Piet Veenstra: "We
moeten uit de put
SABA
ffiÏDl jHÖgrMÜM I
toegelicht
Kosten.
Nieuwe artistiek directeur Residentie Orkest:
LIGTVOETI
GANGETJE
Sobere reconstructie
liturgisch drama in
Leidse Pieterskerk
(Wjvandaag^
DONDERDAG 7 APRIL 197
DEN HAAG (ANP) - Het bestuur
van de stichting "Het Residentie
orkest" heeft de benoeming van
Piet Veenstra (53) tot artistiek di
recteur van het orkest voorgedra
gen aan B en W van Den Haag. Sa
men met dirigent Ferdinand Leit-
ner en zakelijk directeur mr. H.B.
van der Meer zal Veenstra met de
uitvoering van het beleid van het
residentie-orkest worden belast.
Piet Veenstra kwam in 1945 als
cellist in het Residentie-orkest
Sinds de artistieke commissie be
staat (1969) zit hij erin. Sedert 1971
was hij behalve cellist ook pro
grammacoördinator.
DEN HAAG (SP) - Voor Piet
Veenstra verandert er eigenlijk
niet veel. Als programma-
coördinator en hardwerkend lid
van de inmiddels ontbonden ar
tistieke commissie haalt hij al
enige jaren kastanjes uit het vuur.
En wat Veenstra als nijver str
ijkende cellist betreft, met het
aanvaarden van de post van ar
tistiek directeur van het
residentie-orkest heeft hij weli
swaar de cellogroep van het
orkest verlaten, maar voor zo'n
beweeglijke muzikant als hij is er
altijd elders nog wel een graantje
mee te pikken.
Zo trad hij woensdagavond met een
aantal mede-orkestleden op in
een wijkcentrum in Mariahoeve
en wie zullen winkelende Hage
naars morgenochtend tussen tien
en twaalf in een lunchroom van
Vroom en Dreesmann ontwaren?
Juist, Piet Veenstra, een van de
zes musici van het Residentie-
Orkest die op die plaats af en toe
vriendelijke salonstukjes, soms
zelfs Haydn of Mozart, ten gehore
brengen.
De artistiek leider die in een
warenhuis voor achtergrond
muziek bij moorkoppen en slag-
roompunten zorgt. Typisch het
Residentie-Orkest in de mede
door Veenstra ontwikkelde
formule-orkest-nieuwe-stijl.
Piet Veenstra: "Het huidige systeem van abonnementen moet weg
Omverwerpen
We gaan met Veenstra even terug
naar 1970. De jonge artistieke
commissie van het Residentie-
Orkest (een groep orkestmusici,
de directeur en een vertegen
woordiger van het bestuur) deed
van zich spreken. "We waren toen
in de roes van het omverwerpen",
zegt Veenstra. "Die heerschappij
van de dirigenten, daaraan moest
maar eens een eind komen. Wij,
en daarmee bedoel ik de or
kestmusici. zouden zelf bij het
repertoire dat we wilden spelen
wel de geschikte dirigenten zoe
ken. Dus niet, wat gewoonlijk
gebeurt, een dirigent vragen en
hem het programma laten
samenstellen. Een vaste
dirigent? Dat hoefde niet meer.
Maar van die gedachte zijn we
terug gekomen. We hebben
gemerkt dat een orkest toch niet
zonder het constructief werken
onder een bepaalde dirigent op
langere termijn kan. Nu koersen
we op een middenweg. We
hebben Leitner als chefdirigent
voor een bepaald deel van het
repertoire en daarnaast willen we
met andere min of meer ges
pecialiseerde dirigenten voor an
dere delen van het repertoire
werken".
Veenstra beaamt dat de onrustige
achterliggende jaren (dirigen
tenprobleem, zalenprobleem, het
verbreden van de activiteiten)
ook in negatieve zin een stempel
op de prestaties van het
Residentie-Orkest hebben ged
rukt: "Veel dingen doen en kwa
liteit handhaven, het een kan een
gevaar voor het andere zijn. We
hebben in de laatste jaren alles
tegen gehad wat een orkest maar
tegen kan hebben. Mede
daardoor zijn we nu in een soort
put gezakt. We kunnen ons nu op
het punt van kwaliteit geen
risico's permitteren".
Abonnementen
Betekent dit dat het Residentie-
Orkest na roerige activiteiten nu
naar consolidatie streeft?
Veenstra: "Ja en nee. Als je bedoelt
dat we de zaak goed in de hand
moeten zien te houden, dan is dat
waar. Maar de ontwikkeling van
het beleid, de richting die het or
kest uit wil, gaat verder. Ik zou
zelfs zo ver willen gaan dat we in
de toekomst het huidige systeem
van abonnementen afschaffen. Ik
ben een voorstander van een
programmering in projecten,
geconcentreerd rond bepaalde
componisten of meer algemene
onderwerpen.
Een andere ontwikkeling waar we
aan werken omvat de inbreng
van de eigen musici. In verband
daarmee is ook de artistieke
commissie ontbonden. We
wilden niet langer de situatie
waarin een pressiegroepje een
visie opdringt. De artistieke
commissie is als het ware terug
geschoven in het orkest. Er zijn
Door Aad van der Ven
nu werkgroepen uit het orkest
gevormd die bepaalde on
derwerpen bij de kop nemen en
die gaan onderzoeken wat we als
orkest daaraan kunnen doen. Een
paar voorbeelden: het werken
met amateurs, het geven van
jeugdconcerten, het gebruik van
historische instrumenten, de be
nadering van het publiek, de
buiten-Europese muziek. Op die
manier kan een orkest van bin
nenuit iets ontwikkelen dat min
der met concertbedrijf en meer
met muziekleven te maken
heeft".
Waarom nu die functie van artistiek
leider? Past die binnen die ont
wikkeling?
Veenstra: "Ik had natuurlijk zoals
dat heette programma-
coördinator kunnen blijven en in
het orkest verder gewoon cello
kunnen spelen. Voor het orkest
zelf had dat weinig uitgemaakt.
Maar het gaat nu even over de
onderhandelingspositie naar bui
ten.
Moet je je voorstellen dat er na de
orkestrepetitie een orkestlid -
dus ik - op de al dan niet be
roemde gastdirigent afstapt en
zegt ik wil even het programma
van het volgende seizoen met u
doornemen. Dan denkt zo'n diri
gent: wat moet die kerel, laat die
naar huis gaan om zijn partij te
studeren. Die gang van zaken
heeft al heel wat kwaad bloed
gezet bij dirigenten die onze
werkwijze niet zo goed begrepen
of die gewoon niet accepteerden.
Daarom, gewoon om de on
derhandelingspositie te verbete
ren speel ik niet meer in het
orkest en ben ik artistiek leider
geworden".
Overtuigend
"riks-concert'''
Mary Stanton
LEIDEN - De serie rijksdaal
derconcerten van K O werd
gisteravond onder grote be
langstelling afgesloten met een
recital van de Amerikaanse
pianiste Mary Stanton. Zij
begon met Busoni's beroemd,
zelfs berucht geworden bewer
king van Bachs Chaconne uit de
2e vioolsuite. De pianiste deed
een mijns inziens geslaagde po
ging een brug' te slaan tussen de
muzikale werelden van com
ponist en bewerker, door strak
heid en doorschijnendheid met
mate te larderen met een
romantisch-decadent toucher
en pedaalgebruik.
Ook Beethovens sonate op 111
klonk overtuigend, hoewel ik
persoonlijk een introverter ver
tolking prefereer. Geheel in het
beeld dat wij van Schubert
hebben paste Mary Stantons in
terpretatie van de helaas zelden
gehoorde Grazer fantasie, een
werk dat waarschijnlijk ten
offer is gevallen aan de nu zo
verguisde salonromantiek. Het
recital werd besloten met de
sonate van de Argentijn Ginas-
tera, die toevallig vandaag zijn
zestigste verjaardag viert. Bij
mijn weten had ik het werk
nooit eerder gehoord, maar het
had zoveel herkenningspunten
dat epigonisme een
zachtzinnige kwalificatie is;
daar kon zelfs het spel van
pleitbezorgster Mary Stanton
niet veel aan veranderen.
RON HARMS
ADVERTENTIE
HOREN, ZIEN
EN ZEKER ZIJN BIJ:
LEIDEN TEL. 071-140041
-ADVERTENTIE-
Europa's mooiste
Bloementuin,
Een bezoek aan
de Keukenhof.
Dat is 28 hectare
ontluikend voor-
Duizend en één
verschillende
bloemen in
bloei. Een tripje
naar de Keuken
hof in Lisse.
't Mooiste plan dat
j deze week
kunt maken.
Keukenhgf Kleuren
vragen om Kodakfilm
Wereldomroep
is verontrust
HILVERSUM - Bestuur en directie
van de W.O. (Radio Nederland
Wereldomroep) bezinnen zich op
de mogelijkheden tot eventuele be
zuiniging, indien de minister van
CRM zijn brief van 14 december
1976 gestand zou doen.
In deze brief heeft de minister de
Wereldomroep aangezegd dat er in
drie jaren tijd f 5 miljoen dient te
worden bespaard. De
Wereldomroep heeft hiertegen
onmiddellijk protest aangetekend
en de minister verzocht om een on
derhoud op korte termijn. De aan
gezegde bezuiniging komt-voor de
Wereldomroep, aldus hoofd
directeur Acda, op de tweede
plaats. Veel belangrijker is dat het
W. O.-zenderpark Lopik na twintig
jaar nodig moet worden vervangen.
Op een dringend verzoek hierom
antwoordde de minister tot nu toe
niet, evenmin als op de vraag om
een gesprek. Indien het zenderpark
niet spoedig wordt vernieuwd, zegt
de heer Acda, dan is de activiteit
van de Wereldomroep dermate be
dreigd, dat het werk met of zonder
bezuinigingen niet meer kan door
gaan.
Zich bezinnende op de kansen op
eventuele noodzakelijke bezuini
ging denkt men het opschorten van
uitzendingen in de Afrikaanse taal,
gericht op Zuid-Afrika, opheffing
van het dagelijks kwartier lange
relay programma in de Nederlandse
taal, gericht op Noord- en Zuid-
Amerika en het opgeven van het
extraprogramma voor de Neder
landse Antillen.
TILBURG (ANP) - Tot en met 17
april is in het Nederlands Textiel
museum te Tilburg de tentoonstel
ling "De Gouden Naald" te bezich
tigen. De expositie bestaat ui 45
wandkleden, door een jury gekozen
uit vele honderden inzendingen
van niet professionele naaldvoer-
sters in de strijd om de trofee "De
Gouden Naald.
HILVARENBEEK (ANP) - In het
strandpark van recreatiecentrum
"De Beekse Bergen" heeft Tante Pol-
lewop (Maya Bouma), die samen
met Ton van Duinhoven de
hoofdrollen vertolkt in de televi
siebewerking van Godfried
Bomans' "Pa Pinkelman en Tante
Pollewop", het nieuwe seizoen
geopend. Ter gelegenheid van deze
gebeurtenis kreeg de gistermorgen
geboren kameel de naam "Pol
lewop". Rechts op de foto bedrijfs
leider Tong.
Zawadsky overleden
MOSKOU (AP) - Joeri Zawadsky,
de directeur van het Sowjet-
Theater in Moskou, is op 82-jarige
leeftijd overleden, aldus is gisteren
bekend gemaakt door het
Russische persbureau Tass. De
doodsoorzaak van Zawadsky, die
in 1940 directeur werd van het
theater, werd niet door Tass ver
meld.
In het overlijdensbericht, dat was
ondertekend door de Russische
leider Leonid Breznjew en andere
vooraanstaande staatsfunctiona-
rissen, werd Zawadsky geprezen
voor zijn werk dat "het
socialistische realisme in de kunst
heeft bevorderd".
LEIDEN - Een reconstructie van
het liturgisch drama, zoals dit op
hoogtijdagen in de Middeleeuwen
in de Franse kerken, en later in
Italië als "rappresentazione sacra"
werd opgevoerd, lijkt een uitemate
moeilijke zaak, omdat zowel van de
muziek als van de uitbeelding van
het gebeuren weinig bewaard is
gebleven.
Dr. Anne Kish, directrice van de
"School of Orpheus", tevens com
poniste, musicologe en violiste
heeft een bewerking gemaakt van
twee van deze "drames
liturgiques": "Planctus Mariae" en
"Visitatio Sepulchrirespectieve-
Vragen ovèr het rendement van uw gasapparatuur
beantwoorden wij graag en gratis. Tenslotte
is het leven al duur genoeg.
Uw Gas- of Energiebedrijf
(ook voor advies en documentatie)
lijk uit de 14de en 12de eeuw, en
heeft deze gisteravond in de
Pieterskerk met een kleine groep
excellente zangers en zangeressen
zeer stijlvol ten tonele gebracht.
Voor zover mogelijk waren bewe
gingen ontleend aan oude afbeel
dingen van hand- en
hoofdhouding. Niettemin, hoe
serieus ook voorbereid, moet het
slechts een benadering blijven. In
dit gestileerde, heel sobere geheel,
vielen de dansen van Madeleine
Lytton, die meer deden denken Uit
euritmie dan aan de Mid
deleeuwen, wat uit de toon.
'Uit muzikaal en uit muziekhisto
risch oogpunt was dit echter wel
een gebeuren van de eerste orde,
dat helaas niet de aandacht heeft
gekregen, waarop men had mogen
hopen. Een herhaling zal daarom
binnenkort nog plaats hebben in
een van de Leidse musea.
Het Leids Kamerkoor verleende
medewerking met de Paassequens
"Victimae paschali" en met het op
"Visitatio sepulchri" volgende "Te
Deum".
NEDERLAND I
18.15 - Gesprekken met hulpverleners, les 6 (Teleac)
18.45 - De Bereboot (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - De kinderkrant (EO)
19.30 - Mattheus Passion, door het Utrechts Symf. Orkest (EO)
20.50 - Journaal (NOS)
21.05 - Mattheus Passion, deel 2 (EO)
23.00 - Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.40 - Lied van de week (IKON/NCRV)
18.45 - Toeristische tips (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.05 - Tom en Jerry, tekenfilm (KRO)
19.35 - Dunderklumpen (KRO)
19.35 - Cijfers en letters, kwis (KRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20.25 - Rondje Theater (KRO)
21.15 - Brandpunt (KRO)
21.55 - Een man voor ieder uur, tv-film (KRO)
23.50 - Journaal (NOS)
Drie uur is toch wel een hele zit
voor een herhaling in een klap
van een documentaire over de
jaren twintig en dertig die de
VPRO in 1971 nog in zeven
deeltjes had uitgezonden. De
verrassing van toen was er wel
een beetje af.
In de tussenliggende zes jaar is
al vaak van dit oude filmmate
riaal gebruik gemaakt. Eergis
teren nog door de VARA voor
„Voorwaarts en niet vergeten",
hoewel het natuurlijk vreemd is
dinsdag een slonzige man zijn
onderbroek te zien uithangen
bij de arbeidersomroep om
streeks 1911 en woensdag het
zelfde intieme wasgoed waar te
nemen als tijdsdocument van
de VPRO uit de jaren twintig.
Maar zoals Jan Blokker gistera
vond al met melancholieke
stem meedeelde: er is eigenlijk
niets veranderd, dus dat zal dan
van dat stukje langgepijpt tex
tiel ook wel gelden.
Je kunt zo'n documentaire op
twee manieren bekijken op z'n
minst. De ene manier is: zo lie
pen de mensen er bij, zo zagen
steden en dorpen, notabelen en
sjouwers, bos en beemd er uit,
en wat lekker rustig was het als
er tenminste niet gemarcheerd,
gejuicht of uiteengeslagen werd.
De andere manier is: nu je de
plaatjes al kent, eens wat nauw
keuriger naar het commentaar
luisteren. Wat de vorige keren
niet zo opviel, omdat het over
zeven aparte programma's was
uitgesmeerd, dat was de toon.
Niet zozeer de toon waarop Jan
Blokker de teksten uitsprak,
maar de toonzetting van die
teksten zelf.
Hier werd de recente historie
voor eenvoudigen verklaard
door het „denkend deel der na
tie"". Half solidair met het verle
den, maar tegelijk mijlen ver
verheven boven die middelma
tige beuzelpraat en romanti
sche dadendrang van toen.
G. A. VAN DONGEN
Zeldzame
Stradivarius
geveild
NEW YORK (AP) - Een zeldzame
ingelegde viool die in 1709 door An
tonio Stradivarius werd
vervaardigd is op een veiling van
muziekinstrumenten voor 170.000
dollar verkocht aan de Newyorkse
kunsthandelaar Jacques Francais.
Dit is op een na het hoogste bedrag
waarvoor een stradivarius ooit is
geveild. In 1971 werd een stradiva
rius voor 210.000 dollar geveild.
Het instrument was afkomstig uit
het bezit van wijlen Carl E. Tan-
newitz, die zelf een begaafde
amateur-pianist en vioolspeler was.
Tannewitz kocht de viool, die be
kend stond als de "Greffuhle str
adivarius" (naar graaf de Greffuhle
uit Parijs die de viool in 1882 kocht)
in 1962 in Zurich.
Brandpunt geeft vanavond een uitgebreide analyse van de Belgische
politiek. Dit in verband met de verkiezingen, die in België op 17 april
worden gehouden. Er zijn interviews met premier Tindemans en
oppositieleider Willy Claes.
Voorts is er een reportage over bedrijfssluitingen in Zuid-Limburg
ten gevolge waarvan oud-mijnwerkers voor de tweede maal moeten
worden omgeschoold. Een andere reportage geeft een indruk van
ervaringen met het werken aan de lopende band. Aan het woord
komen een werknemer en een maatschappelijk werkster.
HILVERSUM I
Van onze corresp. 18.30 Nws. 18.41 We
reldpanorama. 18.53 Zojuist verschenen.
Boekennieuws. 19.00 (S) Leger des
Heilskwartier. 19.15 (S) De wereld zingt
Gods lof. 20.00 (S) Johannes Passion
BWV 245, van J.S Bach. Uitgevoerd
door het Concertgebouw Orkest, Colle
gium Vocale uit Gent, het Nederl. Ka
merkoor en solisten. 22.10 Liever geen
bezoek, geen bloemen...maar daarna?
22.30 Nws. 22.40 Hier en nu. Aansl. Poli
tiek Weekoverz. 23.00 Rondom het
woord. 23.25 (S) Jazztime. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
AVRO: 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. PP-
18.20 De PSP. IKON: 18.30 Kleur; in
form. over zaken van kerk en samenle
ving. AVRO: 19.00 AVRO's sportpano-
22.00 (S) Omroep Kamerkoor;
Markus-Passion. 22.20 Aspecten; kun
strubriek. NOS: 23.00 (S) Met het oog op
morgen met om 23.05 Aktual.overz.
Radio-Tv; 23.20 Den Haag vandaag.
23.52 Even ontspannen voor het slapen
gaan....yoga. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.03 De vakaturebank. 18.10 (S)
NOS-maal. TROS. 19.02 (S) Poster. 20.02
(S) Soulshow. 22.02 (S) Sesjun. 23.02 (S)
Close up. 0.02 (S) De Hugo van Geld
erenshow met LP-werk. 1.02 (S) De
nachtwacht.
HILVERSUM 1 vrijdag 8 april
KRO: 7.00
Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08 (2)
Gevarieerd progr. met lihte muz. (7.30
Nws.) 8.30 Nws. 8.35 Gymnastiek voor de
huisvrouw. 8.44 (S) Gevarieerd progr.
met lichte muz. (10.30 Nws. 11.00 (S) Ge
vangenisbewaarders gisteren en van
daag. Gesprek. 11.59 Bericht Vastenak-
tie. 12.00 (S) Gevarieerd progr. (12.22 Wij
van het land. 12.26 Mededelingen. 12.30
Nws.) IKON. 14.00 Wie zegt gij dat Ik
ben. Goede Vrijdagprogr. (15.30 Nws.)
KRO 16.00 (S) Spreekuur, gesprek. 17.00
In de hutsgeklutste kinderwinkel. 17.30
Nws. 17.32 (S) Echo magazine.
HILVERSUM 2
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Och-
tendgumnastiek. 7 20 Vandaag, vrijdag,
gevarieerd progr. (8.00 Nws. 8.10 Hier en
nu.) 8.30 Op de man af. 8.35 Te Deum
Laudamus, gewijde muz. NOS: 9.00 Let
op de kleintjes. 9.35 Waterstanden. 9.40
Geen school (radio). 10.00 Wat heeft dat
kind?. 10.15 Duidelijke taal. 10.30 NOS-
jazzportret. 11.00 Nws. 11.02 Meer over
minder. 12.30 Toerismo. OVERHEIDS
VOORLICHTING. 12.49 Uitzending
voor de landbouw. 13.00 Nws. NCRV.
13.11 Hier en nu. NOS. 13.30 Vonken on
der de as. Nederlandse volksverhalen-
en volksgebruiken. 13.45 Onder de
Groene Linde. 14 00 Repertorium van de
NOS-koren en -orkesten. 15.00 Zoeklicht
op Nederland; regionale zaken nader
bekeken (16.00 Nws.) 16.30 Kijk op bui
tenland. VPRO: 17.00 Welingelichte
kringen; debatprogr. 17.45 SYMBIOSE.
17.55 Mededelingen.
HILVERSUM 3
EO: 7.02 (S) Gospelsound.
8.03 (S) Tijdsein. 10.03 (S) Te elfder ure.
TROS: 11.03 (S) Verzoekplatenprogr.
12.03 (S) Nederlandstalige top-tien en
kwiswijs. NCRV: 13.30 (S) Pop-kontakt
de Nationale tip-30. 15.02 (S) Elpee-
(S) NOS-maal.
HILVERSUM 4
NOS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Vroeg klassiek.
9.00 Nws. 9.02 (S) Stof van eeuwen. 10.30
(S) Vocalise. 12.00 (S) Van het Neder
lands Concertpodium. EO: 13.00 (S)
Klankspiegel. 14.00 Nws. 14.02 (S) Lon
don Bach Society koor m.m.v. Colle
gium Sagittarn met zangsolisten, werk
van Heinrich Schutz. 14.20 (S) Sefer T
Hillim; progr. rondom psalmen. 14.45 (S)
Woord des levens. VPRO: 15.00 (S)
Muziek-op-vier; muz. van De Fesch,
Escher, Andnessen en andere Neder
landers, live.
DUITSLAND 1 DONDER
DAG 7 APRIL VOOR 18 UUR 11.00
Journ. 11.05 Aktual. en muz. 11 25 Ein
Tag im Leben des Iwan Denisowitsch,
speelfilm. 13.05 Inform, en meningen uit
het bedrijfsleven. 13.50 Persoverz. 14 00
Journ. 17.15 Journ. 17.20 Vrouwenma-
gaz. (Region, progr. NDR: 10.30 Sesam-
strasse. WDR: 10.30 Sesamstrasse.)
(Region, progr. NDR: 19.00 Inform,
progr. 19.30 Aktual. 19 45 Zandman
netje. 19.55 Nordschau-Magazin. 20 26
Notarzt-Wagen 7, tv-sene. 20.59
Progr.overz WDR: 19 00 Region, nws.
19.05 Progr.inform. en tekenfilm. 19.10
Unmoglicher Auftrag, tv-sene. 20.15
Hierund heute. 20.45 Amus.progr.) 21.00
Journ. en weerber. 21.15 Inform, progr.
22.00 Torna, misdaadserie. 22.45 Cultu
reel magaz. 23.30 Journ., comment, en
weerber 23.50 Moses und Aron, film.
1.35 Journ.
DUITSLAND 2
18 00 Nws. 18.10 Tekenfilmsene. 18.'40
Aktual. en muz. 19.20 Pfarrer in Kreuz-
burg. tv-sene. 18.55 Doing Pfif Trooot.
20 00 Journ. 20.30 Showconcert. 22.00
Journ. 22.15 Reportage. 23.00 Ein ganz
gewohnliches Leben. toneelstuk. 0.10
Journ.
DUITSLAND 3 NDR
19.00 Sesamstrasse. 19.30 Progr.overz.
19.35 Progr. voor Turkse werknemers.
19.45 Scholieren- en studentenmagaz.
20.15 Aktueel inform, progr. 20.30 Tv-
cursus opvoeden. 21.00 Journ. en weer
ber. GEZAMENLIJK PROGR. MET
WDR: 21.15 Vioolmuz. 22.10 Chansons.
22.55 Eine abenteuerliche Frau (Take me
to town), speelfilm. 24.15 Report.
BELGIÉ
18.00 Tekenfilmserie. 18.05 Jeugdprogr.
18.30 Kim en zijn vrienden. 18.55 Film
fragmenten 19.35 Inform, progr. 19.40
Meded. 19 45 Journ. 20.15 Coronation
Street. 20.40 Panorama. 21.50 Cult,
progr. 22.20 Basketball. 23.00 Journ.