Scheiding schouwburg- en vormingstoneel 'Ik zit in een moeilijke hoek' ...en gisteren 1 jgêgèjicht (IS\RLQgramma[ MINISTER VAN DOORN WIL: Proloog boos MEDISCH COMITÉ NEDERLAND-VIETNAM BLUFT HELPEN 200.000mensen in Vietnam lijden aanTBC. MEDISCH COMITÉ NEDERLAND-VIETNAM 1090400 Kerstconcert K&O DONDERDAG 23 DECEMBER 1976 RADIO - TV - KUNST PAGINA 5 DEN HAAF - De gesubsi dieerde toneelgezelschappen, zoals de Haagse Comedie, het (Amsterdamse) Publieks- theater en Globe, die tot dus ver werden betaald door rijksoverheid en gemeenten (ruwweg tweederde-een der de) samen, zullen hun geld gaan krijgen van die rijks overheid alleen (het ministe rie van CRM, en daarvan de afdeling toneel en letteren), die wordt geadviseerd door de Raad voor de Kunst. Hun huisvesting en speelruimten (schouwburgen) komen ten laste van de gemeenten of provincies. Die moeten ook het vormingstheater (Nieuwe Komedie, Proloog e.d.) zelf gaan subsidiëren Hoe het in Rotterdam zal gaan weet mi nister Van Doorn nog niet: als daar de Toneelraad voor een goed repertoire zorgt bestaan er subsidiemogelijkheden. In Den Haag wordt De Appel (van Erik Vos) een „natio naal" gezelschap, in Amster dam het Werktheater, Baal en het Amsteltoneel. Minister H. van Doorn heeft gis termiddag zijn langver wachte Nota Toneelbeleid aan de Tweede Kamer aange boden. Daaraan vooraf ging (begin van dit jaar) een Dis cussienota Toneelbestel, en met het resultaat van de dis cussie, die daarom allerwege is losgebrand is in de defini tieve nota rekening gehou den, zegt de minister. Hij con stateert dat het toneel een pe riode van heftige ontwikke ling achter de rug heeft („actie tomaat") en dat er nu een grote verscheidenheid van toneelbedrijvigheid plaats vindt, terwijl het repertoire- toneel zich herstelt. Daar naast is er een grote sector experimenteel toneel, avan- tgarde of zoals de nota het noemt grënsverleggend of ontwikkelingstoneel. Geheel gescheiden daarvan - zegt de nota - is het vormingstoneel ontstaan, dat eigen publieken beide soorten toneel schei den. Doel daarbij is een even redige spreiding van het to neelaanbod over het hele land, en een verscheidenheid in dat aanbod, waarbij het be houd van het goede en het zoeken naar het nieuwe ver zekerd moet zijn. Wat het „open aanbod" (schouwburgtoneel dus) be treft: de toneelspreiding (waarbij de gezelschappen niet alleen in hun standplaats spelen maar ook naar elders toneelgezelschappen opere ren dus ook buiten hun ge meente enijof provincie, en het soort toneel dat zij bren gen is een voortzetting en ontwikkeling van het tradi tionele toneel, dat is een al gemene culturele voorziening en die moet voor een zo groot mogelijk publiek en gespreid toegankelijk zijn. Vormingstoneel Voor het „gerichte aanbod", het EINDHOVEN - Bestuur en medewerkers van toneel- werkgroep Proloog zijn ver ontwaardigd over de nota to neelbestel van minister Van Doorn, waarin de voorgestelde regionalisering van het vor mingstoneel wordt afgewezen. De minister kan met zijn plan volgens Proloog geen andere bedoeling hebben dan het vormingstoneel op te sluiten in de provincies en daarmee het publiek een veelsoortig aanbod te onthouden. Omdat provincies en gemeenten over onvoldoende financiële mid delen beschikken, komen de plannen van de minister neer op een regelrechte bezuin igingsactie op toneelgezel schappen, die zich juist richten op de werkende bevolking en de jeugd, vindt Proloog. Voor dit gezelschap betekenen de plannen bovendien dat minis ter Van Doorn de overheden in het zuiden in staat stelt hun eerder ondernomen pogingen tot politieke censuur door te zetten, aldus Proloog. opzoekt in hun maatschappe lijke situaties om daar pro cessen van maatschappelijke bewustwording en verander ing teweeg te brengen. Daar legt de nota dan ook een scherpe scheiding: aan de ene kant het schouwburgtoneel (met die avant-garde of expe rimentelen), dat de nota het open aanbod noemt, en het gerichte aanbod van het vor mingstoneel. De nota wil ook de (financiële) verantwoorde lijkheid van de overheid voor moeten reizen) moet blijven, zegt de minister, want niet al leen moet een zo groot moge lijk publiek een aanbod van toneelvoorstellingen krijgen, maar de standplaatsge meente is niet in staat vol doende voorstellingen van een productie af te nemen. Bovendien bevordert de to neelspreiding de afwisseling in het aanbod. CRM moet de eerste verant woordelijkheid dragen voor dat „open aanbod", want de vormingstoneel dus, ligt de zaak anders, zegt de nota. Dat toneel zoekt zijn publiek bij voorkeur in de lokale en re gionale situatie en wil een nauwe en blijvende relatie met de gekozen publieks groepen. Er wordt voorname lijk buiten de schouwburgen (en de circuits daarvan) ge speeld, optreden buiten de regio is een bijproduct en de samenhang van een lande lijke distributie is niet aan de orde. En er bestaat een groote verscheidenheid van vormingstoneel. Als CRM verantwoordelijk zou zijn, zegt de nota, zou aan die verscheidenheid te kort wor den gedaan en ook het aan bod zou worden geremd. Bo vendien is het moeilijk voor CRM om een oogje in het zeil te houden op al die lokale groepen en groepjes. De la gere overheid (gemeente, provincie) is in alle gevallen verantwoordelijk voor het af nemen van de producties van het toneel: schouwburgen en andere accommodaties zijn de bemiddelaars tussen de producenten en het publiek. Die lagere overheden betalen dus, via hun steun aan de schouwburgen, toch mee aan de totale kosten van het to neelbestel. De verantwoordelijkheid van de lagere organen (gemeente, provincie) voor het vormings toneel zal geleidelijk aan worden gerealiseerd. Die or ganen zullen ook gaan oorde len over het vormingstoneel. De, nota spreekt ook over de hoogte van de uitkoopsom men voor voorstellingen van buiten van het „open aan bod": er moet overleg komen tussen producenten (toneel gezelschappen) en afnemers (uitkoopverenigingen), en de nota geeft suggesties over de manier waarop die uitkoop sommen kunnen worden be rekend (de afstand tussen standplaats en „uitkoop plaats" speelt daarbij een rol). Zangeres Anne Haenen: „Eeen veelbelovend debuut" schreef The New York Times onlangs over het recital van Anne Haenen in de kleine zaal van Carnegie Hall. Voor Nederlandse begrippen is Anne Haenen al verder dan „veelbelovend". Begin januari kunnen we haar op het toneel zien als Melisande in De bussy's opera ,felteas et Melisan de" bij de Nederlandse Operastich ting, een rol waarvan de meeste zangeressen alleen maar kunnen dromen. Vorige week, net op tijd voor de eerste operarepetities, kwam zij te rug uit de Verenigde Staten waar zij behalve in Carnegie Hall ook op trad in Boston om met het be roemde orkest van die stad onder leiding van Colin Davis „Persep hone" van Stravinsky uit te voeren. Alle reden om eens met haar te gaan praten. Eerst zou het een afspraak worden bij moeder thuis in Amsterdam, tussen twee operarepetities elders in de stad. Anne Haenen bewoont namelijk zelf met de tenor Jan Blinkhof een boerderijtje in Soest. Maar zij belt op om te zeggen dat moeder verkouden is en dat zij daarom uit haar buurt blijft. Dat zijn de zorgen van een zangeres met een optreden in het verschiet. Anne zegt „Een ander krijgt dan mis schien een verstopte neus en dan is er nog niets aan de hand, maar ik kan in zo'n geval niet meer behoor lijk zingen. Verkoudheden hebben me al zoveel geld en zenuwen ge kost" Dan maar naar de Stadsschouw burg waar de dirigentenkamer, een soort dodencel zonder ramen en met een wastafeltje een alleen door ingewijden te vinden oase van rust is en daarom een geschikte plaats om de ambities van een zangeres te doorgronden. „Och, ambities", zegt Anne Hae nen, „het heeft zich eigenlijk van zelf zo ontwikkeld. Ik ben altijd een nogal solistisch type geweest. Dat is heus niet altijd zo enig. Daar ga je weer met je koffertje alleen het ho tel in. Maar er zit nu eenmaal een onverklaarbare drang in." „Wat waren de eerste verschijnse len van die drang? „Ik was twaalf en hoorde en zag Gre Brouwenstijn als Aida. Mijn moe der had me meegenomen. De vol gende dag wilde ik operazangeres worden. Ik was er niet meer vanaf te brengen." Hilariteit thuis? Problemen later? „Nee, maar mijn moeder, die over igens in die tijd nog een van de eer ste vrouwelijke rechters in de Ne derlandse juridische wereld was, wilde wel dat ik eerst een middel bare schoolopleiding zou afmaken, in mijn geval het gymnasium. Mijn vader is in de oorlog in het verzet omgekomen. Ik heb hem niet ge kend. Na het gymnasium kwam het con servatorium. Alles volgens het boekje: onderwijsacte, einddiplo ma, operaklas. Toen ik 21 was trad ik al op. Later kwam ik in de Opera Studio van de Nederlandse Operas tichting terecht. Het Nederlands Danstheater vroeg me voor „Cir cles" van Berio en voor „Solo for voice" van Cage dat ik bijna drie honderd keer heb gezongen." ADVERTENTIE Dat zijn stukken waar de meeste zangeressen vanaf blijven. „Ja, ik heb altijd in een moeilijke hoek gezeten. In mijn studietijd werd er ook steeds over gezeurd of ik nu een sopraan of een mezzosop raan ben." Dat komt waarschijnlijk doordatje stem wel de hoogte van een sopiaan heeft, maar door de vrij donkere klank toch iets van een mezzo weg heeft. „Ja, vandaar. En daardoor ben ik ook voor een groot gedeelte van het repertoire gewoon niet geschikt. Voor oratorium bijvoorbeeld. Daar moetje zo'n heldere strakke stem a la Elly Ameling voor hebben. Zo ben ik eigenlijk automatisch in een beetje exclusief repertoire terecht gekomen. Zo heb ik vaak Pierrot Lunaire van Schonberg gezongen en een half jaar geleden was ik in Parijs voor de rol van Jenny in Kurt Weill's Mahagonny." We hebben je bij de Nederlandse Operastichbing eigenlijk nooit in kleine rollen gezien. Het begon al meteen met die belangrijke partij in Satyricon van Maderna en later kwamen hoofdrollen in Dorian Gray van Hans Kox en De Speler van Prokofjef. Hoe komt dat? „Behalve aan mijn stemtype ligt dat ook aan mijn lengte. Hans de Roo (intendant van de Nederlandse Operastichting, red.) heeft wel eens tegen me gezegd: jij als dienstmeis je? Geen gezicht. Dan kijkt ieder een naar jou." Is het niet vervelend om als zange res altijd maar te moeten wachten tot je iets aaneboden wordt? „Och, dat hoort nu eenmaal bij het vak. Wat is het alternatief? Een vast contract bij een operagezelschap in een Duitse provincieplaats. Dat lijkt me om gek van te worden, nog afgezien van het feit dat mijn ste rn er minder voor geschikt is." NEDERLAND I 18.15 - Introduktie Dierenverzorging (Teleac) 18.30 - Focus on English (Teleac) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - Een hele avond Simplisties Verbond (VPRO) 21.35 - Journaal (NOS) 21.50 - Een hele avond Simplisties Verbond vervolg (VPRO) 23.15 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 - Toer. tips (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - Wickie de Viking (KRO) 19.25 - Daar vraagje me wat (KRO) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - De terugkeer van de wrekers (KRO) 21.15 - Voor een briefkaart op de eerste rang (KRO) 22.05 - Brandpunt (NOS) 22.45 - Heel de mens (KRO) 23.20 - Journaal (NOS) De vraag of New York door Ne derlanders of door Belgen is ge sticht is van gering historisch belang. In de documentaire die de Evangelische Omroep ver toonde probeerde een Belgi sche geleerde te betogen dat het tegenwoordige New York in de zeventiende eeuw voorname lijk door Belgen was gesticht, maar hij schoot tekort in zijn ar gumentatie. Het mag dan zijn dat er bij de vroege kolonisten veel terwille van het geloof ge vluchte Walen waren en dat de eerste gouverneur Pierre Mi- nuit beter met de Indianen kon opschieten dan latere Noord nederlandse gezagsdragers, maar het geheel stond toch on der oppergezag van de in de Noordelijke Nederlanden ge vestigde Westindische Com pagnie. In de Republiek der Verenigde Nederlanden speelden trou wens mensen van Zuidneder landse afkomst algemeen een zeer grote rol, maar het is on juist hen als Belgen te be schouwen in de tegenwoordige betekenis van het woord. Nova Belgica, zoais de kolonie in het Latijn heette, kan men gevoege lijk vertalen door Nieuw Neder land. De Nederlandse invloed is in stad en staat New York nog vooral te bespeuren in enkele bouwwerken en in een aantal Dit alles i ook niet. De documentaire die er vrij plompverloren op aan sloot ging niet over het Ameri kaanse kerkelijke leven en ook niet over kerkgenootschappen van Nederlandse oorsprong, zoals was aangekondigd maar eigenlijk alleen over de Chris tian Reformed Church, die ge lijk is met onze gereformeerde kerken. Dit kwam niet duidelijk naar voren. We zagen flitsen waarin deze documentaire be stond ook veel Amerikanen die kennelijk helemaal niet van Nederlandse afkomst waren maar vernamen over hen geen bijzonderheden. Wel werd dui delijk dat het Calvinistische zondebesef in deze kerk nog al tijd een drukkende rol speelt. W. VAN LOOKEREN CAM PAGNE De KRO-televisie zendt vanavond (21.15 uur, Ned. 2) het vier- wekelijkse filmprogramma "Voor een briefkaart op de eerste rang" uit. Naast de kwis brengt dit programma fragmenten uit "The Pink Panter strikes again", de vierde in de serie van regis seur Blake Edwards met in de hoofdrollen Peter Sellers, Herbert Lom en Colin Blakely en uit "Bugsy Malone" van regisseur Alan Parker met in de hoofdrol Martin Levdie ook als speciale gast in "Briefkaart" wordt ontvangen. Hoe kwam je eigenlijk in Amerika terecht? „Onder leiding van Colin Davis had ik de reciteerpartij in Persephone vorig seizoen al bij het Concertge bouworkest gedaan. Later vroeg Davis me dat ook in Boston te doen. Aangezien ik het een beetje verve lend vond om als zangeres alleen naar de Verenigde Staten te gaan om te reciteren vroeg ik aan mijn Amerikaanse impresario of er nog iets anders te organiseren was. Zo kwam ik in Carnegie Hall, waar ik onder meer La Voix Humaine van Poulenc heb gezongen. Dat doe ik volgend jaar weer bij de Operas tichting." En in januari Melisande. „Ik heb tegen Hans de Roo gezegd: ik geloof dat ik Melisande kan zin gen. Hij zei: goed. Het is niet mak kelijk. Je voelt je gauw verloren in die zwevende muziek van Debussy. Je moet ontspannen lijken, maar- je mag niet vaag worden." LEIDEN - De bedoeling van een kerstconcert is dunkt me, het publiek in de gelegenheid te stellen, in een kerst-stemming te komen. Voor de één betekent dit bezinning op de komst van het armste kind op aarde, voor de ander overvloedige maaltij den. Een kerstconcert voor alle gezindten mag dus inhoudelijk deze uitersten niet raken, daar zelfs muziek deze niet vermag te verbinden. Naar mijn per soonlijke overtuiging is K&O er gisteravond niet in geslaagd, programmatisch de gulden middenweg te bewandelen. Daarbij komt, dat een dergelijk gedifferentieerd publiek naar de ervaring leert een ruime mate van herkenbaarheid zoekt, die hier niet aanwezig was. Juist aan dit gegeven is K&O voorbijgegaan; enige kerstsfeer was slechts te vinden in Bach, de kerstliederen "van" Thea Ekker en in de samen zang. Op welke wijze dan ook be schouwd bood dit concert een tamelijk rommelige aanblik door de vele podiumwisselin gen. Het Gewestelijk Orkest speelde met de sopraan Thea Ekker onder leiding van Lex Veelo en met het koor van de Nederlandse Bach-Vereniging onder directie van Charles de Wolff. Ondanks de kennelijke vermoeidheid van de in deze tijd overbelaste orkestleden musiceerden zij over het alge meen naar voldoening en liepen met name de Bach- begeleidingen "als een trein". In de Fanfare liturgique van Tomasi en in het trompetcon cert van Haydn hadden de ko perblazers, resp. de trompetso list Radko Berka, enige moeite met de door de podiumuitbouw ongunstig geworden akoestiek in de Stadsgehoorzaal. Ik mag slechts hopen, dat velen Thea Ekker beter hebben ge hoord dan ik. Waar ik zat klonk haar stem beduidend zachter dan die van de solisten uit het koor, hetgeen beslist niet in overeenstemming met de reali teit geweest kan zijn, gezien de ontspannenheid waarmee rij zong; sinds de ommanteling van het balcon is de akoestiek in de Stadsgehoorzaal voor voca listen op een uitgebouwd po dium zeer ongunstig geworden, hetgeen in de toekomst wellicht T.V.-VRUDAG NEDERLAND I - 14.00 - Supermuis (NOS) 14.05 - Tamusi en Markusi (NOS) 14.30 - De stem van het wa ter (NOS) te verhelpen is door het aan brengen van geluidspreidende blokken. Voorzover door mij wel te beoordelen leverde zij een perfecte prestatie in Mar tins Maria Tryptychon en ver tolkte zij op fraaie wijze drie kerstliederen, die ook door haar op de plaat zij n gezet, zy het met pianobegeleiding van Rudolf Jansen. Regers eigen orchestra- tie van het Mariae Wiegenlied trof mij overigens meer dan de pianobegeleiding. Wat betreft de koorzang: deze was beter dan hetgeen ik de laatste maanden in Leiden van andere koren hoorde. Alleen in Schütz' Magnificat, waarin het koor sterk werd gereduceerd, bleef men onder het gemid delde van bijv. het Leids Ka merkoor. RON HARMS HILVERSUM I 18.00 uur De kerk vandaag. 18.20 (S) Van onze correspondenten. 18.38 Nws. 18.41 Wereldpanorama. 18.53 Zojuist Ver schenen. 19.00 (S) Leger des Heilskwar- tier. 19.15 (S) De wereld zingt Gods lof. Verzoekplatenprogramma van gewijde muziek. 20.00 (S) Goed gestemd. 20.40 Eén, twee, uit de maat. Programma over onderwijs en opvoeding. 21.00 Anders ouder worden. Documentaire. 21.20 (S) Orgelconcert. 21.45 (s) Spraakmaken. 22.25 Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.40 (S) Hier en nu, 23.00 Rondom het Woord. 23.25 (S) Jazztime. 23.55-24.00 HILVERSUM II 18 00 Nws. 18.11 Radiojournaal. P.P.: 18 20 Uitzending van de Boerenpartij. IKON: 18.30 Kleur, informatie en kom- leving. AVRO: 19 00 AVRO's Sportpa- norama. 20.00 Nws. 20.05 Radiojournaal. 20.10 (S) Radio Filharmonisch Orkest, Koor en solisten: klassieke muziek. 21.20 (S) Alert! Op het vlak, van muziek en maatschappij. 21 45 Frangois Villon, de voorloper van het chanson. 22.20 Aspec ten, kunstrubriek. NOS: 23.00 (S) Met het oog op morgen (23.05 Aktualiteite- noverzicht. 23.20 Den Haag vandaag. 23.52 Even ontspannen voor het slapen gaan). 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III NOS: 18.03 De Vacaturbank. 18.10 (S) NOS-maal. 19.02 (S) Poster. 20.02 (S) Ferry Maat's Soul show. 22.02 (S) Sesjun. Jazz en blues. 23.02 (S) Close-up. 0.02 (S) De Hugo v. Gelderenshow. 1.02-7.00 (S) De nachtwacht. VRIJDAG 24 DECEMBER HILVERSUM KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08 (S) Gevarieerd programma met Hans van Willigenburg. (7.30 Nws.) 8.30 Nws. 8.36 Gymnastiek voor de huis- 8.45 (S) Gevarieerd programma lingen. 12.30 Nws.) 14.00 (S) Gevarieerd programma met Anne van Egmond. (15.30 Nws.) 16.00 (S) Spreekuur ge sprek. 17.00 (S) In de hutsgeklutste kin derwinkel. 17.30 Nws. 17.32 (S) Echo magazine. HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnas tiek. 7.20 Vandaag vrijdag: informatie en muziek (18.00 Nws. 8.11 Hier en nu). 8.30 Spoorzoeken. 8.35 Te Deum Lau- damus: gewijde muzièk. NOS: Wat zijn nou drieduizend doden? Dokumentaire. 9.35 Waterstanden. 9.40 Lichte muziek uit de jaren vijftig. 10.00 Wat heeft dat kind? Pedagogische rubriek. 10.15 De taal in de hand: over het leven in de taal. 10.30 (S) NOS-Jazzportret Groten van gisteren. 11.00 Nws. 11.03 Meer over minder. De stem van de sprekende min derheid. 12.30 Toerisme: toeristische in formatie. OVERHEIDSVOORLICH TING: 12 49 Uitzending voor de land bouw. NOS: 13.00 Nws. NCRV: 13.11 Hieren Nu. NOS: 13.30 Vonken onder de as: Nederlandse volksverhalen en gebruiken. 13.45 Onder de Groene Lin de: oude liedjes en balladen. 14.00 Re pertorium van de NOS-koren en orkes ten: moderne muziek. 15.00 Zoeklicht op Nederland (16.00 Nws.) 16.30 Kijk op buitenland. VPRO: 17.00 Welingelichte Kringen: rechtstreeks debatprogram ma. 17.45 SYMBIOSE. 17.55 Medelin- Informatie en muziek. 9.03 (S) De muzikale fruitmand van en voor zieken. 10.03 (S) Te elfder ure. TROS: 11.03 (S) Gerard de Vries draait op verzoek. 12.03 (S) Nederlandstalige Top-tien en kwis- wijs. NCRV: 13.30 (S) Pop-contact en na tionale Tip 30.15.03 (S) Elpee pop. NOS: 16.03 (S) Hitmeesters: Nationale hitpa rade met de Top-30. HILVERSUM IV NOS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Vroeg klassiek. 9.00 Nws. 9.02 (S) Stof van eeuwen. 10.30 (S) Byzantijns Kerstoratorium en ope- retteverzoeken. 12.00 (S) Van het Neder lands concertpodium. EO: 13.00 (S) Klankspiegel. "Sfeervolle muziek rond de kersttijd". 14.00 Nws. 14.02 (S) Kerst- zangdienst vanuit het dolfinarium in Harderwijk. 14.45 (S) Theologie naar de Heilige Schrift. VPRO: 15.00-17.00 (S) Muziek op vier. DUITSLAND I 17.55-18.00 Journaal. (Regionaal pro gramma. NDR: 18.00 Die Grashupfer, tv-serie. 18.30 Aktualiteiten. 18.45 Zandmannetje. 18.55 Nordschau- Magazin. 19.26 Die Grashupfer, tv-serie. 29.59 Programmaoverzicht WDR: 18.00 Regionaal nieuws. 18.05 Muziekpro gramma. 18.15 Informatief programma. 19.15 Aktualiteiten. 19.45 Amusement sprogramma.) 20.00 Journaal, weerbe richt en weerberichten voor winter- sportgangers. 20.15 Wetenschappelijk magazine. 21.00 Cannon, politiefilm. 21.45 Informatief programma. 22.30-22.50 Journaal, commentaar en weerbericht. DUITSLAND II 17.00 Journaal. 17.10 Tekenfilmserie. 17 .40 Aktualiteiten en muziek. 18.20 Den Lieben langen Tag, tv-serie. 18.55 Main- zelmannchen. 19.00 Journaal. 19.30 Mu zikaal programma. 21.00 Journaal. 21.30 Vietnam 1976, documentaire Film. 22.00 Briefe von zu Haus, tv-spel. 23.30 Jour- BELGISCHE TV NEDERLANDS 18.00 Kleuterserie. 18.05 Programma voor de derde leeftijd. 18 45 Vrijetijds- magazine. 19.10 Veilig Verkeer. 19.15 Natuurfilm. 19.42 Mededelingen. 19 45 Journaal. 20.15 Coronation Street, tv- serie. 20.40 Panorama. 21.30 Laff a bit, tv-serie. 21.35 Standpunten. 21.55 Film- nieuws. 22.40-22.50 Journaal

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1976 | | pagina 5