Diamie Marchal
kreeg rolletje
in "Speedtrap"
tfHÜ mlgraïmm i
Tombola: verguisd
maar ook verafgood
UW INKOMEN EN
AL UW BETALINGEN
via een
spaargirorekening
bij de
"Ik deed het voor ran lol
PRIJS DER
KRITIEK
VOOR
DE APPEL
LEIDSE SPAARBANK
=(fV) vandaag
..en gisteren
toegeljcht
WOENSDAG 7 SEPTEMBER 1977
99
VOORBURG - Ze heeft gevoel voor humor. Als haar hond bij mijn binnentreden fel begint
aan te slaan, maar na een paar aaien over zijn kop tot rust komt, zegt ze tegen hem: „Zie je
nou wel dat ie niet bijt!"
Dianne Marchal. Maandagavond
was ze te zien in het programma van
Simon van Collem, waarin hij de
onbenullige spektakelfilm Speed-
trap" besprak. Dianne, het Voor-
burgse zangeresje dat met „Sandy"
een hitje maakte, speelt in deze film
de rol van een verleidelijk medium
dat met betrekking tot een gevaar
lijke autodief interessante aan
wijzingen kan geven. Maar ze moet
dan wel relaxed wezen. Het door
Van Collem met veel bombarie
aangekondigde wanprodukt heeft
als muzikale omlijsting een sou-
lachtige popsong. De dame die het
zingt: Dianne Marchal. Hoe komt ze
er aan is in de vaderlandse showbu
siness al meermalen gevraagd. Zit
Hollywood werkelijk te wachten op
een Nederlands meisje, hoe aan
trekkelijk ze er ook uitziet?
Door
Paul van Beckum
AMSTERDAM - Jan Hein de
Groot, voorzitter van de Kring van
Nederlandse Theatercritici, heeft
gisteren de prijs der kritiek 1977
uitgereikt aan toneelgroep „De
Appel". De prijs, die bestaat uit een
bronzen trofee en waaraan geen
geldbedrag verbonden is, werd
namens de groep in ontvangst ge
nomen door regisseur Erik Vos.
De Haagse groep is bekroond om
dat zij volgens de critici „in hecht
teamverband en met bescheiden
middelen een unieke vorm van
theater tot stand brengt". Ook de
manier waarop het gezelschap
klassiek toneel Portsmouth tot ei
gentijds theater - zoals in Shakes
peare's „De Storm" - heeft bij de
critici veel bijval gevonden. „De
Appel" is bekroond nadat de Ne
derlandse critici drie toneelgezels
chappen hadden voorgedragen als
gegadigden voor de prijs der het De
andere gezelschappen waren Flyer
jaar het Bewegingstheater (Bewth)
en het Onafhankelijk Toneel.
len en moeder van twee kinderen,
praat er heel nuchter over. Omdat
de makers van de film prijs stelden
op een Europese titelsong zochten
zij contact met de firma Strengholt
in Nederland. Via, via kwam men
toen terecht bij Dianne die zeker
bereid bleek de plas over te steken
voor de opname van het lied. Per
slot van rekening is haar carrière als
solo-zangeres nog maar een half
jaar oud. Daarvoor maakte ze deel
uit van anonieme achtergrond
koortjes die „body" moeten ver
schaffen aan platenprodukties in
het lichte genre.
Eng
Dianne: „Ik vond het wel een eng
idee alleen naar Los Angeles af te
reizen. Ik was nergens op voorbe
reid en ging er dus met de dood in
mijn schoenen naar toe. Aan de an
dere kant, het was natuurlijk wel de
kans van mijn leven. In mijn koffer
zat het enige plaatje dat ik heb ge
maakt".
Dianne, een opvallende blondine,
stapte met kloppend hart het vlieg
tuig uit en trof daar een meneer met
een fraaie limousine die haar naar-
de studio's bracht.
„Ik had me al voorgesteld wie ik
zou ontmoeten. Dikke mannen met
grote sigaren, maar dat viel reuze
mee. Ik maakte kennis met Howard
Pine, de producer, en regisseur Er-
rol Bellamy die tijdens de lunch
plotseling vroeg: „Kun je acteren?
Er is nog een rol vrij". Ik zei onmid
dellijk ja. Toneelspelen heb ik al
leen gedaan als amateur maar dat
zei ik natuurlijk niet. Ze hadden die
rol eerst aan Monique van der Ven
aangeboden. Haar man Jan de Bont
zit namelijk in de cameraploeg van
„Speedtrap". Maar Monique wil al
leen hoofdrollen spelen. Het rolle
tje van mij zag ze niet zo zitten".
Ontspannen
ADVERTENTIE
Amerika en dat zou misschien
kunnen leiden tot een grotere rol in
een andere film. Hoewel er hoop
doorklinkt in haar stem maakt ze
zich toch niet al te veel illusies.
Haar ervaringen met de vakbond
aldaar en een paar andere mensen
die haar een streek wilden leveren
liggen daaraan ten grondslag.
Vergunning
„Ik had natuurlijk geen werkver
gunning, maar dankzij een goeie
advocaat is dat allemaal in orde ge
komen. Ze hadden de script eerst
op een Indiaans type geschreven.
Later kwamen ze tot de conclusie
dat het een Hollands meisje moest
zijn. Maar drie dagen voor de op
namen had ik die tekst nog niet. Dat
was vreemd. 'Toen bleek dat me
neer Pine die rol ook had beloofd
aan Lana Wood, een zusje van Na
thalie Wood. Dat betekende dat er
steeds twee versies werden ge-
-speeld, een met Lana Wood en een
met mij. Ze hadden het smoesje
bedacht dat mijn versie alleen in
Nederland zou uitkomen. Je be
grijpt dat dat geen leuke sfeer te
weegbracht. Ik houd niet van zo'n
competitie. Ik doe het voor m'n lol,
ik ben geen beroepsactrice. Maar
iedereen zei: meid laatje niet ken
nen. Bovendien had Lana wel de
tijd gehad om de script vooraf te
lezen èn ik wist niet eens waar de
film over ging".
Dianne Marchal: "Ik ben niet zo gek up naakt".
Dianne Marchal overleefde de
competitie en kreeg 850 - voor
haar medewerking. De taal leverde
voor haar geen problemen op met
uitzondering van de klemtonen die
in het Nederlands anders liggen.
„Het ontbreken van klemtonen in
het Amerikaans is vaak zo onlo
gisch, maar wat ik ook redeneerde,
ze wilden er geen verandering in
brengen. Gek was ook dat ik geen
hand naar andere dingen mocht
uitsteken. We hebben in een huis
gespeeld, waar na de opnamen een
puinhoop achterbleef. Ik hielp mee
met opruimen, maar onmiddellijk
kwam iemand mij vertellen da't ik
daar mee stoppen moest. Je komt
dan namelijk in conflict met de
vakbond. Voor opruimwerkzaam-
heden als kopjes naar de keuken
brengen daar zijn andere mensen
voor". In het programma van Si
mon van Collem was te zien hoe
Dianne zich in de douche staat te
wassen. „Ik wilde perse niet naakt
in beeld, maar ja tijdens het pakken
van een handdoek was wel iets van
mij te zien natuurlijk. Ik ben er niet
gek op". Dianne werd. overigens
met meer onderscheiding behan
deld dan andere acteurs. Want alles
wat van ver komt is interessant in
Amerika en moet dus ook goed zijn
Dianne is terug in Nederland. Het
gewone leverf heeft weer zijn loop
genomen. Kinderen verzorgen,
muziek maken en wachten op een
'nieuwe kans. Zij heeft in haar le
ventje al van alles gedaan. Ver
koopster, bejaardenverzorgster,
receptioniste, fotomodel en man
nequin. Zal zij eindigen als een ve
dette? Wie weet. Uiteindelijk
heeft ze in elk geval alles mee.
Dianne vertelt het een en ander
over de inhoud van de film en haar
aandeel daarin. Een gesprek in het
huis van een meneer bij wie ze tens
lotte ook blijft slapen. Want als me
dium constateert ze: „Alleen als je
relaxed bent zie je dingen die je
moet zien". Geen hoog dramatische
rol dus maar tegen de achtergrond
van het feit dat alleen Hollywood al
15000 werkloze acteurs telt is ze
toch wel trots op haar uitverkie
zing. Ze heeft in elk geval dë smaak
te pakken gekregen. Aan het slot
van het gesprek vertelt ze leuke
contacten te hebben gelegd in
HILVERSUM - "Een radeloze man
belde onlangs midden in de uit
zending op en vertelde dat hij zijn
huis niet binnen kon: door de ra
men zag hij wel zijn vrouw in de
huiskamer met de koptelefoon
op naar Tombola zitten luisteren
maar zij hoorde niet hoe hij op de
ruiten stond te bonzen.
Of wij niet iets tijdens het pro
gramma konden zeggen, dan zou
ze het beslist horen. Goed, we
hebben die mevrouw tussen twee
platen door attent gemaakt op
haar buitengesloten echtgenoot
en tien minuten later belde hij
dankbaar en triomfantelijk weer
op: ik ben er in".
Dit verhaal van Le?f Lammen, die
samen met Anne van Egmond
over twee weken al tweehonderd
maal het KRO-programma Tom
bola op zondagavond aan elkaar
heeft gepraat, is typerend voor de
sfeër tijdens deze muzikale ma
rathon.
Iedere zondagavond van zeven tot
elf uur kon het Tombola-Team,
waarin Lex Tondeur zorg draagt
voor het vooral door luisteraars
tussen 20 en 65 jaar zeer gewaar
deerde platenpakket met in het
laatste uur Big Bands en Mood
Music, rekenen op een vaste ach
terban van meer dan 400.000 fans.
Dat "kon" slaat dan op de mede
deling van de KRO dat met in
gang van het winterseizoen op 1
oktober aanstaande Tombola een
uur - het eerste - moet inleveren
ten behoeve van een nieuw
jeugdprogramma tussen half ze
ven en acht met ongetwijfeld veel
popmuziek.
Waarmee deze zendgemachtigde
dan enigszins tegemoet is geko
men aan de wens van vele jonge
ren, voor wie het een doorn in het
oog was, dat het pop-gebeuren op
Hilversum Drie op de zoftdag-
avond helemaal was verdrongen
door wat zij in telefoontjes "Mu
ziek voor oude zakken" noemen.
Het driemanschap van Tombola
is overigens nooit warm of koud
geworden onder die kritiek. Lex
Tondeur (hij neemt in eerste in
stantie de telefoon aan(: "Want er
bellen ook jongeren op die vertel
len dat zij, luisterend naar onze
muziek, zo lekker kunnen zitten
studeren".
Het aantal telefoontjes tijdens de
uitzending wisselt overigens
sterk. Tondeur: "De ene week
heb je geen tijd om een sigaretje
op te steken, de andere is er he
lemaal niets". Vaak zijn die tele
foontjes dan nog van de vaste
klantenkring van Tombola, die in
de loop van vier jaar (de eerste
uitzending was op 30 september
1973). is ontstaan. Daartoe beho
ren een haringboer uit Hoorn,
die, er nog altijd dankbaar voor is
dat men eens een plaat speciaal
voor hem herhaalde, zo af en toe
met een schaal maatjes komt
binnenlopen en een vaste bajes
klant.
Via hem hoorden zij hoe in de ge
vangenis, wanneer in het pro
gramma de naam van een van de
gevangenen wordt genoemd, op
alle deuren wordt gebonsd ten
teken dat de celbewoners het
hebben gehoord. Anne van Eg-
mond: "Als je hier zo achter de
microfoon zit realiseer je derge
lijke dingen niet".
Toen een verzoekje van de betrok
ken gevangene werd ingewilligd
zei Lex Lammen in een over
moedige bui er bij: "Kom maar
eens langs". Maanden later stond
Het presentatieteam van het KRO-rodioprogramma Tombola. V.l.r
Anne van Egmond, Lex Tondeur en Lex Lammen.
de bajesklant bij de portier.
Hij werd door de Tombola-groep
met open armen ontvangen.
"Van hem hebben we gehoord
dat er in de gevangenis na half
tien 's avonds wanneer de gevan
genen vrij zijn, enorm veel naar
ons programma wordt geluis
terd", aldus Anne van Egmond.
Het is overigens bij het tot stand
komen van Tombola nooit de be
doeling geweest dat er verzoekjes
zouden worden gedraaid. Maar zo
langzamerhand is men er niet aan
kunnen ontkomen en thans
wordt zo gemiddeld per uur aan
drie wensen voldaan. Meestal
echter alleen voor "vaste klan
ten", onder wie veel musici uit de
radiowereld, die dan een be-
paalde vrij zeldzame opname
graag willen horen. "Als het even
kan wordt aan de wensen vol
daan, maar er zit wel enorm veel
werk aan vast", aldus Lex Ton
deur, die in vier jaar tijd alleen
voor Tombola ongeveer 45.000
elpee's heeft afgeluisterd om de
11.000 gedraaide platen te selec
teren.
In de beginperiode van Tombola
probeerden Lex en Anne de ver
zoekjes nog af te wimpelen door
grapjassend tegenprestaties te
eisen. Zo in de trant van "Stuur
maar een kreeft". De laatste tijd
krijgen zij postzegels toege
stuurd, waarvan dan niet alleen
de kinderen van de beide Lexen
profiteren.
Een paar weken geleden nog belde
een 7-jarige knaap aan bij de fa
milie Tondeur met de vraag of
Lex misschien "dubbele" post
zegels had. De moed van het
knaapje werd beloond: hij kon
met een rijke buit naar huis te
rugkeren.
Hoe serieus men de grappen van
Anne en Lex vaak neemt, bleek
uit het telefoontje van een post
zegelhandelaar, die 2800 gulden
bood voor een zeer bijzondere ze
gel, waarnaar Lex Lammen ge
kscherend had gevraagd. "Je
moet altijd oppassen dat men je
niet te serieus neemt", aldus deze
Amsterdamse leraar, die evenals
Anne van Egmond free-lancend
het radiowereldje is binnenge
komen.
Ook onder de luisteraars zijn grap
penmakers. Zoals die Canadees,
die vanaf een booreiland in de
Noordzee opbelde met een ver
zoekplaat. Men bezweek voor zijn
argumenten toen hij er aan toe
voegde "dat hij de volgende week
naar huis zou gaan". "Nou, voor
een keertje dan maar" was het
commentaar van Anne. Dat is
maanden geleden. Maar nog
steeds belt die Canadees iedere
zondagavond trouw vanaf zijn
booreiland met een verzoek.
NEDERLAND I
18.15 - Duitse les 15 (TELEAC)
18.45 - De Fabeltjeskrant (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - Van gewest tot gewest (NOS)
19.50 - Uitzending van de PSP (POL. PARTIJEN)
20.00 - Scènes uit een huwelijk, speelfilm (2) (NOS)
20.45 - Journaal (NOS)
21.00 - Spel zonder grenzen (NCRV)
22.30 - Den Haag vandaag (NOS)
23.15 - Journaal (NOS)
NEDERLAND 2
18.45 - Fabeltjeskrant (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - Heeft de regen een vader? Serie voor het hele gezin (IKON)
19.29 - Kenmerk (IKON)
20.00 - Journaal (NOS)
20.25 - 5-minutenfilm van de Ned. Vereniging tot steun aan het
Koningin Wilhelmina Fonds voor de Kankerbestrijding
(SOCUTERA)
20.30 - Italian Job (Gas op de plank), speelfilm (VERONICA)
22.10 - Boney M., muziekprogramma (VERONICA)
22.39 - Starsky en Hutch, politieserie (VERONICA)
23.20 - Veronica's agenda en verenigingsnieus (VERONICA)
23.25 - Journaal (NOS)
T v-donderdag
NEDERLAND I.
15.00 - De Waltons, tv-serie (EO).
DUITSE TV
WOENSDAG
DUITSLAND I
18.05 Kinderserie. 18.55
Journ. (Region, progr.: NDR: 19.00
Reportage. 19.30 Aktual. 19.45
Zandmannetje. 19.55 Nordschau-
Magaz. 20.26 Docum. 20.59
Progr.overz. WDR: 19.00 Region,
nieuws. 19.05 Progr.-inform. Aansl.:
Sierre: Das Rehkitz (1). 19.40 Sierra:
Das Rehkitz (2). 20.15 Aktual. 20.45
Filmreportage. 21.00 Journ. en
weerber. 21.15 Docum. 22.00 Spel-
progr. 23.30 Voetbalwedstrijd. 24.15
Jon
n weerber.
DUITSLAND II 17-25
Inform, progr. 17.35 Sieben kleine
Australiër, tv-serie.
18.00 Journ. 18.10 Gooch
elaars. 18.40 Aktual. en muz. 19.20
Kein Pardon fur Schutzengel, tv-
serie. 20.00 Journ. 20.30 Dieren-
progr. 21.15 Inform, en meningen.
22.00 Journ. 22.15 Warum musste
film. 24.00 Journ
DUITSLAND III
NDR 21.00 Journ. en weerber.
21.15 Anna Kerina, speelfilm. 22.50
Docum. 23.35-0.20 Docum. serie.
WDR 18.00 Schooltelevisie. 19.00
Sesamstrasse. 19.30 Progr. over
sprookjes. 20.00 Zandmannetje.
20.05 Progr. voor Spaanse werkne
mers. 20.15 Studie- en cursusprogr.
20.45 Region, nieuws. 21.00 Journ.
en weerber. 21.15 Tagesthema. 21.30
Verliebt in scharfe Kurven (II spor-
passseo), speelfilm. 23.10 Kultur.
magaz. 23.55 Filmportret. 1.00
Journ.
BELGISCHE TV
WOENSDAG 7 SEPTEMBER
BELGIË VLAAMS
18.45 Tekenfilmserie. 18.50
Luchtschippers (Spencers Pilot),
tv-serie. 19.40 Meded. en weerber.
19.45 Journ. 20.15 Het meisje van de
Televisie, tv-serie. 20.40 Natuurfilm-
serie. 21.05 Spel zonder grenzen.
22.25 Kultur. magaz. 22.45
Terwijl waarschijnlijk het me
rendeel van kijkend Nederland
op het tweede net bij "Roots"
verbleef, presenteerde de
NCRV op de andere kant een
programma dat uitblonk door
variatie. Nu is dat met "Black
Beauty" (serie), Sil de Strand
jutter (herhaling) en "Kojak"
(helaas ook een serie) niet zo
moeilijk, maar daarna volgden
een serie programma's en die
kwamen allemaal wel uit eigen
keuken. En ze waren de moeite
waard. Het tweede deel uit het
drieluik voor alternatieve ge
neeswijzen, voornamelijk als
informatie. Over natuurgene
zers bestaat nogal wat verwar
ring en enige opheldering kan
dan ook tot de sector waarde
volle dienstverlening worden
gerekend.
Variatie dus. Van de natuurge
nezers naar een reportage over
een motortrial. Overigens is
zo'n trial, een soort concours
hippique voor gemotoriseerde
paarden zou je kunnen zeggen,
in feite veel zindelijker op de te
levisie te vertonen dan bijvoor
beeld de races in AVRO's Rally
Cross.
Om het overlijden van NCRV's
popprogramma Filter Furore
mag nog steeds gerouwd wor
den, maar voor de nabestaan
den is er de grote troost dat er
een aantal "specials" resteren.
De opnamen die gisteravond
werden uitgezonden van het
concert dat de Amerikaanse
Linda Ronstadt samen met
Bonnie Raitt en The Eagles (de
ware representanten van de
country-rock van de Ameri
kaanse westkust westkust) wa
ren prima. Het zou voor een ar
geloze regiseur voor de hand ge
legen hebben om Linda en baar
sappige natuur veelvuldiger in
close-up te nemen. Maar And-
ries Roest richtte zijn aandacht
terecht op het "in beeld bren
gen" van de muziek, met andere
woorden op het volgen van de
instrumenten op het moment
dat ze meer lieten hopen dan al
leen begeleidingsakkoorden.
Daar er in sommige nummers
nog al fiks geïmproviseerd
werd - let opr het ging om een
directe concertregistratie
vergt het een grote oplettend
heid en kennis van de soort mu
ziek om de soms zeer snel wisse
lende wedstrijdjes te kunnen
bijhouden. Roest slaagde daar
in. De informatie die werd bij
geleverd was beknopt maar
voldoende.
FRANS HAPPEL
In "Van gewest steeds gewest EG-schip 1,19.05 uur) vanavond o.a
een reportage uit Boskoop. Zo'n eeuw geleden legden de kwekers in
dat dorp achter hun huis een monstertuin aan, waar voorbeelden van
door hen gekweekte bomen en heesters waren ingeplant. In die tuinen
stonden ook aardige theehuisjes waar de zaken prettig konden wor
den afgehandeld. De Gouwe wordt op het radio-ontvanger gekanali
seerd en de vroegere oever wordt vervangen door beton. Een van die
markante 'theehuisjes zou moeten verdwijnentotdat een actie
groepje zich er mee ging bemoeien.
In Panoramiek (Nederland 1, 22.45 uur) wordt aandacht besteed
aan Mensen en woestijnen"In alle werelddelen gaan ten gevolge
van verwoestijning kostbare landbouwgronden verloren. De Ver
enigde Naties houdt over die problematiek op dit moment een confe
rentie in Nairobi.
WOENSDAG
HILVERSUM I
18.00 Vervolg OVER-
HEIDSVOORL. TROS: 18.30 Nws.
18.41 (S) Big-Band Festival (10).
19.00 (S) Muziektriptiek, van zeven
tot tien. (19.00 Jazz-Sir). 20.00 (S)
Eight o'clock special. 21.00 (S) Kruis
of mol. 22.00 (S) Een mondje Frans.
22.30 Nws. 22.40 Aktua III. 23.00 (S)
Coulissen: licht kunstmagaz. 23.55
HILVERSUM II
VARA: 18.00 Nws. 18.11
Dingen-van de dag. 18.25 (S) Tussen
start en finish; sportprogr. 19.30 (S)
Brassband Magaz. 20.00 Nws. 20.05
(S) Radio Filharmonisch Orkest en
piano. 21.25 (S) Klassieke viool- en
pianomuz. NOS: 22.30 Gamma van
Alpha en Beta. 23.00 (S) Met het oog
od mnrppn. 23.55 Nws
HILVERSUM III
NOS: lts.uj ue vacature-,
bank. 18.10 (S) NOS-maal. 19.30 (S)
Langs de lijn, sport en muz. 23.02 (S)
NOS-Jazz. 2.02 (S) Dat wordt weer
nachtwerk. 4.02-7.00 (S) De achter-
DONDERDAG 8 SEPTEMBER
HILVERSUM I NCRV: 7.00
Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08
(S) Te Deum Laudamus. 7.30 Nws.
7.41 Hier en nu. 7.55 (S) Van
daag...donderdag. 8.24 Trefwoord.
8.30 Nws. 8.36 Gym. v.d. huisvrouw.
8.45 (S) Tot uw dienst. 9.45 (S) Onder
de hoogtezon. 10.30 Nws. 10.33 (S) In
't zilver. progr. voor bejaarden. 12.00
zedienst. 13.15 (S) Metropole Orkest.
13.30 (S) NCRV Globaal. 17.30 Nws.
17.32 (S) Hier en nu.
HILVERSUM II
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Och-
tendgym. 7.20 Op blote voeten;
spelprogr. 8.00 Nws. (8.11 Radio-
journ.) 8.50 Morgenwijding. 9.00
Staat het verenigingsleven weer in
bloei? Inform, progr. 9.35 Waterst.
9.40 Schoolradio. 10.00 Radio La-
waaipapegaai. 10.10 Arbeidsvitami
nen, verzoekplatenprogr. (11.00
Nws. 11.03 Radiojourn.) 11.30 Ron
dom twaalf; een uur allerlie. 12.30
Y'All come, Country and Western-
muz. 13.00 Nws. 13.11 Radiojourn.
13.25 Beursplein 5.13.30 'n Middagje
AVRO, gevar. progr. 17.00 (S) 13-
Speciaal, jeugdprogr. 17.40 De Vrije
Gedachte. 17.55 Meded.
HILVERSUM III
TROS: 7.02 (S) Vaak 's och
tends. 9.03 (S) De Hugo van Gelde
ren Show. 11.03 (S) Gerard de Vries
draait op verzoek. 12.03 (S) Boter,
Klaas en Prijzen. 14.03 (S) Polder-
popparade. 16.03 (S) Europoppara
de.
HILVERSUM IV
KRO: 7.00 Nws. 7.02 (S) Badi-
nerie. 9.00 Nws. 9.02 (S) Aan woor
den voorbij. 9.10 (S) Vokaal Ensem
ble van het Brabants Conservato
rium en Trevor Pinnock, Clavecim-
bel. 9.55 (S) Klassieke- en moderne
orkestmuz. 11.15 (S) Hedendaagse
muz. 12.00 (S) Rondom....Mrs. Amy
Beach. 14.00 Nws. 14.02 (S) Engelse
componisten. 15.00 (S) Kollage.