EZHEHmsm»
P. C. Hooft historicus?
Ansje van Brandenberg blij met
kans, die Robert Long haar geeft
f/MUl WogmnEnMl
toegelicht
Muzikale meesters
Jazz in
Warmond
VRIJDAG 11 NOVEMBER 1977
Multatuliprijs
voor L.Ferron
AMSTERDAM - Het Amsterdams
Fonds voor de Kunst heeft de Mul
tatuliprijs 1977 (ƒ7.000) toegekend
aan Louis Ferron voor zijn roman
"De keisnijder van Fichtenwald".
Het fonds besloot voorts de H.N.
Werkmanprijs 1977 5.000) toe te
kennen aan Harry N. Sierman voor
de grafische vormgeving van het
boek "Vier eeuwen Herengracht".
De Reina Prinsen Geerligsprijs
1977 is dit jaar niet toegekend. Vol
gens de jury was er onder de inge
zonden manuscripten geen werk
dat naar haar mening voldoende
oorspronkelijkheid en literaire
waarde had om met deze prijs te
worden bekroond.
LEIDEN- Het Leids Historisch
LEIDEN- Het Leids Historisch
Dispuut "Pieter Corneliszoon
Hooft" heeft ter gelegenheid van
zijn vierde lustrum een ten-
toontselling over Hooft als ge
schiedschrijver ingericht in het
Academisch Historisch Mu
seum.
In dit miniatuur museum, dat on
dergebracht is in het oude ge
deelte van het Academiegebouw,
wordt door het jubilerende dis
puut getracht een beeld te geven
van Hooft als historicus. Met het
schaarse materiaal, documenten,
gravures, historische handschrif
ten en drukwerken krijgt men
een duidelijk overzicht van het
politieke denken van Hooft. De
veelzijdigheid van Hooft, die we
voornamelijk kennen als toneel
schrijvervan "Warenar", „Beato"
en "Geeraerdt van Velsen", heeft
men beperkt tot een zuiver his
torische benadering. Niet
vreemd voor een historisch dis
puut. Toch blijven er voor de
niet-historicus vragen. Waar put
men namelijk uit? Overgeleverd
zijn zijn toneelstukken en proza,-
die tijdgebonden zijn en onder
invloed staan van de klassieken,
met name Tacitus. Het moment
van publicatie en de beperkingen
van een drama en stijl moet men
of vergeten of in zijn geheel be
lichten. Het historisch dispuut
heeft een middenweg gekozen.
De informatie van andere weten
schappen is als conclusie ver
werkt. Verder is niet ingegaan op
de creativiteit of inventiviteit en
zeker niet op de vraag van de pu
blicatiedrang. Na het zien van
deze tentoonstelling blijven er
vele vragen open omtrent de per
soon Hooft. Begrijpelijk is in het
kader van een lustrum je eigen
interesse te koppelen aan een fa
cet van degeen waaraan je je
naam ontleent. Toch blijf je met
een onbevredigd gevoel zitten.
Hooft was in de eerste plaats re
gent en literator. Zijn geschied
kundige interesse met betrek
king tot de politiek van de zeven
tiende eeuw wordt in deze ten
toonstelling wel wat teveel bena
drukt en naar mijn smaak over
dreven.
De catalogus, die de tentoon
stelling begeleidt, biedt de in
formatie die men van historici
verwacht. Conclusies die zuiver
persoonlijk zijn en die je pas kan
trekken als je er zelf bent ge
weest. Hooft kwam ook pas tot
inzicht na zijn Italiaanse reis.
De tentoonstelling is nog te zien tot
26 november in het Academisch
Historisch Museum (Rapenburg
73) maandag tot vrijdag 10.00-
17.00 uur. LOUIS CORNELISSE
LEIDEN - Robert Long heeft vriend en vijand verrast door
uitgerekend Ansje van Brandenberg te vragen zijn partner
te worden in zijn nieuwe theatershow. Ansje was zelf niet
minder verrast door die keuze. Toen Robert haar opbelde
was haar eerste reactie: "Zeg Robert, ik vind het een grote
eer, datje aan mij hebt gedacht, maar ik kan je zo een aantal
jongere cabaretières noemen, die veel talent hebben en
misschien meer in je theaterprogramma zouden passen".
En juist toen Ansje voorzichtig met
haar rijtje was begonnen (iedere
vaste theaterbezoeker met een
beetje fantasie kan zich zonder
enige twijfel voorstellen wie
Ansje toen zoal noemde), onder
brak Robert haar abrupt.
"Hoefje niet te zeggen, die nam^n
ken ik ook allemaal wel. Ik heb
nu eenmaal aan jou gedacht en
daarmee uit", zei hij wat onge
duldig. Ansje en Robert hebben
tijdens dat telefoongesprek een
afspraak gemaakt voor een per
soonlijk gesprek en daar hebben
zij het theaterprogramma van
Robert, dat hij gewoon was te
doen met de getalenteerde Nel-
leke Burg eens rustig doorge
sproken. Over datgene wat Ro
bert van haar verwachtte en dat
gene, waartoe Ansje zichzelf in
staat achtte. Wel, die uitersten
bleken dichter bij elkaar te lig
gen, dan Ansje aanvankelijk
dacht. Want Robert was vanaf het
ogenblik, dat hij de hoorn had
opgepakt om Ansje's nummer
(destijds nog in de Karl Marx-
straat in Rotterdam, nu in Dord
recht) te draaien, al overtuigd van
het vak"man"schap van de caba
retière Arisje van Brandenberg.
Dat had zij, volgens hem, wel be
wezen in het "Winkeltje" in Rot
terdam, waarmee ze landelijke
bekendheid oogstte
ze in vroeger dagen ook vaak op
de televisie verscheen. Het "Win
keltje" is ze begonnen in 1964 aan
het Haringvliet in Rotterdam, om
later naar de Doelen en de
Nieuwe Binnenweg te verhuizen.
In totaal heeft ze het tien jaar ge
dreven. Ansje kijkt overigens
met plezier naar die tijd terug. Ze
deed dat samen met Steye van
Brandenberg, met wie ze jaren
gelukkig getrouwd is geweest.
Hoewel Ansje en Steye nu alweer
enige tijd uit elkaar zijn en Ansje
een vaste vriend heeft, spreekt ze
nog zeer vertederend over Steye.
Ze vindt hem nog steeds "een
goeie vent" en geeft hoog op van
zijn artistieke capaciteiten. Lei
den heeft in oktober van het vorig
jaar met zijn artistiek inzicht
kennis kunnen maken, toen hij
tekende voor de musical "Wie be
taalt het gelach", waar hij de regie
voerde.
Robert Long heeft alle successen
van zijn twee langspeelplaten
"Vroeger of Later" en "Levens
lang" en de hoogtepunten uit zijn
vier theaterprogramma's in één
avondvullende voorstelling ge
bundeld en Ansje van Branden
berg uitgekozen om hem bij die
presentatie terzijde te staan.
Ansje: "Iedereen in het land is erg
enthousiast. Ook van collega's
hoor ik allemaal lovende reacties.
Zo in de trant van: "Ik wist niet,
dat je dat ook nog allemaal kon.
Het geeft me weer een bevesti
ging van m'n kunnen, want eer
lijk is eerlijk, het was de laatste
tijd een beetje stil rondom mij
geworden. Ik had nog wel m'n
Ansje van Brandenberg
werk, maar het was duidelijk
minder. De kans, die Robert me
heeft gegeven, heb ik met beide
handen aangegrepen".
Fantastisch
Ansje vindt het fantastisch, dat Ro
bert haar de gelegenheid geeft
om zich helemaal waar te maken.
Ze had zich voor kunnen stellen,
dat Robert haar alleen maar in z'n
programma had willen hebben,
als haar aandeel zich zou hebben
beperkt tot een "aangevende
functie. Een rol, die René van
Vooren, Frans van Dusschoten
en Rijk de Gooyer al jaren moe
ten spelen.
Robert heeft dat haarzuiver aange
voeld en haar volledig in haar
waarde gelaten. Robert is er ook
de man niet naar om ten koste
van een partner succes te hebben.
Robert Long en Ansje van Bran
denberg staan morgenavond op de
planken van de Leidse Schouw
burg. Ze brengen er hun liedjesp
rogramma 'Levenslang'.
Hij heeft uit haar repertoire lied
jes gekozen, waarvan hij weet,
dat ze succes op het podium zul
len hebben. En hij laat Ansje ook
haar gang gaan, als ze met een
skètch bezig is. Ansje: "Robert is
niet de man, die mij zoiets dan
afpakt. Hij geeft me echt de kans
om me helemaal waar te maken.
Voor hetzelfde geld had ik alleen
"ja en amen" mogen zeggen op
het toneel. Ik weet nog niet, of ik
het dan wel had gedaan. Ik had er
dan veel langer over na moéten
denken. Samen doen we ook een
paar te gekke dingen. In andere
steden ligt het publiek dan vaak
dubbel van het lachen. Morgen
avond staan Robert en ik in jullie
mooi gerestaureerde Schouw
burg. De mensen moeten het
maar gaan zien en oordelen. Ze
zullen zich best i
LEIDEN - Jules de Corte en
Louis van Dijk spelen met el
kaar. In de dubbele betekenis
van het woord. Hiertoe uitge-
nodigs door 'le Comité du Salut
Public', improviseerden Jules
en Louis gisteravond in een
aandachtig luisterende zaal van
sociëteit Minerva Het is altijd
weer een muzikaal avontuur
van beide getalenteerde pianis
ten, waarvan beiden niet kun
nen vermoeden waar het eindi
gen zal.
Woord- en muzikale grapjes
wisselden elkaar ook gister
avond in hoog tempo af. Jules
bleek, evenals Louis, zeer tev
reden. Trad hij een paar weken
geleden nog op in het TROS-
gala, ditmaal was hij, gevangen
binnen en uitstijgend boven het
pianospel van Louis, helemaal
in z'n element. Als waren ze
nooit anders gewend dan met
z'n tweeën op te treden. Muzi
kale duivels zijn het, Jules en
Louis. Maar het leken gister
avond gewoon twee begaafde
pianisten, die toevallig hele
goeie vrienden zijn. Het werkt
uitermate misleidend en dat
weten ze.
BERT KOEKEBAKKER
Knap concert
Het Amsterdams Strijkkwartet
is, nu het Amati kwartet weg
viel, als ons nationale kwartet
bij uitstek te beschouwen Er is
haast geen akoestiek die dit be
ter kan verraden dan die van de
Oudhoomse Kerk. Met Lutos-
lafski's kwartet van 1964, moei
lijk geval, heeft het ensemble
het gehoor op de proef gesteld,
bits, beangstigend "furioso" en
"funébre", woorden waarmee
de Poolse componist de aanpak
en de stemming voorschrijft. In
het laatste programmanummer,
Schubert's Kwartet in d, ge
doopt "Der Tod und das Mad-
chen" (omdat er een regel van
het gelijknamige lied wordt ge
varieerd), rust dat hedgegeven
op de noten van één terts. Lu-
toslafski bouwt op een labij-
rinth van de koenste sprongen,
waar het bezeten agressieve re
peteren van zelfde noten tegen
over staat. Er zit school van
Schönberg en Webern in (zon-.
der van de laatste de
in de middelen). De structuren
zijn razend knap, hoewel ont
hutsend Onderling met vin
gerwijzing verwisselbare of
improviseerbare fragmenten
zijn offers aan een modegril.
Men dacht in het begin vast, dat
het viertal aan 't stemmen was
en meermalen streek de eerste
viool (Jeannelotte Herzberger)
gliLberige onhoorbaarheden,
die de introductie van de ab
stractie "stilte" konden beteke
nen, zoals ook allerlei stilstan
den "het zwijgen". Dit één keer
maar kunnen beluisteren, doet
mij ook verder zwijgen. Mo
zart's Kwartet in A (464) werd
ook in de eerste plaats een be
lichting van de vormen, in hun
olympisch superieure schoon
heid. maar uit Schubert's
vormkracht breekt een inner
lijk drama door, dat in de luiste
raar ook iets breken doet, een
effect dat wie weet Lutoslafski
teweeg brengt bij mensen na
2000.
KEES VERHOEF
Harry Belafonte die er met zijn
vijftig jaar nog uitziet als een jonge
panter en dus veel vrouwelijk pu
bliek trekt, heeft gisteravond in het
kader van een Europese tournee een
concert gegeven in het Ned. Con
gresgebouw in Den Haag. Evenals
in het vorig seizoen in Amsterdam
zong Belafonte zijn oude suc
cesnummers. Dat men daar geen
genoeg van krijgt is een bewijs voor
zijn vakmanschap.
WARMOND -Jazz in boerderij
Meerrust. Op zondagmiddag 13
november treedt daar op de
Gooische Compagnie met me
dewerking van Piet Daalhuizen,
Wibo v.d. Linden, Chris Baay,
Dick de Winter, Massimo Gotz,
Jan Fischer (allen van de TROS),
Reinout Weidema, Paul van
Schaik, Meta de Vries (AVRO) en
Wim van Schaik (NCRV)
Deze Hilversumse formatie trad
ook in het vorige seizoen met
succes in Warmond op.
Op zondag 20 november een terug
keer van de Smoky City Jazz
Band uit Manchester met zang
van Sheila Collier en op zondag
27 november de eigen Swing So
ciety onder leiding van Jan
Pieters en met medewerking van
de zangeres Milly Scott.
Sommige
charmante dingen
van vroeger zijn
cr nog steeds.
ADVERTENTIE
Onderbroekenlol bij 'Globe'
LEIDEN - Als u van ongecompliceerd vermaak houdt, zult u, wan
neer u gisteravond een bezoek heeft gebracht aan de Leidse
Schouwburg, ongetwijfeld genoten hebben van "Goed Gek" van
Mike Stott, opgevoerd door Globe.
Als u het leuk vindt om te kijken naar Joost Prinsen(Trevor Tinsley)
en Allard van der Scheer(Desmond Ainsley), die elkaar met kruide
nierswaren om de oren smijten, dan lijkt een genoeglijke avond bij
voorbaat verzekerd. Het is het soort André van Duin/Rita Corita-ach-
tige humor waardoor Stan Laurel Olivier Hardy groot zijn gewor
den. Maar het genre is zo nadrukkelijk bepalend, dat je als toe
schouwer of "ontzettend" moet lachen of je onwillekeurig dood zit te
ergeren.
Op het toneel stonden twee goedwillende acteurs, die met het gege
ven van Stott toch niet helemaal raad wisten. Want dat ook humor
verschillende gradaties kent, is duidelijk. Wanneer de kruidenier
"vreemd gaat" en in de zenuwen, wanneer de echtgenoot van z'n
overspelige minnares thuiskomt, z'n sokken laat liggen, lijkt een zeer
speelbaar gegeven bereikt. In feite wordt dit volledig gereduceerd,
wanneer blijkt, dat de echtgenoot zich helemaal niet stoort aan de
ondeugende "free-lance werkzaamheden" van z'n echtgenote. Hij
bekommert zich er slechts om of er voldoende chocolademelk in de
koelkast aanwezig is en een roddelende buurvrouw, die z'n vrouw en
haar vriend bezig heeft gezien, wordt zonder meer de deur gewezen.
Het is "onderbroekenlol", wel het meest concreet gestalte gegeven
door Joost Prinsen wanneer hij achter een minuscuul boompje
tracht zijn pantalon aan te trekken, terwijl de bewuste "onderbroek"
nog op de grond ligt. Het resultaat van een dergelijke poging is
makkelijk voorspelbaar. Met een schreeuw van pijn ritst hij de pan
talon weer omjaag om toch maar eerst de onderbroek aan te trekken.
Weet u ook meteen, waar die term vandaan komt.
BERT KOEKEBAKKER
NEDERLAND I
18.15 Les Gammas (TELEAC)
18.45 Fabeltjeskrant (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Julie Andrews special (AVRO)
19.50 Bij de beesten af, film (AVRO)
21.35 Journaal (NOS)
21.50 Voor de vuist weg (AVRO)
23.00 Gesprek met de minister-president (AVRO)
23.10 Jeugd en agressie (IKON)
23.35 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Paspoort informatie voor Spanjaarden (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.04 Vrouwenplaneet Medusa, tv-serie (VARA)
19.30 De natuur en de mens, natuurfilm (VARA)
20.00 Journaal (NOS)
20.25 Klaverweide, tv-serie (VARA)
21.15 VARA-visie (VARA)
22.05 Gevaarlijk spel met de liefde (Les liaisons dangereuses),
speelfilm (VARA)
23.50 Journaal (NOS)
DUITSE TV vrijdag i
DUITSLAND I
(Region, progr. NDR: 18.00 Sport-
schau. 18.30 Aktual. 18.45 Kleuter
serie. 18.55 Region, magazine. 19.26
tv-sene. 19.59 Progr.overz. WDR:
18.00 Region, nieuws. 18.05 Progr.in-
form. Aansl. Sonne, Wein und harte
Nusse. tv-serie. 18.40 Sonne, Wein
und harte Nusse, tv-serie. 19.15 Ac
tual. 19.45 Amus.progr.) 20.00 Journ.
en weerber. 20.15 Rum aus Jamaika.
klucht. 22.05 Inform, progr. 22.10
Reportage. 22.35 Journ. en weerber.
22.50 Sport. 23.15 Tatort, misdaadse
rie. 0.50 Journ.
DUITSLAND II
18.20 Slapsticks. 18.40 Slapsticks.
19.00 Journ. 19.30 Reportages. 20.15
Die Wahrheit der Madame Langlois,
Frans tv-spel. 21.45 Journ. 22.00 Kul-
tureel magazine. 22.30 Der Magiër,
tv-film. 23.15 Journ.
DUITSLAND III NDR
18.00 Kleuterprogr. 18.30 Inform, se
rie. 19.00 Weekmagazine voor
slechthorenden. 19.30 Reportage.
20.00 Journ. en weerber. 20.15 Ka
merconcert. 21.00 Reportage. 21.45
geschiedenis. 19.00 Kleuterserie.
19.05 Progr. voor Joegosl. werkne
mers. 19.15 Inform, progr. 19.45 Re
gion. nieuws. 20.00 Journ. en weer
ber. 20.15 Region, overz. 21.45 Re
port. 22.30 Joum.
BELGISCHE TV
VRIJDAG 11 NOV
BELGIË VLAAMS
18.00 Tekenfilmserie. 18.15 Open
School. 18.45 Cult, overz. 19.10 Reli
gieuze uitz. 19.40 Meded. en weer
ber. 19.45 Joum. 20.15 Natuurfilm-
serie. 20.45 Van het Westelijk Front
geen nieuws (All quiet on the Wes-
NET 2
18.00 Tekenfilmserie. 18.15 Open
School. 18.45 Cult, overz. 19.10 Reli
gieuze uitz. 19 40 Meded. en weer
ber. 19.45 Journ. 20.15 Gevar.
"Bij de beesten af' is een uit 1972 daterende film van Bert
Haanstra. De film geeft op voortreffelijke wijze een indruk van de
parallellen die in de dierenwereld te vinden zijn met het gedrag van
de mensen en omgekeerd.
Vanavond wordt deze film op televisie vertoond. Bij de AVRO,Ned.1,
19.50.
Haanstra's film wordt voorafgegaan door een Amerikaanse spe
cial rond Julie Andrews, die voor een deel al in september '76 werd
uitgezonden. Julie zingt haar succesliedjes en ontvangt als gasten
Peter Sellers met zijn roze Panter en De Muppets. Vanaf 19.04.
In de vierde aflevering van de vijfdelige IKON-serie over "Jeugd
en agressief gedrag"staat het welzijnswerk en in het bijzonder het
staatsgroepenwerk centraal. In Eindhoven, waar de agressieve cri
minaliteit in de afgelopen jaren toenam, is verleden jaar een derge
lijk projekt van start gegaan. Hoofdpersoon Jacq van deze serie gaat
uit op informatie. (Ned. 1, 23.10).
De VARA brengt op Ned. 2 ondermeer een nieuwe aflevering in de
serie "Klaverweide" "Marja" .geschreven door Jan Terlouw) en sluit
het programma met "liaisons dangereuses" (Gevaarlijk spel met de
liefde). Een schildering van de adellijke zeden in het achttiende-
eeuwse Frankrijk, waarvoor regisseur Roger Vadim stof vond in een
roman-in-briefvorm van Choderlos de Laclos. Met Jeanne Moreau,
Gerard Philipe, Jeanne Valerie, Annette Stroyberg en Jean-Louis
Tritignant.
In de opinierubriek "Vara Visie" zal vanavond het laatste inter
view worden uitgezonden dat met Steve Biko is gemaakt voordat hij
in de gevangenis belandde, waarin hij is overleden. Het interview
maakt deel uit van een programma over de ontwikkelingen in
Zuid-Afrika.
De VAR A-ombudsman zal met de demissionaire staatssecretaris
Mertens van Sociale Zaken spreken, over een hiaat in de wet op de
gezondheidszorgwaardoor volgens de ombudsman zieken vaak
langer op voorzieningen moeten wachten dan nodig en wenselijk is.
(Nederland 2 - 21.15).
VRIJDAG 11 NOV.
HILVERSUM I
18.00 Niet alles staat in de folders:
toeristische inform. PP: 18.19 Uitz.
van de PSP. KRO: 18.30 Nws. 18.41
Marktber. 18.44 (S) Filmklapper.
19.30 (S) Edwin Rutten: lichte mu
ziek. 20.00 (S) In antwoord op uw
schrijven, verzoekpl.progr. 22.00 (S)
Als het kijkglas maar vol is,
amus.progr. 22.25 Overweging. 22.30
Nws. 22.40 (S) Goal, sportprogr.
23.55 Nws.
HILVERSUM II
18.00 Nws. 18.11 (S) Embargo, ak
tual. 18.45 (S) God's eigen ra-
dioprogr., betreft Kunst e.d. NOS:
19 50 Den Haag vandaag. 20.00 Nws.
20.05 (S) Concertgebouworkest o.l.v.
Colin Davis. (In de pauze: Kunst-,
wyzer) 22.30 Musicultura. 23.00 (S)
Met het oog op morgen, met om
23.05 Aktual.overz. Radio-TV 23.10
De krant van morgen. 23.20 Den
Haag vandaag. 23.52 Even op adem
komen, yoga. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
18.03 De vacaturebank. 18.10 (S)
NOS-maal. VOO: 19 03 (S) De Ne
derlandstalige top-40. VPRO: 20.02
VPRO-vrudag-op-drie. 23.02 (S)
Amigos de Musica AVRO: 1.02 (S)
Rooic Haan, met hitwerk en actuali
teiten. 14.30 (S) NAR: Nederlandse
Artiesten Revue. 15.30 Nws. 15.33
Kinderen een kwartje? 16.00 (S) Het
zout in de pap, cult, progr. 17.30
Nws. 17.32 (S) Dingen van de
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym.
3 Rustig bijkomen. 8 00 Nws. 8.11
ZATERDAG 12 NOVEMBER
HILVERSUM I VARA
7 00 Nws 7 02 (S) Hans op: muz. en
tips. 7.30 Nws. 7.41 Dingen van de
dag. 7.53 (S) Met Hans op, vervolg.
8.30 Nws. 8.36 Gym. voor de huis
vrouw 8.45 (S) Z O VARA's Zater
dagochtendshow. 10.30 Nws. 10.33
Waterst.) 10.00 De tien om kinder
show. 10.30 Aktua-Sportcafe. (11 00
Nws.) 11.30 Kom eens lang in Ham-
dorff, gesprekken en muz. 12.49
OVERHEIDSVOORLICHTING
Werk en welzijn, uitz van het minis
terie van Volksgezondheid en Mi
lieuhygiëne. 13.00 Nws. 13.11 Aktua
II. 13.30 Voorzichtig. breekbaar,
oude gram.pl. 14.30 Met de beste
wensen, licht progr. 15.45 Lichte or-
gelmuz. 16.00 Nws. 16.03 Europa-
rade (Vanaf 17.00 (S).) 17.55 Me
ded.
HILVERSUM III
NCRV: 7.02 (S) Pop Station.
8.03 (S) Happy sound 8 54 Eerlek
gezegd. 9 03 (S) In. 10.03 (S) Muziek
bu de koffie. 12 03 (S) Los Vast. (tus
sen 12 00 en 13.00 De VIP-show.)
14 03 (S) Bu Barend. 16.03 (S) Sport-
HILVERSUM IV
AVRO: 7.00 Nws 7 02 (S) Re
veille. 9.00 Nws. 9.02 (S) La Fon-
teinne Amoureuse. 9 40 Episoden
uit het leven van Peter-Paul Rubens,
radiofeuillteon 10 00 (S) Voor kleine
bezetting. 11.30 (S) Pistache. 14.00
Nws. 14.02 In de wetenschap dat.
wetensch. progr. 14.30 (S) Radio-ma-
tinee; Max Reger-prngr. 16.00 (S)
Koormuz. 16.30-17.00 (S) Ja*-»
spectrum.
Hockey-kei
Ties Kruize:
„Als je je sport
serieus neemt,
dan neem je
Midalgan Sport!7
„Warming-up is erg
belangrijk. Niet alleen bij
hockey natuurlijk. Dat geldt
voor elke sport. Je komt
sneller in je spel en je hebt
minder kans op blessures.
Daarom is die nieuwe
Midalgan Sport zo handig.
Je kunt 't snel en
makkelijk inwrijven en hebt
meteen warme spieren.
Echt een prima middel".
Nieuw. Midalgan Sport.
Voor warme, soepele spieren
en betere sportprestaties.