.45 Joum. 1 Wers NET 2 20.15 Secret Army, tv-serie. 21.05- 22.00 Wetenschappelijke document. Ruim een jaar werkte de Joegoslavische producer-regisseur Darko Markovic aan een twintig minuten durend animatiefilmpje. De Joegoslavische televisie verschafte hem een bedrag van zeventigdui zend gulden en oogstte voor die investering niet alleen een bijzonder inventief stukje werk, maar ook een Zilveren Roos tijdens het inter nationale festival voor amusementsprogramma's in het Zwitserse Montreux, dit jaar. Het filmpje "Mish Mash" getiteld vanavond om 21.05 uur te zien bij de VOO op Ned. 2), zet in sneltreinvaart tal van muzieksterren en helden uit bekende televisie-series in karikatuur. Markovic heeft ze letterlijk allemaal in een grote ketel gestopt en voegde er symbolen van geld, glitter, de commercie van platenmaatschappijen en van de consumptie-maatschappij aan toe. Als hoofdfiguurtje heeft hij een clown, beter: een nar, getekend, die steeds in die grote ketel roert en er dolle presentaties uit te voorschijn tovert. De Supremes, James Brown, Telly Savalas, Alice KooperElvis Presley, de Beatles, Louis ArmstrongLiza Minelli en vele anderen treden op als bizarre figu ren in een teken-kakofonie. Maar voor die karikaturen kreeg Markovic de Zilveren Roos niet.Hij scoorde met de intermezzi die hij in zijn filmpje inlaste. Morbide cartoons en symbolische spelletjes die subtiel vertellen over enkelin gen die de macht in handen hebben. Meesterlijk is de vondst van Markovic om gezellig door elkaar rommelende balletjes voorzien van een vale kleur te "terroriseren" met een rood vierkantje. Datiene vierkantje perst alle balletjes in een ijzeren systeem waardoor ze geen kant meer uitkunnen ln de actualiteitenrubriek Info van Veronica wordt vanavond het resultaat bekend gemaakt van een gehouden onderzoek onder de jongeren over diverse maatschappelijke problemen. Voorts wordt aandacht besteed aan de opnieuw grote belangstelling voor de science fiction, waarbij fragmenten zullen worden vertoond uit de film "Star Wars". Veronica heeft onderzocht met welk vervoermiddel men sneller van Culemborg naar Utrecht komt. met de auto of met de trein, en toont dat in een reportage. Ook zal eventueel aandacht worden besteed aan de politieke situatie in ons land (Nederland 2 - 23.00). WOENSDAG 30 NOVEMBER HILVERSUM I 18.10 P.P.: Uitz. van DS'70. 18.30 Nws. 18.41 (S) De verhalen van Vir- gilius, vervolgverhaal. 18.45 (S) Mi chel en Louis, lichte muz. 19.05 (S) Hartje Amsterdam, gevar. progr. 22.00 (S) Een mondje Frans, chan sons. 22.30 Nws. 22.40 Aktua TV. 23 00 (S) Kruis en mol. 23.45-24.00 HILVERSUM II 18.00 Nws VARA: 18.11 Dingen van de dag. 18.25 (S) Tussen start en fi nish: sportprogr. 19.30 (S) Bras sband Magazine. 20.00 Nws. 20.05 (S) Radiophilharmonisch orkest en so liste: moderne en klass. muz. 21.35 (S) Een dagje naar buiten in proza en poezie: literair progr. 22.00 (S) Ra diokoor. Franse volksliedjes. NOS: 22.15 Open School. 23.00 (S) Met het oog op morgen. 23.05 Akt.overz. Ra- dio-TV; 23.10 De krant van morgen; 23.20 Den Haag vandaag; 23,52 Yoga. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM UI NOS: 18.03 (S) De vakaturebank. 18.10 (S) NOS-Maal. 19.30 (S) Sport en muziek. 23.02 (S) NOS-Jazz. 0.02 (S) Metro's Midnight Music. 1.02 (S) Muzekuul. 2.02 (S) Dat wordt weer nachtwerk. 4.02-7.00 (S) De achter nacht. DONDERDAG 1 DECEMBER HILVERSUM I NCRV 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08 (S) Te Deum Laudamus. 7.30 Nws. 7 41 Hier en nu. 7.55 (S) Vandaag ..donderdag, gevarieerd programma. 8.24 Werk-woord. 8.30 Nws. 8.36 Gymnastiek voor de huis vrouw. 8.45 (S) Wie weet waar Wil lem Wever woont? vragen van luisteraars. 9.45 (S) Onder de hoog- tezon. 10.30 Nws. 10.33 (S) In't zilver. 12.00 (S) De Kilima Hawaüans Show. 12.15 Boer en tuinder. 12.26 Mededelingen voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Hier en 12.55 (S) Middagpauzedienst. HILVERSUM II AVRO 7 00 Nws. 7.11 Ochtendgym nastiek. 7.20 AVRO-klok. (8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal). 8.50 Morgen wijding NOS 9 00 Winkeldiefstal en beveiliging (1). 9.35 Waterstanden. AVRO 9.40 Schoolradio. 10.00 Radio 10.10 Arbeids- (11.00 Nws. 11.03 Ra diojournaal.) 11.30 Rondom twaalf. 12.15 Sportpanorama. 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. 13.25 Beurs plein 5. 13.30 'n Middagje AVRO. (16.00 Nws. 16.03 Radiojournaal). 17.00 13-Speciaal, jeugdprogramma. DE VRIJE GEDACHTE 17 40 Le zing. AVRO 17.55 Mededelin gen. HILVERSUM III Ieder heel uur nws. TROS 7.02 (S) Met Peter gaat het beter. 9.03 (S) De Hugo van Gelderen show. 11.03 (S) Gerard de Vries draait op verzoek. 12.03 (S) Boter, Klaas en prijzen. 14.03 (S) Polderpopparade. 16.03 (S) De Europarade. HILVERSUM IV KRO 7.00 Nws. 7 02 (S) Badinene 9.00 Nws. 9 02 (S) Aan woorden voorbij. 9.10 (S) Solo. Nieuwe platen. 10.00 (S) Salzburger Festspiele 1977. WienerPhilharmoniker en piano. 11.30 (S) Liederen voor alt en piano. 12.00 (S) Rondom verrassingen. 14.00 Nws. 14 02 Spektakel 14 30 (S) Kollage van alledaagse en zeldzaam. 15.30 (S) Ceremomele, rituele en magische muz. 16.00 Bij voorkeur, verzoekplaten.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1977 | | pagina 5