Mei kinderen praten
over hun gevoelens
ln voordragen geen zin meer
NASUUmORKEH
C(fy) vandaag
toegelicht
Iemand zoals jijvoor IKON
Kil recital
öö6 bruna
"FRUITS
DE HER"
[[Mhmgramma
DONDERDAG 3 NOVEMBER 1977
Cultuuroverdrager Albert Vogel:
DEN HAAG - Een verscheurde we
reld, die van de Javastraat. Op de
rijweg een helse, genadeloze ver
keersstroom, op de trottoirs een
Haags winkelend publiek voor
even Haagse winkels. Aan de ene
kant van de verkeersader de
voorname wereld van Couperus,
de statige huizen, aan de andere
kant de bohème tussen veel win
keltjes en de „kleine burgerij""
Bij de Schelpkade een statig
pand, van buiten zo discrzet als
een Parijs maison close, binnen
aan de wanden van „Project
studio Ornis" de soms agressieve
voorbeelden van de beeldende
avant-garde junst.
Beneden de doorgebroken suite
van het grote herenhuis, de pu
blieke ruimte van de galerie, op
de eerste verdieping, even riant
van formaat, resideert aan een
chaotisch bureau A. Anthing Vo
gel, die zijn verlatijnste naam aan
de galerie schonk, en die buiten
het Haagse gezelschapsleven be
ter bekend is als Albert Vogel.
Hij woont niet in zijn galerie, hij
heeft een fraaie behuizing in
Wassenaar en nog een optrek op
een Spaans eiland, zijn gastvrij
heid en omgangsvormen zijn ui
terst hoffelijk zijn conversatie is
wereldwijs, zijn oordeel over
dingen en mensen scherp en be
rustend. Hij schrijft deskundig
en wat elegisch over zijn vriend
Louis Couperus en het einde van
de negentiende eeuw, het fin de
siecle - en hij leidt als algemeen
voorzitter de Haagse Kunstkring
uiterst bekwaam, doortastend en
doelbewust die wat woelige or
ganisatie door een woelige pe
riode in haar bestaan.
Maar voordragen, een artistieke
bezigheid die van vader op zoon
overging, doet hij niet meer.
„Het voordragen heb ik een jaar of
zes geleden aan de wilgen gehan
gen. Ik had er geen zin meer in. Ik
deed het al bijna dertig jaar, ik
ging er tegen opzien. Je stelt een
voordracht samen, je doet zoiets
twintig keer, de voordrachten
over Couperus veel meer. Ik
kreeg goede kritieken, ik word
nog steeds gevraagd. Prog
ramma's over Couperus, over
Andersen, een Dagboek van
Europa met brieven en dagboek
fragmenten. Maar ik deed het niet
uit het idee 'hoor mij eens mooi
voordragen', ik ging altijd uit van
een literair element. Ik deed het
om een schrijver en de periode
waarin hij leefde aan een groter
publiek over te dragen. Ik voel
me een typische cultuuroverdra
ger.
Dat was een jaar of wat gele
den een lelijk woord, misschien
mag het nu weer. Zelf iets mooi
vinden, begrijpen, voelen, en dan
zeggen: 'jongens, vinden jullie dit
niet prachtig?' Dat doe ik met
voordragen, lezingen, exposities,
boeken. Er komt "wel wat bij, het
is niet alles kurkdroog op een
rijtje zetten, maar dat is juist de
aardigheid ervan".
Is
„De kunstkringen in de provincie
verdwijnen. Vroeger boden die
hun leden een pakket cultuur
aan: toneel, lezingen, voordrach
ten. Dat verdwijnt, je weet wel
waardoor. Maar er komt toch
weer een ander soort bijeenkom
sten, „Kunst in de kamer", kleine
bijeenkomsten van mensen die in
kunst en cultuur zijn geïnteres
seerd. Daar doe ik graag aan mee
in de vorm van sauserieen. Mis
schien is de kunst van het voor
dragen zoals ik die beoefende een
achterhaalde zaak. De acteurs
kant komt nu naar voren, ik deed
dat ook al wel, maar programma's
als van Henk van Ulsen, Schoe-
naerts Jules Croiset en die ande
ren zijn volkomen anders van op
zet, en ze hebben veel suéces".
Albert Vogel: 'Om te imponeren hoeft e
kunstvernieuwer te zijn'.
i creatief mens niet altijd een
„Je zou mij misschien het best met
een liederenzanger kunnen ver
gelijken: het gedicht moet ook
worden verklankt. En ik heb het
gevoel dat ik met het voordragen
van Couperus meer bereik dan
wanneer de mensen Couperus
zelf lezen. Mensen lezen slecht.
Maar zoals ik al zei: ik ben een
nieuwe levensfase begonnen, ik
wil nu eens iets heel anders doen'
De galerie?
„Die drijf ik sinds het begin van de
jaren zestig, en met erg veel ple
zier. Het is een leuk avontuur, je
houdt er een levenslange belang
stelling van over, veel kennis, en
veel relaties. Er zijn zo'n vier ex
posities per jaar in Ornis, èr zijn
uitgebreide contacten met het
buitenland, ik ben bezig met een
project met Gerard Stigter (K.
Schippers) en Hans sleutelaar.
Maar schrijven is voor mij erg aan
trekkelijk geworden. Ik schreef
de verbindende teksten bij mijn
voordrachten, ik vond dat heel
prettig, zo alleen op jezelf
schrijven. Ik heb boeken ge
schreven over Couperus, en ik
ben nu bezig met een boek over
het culturele lecen in ons land
tussen 1890 en 1910, het fin de
siècle. Ik wil de geïnteresseerde
leek een beeld geven van die tijd
ook in verband met wat er zich in
het buitenland afspeelde. Hoe
kwamen Ibsen, Schopenhauer,
Wagner hier over. Het is veel
werk, het betekent veel lezen".
Hoe past het voorzitterschap can
de Haagse Kunstkring in al die
activiteiten?
"Dat voorzitterschap is wat je er
zelfvan maakt. Je moet het werk
van de vier afdelingen van de
kring coördineren en stimuleren,
onderling contacten leggen, laten
samenwerken in projecten,
nieuwe ideeèn aandragen. Die
mier afdelingen beeldende
kunst, architectuur en toegepaste
kunsten, letterkunde (met film,
theater en zo meer) en muziek.
Iedere afdeling is autonoom, met
een eigen budget, het algemeen
bestuur overkoepelt dat. We
hebben 800 leden, de helft daar
van is geregistreerd als werkende
leden, de anderen zijn soms ook
kunstenaar, soms "kunstlievend
burger".
We zijn twee jaar bezig geweest met
de verbouwing van ons pand aan
de Denneweg. Dat was uiterst
bouwvallig, er is een soort ijzeren
corset in gekomen. De galerie
beneden is uitgebreid, de so
ciëteit is bewoonbaar gemaakt
(tot vijf uur 's middags is het nu
een voor het publiek geopende
koffieshop), boven is een zaaltje
gekomen voor concerten en bij
eenkomsten, op de tweede ver
dieping heeft de Culturele Raad
onderdak gevonden".
Je hebt je wel wat op de hals ge
haald.
"Ja, maar het is leuk om te doen. Ik
ken de theaterwereld, de literaire
wereld, het muziekleven, ik ben
17 jaar docent geweest aan het
Koninklijk Conservatorium, ik
ben opgetreden met Theo Olof,
Herman Krebbers, Jo Vincent. Al
het plezier dat ik met die dingen
heb gehad kan ik in de Kunst
kring gebruiken. Dat was voor
mij het aantrekkelijke om in dit
baantje te stappen".
"Och ja, je denkt wel eens: wat ben
ik begonnen. Maar als je vorm
kunt geven aan je gevoelens ben
je een gelukkig mens. En de om
gang met creatieve mensen sti
muleert je enorm: de kracht en de
intensiteit van de kunstenaar im
poneert en stimuleert me. En om
te inponeren door die eigen
schappen hoeft een creatief mens
niet altijd een kunstvernieuwer
te zijn".
LEIDEN - Zo er enig gevoel is
overgebleven na het concert
door de Hongaarse pianist
Kalman Dobos in de Kapelzaal
van het K.en O.-gebouw, dan is
het er één van kilte. Er was geen
enkel contact tussen de pianist
en de muziek die hij ten gehore
bracht, noch met zijn publiek.
Wij kunnen begrip hebben voor
zijn handicap. Maar deze zou
eerder een reden tot een grote
intensiteit moeten zijn.
Men kan in een pedaal alles
stoppen aan slordigheden en
bombast, ook een meedogen
loos, koud toucher, maar het is
geen doofpot. Het komt er nog
meedogenlozer uit dan het erin
ging, namelijk als een tekort
aan techniek, dat zich niet laat
verdoezelen.
Bela Bartók en Zoltan Kodaly
zijn ons dierbaar, ook de Hon
gaarse volksmuziek. Maar bij
KIman Dobos ontbrak volko
men de eenvoud en de karak
teristiek ervan. De volksdansen
werden bij hem tot een hijgende
bedoening. Wij hebben getracht
iets in dit spel te vinden dat zou
kunnen aanspreken. Het was er
niet. Ook niet in Liszt. Men kan
zich afvragen of oververmoeid
heid een rol heeft gespeeld.
Maar dan nog zou er meer heb
ben doorgeklonken aan
warmte. Het was zo gevoelloos
en zo afgesloten.
BEP RIJNDERS
„Iemand zoals jij". Eerste aflevering van een zesdelige IKON-serie gisteren uitgezonden in
de vooravond. De IKON heeft de laatste jaren in de sector kleuter- en kinderprogramma's
een voortreffelijke reputatie opgebouwd. „Iemand zoals jij" is weer een voltreffer, deze
keer niet ontsproten aan het brein van Wim Neyman, maar van Lioni Schrederhof (regis-
seu, e) en Mary Michon (interviews). Zij noemen hun werkstuk een gezinsprogramma, dat
bedoeld is door ouders en kinderen te worden bekeken.
De onderwerpen zijn verliefd-zijn,
bang-zijn, vriendinnen-zijn,
vrienden-zijn, zelfstandig-zijn, jon
gens en meisjes van twaalf jaar pra
ten er over met een verrassende
openhartigheid waarbij ze tevens
blijk geven hun eigen gevoelsleven
in relatie tot de buitenwereld voor
treffelijk onder woorden te kunnen
brengen. Geldt dat voor alle kinde
ren uit die leeftijdsgroep in Neder
land? Lioni en Mary zeggen dat de
keuze van de school mede bepa
lend is geweest. Het onderwijs op
de Bijlmermeerschool in Am
sterdam waar de IKON-vrouwen
maandenlang de lessen volgden en
daarmee met de jeugdige geïnter
viewden een vertrouwensrelatie
kweekten, is er op gericht kinderen
openlijk in aanwezigheid van ande
ren onder woorden te laten brengen
wat hen beroert. Welke vruchten
dat systeem afwerpt verbaasde
zelfs de onderwijskrachten toen zij
de afleveringen van de serie te-
zien kregen.
Gisteravond al zullen vele ouders
zich stellig hebben afgevraagd of zij
wel weten wat er in hun kinderen
omgaat en of zij er vanuit hun vol
wassenheid wel voldoende op in
spelen. Werd uit die eerste afleve
ring bijvoorbeeld al niet duidelijk,
dat verliefd zijn en lichamelijk
tact zaken zijn
heel zuiver er
denken?
kinderen volgt samen: „Als ik hier ben dan
bijna ouderwets moet ik meehelpen met eten koken.
Dat is mijn verantwoordelijkheid.
Lioni Schrederhof en Mary Michon Als ik alleen thuis ben kan ik kiezen
hebben een schat aan ervaringen wat ik doe. Dat is mijn zelfstandig-
opgedaan. Omdat de Bijlmermeer-
school een interraciale school is, is
er van rassendiscriminatie abso
luut geen sprake. Een ontdekking
heid". Geen van de kinderen i
serie was bevreesd voor het effect
van de camera. Zij spraken er recht
zonder enige schroom. Een
ook dat deze kinderen geen meisje weigerde medewerking te
faalangst hebben, waardoor zoveel verlenen. Zij zei: „Ik heb geen
ouderen tegenwoordig worden ge
frustreerd. Wie afgaat accepteert
dat heel nuchter en wordt er door werd zonder
de anderen ook niet op aangeke- gerespecteerd.
mijzelf of over mijn proble-
te praten". Dat standpunt
door de anderen
ken. Er v
vaak momenten van De IKON heeft met deze serie niet
grote ontroering. Lioni vertelt „Er alleen een leuk programma willen
Lioni Schrederhof
jongen die sprak
vriendschap met een jongen buiten
de school die hem zeer ter harte
gaat, al is daar eigenlijk geen aan
leiding toe. Hij zei: Als we samen
gaan fietsen zegt ie op een gegeven
moment: „Stap af'. Daarna slaat ie
me helemaal in elkaar. Ik zeg
maar niets
helemaal niets
maken. De bedoeling is dat ouders
en leerkrachten over het prog
ramma gaan nadenken en er hun
voordeel mee doen. Zo wordt op de
Bijlmermeerschool al op het prog
ramma ingespeeld door aan de ge
stelde vragen nieuwe vragen en
discussies te verbinden. Spraken
anders heb ik- de leerlingen in het IKON-prog-
vriendschap, de
Beide dames gingen ook mee naar derwijskrachten trekken de lijn
een werkweek als afsluiting en af- door en geven de aanzet tot het
lingen beproefd op verantwoor- der je een vriendschap,
delijkheid ten opzichte van ande- Onder auspiciën van de Hervormde
en de eigen zelfstandigheid. Jeugdraad zijn inmiddels twee
Een jongen vatte die begrippen als boekjes uitgege
tekst
de
Bocken-Tijdschriflen-Papeterie
LEIDEN: Bruna, Maarsmansteeg 10
Beuk Brothers
in Hot House
LEIDEN - De jazz-rock formatie
"De Beuk Brothers" treedt mor
genavond voor "Hot House" in het
Leids Vrijetijds Centrum (Bree-
straat 66) op. Het concert begint om
tien uur.
De groep bestaat uit rock- en jazz
muzikanten waardoor er een synt
hese van pop- en jazzritmen is ont
staan. Ze spelen vooral eigen
thema's waar dan weer melodie-
improvisaties op los worden gela
ten.
De oprichter van de Beuk Brothers
is slagwerker Leo de Ruiter. De
groep bestaat verder uit Jan Hol-
lestein op basgitaar en Lex Bol-
derdijk gitaar.
Volgende week vrijdag 11 novem
ber zal de formatie Incident optre
den, met o.a. Nedley Elstak en
Glenn Spearman. Zelfde tijd, zelfde
plaats.
5 afleveringen (drie
per deel) staat afgedrukt. De be
doeling is dat deze boekjes worden
gebruikt door onderwijskrachten
en catecheten.
Mary Michon: „Je kunt heel ver
gaan met kinderen. Soms ontdekte
ik een lichte paniek in hun ogen als
ze voelden: dat mens wil meer van
me weten".
HET GEHELE JAAR GEOPEND
NOORDWIJKaanZEE
Openingstijden IEDERE DAG OPEN,
's avonds vanaf 18.00 uur tot sluiten,
's zondags vanaf 12.00 uur, de gehele dag.
KOPIJ 'GRAFUIT' GEVRAAGD
LEIDEN - Net als verleden jaar zoekt de literaire workshop van het Leids
Academisch Kunstcentrum mensen die kopij willen leveren voor Grafuit.
(Proza, poëzie en essays.)
Grafuit is een jaarlijkse offset-uitgave van de literaire workshop. Dit
boekje bevat werk van Leidse amateurs. Het bundeltje zal eind maart 1978
in een oplage van 350 genummerde exemplaren verschijnen en dat inge
wijd worden tijdens een grote manifestatie in het LAK-theater
De uiterlijke datum van kopijinlevering is 1 januari 1978. Kopij kan wor
den opgestuurd naar Joost van Battum, Nieuwe Rijn 65 A, Gerd Spen-
kelink, Jan Vossensteeg 15, Rob van Strien, Joseph Haydnlaan 105.
LEIDEN -De populaire formatie zaal gaat om acht uur open. De
"Sweet d'Buster" zal in het kader groep bestaat uit de zanger/saxofo-
van de samenwerking tussen nist Bertus Borgers, de pianist Ro-
K&O/LJA en het LVC, morgen- bert Jan Stips, Herman Deinem-
avond in het Leids Vrijetijds Cen- bas, Hans Lafaille-drums en Paul
trum voor het voetlicht treden. De Smeenk-gitaar.
TV NEDERLAND 1
18.15 - Eenheid in eenheden, les 5 (TELEAC)
18.45 - De Fabeltjeskrant (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - De man van zes mihoen, tv.serie (TROS)
19.53 - Simonskoop (TROS)
20.10 - O moeder, wat is het heet, comedy-serie(TROS)
20.40 - Tv-Privé, gesprek (TROS)
21.35 - Journaal (NOS)
21.50 - Den Haag vandaag (NOS)
22.05 - Formule 3 plus - discussieprogramma (NOS)
22.50 - Journaal (NOS)
NEDERLAND 2
18.45 - Paspoort informatie voor Joegoslaven (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - Paddington, tekenfilmserie (NCRV)
19.10 - Tom en de Samenzweerders, jeugdserie (NCRV)
19.35 - De Dik Voormekaar Show (NCRV)
20.00 - Journaal (NOS)
20.25 - Blijf bij me, tv-film (NCRV)
21.35 - De familie Bellamy, tv-serie (NCRV)
22.25 - Hier en nu (NCRV)
23.05 - Standpunt (NCRV)
23.15 - Journaal (NOS)
DUITSE TV
DONDERDAG 3 NOVEMBER
DUITSLAND I
20.00 Journaal 20.15 Beelden uit de
wetenschap21.00 DeTügerbrieade.
21.55 Titel, thesen, temperamente,
cultureel Magazijne. 22.40 Journaal.
DUITSLAND II
17.00 Journaal. 17.10 Pinocchio 17.40
De Draaischiif 18.20 Uit het logboek
van Peter Petersen 19.00 Journaal
19.30 Cyp rienne.of Xcheidendoet
geen pyn 21.00 journaal. 21.15 Voor
de partydagen. 22.00 Een zilveren
paar. 22.55 Journaal.
DUITSLAND Hl
18.00 Kleuterprogr. 18.30 Tv-cursus
Duits. 19.00 Kleuterserie. 19.05
Progr. voor Turkse werknemers.
19.15 Inform, serie. 19.45 Reg. nws.
20.00 Joum. en weerber. 20.15
glaseme Schlussel (The glass key),
speelfilm. 23.00 Inform, progr. Ong.
23.15 Joum.
BELGISCHE TV
donderdag 3 ftövcmber
BELGIË VLAAMS
net 1 18.00 Teken
filmserie. 18.05 Jeugdprogr. 18.30 De
vergeten eilanden, tv-serie 18.55 In
form. progr. 19.00 Korte film. 19.05
Religieus progr. 19.35 Inform, progr.
19.40 Meded. 19.45 Joum. 20.15
Trekking van de loten. 20.20 Pop-
penshow 20.45 Actueel magaz. 21.35
Film. 21.40 Inform, progr. 22.00
Filmmagaz. 22.40-22.50 Joum.
net 2 Van 18.00 tot
"20.15: Zie net 1. 20.15 Docum. serie.
21 05-22.20 Een kamer in de stad, tv-
sgel.
De Engelse tv-serie "Wordt u al geholpen" heeft het nu ook tot
speelfilm gebracht. Simon van Collem vond. dit feit belangrijk genoeg
om er een grote plaats voor in te ruimen in zijn programma "Simons
koop" (Ned. 1,19.53). Simon reisde naar Engeland en maakte inter
views met de meest in het oog lopende figuren uit de serie en de film.
Johnny Kraaykampontvangt vanavond in zijn Noordhollandse
woning Henk van der Meyden teneinde hem in staat te stellen een
TV-Privé af te leveren. Ned. 1 20.40.
■k Onderwijsminister Van Kemenade en zijn middenschoolplannen
staan centraal in het NOS-informatieprogramma "Formule 3 plus"
(Ned. 1 22.05). De visie van de minister zal worden getoetst aan de
ervaringen "uit het veld", onder meer van de heer M. Frenk, rektor
van de 1400 leerlingen tellende Rotterdamse scholengemeenschap
Van Oldenbarneveldt en van een verontruste ouder.
De NCRV vertoont vanavond op Ned. 2 (2025) de Engelse televi
siefilm "Blijf bij me" (Abide with me), een BBC-produktie gebaseerd
op het autobiografische verhaal "A child in the forest" van Winnifred
Foley.
Hoofdfiguur is de negentigjarige mevrouw Hollins die in een groot
landhuis woont. Zij heeft hulp van andere mensen nodig, maar ze is
te trots om dit toe te geven. Personeel (het verhaal speelt in 1928)
hebben is prachtig .maar dat het personeel ook een menselijke relatie
kan betekenen is volgens mevrouw Hollins "buiten de regels". Toch
ontstaat zo'n relatie en wel met een veertienjarig dienstmeisje. De rol
van de oude dame wordt gespeeld door de ruim tachtig jaar oude
actrice Cathleen Nesbitt, die indertijd door Sarah Bernhardt "een
bewonderenswaardig jong meisjes" werd genoemd.
In de actualiteitenrubriek "Hier en Nu" van de NCRV wordt van
avond uitgebreid aandacht besteed aan de werksituatie in de bouw:
aan de grote werkloosheid enerzijds en de komst van Engelse
bouwvakkers anderzijds. Ook aan de kabinetsformatie zal wellicht
aandacht worden besteed. (Ned. 2 2225 uur).
DONDERDAG 3 NOVEMBER
HILVERSUM I
NCRV18.00 De kerk vandaag. 18 19
Politieke parUien. 18.30 Nws. 18.41
De wereld zingt Gods lof. 19.35 Leger
des Heils kwartier. 19-50 NCRV-
Leerhuis. 20.00 Draaischiif. 21.10
Cinemaorgels. 21.20 Eén, twee uit de
maat. 21.40 Soms voel ik ook van
binnen. 22.00 Rondom het woord.
22.25 Zojuist verschenen 22.30 Nws.
22.40 Politiek weekoverzicht.
22 50 Van onze correspondent. 23.00
Klanksnoer. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
NOS Nws. Avro: 18 11 Avro's
radiojournaal. 18.30 Kleur. 19.00
Aspecten. 20.00 Nws. 20.05 Recital.
21.30 Er is een tiid van spreken.
22.30 Jazz-spectrum23.00Methet
oog op motgen. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.03 De vacaturebank 18 10
NOS-maal 19.02 Poster 20.02 Soul
show. 22.02 Sesjun 23.02 Close-up
VRIJDAG 4 NOVEMBER
HILVERSUM I KRO 7.00 Nws.
7.02 Het leverde woord. 7.08 (S)
Lichte muzmet om 7.30 Nws. en
aansluitend: Echo 8.30 Nws. 8.36
Gymnastiek voor de huisvrouw 8.45
(S) Anne van Egmond met geva
rieerd programma en om 10.30 Nws.
11 00 Kermisexploitanten, gisteren
-n vandaag. 12.00 (S) Hans
Wil-
ligenburg: gevarieerd programma
met om 12 30 Nws en om 12.41 Echo.
14 00 (S) Anne van Egmond: geva
rieerd programma met om 15 30
Nws. 16 00 (S) Spreekuur. 17.00 (S)
Souvenirs. 17.30 Nws. 17.32 Echo
magazine.
HILVERSUM II 7 00
Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek. 7 20
Te Deum Laudamus. 7.54 Op de man
af, evangelisch
Nws. 8.11 Hier en nu. 8.25 Van
daag.. vrijdag, gevarieerd progr. 9 00
Politiek en samenleving, gesprek.
NOS 9.10 Spiegel van België. 9.35
Waterstanden 9.40 Schoolradio.
10.00 Met 26 letters, programma over
lezen enschnjven. 10.30 NOS-Jazz-
portret. 11,00 Nws. 11.03 Meer over
minder De stem van de sprekende
minderheid 12.30 Rechtoprecht.
12.49 OVERHEIDSVOORLICH
TING: Uizendingvoor de landbouw
13.00 Nws. 13.11 NCRV Hier en nu.
NOS: 13.30 Vonken onder de as. Ne
derlands volksverhalen en volks
gebruiken. 13.45 Onder de Groene
Linde, oude liedjes en balla
den. 14.00 Repertorium van NOS-ko-
ren en -orkesten. 15 00 Fragmenten
uit Dubbel Spel. 15.30 Ingeslo
ten.uitgesloten, programma over
gedetineerden. 15 45 Zoeklicht op
HILVERSUM III ieder
heel uur nws EO: 7.02 (S) Tydsein.
(7.55 <S) EO-Metterdaad-Memo. 8 45
(S) EO-Regio) 9 03 (S) De muzikale
fruitmand 10.03 (S) Te elfder ure.
TROS 11 03 (S> Verzoekplaten. 12 30
(S) De Nederlandstalige top-tien en
kwiswijs. NCRV 13.30 (S) Pop-con
tact met de Nationale Tip-30 15 03
(S) Elpee-pop. NOS 16.03 (S) Natio
nale Hitparade.
9 00 Nws. 9.02 (S) Stof v
10.00 (S) Vnjdagmorgenconcert.
12.00 (S) Van het Nederlands Con
certpodium. EO: 13.00 (S) Klank-
spiegel, concertgebeuren uit heden
verleden. 14 00 Nws 14 02 <S)
14.45 (S) Woord der waarheid.
VPRO: 15.00 <S) Muziek-op-vicr
Een minimal carillon en een vleugèl
met schroeven.