TENERIFE EN DE TELEVISIE
'Ik leid 'n jachtig leven'
Dat leest u alléén in
mms, -^|
toegelicht
[[^\.0vgmmma 1
«ZHEBBBHB*
René Sleeswijk onthult
exclusief aan PRIVÉ:
WAAROM CORRY BROKKEN
MIJ HEEFT VERLATEN.
2 Overal verkrijgbaar f1,25
ZONDAG
ZATERDAG 2 APRIL 1977
Een televisiebeschouwing over
het programma-aanbod van de
afgelopen week, draait uiter
aard om de vraag of er vanuit
Hilversum goed gereageerd
werd op de ramp op Tenerife,
zowel wat het aantal, de aard en
de kwaliteit van de reportages
betreft, als wat het schrappen
van andere programma's aan
gaat.
Het lijkt me voor geen tegen
spraak vatbaar, dat de televisie
op een ramp die niet alleen het
grootste aantal Nederlandse
slachtoffers uit de luchtvaart
geschiedenis, maar ook het
grootste aantal slachtoffers
eiste dat ooit bij een luchtramp
te betreuren viel, alleen maar
kon en mocht reageren als op
een oorlogssituatie. Vergelij
kingen met het jaarlijkse aantal
verkeersdoden gaan niet op, ten
eerste omdat rampen met grote
aantallen slachtoffers nu een
maal andere emoties oproepen
(en emoties zijn even legitiem
als nuchtere beschouwingen,
en vermoedelijk zelfs een stuk
normaler dan de constatering
dat er in het verkeer jaarlijks
tien keer zoveel slachtoffers val
len), en ten tweede omdat je, zo
doorredenerend, nooit meer ex
tra aandacht aan iets zou kun
nen besteden, want de ver
keersdoden worden weer over
troffen door de sterfgevallen
door "nieuwvormingen", "ziek
ten van de bloedsomlooporga
nen" en "ziekten van ademha
lingsorganen" (om me even aan
de officiële terminologie van
het Statistisch Zakboek te hou
den).
Het was mijns inziens dus juist
dat de journaaluitzendingen en
actualiteitenrubrieken de
hoogste prioriteit gaven aan de
ramp op Tenerife, en alles wat
daarmee te maken had. Ik schat
dat er meer Nederlanders, hoe
zijdelings ook, wel dan niet bij
betrokken waren, en daarom
lag het voor de hand dat het
avondprogramma op zondag
werd aangepast. Dat gebeurde
trouwens slechts in bescheiden
mate. Alleen het NOS-
programma "Boek en Televi
sie", dat ongetwijfeld enkele
vrolijke, al te vrolijke passages
bevatte (afgezien nog van het
feit dat een van de slachtoffers
op het boekenbal was en daar
door in beeld had kunnen ver
schijnen, terwijl haar familie
aan het toestel gekluisterd zat in
de hoop iets naders te verne
men over eventuele overleven
den waarvan in het begin nog
sprake was), werd door een
klassiek concert vervangen,
terwijl de VARA haar lichtvoe
tige praatprogramma's (VA-
RA's Internationale, Duizend
schoon, 2 voor 12) in tact hield,
evenals het serieuzer getinte
programma "Voorwaarts en
niet vergeten" over de arbeider
sontwikkeling, en het muziek
programma "Wonderland".
Dat leek mij overigens goed te
verdedigen, ook al werden er de
gebruikelijke grapjes gemaakt
in VARA's Internationale, en
waren de muzikale bijdragen in
al die programma's overwe
gend van vrolijke, ver
strooiende aard. Toch is er een
gradueel verschil, vind ik, tus
sen zulke programma's, die het
leed moeilijk kunnen vererge
ren, en programma's van het
André van Duin, MASH en Wie
van de drie-genre, die ik als
vriend of familielid van een van
de slachtoffers niet graag nood
gedwongen zou bekijken, in de
hoop dat zij elk moment onder
broken zouden worden voor
een hoopvol bericht.
Door
Nico Scheepmaker
Wat ik me daarna wel afvroeg
was, of de AVRO en de VARA in
hun piëteitsijver de volgende
dag, op maandagavond, niet te
ver gingen door toen ongeveer
alles van het scherm te bannen
dat van gepaste ernst afweek.
Niet alleen MASH, de Senio
renshow "Dat ik dit nog mag
meemaken" en "Man over de
vloer" werden geschrapt, maar
ook "Superstars", het alterna
tieve sportprogramma waarin
we de Belgische atleet Ivo van
Damme zouden hebben zien
optreden, ondanks het feit dat
hij drie maanden geleden al bij
een auto-ongeluk om het leven
kwam. De directe noodzaak om
familie en vrienden te sparen
die noodgedwongen voor het
toestel zaten te wachten op na
der nieuws, ontbrak op maan
dagavond, en daarom had het
toen wel wat minder gekund,
wat mij betreft. Wie in rouw ge
dompeld was, keek toen toch
niet. Rest intussert nog de
vraag, of de omroepen adequaat
op de vliegramp hebben gerea
geerd?
Ik zou eigenlijk niet weten hoe
ze het anders en beter hadden
kunnen doen. Veel mogelijk
heden waren er niet. Interviews
in de crisiscentra, beelden van
de startbaan op Los Rodeos, ge
sprekjes met overlevenden, ge
sprekken met leden van het on
derzoekteam, met de directeur
van de KLM en van Holland In
ternational Veel meer, of
veel minder, kon niet verlangd
worden. De televisiecricica van
de Volkskrant, Ineke Jung-
schleger, meende dat de camera
te nadrukkelijk langs de resten
van de vliegtuigen dwaalde en
vond de beelden te gedetail
leerd, maar ze deed dat wel in
een krant die zelf ook vier foto's
van de wrakstukken plaatste.
Waar ligt in zo'n geval de grens?
Ik herinner me van een vroe
gere vliegramp de foto, of het
televisiebeeld, van het boek
"Point of no return" dat tussen
de wrakstukken lag, en het is
misschien goed te bedenken
dat de essentie van de dagblad
en televisiejournalistiek voor
een groot deel in dat soort beel
den schuilt.
Een probleem is intussen wel
het soort vragen dat je aan de
uitvoerders in het crisiscen
trum stelt. Als je alles gevraagd
hebt over de oorzaak van de
ramp, het aantal slachtoffers, de
terugkeer van de stoffelijke
overschotten en dergelijke,
blijven alleen nog tweedehands
vragen over als: hoe zit het met
de verzekeringen, en: zijn er nu
veel afmeldingen voor vakan
tiereizen? Ik zeg niet dat dit
geen reële vragen zijn, maar het
zijn wel vragen die de nabes
taanden van de slachtoffers op
de eerste of tweede dag van de
ramp nog niet op de lippen
branden.
Eef Brouwers probeerde
KLM-directeur Orlandini in de
gauwigheid de belofte te ont
lokken dat ook de nabestaan
den van de stand by-
stewardessen op een reële
schadevergoeding konden re
kenen. Je ziet zo'n man dan
koortsachtig nadenken hoe hij
enerzijds de indruk kan wek
ken dat de KLM heel genereus
zal zijn op dat punt, en ander
zijds niets belooft dat niet piek
fijn volgens de reglementen is
gerelgeld. geregeld, moet de
verleiding voor de Holland-
Internationaldirecteur groot
zijn geweest om op de vraag of
er veel afboekingen waren ge
komen een bevestigend ant
woord te geven, omdat hij met
zijn klompen kon aanvoelen dat
de kijkers aan zijn woorden
zouden twijfelen als hij "nee"
antwoordde, maar misschien
waren er inderdaad weinig be
dankjes, al zullen we allemaal
blijven geloven dat hij alleen
maar nee zei uit zakelijke over-
wegihgen.
Daarom zou je zo'n "gewetens-
waag" eigenlijk niet aan die di
recteur moeten stellen, maar te
weten moeten zien te komen via
andere kanalen, vrienden of
kennissen die werkzaam zijn bij
reisbureaus en de gewenste in
lichtingen onderhands heus
wel willen geven. De beste vra
gen stel je niet altijd aan de
nauwst betrokkenen, en de be
ste antwoorden krijg je niet al
tijd van de hoogsten in functie.
Dat wordt wel eens vergeten bij
de televisie.
Gilbert Bécaud
AMSTERDAM - "Mijn vrouw en ik zijn gescheiden omdat ons huwelijk gewoon niet meer
ging. Het feit dat ik erg veel op tournee ben zal er wel mee te maken hebben gehad. Op een
gegeven moment rookte ik wel dertig sigaretten per dag en een borrel liet ik ook niet staan.
Ik leid een uitermate jachtig leven en dat is niet bepaald bevordelijk voor een goed
huwelijk. Maar dat ik op mijn laatste elpee een gevoelig nummer als "L'Amour c'est
l'affaire des gens' zing heeft daar niets mee te maken".
vrucht-
Deze woorden komen uit de mond
van Gilbert Bécaud, die deze
maand een tournee door ons land
maakt. Op 15 april treedt hij op in
het Nederlands Congresgebouw in
Den Haag, op 17 april in de Doelen
in Rotterdam en op 19 april in het
Concertgebouw in Amsterdam.
Gilbert Bécaud over zijn
als theaterartiest:
„Eerst heb ik in een café gezongen,
maar daar viel erg weinig te verdie
nen. Omdat ik aan het conservato
rium van Nice veel van het vak had
geleerd, lukte het me na de oorlog
om met mijn vriend Pierre Delanoe
een paar goede songs te compone
ren. Ik maakte de muziek en Dela-
werkten in die tijd veel en vrucht- voor een vast inkomen moest 2
baar samen.
Maar echt veel te danken heb ik aan
Jacques Pills. Die heeft mij eigen
lijk min of meer ontdekt en door Bécaud: "Ja, iedereen bleef maar
hem kwam ik aan mijn eerste vaste beweren, dat ik veel beter zelf de
contract. Ik heb Pills ook diverse door mij geschreven chansons op
malen begeleid bij tournees door de planken kon brengen en tens-
Amerika, Frankrijk, Engeland en lotte kon ik niet langer weerstand
Canada. Iedereen raadde me in die bieden tegen de stem van het pu-
tijd aan om zelf liedjes te gaan zin- bliek. Ik ben eigenlijk voor het
gen, maar ik durfde eigenlijk niet zo eerst mijn eigen chansons gaan
goed. Bovendien had ik in die tijd zingen in de clubs in Zuid
een solide contract bij Pills, die ik Amerika,
eigenlijk niet in de kou wilde laten kenden
staan, omdat ik zoveel aan hem te
danken had. Maar ik was inmiddels
getrouwd meteen jonge actrice van
het toneelgezelschap van George
maakte daar de teksten bij. We Vitaly, Monique, en ik wist, dat ik
weinig
ik me kon permite-
eens een avond minder
goed en zuiver te zingen dan een
andere avond. Daar heb ik eigenlijk
de eerste schreden gezet op het pad
van het entertainment. Want com-
Gilbert Bécaud: op tournee in Nederland
ADVERTENTIE
Ptinlcymhum- Ffj
'dekmöüre'uzèavonturen van
een ha a gse minis ter en een
hilversumse tv-omroepster
1 Een onthulling waarover Nederland zal praten
ponist was ik natuurlijk al heel
lang. Ik had de samenwerking met
mijn vriend Delanoe verbroken en
schreef nu veel songs samen met
Jacques Pills. Pills schreef dan de
teksten en ik de muziek".
Je hebt ooit het oordeel van de
grote Edith Piaf gevraagd over je
composities.
Bécaud: "Dat is niet helemaal waar.
Jacques Pills en ik zijn op een ge
geven ogenblik naar Edith Piaf
toegestapt met onze gemeen
schappelijke compositie "Je t'aime
dans la peau". Ze vond het een fan
tastisch nummer en besloot het
onmiddellijk in haar repertoire op
te nemen. Je kunt je voorstellen
wat een eer dat voor mij was. Toen
ik van Edith Piaf vandaan kwam en
me realiseerde, dat ze een song van
mij in de Franse theaters zou gaan
zingen, ben ik zingend en sprin
gend van blijdschap naar huis ge
gaan".
Daarna kwam Bécaud via Edith
Piaf, in contact met Louis Amade,
een in die tijd zeer bekende tekst
dichter.
Bécaud: "Ik werd aan hem voorge
steld door Edith Piaf, die blijkbaar
wel iets in mij zag. Amade "gaf' mij
de chansons "Croix" en "Mes
Mains". "Croix" was in dat stadium
eigenlijk niet meer dan een bijzon
der poëtisch gedicht, maar nadat ik
van Amade een riante bungalow
had gekregen, waar ik me rustig
aan het componeren van chansons
kon wijden, leek alles een stuk
makkelijker te gaan. Na die twee
successen leek het wel of er een
hele nieuwe wereld voor me open
ging. In die tijd kreeg ik ook de
kans om in een grote musical te spe
len in het Parijse Olympia. Ik had
enorm veel succes en in die tijd gaf
mijn publiek me de bijnaam Mr.
100.000 Volts". Daarna is het alle
maal erg snel gegaan".
Bécaud componeerde ook de mu
ziek voor Brigitte-Bardotfilm "Ba-
bette va t'en guerre". Becaud: "Ja,
maar in '65 maakte ik zelf mijn
filmdebuut in "Le pays d'ou je
viens". Francois Arnoul was in die
film mijn tegenspeelster en ik had
er een dubbelrol in. Ik heb trou
wens ook een film gemaakt met Ca-
terina Valente". Bécaud tenslotte
nog over de komende concertserie
in Nederland: "Het wordt een
zware tournee maar ik heb nu een
maal zeer veel fans ir. Nederland,
die ik niet kan teleurstellen. En
voor een uitverkochte zaal te staan
is toch ook weer heerlijk".
BERT KOEKEBAKKER
NEDERLAND 1
15.30 - Journaal (NOS)
15.32 - De film van Ome Willem: kinderprogramma (VARA)
16.05 - O, gaat dat zo: VARA's klusjesman met gasten (VARA)
16.45 - Familieportret (VARA)
17.30 - Lied van de week (NCRV/IKON)
18.15 - Parlement en Politiek, les 6 (herh.) (TELEAC)
18.45 - De bereboot (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - Bii Donald Duck thuis, tekenfilm (TROS)
19.55 - "Circus World", Amerikaanse speelfilm (TROS)
21.35 - Journaal (NOS)
21.50 - "Circus World", vervolg speelfilm (TROS)
22.25 - TROS-Sport (TROS)
22.45 - Journaal
NEDERLAND 2
18.45 - TV-informatie voor Marokkanen (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - Bolke de beer, kinderserie (NCRV)
19.14 - Tweekamp: kwis voor middelbare scholieren (NCRV)
20.00 - Journaal (NOS)
20.25 - Het HINT-Songfestival: een alternatief liederenfestijn
(NCRV)
21.00 - Tientsin, variété uit China (NCRV)
21.30 - Operatie Cicero, Amerikaanse spionagefilm (NCRV)
23.20 - Hier en nu (NCRV)
24.00 - Hij en ik: kort gesprek over geloop en leven (NCRV)
00.10 - Journaal (NOS)
I j 00 - Eucharistieviering (KRO)
13.30 - Wij en het weer (TELEAC)
14.00 - Wetenschap in beweging (TELEAC)
14,30 - Parlement (TELEAC)
15.00 - Moderne Elektronica (TELEAC
15.30 - Dierenverzorging (TELEAC)
16.00 - Journaal (NOS)
16.02 - Sesamstraat (NOS)
16.27 - Muziek om naar te kijken (NOS)
16.55 - Voetbal- en toto uitslagen (NOS)
17.00 - Vesper (IKON)
17.30 - Wilde ganzen (IKON)
18.15 - Engels voor beginners (TELEAC)
18.55 - Bereboot (NOS)
19.00 - Journaal (NOS)
19.05 - Ruimte: geestelijke muziek (NCRV)
19.35 - Ander nieuws (NCRV)
20.15 - Fischkonzert (NCRV)
22.45 - Tot besluit (NCRV)
22.40 - Samenscholen.sdiscussie (HUM. VERBOND)
23.20 - Journaal (NOS)
Nederland 2
18.30 - TV-informatie voor Turken (NOS)
18.35 - Flockton Flyer (NOS)
19.00 - Van gewest tot gewest (NOS)
19.15 - Studio sport (NOS)
20.30 - 58 miljoen Nederlanders (NOS)
21.10 - Muziek om naar te kijken (NOS)
21.35 - Journaal (NOS)
21.40 - Frontaal (NOS)
22.40 - Beeldspraak (NOS)
23.05 - Journaal (NOS)
Evenals gisteravond verandert de TROS zijn tv-programma van
daag in verband met de vliegramp op Tenerife. Vanavond vervallen
zowel de aflevering van "De man van zes miljoen" als die van de
politieserie "Derrick". Hiervoor in de plaats komt op het eerste net
Henry Hathaw ay's film Circus World uit 1964, die dus gedeeltelijk
parallel loopt met de speelfilm "Five Fingers" ("Operatie Cicero")
vaii Joseph L. Mankiewicz uitl 952,de befaamde spion age-affaire uit
Wereldoorlog II, die in de plaats komt van het uitgestelde Eurovisie-
Songfestival in Londen.
"Circus World" ts een enorm spektakel, waarbij circusbaas Althoff
over de schouder van Hollywood-veteraan Hathaway heeft meegeke-
ken en de nodige adviezen heeft gegeven, zodat de onvervalste circus
liefhebbers best aan hun trekken komen. Het verhaaltje, dat de stuk
jes akrobatiek, dressuur en clownerie verbindt, heeft weinig om het
lijf. John Wayne treurt op zijn oude dag over een trapeze-acrobate,
die hem met haar dochtertje liet zitten en die zijn verre geliefde in
Madrid terugvindt. Rita Hay worth en Claudia Cardinale spelen
moeder en dochter in deze massaproduktie van Samuel Broneton.die
geheel in Spanje werd opgenomen met als hoogtepunt een grote cir-
cusbrand.
Het Eurovisie Songfestival gaat vanavond niet door. Dat betekent
een leegte voor miljoenen kijkers die al maanden hunkerend hebben
uitgezien naar dit festijn. Het uithuilbureau HINT (vlh Farce Ma
jeur) zal trachten de nood van deze kijkers te lenigen. HINT presen
teert vanavond (Ned. 2,2025) een alternatief songfestival. Een festi
val dat zich minstens Op één punt zal onderscheiden van het
Eurovisie-gebeuren: de leeftijd van de zangers. In alle optredende
solisten en groepen zijn namelijk voor de geroutineerde kijker Fred
Benavente, Ted de Braak, Jan Fillekers en Henk van der Horst te
herkennen. Op het programma staan liedjes als "De Baliemolen
"Zomertijd" en "Het lijsttrekkerslied"
HILVERSUM I
ZATERDAG 2 APRIL NA 18 UUR VA
RA 18.30 Nws. 18.41 (S) Proeflokaal:
stemmingen en koersen in de samenle
ving. 19.30 (S) De VARA feliciteert ver
zoekplaten. 21.00 (S) Voor wie niet kij
ken wil. (22.30 Nws.) 23.55 Nws.
HILVERSUM II
ZATERDAG 2 APRIL NA 18 UUR
TROS: 18.00 Nws. 18.11 Aktua. PP: 18.20
Uitz. van de A.R.P. TROS: 18.30 Toerak-
tua. 19.00 (S) Tross-country. 20.00 Nws.
20.05 (S) Concert a la carte: klass. wen-
sprogr. 21.30 (S) Woorden in de avond.
EO: 22.00 (S) Laat ons de rustdag wijden.
22.45 (S) Reflector. Inform, met het oog
op de gemeente. 23.00 (S) Postludium:
Jdass. muz.progr. 23.50 (S) Leest u mee?
23.55 Nws.
HILVERSUM III
ZATERDAG 2 APRIL NA 18 UUR NOS:
■J8. 3 (S) De rock and roll methode.
NCRV: 19.02 lS) Pers Vers. 20.02 (S) Af
ter eight. -21.00 Vervangend progr. voor
Eurovisie Songfestival. 23.15 (S) Strictly
country style. 23.45 (S) Late date. 1.30 (S)
Welkom Zomertijd. 3.30 (S) Nachtex
press (1). 5.02 (S) Nachtexpress (2). 6.45
(S) Zondagmorgen.
HILVERSUM I
zondag 3 april VARA: 8.00
Nws. 8.10 Weer of geen weer met om 9.00
Sportinformatie. HUMANISTISCH
VERBOND: 9.30 Aktualiteiten vanuit
Humanistisch oogpunt. IKON. 10.00 (S)
Kerkdienst. 10.45 Wilde Ganzen. 10.50
(S) De andere wereld van zondagmor
gen-informatie en muziek. AVRO. 12.00
(S) Muzikaal onthaal: muzikale show.
13.00 Nws. 13.10 De toestand in de we
reld. 13.19 Radiojournaal. 13.30 Delta,
kommentaar vanaf de basis naar 4e top
en v.v. KRO: 14.00 Kruispunt. Achter
grondinformatie over kerk en samenle
ving. 14.30 (S) Zin in muziek. Concours-
muziek 1977. 15.00 (S) De hutsgeklutste
kinderspelen. 15.20 (S) Springplank.
Jong talent. 15.50 Schrijvers op zondag.
16.00 (S) Aan de lijn. Over eten en drin
ken gesproken. 16.45 Hoe gaat het?
Progr. voor zieken. Zendtijd voor ker
ken. 17.00 Kerkdienst van de Christe
lijke Gereformeerde Bethel-kerk in
Haarlem-N. 17.58 Wilde Ganzen.
18.00 (S) Van
klok en klepel. Kinderprogr. 18.15 Men
sen. Ds. A.Klamer spreekt met u van
mens tot mens. NCRV. 18.30 Nws. 18.40
(S) Zondagavondzang. 19.10 Ervalt voor
recht te strijden. 19.25 (S) Passieconcert.
AVRO. 20.30 (S) In de kaart gespeeld:
verzoekplatenprogr. 22.30 Nws. 22.40
Radiojournaal. 23.00 Vanavond laat
sport. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
KRO 8.00 Nws. 8.10 Overwe
ging. 8.15 Badinerie. 9.00 Nws. 9.10 Wa
terstanden. 9.15 Laudate. 10.00 Eucha
ristieviering. 11.00 Da Capo: klassieke
vioolmuz. 11.50 Buitenlands kommen
taar. 11.59 Bericht Vastenaktie. 12.00
Nws. 12.10 Echo. NOS: 12.20 Voor de
„Surinaamse Nederlanders". 13.20
Progr. voor buitenlandse werknemers.
VARA. 17.00 (S) VARA klassiek. 17.55
Mededelingen SOS- en politieberich-
18.00 Nws. 18.15
Dingen van de dag. Aansluitend: Hoor
nou 'ns; een nieuwe (of oude) LP die de
aandacht verdient. 18.30 Boemerang.
19.00 (S) Het Bolskoi Theater. NOS. 19.30
Brood en spelen. NOS 20.00 (S) Het pro
menade Orkest. 21.15 Let op de kleintjes.
21.50 In Focus. 22.25 (S) Over musici ge
sproken. 22.55 (S) Hobbyscoop. 23.25 (S)
NOS Jazz. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
RADIO HILVERSUM 3 zondag 3 april
voor 18 uur AVRO: 7.02 (S) Ko de bos
wachtershow. 8.02 (S) Postbus 1965. 9.02
(S) Juist op zondag. 10.02 (S) Muziek Mo
zaïek. 11.02 (S) AVRO's sportpanorama.
VARA 11.30 (S) Tekst en muziek. 12.02
(S) Klink Klaar. 13.02 (S) Muziek uit Stu
dio 1. NOS. 14.02 (S) Langs de lijn.
18.02 (S) NOS-
jazz. KRO 18.30 (S) Souvenirs. 19.02 (S)
Tombola. 23.02 (S) Voer voor vogels. 1.02
(S) De week in met Theo Stokkink en
Vincent van Engelen.
HILVERSUM IV
VOO: 8.00 Nws. 8.02(S) Ver
onica op vier. NOS. 9.00 (S) Vroeg klas
siek. 10.00 (S) Musicia religiosa. 11.00 (S)
Het Radio Kamerorkest. 12.00 (S) Zon
dagmiddagouverture. AVRO. 13.15 (S)
Passiemuziek naar het Evangelie van
Matteus, uitgevoerd door Het Concert
gebouworkest, koren en solisten.
HILVERSUM I
MAANDAG 4 APRIL
TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Rustig bijko
men. 7.30 Nws. 7.41 (S) Aktua-
ochtendeditie. 8.30 Nws. 8.36 Gym voor
de huisvrouw. 8.45 (S) Kom er maar eens
bij: klass. muz. en gesprek. 10.00 (S)
Sphinx, progr. met rubrieken voor haar
en hem en de hele kleintjes. (10.30 Nws.
10.33 Kaboutertijd.) RVU: 11.40 Je komt
er wel overheen. VPRO: 12.00 (S) Piet
Ponskaart presenteert.... (12.26 Meded.
voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws.)
13.30 (S) Muziek. 15.00 Permanent Wave,
progr. voor de vrouw. 15.30 Nws. 15.33
(S) Nova Zembla, inform, progr. EO:
16.15 (S) De EO deze week. 16.20 (S)
Licht en uitzicht. 17.05 (S) Eigen wijs,
kleuterprogr. OVERH.VOORL.: Uitz.
van het Mm. van Financien. EO: 17.30
Nws. 17.32 Klankbord.
HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws.
7.11 Ochtendgym. 7.20 Van
daag—maandag, gevar. progr. (8.00 Nws.
8.11 Hier en nu.) 8.30 Het levende woord.
8.35 Te Deum Laudamus. 9.00 Plein Pu
bliek. 11.00 Nws. 11.03 Plein muziek.
12.00 Het nuttigen van etenswaren is
toegestaan. 13.00 Nws. 13.11 Hier en nu.
13.30 Onder schooltijd. NOS: 14.30 Boe
renbont. 14.50 Den Haag deze week.
15.00 Kijk op buitenland. NCRV: 15.30
NCRV Leerhuis. 15.42 Een goed kwar
tier. 16.00 Nws. 16.03 Rozegeur en prik
keldraad. 17.55 Meded.
HILVERSUM III KRO: 7.02 (S)
Drie op je boterham. AVRO: 9.03 Pep op
drie. 10.03 (S) Arbeidsvitaminen. 11.03
Radiojoum. 11.06 (S) Drie draait op ver
zoek. Postbus 700. 12.03 (S) Joost mag
niet eten. 14.03 Radiojourn. 14.06 (S)
Pop-Kontakt I. de Hit-visser. 15.03 (S)
Pop-Kontakt II. muz. met Meta. 16.03 (S)
De Hitmeesters met o.a. de Telefoon-
top-5. (17.03 Radiojourn.)
HILVERSUM IV
7.00 Nws. 7.02 (S) Groot
en klein; klass. muz. 9.00 Nws. 9.02 Kin
deren een kwartje? Uw progr. over
school en thuis. 9.27 Wonen, verschil
tussen huis en thuis. 9.50 (S) Schoolra
dio. 10.00 (S) Salzburger Mozarteum Or
kest met solisten; opera Mitridate re di
Ponto, Mozart. 13.00 (S) Stanislav Igo-
Imski speelt werken van Chopin. 14.00
Nws. 14.02 Keuren en kiezen. 14.30 (S)
Literair portret. 15.00 (S) Albert
Mangelsdorff-kwartet. 15.45 (S) Radio
Filh. Orkest met solist.; werk van Be
rlioz.
DUITSE TV
DUITSLAND I
ZATERDAG 2 APRIL (Re
gion. progr. NDR: 18.30 Juwelen des 7.
Kontinents, tv-serie. 19.00 Aktual. 19.15
Amus.progr. 19.58 Progr.overz. WDR:
18.30 Progr.overz. en tekenfilm. 18.35
Die Eingeweihten von Eleusis, tv-
seriktual. 19.50 Amus.progr.) 20.00
Journ. en weerber. 20.15 Spelprogr.
21.45 Trekking lottogetallen. Aansl.
Journ. en weerber. Vervolgens Das Wort
am Sonntag. 22.05 Vervangend progr.
voor Eurovisie Songfestival. Aansl.
DUITSLAND II
17.00 Journ. 17.05 Inform,
en meningen uit de Bondsrepubliek.
Aansl. Consum.tips. 18.00
SOS-Charterboot, tv-serie. 19.00 Journ.
19.30 Muz.progr. 20.15 Herrscher ohne
Krone, speelfilm. 21.55 Journ. 22.0C
Sport. 23.15, Lehmanns Erzahlungen
tv-spel. 0.45 Journ.
DUITSLAND 110.30 Programmaover
zicht. 10.55 Wetenschappelijke serie.
11.45 Kinderprogr. 12.15 Goldener
Sonntag. 13.00 Journalistenforum. 13.45
Journaal Aansluitend weekjournaal.
14.15 Reportage. 14.45 Regionaal jour
naal. 15.50 Pan Tau und Robinson. 16.20
Brieven van de familie Mozart. 17.10 Do
kumentaire. 17.55 Unsere kleine Farm.
18.45 Informa
tief progr. 19.30 Journaal. 19.33 Sport-
schau. 20.20 Reportages van buiten
landse korrespondenten. 21.00 Journaal
en weerbericht. 21.15 Reportage. 22.00
Kaltblutig. 1.00 Journaal en weerbe
richt. 0.15 Sport extra.
DUITSLAND II
11.00 Programmaoverzicht. 11.30
ZDF Matinee. 13.00 Das Sonntagskon-
zert. 13.50 Wetenschappelijk progr. 14.00
Journaal. 14.02 Weekkroniek. 14.45
Kleuterprogr. 15.15 Em Mann kam in
August. 15.40 Tekenfilm. 15.50 Informa
tieve serie. 16.20 Journaal. 16.25 Liefda-
digheidsprogr. 16.30 De wereld van Walt
Disney. 18.00 Journaal.
18.02 Sportreportage. 19.00 Dagboek uit
de katholieke kerk. 19.15 De Waltons.
20.00 Journaal. 20.10 Bonner Perspekti-
ven. 20.30 Die Welt ist keine Mashme.
21.00 Ulenspiegel. 22.10 Journaal en
sport op zondag. 22.25 Derrick. 23.25
Jorjge kunstenaars musiceren. 0.20
Journaal.