J<§I<§]|p) VOIR) omroe ©v©tf tetf Sterk spel in "Maria Stuart" C/RA ïöëgëlicht MAANDAG 3 JANUARI 1977 .01(01 g „Als ik Den Uyl heb geïn terviewd, dan hoor je de volgende dag: die Jaap van Meekren is zo rechts als de pest. En als ik Wiegel heb geïnterviewd, dan hoor je de volgende dag: die Jaap van Meekren is zo links als de pest". Jaap van Meekren, eerste man van AVRO's Televizier. Donkerbruine stem, ook zonder microfoon, welva rend uiterlijk, kritisch en ook voorzichtig in zijn uitla tingen. Minister president Joop den Uyl noemde hem „een vakman van de boven ste plank", En omdat wij het in dit geval met Den Uyl eens waren, zochten we de interviewer op in zijn wo ning te Amsterdam. door Jaap Koopmans Een gastheer die, ofschoon hij al menigmaal is geïnterviewd en ernstig twijfelt aan het nut van gesprekken met collega's die een kranteverhaal tot doel hebben, rustig enkele uren uittrekt en zijn vrouw vraagt ons te laven. Terwijl de fotograaf zichzelf weg cijfert, maar wel tijdens Van Meekren's meest karakteristieke gebaren afdrukt, beginnen wij voorzichtig een gesprek over AVRO's Televizier in Omroep land. Televisie is toch wel een kind met een waterhoofd. Van Meekren ergert zich aan de kunstmatige vergroting van wat door de schrijvende pers zo dikwijls ten onrechte belangrijk wordt geacht zodra het op de t.v. plaats heeft. Hij heeft 't over „de overtrokken aandacht voor onbenullige tek sten die de eerste de beste op de t.v. stelt" en „het gebrek aan aan dacht voor het scherpzinnige hoofdcommentaar in de krant". We kennen dat effect men doet dingen van belang zonder op te vallen, maar zodra het hoofd - al is het maar een kwartiertje per week - op het scherm verschijnt, beginnen obers je handtekening te vragen voor hun verloofde. Jaap van Meekren wordt wel het gezicht van de AVRO genoemd. Is dat terecht? Hij zegt „De ver schillende omroepverenigingen ontlenen hun bestaansrecht gro tendeels aan hun actualiteiten rubrieken". Dus inderdaad te recht. „Wie aan de actualiteitenrubrieken raakt, raakt aan het bestel" zegt hij en het is de NOS die hier een veeg uit de pan krijgt. Het Jour naal maait steeds meer het gras voor de voeten van de diverse ac tualiteitenrubrieken weg. „Over de zaak Menten heeft het Jour naal voortreffelijke uitzendingen gemaakt" zegt Van Meekren, „maar hef is geen Journaal, 't was een actualiteitenrubriek. Als er twintig minuten nieuws is en men besteedt dan twintig minu ten aan de zaak-Menten, met on der meer van de TROS geleend materiaal, dan is dat geen nieuw suitzending, maar een actualitei tenrubriek. Elders op deze aard kloot gebeurt onderhand ook wel iets Minister Van Doorn heeft tonnen over voor kranten die geen mens wil lezen en ik wil niet beweren dat het onjuist is, maar als je nou streeft naar een gediffe rentieerde nieuwsvoorziening, dan moet er geen NOS zijn die het leven van de omroepvereniging onmogelijk maakt. De NOS is als zendgemachtigde een Fremd- körper (voorwerp dat ergens niet thuishoort), maar nuttig als tech nische overkoepeling". Jaap van Meekren is helemaal niet zo ontevreden over ons omroep bestel. "Ik vind de differentiatie van omroepverenigingen een groot goed" zegt hij, "alleen, we zouden de nadelen moeten pro beren kleiner te maken." Over zijn manier van interviewen voor de t.v.: "Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn. Nu zijn we het eens: journalistieke objectiviteit bestaat niet. Alleen al de keuze van onderwerpen, zelfs de keuze van omroep of krant, is subjec tief. Die objectiviteit is dus een nobel streven? "Ik heb gepro beerd Biesheuvel in de hoek te drijven, net zo goed als Den Uyl. Ik confronteer iedereen met ar gumenten die tegen zijn stand punt pleiten." Hij probeert zijn gesprekspartner uit zijn tent te lokken en dikwijls lukt dat uit stekend. Dan zit de tekst van de politicus niet in het confectiepak van de diplomatie en krijgt de t.v.-kijker meer te horen dan ge bruikelijk is. Ambitieus Jaap van Keekren is 53, vijfentwin tig jaar van zijn leven heeft hij verdeeld tussen confectie en de omroep. Tot 1969 leidde hij dat slopende dubbelleven: overdag confectie, 's avonds omroep. Een ambitieus man. "Na twintig jaar radio vond ik het discriminerend dat nü. sinds mijn optreden op t.v., de grote aandacht kwam. Aan de andere kant., als ik nu iets vanuit Suriname voor de radio doe, denk ik: jammer, voor de televisie had het misschien de voorpagina's gehaald." In februari '77 zal het precies dertig jaar geleden zijn dat Van Meek ren voor de radio begon met het "Programma voor de Neder landse Strijdkrachten". Sinds dien heeft hij bij de KRO ge werkt, bij de Nieuwsdienst, de Wereldomroep en de NOS. Trekt hij zich iets aan van t.v.- kritieken? "Ja zeker. Maar... als het een slechte kritiek is zeg je: nou ja, Jansen. Maar als 't een goede kritiek is, zegje: zie je we), zelfs Jansen Een paar gerenomeerde critici hebben toch wel invloed, in pre ventieve zin. 't Kan voorkomen dat je ergens mee bezig bent en plotseling denkt dat kan ik niet maken, want dan staat er morgen in de krant Onderscheid Wat onderscheidt AVRO's Tele vizier van andere actualiteiten rubrieken? "Nu moet ik voorzichtig zijn. Bij de VARA is het een duidelijke zaak, daar is de actualiteitenrubriek de tolk van een zeer geëngageerde omroep. De verslaggevers heb ben de opdracht hun onderwerp op een bepaalde manier te bena deren. Bij ons is dat niet zo. Wij proberen de kijker te zien als mondige mensen. Er is geen on derwerp dat wij niet aanpakken omdat het niet in het straatje zou passen. In de eerste affaire NieuwDennen- dal kwam ik tot de ontdekking dat Carel Muller gelijk had. De kijker zegt dan: hé, is dat de AVRO? En verden Brandpunt vind ik wel vaak elitair, daar wordt dikwijls minachting voor de kijkers getoond. Uit de cijfers blijkt, dat de kijkdichtheid van Brandpunt het laatste jaar de helft is van de onze. Ook onze waarderingscijfers liggen hoger." Wat is de AVRO-filosofie? "Wij - Televizier - geven ons niet helemaal over aan de tirannie van de kijkcijfers, maar we weten wel, dat we ons tot een groot pu bliek richten. Je mag niets be kend veronderstellen. Als je pre sident Truman zegt, moetje daar achter zeggen: van de Verenigde Staten. Er was altijd een theorie dat je begrijpelijk moet zijn voor kinderen van twaalf jaar. Maar de televisie heeft die leeftijd toch wel een beetje verhoogd. Als we trouwens de helft van ons pu bliek afschrijven wat het begrij pen betreft, dan houden we nog anderhalf miljoen over. Zo'n programma van Wim kan: ie dereen lacht, maar weinigen be grijpen alles". Vind je de invloed van de televisie positief? „Het percentage zendtijd voor in formatieve programma's is vrij hoog. Maar verder, het amuse mentsaanbod werkt wel degelijk vervlakkend. Die afgrijselijke spelletjes, hoe lenen mensen zich ervoor. En als maar kluchten en komedies De helft van het televisie-aanbod is zonde van de tijd. Die tijd zou beter besteed kunnen worden aan het lezen van een boek of een spelletje met het gezin. Wim Kan heeft gezegd: t.v. verrijkt het leven niet, t.v. verrekt het leven. Maar ik onderga ook wel het won der van de televisie. De maanlan ding die voetjes op de maan. Daar zitje in de huiskamer naar te kijken terwijl het ter zelfder tijd in werkelijkheid gebeurt. En zo'n Nixon. Ik ga naar m'n bed, maar ik spring er weer uitDan belt m'n zuster uit Zwitserland op en ze zegt heb je het gezien?" In positieve zin praat Van Meekren uitsluitend over informatieve programma's en „echt niet over Johnny en Rijk". „Ik geloof dat het einde van de oorlog in Viet nam door de t.v. is verhaast. De beelden uit Vietnam spreken de mensen aan, ze gaan protesteren en ook dat komt weer op de t.v. Neem de oorlogsexcessen in In donesië. De Volkskrant schreef erover en er was geen hond die reageerde. Maar een week later, toen de VARA-televisie het bracht, toen brak de hel los." De AVRO is een algemene om roep, betekent dat ook een „neu trale" omroep? „Nee, we zijn onafhankelijk. Neu traal zou betekenen dat we ook neutraal zouden moeten zijn tegenover iemand als de heer Glimmerveen. Dat zijn we be paald niet. We hebben een aantal jaren geleden een uitzending ge maakt over het racisme in kroe gen te Amsterdam. Een groot pu bliek was woedend en gebruikte termen als „die vieze roetmop pen". Dan schrik je van je pu bliek. We maakten een reportage over de Turkenrellen in Rotter dam. Dat was een Kristalnacht, het tuig tegen de Turken. Toen hebben we ook een heleboel post gehad. Aan het eind van die uit zending zeiden we: De schade zal wel betaald worden, maar de Turk, die morgen üw huisvuil ophaaltdat woord uw, dat was teveel. Tijdens de drie jaar dat ik de Info- rubriek deed, kreeg ik een over stelpende hoeveelheid brieven. Nu is het niet zoveel. Iedereen krijgt antwoord, alleen anonieme brieven gaan zo de prullemand in. Ik heb brieven gehad over Zuid-Afrika; die racisten krijgen van mij lik op stuk." Jaap van Meekren werkt - uit eigen vrije verkiezing - op een drie jarig contract. „Voorlopig zit ik daar nog anderhalf jaar aan vast. Ik heb zeker geen reden om te zeggen dat ik er daarna mee op zou houden. Maar ik blijf dit niet tot m'n vijfenzestigste doen, daarvoor is het werk veel te slo pend. Er is aldoor weer de angst dat je geen onderwerpen hebt, je moet voortdurend grote beslis singen nemen, iemand naar de andere kant van de wereld stu ren, etc. En de laatste tijd is de concurrentie bijzonder groot, vooral ook van het NOS- Journaal." NEDERLAND I 18.45 - De bereboot (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - AVRO's 3 x 20, informatief programma (AVRO) 20.05 - AVRO's Wie-Kent-Kwis (AVRO) 21.35-Journaal (NOS) 21.50 - Honger - voedsel - voor aktie, documentaire (AVRO) 22.40 - SYMBIOSE 22.44-22.49 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 - Tv-informatie voor Surinaamse Nederlanders (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - Addams-Family, tv-serie (VARA) 19.30 - Dat ik dit nog mag meemaken, seniorenshow (VARA) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - De Onedin Lijn, tv-serie (VARA) 21.15 - VARA-Ombudsman (VARA) 21.40 - Ieder zijn deel, comedy-serie (VARA) 22.10 - Achter het nieuws (VARA) 23.00-23.05 - Journaal (NOS) Gezegend land, Nederland: wel eens in de put maar toch het koppie uit de kuil, en dat koppie is dan van Wim Kan, op de tele visie met oudjaar. Zoiets heb ben ze in het buitenland niet, zelfs niet op oudjaar daar ke ken Duitsers naar een weerzin wekkende klucht, of naar bloedserieuze heren die de eco nomische verwachtingen sa men even doornamen, of in België naar amusementspro gramma's van het soort waarop wij werden getrakteerd na kwart over twaalf. Maar wij hadden Wim Kan, toch nog: na een mooi opgebouwde theateract, hij komt wel of niet, zou hij zijn eigen programma wel goed genoeg vinden, als hij niet zou komen zou er dan een programma van Jan van Hillo worden herhaald - maar hij kwam naar de studio en zag dat het goed was, zijn programma. We zijn het met hem eens: het was een goed programma, met veel tekst en weinig liedjes, en zo hoort het, want iedereen zit te wachten op de politieke grap pen, en die kwamen er in over vloed. Hoeveel Nederlanders zullen daarna, met een neut in de hand. hebben zitten bekvech ten: hij is knap links geworden, nou dat was hij altijd al, ja maar het was nou wel heel duidelijk, ja maar hij schopte ook wel naar Den Uyl, jawel maar hij schopte veel harder naar Van Agt, ja maar die heeft er het hele jaar om lopen vragen. En als je Irene Vorrink benoemt tot vierde bruid van Anton Heyboer ben je toch ook niet aardig tegen een rood meisje. Wim Kan zelf tilt er niet zo zwaar aan. „Ga maar lekker sla pen - het waren maar grapjes om de mensen te laten lachen - het komt allemaal wel goed in het volgend jaar - niet zo heel goed en dat klinkt wat ge- frusteerd: een gevoel van be trekkelijkheid van de dingen, ook van de invloed van een ou- dejaars-tv-conference. Zeker wanneer die conference „Met de doofpot over de drempel" heet. Hij maakte er in ieder geval weer een prachtig theater van: zijn timing is perfect. Hij maakt een grap net lang genoeg om te worden begrepen zonder verve lend te worden. En wat in Ne derland hogelijk wordt ge waardeerd: hij raakt in zijn slachtoffers zonder ze werkelijk dodelijk te kwetsen. Bedankt Wim Kan, tot over driejaar dan JAAP JOPPE. In de vierde aflevering van AVRO's 3x20 van 19.05 tot 20.05 uur via Nederland 1 worden informaties verstrekt over "Auto en verkeer", "Wonen in ons huis" en "Reizen en vakantie"In het eerste deel wordt o.a.de Vauxhall Chevette getest. In de rubriek "Wonen en ons huis" aandacht voor de badkamer. In het onder deel "Reizen en vakantie" staan de Drentse Hondsrug en de Turkse Rivièra centraal. Over de ongelijke voedselsituatie tussen de rijke en arme wereld en de mogelijkheden daar wat aan te doen, gaat de BBC- documentaire "The face of famine"die onder de 'titel "Honger" door de AVRO van 21.50 tot 22.40 uur wordt uitgezonden Om 21.40 uur start de VARA via Nederland 2 weer een nieuwe reeks avonturen met de familie Van Dieren, onder de titel "Ieder zijn deel". Gasten zijn deze avond Ina van Faassen en Carry Tefsen. De Haagse Comedie zette na bijna een kwart eeuw het schaakspel van de rosse en de zwarte koningin andermaal op ta fel. Destijds met Myra Ward en Elisabeth Andersen als de koninklijke kempkip- pen, Elisabeth I en haar Schotse rivale, Maria Stuart. Ditmaal was de eer aan Anne-Marie Heyligers en Anne-Wil Blankers om het grimmige gevecht tus sen twee vrouwen te laten zien. Tenminste, de slotfase daarvan, want om in schaaktermen te blijven, Schillers van 1800 daterende treurspel in vijf bedrij ven beperkt zich tot de afwikkeling: de veroordeling van Maria Stuart heeft, al plaats gehad en zij weet dat haar dagen geteld zijn. Een hooghartig verzoek om gratie tijdens een als toeval gearran geerde ontmoeting, de poging van Eli sabeth zich zonder eigen verantwoorde lijkheid van haar lastige belaagster te ontdoen, bepalen voornamelijk het ge geven op het toneel als een knap en in trigerend drama, dat sinds de vorige pre sentatie overigens wel in een ander licht is komen te staan. De historische kant van dit drama heeft niet zo erg veel om het lijf, de werkelijk heid heeft zich anders voorgedaan dan Schiller uiteenzet, een werkelijke con frontatie tussen de twee vrouwen bij voorbeeld heeft nooit plaats gehad en de conflicten, die in de onthoofding van Maria eindigden hebben zich ook anders toegedaan. Schiller gebruikte de anek dote als voertuig. Drijfveren Niet aan de historische uiteenzetting, maar aan het dooreenschuiven van de ver schillende drijfveren ontleent dit drama zijn kracht, zij het met een ander soort psychologie dan nu geldig is. In te ge schematiseerde emoties. Door geboorte stonden de beide dames politiek al tegenover elkaar, in hun verschillende godsdienst heeft Schiller zich het meest subjectief opgesteld, tenslotte waren zij ook als vrouwen rivalen met een niet te onderschatten jaloezie. Die kant heeft Schiller in de ontlading van tempera menten stellig het 'minst ontwikkeld. Het waren twee tantes met een vrijmoe dige levenswandel. En daar ervaart men bij de schrijver niet veel van. Stuart be kent in de biecht een echtgenoot te heb ben vermoord, waarop de priester kwiek laat volgen: „Zijn er nog andere zorgen die u kwellen?" om maar even de lij- n aan te geven. Jo Dua had de niet gemakkelijke taak bij de Haagse Comedie dit drama tot een sluitend geheel te smeden in de verto ning, die zaterdag in de Koninklijke Schouwburg voor het eerst ging. Moei lijker dan het lijkt, want twee eeuwen geleden hield Schiller zich dan wel aan een klassieke compositie, hij bouwde tegelijk ook heel wat inconsequenties in, laverend tussen wat geschiedkundig juist was (met de leeftijden) en wat dra matisch beter leek te passen. Een alge meen nobel voorstellingsbeeld wist hij zeker te scheppen met twee vrouwen, die intrigerend lieten raden welke drijf veer van moment tot moment bepaalde. Sterk spel Dat gebeurde in twee zeer sterke spelpres- taties. Anne-Wil Blankers als de boven zich zelf uitgerezen veroordeelde, gelou terd en superieur, niettemin ver van alle nederige deemopd, Anne-Marie Heyli gers onbewogen als was, even myste rieus ongrijpbaar als de echte koningin geweest moet zijn. Hoe imposant ook op zichzelf, de twee kregen over het hele drama heen niet zoveel relatie met uit zondering van het hoogtepunt van deze voorstelling, de ontmoeting op het slot Fotheringhay. Wezens van verschillende planeten met daaromheen de thriller van wie-hoort- bij-wie? De kijken -wie-wint-partij had toen ook al een fikse aanhang. Guido de Moor portretteerde de lafheid, zich niet bloot te willen geven, in Leicester, Lucas Dietens mocht zich als Mortimer on stuimiger laten gaan, Joris Diels deed een wijze oude man heel karakteristiek. Hoewel de Kouwenaar-tekst zich in zijn natuurlijkheid al eerder had bewezen waren er enkele kleinere rollen, die zich verzwikten in het jambegebruik. Waar de tante (Eliza-)bethjes vandaan komen was te horen uit de mond van de vorstin, die zich wenste „vrij en maagd te zijn". Harry Wich bedacht naast de sobere plas tische wandstukken plotseling een heel ouderwets buitendekor, dat op zichzelf best paste bij de vrij traditionele regie van Dua, die de gordijnen vaak liet halen en zakken. De zeer stijlvolle en gracieuze kostuums van Hans Noordhoek Hegt dienen mede vermeld in een voorstel ling, die zijn waarde vooral vindt in hel spel van twee hoofdrollen. Piet Ruivenkamp MAANDAG 3 JANUARI HILVERSUM I 18.00 (S) Daar waar de molens staan: Mu zikale rondreis door Nederland. P.P.: 18.10 Uitzending van de Christelijk His torische Unie. 18 30 Nws. 18.41 (S) De grote opdracht zending, evangelisatie en christelijke hulpverlening. 19.00 (S) Ronduit muzikaal en informatief pro gramma voor jongeren. 19.40 (S) De bij bel open: Bijbelstudie. 20.00 (S) Ga er eens voor zitten: ontmoetingsprogram ma. 21.15 (S) Avondsluiting. NOS: 21.30 (S) Openbaar Kunstbezit. 21.40 Voor lianen. 22.25 BOND ZONDER NAAM. 22 30 Nws. NCRV: 22.40 (S) Hier en nu. VERONICA: 22.55-23.55 (S) Muziek en informatie. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 18.00 Nws. 18.11 (S) Hier en nu. Aanslui tend Makro: sociaal-economische ru briek. 18.40 (S) Muziek in vrije tijd (19.00-19.10 P.P.: K.V.P.). 19.45 (S) Met uw instemming: het lied van de week. 20.00 Nws. 20.05 (S) Vespermis. 21.18 (S) Klassieke sonate. 21.35 (S) Literama- live: kroniek over boeken, schrijvers en toneel. 22.40 (S) Een kwestie van tijd, verhaal. NOS: 23.00 (S) Met het oog op morgen (23.05 Aktualiteitenoverzicht. 23.20 Den Haag vandaag. 23.52 Even ont spannen voor het slapen gaan, yoga). 23 55-24.00 Nws. NOS-Maal. AVRO: 19.02 Let'; again. 20.02 Radiojournaal. 20.05 (S) Su perclean Dreammachine. 21.02 (S) De Negen-uur-jazz-show. 22.02 Radiojour naal. 22.05 (S) Blues, ballads beat. 23.02 (S) Candlelightshow. (0.02 Radio journaal). NOS: 1.02-7.00 (S) De maan dagnachten van januari. DINSDAG 4 JANUARI HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nws. 7.02 (S) AVRO-klok. (7.30 Nws. 7.41 Radiojourn.) 8.30 Nws. 8.36 Gymn. voor de huisvrouw. 8.45 De Groenteman. 8.50 Morgenwijding. NOS: 9.00 Spiegel van België AVRO: 9.30 (s) Gevar. muz. 10.00 Radio Lawaaipape- gaai. 10.10 Arbeidsvitaminen. (10.30 Nws. 10.33 Radiojourn.) 11.30 (S) Kritiek op kritiek. 12 26 Meded voor land- en BELGISCHE TV tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Radiojourn. 13.00 Knipperlicht. 13.25 Beursplein 5. 13 30 'n Middagje AVRO. (15.30 N' Het levende woord. 7.25 Badinerie. 7.54 Overweging. 8.00 Nws. 8.11 Echo. 8.30 Aubade. 9 00 De letter M. 9.30 Scheep spraat. 9.35 Waterstanden. 9.40 De letter M. 10.30 Schoolradio. (11.00 Nws.) 11.30 Ouder worden we allemaal, bejaarden- prog. 12.00 Vijf tellen na nu OVERH VOORLUitz. voor de land bouw. KRO 13.00 Nws. 13 11 Echo ma gazine. 13.40 Een mens als jij. 14 00 Schoolradio 15.00 In de wachtkamer. 16.00 Nws. 16.03 Spreekuur. NOS: 17.00 Het zal mijn tijd wel duren. 17.20 (S) Eu- rolight. 17.40 Inf. uit de regio. 17.55 Me ded. HILVERSUM III VARA: 7 02 (S) Gesodemeurders. 9.03 (S) Pep-op-drie. 11.03 (S) Drie draait op verzoek van mensen uit de sportwereld. 14 03 (S) Spitsbeeld. 16.03 (S) LP Top 20 en de Tip LP. 17.03 (S) Alfred Lagarde. HILVERSUM IV TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Capriccio. 9.00 Nws. 9.02 Aktual. klankbeeld. 9.30 (s) Van heinde en verre. 10.00 (S) Opus tien tot twaalf. 12.00 (S) Intermezzo. 13.00 (S) De meest verkochte „klassieke Tien". 13.30 (S) Koren en korpsen 14.00 Nws. 14.02 (S) Made in USA 14.30 Guitaritei- ten. 15.00 (S) Belcantorium. DUITSE TV MAANDAG 3 JANUARI DUITSLAND I 1755-18.00 Journaal (Regionaal pro gramma. NDR: 9.30-10.00 Sesamstrasse. 18.00 Sportoverzicht. 18.30 Aktualitei- ten. 18.45 Zandmannetje. 18.55 Nord- schau Magazin. 19.26 Omaruru, tv-serie. 19 59 Programmaoverzicht WDR. 9.30-10.00 Sesamstrasse. 18.00 Regio naal nieuws. 18 05 Eddies Vater, tv-sene. 18.40 Documentaire. 19.15 Aktualiteiten. 19.45 Amusementsprogramma.) 20.00 Journaal en weerbericht. 20.15 Aktuali teiten. 21.00 Muziekprogramma 22.00 Reportage. 22.45 Reportage wereld kampioenschappen skièn. 23 00-23.20" Journaal, kommentaar en weerbericht. 17.40 Aktualiteiten en muziek. 18.20 Firbecks neues Land, tv-serie. 19.00 Journaal. 19.30 Reportage. 20.15 15.33 Radiojourn.) 17.00 Voor ons ge maakt (door ons gekraakt), jeugdprog. OVERH. VOORL.: 17.20 Ontwikke lingshulp aan de Nederl. Antillen. AVRO 17.30 Nws. 17 32 Radiojourn. 17.50 (S) Muzikaal gemotiveerd. MAANDAG 3 JANUARI BELGIË NEDERLANDS 18.00 Kinderserie. 18.05 Kleuterpro gramma. 18 20 Rogier van ter Doest, tv- serie. 18.45 Sportprogramma. 19.39 Me- dedelingem en weerbericht. 19.45 Jour naal. 20.15 Kwisprogramma. 20.50 Van oude mensen, de dingen die voorbij gaan, tv-serie. 21 40 Journaal en Wet straat. 22.00-23.40 Goodbye Columbus, speelfilm.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1977 | | pagina 5