Mies en Privé: reclame of eerlijke berichtgeving? Cliff Richard: carrière in dienst van het christendom I programma] ZATERDAG 19 MAART 197» Ik lijd aan een tamelijk vreem de, hoewel toch nog net goe daardige ziekte, die mij minder te wijten lijkt aan een vermin derend ibservatievermogen dan aan een sterk verminderd absorberingsvermogen: ik kan de Jordaches en "Koningen en paupers" niet uit elkaar hou den! In Simonskoop werden willekeurige mensen op straat aangeklampt die hun mening moesten geven over Rudy Jor- dache, en daar was warempel een mevrouw bij die ook nog wist dat hij eigenlijk Peter Strauss heette, terwijl ik niet beter wist of hij heette eigenlijk Joseph Armagh van zichzelf, en jonger was dan hij er in de serie uitzag, zoals die mevrouw uit het publiek tijdens "Een van de acht" terecht nog opmerkte. Om de verwarring nog groter te maken bleek ook Peter Strauss veel jonger te zijn dan op het scherm, hij is pas 29 jaar, maar speelt altijd veertigers, zodat je je gaat afvragen wat ze in Ame rika met al die oudere wor dende acteurs doen, die zich wanhopig laten face-liften om dat ze anders als veertigjarigen de rollen van 29 jarigen niet meer krijgen. Hoe zou het komen dat ik de Jordaches en "Koningen en paupers" niet meer uit elkaar kan houden, terwijl ik altijd in één oogopslag Peyton Place herkende, en alleen al door een klank van een halve seconde van de Gebroeders Hammond in de hoogste boom werd ge jaagd? De voornaamste oorzaak van mijn merkverwisseling zal wel ziin dat ik niet, af allleen af en toe even per ongeluk, naar de Jordaches kijk, en naar 'Konin gen observatievermogen: pau pers" heb gekeken. Ten on rechte natuurlijk, van wat ik er weel eens van hoor schijnen het juist hele markante series te zijn. Ik werd pas goed met mijn neus op de feiten gedrukt toen ik in "Een van de acht" door Mies Bouwman werd voorgesteld aan Richard Jorden alias Jo seph Armagh, wiens gezicht ik ogenblikkelijk met een van de Jordaches associeerde, tot mijn grote verbazing bleek dat hij ei genlijk een koninklijke pauper Door Nico Scheepmaker was. We hadden zijn aanwezig heid in "Een van de acht" te danken aan het feit dat hij in Nederland was ter introductie van het nieuwe weekblad Privé, vertelde Mies, een aardige re clamespot, en daarom besloot ik Mies even op te bellen. Dat telefoongesprek verliep in grote lijnen als volgt Mies: Hallo" Ik dus: "Met Nico Scheepma ker, ik wou even een sappig stukje schrijven over je recla mespot voor Privé in "Een van de acht". Kan je vertellen hoe dat in z'n werk is gegaan?". Mies: "Ja hoor, dat kan. Ik kreeg opeens de kans die Ame rikaan en die Brits-Indier in mijn programma te krijgen, dat is natuurlijk niet niks, zoiets laat ik niet graag lopen". Ik dus: "Op voorwaarde, neem ik aan, datje het blad Privé even noemde?" Mies: "Ja, ze waren nu eenmaal hier om dat blad van Henk van derMeyden te dopen. Ik heb dat in een zin gezegd, dat is geen reclame maar eerlijkheidsbe richtgeving vind ik. daar heb ik niet zo'n moeite mee". Ik dus: "Maar zo'n televisie optreden was natuurlijkwel de reden waarom zij hier in Neder land waren uitgenodigd, want wat moet je anders mêt zo'n groep als Peter Comedo and his dancers?" Mies: "Die hoorde ook tot het pakket, maar die heb ik erbij genomen omdat de Drifters hadden afgezegd, die we eerst gecontracteerd hadden. Maar waren echt voor die party in het Mariott Hotel uit genodigd, die duurde van 5 tot 7, en moesten de doop van dat blad meer luister bij zetten. De gasten in mijn programma zijn wat eerder van die party weg gegaan, maar die kolonel uit "Moeder wat is het heet", die er ook was, moest al om 6 uur weg, en die is meteen weer terugge gaan naar Engeland. Die was er dus niet voor de televisie. Zo'n overeenkomst werpt zijn vruchten toch wel af. Je moet rekenen dat hij niet alleen die rubriek Privé in de krant moet vullen, maar nu ook nog eens elke week dat blad. Let maar eens op hoe lang je nog berich tjes te lezen krijgt over Joseph Armagh. Ik dus: "Er stond zaterdag al een hele paginu in de krant over die Armagh. Zal ik er een paar zinnen uit citeren?" Mies: "Moet dat" Ik dus: "Een van de eregasten die speciaal uit Hollywood overkwam om de première bij te wonen, is de auteur Richard Jordan". Even verder kijken: "En vandaag in de krant een ex clusief interview met Richard, die hier kwam om ons week blad Privé te helpen lanceren". En dan hier "Hij kwam hier speciaal uit Amerika voor over. En wel om ons nieuwe week blad Privé te lanceren". Een paar regels verder staat: "Hij leek ons de man om de première van ons nieuwe weekblad Privé bij te wonen En aan het slot van het artikel lees ik: "Nu ge niet hij van Amsterdam, waar hij naar toe is gekomen om ons nieuwe weekblad Privé dat vanaf dinsdag te koop is, te lan- Mies: "Allemaal in een artikel?" Ik dus: "Ja, maar vergeet de voorpagina niet in de zelfde krant, want daar lees ik: "Jo seph Armagh, de acteur Ri chard Jorden, die speciaal uit Holywood naar ons land is ge komen om het weekblad Privé te lanceren". Mies: "Dat staat bij die foto waar we samen op staan?"Ik dus: "Ja. Joseph en jij, en hij houdt dat blad vast waarvan ik de naam maar niet kan onthou den" Mies: "Ja, ik werd die zaterdag meteen door Henk van der Meyden opgebeld. Hij bood zijn excuses aan omdat er met grote letters boven stond "Mies en Joseph lanceren weekblad Pri vé". Maar ik heb het helemaal niet gelanceerd, dat heeft Toon Hermans gedaan op die party. Die kop was door een of ander gemaakt zei hij". Ik dus: "En de volgende dag stuurde hij natuurlijk meteen Mies: "Nee, niet een, zelfs geen witte...." Ik dus: "Maar ondertussen stond je natuurlijk wel op de foto met dat blad voorop". Mies: "Ja, hoe gaat dat9 Ik dacht ik moet die Amerikaan toch even zien voordat ik hem in mijn programma haal. dus ben ik op de dag van de uitzen ding naar het Amstel Hotel ge gaan. en daar zat hij samen met een fotograaf. Het was een erg leuke man,maar moe, moe dat ie was! Hij vond alles goed. wat "Een van de acht" betrft. Nou en toen moesten we nog even samen op de foto. Ik dacht pri ma, even samen op de foto Ik dus: "Naief als je bent...' Mies: "Op zulke drukke dagen ben ik altijd vrij naief ja. Maar denk je niet dat als we nu nog Mies en Scène hadden gehad, dat we dan toch ook aandacht aan de verschijning van dat blad hadden besteed? Het is toch een verschijnsel, dat kan je toch moeilijk negeren". Ik dus: "Ik neem aan van wel. Ik schrijf er ten slotte ook over. Maar wel op vrijwillige basis na tuurlijk". Mies: "Dat gold voor mij ook. Het was al twee maanden van te voren geregeld dat ze naar Am sterdam zouden komen, maar ik hoorde pas twee dagen voor de uitzending. Ik hoefde ze niet te nemen, maar ik wou ze best hebben. Alleen moest ik dan wel even zeggen waarom ze in Nederland waren. Dat vond ik niet onredelijk, omdat het tens lotte zo was. Ik ben wel even kwaad geworden toen ik van Willy Alberti hoorde dat het ge rucht de ronde deed dat ik er 20.000 gulden voor had gekre gen. Hoe kom je aan dat verhaal, vroeg ik en hij noemde de per soon die hem dat had gezegd. Die heb ik opgebeld om te zeg gen dat dat grote onzin was en waar hij dat vandaan had? En die zei toen dat hij aanam dat ik er zo'n soort bedrag voor gekre gen had" Ik dus: "Wie was die persoon zei je? Mies: "Ik zei helemaal niets, maar het was Tony Eyk". Tot zover mijn telefoongesprek met Mies Bouwman, naar waarheid opgetekend, met uit zondering van die korte scène waarin ik haar die pakkende ci taten uit de Privérubriek in De Telegraaf voorlas: die heb ik er om literaire redenen tussen ge voegd. En ook voor uw en mijn vermaak netuurlijk.... HILVERSUM/LEIDEN - Cliff Richard. Eens een popgigant die de ene hit na de andere maakte en in tal van films de grote ster was. Nu een man van zesendertig die zingend van zijn geloof getuigt. Niettemin nog steeds een veelgevraagd ar tiest. Ook in Nederland, waar hij veelvuldig vertoeft Vorige week nog bij Mies Bouwman te gast in het pro gramma „Eén van de acht" en vanavond te zien in Eddy Beckers spelshow „Kwistig met muziek" op de NCRV- tv. Cliff Richard, op 14 oktober 1940 geboren onder de naam Harry Ro ger Webb in Lucknow in India, waar zijn vader werkzaam was bij een voedseltoeleveringsbedrijf. Op achtjarige leeftijd met zijn ouders naar Engeland verhuisd en tien jaar later muzikaal van start gegaan met „The Drifters" als begeleidings groep. Een naam die na enige tijd veranderd werd in „The Shadows", omdat er in Amerika een groep met dezelfde naam opereerde. De pe riode van „The Shadows" is al lang voorbij. Wat doet Cliff de laatste tijd? Cliff Richard: „Ik heb veel ge reisd. Ik heb concerten gegeven in het Verre Oosten en ben daarna doorgereisd naar Japan. Voor de concerten die ik nog niet zo lang geleden in Amerika heb gegeven was ik wel een beetje bang, omdat ze daar op het gebied van popmu ziek wel wat gewend zijn. Maar het viel gelukkig erg mee. De zaal wa ren bijna steeds vol en daardoor ook kwam mijn single „Devil Wo man" in Amerika binnen in de top tien. Die notering heeft veel voor me betekend". Cliff Richard heeft vorig jaar ook een trip door Rusland gemaakt. De Engelse zanger-filmster enthou siast: „Ja, ik was de eerste Westerse rockster die daartoe door de com munistische autoriteiten in staat werd gesteld. Andere popsterren zoals bijvoorbeeld de Rolling Sto nes, hebben grote moeite om tour nees door de Oostbloklanden te or ganiseren, omdat ze zichzelf heb ben omgeven met een imago van drank, vrouwen en verdovende middelen. Daar willen de autoritei ten niets van weten. Ik rook zelf niet, drink heel weinig en gebruik helemaal geen drugs. Dat heeft er zeker toe bijgedragen dat ik wel in Rusland welkom was. Tijdens die tournee werd de single „I can't ask for anymore than you" op de markt gebracht, die het bijzonder goed heeft gedaan in Rusland. Hoe kan Cliff Richard zijn christen-zijn combineren met con certen in Rusland, waar de kerk nauwelijks wordt erkend? Cliff Richard: Daar is van tevoren door mijn manager en de organisa toren van de concerten breedvoerig over gesproken. Mijn manager stelde, dat ik gewend was in alle landen in het Westen „Gos pel-Concerts" te geven en dat het niet mijn bedoeling was, daar tij dens deze tournee door Rusland van af te wijken. Over dit standpunt is toen door de Russische autoritei ten, in samenspraak met de organi satoren van de tournee beraads laagd. Men heeft mij uiteindelijk toestemming gegeven dezelfde concerten te geven, die ik ook hier in het Westen geef. Ik geloof, dat in belangrijke mate heeft meeges peeld, dat ik daar niet naar toe ging om te evangeliseren, maar om een concert te geven. Het is mij wel op- gevalle dat als een aantal christe nen daar een bijeenkomst willen houden, zij dat officieel bij de Rus sische autoriteiten moeten aanvra gen. Die beperkingen, die ik tijdens mijn tournee zelf heb ondervon den, zijn natuurlijk illustratief voor het intolerante element binnen het systeem. Maar als ik op dit concert terugkijk, moet ik zeggen, dat ik toch eigenlijk nauwelijks enige moeilijkheden heb ondervonden. Heeft Cliff in Engeland veel contact met andere popsterren? Cliff Richard: „Nee, eigelijk niet. Dat komt voornamelijk omdat de ogenblikken dat ik op tournee ben in Engeland of in het buitenland zij dat vaak ook zijn. Bovendien be moei ik me niet zoveel met mijn col lega's van de popscène. Ik heb goede contacten met Elton John, maar dat komt omdat ik wat num mers op zijn label heb opgenomen. Ook heb ik goede contacten gehad met de Beatles. Aanvankelijk dacht ik, dat de Beatles een bedreiging voor mijn carrière zou betekenen. Maar gelukkig bleek na een paar jaar, toen inmiddels ook groepen als „The Rolling Stones", The Kinks" en „The Animals" doorge broken waren, dat zij geen bedrei ging voor mij inhielden. Ik ging gewoon door met het maken van mijn hits en mijn publiek is mij ge lukkig door de jaren heen trouw gebleven. Zet hij zich nog steeds in voor het uitdragen van het evangelie? Cliff Richard: „Ja dat doe ik be wust. In 1969 heb ik een documen taire gemaakt in Israël, die het christendom als centraal thema had en internationaal bijzonder veel succes heeft geoogst. Ik pro beer door mijn populariteit onder de jeugd de verbreiding van het christendom te bewerkstelligen, omdat het mijn ervaring is, dat mijn fans het eerder van mij aannemen dan van hun ouders. Ook heb ik alle royalties voor een album „Help it along" geschonken aan het „Tear Fund", een organisatie, welke zich inzet voor kinderen in de Derde Wereld. Ik hoop op die manier een voorbeeld te zijn voor mijn fans en mijn omgeving. Dat is eigenlijk nog belangrijker dan de achtenvijftig singles, die ik de afgelopen achttien jaar heb gehad. Mijn ideaal, mijn succesvolle carrière in dienst te stellen van het christendom, wordt daardoor een heerlijke realiteit. BERT KOEKEBAKKER NEDERLAND I 15.30 - Journaal (NOS) 15.32 - Kijkdoos (NCRV) 16.05 - Lappenakt, kinderserie (NCRV) 16.20 - De reizen van Kim, avonturenserie (NCRV) 16.45 - Professor Vreemdeling, jeugdserie (NCRV) 17.30 - Lied van de week (IKON) 18.15 - Parlement en politiek, les 4 (herh.) (Teleac) 18.45 - Bereboot (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - McCloud, politieserie (VARA) 20.40 - Hoe bestaat het (VARA) 21.35 - Journaal (NOS) 21.50 - De show van Sonja en Louis van Dijk (VARA) 23.20 - Simon Carmiggelt leest voor (VARA) 23.30 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 - TV-informatie voor Marokkanen (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.04 - Bolke de beer, kinderserie (NCRV) 19.14 - Tweekamp, kwis voor scholieren (NCRV) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - Kwistig met muziek, muzikaal spelprogramma (NCRV) 21.30 - Sam, tv-serie (NCRV) 22.20 - Hier en nu, aktualiteiten (NCRV) 23.00 - Hier en nu, Studio Sport (NCRV) 23.25 - Orgelbespeling Feike Asma (NCRV) 23.40 - Journaal (NOS) ZONDAG 11.00 - Eucharistieviering vanuit Amersfoort (KRO/RKK) 13.30 - Wij en het weer (TELEAC) 14.00 - Wetenschap in beweging (TELEAC) 14.30 - Parlement en politiek (TELEAC) 15.00 - Moderne elektronica (TELEAC) 15.30 - Dierenverzorging ('TELEAC) 16.00 - Journaal (NOS) 16.02 Sesamstraat (NOS) 16.27 - Reportage W.K. Cross Country Dusseldorf (NOS) 16.55 - Voetbal en totouitslagen (NOS) 17.00 - Vesper vanuit Utrecht (IKON) 17.30 - Wilde Ganzen (IKON) 18.15 - Engels voor beginners (TELEAC) 18.55 - Bereboot (NOS) 19.05 - Jonge mensen op het Concertpodium (AVRO) 20.05 - Hier Parijs, hier JsanBrusse Jan 20.15 - From here tot Eternity (AVRO) 22.10 - Harry Sacksioni (AVRO) 22.40 - Reportage van de 10e AVRO-cross (AVRO) 22.50 - Humanisme als daad (HUM. VERBOND) 23.10 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.30 - TV-informatie voor Turken (NOS) 18.35 - Flockton Flyer (NOS) 19.00 - Van Gewest tot Gewest (NOS) 19.15 - Studio Sport (NOS) 20.30 - 58 Miljoen Nederland en de erotiek (NOS) 21.10 - Het Internationaal Folkloristisch Danstheater danst (NOS) 21.35 - Journaal (NOS) 21.40 - Horizon, informatief progr. (NOS) 22.30 - We are not amused (NOS) 23.20 - Journaal (NOS) Pianist Louis van Dijk is vanavond de hoofdgast van Sonja Ba rend in haar maandelijkse showprogramma (Ned.l, 2150 - 23.20). Ramses Shaffy treedt hierin op met de liedjes ponder bagage" en Johnny van de vier seizoenen"Violiste Emmy Verhey en fluitiste Abbie de Quant spelen samen met Louis van Dijk het eerste deel uit het Brandenburgs Concert nr. 5 vanJ.S. Bach. Jules de Corte brengt ,Jiet lied van de twee vleugels" en ,A^ls ik overmorgen oud. ben." Het fanfareorkest Excelsior uit Dalfsen onder leiding van Hubert Bahr- wasser brengt samen met Louis van Dijk een koraal ten gehore. De fluitist Kees Otten vertolkt met het trio van Louis van Dijk en het Metropole-orkest onder leiding van Jan Stulen een blues. Verder tre den op de vocalgroep ^Sergio Mendes en Brasil '77" en de variete- artiest George Carl. Het ,Jiorizon"-programma van de NOS is zondagavond (Ned.2, 21.40 - 2230) aan de politie gewijd. Eerst worden voorbeelden ge toond van speciale politiekorpsen i?i het buitenland, zoals de CRS (anti-oproer-politie) in Frankrijk, de Bundesgrenzschutz in Duits land en de Special Patrol Group in Noord-Ierland. Nederland heeft zo'n speciale afdeling nietde Mobiele Eenheid komt er het dichtst bij en getoond wordt hoe die wordt opgeleid en welke taakopvatting de leden hebben. Voorts wordt aandacht geschonken aan de wijze waarop de Haagse politie met elektronische apparatuur namen zoekt bij signalementen van mogelijke verdachten. En een blik uit de splinternieuwe helikopter van de Rijkspolitie toont hoe er op autos nelwegen plotseling zonder duidelijke oorzaak een file kan ontstaan. Het NOS-programma „We are not amused'' Jk ben er niet stuk van". op zondagavond (Ned.2,22.30 - 23.20) is gebaseerd op de dood van koningen, op de weerklank van deze befaamde uitspraak van koningin Victoria, en op de Engelse groep „The King's Singers. Het zijn kleine muzikale verhaaltjes, elk met een geheel eigen humo ristische stijl, waarbij de gekozen muziek even sterk verschilt, als de dood van de verscheidene koningen met hun stijl van leven. Die zes vorsten zijn koningin Elisabeth I.Iwan de Verschrikkelijke, Willem de Zwijger. Frederik de Grote, Lodewijk XIV en koningin Victoria. De King's Singers verzorgen zowel de volledige muzikale uitvoering als de dramatische vertolking. De elfde aflevering van de NOS-geschiedenisserie "58 miljoen Ne derlanders" heeft het de erotiek van onze voorouders ten onderwerp. Uitzending: morgenavond van 20.30 tot 21.10 via Nederland 2. Het overzicht van de erotiek door de eeuwen heen zal onder meer geïllustreerd worden met afbeeldingen van vrijmoedige oude schil derijen en prenten. ZATERDAG 19 MAART 1977 Hilversum 1 VARA: 18.30 Nws. 18.41 (S) Proeflokaal: stemmingen en koersen in de samenleving. 19.30 (S) De VARA feliciteert, verzoekpiaten- progr. 21 00 (S) Voor wie niet kijken wil muz. en inform. (22.30 Nws.) 23.55-24.00 Hilversum 2 TROS. 18 00 Nws. 18.11 Aktua. P.P.: 18.20 Uitz. A.R P. TROS: 18.30 Toeraktua, toeristi sche inform. 19.00 Tross-Country. 20.00 r dracht en muz. E O 22 00 (S) Laat ons de rustdag wijden: meditatie en ge wijde muziek. 22.45 (S) Reflector in form. met het oog op de gemeente. 23.00 (S) Postludium rondom Brahms. 23.50 (S) Leest u mee. Lezen uit de bijbel. 23.55-24.00 Nws. Hilversum 3 NOS: 18.03 (S) De rock en roll methode. 19.02 (S) Pers vers: nieuwe grammofoonplaten. 20.02 (S) After eight (na het eten). 22.02 (S) Sportshow. 23.02 (S) Strictly Country Style. 23.30 (S) Late date. 2.02 (S) Nach texpress. 6.45-7.00 (S) Zondagmor gen. Hilversum 1 zondag 20 maart VARA' 8.00 Nws. 8.10 Weer of geen weer, met om 3.00 Sportmededebngen. HUM VERBOND: 9.30 Aktualiteiten vanuit Humanistisch Oogpunt. IKON: 10.00 Kerkdienst van gen...AVRO: 12.00 (S) Muzikaal onthaal: muzikale show. 13.00 Nws. 13.10 De toe stand in de wereld. 13.19 Radiojournaal. 13.30 Delta: Commentaar vanaf de basis naar de top en v.v. KRO: 14.00 Kruis punt Magazine over kerk en samenle ving. 14.30 (S) Zin in muziek. 15.00 (S) De hutsgeklutste kinderspelen. 15.20 (S) Springplank: Jong talent. 15.50 Schrij vers op zondag. 16 00 (S) Aan de lijn: Over eten en drinken gesproken. 16.45 Hoe gaat het?, progr. voor zieken. ZENDTIJD VOOR DE KERKEN: 17.00 Gereformeerde kerkdienst (Vrijge maakt) vanuit Harderwijk. IKON: 17.58 Wilde ganzen. 18.00 (SI Van Klok en Kiepen, kinderprogr. 18.15 Er is ik en er is..., progr. van mense, die zich druk maken over anderen. NCRV. 18.30 Nws. 18.40 (S) Zondagavondzang. 19.10 Er valt voor recht te strijden. 19.25 Pas sieconcert. AVRO: 20.30 (S) In de kaart gespeeld: Klassiek verzoekplatenprogr. 22.30 Nws. 22.40 Radiojournaal. 23.00 Vanavond laat sport. 23.55 Nws. Hilversum 2 KRO: 8.00 Nws. 8.10 Overwe ging. 8.15 Badinerie. 9.00 Nws. 9.10 Wa- terst. 9.15 Laudate: gewijde muz. 10.00 Eucharistieviering. 11.00 Da Capo: leden van het Busch Kwartet met piano solist. 11.50 Buitenlands komment. 11.59 Be richt Vastenaktie. 12.00 Nws. 12.10 Echo. NOS: 12.20 Voor de Surinaamse Neder landers. 13.20 Progr. voor buitenlandse werknemers. VARA: 17.00 (S) VARA- klassiek. 17.55 Mededelingen en SOS-en politieberichten. Hoor nou 'ns; een nieuwe (of oude) LP die de aandacht verdient. 18.30 Boeme rang. 19.00 Het Bolsjoi Theater. IKON: 19.30 Brood en spelen. NOS: 20.00 (S) het Promenade Orkest: amusementsmuz. 20.30 Gastcollege. 21.15 Beter tien vogels in de lucht..., luisterspel. 22.25 (S) Over musici gesproken. 22.55 (S) Hobby- scoop. 23.25 (S) N.O.S. Jazz. 23.55 Hilversum 3 AVRO: 7.02 (S) Ko de boswach tershow. 8.02 (S) Pstbus 1965. 9.02 (S) Juist op zondag. 10.02 (S) Muziek Mo zaïek. 11.02 (S) AVRO's Sportpanorama. VARA 11.30 (S) Tekst en muziek. 12.02 (S) Klink Klaar. 13.02 (S) Muziek uit Stu dio 1. NOS: 14.02 (S) Langs de lijn, sport en muziek. '8.02 (S) Bop- thema's en swingsessions. KRO: 18.30 (S) Souvenirs. 19.02 (S Tombola. 23.02 (S) Voer voor vogels. 1.02 (S) De week in met Theo Stokkink en Vincent van Enge len. Hilversum 4 VOO: 8.00 Nws. 8.02 (S) Veronica op vier Veronica klassiek. NOS: 9.00 (S) Vroeg klassiek. 10.00 (S) Musica Religio- sa. 11.00 (S) Fur Elise. 13.00 (S) Zondag middagouverture. 14.00 Nws. 14.02 (S) Hoornconcert. 14.15 (S) Concerten op de .zondagmiddag: Het Radio Filharmo nisch Orkest olv. Jean Fournet, met piano en hoorn. In de pauze: a. Sport ii fluit. MAANDAG 21 MAART Hilversum 1 TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S), Rustig bijkemen. 7.30 Nws. 7.41 (S) Aktua- Ochtendeditie. 8 30 Nws. 8.36 Gym voor de huisvrouw. 8.45 (S) Kom er maar eens bij: Gesprek en klass.muz. 10.00 (S) Sphinx: Progr. voor haar, hem en voor de heel kleintjes. (10.30 Nws. 10.33 Ka- boutertijd.) RVU: 11.40 Serie over rouw verwerking: Je komt er wel overheen. VPRO: 12.00 Piet Ponskaart presenteert. (12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws.) 13.30 (S) Muziek. De wereld van muziek en geluid op zijn kop of an dersom. 15.00 Permanent Wave. Progr. voor de vrouw. 15.30 Nws. 15.33 (S) Nova Zembla. EO: 16.15 (S) De EO deze week. 16.20(S) Licht en uitzicht. 17.05 (S) Eigen wijs, kleuterprogr. OVERH.VOORL.: 17.20 Uitz. voor de landbouw. EO: 17.30 Nws. 17.32 (S) Klankbord. Hilversum 2 NCRV. 7 00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 Van daag ..maandag, gevar. progr. (8.00 Nws. 8.11 Hier en nu.) 8.30 Het levende woord. 8.35 Te Deum Laudamus, gewijde muz. 9.00 Plein Publiek. 9.35 Waterst. 11.00 Nws. 11.03 Plein muziek. 12.00 Het nut tigen van etenswaren is toegestaan, lunchprogr. 13.00 Nws. 13.11 Hier en nu. Aansl. Kunst en vliegwerk, inform, over aktuele tentoonstellingen. 13.30 Onder schooltijd. NOS: 14.50 Den Haag deze week. 15.00 Kijk op buitenland. NCRV: 15.30 NCRV Leerhuis. 15 42 Een goed kwartier. 16.00 Nws. 16.03 Rozegeur en prikkeldraad, gevar. inform, progr. 17.55 Meded. school. 9.27 Wonen, verschil tussen huis en thuis. 9.50 (S) Schoolradio. 10.00 (S) Liederenrecital. 10.50 (S) Feest der her kenning. 11.50 (S) Tussen de middag: Muziek van Franse componisten. 13.05 Arturo Toscanini XVI. 14.00 Nws. 14.02 Keuren en kiezen: Progr. over ons koop- en leefgedrag. 14.30 (S) Journalist en li terair gesprek. 15.00 Arturo Toscanini XVII. DUITSE TV Duitsland 1 zaterdag 17 45 j0Urn. 17.48-18.30 Sport. (Region, progr.: NDR: 18.30 Die Unternehmun- gen des Herrn Hans, tv-sene. 19.00 Ak- tual. 19.15 Amusementsprogr. 19.58 Programmaoverz. WDR: 18.30 Programma-informatie en tekenfilm. 11.35 Mit Bass und Bogen, tv-serie. 19 15 Aktual. 19.50 Amusementsprogr.) 20.00 Journ. en weerber. 20.15 Amusement sprogr. 21.30 Trekking der lottogetallen. AanslJourn. en weerber. Daarna: Het woord voor de zondag. 21.50 Nur die Sonne war Zeuge (Plein Soleil), speel film. 23.45-23.50 Journ. Duitsland 2 17.00 Journ. 17.05 Informaties en meningen uit de Bondsrepubliek. Aansl: 15.00 Die Stadt im Tal. 16.25 Sport. 16.55 Little house on the prairie. 17.45 Filmre portage. 18.30 Jour naal. 18.33 Sport. 19.20 Reportages van buitenlandse correspondenten. 20.00 Journaal en weerbericht. 20.15 Geheim- nisse des Meeres. 21.05 Die Hebamma, komedie. 23.20 Journaal en weerber. Duitsland 2 10.00 Progr.-overzicht. 10.30 ZDF- Matinee: Pablo Casals. 12.00 Das Sonn- tagskonzert. 12.50 Wetenschappelijk progr. 13.00 Journaal. 13.02 Weekkro- niek. 13.45 Kleuterprogr. 14.15 EinMann kam in August. 14.40 Eine Eidechsenge- schichte. 14.55 Informatieve serie. 15.25 Journaal. 15.30 Liefdadigheidsprogr. 15.35 Umwege zu dir. 17.00 Journaal. 17.02 Sport. 18.00 Dagboek uit de katholieke kerk. 18.15 Die Wal- tons. 19.00 Journaal. 19.10 Bonner Per- spektiven. 20.00 Derrick. 21.00 Journaal en sport. 21.15 Reportage. 22.00 Literatur-Tour IV: gevarieerd progr. BELGISCHE TV Belgie Nederlands zaterdag 19 maart 18 00 Kieu. terprogr 18.05 Anoop en de olifant, jeugdfilm. 19.00 Boekenmagazine. 19.40 Meded. 19.45 Journ. 20.15 Spelprogr. 21.15 Hallo met Henk, amusement sprogr. 22.05 De Jordaches, tv-serie. 22.55-23.15 Journ. Belgie Ned. zondag 20 maart 9.00 Informatief progr. 9.30 Open school. 10.00 Docum. 11.00 Confrontatie. 12.00 Journaal voor gehoorgestoorden. 12.30 Cultureel overz. 14.00 Open School. 14.30 Filmkwis. 15.20 Inform, progr. 15.25 Wereldkampioenschappen veldlopen te Dusseldorf. 17.00 Suske en Wiske. 17.22 Sportuitslagen. 17.25 Con certen met en voor jongeren. 18.30 Teken filmserie 18.35 Toeristische kwis. 19.40 Mededelingen. 19.45 Journaal. 20.00 Sport. 20.30 Centraal Station. 21.20 Operette- en filmmuziek. 22.15 Poezie. 22.50 Journaal en sport. ADVERTENTIE Hilversum 3 Drie op je boterham. AVRO: 9.02 (S) Pep-op-drie. 10.03 (S) Arbeidsvitaminen. 11.03 Radiojourn. 11.06 (S) Postbus 700: Verzoekplatenprogr. 12.03 (S) Joost mag niet eten. 14.03 Radiojourn. 14.06 (S) Pop-Kontakt I: Ad Visser de Hitvisser. 15.03 (S) Pop-Kontakt II: Muziek met Meta. 16.03 (S) De Hitmeester met o.a. de Telefoon-top-5. (17.03 Radiojourn.) Hilversum 4 VARA: 7.00 Nws. 7 02 (S) Groot en klein: klass. muz. 9.00 Nws. 9.02 Kin deren een kwartje? Progr. over thuis en Consumententips. 18.00 Maga- zine met bijdragen van jonge kijkers. 19.00 Journ. 19.30 Hitparade. 20.15 La KRO: 7.02 (S) Chamade - Herzklopfen (La Chamade), speelfilm. 21.55 Journ. 22.00 Sport, be richten, interviews en lottogetallen. 23.15 lm Schatten, tv-spel. 0.40 Journ. zondag 20 maart Duitsland 1 9.30 Programma-verzicht. 9.55 Wetenschappelijk progr. 10.45 Kin derprogr. 11.15 Lena, oder das Ende einer Kindheit. 12.00 Journalistenfo- rum. 12.45 Journaal. Aansl.: Weekjour- naal. 13.15 Informatief progr. 13.45 Re gionaal journaal. 14.40 Kinderprogr.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1977 | | pagina 5