Meesterschap Ingmar Bergman
in Scenes uit een huwelijk'
Nijmeegse hoogleraar
voorziet KRO-verlies
Nick Vollebregt
(56) verongelukt
POP IN ROTTERDAM
C(jy) vandaag...
toegelicht
Eindelijk ook op de Nederlandse televisie
Euro maakt
werk van En zoekt de
tijdelijk werk
Indonesisch onderzoek
naar „De stille kracht'
mtmmt
{lMl\Rrögramma\
WOENSDAG 24 AUGUSTUS 1977
UTRECHT - De KRO dreigt door
politieke radicalisering en door
het concarrentiebeginsel in de
omroepwet nog meer leden te ver
liezen dan in het verleden al is
gebeurd. Alle Hilversumse zuilen
gezamenlijk worden bedreigd
door het gevaar van vertrossing
en veronicanisering en de polari
sering bij de radio en tv neemt toe.
^rof. dr. J. M. G. Thurlings, KRO-
bestuurslid en hoogleraar epyri-
sche sociologie aan de Katho
lieke Universiteit in Nijmegen,
bracht gisteren deze menging
naar voren in een rede, die hij in
het Utrechtse jaarbeurscongre
scentrum hield ter gelegenheid
van het feit dat de katholieke
bond van ambtenaren ARKA en
de protestantse tegenhanger
NCBO zich in het nieuwe feder
atieve samenwerkingsverband
CFO presenteren.
De vertrossing van de zuilen en de
verwachte afslanking van de
KRO leidt prof. Thurlings af aan
de hand van de resultaten van het
onderzoek naar de vraag: "wat.
gebeurt er als het plan van minis
ter Van Doorn (CRM) wordt uit
gevoerd om het omroeplidmaat
schap vast te koppelen aan het
abonnement op het omroepblad
en het lidmaatschap toegankelijk
wordt gemaakt voor iedereen bo
ven achttien jaar".
Bij een dergelijke dubbele ontkop
peling ondergaat de aanhang van
de diverse omroepen een ingrij
pende wijziging. Volgens prof.
Thurlings zou dit voor de natio
nale omroepstructuur een ver
zwakking van het neutrale deel
betekenen (AVRO, TROS en
Veronica) een versterking van
het linkse element (VARA en
VPRO) en een gevoelige ontzui
ling bij de KRO en NCRV. Bij de
behoudende christenen van de
Evangelische Omroep ziet hij
daarentegen een duidelijk groei
die hij herzuiling noemt.
Bij de dubbele ontkoppeling van
het omroeplidmaatschap zouden
de volgende wijzigingen optre
den. De VPRO groeit van 146.000
naar 384.000 leden, de EO van
142.000 naar 221.000 en Veronica
van 142.000 naar 351.000. Lichte
verliezen voorziet prof. Thurlings
bij de VARA (van 495.000 naar
440.000), terwijl de TROS zou te
ruglopen van 682.000 naar
534.000. Prof Thurlings verwacht
bij dubbele ontkoppeling status-
verlaging van A- naar B-omroep
bij de NCRV (die zou zakken van
502.000 naar 391.000 leden), en bij
de AVRO. Deze laatste, tot nu toe
grootste, omroepzuil zou een
duikeling maken van 825.000
naar 357.000 leden. De KRO zou
bijna gehalveerd worden van
556.000 naar 284.000 leden en
daarmee gevaarlijk dicht de
grens naderen die voor een zoge
heten C-omroep geldt.
In het politieke vlak ziet prof. Thur
lings een stabilisering aan de
kant van de confessionele parti
jen. Bij de omroep mist hij aan
wijzingen, die in de richting van
een dergelijke stabilisering gaan.
Maar zijn oordeel blijkt uit het
feit dat D'66 "uit zijn as is herre
zen" en uit het positiebehoud van
het CDA, dat de confessionele
partijen voorlopig een belang
rijke centrumfunctie zullen ver
vullen. Prof. Thurlings liet in zijn
Utrechtse rede de vraag open in
hoeverre de ontkerkelijkings-
tendenlie wordt afgeremd door
dat de confessionele organisaties,
zich bevindend in het maat
schappelijk midden, een nieuwe
functie krijgen. Bij vak- en stand
sorganisaties signaleerde hij wel
duidelijke ontzuilingsprocessen.
"Scènes uit een huwelijk." Drie jaar geleden schreef In
gmar Bergman dit meesterwerk voor de Zweedse televisie.
Later componeerde hij uit de vijf uur durende produktie
een speelfilm van tweeëneenhalf uur, die vorig jaar ook in
de Nederlandse bioscopen is vertoond. De televisieserie
verscheen inmiddels op het Engelse, Duitse en Belgische
scherm zodat de presentatie van de NOS, beginnend op
woensdag 31 augustus, een beetje als mosterd na de maal
tijd komt. Waarom dan toch een min of meer uitvoerige
verwijzing naar dit drama?
Als voornaamste overweging geldt
dat het stuk ondanks de vele verto
ningen een betrekkelijk klein aan
tal mensen heeft bereikt. Boven
dien is het gegeven zo doortrokken
van een eigentijdse problematiek
dat het die extra aandacht ruim
schoots verdient. Tenslotte mag de
kijkers de serie evenmin ontgaan
vanwege de superbe regie en de
sublieme prestaties van de acteurs.
"Scènes uit een huwelijk" is in zijn
benadering niet typerend voor
Bergman,. Zijn voorkeur voor me
tafysische problemen en het hante
ren van symbolen zijn in dit stuk
nergens terug te vinden. Hij
schreef, vooral tot verrassing van
de velen die hem doorgaans niet
kunnen volgen, een drama van
puur menselijke verhoudingen in
herkenbare situaties tegen de ach
tergrond van een modern maat
schappelijk decor
Wat hij blootlegt is niet het huwe-
Waarom is de NOS zo laat met
het uitbrengen van „Scènes uit
een huwelijk". Nadat Enge
land, Duitsland en België het
drama reeds lang op de televi
sie hebben vertoond? De oor
zaak ligt niet bij de NOS, maar
bij de VARA, de VPRO en de
KRO, die de unieke serie aan
vankelijk hadden geclaimd,
maar van hun claim later om
onbegrijpelijke redenen geen
gebruik wilden maken. Toen
de NOS eenmaal aan de beurt
was om de rechten aan te ko
pen, had Bergman juist zijn
filmversie in de bioscopen ge
bracht. Niet de Bioscoopbond
maar de distributiemaat
schappij besliste toen dat de
NOS met het uitbrengen van
de TV-serie moest wachten.
Kortgeleden werden de rech
ten van de serie verkregen per
donderdag 1 september. Te
neinde de eerste aflevering op
de NOS-avond te kunnen uit
zenden werd dispensatie ver
leend. Op woensdagavond 31
augustus dus de eerste afleve
ring: „Onschuld en paniek".
lijk als instituut, maar de ontoerei
kendheid van de mens die zichzelf
de opdracht geeft lief te hebben
binnen dat huwelijk. Zijn verhaal is
het verhaal van de onmacht, van
het falen, van niet onderkende ver
groeiingen en frustraties. Wat mooi
leek gaat kapot, wat liefde heette
blijkt haat te zijn of leidt daartoe.
De ambtenaar van de burgerlijke
stand kan een gelofte afdwingen
van eeuwige trouw, maar geen ga
rantie bieden voor het keren van
onbekende gevaren die elk huwe
lijk bedreigen. Vandaar de titel van
de eerste aflevering: Onschuld en
paniek. De onschuld is het oge
nschijnlijke geluk van een comfor
tabel levend echtpaar, tien jaar ge
trouwd, in de dagelijkse relatie
overtuigd van zijn wederkerige
liefde De paniek is de confrontatie
met de nooit eerder opgemerkte
splijtram die zich plotseling open
baart met alle rampzalige gevolgen
van dien.
Interieur
Johan en Marianne. Hij is docent
aan een psychotechnisch instituut,
zij is advocaat. Tesamen met hun
dochters leiden zij een plezierig le
ven door geen enkele irritatie ver
stoord. Zó lijkt het. Het stuk begint
direct al met een geniale vondst.
Ingmar Bergman laat een verslag
geefster van een damesblad opdra
ven die het "ideale echtpaar" komt
interviewen. In de antwoorden ligt
al de kiem
Het drama verschuift naar een
avondje vriendenbezoek. Peter en
Katarina zijn zakelijk geslaagd,
maar hun huwelijk is een gruwel.
Zij zijn aan elkaar vastgeketend
door onverbreekbare geestelijke en
materiële banden en daarom kwet
sen zij elkaar diep in hun pogingen
van elkaar los te geraken. Peter en
het onheil zonder dat Katarina doen even denken
voelt het al eerder: "Ik heb de idee
dat ik niet echt meer ben, dat jij niet
de betrokkenen het signaal
staan. Johan vertelt over de sfeer
van liefde en vrede in het gezin,
over de sexualiteit waar niets aan
mankeert, over het succes in beider
carrière. Waarschijnlijk meent hij terugschrikken en het dus niet wil- teit,
wat hij zegt, maar zijn toon is vlak, len bewijzen. Dan blijft het
ontwijkend. Hij neemt een loopje deren
met de verslaggeefster, maar in treiter
feite ook met zichzelf. Marianne fungeren Peter
reageert onzeker, wil wel serieus onheilsbodem v
zijn, maar beseft dat zij haar liefde °°k het "gelukkige"
spoedig zal treffen.
geluk niet onder woorden kan
brengen, dat zij niet kan uitleggen
wat specifiek is voor hun ideaal AbortllS
samenzijn. Het begin van de twijfel
breekt door.
echt meer bent en de kinderen niet.
Het kind dat ik krijg is echt." Maar
later sust ze zichzelf in slaap met de
gedachte: LATER SUST ZE
ZICHZELF IN SLAAP MET DE
GEDACHTE: "Het ging niet om het
kind. Het ging om jou en mij." Dus
lijkt de abortus gerechtvaardigd.
Maar hoe rampzalig is ook deze
vergissing. Marianne krijgt ver
schrikkelijk spijt. Waarom, waar
van? Ingmar Bergman laat het
echtpaar graven. Naar zijn identi-
de oorsprong van zijn lief-
:ijn beweegredenen in al-
het elkaar geestelijk lerlei zaken. Wat er voorlopig rest is
In het stuk van Bergman de wanhoop, het onbegrip, het mij-
Katarina als de lenver uit elkaar groeien zonder
het noodlot, dat precies te weten waarom. Alle intel-
echtpaar ligentie ten spijt. Zijn alleen de
eenvoudigen van geest nog in staat
tot ware liefde?
chtpaar uit het stuk "Wie
voor Virginia Woolfmaar er is een
belangrijk verschil. De man en de
vrouw uit "Virginia Woolf' houden
zo intens van elkaar dat zij er van
Klasse
De regie van Bergman en het spel
van Liv Ullman en Erland Josep-
hon zijn van een grote klasse. Zoals
Bergman een plagerijtje binnen
een spelmogelijkheid van tien mi
nuten uitbouwt tot een slaande ru
zie is weergaloos. Zoals hij de ex
pressie van handen in het drama
betrekt en de wisselingen in de
mise en scène aanbrengt, daar kan
men alleen maar ademloos naar
kijken.
"Scènes uit een huwelijk" komt
vanaf 31 augustus elke woensdag in
zes afleveringen op het scherm. De
eerste vijf duren ongeveer 45 minu
ten, de laatste aflevering neemt 50
minuten in beslag. Na de laatste op
5 oktober wordt een door het
Duitse tv-station ZDF gemaakt in
terview met Liv Ullman uitgezon
den.
Enkele weken later ontdekt Ma
rianne tot haar verrassing dat zij
zwanger is. Johan accepteert het
vriendelijk, maar alle geestdrift
ontbreekt. Na een diepgaand gesp
rek besluiten beiden tot een abor
tus. Zij proberen de zaak licht op te
nemen, maar tegen de verwachting
in raakt Marianne in gewetens
nood. Het gif van de vervreemding
begint zich te verspreiden. De abor
tus staat niet op zichzelf. Marianne
DJAKARTA/DEN HAAG - Het
Indonesiche ministerie van Buiten
landse Zaken heeft de ambassade
HILVERSUM - De 56-jarige Nick
Vollebregt uit Laren is als gevolg
van een verkeersongeval in een
ziekenhuis in zijn woonplaats over
leden.
Vollebrecht, di
Filmacteur
Cabot (59)
overleden
jazzmusicus was, maar in 1956
overstapte naar het horecawezen,
kreeg internationale bekendheid
omdat vanuit zijn zaak in Laren tal
loze radio-uitzendingen met vaak
oorsprong wereldberoemde jazzmusici wer-
den verzorgd. Daardoor groeide hij
uit tot de leidende figuur in het jazz
leven in het Gooi en de wijde om
geving.
Vollebregt liep levensgevaarlijke
verwondingen op toen een person
enauto, waarin hij meereed, in Bla-
ricum maandag frontaal tegen een
vrachtauto botste. Hij overleed en
kele uren later.
Dat is geen loze kreet. Daag ons maar eens uit.
EVRO maakt er werk van
40 vestigingen:
Leiden, Kort Rapenburg 12a,
071 -14.23.47
i uitzendbureau
VICTORIA - De acteur Sebastian
Cabot, die bekend is geworden
door films als Kismet" (1955) en
„Time Machine" (1960), is gisteren
na een hersenbloeding in Victoria
in de Canadese provincie British
Columbia overleden. Hij was 59
jaar.
De uit Londen afkomstige Cabot
kwam in 1955 naar de Verenigde
Staten. Hij speelde ook verschei
dene rollen voor televisie. In zijn
Europese jaren trad hij op in Britse
films als „The captains paradise",
„Ivanhoe", „Othello", „Romeo and
Juliet" en „Tony draws a horse".
in Den Haag gevraagd een onder
zoek in te stellen naar de inhoud
van „De stille kracht", een tv-
bewerking van het boek van Cou
perus die geruime tijd geleden door
de Nederlandse televisie is uitge
zonden.
Volgens bepaalde inlichtingen zou
de deze scènes bevatten die „bele
digend" zijn voor Indonesië. Indien
dit zo is, dient de Indonesische am
bassade in Den Haag „alle noodza
kelijke stappen" te nemen, aldus is
in Djakarta meegedeeld.
Op de Indonesische ambassade in
Den Haag wist men gisteren nog
niets af van een verzoek om een on
derzoek. Men herinnerde er echter
aan dat 'de Indonesische filmpro
ducent Tutymupia thans in Neder
land is om contacten te leggen voor
een Nederlands-Indonesische co-
produktie van „De stille kracht"
voor vertoning in bioscopen, die
gebaseerd is op het script van het
tv-spel. Voordat met de produktie
kan worden begonnen, dient het
script (van de film) door het minis
terie, van Voorlichting in Djakarta
te zijn goedgekeurd.
NEDERLAND I
18.15 - Duits, les 13 (TELEAC)
18.45 - Fabeltjeskrant (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - Van gewest tot gewest (NOS)
19.50 - les Automises (NOS)
21.15 - La rosette arrosee (NOS)
21.35 - Journaal (NOS)
21.50 - Den Haag vandaag (NOS)
22.05 - Studio sport (NOS)
22.50 - Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45
18.55
19.04
19 29
20.00
20.25
20.30
21.00
22.30
22.45
Fabeltjeskrant (NOS)
Journaal (NOS)
Jouw beurt (NOS)
Kenmerk (NOS)
Journaal (NOS)
5 Minuten-film van de Stichting Fed. Sociaal Pedagogi
sche Zorg voor Zwakzinnigen (SOCUTERA)
Muziek uit 't hart (NCRV)
Spel zonder grenzen (NCRV)
Muzikale meditatie (NCRV)
Journaal (NOS)
DUITSE TV
DUITSLAND I
17.15 Journaal. 17.20 Operafragmen
ten. 18.05 Kinderserie. 18.55 Journaal.
(Regionaal progr. NDR: 19.00 18.00 Uhr
Journaal 19.30 Aktualiteiten. 19.45
Zandmannetje. 19.55 Nordschau Maga-
zin. 20.26 Wer einmal in Verdacht gerat
20.59 Programmaoverz. WDR" 19 00
Nws. uit Noordrijnland Westfalen 19.05
Programmanformatie ansluitend: Oma
bitte kommen. Aansluitend Tekenfilm.
19.15 Reportage. 20 15 Aktualiteiten.
20.45 4tel vor 8). 21.00 Journaal en weer
bericht. 21.15 Filmreportage. 22.00 Spel-
progr. 23.30 Journaal, kommentaar en
weerbericht. 23.50 Sport. 0.35 Journa
al
DUITSLAND II 17.25
Zwemles. 17 35 Seiben kleine Australiër.
18.00 Journaal. 18.10 Natuurserie.
18.40 Aktualiteiten en muz 19.20 Kein-
Pardon fur Schutzengel. 19.55 Geschich-
ten aus der Geschichten. 20.00 Journaal.
20.30 Kennen Sie die Lindemanns. 21.15
Informatief progr. 22.00 Journaal. 22.15
Auch die Engel essen Bohnen. 0.015
Journaal.
DUITSLAND III
gionaal nws. Geza
en NDR: 21.00 Jou
21.15 Der Tolpatsch. 22.45 Wie man free
jazz spielen kann. 23.30 Dokumentaire
0.15 Journaal.
BELGISCHE TV
BELGIË VLAAMS
18 45 Tekenfilmserie 18.50 De on
zichtbare. 19.40 Mededelingen en weer
bericht 19.45 Journaal. 20 15 Opera en
Belcanto. 21 05 Spel zonder grenzen.
22.25 Journaal.
TV-morgen
NEDERLAND 1
15.00 De Waltons, tv-serie (EO)
1Y.00-16.25 Schooltelevisie
(NOS-NOT).
Op 21 mei zond de NCRV de film "Muziek uitthanuit. waarin de
Nederlandse kijkers kennis konden maken met de honderdtwintig
muzikanten van deJosti Band, het orkest van geestelijk gehandicap
ten van "Hooge Burch" uit Zwammerdam. De uitzending werd goed
bekeken en bijzonder hoog gewaardeerd. De reacties bleven niet uit.
Niet minder dan twaalfduizend langspeelplaten met muziek van de
band werden besteld. De opbrengst zal o.m. worden gebruikt voor de
aanschaf van nieuwe instrumenten. Naast deze bestellingen en giften
kwamen ook zeer veel verzoeken binnen om een herhaling
De NCRV zendt het programma vanavond om 2030 op Nederland II
nog eens uit. Bij deze uitzending blijft het overigens niet. Want naast
een aantal andere programma's van de Nederlandse omroep is Mu
ziek uit het hart" ook naar Amerika gezonden om daar mee te dingen
naar de internationale Emmy Award, de hoogste onderscheiding die
een televisieprogramma krijgen kan.
"Les atomisés" is een tv-spel naar een draaiboek en in de regie van
de Fransman Gerard Poitu, dat voor Nederland de titel "Aan stra
lingsgevaar blootgesteld" heeft meegekregenAanleiding voor deze
produktie vormde een ongeluk met een proefreactor in Joegoslavië in
1958 waarbij een hoeveelheid radio-actief materiaal vrijkwam. Zes
technici werden besmet. Vijf van hen zo ernstig, dat de medische
i staat leek hun leven te redden. De
hadden blootgestaan gold als dode-
im de Curie-stichting in Parijs de
tor een beenmergtransplantatie die
tot dan toe alleen nog maar als experiment bij kleine dieren was
uitgevoerd. "Aan stralingsgevaar blootgesteldreconstrueert het
ongeluk en de gevolgen aan de hand van gesprekken met getuigen en
met de artsen die de operaties uitvoerdenOp Nederland I; 19.50 uur.
wetenschap in die dagen niet i
hoeveelheid straling waaraan z
lijk. In die hopeloze situatie n
verantwoordelijkheid op zich i
De N.H. Kerk in Katwijk vormt een van de onderwerpen van het
NOS-program ma "Van Gewest tot Gewest"; vanavond op Nederland
119.04 uur.
ROTTERDAM - Drie
opmerkelijke popconcer
ten zullen* in september
en oktober in Rotterdam
worden gegeven. In de
grote zaal van De Doelen
zal op 7 september de En
gelsman Peter Gabriel
optreden, de ex-
leadsinger van de forma
tie Genesis. Nadat Ga
briel Genesis verlaten
had, maakte hij een solo
elpee die opviel door een
grote variatie aan ver
schillende muziekstijlen.
Door wie Gabriel in De
Doelen wordt begeleid is
op dit moment nog niet
bekend.
In het Sportpaleis Ahoy is
er op 24 em 25 september
een concert van de be
faamde Britse formatie
Yes, met Rick Wakeman
op keyboards als vervan
ger van Patrick Morasz.
Ook in Ahoy op 5 oktober
een concert van de eve-
De 78-jarige filmacteur Walter
Pidgeon is ernstig ziek en voor zijn
neens uit Engeland af
komstige groep Super
tramp. Dat zou een groot leven wordt gevreesd,
spektakel kunnen wor- Pidgeon is vooral bekend gewor
den, aldus de eerste be- den in de film „Mrs. Minniver" die
richten die spreken over het; verhaal vertelt van een Engels
een drie-dimensionale gezin in oorlogstijd. (Mevrouw
diashow en een krank- Minniver was de Amerikaanse ac-
zinnig mooi spel met trice Greer Garson).
licht
HILVERSUM I
18.30 Nws. 18.41 (S) Big-Band Fes
tival. 19.00 (S) Muziektnptiek van zeven
tot tien. 19.00 Jazz-sir. 20.00 Eight
o'clock. 21 00 Kruis en mol 22.00 (S) Een
mondje Frans. 22.30 Nws. 22.40 Aktua 3.
23.00 (S) Coulissen. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
18 00 Nws. 18.11 Dingen van de
dag. 18.25 (S Tussen start en finish. 19 30
Brassband Magazine Amusement-
sprogr. 20.00 Nws. 20.05 Radio Filhar
monisch Orkest en piano NOS 22 30
Gamma van Alpha en Beta. Nws.'uit de
wereld van wetenschap en technologie
23.00 (S) Met het oog op morgen. 23.55
Nws.
HILVERSUM III
NOS 18.03 De vacaturebank. 18.10
(S) NOS-maal. 19.30 (S) Langs de lijn:
sport en muz. 22.55 Mededelingen. 23.02
(S) NOS-jazz. 0.02 (S) Take it easy. 02.02
(S) Dat wordt weer nachtwerk. 04.02 (S)
HILVERSUM I
DONDERDAG 25 AUGUSTUS
NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Het le
vende woord. 7.08 (S) Te Deum Lauda-
mus: gewijde muz. 7.30 Nws. 7.41 Hier en
nu. 7.55 (S) Vandaag...donderdag. 8.24
Trefwoord. 8.30 Nws. 8.36 Gym. v.d.
huisvrouw. 8.45 (S) Tot uw dienst klass.
muz. 9 45 (S) Onder de hoogtezon. 10.30
Nws. 10.33 (S) In 't zilver, progr. voor
bejaarden. 12.00 (S) De Kilima Ha-
waiians Show. 12.'15 Boer en tuinder.
12.26 Meded. voor land- en tuinbouw
12.30 Nws. 12.41 Hier en nu. 12.55 (S) Een
mens te zijn op aarde, gebedsdienst.
13.30 (S) NCRV-Globaal, gevar. progr.
(15.30 Nws.) 17.30 Nws. 17.32 Hier en
HILVERSUM II AVRQ
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 Op
blote voeten. Spelprogr. (8.00 Nws. 8.11
Radiojourn.) 8.50 Morgenwijding. 9 00
Waarom stierf Leon, docum. 9.35 Wa-
terst. 9.40 Schoolradio. 10.00 Radio La-
waaipapegaai. 10.10 Arbeidsvitaminen.
(11.00 Nws. 11.03 Radiojourn.) 11.30
Rondom twaalf. Gevar. progr. 12.30 Y'all
come, Country and Westernmuz. 13.00
Nws. 13.11 Radiojourn 13.25 Beursplein
5. 13.30 'n Middagje AVRO gevar. progr.
17 00 (S) 13 Speciaal; jeugdprogr. 17.40
Nederlands-Israelitisch Kerkgenoot
schap. 17.55 Meded.
HILVERSUM III TROS
7.02 (S) Vaak 's ochtends. 9.03 (S) De
Hugo van Gelderen show. 11.30 (S) Ge
rard de Vries draait op verzoek. 12.03 (S)
HILVERSUM IV KR0
7.00 Nws. 7 02 (S) Badinerie: klass. muz.
9.00 Nws. 9.02 (S) Aan woorden voorbij.
9.10 (S) Drie Victoriaanse componisten.
10.25 (S) Drie Finse componisten uit de
20e eeuw. 11.05 (S) Der Cornet, van
Frank Martin. 12.00 (S) Rondom de film
(1). 14.00 Nws. 14.02 (S) Pianomuz. 15 00
(S) Kollage, van alledaags en zeld-